Sian syöminen kiellettyä?

fer5

Hei, en edelleenkään ole saanut varmaa tietoa onko sian syöminen kristitylle kiellettyä. VT vasta menossa joten tuskin ainakaan siinä osiossa lukee. Aika vakeeks on menny ja välil menny kyl jotain makkaraa jossa on osaksi sikaa. Ku sitä tungetaan iha jokapaikkaan. Mutta en mä mitään possusuikaleita oo muutenkaan paljon syöny, paitsi enne.

37

1359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gtt

lue Paavalin ensimmäinen kirje Korinttolaisille.

• ffef

ja mistähän kohtaa sen löydän ja kummasta testamentista? :D

• täältä.

• gtt
        ffef kirjoitti:

ja mistähän kohtaa sen löydän ja kummasta testamentista? :D

Uudesta testamentista!

http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Kor.html

Tuo toinen kaveri linkitti sinulle mooseksen kirjaan jossa kerrotaan siitä mitä Mooseksen laki vaatii!
        Mutta, HUOMAA TÄMÄ! Jeesus on kärsinyt ristikuoleman ja TÄYTTÄNYT Mooseksen lain.
        Me emme elä enään Mooseksen lain alla, vaan USKON alla!

• joopa joo
        gtt kirjoitti:

Uudesta testamentista!

http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Kor.html

Tuo toinen kaveri linkitti sinulle mooseksen kirjaan jossa kerrotaan siitä mitä Mooseksen laki vaatii!
        Mutta, HUOMAA TÄMÄ! Jeesus on kärsinyt ristikuoleman ja TÄYTTÄNYT Mooseksen lain.
        Me emme elä enään Mooseksen lain alla, vaan USKON alla!

Eli Vanha testamentti ei kuulu Raamattuun edellisen mukaan. Se on poistettava kokonaan.

• gtt
        joopa joo kirjoitti:

Eli Vanha testamentti ei kuulu Raamattuun edellisen mukaan. Se on poistettava kokonaan.

Vanha testamentti kuuluu Raamattuun, sitä ei tule poistaa!
        Se TODISTAA JEESUKSESTA, ja kertoo JUMALAN suunnitelmasta! Se kertoo Jumalasta ja Hänelle merkityksillisistä tapahtumista ja asioista. Se kertoo Jumalan luonteesta, tahdosta ja toimintatavoista!
        Ennenkeikkea se todistaa Jeesuksesta!

Raamattu on yksi suuri kirja, mikä kertoo Jumalan "ongelmasta" ja siitä mikä oli Hänen ratkaisu tähän ongelmaan! Ongelma on lyhyesti sanottuna se, että ihmiset jotka Hän on luonut ja rakastanut eivät suostuneet elämään Hänen tahtonsa mukaan ja näinollen eivät voineet päästä Hänen luokseen.

Ratkaisu on RISTI. Jeesus ITSE kantoi meidän rikkeemme, meidän seuraamuksemme ja mahdollisiti nyt USKON kautta Häneen TIEN ISÄN JUMALAN luokse!

Raamattu on kokonaisuudessaan äärimmäisen tärkeä kirja! Lue siksi KOKO kirja ( kaikki 66 kirjaa ).

• Tässäpä!
        gtt kirjoitti:

Se TODISTAA JEESUKSESTA, ja kertoo JUMALAN suunnitelmasta! Se kertoo Jumalasta ja Hänelle merkityksillisistä tapahtumista ja asioista. Se kertoo Jumalan luonteesta, tahdosta ja toimintatavoista!

Raamattu on yksi suuri kirja, mikä kertoo Jumalan "ongelmasta" ja siitä mikä oli Hänen ratkaisu tähän ongelmaan! Ongelma on lyhyesti sanottuna se, että ihmiset jotka Hän on luonut ja rakastanut eivät suostuneet elämään Hänen tahtonsa mukaan ja näinollen eivät voineet päästä Hänen luokseen.

Ratkaisu on RISTI. Jeesus ITSE kantoi meidän rikkeemme, meidän seuraamuksemme ja mahdollisiti nyt USKON kautta Häneen TIEN ISÄN JUMALAN luokse!

Raamattu on kokonaisuudessaan äärimmäisen tärkeä kirja! Lue siksi KOKO kirja ( kaikki 66 kirjaa ).

apuja Raamatun lukemiseen

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/

• kerrakseen
        gtt kirjoitti:

"Raamattu on yksi suuri kirja, mikä kertoo Jumalan "ongelmasta" ja siitä mikä oli Hänen ratkaisu tähän ongelmaan!"

Raamatun ongelma on se että Jumalan pitäisi olla kaikkivaltias mutta kaikkivaltiaalla ei voi olla ongelmia.

"Ratkaisu on RISTI."

Ratkaisun ongelma on se että se ei ratkaissut mitään. Ennen ratkaisua edellytyksenä oli usko ja ratkaisun jälkeen edellytyksenä on usko.

• sian syöminen . .

. . EI ole kristityille kielletty. Jos nyt välttää jotakin, niin veren syömistä.
      Raamatussa sanotaan, että kaikki on luvallista, mutta kaikki ei välttämättä ole hyödyksi, eikä mikään saa hallita ihmistä.

• fgjfgh14

aatteleppa ite !

Onko tuo alla oleva 5. Mooseksen kirja 14:8 .....jotenkin EPÄSELVÄ ?

"Saastainen on myös SIKA, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin.

Se, että EVL-kirkko opettaa muuta, on SAATANASTA.

• gtt

Sinä kiellät Jeesuksen ristin saavutukset, elät lain alla ja näin ollen laki sinut tuomitsee.
        Pidä siis koko laki, yksikin rike ja olet syypää koko lain rikkomiseen ja siihen tuomioon mikä lain rikkomisesta seuraa -> kuolema!

Jeesus TÄYTTI risillä koko LAIN! Hän teki sen mitä yksikään ihminen ei olisi voinut tehdä. Ihmiselle on mahdotonta elää elämäänsä ilman että olisi koskaan rikkonut Mooseksen lakia. Jeesus viattomalla kuolemalla MAKSOI sen mikä lain rikkomisesta täytyi maksaa. Nyt lain vaatimus on täytetty, Jeesus teki sen, koko maailman puolesta!

Enään emme ole Mooseksen lain alla, vaan vapaat elämään Kristuksessa. Uskomalla Häneen, Hän kirjoittaa oman lakinsa meidän sydämiimme ja voimme saavuttaa Jumalan silmissä vanhurskaudes ( sen, että Jumala lukee meidät puhtaiksi, syyttömiksi ja vapaiksi ) AINOASTAAN USKOMALLA Jeesukseen, Jumalan ainoaan Poikaan joka MEIDÄN syntiemme ( lain rikkeidemme / Jumalan tahdon rikkomisen ) tähden ristiinnaulittiin!

Tässä on se evankeliumi mitä apostolit saarnasivat, tässä on se ilosanoma jonka Jeesus meille toi!
        Jeesus mahdollisti sen mikä ihmisille on mahdotonta. Kukaan ihminen ei voi pelastua Lakia noudattamalla, AINOA tie Jumalan luokse on Jeesus Kristus! Uskomalla Häneen pelastuu!

• fgjfgh14
        gtt kirjoitti:

Sinä kiellät Jeesuksen ristin saavutukset, elät lain alla ja näin ollen laki sinut tuomitsee.
        Pidä siis koko laki, yksikin rike ja olet syypää koko lain rikkomiseen ja siihen tuomioon mikä lain rikkomisesta seuraa -> kuolema!

Jeesus TÄYTTI risillä koko LAIN! Hän teki sen mitä yksikään ihminen ei olisi voinut tehdä. Ihmiselle on mahdotonta elää elämäänsä ilman että olisi koskaan rikkonut Mooseksen lakia. Jeesus viattomalla kuolemalla MAKSOI sen mikä lain rikkomisesta täytyi maksaa. Nyt lain vaatimus on täytetty, Jeesus teki sen, koko maailman puolesta!

Enään emme ole Mooseksen lain alla, vaan vapaat elämään Kristuksessa. Uskomalla Häneen, Hän kirjoittaa oman lakinsa meidän sydämiimme ja voimme saavuttaa Jumalan silmissä vanhurskaudes ( sen, että Jumala lukee meidät puhtaiksi, syyttömiksi ja vapaiksi ) AINOASTAAN USKOMALLA Jeesukseen, Jumalan ainoaan Poikaan joka MEIDÄN syntiemme ( lain rikkeidemme / Jumalan tahdon rikkomisen ) tähden ristiinnaulittiin!

Tässä on se evankeliumi mitä apostolit saarnasivat, tässä on se ilosanoma jonka Jeesus meille toi!
        Jeesus mahdollisti sen mikä ihmisille on mahdotonta. Kukaan ihminen ei voi pelastua Lakia noudattamalla, AINOA tie Jumalan luokse on Jeesus Kristus! Uskomalla Häneen pelastuu!

pesservisseri. Aivan sama mitä selittelet, Jeesus sanoi itse ETTEI ole tullut lakia kumoamaan.

Matt. 5:17
        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Millä helvetillä sinä tuosta väännät Jeesuksen muuttaneen Mooseksen lain ????

Vielä hauska painovirhepaholainen vastineessasi:
        "Jeesus TÄYTTI risillä koko LAIN! " hahahahahahaaaaa sainpahan makoisat naurut.... kas kun ei täyttänyt RIISILLÄ koko lakkia ... buahahahaha !

Asiaan : Raamatun kohta, jossa Jeesus kumoaa ITSE lain. En odota ihan heti vastausta, koska sellaista kohtaa ET tule Raamatusta löytämään.

• gtt
        fgjfgh14 kirjoitti:

pesservisseri. Aivan sama mitä selittelet, Jeesus sanoi itse ETTEI ole tullut lakia kumoamaan.

Matt. 5:17
        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Millä helvetillä sinä tuosta väännät Jeesuksen muuttaneen Mooseksen lain ????

Vielä hauska painovirhepaholainen vastineessasi:
        "Jeesus TÄYTTI risillä koko LAIN! " hahahahahahaaaaa sainpahan makoisat naurut.... kas kun ei täyttänyt RIISILLÄ koko lakkia ... buahahahaha !

Asiaan : Raamatun kohta, jossa Jeesus kumoaa ITSE lain. En odota ihan heti vastausta, koska sellaista kohtaa ET tule Raamatusta löytämään.

Jeesus täytti lain. Sen on täytetty!

Tiedän kenen valhe on kieltää Jeesuksen ristillä saavuttama voitto ja kenen ainoa päämäärä on saada ihmiset pysymään mahdollisimman kaukana tuosta TOTUUDESTA!

sen valheet kyllä tunnetaan, ja heille jotka pysyvät Jeesuksessa, hänellä ei ole mitään valtaa!

• fgjfgh14
        gtt kirjoitti:

Jeesus täytti lain. Sen on täytetty!

Tiedän kenen valhe on kieltää Jeesuksen ristillä saavuttama voitto ja kenen ainoa päämäärä on saada ihmiset pysymään mahdollisimman kaukana tuosta TOTUUDESTA!

sen valheet kyllä tunnetaan, ja heille jotka pysyvät Jeesuksessa, hänellä ei ole mitään valtaa!

luule mantrojen hokemista, keinoksi päästä taivaaseen.

Täytti mitä täytti vaiika vattansa. Sinä et täyttänyt kysymystäni, etkä osoittanut Raamatun kohtaa, jossa Jeesus kumoaa Mooseksen lain !

Hoe mitä hoet, eikös siitäkin varoitettu Matt 7:21:

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. "

Selvennykseksi: taivaalinen Isä EI tahdo sinun syövän sianlihaa .

• sunnyriver

Sian syömistä koskeva kielto on osa juutalaisten terveyssäännöksiä Raamatussa.
        Lääketiede voi nopeasti sanoa useammankin sairauden,
        joita sianliha on pahentamassa tai synnyttämässä.

Kihdissä sianliha on yksi pahimpia oireiden aiheuttajia, muita ovat pieni kala, ravut, soija, sienet,
        (erään nettitiedon mukaan myös limpparit runsaasti nautittuna)
        Trikiinit asustavat possun lihassa.
        Sydän- ja verisuonisairaudet pahenevat rasvaisen sianlihan syönnistä,
        samoin diabeetikon ja muidenkin sisikalut, ainakin muistaakseni munuaiset rasittuvat
        punaisen lihan (sika, nauta) runsaasta syönnistä.

Eli ei terveyskäskyjä ole turhaan annettu, Jumala on rakkaudessaan antanut ne
        ihmiselle suojaksi.
        Jos suomalaispakanakristitty sitten syö lihaa, niin syököön, mutta älköön sitten Jumalaa syyttäkö....
        :) :) :)
        (Itse en yleensä syö sianlihaa. vaan pääasiassa kalaa ja kanaa. Absolutisti en ole, saatan ottaa makkarakastiketta tai vastaavaa joskus. Joskus joku tytöistä suunnitteli pizzaan reekujen
        eli katkarapujen ostoa. En ollut niin kovin innostunut ja seuraavana yönä Jumala kommentoi
        reekuista:
        - No, eivät ne sikaa pahempia ole...
        Eli itse me päätämme, mitä syömme. Jos ei possua, niin voimme paremmin,
        muttei sitä'silti varmaan isolle syntilistalle laiteta,
        oma terveytemme siitä vain kärsii ja itse kannamme( vai yhteiskuntako?) siitä seuraukset.
        Itselleni Jumala antoi joskus 15 vuotta sitten listan ruuista,
        joiden syöntiä minun olisi parasta välttää, ja sianliha oli tällä listalla,
        vaikkei se siinä vaiheessa mitään oireita aiheuttanutkaan.
        Ruokavaliota tarkkailemalla olen pystynyt pitämään kihtiarvot normaalissa,
        (ei siis kipuja), mutta jos yhtään hulvattomammin alan syömään, kivut tulevat kyllä
        takuuvarmasti.)
        Eli Jumala on kyllä tosi viisas, ei Hän ihmisen kiusaksi sääntöjä tee,
        vaan meidän parhaaksemme!

• fgjfgh14
        sunnyriver kirjoitti:

Sian syömistä koskeva kielto on osa juutalaisten terveyssäännöksiä Raamatussa.
        Lääketiede voi nopeasti sanoa useammankin sairauden,
        joita sianliha on pahentamassa tai synnyttämässä.

Kihdissä sianliha on yksi pahimpia oireiden aiheuttajia, muita ovat pieni kala, ravut, soija, sienet,
        (erään nettitiedon mukaan myös limpparit runsaasti nautittuna)
        Trikiinit asustavat possun lihassa.
        Sydän- ja verisuonisairaudet pahenevat rasvaisen sianlihan syönnistä,
        samoin diabeetikon ja muidenkin sisikalut, ainakin muistaakseni munuaiset rasittuvat
        punaisen lihan (sika, nauta) runsaasta syönnistä.

Eli ei terveyskäskyjä ole turhaan annettu, Jumala on rakkaudessaan antanut ne
        ihmiselle suojaksi.
        Jos suomalaispakanakristitty sitten syö lihaa, niin syököön, mutta älköön sitten Jumalaa syyttäkö....
        :) :) :)
        (Itse en yleensä syö sianlihaa. vaan pääasiassa kalaa ja kanaa. Absolutisti en ole, saatan ottaa makkarakastiketta tai vastaavaa joskus. Joskus joku tytöistä suunnitteli pizzaan reekujen
        eli katkarapujen ostoa. En ollut niin kovin innostunut ja seuraavana yönä Jumala kommentoi
        reekuista:
        - No, eivät ne sikaa pahempia ole...
        Eli itse me päätämme, mitä syömme. Jos ei possua, niin voimme paremmin,
        muttei sitä'silti varmaan isolle syntilistalle laiteta,
        oma terveytemme siitä vain kärsii ja itse kannamme( vai yhteiskuntako?) siitä seuraukset.
        Itselleni Jumala antoi joskus 15 vuotta sitten listan ruuista,
        joiden syöntiä minun olisi parasta välttää, ja sianliha oli tällä listalla,
        vaikkei se siinä vaiheessa mitään oireita aiheuttanutkaan.
        Ruokavaliota tarkkailemalla olen pystynyt pitämään kihtiarvot normaalissa,
        (ei siis kipuja), mutta jos yhtään hulvattomammin alan syömään, kivut tulevat kyllä
        takuuvarmasti.)
        Eli Jumala on kyllä tosi viisas, ei Hän ihmisen kiusaksi sääntöjä tee,
        vaan meidän parhaaksemme!

jotakuinkin liberaali.

Eipä tietenkään, ei se meitä mihinkään muuta uskovina, vaikka syömme sianlihaa ja katkiksia.Toinen kysymys on, haluaako Jumala, kielloistaan huolimatta, että syömme näitä. Itse pidättäydyn myös pekonista, joka oli minun, ihmisen mielesta, erinomainen herkku.

"Eli Jumala on kyllä tosi viisas, ei Hän ihmisen kiusaksi sääntöjä tee,
        vaan meidän parhaaksemme!"

Mitäpä tuohon lisäämään.....Aamen

Kiva että joukossamme on uskoviakin kristiityjä !

• sunnyriver
        fgjfgh14 kirjoitti:

jotakuinkin liberaali.

Eipä tietenkään, ei se meitä mihinkään muuta uskovina, vaikka syömme sianlihaa ja katkiksia.Toinen kysymys on, haluaako Jumala, kielloistaan huolimatta, että syömme näitä. Itse pidättäydyn myös pekonista, joka oli minun, ihmisen mielesta, erinomainen herkku.

"Eli Jumala on kyllä tosi viisas, ei Hän ihmisen kiusaksi sääntöjä tee,
        vaan meidän parhaaksemme!"

Mitäpä tuohon lisäämään.....Aamen

Kiva että joukossamme on uskoviakin kristiityjä !

Tuntuu. että tällä puolella kovimmalle otti
        aikanaan uskoon tultuani veriruokien jättäminen,
        savolaiselta mykykeittoalueelta kun olen.
        Ja nyt ei veri menisi millään alas,
        kokoajatuskin puistattaa!
        (Mutta kukin tosiaan taaplaa tavallaan,
        kyllä Ylä-Savossa srurakunnatkin myyvät myyjäisissä mykykeittoa
        toimintansa hyväksi.)
        Sid Rothilla oli tässä jokin aika sitten Joan Hunterin haastattelu.
        Joan on Charles ja Francis Hunterin tytär, eli
        Herra on opettanut parantamisesta
        ja nimenomaan mielen alueen parantumisesta
        suvulle jo kahden sukupolven ajan.
        Kyllä siellä ajateltavaa tuli,
        nimenomaan siltä alueelta, että Raamatussa sanotaan
        ihmisen tai eläimen sielun olevan veressä eikä sitä siksi pitäisi syödä.
        Olen nimittäin miettinyt tuota lausetta silloin ja tällöin,
        enkä ole ymmä'rtänyt sitä,
        noudattanut vain käskyä sellaisenaan.
        Olenkin joskus sanonut, että se on ainoa käsky Raamatussa,
        mikä ei minulle aukene,
        mutta jota silti noudatan, koska Sanassa niin sanotaan.
        (Uudessa testamentissa pakanakristitylle asetettiin
        kolme keskeistä kieltoa: Välttää haureutta, välttää noituutta
        ja välttää veren syömistä)
        Hunter mainitsi joitakin tapauksia,
        joissa sukukiroukset olivat siirtyneet veren- tai elimensiirron kautta
        saajaan ja rukous oli sitten vapauttanut heidät.

Esim. elimensiirrosta eräälle naiselle alkoi toistuva
        painajasuni. Siirretty sydän oli surmatun naisen ja unessa jatkuvasti
        näytettiin naisen viime minuutteja. Selvisi, että unessa uhkaava mies
        oli sukulaismies, joka oli surmannut uhrin. Tuon unen perusteella
        häntä alettiin epäillä ja hän tunnusti joutui vankilaan.
        Samoin Hunter mietti skitsofreniaa ja bipolaarista mielialahäiriötä todeten,
        että skitsofrenia on ikäänkuin simpukan kuori, jonka haavoitettu
        ihminen (ehkä sukukin useassa sukupolvessa) on kehittänyt suojakseen.
        Olemme itse nähneet Jumalan parantavan mielen sairauksia
        toisilla niopeasti, toisilla hitaammin, keskustellen ja rukoillen.
        Samoin Hunter totesi, että Herra on hetkessä parantanut
        skitsofrenian, eli korjannut ne sisäiset vammat,
        mitä ihmisellä on, niin että hänellä ei ole enää tarvetta
        vetäytyä simpukankuoreensa.
        Melkoisen radikaalia julistusta tuo jakso kaiken kaikkiaan oli,
        mutta kyllä se pähkinöitä antoi purtavaksi!
        Ja selitti tosiaan sitä verikieltokohtaa...
        (Ja siltä puolelta hieman ymmärtää Jehovan todistajiakin;
        verensiirto saattaa tosiaan JOSKUS aiheuttaa haittaa,
        mutta silti pelastettu henki tuntuu itsestäni paljon tärkeämmältä)

• gtt
        fgjfgh14 kirjoitti:

luule mantrojen hokemista, keinoksi päästä taivaaseen.

Täytti mitä täytti vaiika vattansa. Sinä et täyttänyt kysymystäni, etkä osoittanut Raamatun kohtaa, jossa Jeesus kumoaa Mooseksen lain !

Hoe mitä hoet, eikös siitäkin varoitettu Matt 7:21:

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. "

Selvennykseksi: taivaalinen Isä EI tahdo sinun syövän sianlihaa .

Vapauteen Kristus meidät pelasti.
        Miksi tahdot luisia takaisin lain alle, Jeesus vapautti meidät!
        Yksikään ihminen ei koskaan saa vanhurskautta lakia pitämällä.

• fgjfgh14
        gtt kirjoitti:

Vapauteen Kristus meidät pelasti.
        Miksi tahdot luisia takaisin lain alle, Jeesus vapautti meidät!
        Yksikään ihminen ei koskaan saa vanhurskautta lakia pitämällä.

suuta soukemmalla ?

Näytä täsmällinen Raamatun kohta, jossa Jeesus itse sanoo, ettei lakia tarvitse noudattaa. Vaan että taivaaseen pääsee sinun harha-luuloillasi.

Jos ja KUN ET kykene näyttämään, joten lopeta valehtelu

• gtt
        fgjfgh14 kirjoitti:

suuta soukemmalla ?

Näytä täsmällinen Raamatun kohta, jossa Jeesus itse sanoo, ettei lakia tarvitse noudattaa. Vaan että taivaaseen pääsee sinun harha-luuloillasi.

Jos ja KUN ET kykene näyttämään, joten lopeta valehtelu

et ole ymmärtänyt Jeesuksen sanomaa, Hänen evankeliumiaan.
        Nojaat omiin tekoihisi, ne eivät riitä, eivät koskaan ole riittäneet Jumalan edessä!
        Vain JEESUS yksin riittää, Hänen tekonsa, vanhurskauden Jumalan edessä saat vain nojaamalla Jeesukseen, et itseesi! Siksi Jeesus moitti fariseuksia kovin sanoin, ei siksi että he yrittivät pitää lain, vaan siksi, että he ylpeilivät omilla teoillaan ja Jeesus sanoi heille että SILTIKÄÄN teidän tekonne eivät riitä. Eivät edes alkuunkaan!
        Vain Jeesus, yksin Hänen tekonsa, Hänen varhuskautensa riittää. Hän on vuodattanut verensä, jotta me voimme saada HÄNEN vanhurskautensa.
        Lue Matteuksen evankeliumin luku 23.
        Ja sen jälkeen Paavalin Galatalaiskirje.

Elä nojaa omiin tekoihisi, niiden avulla et taivastenvaltakuntaan pääse, vain Jeesukseen nojaamalla pelastuu!

• fgjfgh14
        gtt kirjoitti:

et ole ymmärtänyt Jeesuksen sanomaa, Hänen evankeliumiaan.
        Nojaat omiin tekoihisi, ne eivät riitä, eivät koskaan ole riittäneet Jumalan edessä!
        Vain JEESUS yksin riittää, Hänen tekonsa, vanhurskauden Jumalan edessä saat vain nojaamalla Jeesukseen, et itseesi! Siksi Jeesus moitti fariseuksia kovin sanoin, ei siksi että he yrittivät pitää lain, vaan siksi, että he ylpeilivät omilla teoillaan ja Jeesus sanoi heille että SILTIKÄÄN teidän tekonne eivät riitä. Eivät edes alkuunkaan!
        Vain Jeesus, yksin Hänen tekonsa, Hänen varhuskautensa riittää. Hän on vuodattanut verensä, jotta me voimme saada HÄNEN vanhurskautensa.
        Lue Matteuksen evankeliumin luku 23.
        Ja sen jälkeen Paavalin Galatalaiskirje.

Elä nojaa omiin tekoihisi, niiden avulla et taivastenvaltakuntaan pääse, vain Jeesukseen nojaamalla pelastuu!

Raamatun kohta ??

Omista tekemisistäni puhumattakaan riittävyydestäni en puhunut mitään, toisin kuin sinä. Miksiköhän sinä pidät huolta teoistani ?

Muista malka, mutta etenkin se HIRSI.

Evankeliumit on luettu ja luetaan uudestaankin, mutta Paavalin neuvoja Mooseksen lain rikkomiseksi, en tule koskaan lukemaan.

Ketjun aloittajalle varoituksen sana. Lue ja tulkitse Raamattu niin hyvin kuin pystyt, mitään lupaa sianlihan syömiseen et löydä.

Ainoastaan harhautuneet antavat itselleen luvan syödä sikaa ! Tosin itseään kristityiksi kutsuvat, antavat myös luvan leikata sukupuolensa toiseksi.

Ovatko he mielessäsi oikeilla jäljillä ??

• gtt
        fgjfgh14 kirjoitti:

Raamatun kohta ??

Omista tekemisistäni puhumattakaan riittävyydestäni en puhunut mitään, toisin kuin sinä. Miksiköhän sinä pidät huolta teoistani ?

Muista malka, mutta etenkin se HIRSI.

Evankeliumit on luettu ja luetaan uudestaankin, mutta Paavalin neuvoja Mooseksen lain rikkomiseksi, en tule koskaan lukemaan.

Ketjun aloittajalle varoituksen sana. Lue ja tulkitse Raamattu niin hyvin kuin pystyt, mitään lupaa sianlihan syömiseen et löydä.

Ainoastaan harhautuneet antavat itselleen luvan syödä sikaa ! Tosin itseään kristityiksi kutsuvat, antavat myös luvan leikata sukupuolensa toiseksi.

Ovatko he mielessäsi oikeilla jäljillä ??

Sinä huudat malkaa ja hirttä kun sinulle evankeliumia saarnataan.
        Kiellät Raamatun puhtaan sanan, leikkaat irti vain ne osat jotka sinulle kelpaavat... Näinhän olet omin sanoin sanonut tekeväsi.

Sanot, että et tule koskaan lukemaan Paavalin neuvoja, kiellätkö hänen opetuksen? Jos näin teet kiellät Hänet kenen Sanaa Paavali saarnaa, Herran Jeesuksen Kristuksen!

Jos et Jumalan Sanaa usko Paavalin saarnaamana niin usko edes kun Jeesus itse sen sinulle sanoo Markuksen evankeliumissa seuraavin sanoin:

"Jeesus kutsui taas väkijoukon luokseen ja sanoi: "Kuulkaa kaikki minua ja ymmärtäkää. Ei ihmistä voi saastuttaa mikään, mikä tulee häneen ulkoapäin. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee hänen sisältään ulos. [ Jolla on korvat, se kuulkoon!"]*
        Kun Jeesus sitten lähti väkijoukon keskeltä ja tuli kotiin, opetuslapset pyysivät häntä selittämään arvoitukselliset sanansa. Hän sanoi heille: "Oletteko tekin noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, ettei mikään ulkoapäin ihmiseen tuleva voi saastuttaa häntä? Eihän se mene hänen sydämeensä -- vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu." Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta. Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet." (Mark 7:14-23)

Jeesuksessa yksin on elämä, vain Hänessä meillä on täydellinen vanhurskaus.

• fgjfgh14
        gtt kirjoitti:

Sinä huudat malkaa ja hirttä kun sinulle evankeliumia saarnataan.
        Kiellät Raamatun puhtaan sanan, leikkaat irti vain ne osat jotka sinulle kelpaavat... Näinhän olet omin sanoin sanonut tekeväsi.

Sanot, että et tule koskaan lukemaan Paavalin neuvoja, kiellätkö hänen opetuksen? Jos näin teet kiellät Hänet kenen Sanaa Paavali saarnaa, Herran Jeesuksen Kristuksen!

Jos et Jumalan Sanaa usko Paavalin saarnaamana niin usko edes kun Jeesus itse sen sinulle sanoo Markuksen evankeliumissa seuraavin sanoin:

"Jeesus kutsui taas väkijoukon luokseen ja sanoi: "Kuulkaa kaikki minua ja ymmärtäkää. Ei ihmistä voi saastuttaa mikään, mikä tulee häneen ulkoapäin. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee hänen sisältään ulos. [ Jolla on korvat, se kuulkoon!"]*
        Kun Jeesus sitten lähti väkijoukon keskeltä ja tuli kotiin, opetuslapset pyysivät häntä selittämään arvoitukselliset sanansa. Hän sanoi heille: "Oletteko tekin noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, ettei mikään ulkoapäin ihmiseen tuleva voi saastuttaa häntä? Eihän se mene hänen sydämeensä -- vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu." Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta. Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet." (Mark 7:14-23)

Jeesuksessa yksin on elämä, vain Hänessä meillä on täydellinen vanhurskaus.

tietoinen noista Raamatun kohdista, joilla osa ihmisistä ja EVL-kirkko antaa itselleen luvan syödä sikaa. Varmaan arvon piispat viisaudessaan löytävät Raamatusta kohdan, jonka perusteella sukupuolen vaihtaminen on oikein vaikka Jesaja sanoo:

Jes. 29:16 Voi mielettömyyttänne! Onko savi savenvalajan veroinen? Ja sanooko työ tekijästään: "Ei hän ole minua tehnyt", tai sanooko kuva kuvaajastaan: "Ei hän mitään ymmärrä" ?

Entäpä sinulle SANOOKO ? Sanooko Jeesus syökää sikaa ? Eikä Jeesus anna lupaa mainitsemissasi kohdin Mooseksen lain hylkäämiseksi.

Täysin päinvastoin !

" Sinä huudat malkaa ja hirttä kun sinulle.." Mitä yrität sopertaa ? Kunhan piruuttani muistutin, omasta mielestään kovin pätevää ihmistä. Kuolevaisuudesta.

Olet useammassa vastineessasi tehnyt minusta epäuskovaa. Miten on, onko uskosi muutoinkin kuin EVL-usko ?

Pääsevätkö kaikki kristityt taivaaseen ? Siis minua, joka YRITÄN pitää Mooseksen lain, lukuunottamatta ? Siis myös ne genitaalinsa leikkauttavat, keinohedelmöittävät lesbot ja heidät siunaavat sateenkaaripapit ???

Elä kuten oikeaksi katsot, viimeisellä tuomiolla tavataan. Sitten katsotaan kumpi oli oikeassa. Jumala lienee tässäkin asiassa paras tuomari.

• gtt
        fgjfgh14 kirjoitti:

tietoinen noista Raamatun kohdista, joilla osa ihmisistä ja EVL-kirkko antaa itselleen luvan syödä sikaa. Varmaan arvon piispat viisaudessaan löytävät Raamatusta kohdan, jonka perusteella sukupuolen vaihtaminen on oikein vaikka Jesaja sanoo:

Jes. 29:16 Voi mielettömyyttänne! Onko savi savenvalajan veroinen? Ja sanooko työ tekijästään: "Ei hän ole minua tehnyt", tai sanooko kuva kuvaajastaan: "Ei hän mitään ymmärrä" ?

Entäpä sinulle SANOOKO ? Sanooko Jeesus syökää sikaa ? Eikä Jeesus anna lupaa mainitsemissasi kohdin Mooseksen lain hylkäämiseksi.

Täysin päinvastoin !

" Sinä huudat malkaa ja hirttä kun sinulle.." Mitä yrität sopertaa ? Kunhan piruuttani muistutin, omasta mielestään kovin pätevää ihmistä. Kuolevaisuudesta.

Olet useammassa vastineessasi tehnyt minusta epäuskovaa. Miten on, onko uskosi muutoinkin kuin EVL-usko ?

Pääsevätkö kaikki kristityt taivaaseen ? Siis minua, joka YRITÄN pitää Mooseksen lain, lukuunottamatta ? Siis myös ne genitaalinsa leikkauttavat, keinohedelmöittävät lesbot ja heidät siunaavat sateenkaaripapit ???

Elä kuten oikeaksi katsot, viimeisellä tuomiolla tavataan. Sitten katsotaan kumpi oli oikeassa. Jumala lienee tässäkin asiassa paras tuomari.

Sanoit: "Kunhan piruuttani muistutin, omasta mielestään kovin pätevää ihmistä. Kuolevaisuudesta."

Missä olen sanonut olevani pätevä?

Raamatun Sanaa ja evankeliumista minä olen kertonut!
        Kertaakaan en ole korostanut itseäni, omia tekojani, tai millään tavalla sanonut olevani parempi kuin kukaan muu.
        Itsessäni minä eikä kukaan muukaan ei ole mitään, mutta Kristuksessa on KAIKKI!

Olen kertonut sinulle sen mistä Raamattu kertoo, sitä evankeliumia mistä apostolit saarnasivat.
        Raamatun jakein olen sinulle todistanut ne mistä sinulle olen kertonut.
        Jos se loukkaa sinua, olet loukkaantunut evankeliumiin!

Paavalin sanoin:

"Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna! Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin? Kuinka voitte olla noin mielettömiä! Te aloititte Hengen varassa. Pyrittekö nyt päämäärään omin avuin? Turhaanko tämä kaikki on tullut teidän osaksenne? Tuskinpa vain. Lahjoittaako Jumala teille Hengen ja antaako hän voimatekojen tapahtua teidän keskuudessanne sen tähden, että te noudatatte lain käskyjä, vai sen tähden, että te uskotte kuulemanne evankeliumin? Muistattehan Abrahamin: "Hän uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi."

"Tietäkää siis, että todellisia Abrahamin jälkeläisiä ovat ne, joilla on usko. Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen. Näin ne, joilla on usko, saavat siunauksen yhdessä Abrahamin kanssa, joka uskoi. Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee." On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä "uskosta vanhurskas saa elää". ( Apostoli Paavalin kirje Galatalaisille )

• fgjfgh14
        gtt kirjoitti:

Sanoit: "Kunhan piruuttani muistutin, omasta mielestään kovin pätevää ihmistä. Kuolevaisuudesta."

Missä olen sanonut olevani pätevä?

Raamatun Sanaa ja evankeliumista minä olen kertonut!
        Kertaakaan en ole korostanut itseäni, omia tekojani, tai millään tavalla sanonut olevani parempi kuin kukaan muu.
        Itsessäni minä eikä kukaan muukaan ei ole mitään, mutta Kristuksessa on KAIKKI!

Olen kertonut sinulle sen mistä Raamattu kertoo, sitä evankeliumia mistä apostolit saarnasivat.
        Raamatun jakein olen sinulle todistanut ne mistä sinulle olen kertonut.
        Jos se loukkaa sinua, olet loukkaantunut evankeliumiin!

Paavalin sanoin:

"Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna! Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin? Kuinka voitte olla noin mielettömiä! Te aloititte Hengen varassa. Pyrittekö nyt päämäärään omin avuin? Turhaanko tämä kaikki on tullut teidän osaksenne? Tuskinpa vain. Lahjoittaako Jumala teille Hengen ja antaako hän voimatekojen tapahtua teidän keskuudessanne sen tähden, että te noudatatte lain käskyjä, vai sen tähden, että te uskotte kuulemanne evankeliumin? Muistattehan Abrahamin: "Hän uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi."

"Tietäkää siis, että todellisia Abrahamin jälkeläisiä ovat ne, joilla on usko. Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen. Näin ne, joilla on usko, saavat siunauksen yhdessä Abrahamin kanssa, joka uskoi. Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee." On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä "uskosta vanhurskas saa elää". ( Apostoli Paavalin kirje Galatalaisille )

Paavalia. Se, ettet pysty osoittamaan Raamatun jaetta, jossa Jeesus itse kumoaa Lain tai sanoo ettei siitä niin väliä, ei ole ihme. ihme olisi sen sijaan, jos löytäisit perustelut siansyömmiselle.

Toivotan sinulle hyvää jatkoa ja Kaikkivaltiaan siunausta. Sitä kai me kaikki tarvitsemme.

• Yks-tämmönen

1. Kor. 10:25

Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Myös Apt. 10 ja Apt. 11

• fgjfgh14

tarkalleen ottaen, mitkä noista ovat ITSE Jeesuksen lausumia ?

ja

mitkä harhaan ohjaaaja Paavalin sepittämiä valheita ?

Evankeliumia peliin pojat...ja mikei tytötkii.

• Yks-tämmönen
        fgjfgh14 kirjoitti:

tarkalleen ottaen, mitkä noista ovat ITSE Jeesuksen lausumia ?

ja

mitkä harhaan ohjaaaja Paavalin sepittämiä valheita ?

Evankeliumia peliin pojat...ja mikei tytötkii.

1. Tess. 2:13

Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.

• sunnyriver

Vaan kun siellä juutalaisessa lihakaupassa
        ei ollut
        eikä' ole
        eikä toivottavasti tule olemaankaan
        possua tai verta!

• asia
        sunnyriver kirjoitti:

Vaan kun siellä juutalaisessa lihakaupassa
        ei ollut
        eikä' ole
        eikä toivottavasti tule olemaankaan
        possua tai verta!

Juutalaiset ja kristityt on kaks eri asiaa. Juutalaisilla on Mooses ja laki ja kristiyllä Jeesus.

• sunnyriver
        asia kirjoitti:

Juutalaiset ja kristityt on kaks eri asiaa. Juutalaisilla on Mooses ja laki ja kristiyllä Jeesus.

Eri asiahan juutalaiset ovat, mutta kyllä Raamattu antaaa jhjeita myös meille pakanoille.
        Eli verikielto on uudistettu Uudessa Testamentissa kaikkia koskevaksi. Ja jos rehellisiä ollaan,
        niin suomalainen teurastustapa jättää melkoisen paljon verta punaiseen lihaan,
        (Saatan kyllä joskus itsekin juhlan kunniaksi syödä punaista lihaa, mutta tapoinani en sitä jatkuvasti
        pidä. )
        Vaikka kyllä nyky-Suomessa tuossa haureus-kohdassa taitaisi myös melkoisesti
        petraamisen paikkaa olla....
        Eli kolme asiaa oli periaatteessa alkukristillisyydessä (normaalikäskyjen lisäksi) kielletty:
        1. epäjumalat, taikuus, noituus, epäjumalille uhrattu liha
        2. veri
        3. huoruus
        Apostolien teot 21:25 sanoo:
        Uskoon tulleiden pakanoiden asian me jo olemme ratkaisseet. Me olemme kirjeitse ilmoittaneet heille, että heidän tulee karttaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja myös lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta."

• Jeesus itse sanoo, Mark.7:18-19:"Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
      19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi."

Minulle riittää Jeesuksen sana ja syön sianlihaa hyvillä mielin ja puhtaalla omallatunnolla.

• Jep jep

varsinkin sian veri on herkkua

• adkl

Kristinusko vapautti pakanat! Mutta juutalaiskristityiltä Jumala vaatii edelleen Mooseksen Lain noudattamisen. "Joka antaa ympärileikkauttaa itsensä, on velvollinen kaikkea Mooseksen Lakia noudattamaan!" Apostoli Paavalin julistus

• gtt

ei nyt ihan noinkaan.

Kyllä Jeesuksen sanat koskevat aivan kaikkia, niin juutalaisia kuin pakanoitakin.
        Paavali tarkoittaa noilla lainaamillasi sanoilla sitä, että jos menet Kristuksesta takaisian lain alle, niin olet velvollinen noudataamaan sitten myös koko mooseksen lain. Silloin olet hyljännyt Jeesuksen ristin uhrin ja hyljännyt sen vapauden minkä Kristus sinulle ristillä saavutti.
        Kuten myös tiedämme, kukaan ei lakia noudattamalla pysty saavuttamaan vanhurskautta, sillä kukaan ei voi pitää koko lakia ja vieläpä niin, ettei sitä koskaan riko. Yksikin rike ja on syypää syntiin, eikä näin ollen ole lain nojalla vanhurskas. Kukaan ihminen ei sitä ole kyennyt tekemään eikä kykene.

Tämä on nimenomaan se syy miksi Jeesus ja risti tarvittiin!
        Vaikka Kristus vapauteen meidät vapautti, niin Paavali osoittaa hienosti sen, että Kristityn tulee silti toimia niin ettei aiheuta muiden omalletunnolle rasitetta. Tämän vuoksi Paavali ympärileikkautti Timoteuksen. Ei sen vuoksi, että se olisi ollut "lain teko" ja tarkoituksena olla Jumalan silmissä vanhurskas.

Tämän kysymyksen ympärille, joka muuten oli alkuseurakunnan kiperin väittelynaihe, Paavali kirjoitti tiukkaan sävyyn Galatalaiskirjeen!

• adkl
        gtt kirjoitti:

ei nyt ihan noinkaan.

Kyllä Jeesuksen sanat koskevat aivan kaikkia, niin juutalaisia kuin pakanoitakin.
        Paavali tarkoittaa noilla lainaamillasi sanoilla sitä, että jos menet Kristuksesta takaisian lain alle, niin olet velvollinen noudataamaan sitten myös koko mooseksen lain. Silloin olet hyljännyt Jeesuksen ristin uhrin ja hyljännyt sen vapauden minkä Kristus sinulle ristillä saavutti.
        Kuten myös tiedämme, kukaan ei lakia noudattamalla pysty saavuttamaan vanhurskautta, sillä kukaan ei voi pitää koko lakia ja vieläpä niin, ettei sitä koskaan riko. Yksikin rike ja on syypää syntiin, eikä näin ollen ole lain nojalla vanhurskas. Kukaan ihminen ei sitä ole kyennyt tekemään eikä kykene.

Tämä on nimenomaan se syy miksi Jeesus ja risti tarvittiin!
        Vaikka Kristus vapauteen meidät vapautti, niin Paavali osoittaa hienosti sen, että Kristityn tulee silti toimia niin ettei aiheuta muiden omalletunnolle rasitetta. Tämän vuoksi Paavali ympärileikkautti Timoteuksen. Ei sen vuoksi, että se olisi ollut "lain teko" ja tarkoituksena olla Jumalan silmissä vanhurskas.

Tämän kysymyksen ympärille, joka muuten oli alkuseurakunnan kiperin väittelynaihe, Paavali kirjoitti tiukkaan sävyyn Galatalaiskirjeen!

Voisi lukea APOSTOLISEN KOKOUKSEN PÄÄTÖKSEN APOSTOLIEN TEOISTA!
        Ei osaa ilmeisesti lukea tai ei ymmärrä ko tekstiä.

• SANANSAATTAJA 10

Ei sianlihan syönti ole kristityille kiellettyä, mutta itse pidän sitä sen verran inhottavana, etten syö sitä
      missään muodossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4443
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3198
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2874
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2665
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2519
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2447
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      13
      2324
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2275
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2045
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe