alhainen verenpaine makuasennossa?

pumppusairas?

MInua alkoi nyt vähän pelottaa! Koko yön minulla on tullut erittäin isoja muljahduksia jotka jopa haitto nukkumista! (makasin vasemmalla kyljellä melkein koko ajan) No aamulla ajattelin sitten tarkistaa paineet kun olo oli niin epämukava, otin paineet sitten makuasennossa ja arvaa yllätyinkö! Ensinmäinen mittaus oli 111/53 p.64 ja toinen sitten 89/45 p 62! Vähän sitten tämä tyttö nousi nopsaa ylös sängystä! MItenköhän matalalle ne olis laskenut jos olisin odottanut sen 30 minsaa? Vähän ennen mun toista mittausta tunsin siis suuria muljahduksia, siis normaali muljahdus tuntuu vain kaulaalueella mutta nämä suuret alkaa mahanpohjasta ja tuntuu koko rinta alueella! No soitin ensiapuun mistä nyt sitten pyydettiin käymään,,,, Pelottaa koko homma! Olen niin nuori 34v... Ok olen erittäin lihava huonkuntoinen ja sairastan astmaa,diabetestä,ja refluxia!

9

5176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelokas.....

eikö kennelläkään muulla todella ole näin alhaisia paineita? Siis makuasennossa? O=lenko siis tekemässä kuolemaa tai jotain?? Pelkään asiaa niin paljon että en varmaan uskalla mennä nukkumaan!! Sairaalassa olin seurannassa 6 tuntia minkä aikana paine ei kertaakaan laskenut liian matalaksi? Alhain lukema oli 137/75! Joo minulla on kyllä valkotakkisyndrooma mutta kuitenkin!

• eilik

mullakin menee verenpaine tosi alhaiseksi nukkuessa, en uskalla ees yöllä mitata, kun herään ja tunnen, että verenpaine on tosi alhaalla, mulla on yöpöydällä malaco truly black lakritsisalmiakkia, otan niita pari kappaletta, tai juon lasin appelsiinimehua, ne molemmat auttaa, sitten pystyn jatkaan unta, verenpaine ei mee enää niin alas, enkä pelkää, mulla on tosin verenpainelääkityskin, kaksi eri tablettia, eli voi olla, että mun ois ehkä hyvä alkaa vähentää mun verenpainelääkitystä, sen takia, kun se menee yöllä niin alas, eikä mun elämäntilanne oo enää niin stressaava kuin verenpainelääkityksen alottaessani, sulla ei kai oo mitään lääkitystä, mutta uskon, että noi mun konstit auttaa sullekin

• pelokas....
        eilik kirjoitti:

mullakin menee verenpaine tosi alhaiseksi nukkuessa, en uskalla ees yöllä mitata, kun herään ja tunnen, että verenpaine on tosi alhaalla, mulla on yöpöydällä malaco truly black lakritsisalmiakkia, otan niita pari kappaletta, tai juon lasin appelsiinimehua, ne molemmat auttaa, sitten pystyn jatkaan unta, verenpaine ei mee enää niin alas, enkä pelkää, mulla on tosin verenpainelääkityskin, kaksi eri tablettia, eli voi olla, että mun ois ehkä hyvä alkaa vähentää mun verenpainelääkitystä, sen takia, kun se menee yöllä niin alas, eikä mun elämäntilanne oo enää niin stressaava kuin verenpainelääkityksen alottaessani, sulla ei kai oo mitään lääkitystä, mutta uskon, että noi mun konstit auttaa sullekin

syönyt enemmän suolasta (en normaalisti käytä suolaa) ja kahivakin on mennyt.. Äsken kuitenkin mittasin (lepoa about 10minsaa) paineet oli 103/56.... Oikein hirvittää yö! Minä nimittäin en ole mikään laiha keiju vaan oikein kunnon norsu! (137kg) ja kunto ei ole mikään maailman paras (jaksan kyllä rappuset mennä ylös parikin kerrosta ilman kauheeta hengästymistä) Ajattelin tossa vaan yhtä asiaa, olenkohan alitajuisesti alkanut syödä popcornia missä on aika paljon suolaa? Siis niinkuin alussa kirjotin en käytä normaalisti suolaa ollenkaan! Viimeks kun olen mitanut minun kolestrooli ja rasva arvot oli ihan normaalit! Ainut joka on pielessä on sokerit ja siihen otan metforemia 2 2 2.... Otin kyllä mieheltäni myös tuon paineen ja se näytti 118/56.... Otatko sinä paineen maku asennossa? Ja saanko udella kuika matalia arvoja sinulla on ollut?

• .
        pelokas.... kirjoitti:

syönyt enemmän suolasta (en normaalisti käytä suolaa) ja kahivakin on mennyt.. Äsken kuitenkin mittasin (lepoa about 10minsaa) paineet oli 103/56.... Oikein hirvittää yö! Minä nimittäin en ole mikään laiha keiju vaan oikein kunnon norsu! (137kg) ja kunto ei ole mikään maailman paras (jaksan kyllä rappuset mennä ylös parikin kerrosta ilman kauheeta hengästymistä) Ajattelin tossa vaan yhtä asiaa, olenkohan alitajuisesti alkanut syödä popcornia missä on aika paljon suolaa? Siis niinkuin alussa kirjotin en käytä normaalisti suolaa ollenkaan! Viimeks kun olen mitanut minun kolestrooli ja rasva arvot oli ihan normaalit! Ainut joka on pielessä on sokerit ja siihen otan metforemia 2 2 2.... Otin kyllä mieheltäni myös tuon paineen ja se näytti 118/56.... Otatko sinä paineen maku asennossa? Ja saanko udella kuika matalia arvoja sinulla on ollut?

meillä kulkee suvussa se että verenpaine on matala, etenkin jos makuulla mittaa.jos nousee ylös liian nopeasti huippaa.itse olen normaalipainoinen, melko paljon liikkuva , ja joskus tuntuu myös noita muljahteluja.Lääkärin mukaan kaikki on ok, matala verenpaine on jopa hyvä, kunhan ei liian alas mene.

• pelokas...
        . kirjoitti:

meillä kulkee suvussa se että verenpaine on matala, etenkin jos makuulla mittaa.jos nousee ylös liian nopeasti huippaa.itse olen normaalipainoinen, melko paljon liikkuva , ja joskus tuntuu myös noita muljahteluja.Lääkärin mukaan kaikki on ok, matala verenpaine on jopa hyvä, kunhan ei liian alas mene.

on minun ikäisenä ollut liian matalat paineet, ne jopa haitto häntä päiväs aikaan ja hän pyörtyilikin välillä! Äidille ne aloitti silloin verenpainetta nostavaa lääkettä! Nyt äidilläni on taas korkeet paineet ja hän syö verenpainelääkettä siihen että se laskee =/ Hän kyllä polttaa paljon tupakkiakin....onneks ei kuitenkaan juo =) Minä itse lopetin tupakanpolton 8 vuotta sitten samoin alkoholin käytön olen lopettanut! Ehkä 1-2 kertaa vuodessa juon pari siideriä =) En välttämättä edes sitäkään! Tykkään olla raitis, tulihan sitä pentuna juotua... Ja onhan mulla paheena tuo paino! Tiedän että minun pitäis varmaan olla supertyytyväinen kun paineet ovat kunnossa kun ottaa huomioon minun suuren painon ja aika huonon kunnon! Nyt mietityttää miten alas se paine laskee jos saan painoo pudotettua ja lisään liikuntaa... Eikö se verenpaine laske jos paino laskee? Kysyin lääkäriltä tosta paine asiasta ja se sano että jos yläpaine laskee alle 90 se ei välttämättä ole niin hyvä varsinkaan jos se ei ennen ole niin tehnyt ja alapaine ei saa laskee alle 40..... No nyt toivonettä mun verenpaine ei laske liian alas... Se on niin inhottavan tuntusta kun alkaa tulla isoja muljahduksia ja ei saa nukuttua! Nyt pitäis kuulemma kuitenki päästä kardiologille tutkiuttaa tuo pumppu..... Toivottavasti se on terve! Kiitos sinulle vastauksista!

• pelokas...
        pelokas... kirjoitti:

on minun ikäisenä ollut liian matalat paineet, ne jopa haitto häntä päiväs aikaan ja hän pyörtyilikin välillä! Äidille ne aloitti silloin verenpainetta nostavaa lääkettä! Nyt äidilläni on taas korkeet paineet ja hän syö verenpainelääkettä siihen että se laskee =/ Hän kyllä polttaa paljon tupakkiakin....onneks ei kuitenkaan juo =) Minä itse lopetin tupakanpolton 8 vuotta sitten samoin alkoholin käytön olen lopettanut! Ehkä 1-2 kertaa vuodessa juon pari siideriä =) En välttämättä edes sitäkään! Tykkään olla raitis, tulihan sitä pentuna juotua... Ja onhan mulla paheena tuo paino! Tiedän että minun pitäis varmaan olla supertyytyväinen kun paineet ovat kunnossa kun ottaa huomioon minun suuren painon ja aika huonon kunnon! Nyt mietityttää miten alas se paine laskee jos saan painoo pudotettua ja lisään liikuntaa... Eikö se verenpaine laske jos paino laskee? Kysyin lääkäriltä tosta paine asiasta ja se sano että jos yläpaine laskee alle 90 se ei välttämättä ole niin hyvä varsinkaan jos se ei ennen ole niin tehnyt ja alapaine ei saa laskee alle 40..... No nyt toivonettä mun verenpaine ei laske liian alas... Se on niin inhottavan tuntusta kun alkaa tulla isoja muljahduksia ja ei saa nukuttua! Nyt pitäis kuulemma kuitenki päästä kardiologille tutkiuttaa tuo pumppu..... Toivottavasti se on terve! Kiitos sinulle vastauksista!

oli ihan hyvä 111/62 mutta muljahtelua oli sitten kahtaa kauheemmin=( En melkein saanut yöllä nukuttua kun oli niin "vahvoja" muljahduksia! Olin vähän hengästynytkin aamulla!? Yhtä asiaa olen miettinyt, kaikki melkein hokee magnesiumin hyviä puolia jne...mutta nyt mietin että onko sillä mitään tekemistä lisääntyneiden rytmäreitten kanssa? Ei ne ainakaan pois ole lähtenyt vaan lisääntynyt... ´Tämä muljahtelu tuntuu koko vatsassa ja juuri kun rauhoitut nukkumaan? Ensin ajattelin että se on jokin muu asia mutta pyysin miestäni katsomaan pulssia kun yritin nukkua, hän vaan tuumas että oli erittäin vahvan tuntunen "katkos" ja sitten pulssi lähti juoksemaan´!

• ajoittain matalalla

Ihan normaalisti istuen mitattuna minulla kyll'ä ajoittain paineet laskee todella matalalle. Yksittäisistä mittauksista en edes välitä, mutta kun esim. kolmen perättäisen (muutaman minuutin välein) mittauksen keskiarvo alkaa olla luokkaa 80/38, niin silloin on olo kauhea eli päätä särkee ja ylhäällä olo on yhtä huimausta. Mitä silloin teen, käyn nukkumaan, koska muuten kaatuilisin ja loukkaisin mahdollisesti itseäni.

Malatien paineiden kanssa ei koskaan kannata nosuta nopeasti ylös, koska silloin ne paineet saattavat vieläkin laskea ja pyörtyminen/huimaus uhkaa. Siis hitaasti ylös nousut.

Normaalilla ihmisellä paineiden pitäisikin olla makuuasennossa vähän matalammat kuin istuen, siis esim. yöaikaan ns. dipping-ilmiön vuoksi..

Nuo sairaala-seurannat on vähän huonoja, koska silloin tahtoo se valkotakki-ilmiö nostaa paineita, vois puhua myös "sairaala-ilmiöstä", koska paikka jo sinällään jännittää.

Yritäppä saada verenpaineen vuorokausiseuranta itsellesi, se kertoisi paljon tilanteesta koko vuorokauden aikana. Eikä sinä pitäisi sitten olla noita valkotakki- ym. juttuja.

Ja toisaalta pitää muistaa, että ihmisellä se verenpaine vaihtelee todella nopeastikin, jolloin tosiaan vasta toistetut matalat/korkeat antavat kokonaiskuvan.

• pelokas...
        ajoittain matalalla kirjoitti:

Ihan normaalisti istuen mitattuna minulla kyll'ä ajoittain paineet laskee todella matalalle. Yksittäisistä mittauksista en edes välitä, mutta kun esim. kolmen perättäisen (muutaman minuutin välein) mittauksen keskiarvo alkaa olla luokkaa 80/38, niin silloin on olo kauhea eli päätä särkee ja ylhäällä olo on yhtä huimausta. Mitä silloin teen, käyn nukkumaan, koska muuten kaatuilisin ja loukkaisin mahdollisesti itseäni.

Malatien paineiden kanssa ei koskaan kannata nosuta nopeasti ylös, koska silloin ne paineet saattavat vieläkin laskea ja pyörtyminen/huimaus uhkaa. Siis hitaasti ylös nousut.

Normaalilla ihmisellä paineiden pitäisikin olla makuuasennossa vähän matalammat kuin istuen, siis esim. yöaikaan ns. dipping-ilmiön vuoksi..

Nuo sairaala-seurannat on vähän huonoja, koska silloin tahtoo se valkotakki-ilmiö nostaa paineita, vois puhua myös "sairaala-ilmiöstä", koska paikka jo sinällään jännittää.

Yritäppä saada verenpaineen vuorokausiseuranta itsellesi, se kertoisi paljon tilanteesta koko vuorokauden aikana. Eikä sinä pitäisi sitten olla noita valkotakki- ym. juttuja.

Ja toisaalta pitää muistaa, että ihmisellä se verenpaine vaihtelee todella nopeastikin, jolloin tosiaan vasta toistetut matalat/korkeat antavat kokonaiskuvan.

Minulla kun tulee näitä vitun muljahdiksia ne tuntuu koko yläkropassa? Onko tämä normaalia? Se tuntuu niinkuin jotain "lämmintä" virtais yläkropassa ja sitten kunnon muljahdus??? Lääkäri vaan sano että todennäköisesti kyseessä on hyvänlaatuinen rytmäri mutta suositteli käyntiä kardiologilla.... Onko toisilla minkälaisia tuntemuksia?

• lääkäriin selvittää
        pelokas... kirjoitti:

Minulla kun tulee näitä vitun muljahdiksia ne tuntuu koko yläkropassa? Onko tämä normaalia? Se tuntuu niinkuin jotain "lämmintä" virtais yläkropassa ja sitten kunnon muljahdus??? Lääkäri vaan sano että todennäköisesti kyseessä on hyvänlaatuinen rytmäri mutta suositteli käyntiä kardiologilla.... Onko toisilla minkälaisia tuntemuksia?

matalia paineita. 84/57 ja pulssi voi olla 44 ja koko päivän. Olohan on välillä semmonen --ontto. Ennen lääkitystä saattoi olla 84/78 ja pulssi 80. Enkä aina jaksanut kävellä.

Kirjoitinkin aiemmin otsikolla (muistaakseni) matala verenpaine ja rytmihäiriöt.

Lääkäri selitti, että kun mulle tulee rytmihäiriö niin sydän ei pumppaa verta kunnolla. Sama kun nelitahtisen moottorin kaksi sylinteriä ei toimi niin auto ei kulje.

Sain rytmihäiriölääkkeet ja minimiannoksen puolikkaalla nyt mennään. Paineet ja pulssi edelleen matalat mutta oikeammassa suhteessa 90/60 pulssi 50 tai kuten tuossa alussa. Rytmihäiriöt tulee sitten illasta kun väsyn.
        Ei kuulemma vaarallista. Olen nyt pystynyt kuntopyörääkin hiukan polkemaan. ja juu, siis autonominen hermosto mulla näitä aiheuttaa. On paljon myös muita oireita kun on niskanretkahdusvamma. Pisuongelmia oli joskus yms mihin autonominen hermosto vaikuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3225
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      47
      899
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    9. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      864
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe