Muoti vai käyttömukavuus?

TaikisN

Tässä uudenvuodenhuumassa on taas aika katsahtaa peiliin !!!!
Tutkia suurennuslasin kanssa rypyt, jenkkakahvat, selluliittikyhmyrät, allit, ynnä muuta ynnä muuta... Tehdä tärkeämpää tärkeitä päätöksiä uudesta paremmasta, terveelisemmästä, hoikemmasta, kauniimmasta ja rohkeammasta elämästä :))

Vai onko ? Onko pakko olla muodikas ja menevännäköinen, vai olisiko jo aika armahtaa itseään ja ostaa sittenkin ne mukavammantuntuiset, vähän lököttävät mutta vyötärön kohdalta ah niin mukavat housut, tai se pusero joka kivasti kätkee pienet (miksei isommatkin) virheet....

Kumman sinä valitset, trendikkyyden vai käyttömukavuuden ? Onko mukavuuteen kallistuminen merkki vanhenemisesta, kysyy nimimerkki: huolestunut alati voimistuvasta mukavuudenhalustaan :)

77

3160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukava luonne kuittaa muutamat muhkurat ja tiedä tuosta vanhenemisesta, paremminkin kokisin sen alkavaksi viisaudeksi :))
      Mä olen aika menevän näköinen kohtapuoliin. Alkaa pukata kiire päälle!

      *Viuh* tapaamisiin.

      • *tuijottaa suu ammollaan tuhatta ja sataa loittonevaa selkää*
        Että osasi olla kiirus jollakulla.

        Mutta todellakin, kyllä siinä viisauden alkujuuri on kun oivaltaa että vaatteet saavat tuntua päällä mukavilta ulkoisen olemuksenkin kustannuksella :)


      • TaikisN kirjoitti:

        *tuijottaa suu ammollaan tuhatta ja sataa loittonevaa selkää*
        Että osasi olla kiirus jollakulla.

        Mutta todellakin, kyllä siinä viisauden alkujuuri on kun oivaltaa että vaatteet saavat tuntua päällä mukavilta ulkoisen olemuksenkin kustannuksella :)

        Kiire on hellittänyt ja olen saanut villasukat takaisin jalkoihin. Kiireeseen ei sovi villasukat, ne kuuluu oloneuvosmaiseen hetkeen. Oletko kuullut sanonnasta villasukat vain pyöri jaloissa? No sitten tietänet, että niillä on ilmiselvästi hidastava vaikutus ;D

        Olin tässä joulun alla ihan onnesta soikeena kun löysin itselleni puseron, joka helli mun olemusta.
        Aivan täsmä vaate. Harvinaista herkkua kirpparin tangoilta.


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        Kiire on hellittänyt ja olen saanut villasukat takaisin jalkoihin. Kiireeseen ei sovi villasukat, ne kuuluu oloneuvosmaiseen hetkeen. Oletko kuullut sanonnasta villasukat vain pyöri jaloissa? No sitten tietänet, että niillä on ilmiselvästi hidastava vaikutus ;D

        Olin tässä joulun alla ihan onnesta soikeena kun löysin itselleni puseron, joka helli mun olemusta.
        Aivan täsmä vaate. Harvinaista herkkua kirpparin tangoilta.

        Täsmävaatteen löytäminen on kuin pienimuotoinen lottovoitto.
        Itse kun olen lyhyt eikä ympärysmittakaan kovin hääppöinen ole niin aina ja iankaikkisesti joudun lyhentelemään housunlahkeita ja hihansuita, puseronhelmoja. Kun sitten yllättäen löytää jostain juuri sopivanmittaisen vaatteen sitä kuvittelee hetkisen olevansa ihan normaali ihminen :)


    • Puhurix

      pakkasilla varsinkin käyttömukavuus menee stailin edelle. Tulin just koiralenkiltä ja posket punottaa. Nyt ei ole enää kui -13, mutta aivan tajuton sumu. Maisema on hienon näköinen, kun puut on ihan valkoisenaan härmää.

      • mikää ei kylläkään tunnu mukavalta, vaatetta joutuu sullomaan ylleen niin että olo on kuin michelinukolla ja silti palelee. Hiiteen koko talvi, ei voi olla tympeämpää vuodenaikaa !!!


      • Puhurixille :) Pakkaset täälläkin hellittäneet. Maisema on ollut todella kaunis usein niin alakuloisten menneiden talvien näkymien jäljiltä. Jotenkin tuntuu, että kesästä tulee kesä, niin kuin joskus ennen vanhaan.


      • Meriläinen
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        Puhurixille :) Pakkaset täälläkin hellittäneet. Maisema on ollut todella kaunis usein niin alakuloisten menneiden talvien näkymien jäljiltä. Jotenkin tuntuu, että kesästä tulee kesä, niin kuin joskus ennen vanhaan.

        Sama tunne täällä, kun on saanut nauttia siitä harvinaisesta herkusta eli oikeasta talvesta. En valita pätkääkään vaan odotan kun lapsi miltä se kesä nyt tuntuu.


      • Puhurix
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        Puhurixille :) Pakkaset täälläkin hellittäneet. Maisema on ollut todella kaunis usein niin alakuloisten menneiden talvien näkymien jäljiltä. Jotenkin tuntuu, että kesästä tulee kesä, niin kuin joskus ennen vanhaan.

        Oisko jo juhannuksena mahdollista hyllyttää villasukat?


      • Meriläinen kirjoitti:

        Sama tunne täällä, kun on saanut nauttia siitä harvinaisesta herkusta eli oikeasta talvesta. En valita pätkääkään vaan odotan kun lapsi miltä se kesä nyt tuntuu.

        lapsuudesta ja usein ne liittyy juuri vuodenaikoihin. Mitä ikinä mietinkään aina taustana on vuodenaika. Aika mielenkiintoinen havainto näin yllättäen. En ole asiaa siltä kantilta ajatellut aiemmin, mutta kun puhuit lapsen lailla odottamisesta niin kirkastui :) Lapsen muistoihini kuului myös häivähdyksetkin vuodenajoista ja tietenkin luonnosta sinänsä. Muistan hetkiä valoista, varjoista ja tuulen suhinan. Lehtien välkkeen auringon sätiessä niiden läpi.


      • Puhurix kirjoitti:

        Oisko jo juhannuksena mahdollista hyllyttää villasukat?

        kesäillat ovat varsin viileitä...hmm muistaakseni. Jos laitettaisiin ne hattuhyllylle sinne kesälippisten taakse. ;)


      • Meriläinen
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        lapsuudesta ja usein ne liittyy juuri vuodenaikoihin. Mitä ikinä mietinkään aina taustana on vuodenaika. Aika mielenkiintoinen havainto näin yllättäen. En ole asiaa siltä kantilta ajatellut aiemmin, mutta kun puhuit lapsen lailla odottamisesta niin kirkastui :) Lapsen muistoihini kuului myös häivähdyksetkin vuodenajoista ja tietenkin luonnosta sinänsä. Muistan hetkiä valoista, varjoista ja tuulen suhinan. Lehtien välkkeen auringon sätiessä niiden läpi.

        Mun kirkkain muisto on hankiaisista joskus maalis-huhtikuussa kun tintit alko laulaa titityytä ;)) ja meiän perunapellolla oli kova hanki joka kesti jopa miehenkin.
        Sitten jostain sitä hankea ihan leikeltiin kaikkiin leikkeihin. Aurinko paistoi jo lämpimästi ja ties että on kesä tulossa ja kohta pääsee saareen, koulut loppuu ja kesä joka silloin kesti kolme kuukautta ja oli aina lämmin ja sateeton :))


      • villasuke
        Puhurix kirjoitti:

        Oisko jo juhannuksena mahdollista hyllyttää villasukat?

        Belgian Bruggessä nuoret kulki 30 asteen helteessä harmaat villasukat ja kengät jaloissaan. Shortsit ja T- paita. Oli siinä ihmettelemistä vierailla. Mutta sitten sain kuulla että villa on erinomainen sekä kylmällä että kuumalla: lämmin kylmällä ja vilponen kuumalla. Joten ei mihinkä hyllyttämisoperaatioihin tartte lainka ruveta.


      • Puhurix
        villasuke kirjoitti:

        Belgian Bruggessä nuoret kulki 30 asteen helteessä harmaat villasukat ja kengät jaloissaan. Shortsit ja T- paita. Oli siinä ihmettelemistä vierailla. Mutta sitten sain kuulla että villa on erinomainen sekä kylmällä että kuumalla: lämmin kylmällä ja vilponen kuumalla. Joten ei mihinkä hyllyttämisoperaatioihin tartte lainka ruveta.

        Mä uskon ton, mut kesäsemmältä tuntuu ilman villiksiä.


    • Meriläinen

      Mie yritän kauheella kiireellä juosta peilin ohi ettei tarvi kattoa sinne, tukkakin on sitten kun Jukolan Jussilla :))
      Kyllä nyt on ollut päällä verkkarit kotona ja niiden päällä toppahousut ulkona.
      Ja mie oon nauttinut kauneudesta ja viimein taas monen vuoden jälkeen oikeasta talvesta.

      Pakkoahan ei meiän ikäisillä onneksi enää ole ellei sisäisyys sitä ihmiselle tee.
      Mutta terveyden kannalta pitää välillä skarpata, kun haluaa olla kunnossa vielä parinkymmenen mahdollisesti kolmenkymmenen vuoden päästä jos elämää niin pitkälle annetaan.
      Jos ei nyt opi oikein itseään arvostamaan, että päästää läsähtämään niin koskas sitten.
      Kun vielä on ne lihavuusgeenit saanut perinnöksi äidiltä, joka oppi kolmenkymmenen kilon pudotuksen jälkeen syömään niin ettei enää lihonut. Se oli jännää kun takaisin ei ne kilot hälle tulleet. Söi kyllä mutta kun oli mahalaukku pienentynyt sen laihtumisen ansiosta niin ei enää liian täyteen.
      Hänestä sain sen opin että kaikkea voi syödä mutta ei ahmia eikä liian täyteen. Kun nyt vielä saa itellään sen opin toimimaan:)) Helpommin sanottu kun tehty.
      Kaiken tämän litanian jälkeen vastaus: käyttömukavuus :))

      • yhtä taistelua silavaa vastaan :)) Totta että kunnostansa kannattaa huolehtia nyt kun vielä jaksaa...mutta kyllä ihminen voi olla hyvinkin hyvässä kunnossa vaikkei langanlaiha olisikaan.

