ravi/hoito

kojop

-.- Miten hepan saa hiljentämään vauhtia? -.-
-.- Miksi heppa "viskoo" päätään ylös alas hiljaisessa ravissa (varmaa ku se haluu mennä kovempaa..)?-.-
-.- Kannattaako jalkoihin laittaa treenien jäkkeen pinteleitä tai jtn.?-.-
-.- Kuiunka pitkään ex-ravuril suunnillee pitää harjotella, et se menee kunnon laukkaa, 3x viikos harjoitteluu kerralla n. 1h (hieman pitempään..?-.-
-.- OIS KIVA JOS JOKU VIITTIS KIRJOTELLA, EES OMIA KOKEMUKSIA LAUKANNOSTOSTA JNE... -.-

4

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin

Ensinnäkin, mahdatko olla aivan aloitteleva hevoshommissa?

"Miten hevosen saa hiljentämään vauhtia?"
      - Kärryiltä? Kärjistetysti ohjista vetämällä.

"Miksi heppa "viskoo" päätään ylös alas hiljaisessa ravissa (varmaa ku se haluu mennä kovempaa)?"
      - Luultavasti juuri siksi.. Syitä voi olla tosin muitakin.

"Kannattaako jalkoihin laittaa treenien jäkkeen pinteleitä tai jtn.?"
      - Pintelit yleensä laitetaan ajon jälkeen, jos on tehty rasva/betadinehaude tmv. Linimenttiä voi käyttää ennaltaehkäisevästi, samoin jalkoja voi 5-10 min kylmätä.

"Kuiunka pitkään ex-ravuril suunnillee pitää harjotella, et se menee kunnon laukkaa, 3x viikos harjoitteluu kerralla n. 1h (hieman pitempään..?)"
      - Jos ratsastat ex-ravuria, jota ei ole ratsastettu vielä paljoakaan, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ RATSASTA YLI TUNTIA KERRALLAAN! Vaikka hevonen olisi treenannut vuosikausia kärryiltä, ratsastuksessa tarvitaan aivan eri lihaksia. Alkuun riittää 10-15 minuuttia. Jos hevonen on kovin vauhdikas tai jos olet aloittelija, voi mennä vuosia ennen kuin sen saat sen laukkaamaan kolmitahtisesti, jos silloinkaan.. Suosittelen nyt silti sulle, että säästät rahaa vaikka hyviin valmennustunteihin ja opettelet itse tärkeimmät hevoshommat ennen kuin alat ratsastamaan kouluttamattomalla lämpösellä =)

• kojop

Joo kyl mä oon ihan vanha konkari, mut kaveri käski laittaa tänne tämmösiä kysymyksiä, ku se on vähän "URPO", (kaverilla ei toiminu tietokone) tosin olen kertonut hänelle kaiken maailman asiat hevosista.. Kaverini on saanut lv:n, joka on hieman pimpo.. :D Tosin mielestäni vika on hoitajassa eikä hepassa!!! :) Sorry karo ###
        Olen kyllä jeesinyt kaveria niin ratsastuksessa kuin ajossa, jotta tämä pääsisi alkuun hevosten hoidossa..
        Itselläni löytyy hevosista, poneista ja aasista kokemuksia moneen lähtöön. Nii 14v. olen ollut hevoseläinten parissa.

Sorg... kamun pyynnöst.. huoh..

• lol
        kojop kirjoitti:

Joo kyl mä oon ihan vanha konkari, mut kaveri käski laittaa tänne tämmösiä kysymyksiä, ku se on vähän "URPO", (kaverilla ei toiminu tietokone) tosin olen kertonut hänelle kaiken maailman asiat hevosista.. Kaverini on saanut lv:n, joka on hieman pimpo.. :D Tosin mielestäni vika on hoitajassa eikä hepassa!!! :) Sorry karo ###
        Olen kyllä jeesinyt kaveria niin ratsastuksessa kuin ajossa, jotta tämä pääsisi alkuun hevosten hoidossa..
        Itselläni löytyy hevosista, poneista ja aasista kokemuksia moneen lähtöön. Nii 14v. olen ollut hevoseläinten parissa.

Sorg... kamun pyynnöst.. huoh..

lol, 14v hevosten kanssa etkä tiedä miten hevonen pysäytetään..

• kojop
        lol kirjoitti:

lol, 14v hevosten kanssa etkä tiedä miten hevonen pysäytetään..

ISOLLA L:LLÄ!!! Eli kaverini ei tiedä miten hevonen pysäytetään, mutta minä tiedän ja olen sen kaverilleni kertonut, mutta hän ei oikein edes välitä hevosista, joten mitä minä hälle opetan taitaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.. Kerron vielä, että kaverini pyysi laittamaan tämän keskustelun tänne, mutta o ha semmosii ki ihmisii jotka on viisaampia kuin ERÄÄT jotka söivät ***** eväät :::::::::::::

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7545
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4163
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40