Usein esitetty kysymys on

Il-Mari

että mistä tiedät että Jumala ja Jeesus on olemassa. Eli tuollainen kysymys ainakin minulle, esitetään aika usein kun olen kertomassa Ilosanomaa Herrastani Jeesuksesta Kristuksesta uskosta osattomille. Kun alan kertomaan elämän muutoksesta jonka olen uskoontullessani kokenut ja kertomaan siitä ilosta ja rauhasta joka sydämessäni vallitsee ja meistä uskovaisista henkilöistä jopa "säteilee", niin monet ovat sitten sanoneet että jotain sinussa on erilaista kuin meissä. Kun jatkaa keskustelua, useinkin saa vakuuttuneeksi monet että Jumala todellakin on ja Hän vaikuttaa ja toimii tälläkin hetkellä. Olen myös huomannut että eräät Hengelliset laulut puhuttelevat ja vakuuttavat monia Jeesuksen olemassa olosta.

Mielestäni tästä asiasta voisi herätellä laajenpaakin keskustelua jos kiinnostusta löytyisi? Että mistä tietää varmasti että Jeesus ja Jumala on? Sillä meille uskovaisillehan se kuuluu kertoa, kun sen jo tiedämme kun olemme Jeesuksen vastaan ottaneet ja tunnemme Hänet!

Joten, kun sinulle esitetään kysymys, mistä tiedät että Jumala ja Jeesus on olemassa? Mitä SINÄ vastaat kysyjälle?

33

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on epälooginen.

Sitä ei voi esittää kuin tietyille harvoille ihmisille, joiden mielestä Jeesus ja Jumala on olemassa, mutta eivät pidä Jeesusta Jumalana.
      Kysymyksessäsihän on jo määritelty nuo ehdot vastauksiin.

Kysymyksesi on kuin vaalit joissa ei saa olla kuin yksi ehdokas.

• Pete..

näin tuollaisiin kysymyksiin. Olin alkoholisti ja pikkuisen niin kuin harmi läheisilleni ja ennenkaikkea naapureilleni. Yritin monia kertoja raitistua, olin katkolla sairaalassa ym. mikään ei auttanut aina vain join kun jostakin alkoholia sain. No kiroominen ja rayhääminen ja pikku nahistelutkin olivat lähes joka päiväisiä asioita minulle. Mutta sitten erään kerran kohtasin henkilön joka kertoi minulle Jeesuksesta, se oli niin ihmeelistä mitä hän kertoi, joten aattelin tuota pitää kokeilla, ei siitä hullunmaksi ainakaan tule mitä nyt jo on. Menin hänen kehoituksestaan kokoukseen ja kas, siellä se tapahtui, sain kohdata Jeesuksen. Pääsin vapaaksi kerta "heitolla" alkoholin kirouksista ja kaikesta muustakin pahuudesta mitä silloin harrastin. Mitkään lääkärit eivätkä katkaisu asemat eivät siihen kyenneet. Yksin Herra Jeesus siihen kykeni, joten tiedän varmasti että Herra Jeesus Kristus on ja ELÄÄ!!!

Kiitos Jeesus että sain jälleen todistaa sinusta! Aamen!!!!

• Pete..
        Pete.. kirjoitti:

näin tuollaisiin kysymyksiin. Olin alkoholisti ja pikkuisen niin kuin harmi läheisilleni ja ennenkaikkea naapureilleni. Yritin monia kertoja raitistua, olin katkolla sairaalassa ym. mikään ei auttanut aina vain join kun jostakin alkoholia sain. No kiroominen ja rayhääminen ja pikku nahistelutkin olivat lähes joka päiväisiä asioita minulle. Mutta sitten erään kerran kohtasin henkilön joka kertoi minulle Jeesuksesta, se oli niin ihmeelistä mitä hän kertoi, joten aattelin tuota pitää kokeilla, ei siitä hullunmaksi ainakaan tule mitä nyt jo on. Menin hänen kehoituksestaan kokoukseen ja kas, siellä se tapahtui, sain kohdata Jeesuksen. Pääsin vapaaksi kerta "heitolla" alkoholin kirouksista ja kaikesta muustakin pahuudesta mitä silloin harrastin. Mitkään lääkärit eivätkä katkaisu asemat eivät siihen kyenneet. Yksin Herra Jeesus siihen kykeni, joten tiedän varmasti että Herra Jeesus Kristus on ja ELÄÄ!!!

----

• Pete.. kirjoitti:

----

kuitenkaan.

Il-Marihan kysyi kahta asiaa yhteen kysymykseen tiivistettynä.
        1. Mistä tiedät että Jumala on olemassa
        2. mistä tiedät että Jeesus on olemassa
        Ja vastauksiin ehtona oli ne molemmat on olemassa ja Jeesus ei ole Jumala.

Kristityistäkin vain erittäin harva täyttää nuo Il-Marin vastauksille asettamat ehdot varsinkin siltä osin kun hän ei salli vastauksia niiltä jotka pitää Jeesusta Jumalana.

• tuhat ja yksi
        Pete.. kirjoitti:

Ei kyenneet , mutta kun päätit olla juomatta siihen kykenit.

Oliko se Jeesus siellä kokouksessa?

• Pete..
        Pe.ku kirjoitti:

kuitenkaan.

Il-Marihan kysyi kahta asiaa yhteen kysymykseen tiivistettynä.
        1. Mistä tiedät että Jumala on olemassa
        2. mistä tiedät että Jeesus on olemassa
        Ja vastauksiin ehtona oli ne molemmat on olemassa ja Jeesus ei ole Jumala.

Kristityistäkin vain erittäin harva täyttää nuo Il-Marin vastauksille asettamat ehdot varsinkin siltä osin kun hän ei salli vastauksia niiltä jotka pitää Jeesusta Jumalana.

noin sanoo?
        >>Kristityistäkin vain erittäin harva täyttää nuo Il-Marin vastauksille asettamat ehdot varsinkin siltä osin kun hän ei salli vastauksia niiltä jotka pitää Jeesusta Jumalana.

• että kysymykseni on sinulle vaikea ja jopa sinun on sitä vaikea käsittää ja ymmärtää. Mutta esitinkin kysymykseni uskovaisille! Joten päätelmäsi on osittain oikea.

"Sitä ei voi esittää kuin tietyille harvoille ihmisille, joiden mielestä Jeesus ja Jumala on olemassa,"

• efox
        Pete.. kirjoitti:

""Menin hänen kehoituksestaan kokoukseen ja kas, siellä se tapahtui, sain kohdata Jeesuksen. Pääsin vapaaksi kerta "heitolla" alkoholin kirouksista""

Aamen Jeesus vapauttaa! Pyydä Häneltä armoa ja voimia taivastiellä pysymiseen. Jostain syystä Jumala ei vapauta viinan himosta "kertaheitolla" jos lankeat uudestaan vaan joudut kamppailemaan sitä vastaan. Valitettavasti olen nähnyt monia tapauksia. Sama on tupakan kanssa.

Eikö ole ihmeellinen asia kun tietää varmasti pääsevänsä taivaaseen jos vaikka tänään kuolisi. Itse olen ollut Herran avulla 27v. taivastiellä ja viinaa en ole tarvinnut.

• tuhat ja yksi
        efox kirjoitti:

""Menin hänen kehoituksestaan kokoukseen ja kas, siellä se tapahtui, sain kohdata Jeesuksen. Pääsin vapaaksi kerta "heitolla" alkoholin kirouksista""

Aamen Jeesus vapauttaa! Pyydä Häneltä armoa ja voimia taivastiellä pysymiseen. Jostain syystä Jumala ei vapauta viinan himosta "kertaheitolla" jos lankeat uudestaan vaan joudut kamppailemaan sitä vastaan. Valitettavasti olen nähnyt monia tapauksia. Sama on tupakan kanssa.

Eikö ole ihmeellinen asia kun tietää varmasti pääsevänsä taivaaseen jos vaikka tänään kuolisi. Itse olen ollut Herran avulla 27v. taivastiellä ja viinaa en ole tarvinnut.

Ei tohtinut kun olisi pitänyt vastata jotta Jeesus elää ja olen tavannut hänet henkilökohtaisesti.

(No kuka tuollaista viitsii valehdella.)

• Pete.. kirjoitti:

on hyvä todistus! Kyllä asia on niin, että vain Jeesus voi auttaa ja vapauttaa kaikista synnin kahleista, kuten sinutkin. Aamen!

• tuhat ja yksi kirjoitti:

Ei kyenneet , mutta kun päätit olla juomatta siihen kykenit.

Oliko se Jeesus siellä kokouksessa?

* Peten todistuksen aitous perustuu juuri siihen, että Jeesus itse Henkensä kautta kohtasi peten henkohtaisesti. Niin se vaan tapahtuu, kun aito kohtaaminen tapahtuu Jeesusken kanssa.
        * Olen kokenut itse useaan kertaan, kuinka Jeesus vapauttaa synnistä, täyttää aidosti Pyhällä Hengellä, ja tämä Henki rinnassa todistaa, että olen Jumalan lapsi, samoin sen, että Jeesus on Jumala, sen, että Jeesus on Ishmisen Poika ja ja Jumalan Poika, ja sen, että Jeesus on kolmiyhteisen Jumalan toinen persoona. Nämä on asioita joita ei Pe.ku ja muut hänen kaltaisensa koskaan saa tiewtää, koska se on sitä salattua Jumalan uudestisyntyneille antmaa viisautta ja tietoa omasta persoonallisuudestaan. Sen voi ymmärtää ainoastaan silloin, kun on sisäinen yhteys Jeesusken kanssa, koska silloin on Hänen Henkensä se viisauden antaja jolla on kaikki Jumalan aarteet ja viisaudet kätkettyinä.

* Siksi Pe.kun viisasteluista ei kannata kenenkään välittää yhtään mitään, hän on sokea sokein taluttaja!

• Sirpa Rajala
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Peten todistuksen aitous perustuu juuri siihen, että Jeesus itse Henkensä kautta kohtasi peten henkohtaisesti. Niin se vaan tapahtuu, kun aito kohtaaminen tapahtuu Jeesusken kanssa.
        * Olen kokenut itse useaan kertaan, kuinka Jeesus vapauttaa synnistä, täyttää aidosti Pyhällä Hengellä, ja tämä Henki rinnassa todistaa, että olen Jumalan lapsi, samoin sen, että Jeesus on Jumala, sen, että Jeesus on Ishmisen Poika ja ja Jumalan Poika, ja sen, että Jeesus on kolmiyhteisen Jumalan toinen persoona. Nämä on asioita joita ei Pe.ku ja muut hänen kaltaisensa koskaan saa tiewtää, koska se on sitä salattua Jumalan uudestisyntyneille antmaa viisautta ja tietoa omasta persoonallisuudestaan. Sen voi ymmärtää ainoastaan silloin, kun on sisäinen yhteys Jeesusken kanssa, koska silloin on Hänen Henkensä se viisauden antaja jolla on kaikki Jumalan aarteet ja viisaudet kätkettyinä.

* Siksi Pe.kun viisasteluista ei kannata kenenkään välittää yhtään mitään, hän on sokea sokein taluttaja!

kerrot ja todistat Jumalan olemassaolosta, sitä kysyvälle? Kun jätetään tässä tapauksessa Raamattu pois! Eli pitäisi todistaa siten, miten itse tuntee Jumalan läsnäolon!

• Pete.. kirjoitti:

noin sanoo?
        >>Kristityistäkin vain erittäin harva täyttää nuo Il-Marin vastauksille asettamat ehdot varsinkin siltä osin kun hän ei salli vastauksia niiltä jotka pitää Jeesusta Jumalana.

"Jumala ja Jeesus"

Kun noin sanoo niin silloin ei pidä Jeesusta Jumalana.
        Ei se ole minun valehtelua vaan suomenkielen kieliopillinen tulkinta.

• Pete..
        Pe.ku kirjoitti:

"Jumala ja Jeesus"

Kun noin sanoo niin silloin ei pidä Jeesusta Jumalana.
        Ei se ole minun valehtelua vaan suomenkielen kieliopillinen tulkinta.

sekin vaikka sanoo nainen ja mies silti tarkoita ihmistä? Eli Raamattu pihuu Jumalasta ja Jeesuksesta mutta silti he ovat yksi ja sama! Ymmärrätkö Pe.ku? Otetaan toinen esimerkki. Jos myyt sonneja teurastamolle niin niin sen jälkeen kun niiden lihat tulee kauppaan myyntiin, se onkin naudanlihaa, eikä sonninlihaa. Eli sonni muuttuu naudaksi ja kaikkihan nyt tietää että nauta on naispuolinen eläin. Toivottavasti nyt ymmärrät sen että Jeesus ja Jumala ovat yhtä, vaikka Heistä erikseen puhuttaisiin. Vai ymmärrätkö?

• Pete.. kirjoitti:

sekin vaikka sanoo nainen ja mies silti tarkoita ihmistä? Eli Raamattu pihuu Jumalasta ja Jeesuksesta mutta silti he ovat yksi ja sama! Ymmärrätkö Pe.ku? Otetaan toinen esimerkki. Jos myyt sonneja teurastamolle niin niin sen jälkeen kun niiden lihat tulee kauppaan myyntiin, se onkin naudanlihaa, eikä sonninlihaa. Eli sonni muuttuu naudaksi ja kaikkihan nyt tietää että nauta on naispuolinen eläin. Toivottavasti nyt ymmärrät sen että Jeesus ja Jumala ovat yhtä, vaikka Heistä erikseen puhuttaisiin. Vai ymmärrätkö?

Vertasit täysin väärin, "nainen ja mies" ja molemmat ihmisiä.

Sinun oli pitänyt verrata "nainen ja mies" ja silti molemmat naisia (joka ei siis voi olla mahdollista).

Il-Marihan siis sanoi "Jumala ja Jeesus" ja silloin molemmat ei voi olla Jumalia.

• Pete..
        Pe.ku kirjoitti:

Vertasit täysin väärin, "nainen ja mies" ja molemmat ihmisiä.

Sinun oli pitänyt verrata "nainen ja mies" ja silti molemmat naisia (joka ei siis voi olla mahdollista).

Il-Marihan siis sanoi "Jumala ja Jeesus" ja silloin molemmat ei voi olla Jumalia.

Raamattu puhuu Jumalasta ja Jeesuksesta! Oleko lukenut Raamattua? En puolustele Il-Marin sanomisia vaan sitä, että Raamattu kertoo niin mitä Il-Mari sanoi. Jumala ja Jeesus mainitaan Raamatussa, mutta silti He ovat yhtä. Älä minulta kysy sitä, miten se on mahdollista mutta niin se vaan on ja se täytyy uskoa. Eli väliin täytyy uskoa sellaistakin mitä ei mitenkään ihmisjärjellä voi käsittää. Tämä katsoskun on uskon asia!

• Sirpa Rajala kirjoitti:

kerrot ja todistat Jumalan olemassaolosta, sitä kysyvälle? Kun jätetään tässä tapauksessa Raamattu pois! Eli pitäisi todistaa siten, miten itse tuntee Jumalan läsnäolon!

kysymykseesi aivan asiallista vastata! " Pyhä Henki rinnassani todistaa, että olen Jumalan lapsi!" Tämän koen todelliseksi tunnossani, ja siksi henkeni yhtyy Kristuksen Hengen kanssa, ja sanoo; "Abba Isä!"

* Ja sydämeni sanoo tähän, Kiitos Jeesus kun pelastit, Hallelujaa!

• Pete.. kirjoitti:

Raamattu puhuu Jumalasta ja Jeesuksesta! Oleko lukenut Raamattua? En puolustele Il-Marin sanomisia vaan sitä, että Raamattu kertoo niin mitä Il-Mari sanoi. Jumala ja Jeesus mainitaan Raamatussa, mutta silti He ovat yhtä. Älä minulta kysy sitä, miten se on mahdollista mutta niin se vaan on ja se täytyy uskoa. Eli väliin täytyy uskoa sellaistakin mitä ei mitenkään ihmisjärjellä voi käsittää. Tämä katsoskun on uskon asia!

kohtia joissa Jeesus ei voi olla Jumala kieliopin mukaan ja siihen on tyytyminen ja ei voi väittää muuta.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

kysymykseesi aivan asiallista vastata! " Pyhä Henki rinnassani todistaa, että olen Jumalan lapsi!" Tämän koen todelliseksi tunnossani, ja siksi henkeni yhtyy Kristuksen Hengen kanssa, ja sanoo; "Abba Isä!"

* Ja sydämeni sanoo tähän, Kiitos Jeesus kun pelastit, Hallelujaa!

Ei Raamatussa luvata elon aikana pelastumista.

Raamatussa ei luvata edes pelastusvarmuutta.

1 Joh 2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan

• tuhat ja yksi

Jotta kysymys on huomosti asetettu ,koska vastauksia johdatellaan vain yhteen suuntaan.
      (On kuin mielipiteen mittaus kysymys.)
      Vast,
      Tiedän jotta V.T.n, Jumala on erilainen kuin U.T.n, Jumala.

Jeesus Nasaretilainen on ollut olemassa U.T.n, kirjoitusten mukaan ,mutta ihmisten lailla hänkin on kuollut.

U.T. kertoo kuitenkin hänen matkustaneen pilvellä pois ja hänen ootettin tulevan samalla tavalla takaisin ,mutta ei tullut lupauksensa mukaan ja kaikki ne joille hän lupasi tulla takaisin ovat kuolleet n, 1900 vuotta sitten.
      Ja siitäkin tiedän jotta Jeesus Nasaretilainen ei voi olla Jumala.

• gtt

Paavali opettaa ja kertoo meille näin:

"Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne. Se on meidän perintöosamme vakuutena, joka takaa meille lunastuksen, Jumalan kirkkauden ylistykseksi."

Uskoessamme Häneen, Jeesukseen, me saamme Pyhän Hengen sinetiksemme ja VAKUUDEKSEMME. Sen tähden sinä tiedät! Sinä uskot ja tiedät! Ihmissilmin se vaikuttaa yliluonnolliseslta, mutta kun sinulla on Pyhän Hengen sinetti, sinä tiedät ja olet varma. Häntä seuraamalla saat myös elämässäsi nähdä kuin Elävä Tosi Jumala toimii. Usein erittäin voimallisesti ja inhimilliseltä kantilta katsoen yliluonnollisesti.

Raamattu todistaa itsessäänkin olevan Jumalan Sanaa. Sen yksityiskohtaisempi käsittely veisi monen esseen verran aikaa ja tilaa... tyydyn siksi sanomaan yhteenvetona vain, että monelta aspektilta katsoen Raamattu on totta. Historia, argeologia ja tiede todistavat tästä.
      Yhtenä hämmästyttävänä seikkana mainitsen Johanneksen kirjoittaman Ilmestyskirjan. Kirja on kirjoitettu 80-90 luvun kieppeillä ja Johannes kuvaa uuden Jerusalemin muurin rakennusaineista. Niistä jalokivistä mistä se on tehty, näillä sanoilla:
      "Kaupunginmuurin perustukset oli kaunistettu kaikenlaisilla kalliilla kivillä. Ensimmäisenä peruskivenä oli jaspis, toisena safiiri, kolmantena kalsedoni, neljäntenä smaragdi, viidentenä sardonyksi, kuudentena karneoli, seitsemäntenä krysoliitti, kahdeksantena berylli, yhdeksäntenä topaasi, kymmenentenä krysopraasi, yhdentenätoista hyasinttikivi ja kahdentenatoista ametisti."

12 jalokiveä. Mielenkiintoiseksi sen tekee se, että vasta 1900 luvulla laserin kehittämisen vuoksi ollaan voitu todentaa, että jalokivivet jakaantuvat anisotrooppisiin ja isotrooppisiin kiviin. Tätä 2000 vuotta sitten EI MITENKÄÄN olisi voitu tietää. Se on löydetty vasta hiljattain, 1900-luvulla. Tarkoittaa lyhyesti sitä, että anisotrooppiset kivet hohtavat kaikkia spetrin värejä kuin "sateenkaari", kun siihen johdetaan polarisoitua, "ns. suoraa ja puhdasta valoa". Vastaavasti isotrooppiset jalokivat, kuten esim. timantti, vastaavassa tilanteessa eivät päästä valoa läpi ollenkaan...
      Arvatkaas minkä tyyppisiä jalokivia nuo Johanneksen luettelemat 12 jalokiveä ovat?
      Anisotrooppisia, jokainen!! Tämä yksin jo todistaa, että VAIN JUMALA on tämän tiedon voinut tietää. Yksikään ihminen sitä ei ole voinut 2000 vuotta sitten tietää.

Siinä vain yksi todiste, kuinka tiede todistaa Raamattua jatkuvasti todeksi.. tavalla tai toisella.
      Samaa tekee historia, todistaa profetioita ja tapahtumia todeksi.
      Samaa tekee argeologia.
      Samaa todistavat miljoonat ja miljoonat Jeesukseen uskovat ihmiset maailmassa.
      Ja ennenkaikkea, Pyhä Henki sinettinä sisällämme todistaa, että Jeesus on TOTUUS!

Amen.

• leahim

Hei Il.Mari!
      Minä vastaisin nän:

Minulla on hyvä olo sisimmässä.
      Minulla on rauha.
      Ja minä tiedän sen
      että Jumala on AINA,jokapäivä kanssani.

Minä TUNNEN sen.

• leahim on taas tänään uskossa, vaikka eilen oli "askossa" ? leahim on kuin tuuliviiri, aina samaa mieltä, mistä tuulee leudommin ja lämpimämmin ?
        * Kohta kun Pe.ku taas hoksaa sanoa jotain uskovista halveksivaa ironiaansa, on leahim kuittaamassa asian itselleen ?!

• Sirpa Rajala

meillä uskovaisilla on tarjota todistuksia Jumalan olemassa olosta. Kuten tuossa kysyt, niin ei meillä ole siihen juurikaan muuta vastattavaa muuta kuin että Raamatussa niin kerrotaan että Jumala ja Jeesus ovat olemassa. Ymmärrän että tarkoitt sitä, mitä meillä uskovaisilla on siitä todistettavaa henkilökohtaisesti. No eipä paljon muuta kuin että elämämme on muuttunut uskoontulomme myötä. Eli aika köyhäksi jää todistuksemme, kuten tässä vastauksistakin ilmenee. Palstalla on jaikali ja psalmikin ym, mutta kenelläkään ei ole omakohtaisia todistuksia Jumaan olemassaolosta, on vain Raamattu. Itellänikään ei ole mitään millä todistaisin kysyvälle uskomattomalle muuta kerrottavaa kuin että pitää vain uskoa mitä Raamattu sanoo. Milläs sitä muuten todistaa?

• Kyllä jokaisella uudestisyntyneellä uskovaisella on varmaan omakohtaisia kokemuksia Jumalan olemassaolosta, mutta eivät vain jostain syystä ole nähneet tarpeeliseksi niitä tässä kertoa. ;eitä on niin monenlaista todistajaa, joku näkee tarpeeliseksi jonkin muun asian kertoa ja joku toinen sitten kertoo jostain muusta. Eli kertomukset ovat siten laajoja ja kattavia, kun kukin kertoo siitä mitä tarpeeliseksi näkee. Itse kyllä näin tarpeeliseksi tehdä tuollainenkin aloitus, sillä sitä tosiaankin usein minulta on kysytty, että miten voin olla varma siitä että Jumala on olemassa. Tämä kysymyshän on tarkoitettu jokaiselle uskovaiselle, eli miten todistaa se omassa elämässään ja kokemuksessaan. Kysyjälle kun useimmiten ei riitä se, että sanoo Raamattussa niin kerrottavan. Eli kysyjä haluaa tietää sen siten, että mistä sinä henkilökohtaisesti sen tiedät että Jumala on olemassa? Voi olla että monille uskovaisille tämä tuottaa vaikeuksia kertoa, eli ei tiedä miten sen kertoisi, vaikka Jumalan olemassaolon tuntee ja kokee, mutta miten sen kertoisì? Siitä tässäkin avauksessa todennäköisemmin on kysymys, vastausten vähyyteen. Ei siitä, etteikö uskovaiset tuntisi mitään Jumalan olemassaolosta.

• ml213.
        Il-Mari kirjoitti:

Kyllä jokaisella uudestisyntyneellä uskovaisella on varmaan omakohtaisia kokemuksia Jumalan olemassaolosta, mutta eivät vain jostain syystä ole nähneet tarpeeliseksi niitä tässä kertoa. ;eitä on niin monenlaista todistajaa, joku näkee tarpeeliseksi jonkin muun asian kertoa ja joku toinen sitten kertoo jostain muusta. Eli kertomukset ovat siten laajoja ja kattavia, kun kukin kertoo siitä mitä tarpeeliseksi näkee. Itse kyllä näin tarpeeliseksi tehdä tuollainenkin aloitus, sillä sitä tosiaankin usein minulta on kysytty, että miten voin olla varma siitä että Jumala on olemassa. Tämä kysymyshän on tarkoitettu jokaiselle uskovaiselle, eli miten todistaa se omassa elämässään ja kokemuksessaan. Kysyjälle kun useimmiten ei riitä se, että sanoo Raamattussa niin kerrottavan. Eli kysyjä haluaa tietää sen siten, että mistä sinä henkilökohtaisesti sen tiedät että Jumala on olemassa? Voi olla että monille uskovaisille tämä tuottaa vaikeuksia kertoa, eli ei tiedä miten sen kertoisi, vaikka Jumalan olemassaolon tuntee ja kokee, mutta miten sen kertoisì? Siitä tässäkin avauksessa todennäköisemmin on kysymys, vastausten vähyyteen. Ei siitä, etteikö uskovaiset tuntisi mitään Jumalan olemassaolosta.

Mitä olen kokenut ja nähnyt, niin Jumalan olemassaoloa on,- jopa mahdoton todistaa uskomattomalle ihmiselle.Siis ihminen ei usko edes siihen,- mikä voidaan todistaa.

Esim. asia,- joka kylläkin on vaikea ymmärtää, niin Raamatussa ilmoitettu ihmisen turmeltuneisuus voidaan TODISTAA ihmisen luontaisen käyttäytymisen kautta.Siis Raamatun ilmoitukset ovat todellisia ja nämä todelliset asiat ongelmoittavat esim. Kommunismin päämäärän toteutumisen maissa,- jossa sitä harjoitetaan.

Seuratkaapa tätä asiaa, niin tämä Kommunistinen maa,- ei koskaan tule kukoistamaan,- vaikka se teoriassa on ihanteellinen muoto.TODELLISUUDESSA se on lähes vankilanomainen järjestelmä.Vaikka se on nuori, niin jo nyt se on kuolemassa pois ihmiskunnasta.

Samoin monissa ihmisen sairauksien synnyssä voidaan todistaa Raamatun ilmoitukset totuudeksi.Joskus ihan huvittaa, miten esim. Raamatussa on tuhansia vuosia sitten kirjoitettu tilanne kuvauksia ja vasta tänä aikana tutkimukset ovat havainneet saman asian ja tätä tutkimuksen tulosta tutkijat ihmettelevät suuresti.

Jos Raamattu olisi tasolataan kuin Kalevala tai muu ihmisen kuvittama kirja, niin ihmettelen suuresti, miksi kirjoittajat olisivat tienneet erittäin syvällisiä,- jopa geneettisiä asioita kirjoittaessaan tekstiään. Uskon, miten kirjoittajan ymmärrystä on ohjannut todella korkeampi käsi,- Jumala Henkensä kautta.

Niin, lihallinen ihminen ei usko,- vaikka todistaa Raamatun ilmoituksen yhdistäen sen arkeen ja ihmisen käyttäytymiseen.

• gtt

Minä olen sitä mieltä, että todistusaineistoa Jumalasta on valtavasti. Jopa niin paljon, että on suorastaan ihmeellistä, että kaikki eivät usko. Todistusaineistoa on kaikkialla, ihmiset ovat vain jotenkin sokeutuneet niille, eivät huomaa niitä ja ottavat ne itsestäänselvyyksinä. Tarkemmin asiaa tarkasteltuna minusta on suorastaan paljon ihmeellisempää, että jostkut uskovat että kaiken takana EI ole Jumalaa.

Esimerkiksi, koko luomakunta, luonto, maailmankaikkeus.. kaikki koostuu niin käsittämättömistä rakennusosista, järjestelmällisyydestä, uskomattomista yksityiskohtista, johdonmukaiseedesta ja aivan käsittämättömistä asioista.
        Tarkemmin tarkastultuna luonto, maailma missä elämme, maailmakaikkeus ja koko luomakunta on täynnä asioita joita ei voi selittää ilman "älykästä suunnittelijaa". Tiede kyllä voi selittää osin, miten tietyt asiat ovat, mutta ei koskaan täysin, että miksi ovat! Ja lopullista vastausta siihen, "miten" ovat.

Tutkitaan sitten, molekyylejä, atomeja ja ihan kvarkkitasolla, maailma jossa elämme on uskomaton! Hieno, täydellisesti suunniteltu kokonaisuus joka jatkuvasti jaksaa ällistyttää. Minkälaisista yksityskohdista ja säännönmukaisuuksista kaikki koostuvatkaan!

Tiede pyrkii selittämään elämän syntyä teorioin, kuinka alkeellisista eliöistä on kehittynyt monimotoisia ja älykkäitä. Jo tämä itsessään on ihme. Syytä on huomata se, että jopa kaikkein alkeellisimmissa eliöissä on sisällään mitä uskomattomin ja monimuotoisin "elämän mekanismi" DNA. Mikä ja mistä se on saanu alkunsa? Miksi DNA:ssa ei ole havaittavissa samaa kehitystä mitä "evoluutio teoria" selittää...

Entäpä maailmankaikkeus, tähdet, avaruus jne? Kuinka kaikki on saanut alkunsa? Kuinka tyhjästä on syntynyt kaikki ja kuinka elottomasta on syntynyt elämää? Mistä tuli se "elämän henkäys" mikä sai elottoman "maa/kivi -aineksen" elämään? Mikä synnytti elävään organismiin kyvyn lisääntyä, mistä tuli monimuotoinen DNA? Näihin tiede ei osaa vastata.

Kuinka maapallo on uskomattomalla tavalla optimaalinen olosuhde elämälle? Kuin mikroskooppisen hienosti viritetty koneisto, vuodesta toiseen toimii ja ylläpitää elämää, jota me pidämme itsestäänselvyytenä.

Entä luonnon toiminta maassa? Sama uskomaton toimivuus ja harmonia on nähtävissä jokaisessa asiassa, jos vain avaamme silmämme. Kuinka sää toimii, meri haihduttaa vettä joka lankeaa sateena kuivalle maalle luoden elämän edellytyksiä.. Kuinka Vuodenajant toimivat, vuodesta toiseen uskomattomattomalla tavalla ylläpitäen elämälle sopivia olosuhteita... Lista voisi jatkua loputtomiin!

Entä ihminen! Kuinka evoluutioteoria tai teoria missä Jumalaa ei ole ja elämä on sattuman ja kaaoksen tulosta, voi selittää älykkään ihmisen? Ihmisen mikä EI kaikessa toimi ja toteuta niitä teorian kaavoja joita agnostikot selittävät. Miten selitetään Rakkaus? Heikoista huolehtiminen? Rukoileminen? Toisen huomioon ottaminen? Moraali? Ja jälleen, listaa voisi jatkaa loputtomiin...

Kaikki tämä, meidän silmiemme edessä! Emme vain huomaa sitä, pidämme kaikkea itsestäänselvyytenä.
        Minusta on täysin mahdoton ajatus ja paljon uskomattomampi vaihtoehto se, että kaikki tämä olisi olemassa ja saanut syntynsä ilman Jumalaa!

Se että, uskoo moiseen vaatii paljon enemmän uskoa kuin se, että uskoo kaiken takana olevan älykkään suunnittelija, Jumalan!

• ml213.
        gtt kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä, että todistusaineistoa Jumalasta on valtavasti. Jopa niin paljon, että on suorastaan ihmeellistä, että kaikki eivät usko. Todistusaineistoa on kaikkialla, ihmiset ovat vain jotenkin sokeutuneet niille, eivät huomaa niitä ja ottavat ne itsestäänselvyyksinä. Tarkemmin asiaa tarkasteltuna minusta on suorastaan paljon ihmeellisempää, että jostkut uskovat että kaiken takana EI ole Jumalaa.

Esimerkiksi, koko luomakunta, luonto, maailmankaikkeus.. kaikki koostuu niin käsittämättömistä rakennusosista, järjestelmällisyydestä, uskomattomista yksityiskohtista, johdonmukaiseedesta ja aivan käsittämättömistä asioista.
        Tarkemmin tarkastultuna luonto, maailma missä elämme, maailmakaikkeus ja koko luomakunta on täynnä asioita joita ei voi selittää ilman "älykästä suunnittelijaa". Tiede kyllä voi selittää osin, miten tietyt asiat ovat, mutta ei koskaan täysin, että miksi ovat! Ja lopullista vastausta siihen, "miten" ovat.

Tutkitaan sitten, molekyylejä, atomeja ja ihan kvarkkitasolla, maailma jossa elämme on uskomaton! Hieno, täydellisesti suunniteltu kokonaisuus joka jatkuvasti jaksaa ällistyttää. Minkälaisista yksityskohdista ja säännönmukaisuuksista kaikki koostuvatkaan!

Tiede pyrkii selittämään elämän syntyä teorioin, kuinka alkeellisista eliöistä on kehittynyt monimotoisia ja älykkäitä. Jo tämä itsessään on ihme. Syytä on huomata se, että jopa kaikkein alkeellisimmissa eliöissä on sisällään mitä uskomattomin ja monimuotoisin "elämän mekanismi" DNA. Mikä ja mistä se on saanu alkunsa? Miksi DNA:ssa ei ole havaittavissa samaa kehitystä mitä "evoluutio teoria" selittää...

Entäpä maailmankaikkeus, tähdet, avaruus jne? Kuinka kaikki on saanut alkunsa? Kuinka tyhjästä on syntynyt kaikki ja kuinka elottomasta on syntynyt elämää? Mistä tuli se "elämän henkäys" mikä sai elottoman "maa/kivi -aineksen" elämään? Mikä synnytti elävään organismiin kyvyn lisääntyä, mistä tuli monimuotoinen DNA? Näihin tiede ei osaa vastata.

Kuinka maapallo on uskomattomalla tavalla optimaalinen olosuhde elämälle? Kuin mikroskooppisen hienosti viritetty koneisto, vuodesta toiseen toimii ja ylläpitää elämää, jota me pidämme itsestäänselvyytenä.

Entä luonnon toiminta maassa? Sama uskomaton toimivuus ja harmonia on nähtävissä jokaisessa asiassa, jos vain avaamme silmämme. Kuinka sää toimii, meri haihduttaa vettä joka lankeaa sateena kuivalle maalle luoden elämän edellytyksiä.. Kuinka Vuodenajant toimivat, vuodesta toiseen uskomattomattomalla tavalla ylläpitäen elämälle sopivia olosuhteita... Lista voisi jatkua loputtomiin!

Entä ihminen! Kuinka evoluutioteoria tai teoria missä Jumalaa ei ole ja elämä on sattuman ja kaaoksen tulosta, voi selittää älykkään ihmisen? Ihmisen mikä EI kaikessa toimi ja toteuta niitä teorian kaavoja joita agnostikot selittävät. Miten selitetään Rakkaus? Heikoista huolehtiminen? Rukoileminen? Toisen huomioon ottaminen? Moraali? Ja jälleen, listaa voisi jatkaa loputtomiin...

Kaikki tämä, meidän silmiemme edessä! Emme vain huomaa sitä, pidämme kaikkea itsestäänselvyytenä.
        Minusta on täysin mahdoton ajatus ja paljon uskomattomampi vaihtoehto se, että kaikki tämä olisi olemassa ja saanut syntynsä ilman Jumalaa!

Se että, uskoo moiseen vaatii paljon enemmän uskoa kuin se, että uskoo kaiken takana olevan älykkään suunnittelija, Jumalan!

Jos Jumala ei olisi suunnitellut tarkoin ja laajasti luonnon ja ihmisen jne.... kehitysketjua,- joka nivoutuu ristiriidattomasti toisiinsa ja kokonaisuuteen,- niin, .jos tätä suunnityelmaa ei olisi, niin tiede ei pystyisi edes tutkmaan asioita.

Nyt tiedä ja muut tutkijat havainnoivat vain tätä valmista Jumalan aivoittamaa suunnitelmaa, mutta unohtavat täysin kukahan tämän suunnitelman on keksinyt.

Esim. ihmisen käyttäytymistä olisi täysin mahdoton tutkia ja piirtää mielikuvaa kokonaisuudsta,- jos ei olisi tätä valmista kehityskaarta ja sen suunnitelmaa.

Aattelehan minkä ongelman edessä ihminen olisi, jos luonnossa ja kaikessa muussa,- ei olisi mitään kaavaa sen kehityksessä. Ei ihmisen ymmärryksellä tehdä elämää ja elämään liittyviä kaavoja.

• gtt
        ml213. kirjoitti:

Jos Jumala ei olisi suunnitellut tarkoin ja laajasti luonnon ja ihmisen jne.... kehitysketjua,- joka nivoutuu ristiriidattomasti toisiinsa ja kokonaisuuteen,- niin, .jos tätä suunnityelmaa ei olisi, niin tiede ei pystyisi edes tutkmaan asioita.

Nyt tiedä ja muut tutkijat havainnoivat vain tätä valmista Jumalan aivoittamaa suunnitelmaa, mutta unohtavat täysin kukahan tämän suunnitelman on keksinyt.

Esim. ihmisen käyttäytymistä olisi täysin mahdoton tutkia ja piirtää mielikuvaa kokonaisuudsta,- jos ei olisi tätä valmista kehityskaarta ja sen suunnitelmaa.

Aattelehan minkä ongelman edessä ihminen olisi, jos luonnossa ja kaikessa muussa,- ei olisi mitään kaavaa sen kehityksessä. Ei ihmisen ymmärryksellä tehdä elämää ja elämään liittyviä kaavoja.

Nimenomaan! Ja ihmiset vielä kysyvät, "onko Jumalaa olemassa" ja "kuinka voit todistaa Jumalan olemassa olon". Ihan käsittämätöntä, sanoisin!

Ihmisten tulisi avata silmänsä ja olla välillä ottamatta kaikkea itsestäänselvyytenä.

• gtt kirjoitti:

Toit tärkeän asian tuossa viestissäsi esille. Eli ympärillämme heti näemme Jumalan luoman luonnon, joten ei Jumalan olemassa oloa kauenpää tarvitse etsiä kun ympärillämme sen näemme. On totta, että monet pitää luontoakin itsestäänselvyytenä ajattelematta sitä että Jumala on senkin luonut.

• ml213. kirjoitti:

Mitä olen kokenut ja nähnyt, niin Jumalan olemassaoloa on,- jopa mahdoton todistaa uskomattomalle ihmiselle.Siis ihminen ei usko edes siihen,- mikä voidaan todistaa.

Esim. asia,- joka kylläkin on vaikea ymmärtää, niin Raamatussa ilmoitettu ihmisen turmeltuneisuus voidaan TODISTAA ihmisen luontaisen käyttäytymisen kautta.Siis Raamatun ilmoitukset ovat todellisia ja nämä todelliset asiat ongelmoittavat esim. Kommunismin päämäärän toteutumisen maissa,- jossa sitä harjoitetaan.

Seuratkaapa tätä asiaa, niin tämä Kommunistinen maa,- ei koskaan tule kukoistamaan,- vaikka se teoriassa on ihanteellinen muoto.TODELLISUUDESSA se on lähes vankilanomainen järjestelmä.Vaikka se on nuori, niin jo nyt se on kuolemassa pois ihmiskunnasta.

Samoin monissa ihmisen sairauksien synnyssä voidaan todistaa Raamatun ilmoitukset totuudeksi.Joskus ihan huvittaa, miten esim. Raamatussa on tuhansia vuosia sitten kirjoitettu tilanne kuvauksia ja vasta tänä aikana tutkimukset ovat havainneet saman asian ja tätä tutkimuksen tulosta tutkijat ihmettelevät suuresti.

Jos Raamattu olisi tasolataan kuin Kalevala tai muu ihmisen kuvittama kirja, niin ihmettelen suuresti, miksi kirjoittajat olisivat tienneet erittäin syvällisiä,- jopa geneettisiä asioita kirjoittaessaan tekstiään. Uskon, miten kirjoittajan ymmärrystä on ohjannut todella korkeampi käsi,- Jumala Henkensä kautta.

Niin, lihallinen ihminen ei usko,- vaikka todistaa Raamatun ilmoituksen yhdistäen sen arkeen ja ihmisen käyttäytymiseen.

* Selityksesi on pelkkää psykologiaa, ja filofosointia ! Kerro nyt sinäkin, miten koit uskoontulosi, ja entä nyt, kun sanot olevasi uskossa ?

* Kun minusta sinun uskosi on ainoastaan nimellis-uskoa, että matkii sitä, kun Raamattu sanoo, joka uskoo Jeesukseen, niin pelastuu, sinä uskot tuohon niinkuin mihin tahansa asiaan, minkä haluat uskoa.
        * Kristukseen uskominen on sitä, että tunnustaa Jeesusken Jumalan Pojaksi, ei ihmisestä syntyneeksi, vaan kokonaan Jumalasta, Marian, neitsyeen kautta tulleeksi maailmaan Jumalan Poika, joka tuli suoraan taivaasta.
        * Sekä ristiinnaulituksi ja kuolleeksi Golgatalla syntiemme edestä ja ylösnousseeksi ruumiissaan, jonka Jumala kirkasti ja muutti iankaikkisuus ruumiiksi. Hauta on tyhjä, ain käärinliinat jäi kivipaasille, Jumalan noustessa haudastaan.

• Pete..
        ml213. kirjoitti:

kerrot Jumalan olemassa olosta, sitä sinulta kysyvälle?

• Il-Mari: "Usein esitetty kysymys on, että mistä tiedät että Jumala ja Jeesus on olemassa".
      ---
      1)
      Jumala ilmoittaa itsensä luomistöissään.
      Room. 1:20
      ”Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,...”.

2)
      Erityisesti Jumala ilmaisee itsensä meille Raamatussa ja Vapahtajassamme Jeesuksessa Kristuksessa (Hebr.1:1-3).

Voimme oppia Paavalista, kun hän saarnasi Antiokiassa.
      Apt. 13:16-41
      --
      Paikalla oli juutalaisia ja ”Jumalaa pelkääviä” pakanoita (16). Aluksi hän luo katsauksen Israelin historian eri vaiheisiin. Juutalaisille tämä oli tuttua, mutta pakanoille uutta. Jumala on historiassa toimiva elävä Jumala, jolla on koko ihmiskuntaa koskeva suunnitelma.

Sitten Paavali tulee itse asiaan; Jumala on tarttunut ratkaisevalla tavalla asioitten kulkuun. Tuhansien vuosien valmisteleva Jumalan työ on tullut päätökseensä. Messias on tullut.
      Ehkäpä kuulijat ovat kuulleet joitakin huhuja Jeesuksesta, Hänen kuolemastaan ja kuolleista heräämisestään.
      Nyt he ovat kasvotusten sellaisten kanssa, jotka itse ovat olleet Jeesuksen elämän silminnäkijöitä ja tunsivat tapahtumat yksityiskohtaisesti.

Paavalin saarnan pääkohta on: Jeesuksessa ovat kirjoitukset täyttyneet. Nyt on tarjolla täydellinen anteeksiantamus uskon kautta Jeesukseen. ”... jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla” (39).

On siis aika ottaa vaarin tästä kutsusta- meidänkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      213
      7643
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      117
      6078
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5572
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3770
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      66
      3545
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      30
      2788
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2721
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      2565
    9. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2470
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      17
      2326
    Aihe