ravi/hoito

kojop

-.- Miten hepan saa hiljentämään vauhtia? -.-
-.- Miksi heppa "viskoo" päätään ylös alas hiljaisessa ravissa (varmaa ku se haluu mennä kovempaa..)?-.-
-.- Kannattaako jalkoihin laittaa treenien jäkkeen pinteleitä tai jtn.?-.-
-.- Kuiunka pitkään ex-ravuril suunnillee pitää harjotella, et se menee kunnon laukkaa, 3x viikos harjoitteluu kerralla n. 1h (hieman pitempään..?-.-
-.- OIS KIVA JOS JOKU VIITTIS KIRJOTELLA, EES OMIA KOKEMUKSIA LAUKANNOSTOSTA JNE... -.-

4

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin

Ensinnäkin, mahdatko olla aivan aloitteleva hevoshommissa?

"Miten hevosen saa hiljentämään vauhtia?"
      - Kärryiltä? Kärjistetysti ohjista vetämällä.

"Miksi heppa "viskoo" päätään ylös alas hiljaisessa ravissa (varmaa ku se haluu mennä kovempaa)?"
      - Luultavasti juuri siksi.. Syitä voi olla tosin muitakin.

"Kannattaako jalkoihin laittaa treenien jäkkeen pinteleitä tai jtn.?"
      - Pintelit yleensä laitetaan ajon jälkeen, jos on tehty rasva/betadinehaude tmv. Linimenttiä voi käyttää ennaltaehkäisevästi, samoin jalkoja voi 5-10 min kylmätä.

"Kuiunka pitkään ex-ravuril suunnillee pitää harjotella, et se menee kunnon laukkaa, 3x viikos harjoitteluu kerralla n. 1h (hieman pitempään..?)"
      - Jos ratsastat ex-ravuria, jota ei ole ratsastettu vielä paljoakaan, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ RATSASTA YLI TUNTIA KERRALLAAN! Vaikka hevonen olisi treenannut vuosikausia kärryiltä, ratsastuksessa tarvitaan aivan eri lihaksia. Alkuun riittää 10-15 minuuttia. Jos hevonen on kovin vauhdikas tai jos olet aloittelija, voi mennä vuosia ennen kuin sen saat sen laukkaamaan kolmitahtisesti, jos silloinkaan.. Suosittelen nyt silti sulle, että säästät rahaa vaikka hyviin valmennustunteihin ja opettelet itse tärkeimmät hevoshommat ennen kuin alat ratsastamaan kouluttamattomalla lämpösellä =)

• kojop

Joo kyl mä oon ihan vanha konkari, mut kaveri käski laittaa tänne tämmösiä kysymyksiä, ku se on vähän "URPO", (kaverilla ei toiminu tietokone) tosin olen kertonut hänelle kaiken maailman asiat hevosista.. Kaverini on saanut lv:n, joka on hieman pimpo.. :D Tosin mielestäni vika on hoitajassa eikä hepassa!!! :) Sorry karo ###
        Olen kyllä jeesinyt kaveria niin ratsastuksessa kuin ajossa, jotta tämä pääsisi alkuun hevosten hoidossa..
        Itselläni löytyy hevosista, poneista ja aasista kokemuksia moneen lähtöön. Nii 14v. olen ollut hevoseläinten parissa.

Sorg... kamun pyynnöst.. huoh..

• lol
        kojop kirjoitti:

Joo kyl mä oon ihan vanha konkari, mut kaveri käski laittaa tänne tämmösiä kysymyksiä, ku se on vähän "URPO", (kaverilla ei toiminu tietokone) tosin olen kertonut hänelle kaiken maailman asiat hevosista.. Kaverini on saanut lv:n, joka on hieman pimpo.. :D Tosin mielestäni vika on hoitajassa eikä hepassa!!! :) Sorry karo ###
        Olen kyllä jeesinyt kaveria niin ratsastuksessa kuin ajossa, jotta tämä pääsisi alkuun hevosten hoidossa..
        Itselläni löytyy hevosista, poneista ja aasista kokemuksia moneen lähtöön. Nii 14v. olen ollut hevoseläinten parissa.

Sorg... kamun pyynnöst.. huoh..

lol, 14v hevosten kanssa etkä tiedä miten hevonen pysäytetään..

• kojop
        lol kirjoitti:

lol, 14v hevosten kanssa etkä tiedä miten hevonen pysäytetään..

ISOLLA L:LLÄ!!! Eli kaverini ei tiedä miten hevonen pysäytetään, mutta minä tiedän ja olen sen kaverilleni kertonut, mutta hän ei oikein edes välitä hevosista, joten mitä minä hälle opetan taitaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.. Kerron vielä, että kaverini pyysi laittamaan tämän keskustelun tänne, mutta o ha semmosii ki ihmisii jotka on viisaampia kuin ERÄÄT jotka söivät ***** eväät :::::::::::::

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3205
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1849
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      147
      1789
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      1664
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      77
      1574
    6. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      340
      1491
    7. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      81
      1349
    8. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      20
      1268
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1122
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1105
    Aihe