ravi/hoito

kojop

-.- Miten hepan saa hiljentämään vauhtia? -.-
-.- Miksi heppa "viskoo" päätään ylös alas hiljaisessa ravissa (varmaa ku se haluu mennä kovempaa..)?-.-
-.- Kannattaako jalkoihin laittaa treenien jäkkeen pinteleitä tai jtn.?-.-
-.- Kuiunka pitkään ex-ravuril suunnillee pitää harjotella, et se menee kunnon laukkaa, 3x viikos harjoitteluu kerralla n. 1h (hieman pitempään..?-.-
-.- OIS KIVA JOS JOKU VIITTIS KIRJOTELLA, EES OMIA KOKEMUKSIA LAUKANNOSTOSTA JNE... -.-

4

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin

Ensinnäkin, mahdatko olla aivan aloitteleva hevoshommissa?

"Miten hevosen saa hiljentämään vauhtia?"
      - Kärryiltä? Kärjistetysti ohjista vetämällä.

"Miksi heppa "viskoo" päätään ylös alas hiljaisessa ravissa (varmaa ku se haluu mennä kovempaa)?"
      - Luultavasti juuri siksi.. Syitä voi olla tosin muitakin.

"Kannattaako jalkoihin laittaa treenien jäkkeen pinteleitä tai jtn.?"
      - Pintelit yleensä laitetaan ajon jälkeen, jos on tehty rasva/betadinehaude tmv. Linimenttiä voi käyttää ennaltaehkäisevästi, samoin jalkoja voi 5-10 min kylmätä.

"Kuiunka pitkään ex-ravuril suunnillee pitää harjotella, et se menee kunnon laukkaa, 3x viikos harjoitteluu kerralla n. 1h (hieman pitempään..?)"
      - Jos ratsastat ex-ravuria, jota ei ole ratsastettu vielä paljoakaan, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ RATSASTA YLI TUNTIA KERRALLAAN! Vaikka hevonen olisi treenannut vuosikausia kärryiltä, ratsastuksessa tarvitaan aivan eri lihaksia. Alkuun riittää 10-15 minuuttia. Jos hevonen on kovin vauhdikas tai jos olet aloittelija, voi mennä vuosia ennen kuin sen saat sen laukkaamaan kolmitahtisesti, jos silloinkaan.. Suosittelen nyt silti sulle, että säästät rahaa vaikka hyviin valmennustunteihin ja opettelet itse tärkeimmät hevoshommat ennen kuin alat ratsastamaan kouluttamattomalla lämpösellä =)

• kojop

Joo kyl mä oon ihan vanha konkari, mut kaveri käski laittaa tänne tämmösiä kysymyksiä, ku se on vähän "URPO", (kaverilla ei toiminu tietokone) tosin olen kertonut hänelle kaiken maailman asiat hevosista.. Kaverini on saanut lv:n, joka on hieman pimpo.. :D Tosin mielestäni vika on hoitajassa eikä hepassa!!! :) Sorry karo ###
        Olen kyllä jeesinyt kaveria niin ratsastuksessa kuin ajossa, jotta tämä pääsisi alkuun hevosten hoidossa..
        Itselläni löytyy hevosista, poneista ja aasista kokemuksia moneen lähtöön. Nii 14v. olen ollut hevoseläinten parissa.

Sorg... kamun pyynnöst.. huoh..

• lol
        kojop kirjoitti:

Joo kyl mä oon ihan vanha konkari, mut kaveri käski laittaa tänne tämmösiä kysymyksiä, ku se on vähän "URPO", (kaverilla ei toiminu tietokone) tosin olen kertonut hänelle kaiken maailman asiat hevosista.. Kaverini on saanut lv:n, joka on hieman pimpo.. :D Tosin mielestäni vika on hoitajassa eikä hepassa!!! :) Sorry karo ###
        Olen kyllä jeesinyt kaveria niin ratsastuksessa kuin ajossa, jotta tämä pääsisi alkuun hevosten hoidossa..
        Itselläni löytyy hevosista, poneista ja aasista kokemuksia moneen lähtöön. Nii 14v. olen ollut hevoseläinten parissa.

Sorg... kamun pyynnöst.. huoh..

lol, 14v hevosten kanssa etkä tiedä miten hevonen pysäytetään..

• kojop
        lol kirjoitti:

lol, 14v hevosten kanssa etkä tiedä miten hevonen pysäytetään..

ISOLLA L:LLÄ!!! Eli kaverini ei tiedä miten hevonen pysäytetään, mutta minä tiedän ja olen sen kaverilleni kertonut, mutta hän ei oikein edes välitä hevosista, joten mitä minä hälle opetan taitaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.. Kerron vielä, että kaverini pyysi laittamaan tämän keskustelun tänne, mutta o ha semmosii ki ihmisii jotka on viisaampia kuin ERÄÄT jotka söivät ***** eväät :::::::::::::

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      199
      4086
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      57
      2894
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      89
      1498
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1286
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      12
      1244
    6. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      7
      1043
    7. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1042
    8. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      47
      993
    9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      234
      972
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      49
      946
    Aihe