Jos on, niin sitten mä en ihmettele mitään. Moikka kolleegat, saiskos töitä?
Justiin äsken mulle nimittäin selvisi yksi tärkeä asia, mäkin olen sitten
insinööri, uskokaa huviksenne.
Mä olen läpässyt inssiajon, ja mulla on siitä todistekkin, inssiajokortti.
Kyllä Suomenmaassa on sitten sairaan kamalasti insinöörejä.
Onko autokoulunopet insinöörejä?
14
2644
Vastaukset
- Ville K
Niinpä niin ja sitten sinä heräsit. Sormi oli suussa, järki oli jäässä, nenä oli räässä, potta oli päässä;... ja lattia lainehti!
- oiew0923
inssiajon vastaanottajat enää inssejä, muutenkuin sattumalta.
Ps. Sä et ole inssi, jos pystyt saamaan ajokortin, mutta
voit toki haaveilla =) - helekutti
oiew0923 kirjoitti:
inssiajon vastaanottajat enää inssejä, muutenkuin sattumalta.
Ps. Sä et ole inssi, jos pystyt saamaan ajokortin, mutta
voit toki haaveilla =)mä jo kerkisin suunnittelemaan alanvaihtoa.
No, kaikkee ei voi saada, tän kanssa vaan täytyy sitten elää:DDDDDD
- Kettulan Ville
Lainsäädäntö eikä muutkaan viralliset lähteet ole koskaan tunteneet käsitettä "insinööriajo", Näin se vaan on. Olet läpäissyt kuljettajatutkinnon ajokokeen. Tuliko selväksi?
Nimitys on tullut käyttöön täysin epävirallisesti. Aiemmin suuri osa tutkinnonvastaanottajista oli koulutukseltaan autoteknikoita, jotka olivat pätevöityneet tutkintojen vastaanottoon.
Nykyisin uudet tutkinnonvastaanottajat ovat koulutukseltaan liikenneopettajia ja heillä on oltava päätoiminen työkokemus kuljettajaopetuksesta.- rivaattiope
Oonkos minä insinööri kun kävin aikoinaan auto-opiston enkä autokoulua kuten jotkut lajitovereistani, kai ne teknikoita lie . . .
- helekutti
ja hyväuskoista naista. Mä olen siis aito nainen, ja melkein aito plondi, vähän värjätty vain.
Siis mä en ole poika, tämä selvä.
Sitäpaitsi, sitä sanotaan inssiksi, ja se on lyhenne insinööriajosta, onko se nyt sitten ihme jos
menee halpaan. Lainsäädänto, ja pyh...
Mutta onko se sitten niin, että mä olenkin liikenneopettaja, kun mulla on läpäisty inssi???? - oiew0923
helekutti kirjoitti:
ja hyväuskoista naista. Mä olen siis aito nainen, ja melkein aito plondi, vähän värjätty vain.
Siis mä en ole poika, tämä selvä.
Sitäpaitsi, sitä sanotaan inssiksi, ja se on lyhenne insinööriajosta, onko se nyt sitten ihme jos
menee halpaan. Lainsäädänto, ja pyh...
Mutta onko se sitten niin, että mä olenkin liikenneopettaja, kun mulla on läpäisty inssi????Olet nyt liikenneopettaja. Onneksi olkoon ja turvallisia kilometrejä!
- helekutti
oiew0923 kirjoitti:
Olet nyt liikenneopettaja. Onneksi olkoon ja turvallisia kilometrejä!
heti nipun hakemuskia, tästä se ura urkenee.
- Asiantuntija.
helekutti kirjoitti:
heti nipun hakemuskia, tästä se ura urkenee.
Kuljettajatutkinnon vastaanottajat ovat KAIKKI insinöörejä/teknioita, koska katsastajan koulutusvaatimus on insinööri (tai vanhan autoteknikko). Katsastuskonttorillahan ne kuljettajatutkinnot suoritetaan! Kyllä jumankauta täällä suomi24:n palstalla on sitten tyhmää porukkaa.. mistään ei mitään tiedetä ja kysellään tyhmiä..
- Noin vaan
Asiantuntija. kirjoitti:
Kuljettajatutkinnon vastaanottajat ovat KAIKKI insinöörejä/teknioita, koska katsastajan koulutusvaatimus on insinööri (tai vanhan autoteknikko). Katsastuskonttorillahan ne kuljettajatutkinnot suoritetaan! Kyllä jumankauta täällä suomi24:n palstalla on sitten tyhmää porukkaa.. mistään ei mitään tiedetä ja kysellään tyhmiä..
Kuljettajatutkinnon vastaanottaja on liikenneopettaja. Voi olla henkilöautopuolella myös teknikko tai inssi
- helekutti
Asiantuntija. kirjoitti:
joka esittää kysymyksen, jota joku pitää tyhmänä. Vaan se joka hermostuu kysymyksistä, joita pitää tyhminä.
Mutta anteeks kamalasti, että häiritsin....poistuu.... - on the road
Asiantuntija. kirjoitti:
Autot katsastaa autokatsastaja. Heidän koulutusvaatimuksensa on joko insinöri tai teknikko (kone- tai autopuoli).
Kuljettajatutkinnot vastaanottaa tutkinnon vastaanottaja (tutvo), jotka kaikki ovat Ajovarma Oy:n palveluksessa ottaessaan vastaan kuljettajatutkintoja. Tutvoksi tulevalla on nykyisin oltava liikenneopettajan koulutus ja tutkinto sekä vähintään vuoden työkokemus päätoimisena opettajana autokoulussa tms. Ajovarma ei tee autojen katsastuksia, vaan niitä tekee emoyhtiö A-Katsastus sisaryhtiöineen.
On olemassa henkilöitä, joilla on oikeus olla tutvoina ja katsastajina. - helekutti
on the road kirjoitti:
Autot katsastaa autokatsastaja. Heidän koulutusvaatimuksensa on joko insinöri tai teknikko (kone- tai autopuoli).
Kuljettajatutkinnot vastaanottaa tutkinnon vastaanottaja (tutvo), jotka kaikki ovat Ajovarma Oy:n palveluksessa ottaessaan vastaan kuljettajatutkintoja. Tutvoksi tulevalla on nykyisin oltava liikenneopettajan koulutus ja tutkinto sekä vähintään vuoden työkokemus päätoimisena opettajana autokoulussa tms. Ajovarma ei tee autojen katsastuksia, vaan niitä tekee emoyhtiö A-Katsastus sisaryhtiöineen.
On olemassa henkilöitä, joilla on oikeus olla tutvoina ja katsastajina.ajatusleikkiä.
Pahuksesti jännittävä, ja hermostunut nainen istuu autossa, ja se inssi tutvo saapastelee siihen.
Istahtaa autoon, ojentää tassunsa ja esittäytyy..
Hyvää päivää, minä olen tutvo Tossavainen...kerron ensin hieman...
Kyllä siinä olis käynyt niin että mä ainakin olisin saanut nauruhepulin...
Tutvo, voi herrantähren..juuh, hyvää yötä... - sutija
helekutti kirjoitti:
ajatusleikkiä.
Pahuksesti jännittävä, ja hermostunut nainen istuu autossa, ja se inssi tutvo saapastelee siihen.
Istahtaa autoon, ojentää tassunsa ja esittäytyy..
Hyvää päivää, minä olen tutvo Tossavainen...kerron ensin hieman...
Kyllä siinä olis käynyt niin että mä ainakin olisin saanut nauruhepulin...
Tutvo, voi herrantähren..juuh, hyvää yötä...Mistä teitä idiootteja sikiää! Ei se tutkinnon vastaanottaja varmaankaan tituleeraa itseään, että minä olen nyt TUTVO Sörsselsson! Varmaan fiksuna esittelee itsensä, mutta tuo nimitys on vain autokoulualan lyhenne tuosta pitemmästä ammattinimestä. Kyllä ne on esim. yleisön osastolla juuri sellaiset, jotka tittelinsä mainitsee aina INSINÖÖREJÄ, he kun ovat hirmu tarkkoja, että kaikki tietävät heidän olevan juuri INSINÖÖRI. Kukapa kisaan hännän nostaisi, ellei...
Ajotutkinnon vastaanottajan ei todellakaan tarvitse olla insinööri, vaikka ajokeesta usein virheellisesti "inssiajona" puhutaankin. Jotkut vanhemmat tutvot ovat entisiä katsastusmiehiä ja saattavat ollakin insinöörejä, kuka tietää, eikä sen puoleen kiinnostakaan. Nykyään useimmat tutvot ovat tosiaan taustaltaan liikenneopettajia ja pikkuhiljaa nämä entiset katsastusmiehet ovat eläköitymässä ja näin kaikki tutvot ovat pian koulutukseltaan liikenneopettajia. Ei mikään kiellä nykyisiäkään olemasta jonkun alan insinöörejä, mutta ei siitä mitään hyötyä alalla ole. Minulle on sinänsä ihan sama, miksi kukin ajokoettaan nimittää ja huumorillahan täällä joku tuntuu veistelevänkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1952747Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83042683Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy472361Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1591424Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har171132Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään481106- 57812
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j11801- 55712
- 19709