        Oikeastaan avaukseeni antoi inspiraation eräs postilaatikkooni kolahtanut postimyyntikuvasto, joka pursusi toinen toistaan ohuempia malleja upeine vaatteineen. Milloinkahan näkisi kuvaston jossa on normaalipainoisia ja tavallisenmittaisia malleja. Näkisi oikeasti miltä ne esiteltävät vaatteet tavallisten ihmisten yllä näyttävät.


      • aika komee pehko, tosin pystyssä. Suosittelen shampoon tai hoitoaineen vaihtamista ;)


      • Meriläinen
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        aika komee pehko, tosin pystyssä. Suosittelen shampoon tai hoitoaineen vaihtamista ;)

        Huomenna pitää taas pitkästä aikaa lähteä työmaailmaan ja siellä pitää ottaa pipo pois päästä joten jotain täytynee yrittää :))


    • napakka nainen

      Se on ihan mukava päällä, ja se pitää silavan kompaktisa paketissa. Lidlistä niitä on saanut jo kympilläkin, mutta voi olla, että vähän kalliinpi ja parempikin kannattaa ostaa. Itse käytän aina ohuiden vartaloa nuolevien vaatteiden kanssa bodyä, vaikken ole lihava. Napakan bodyn kanssa moni vaate näyttää parjon paremalta kuin ilman. Itse käytän bodyn alla pikkareita. Jos on joskus sen verran maistissa, ettei saa vessareissulla hakasia kiinni, niin pimpsa ei silti vilustu. Bodyn kanssa housun vyötäröt eivät ahdista ja vaatteet tuntuvat mukavan väljiltä. Kokeile ja pidä mukavasti kiinni tyylistä!

      • Minäghän en makkarankuoreen ahtaudu enää näillä kymmenillä. Eihän siinä verikään kierrä ja happi loppuu ensimmäisen tanssin aikana.


      • napakka nainen
        TaikisN kirjoitti:

        Minäghän en makkarankuoreen ahtaudu enää näillä kymmenillä. Eihän siinä verikään kierrä ja happi loppuu ensimmäisen tanssin aikana.

        Olet hakoteillä. Olen itsekin joskus käyttänyt liian pientä bodyä, ja se oli todellakin epämiellyttävää. Bodyn tarkoitus ei ole tehdä ihmisestä pienempää kuin hän on, vaan tehdä se mitä on linjakkaaksi janäine hyväksyttyine läskeineen saada nainen näytetään hyvältä. Lihava ei ole sama asia kuin ruma. Elisabet Taylor on ollut aina yksi maailman kauneimmista naisista riippumatta iästä tai läsästä. Korsetit taitavat olla hänelle aika tuttu juttu.

        Ompelen vaatteita itseleni ja muille, ja olen huomannut, että useimmat naiset ovat huomattavasti kauniimpia kuin itse tietävät. Jokaisesta naisesta saa kauniin. Se on fakta.


      • napakka nainen kirjoitti:

        Olet hakoteillä. Olen itsekin joskus käyttänyt liian pientä bodyä, ja se oli todellakin epämiellyttävää. Bodyn tarkoitus ei ole tehdä ihmisestä pienempää kuin hän on, vaan tehdä se mitä on linjakkaaksi janäine hyväksyttyine läskeineen saada nainen näytetään hyvältä. Lihava ei ole sama asia kuin ruma. Elisabet Taylor on ollut aina yksi maailman kauneimmista naisista riippumatta iästä tai läsästä. Korsetit taitavat olla hänelle aika tuttu juttu.

        Ompelen vaatteita itseleni ja muille, ja olen huomannut, että useimmat naiset ovat huomattavasti kauniimpia kuin itse tietävät. Jokaisesta naisesta saa kauniin. Se on fakta.

        Miksi pitäisi olla kaunis ? :)))


      • napakka nainen
        TaikisN kirjoitti:

        Miksi pitäisi olla kaunis ? :)))

        Kauneuden tavoitteluun liittyy ihmisestä riippuen monenmoista, muun muassa valtapeliä, identiteettiongelmia, täydellisyyden tavoittelua, itseilmaisua ja huomion herättämistä. Minun mielestäni keskeisintä on se, että useimmat ihmiset saavat kauniina pitämistään asioista positiivisia fiboja. Ainakin minulle tuottaa iloa katsella huolellisesti koottuja asetelmia, sisustuksia ja vaatetuksia.

        Kauneuskäsite on kulttuurisidonnaista, ja yksilökohtaisia ja ikäryhmittäisiä näkemyseroja riittää. Silmää miellyttävä vaikutelma syntyy monista tekijöistä, esimerkiksi väreistä, muodosta, vietteihin vetoamisesta, soveliasuudesta, mielenkiintoisuudesta, tasapainoisuudesta ja jopa ristiriidoista. Sama asia voi olla toisessa yhteydessä kaunista ja toisessa yhteydessä mitään sanomatonta tai jopa halvan näköistä. Makuasioita, mutta hyvin pitkälle taitolaji.


      • zigi
        TaikisN kirjoitti:

        Minäghän en makkarankuoreen ahtaudu enää näillä kymmenillä. Eihän siinä verikään kierrä ja happi loppuu ensimmäisen tanssin aikana.

        Olipas osuva sanonta ihan hihittelin täällä. Mun isä sanois varmaan et hainnahkaan:)


      • zigi kirjoitti:

        Olipas osuva sanonta ihan hihittelin täällä. Mun isä sanois varmaan et hainnahkaan:)

        tuonut galleriasivulleni bodynsa oikein näytille :)) Sukkanauhoineen kaikkineen.


    • Masse-setä

      Teilla ihka uusi vuksi? Me tukaa taas pukaa uusi kurssi.
      No eio hata.
      Ne ***kahva aika huono kuuli, mutta jos niissä öljytty niin varo. Niillä niin kehittä kaikkea hyvä, etta saada amme pore ylhäältä alasas.

      • Puhurix

        Se olikin tosi selkeää tekstiä.


      • Silmät ämpärinkokoisena tuijotan viestiä ja yritän saada siitä jotain tolkkua.

        Jenkkakahvat ei siis ole cool, mutta jos tarttuu öljyttyihin jenkkakahvoihin ja heilauttaa, niin kattoon noussut poreamme saadaan siten alas. Kysymys kuuluu, tartutaanko omiin vai kaverin kahvoihin?


      • Ei masse-täti

        leikkii kai ulkomaalaista hoonolla soomella, hehheh...


      • zigi
        TaikisN kirjoitti:

        Silmät ämpärinkokoisena tuijotan viestiä ja yritän saada siitä jotain tolkkua.

        Jenkkakahvat ei siis ole cool, mutta jos tarttuu öljyttyihin jenkkakahvoihin ja heilauttaa, niin kattoon noussut poreamme saadaan siten alas. Kysymys kuuluu, tartutaanko omiin vai kaverin kahvoihin?

        DDDDDDDDDDDDDD


    • pirpzuzeiccu

      aina käyttänyt vain ja ainoastaan vaatteita, jotka tuntuvat mukavalta päältä. En seuraa trendejä tai muitakaan muotikledjuja.

      • noinko helppoa se onkin :))


    • Minulla ei varmaan ole ollut sitten teiniaikojen mitään muodikasta, käytännöllistä ja kestävää enemmänkin.

      Joulun jälkeen kertyneet muutamat lisäkilot olisi silti hyvä karistaa ettei tarvitse vaatteiden kokoja kaupassa arvailla. Pakkanen lauhtuu, liikunta lisääntyy.

      • että mitenkähän sitä ei koskaan opi, aina pitää joulun aikaan vetää napa ratkeamispisteeseen ja sitten meneekin talvikuukaudet kadonneen vyötärön metsästyksessä.
        Et ikinä arvaa mihin villitykseen nyt olen itseni työntämässä . Ilmoittauduin napatanssikursseille :)) Että kait sitä ei sitten vieläkään kuitenkaan suostunut antamaan autuaalle laiskuudelle valtaa.


      • TaikisN kirjoitti:

        että mitenkähän sitä ei koskaan opi, aina pitää joulun aikaan vetää napa ratkeamispisteeseen ja sitten meneekin talvikuukaudet kadonneen vyötärön metsästyksessä.
        Et ikinä arvaa mihin villitykseen nyt olen itseni työntämässä . Ilmoittauduin napatanssikursseille :)) Että kait sitä ei sitten vieläkään kuitenkaan suostunut antamaan autuaalle laiskuudelle valtaa.

        Mie taas ulkoilin viikon kaukana saaressa lintuja etsien ja maisemia kuvaillen. Sen verran rauhallista kävely oli vielä kaikki kiikarit, kaukoputket ja kamerat niskassakin etteivät kilot liiemmin hätkähtäneet. Pitää jatkaa harjoituksia vielä täällä mantereenkin puolella, eiköhän se siitä.


    • Peilailija

      Itseään ei pidä unohtaa vaikka ikää tuleekin. Vanhemmiten vaatii enemmän vaatteiden istuvuudelta ja mukavuudelta. On mieltä piristävää laittaa kauniita vaatteita ja hoitaa itseään kotonakin. Voi olla vapautunut kun ei tarvitse miettiä miltähän minä näytän toistenkin silmissä. Kummasti se kohottaa omaakin itsetuntoa.
      Miehet vois myös huolehtia itsestään enemmän kotonakin eikä kuljeskella lököttävissä housuissaan tai verkkapuvuissaan. Paljon puhutaan suomalaisten naisten tuulipuvuista, mutta katsellaanpa vaan ympärille miten suomimies pukee.
      On ilo vaimonkin silmille ja vois enemmän haluta sinne makkarinkin puolelle kun katselee miestä joka välittää siitä miltä hän näyttää. Mutta kun katselee päivästä toiseen samoissa vaatteissa kulkevaa lökäpöksyä ei siinä paljon voi muuta kuin sanoa että jos ei vaimonsa eteen sen vertaa välitä niin olkoon sit omassa luulossaan miehekkyydestään ja vetovoimaisuudestaan. Ei kiinnosta makkariinkaan lähteä, turhaanpa valittavat vaimon haluttomuudesta. Katselee se mieskin mieluummin vaimoa joka hoitaa itseään eikä lässähdä, olisiko miestenkin syytä mennä peilin eteen?

      • Itseään ei saa unohtaa eikä laiminlyödä, kunnon ylläpitämiseen ja kohentamiseen kannattaa satsata kaiken ikää !! Mutta on se vaan niin mukava vetää löysät lökäpöksyt jalkaan kotioloissa :) Niin ja ne ihananlämpimät nuhjantuneet villatöppöset. Antaa naaman hengittää ihan ilman meikkejä ja voiteita, hiusten huokaista ilman lakkakerrosta. Kotona pitää saada olla luomuna.


    • FrozenCorpse

      Tokihan vaatteiden hyvältä pitää näyttää ja tuntua päälläkin. Silloin on olokin viihtyisin. Vanhaksi olen huomannut tulleeni, kun en suostu enää juurikaan tinkimään talvella lämmöstä.

      • Yksi aikuistumisen merkki on se että pakkasella vetää myssyn päähänsä ja takin kiinni. :)


    • vm -66

      ja sopivasti on myös pituutta.
      en tunne olevani kaunis(mieheni mielestä olen kaunis ja muodokas) mutta en ole hirmuisen rumakaan :=) työni on eläintenparissa (emolehmiä)ja en kato aamuisin peiliin minkä näköisenä sitä liikkeelle lähen.
      kalsarit jalkaan ja toppavaattetta niskaan ja pihalle, ja vaatteet oltava sen oloiset päällä että voin työskennellä ja ei haittaa jos vaatteet menee sontaan.
      minä pidän että vaatteeni on kestävät,helposti pestävät,mukavat ja -30` pakkasen lämpimät.
      joskus joutuu pakosta käymään kylillä kaupassa ja silloin etsin päälleni vähemmän sontasia vaatteita ja vilkasen jopa peiliin jos muistan :=) en tunne olevani mitenkään vanha jos tykkään pitää mieluummin mukavata oloasua tai kulkea toppahousut ja lenkkarit jalassa.
      jos on pakko joskus jonnekkin kyläilemään lähteä niin kait sitä sillon ehtii jotain ns.trendikkäämpää päällensä, mutta puen päälleni sitä missä on mukava olla, näytinpä sitten vaikka muumilta =)

      • kannattaakin satsata ennemmin käyttömukavuuteen kuin muotiin. Hyävntuulinen kirjoituksesi sai hymyilemään :)


    • Taikiksen avaus on päässyt ekasivulle oikein kuvan kanssa!

      http://www.suomi24.fi/

      Itsellä kyllä mukavuus ajaa yli trendikkyyden enkä edes tiedä, mikä mahtaisi olla trendikästä!

      • papparatsin ikuistamana valkkaamassa trendikkäitä riepuja! :)


      • Tilalle joku tylsä akvaariojuttu. Ettei vaan olisi Taikiksella näppinsä pelissä! :)


      • pirpzuzeiccu
        norMix kirjoitti:

        Tilalle joku tylsä akvaariojuttu. Ettei vaan olisi Taikiksella näppinsä pelissä! :)

        aluksi tuota, mitä tarkotit. Siis oliko siellä oikein joku kuvakin jossain välissä? Nyt pelkkä otsikko aiheesta, jonka kautta pääsee tänne sivulle. Aika siistiä, hyvä Taikis!!!!! :)


      • Tuleekohan nyt turpiin ja miten raskaasti :)))


      • TaikisN kirjoitti:

        Tuleekohan nyt turpiin ja miten raskaasti :)))

        mutta vastailusta sankoille joukoille saatat kohta olla rättiväsynyt! :D


      • pirpzuzeiccu kirjoitti:

        aluksi tuota, mitä tarkotit. Siis oliko siellä oikein joku kuvakin jossain välissä? Nyt pelkkä otsikko aiheesta, jonka kautta pääsee tänne sivulle. Aika siistiä, hyvä Taikis!!!!! :)

        Kommenttini kirjoittamiseen aikoihin etusivulla oli kuva, missä selvästi Taikiksen näköinen nainen tutki kaupan vaatetangosta ilmeisesti Marimekon raitapaitoja! :)


      • norMix kirjoitti:

        Kommenttini kirjoittamiseen aikoihin etusivulla oli kuva, missä selvästi Taikiksen näköinen nainen tutki kaupan vaatetangosta ilmeisesti Marimekon raitapaitoja! :)

        niin paljon mun näköiseni että piti oikein silmiään hieraista. Oli kuitenkin jättnyt rillitä pois päästään ettei tunnistettaisi :) Oli kuva vielä tänä aamunakin siellä, mainitsemasi akvaariokuva oli keskustelujen etusivulla, tää marimekkopaitarekkikuva oli Suomi24:aloitussivulla. :) Päivällä näyttäneet vaihtavan puheenaiheet, tuli vähän vakavampia asioita sinne.

        Eipä ole koskaan vielä aiemmin meikäläisen aloituksia nostettu noin näkyvälle paikalle vaikka uskollisesti olen vuodesta toiseen aloituksia tehnyt :))


      • TaikisN kirjoitti:

        niin paljon mun näköiseni että piti oikein silmiään hieraista. Oli kuitenkin jättnyt rillitä pois päästään ettei tunnistettaisi :) Oli kuva vielä tänä aamunakin siellä, mainitsemasi akvaariokuva oli keskustelujen etusivulla, tää marimekkopaitarekkikuva oli Suomi24:aloitussivulla. :) Päivällä näyttäneet vaihtavan puheenaiheet, tuli vähän vakavampia asioita sinne.

        Eipä ole koskaan vielä aiemmin meikäläisen aloituksia nostettu noin näkyvälle paikalle vaikka uskollisesti olen vuodesta toiseen aloituksia tehnyt :))

        rillitkin ihan vinossa, mutta toiset vaan ottaa ne päästään :)
        Mulla on kokemus paidoista. Töissä joskus kahdeksankyt luvulla.


    • Timbe1

      paska kysymys. Kuka hitto alkaa oman mukavuuden kustannuksella omaa itseään muuttamaan.
      Nää on (mm) niitä asioita jotka johtaa siihen, että masentuu... oikeesti. On kummallinen tarve suomalaisella (perusjuntilla) miellyttää muita ihmisiä. ???? miks si ihmeessä. Jos ajattelet muita, luovut suurelta osin omasta hyvinvoinnista (ei aina niin, jotku voi hyvin ku uhraa itsensä)
      Ja joka ajattelee itseään, tuskin masentuu, mutta sitten ympärillä olevat nurisee. Tossa kohdassa sietää kysyä, kuka on sinun elämäsi tärkein henkilö,,, ei pitäis olla kovin vaikea kysymys.

      • voi.

        tyylikkäästi ja silti vaatteet ovat mukavia päällä. Se että asu on muodikas tai trendikäs,ei tarkoita sitä, että se olisi epämiellyttävä päällä,tai trendikkäästi pukeutuminen olisi ikään sidoksissa. On nuoria ja vanhempia ihmisiä jotka eivät ole huolehtineet vartalostaan,vaan ovat päästäneet itsensä lihomaan ja silloin on aivan sama, onko trendikäs asu tai marketin halppis asuste päällä.


      • Paska kysymys mutta tulipahan tehtyä :) Aika iso osa ihmisistä kuitenkin pukeutuu enemmän toisten kuin itsensä vuoksi ja tämä ilmiö on voimakkainta nuorten keskuudessa. Haetaan sitä omaa identtiteettiä ja pukeutuminen näyttelee suurta roolia.


    • sippadii

      kävelee kaupungilla ja näkee naisia, joilla on jalassa kengät, joilla on lähes mahdotonta kävellä, ainakaan luonnollisesti. Mutta mitäs väliä sillä on, kunhan ne vaan näyttää hyvältä, ainakin hänen itsensä mielestä.

      • pirpzuzeiccu

        Varsinkin korkokenkiä käyttävät naiset.. Viimeksi tais olla tuolla laivalla, ku kattelin ohikulkevia ihmisiä. Jotkut naiset osaa kävellä ryhdikkäästi korkokengillä kun taas suurin osa naisista kiemurtelee jalat koukussa etiäpäin.


      • sopiva korko
        pirpzuzeiccu kirjoitti:

        Varsinkin korkokenkiä käyttävät naiset.. Viimeksi tais olla tuolla laivalla, ku kattelin ohikulkevia ihmisiä. Jotkut naiset osaa kävellä ryhdikkäästi korkokengillä kun taas suurin osa naisista kiemurtelee jalat koukussa etiäpäin.

        Kilpatanssioiden loikkiminen korkeakantaisissa kengissä jaksaa ihmetyttää. Tottumus, koordinaatio ja hyvät kengät yhdessä mahdollistavat sen. Takamus pitkällä, jalat koukussa hanhen kävelyä harrastavat käyttävät varmaan normaalisti ihan matalakantaisia kenkiä. Mulla tulee kantapäät ja selkä kipeiksi matalissa kengissä, vaikka ne muuten ovat erityisen käyttömukavia. Kaikkein parhaimmiksi olen havainnut 5-6 cm korkeat korot. Niihin tottuneena lyhyet rupeamat 10 senttisissäkin koroissa sujuvat helposti, kunhan korko ja kengän pohja ovat riittävän tukevarakenteisia. Jotkut korkokengät ovat niin hyvän näköisiä, ja niitä voi pitää vaikka eteisen seinällä koristeena.


      • Tavismamma
        sopiva korko kirjoitti:

        Kilpatanssioiden loikkiminen korkeakantaisissa kengissä jaksaa ihmetyttää. Tottumus, koordinaatio ja hyvät kengät yhdessä mahdollistavat sen. Takamus pitkällä, jalat koukussa hanhen kävelyä harrastavat käyttävät varmaan normaalisti ihan matalakantaisia kenkiä. Mulla tulee kantapäät ja selkä kipeiksi matalissa kengissä, vaikka ne muuten ovat erityisen käyttömukavia. Kaikkein parhaimmiksi olen havainnut 5-6 cm korkeat korot. Niihin tottuneena lyhyet rupeamat 10 senttisissäkin koroissa sujuvat helposti, kunhan korko ja kengän pohja ovat riittävän tukevarakenteisia. Jotkut korkokengät ovat niin hyvän näköisiä, ja niitä voi pitää vaikka eteisen seinällä koristeena.

        Liikun todella paljon ja olen aina vaatinut vaatteilta mukavuutta, hyvää istuvuutta ja kestävyyttä. Vaatteiden pitää kestää pesuja ja pysyä siistin näköisenä, sekä kestää ulkonäöltään myös aikaa. Toisaalta, ostan myös edullisia vaatteita, eli käytän hyväksi alennusmyynnit. Kengissä en katso niinkään hintaa, niissä on vielä tärkeämpää oikea lesti ja tuki, sekä ilmastoon sopivuus. Kestävän kehityksen kannalta suosin vaatteita ja kenkiä, joita voi myös korjata/isontaa ja pienentää tarpeen mukaan. Muotia voi seurata esim. asusteilla. En ole oikeastaan koskaan juossut muodin perässä, sillä se tulee turhan kalliiksi tämmöisen taviksen rahapussille. Muotivaatteet maksavat suhteessa laatuun kohtuuttoman paljon ja parhimmillaan ne jäävät täysin käyttämättä. Senkin hukkarahan voi laittaa vaikka ruokaan/matkustamiseen/huvituksiin/säästöön.


      • sopiva korko
        Tavismamma kirjoitti:

        Liikun todella paljon ja olen aina vaatinut vaatteilta mukavuutta, hyvää istuvuutta ja kestävyyttä. Vaatteiden pitää kestää pesuja ja pysyä siistin näköisenä, sekä kestää ulkonäöltään myös aikaa. Toisaalta, ostan myös edullisia vaatteita, eli käytän hyväksi alennusmyynnit. Kengissä en katso niinkään hintaa, niissä on vielä tärkeämpää oikea lesti ja tuki, sekä ilmastoon sopivuus. Kestävän kehityksen kannalta suosin vaatteita ja kenkiä, joita voi myös korjata/isontaa ja pienentää tarpeen mukaan. Muotia voi seurata esim. asusteilla. En ole oikeastaan koskaan juossut muodin perässä, sillä se tulee turhan kalliiksi tämmöisen taviksen rahapussille. Muotivaatteet maksavat suhteessa laatuun kohtuuttoman paljon ja parhimmillaan ne jäävät täysin käyttämättä. Senkin hukkarahan voi laittaa vaikka ruokaan/matkustamiseen/huvituksiin/säästöön.

        kuin halpa hinta. Hyvät, mukavat ja omaa silmää miellyttävät vaatteet käytetään yleensä loppuun, ja harkitsemattomat ostokset roikkuvat kaapissa tyhjän panttina tai odottavat kirppiksellä seuraavaa uhria.

        Jalat ovat kaikkein herkimpiä epämukavuuden kokemukselle, koska ne kantavat koko kropan painon. Ostin 2003 Romuksen työsandaalit. Niissä oli vakiovarusteina kahdet muotoillut ja irrotettavat pohjalliset, joita voi pestä niin usein kuin tarvitsee. Korko nyt on vähän matala, mutta rakenne on hyvä ja joustava. Käytin kenkiä alkuun yleiskenkinä läpi kesän ja talvet sisäkenkinä. Nykyään käytän niitä enimmäkseen sisäkenkinä. Tikkauksia vähän irtoili. Korjautin ne suutarilla, ja pesin kengät. Nyt ne ovat taas kuin uudet. Ostin myöhemmin Romuksen kesäsandaalit, joihin käy samat vaihtopohjalliset työsandalien kanssa. Romukset eivät ole halpoja, mutta ne ovat silti hyvä ostos.


      • kiisseliveikko
        sopiva korko kirjoitti:

        kuin halpa hinta. Hyvät, mukavat ja omaa silmää miellyttävät vaatteet käytetään yleensä loppuun, ja harkitsemattomat ostokset roikkuvat kaapissa tyhjän panttina tai odottavat kirppiksellä seuraavaa uhria.

        Jalat ovat kaikkein herkimpiä epämukavuuden kokemukselle, koska ne kantavat koko kropan painon. Ostin 2003 Romuksen työsandaalit. Niissä oli vakiovarusteina kahdet muotoillut ja irrotettavat pohjalliset, joita voi pestä niin usein kuin tarvitsee. Korko nyt on vähän matala, mutta rakenne on hyvä ja joustava. Käytin kenkiä alkuun yleiskenkinä läpi kesän ja talvet sisäkenkinä. Nykyään käytän niitä enimmäkseen sisäkenkinä. Tikkauksia vähän irtoili. Korjautin ne suutarilla, ja pesin kengät. Nyt ne ovat taas kuin uudet. Ostin myöhemmin Romuksen kesäsandaalit, joihin käy samat vaihtopohjalliset työsandalien kanssa. Romukset eivät ole halpoja, mutta ne ovat silti hyvä ostos.

        Ei ole


      • Juu, nähty on mainitsemasi ilmiö.

        Jalan luille ja lihaksille liian korkeat korot ovat epäterveelliset, samoin kuin liian kapeat kengät. Kengissä jos missä kannattaisi käyttömukavuus huomioida. Työjalkineet muokkaavat ehkä eniten jalkojamme, lantionseutua ja selkää. jos mukavuudesta tinkii muodikkuuden hyväksi, voi olla että tekee tulevaisuudelleen aikamoisen karhunpalveluksen.


      • pirpzuzeiccu
        sopiva korko kirjoitti:

        Kilpatanssioiden loikkiminen korkeakantaisissa kengissä jaksaa ihmetyttää. Tottumus, koordinaatio ja hyvät kengät yhdessä mahdollistavat sen. Takamus pitkällä, jalat koukussa hanhen kävelyä harrastavat käyttävät varmaan normaalisti ihan matalakantaisia kenkiä. Mulla tulee kantapäät ja selkä kipeiksi matalissa kengissä, vaikka ne muuten ovat erityisen käyttömukavia. Kaikkein parhaimmiksi olen havainnut 5-6 cm korkeat korot. Niihin tottuneena lyhyet rupeamat 10 senttisissäkin koroissa sujuvat helposti, kunhan korko ja kengän pohja ovat riittävän tukevarakenteisia. Jotkut korkokengät ovat niin hyvän näköisiä, ja niitä voi pitää vaikka eteisen seinällä koristeena.

        tottunu käyttään matalia kenkiä, mutta on mulla parit semmosetki, missä on leveät korot maksimissaan jotain 3 cm. Sen korkeammilla en viitsi edes yrittää, koska tietäisin lukeutuvani välittömästi siihen koikkelehtivaan notkopolviporukkaan. :D


    • ...............

      Itse käytän ennemmin mukavia kuin muotivaatteita. Muodista oon kyl aika pihalla muutenkin, kun en koskaan oo siihen sen enempää kiinnittänyt huomiota ja usein muotivaatteet näyttää mun mielestä tyhmiltäkin.. Oon 19-vuotias (täytän keväällä 20) ja toinen lapsi syntyy nyt parin kuukauden sisällä, mut kroppa kunnossa, kun liikun lasten ja eläinten kanssa niin paljon harrastan tanssia. Niinpä valitsen vaatteet sen mukaan, et ne tuntuu hyvältä, on käytännölliset (toki minarillakin voi lähtee viemään lapsia leikkikentälle kesälle, jos on sellainen malli ettei vilauttele joka kumarruksella tai muutenkaan tarvii miettii omaa liikkumista ja asentoja, vaan voi keskittyä lapseen 100% vaatteista huolimatta) ja näyttää hyvältä MUN päällä vaikkeivat muotii muuten oisikaan. Sillon harvoin ko lähen viihteelle, niin valitsen tuolloinkin itselle sopivat vaatteet enkä mtn muotiasusteita, jos ne tuntuu päällä pahalta.. Yksinkertainen on yleensä myös hyvän näköistä :)

      • todella hyvän pointin, valitset vaatteet itseäsi varten, et niinkään kertoaksesi itsestäsi muille.
        Tähän on helppo yhtyä, kunhan vaatteet tuntuvat hyvältä yllä, se on tärkeintä !

        Sama se on värien kanssakin, joka vuodelle tulee uudet ns muotiväri. Selailin ensi kevään ja kesän väritarjontaa: kiiviä, keltaista,mustavalkoista... Eiväthän nuokaan muotivärit sovi kaikille.

        Onnea odotukseen Sinulle, vauvasi syntyy hyvään aikaan, kevään alkaessa, kesää vasten. :)


    • pu.su

      Pohdiskelen monesti samaa asiaa. Haluan pukeutua nätististi ja siististi ja hyvin istuviin vaatteisiin, mutta tahdon myös että vaatteet tuntuu päällä mukavalta.

      Olen tykästynyt tämän vuoksi aika sporttiseen muotiin. Urheilukaupoista löytää (toki muualtakin) monesti siistejä laadukkaista materiaaleista valmistettuja "mukavia housuja" jotka on löysät mutta siistit. Aina ei päälle siis tarvi laittaa kireitä farkkuja..ja näin kylmällä pakkasella löysien housujen alle mahtuu vaikka pitkät trikootkin lämmikkeeksi.

      kengissä mun talvisuosikit on ugg-bootsit! Ne kannattaa tilata netistä australiasta niin säästää jopa yli 100e suomen hintoihin verrattuna.

    • ihan normi ilmiö sinänsä. Joskus täytyy voida vaan rötköttää rääsyt päällä. Mutta auta armias jos et välillä haua pukeutua tosi seksi ja/tai tosi kauniiksi. Siis puoleensa vetäväksi tai katseita kerääväksi....
      Voi olla että olet ihmistyyppiä, joka ei huomiota kaipaa ulkonäköönsä panostamalla. Mutta samaan hengenvetoon voisin lisätä, ettei pelkästään se sielu, eikä pelkästään se ruumis, eikä yksin se henkikään. Kyllä kaikki kuuluu olla tasapainossa. Eikä kauneuden etsiminen ole mitään itsensä esittämistä. Hyviä puolia voi korostaa ja niitä löytyy meiltä kaikilta, jenkkikahvoista huolimatta.
      Ehkä sinulla on julmetun hyvä iho, tai todella kauniit silmät, hiukset, nauru, .....mikä kussakin vetää puoleensa.
      Elä täyttä elämää,,,,ja lötköttele välillä verkkareissa. Kun lähdet 'ihmisten ilmoille', laittaudu mielummin vähän edes. On hyvä tapa ottaa kanssaihmisiäänkin huomioon. Eihän meistä kukaan mikään missi ole. Edes missit...muuta kuin muotinäytöksissä.
      Hyvää alkavaa vuotta sinulle...somistellaan:D

      • ...sillointällöin ja iltarientohin tai ostoksille mennessä, toki sitä joskus haluaa tälläytyäkin, mutta että jatkuvasti.....ei jaksaeikä viitsi enää näillä kymmenillä.
        Kirjoitit tosi kauniisti ja posittivisesti ihmisestä, jokaisessa meissä on jotain ainutlaatuista.

        Kuin myös Itsellesi, Hyvää Tätä Vuotta.


      • kiitos kaikille
        TaikisN kirjoitti:

        ...sillointällöin ja iltarientohin tai ostoksille mennessä, toki sitä joskus haluaa tälläytyäkin, mutta että jatkuvasti.....ei jaksaeikä viitsi enää näillä kymmenillä.
        Kirjoitit tosi kauniisti ja posittivisesti ihmisestä, jokaisessa meissä on jotain ainutlaatuista.

        Kuin myös Itsellesi, Hyvää Tätä Vuotta.

        Otat minut huomioon kun et yritä olla enempää kuin olet


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe