Mikä SINUT tekee onnelliseksi?

Jo muinoin Aasaf runoili Pyhän Hengen vaikutuksesta sanoen: ”Minun onneni on olla Jumalaa lähellä.” (Ps.73:28)

Hän runoili saman psalmin jakeessa 25 myös näin: ” Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli.”

Me Uuden Liiton pyhät osaamme vastata Aasafille jakeen 25 kysymykseen, että taivaassa ”meillä on Puolustaja Isän luona, Yeshua HaMashiach, joka on vanhurskas ja Hän on meidän syntiemme sovitus, eikä ainoastaan meidän, vaan koko maailman syntien!” (1.Joh.2:1-2)

Ajattelehan rakas lukija, miten katoavaa ja arvotonta kaikki maallinen omaisuutemme on taivaallisen ja ikuisesti kestävän perintömme rinnalla! Olkaamme hyvin varovaisia tänä pahana aikana, ettei sydämemme kiinny maallisiin aarteisiin, sillä ”rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.” (1.Tim.6:10)

Paavali varoitti jopa näin ankarasti meitä rahan himosta:
”Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.” (1.Tim.6:9)

Panitko merkille, että hän tuomitsi jo pelkän RIKASTUMISEN HALUN, joka johtaa lankeemukseen ja lopulta kadotukseen? Olkaamme siis hyvin varovaisia ja valppaita sen suhteen!

Minut tekee onnelliseksi se, että Yeshua HaMashiach on armahtanut minut ja on minun Herrani, J-lani ja Mestarini ja että saan kuulua Hänelle ja seurata Häntä ja Hänen opetuksiaan. Rakastan Häntä hänen ylistettävien lunastustekojensa ja ihmeellisten ja ylivertaisten opetustensa vuoksi.

Mikä SINUT tekee onnelliseksi?

90

897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös siitä tulen onnelliseksi, että joku/jotkut syntiset tekevät elämässään todellisen parannuksen ja siitä, kun totuudesta eksyneet sielut tulevat takaisin Hänen luokseen, joka on tänäänkin "Tie ja Totuus ja Elämä!"

Yeshua HaMashiach on sama eilen ja TÄNÄÄN ja iankaikkisesti! (Hebr.13:8)

• salaisuus....

Jo muinoin Aasaf runoili Pyhän Hengen vaikutuksesta sanoen: ”Minun onneni on olla Jumalaa lähellä.”

Olla lähellä Jumalaa !

Nyt olemme Kristuksessa ja Kristus meissä. Yksi ja yhtä Hänen kanssaan.

Jeesus Kristus istuu valtaistuimella ja me olemme Hänessä yhtä.

Tähän yhteyteen pääsee kuoleman kautta. Enään emme yritä olla lähellä vaan olemme enemmän kuin lähellä.

Isä ja minä olemme yhtä, vaikka Isä on suurempi kuin minä.

Yakov: yksi askel vielä niin saat ilmestyksen salaisuudesta Kristus sinussa, sinä Kristuksessa.

• salaisuus.... kirjoitti:

Jo muinoin Aasaf runoili Pyhän Hengen vaikutuksesta sanoen: ”Minun onneni on olla Jumalaa lähellä.”

Olla lähellä Jumalaa !

Tähän yhteyteen pääsee kuoleman kautta. Enään emme yritä olla lähellä vaan olemme enemmän kuin lähellä.

Yakov: yksi askel vielä niin saat ilmestyksen salaisuudesta Kristus sinussa, sinä Kristuksessa.

...kirjoitin avauksessani myös näin:

>>>Minut tekee onnelliseksi se, että Yeshua HaMashiach on armahtanut minut ja on minun Herrani, J-lani ja Mestarini ja että saan kuulua Hänelle ja seurata Häntä ja Hänen opetuksiaan. Rakastan Häntä hänen ylistettävien lunastustekojensa ja ihmeellisten ja ylivertaisten opetustensa vuoksi.

• salaisuus.... kirjoitti:

Olla lähellä Jumalaa !

...eivät psalmit ole vielä menettäneet voimaansa, vaan ne ovat MYÖS J-lan Sanaa, joka on ikuista!

Olkoonkin, että niitä ovat kirjoitelleet monet eri henkilöt, niin he ovat kirjoittaneet ne J-lan Pyhän Hengen ohjauksessa ja sen kyllä huomaa niitä nöyrin sydämin lukiessa!

Jos et ole vielä sitä huomannut, niin sun kannattaa nöyrtyä ;o)

• salaisuus..
        Yakov kirjoitti:

...kirjoitin avauksessani myös näin:

>>>Minut tekee onnelliseksi se, että Yeshua HaMashiach on armahtanut minut ja on minun Herrani, J-lani ja Mestarini ja että saan kuulua Hänelle ja seurata Häntä ja Hänen opetuksiaan. Rakastan Häntä hänen ylistettävien lunastustekojensa ja ihmeellisten ja ylivertaisten opetustensa vuoksi.

Kysymys sulle:

Onko Yeshua saanut pelastaa sinun lompakkosi, pankkitilisi ja kaiken kiinteän sekä irtaimen omaisuutesi siten, että se on KOKONAAN Hänen hallintavallassaan?

Siksipä voin olla onnellinen kun nämäkään asiat ei ole vaivana !

Kysymys sulle: onko sydämesi kiinni jossain jossain lahkossa tai jossain seurakunnassa jolla on jokin nimi esim. adventtiseurakunta. (Jos on niin, et ilmeisesti ole vielä ymmärtänyt mitä on olla Kristuksessa)

• salaisuus.. kirjoitti:

Kysymys sulle:

Onko Yeshua saanut pelastaa sinun lompakkosi, pankkitilisi ja kaiken kiinteän sekä irtaimen omaisuutesi siten, että se on KOKONAAN Hänen hallintavallassaan?

Siksipä voin olla onnellinen kun nämäkään asiat ei ole vaivana !

Kysymys sulle: onko sydämesi kiinni jossain jossain lahkossa tai jossain seurakunnassa jolla on jokin nimi esim. adventtiseurakunta. (Jos on niin, et ilmeisesti ole vielä ymmärtänyt mitä on olla Kristuksessa)

...mihinkään muuhun, kuin Nasaretilaisen 'lahkoon' :)

Siihen kuuluukin varsin arvovaltaista porukkaa ja siinä on sijaa sullekin, ainakin vielä tänään!

• salaisuus..
        Yakov kirjoitti:

...mihinkään muuhun, kuin Nasaretilaisen 'lahkoon' :)

Siihen kuuluukin varsin arvovaltaista porukkaa ja siinä on sijaa sullekin, ainakin vielä tänään!

JUMALA asuu minussa ja minä asun Jumalassa, Kristus minussa ja minä Kristuksessa, siinä on elämä jota elän. seurakunta, temppeli, hengellinen koti, onnellisuus, ilo, rauha, viisaus, pyhyys, vanhurskaus kaikki ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Olen uppoutunut Häneen.

• salaisuus.. kirjoitti:

JUMALA asuu minussa ja minä asun Jumalassa, Kristus minussa ja minä Kristuksessa, siinä on elämä jota elän. seurakunta, temppeli, hengellinen koti, onnellisuus, ilo, rauha, viisaus, pyhyys, vanhurskaus kaikki ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Olen uppoutunut Häneen.

...paitsi jalon Nasaretilaisen 'lahkoon' kuuluminen.

• salaisuus...
        Yakov kirjoitti:

...paitsi jalon Nasaretilaisen 'lahkoon' kuuluminen.

12. Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen."
        13. Onko Kristus jaettu?

Ei kait kait Kristuskin ole jaettu puolueisiin, lahkoon ?

Kun olemme Kristuksessa niin Kristus on meissä ! Kenen lahkoon kuulumme ?

• hus hus,
        salaisuus... kirjoitti:

12. Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen."
        13. Onko Kristus jaettu?

Ei Kristus ole lipputanko kuiva puu, vaan elävä ja oksat joihin kuuluu Jumalan lapset.

• salaisuus... kirjoitti:

13. Onko Kristus jaettu?

...Nasaretilaisten lahkon päämieheksi:

Apostolien teot:
        24:5 Me olemme havainneet, että tämä mies (apostoli Paavali) on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja >>>nasaretilaisten lahkon>nasaretilaisten lahko>kristittyjen seurakuntakristitty

• salaisuus..
        hus hus, kirjoitti:

Ei Kristus ole lipputanko kuiva puu, vaan elävä ja oksat joihin kuuluu Jumalan lapset.

Missä Pää Kristus siinä kädet ja jalatkin siis Jumalan lapset, kaikki olemme yhtä Hänessä.

• salaisuus..
        Yakov kirjoitti:

...Nasaretilaisten lahkon päämieheksi:

Apostolien teot:
        24:5 Me olemme havainneet, että tämä mies (apostoli Paavali) on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja >>>nasaretilaisten lahkon>nasaretilaisten lahko>kristittyjen seurakuntakristitty

jos jotain nimitystä käyttäisi niin samoisin meitä vaikka"ristiinnaulituiksi"

• salaisuus.. kirjoitti:

jos jotain nimitystä käyttäisi niin samoisin meitä vaikka"ristiinnaulituiksi"

...meidät on UT:n mukaan ristillenaulittu yhdessä Vapahtajamme Yeshuan kanssa!

• Mitä ihmettä?

Voiko joku nykyään olla onnellinen?

• ...voi olla, vaikka tämän foorumin riitelyä ja sättimistä lukiessa helposti saa päinvastaisen käsityksen ;o)

MÄ OON YLETTÖMÄN ONNELLINEN!

HALLELUYAAAAH!

• toinen onnellinen,
        Yakov kirjoitti:

...voi olla, vaikka tämän foorumin riitelyä ja sättimistä lukiessa helposti saa päinvastaisen käsityksen ;o)

MÄ OON YLETTÖMÄN ONNELLINEN!

HALLELUYAAAAH!

Kaikki ei ymmärrä sinua, eikä minuakaan.

• joka olen
        toinen onnellinen, kirjoitti:

löytänyt ikuisen onnen Jumalan Pojassa Jeesuksessa joka minussa asuu.

• toinen onnellinen, kirjoitti:

...että sä myös olet Hänessä onnellinen :) Olemme sisaruksia!

• joka olen kirjoitti:

löytänyt ikuisen onnen Jumalan Pojassa Jeesuksessa joka minussa asuu.

Olet löytänyt sen, mikä elämässä on tärkeintä! Onnittelen!

• Threemoles

Ei yksikään viisas oiken uskova ihminen täällä paljasta aarteensa todellista kätköpaikkaa. Näin muuten kirkastettu ja voideltu ihmisen Poika, Kristus antoi myös ymmärtää. Elikä kätkekää lukijat aarteenne näiltä jotka niitä hamuaa ja omii itselleen, tallettakaa ne turvalliseen paikkaan. Itse suosittelen Taivaallisen Isän linnoitusta taivasten Valtakunnassa. Sinne ei varkaat ja rosvot eikä ryöstäjät voi murtautua, eikä edes väkivalloin murhaajat. Eikä sinne päääse sisään liukaskieliset valehtelijatkaan.

• olet väärässä

ja valhetta puhut.
        Näin toistuu Raamatun sana

"Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut, 10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne. 11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.' 12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." 13. Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä, he ihmettelivät; ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa. 14. Ja nähdessään parannetun miehen seisovan heidän kanssansa he eivät voineet mitään vastaansanoa, 15. vaan käskettyään heidän astua ulos neuvostosta he pitivät keskenänsä neuvoa 16. ja sanoivat: "Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ilmeinen ihme, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää. 17. Mutta ettei se leviäisi laajemmalle kansaan, niin kieltäkäämme ankarasti heitä enää tähän nimeen puhumasta yhdellekään ihmiselle." 18. Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta Jeesuksen nimeen. 19. Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille ja sanoivat: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa; 20. mutta me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet." 21. Niin he uhkasivat heitä vielä enemmän ja päästivät heidät, koska eivät kansan tähden keksineet, miten rangaista heitä, sillä kaikki ylistivät Jumalaa siitä, mitä tapahtunut oli."

Jeesuksessa tapahtuneet hyvät työt ne tahdotaan hävittää ne ovat vaarallisia ne uhkaa
        sitä jeesusta ja jumalaa jota täällä palvellaan.

• Jaakobias.
        olet väärässä kirjoitti:

ja valhetta puhut.

"Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut, 10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne. 11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.' 12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." 13. Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä, he ihmettelivät; ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa. 14. Ja nähdessään parannetun miehen seisovan heidän kanssansa he eivät voineet mitään vastaansanoa, 15. vaan käskettyään heidän astua ulos neuvostosta he pitivät keskenänsä neuvoa 16. ja sanoivat: "Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ilmeinen ihme, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää. 17. Mutta ettei se leviäisi laajemmalle kansaan, niin kieltäkäämme ankarasti heitä enää tähän nimeen puhumasta yhdellekään ihmiselle." 18. Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta Jeesuksen nimeen. 19. Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille ja sanoivat: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa; 20. mutta me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet." 21. Niin he uhkasivat heitä vielä enemmän ja päästivät heidät, koska eivät kansan tähden keksineet, miten rangaista heitä, sillä kaikki ylistivät Jumalaa siitä, mitä tapahtunut oli."

Jeesuksessa tapahtuneet hyvät työt ne tahdotaan hävittää ne ovat vaarallisia ne uhkaa

älähän sie saatanan kätyri ja valehtelija vääristele asioita
        kahos tuo aloitus oli kyllä onnellisuudesta eikä juurikaan muusta ja siehän täällä hyvyyttä vastaan pullikoit ja taistelet sotien itte Jumalaa vastaan

• salaisuus...

Oikkeessa oot.. ja se kätköpaikka on todella salattu ja senkö löytää niin siellä ollaan yhtä Luojan kanssa. Taivasten valtakunta, Isä ja minä olemme yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

• Threemoles
        olet väärässä kirjoitti:

ja valhetta puhut.

Kristus on sinun kanssasi eri mieltä, Matteuksen kirjan tekstien mukaan.

Luku 6 >
        1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        ---
        19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
        20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
        21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
        22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
        23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys! <

Lopuksi voinkin vaan tähän todeta surullisin sanoin jotta kaikki teidät mieleltänne soenneet ja kuuroutuneet, teidät vihaiset ja katkeroituneet pahantekijät, valheen orjat ja pahan palkkarengit, teidät murhaajat ja varkaat saatetaan häpeään näiden päivien lopulla. Ja teille on varattu sama loppu kuin jumalattomilla, elikä kuolema ja ikuinen kadotus. Sinne teidät syöstään valheinenne ja väärien syytöksienne kera.

• Threemoles
        salaisuus... kirjoitti:

Oikkeessa oot.. ja se kätköpaikka on todella salattu ja senkö löytää niin siellä ollaan yhtä Luojan kanssa. Taivasten valtakunta, Isä ja minä olemme yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

Joskus on kuitenkin surullista olla oikeassakin.

• ...oletko SINÄ onnellinen?

Jos olet, niin kerro mikä, kuka tai mitkä asiat ovat tehneet sinut onnelliseksi?

• olet väärässä kirjoitti:

ja valhetta puhut.

Jos olisit käyttänyt siinä vielä Vapahtajamme oikeita Nimiä "Yeshua HaMashiach", niin sanomasi olisi ollut paljon parempi!

Oletko SINÄ onnellinen ja jos olet, niin kerro mistä syystä?

• Jaakobias. kirjoitti:

älähän sie saatanan kätyri ja valehtelija vääristele asioita
        kahos tuo aloitus oli kyllä onnellisuudesta eikä juurikaan muusta ja siehän täällä hyvyyttä vastaan pullikoit ja taistelet sotien itte Jumalaa vastaan

Moni meistä kirjoittaa välillä niin vajavaisesti, että sen voi tulkita väärin ja jopa negatiivisesti.

Sinä ymmärsit oikein avaukseni ja olet ilmeisesti onnellinen Vapahtajassasi. Onnittelen!

• Threemoles kirjoitti:

Joskus on kuitenkin surullista olla oikeassakin.

...että se J-la, joka masentuneita lohduttaa on ihan lähellä, suorastaan sinun sydämessäsi, jos olet ottanut Yeshuan vastaan Herranasi ja Vapahtajanasi!

Muussa tapauksessa vääryyttä kohdatessamme me tulisimme helposti surullisiksi...

Nyt sitävastoin me saamme iloita sitä mukaa, kun saamme olla osallisia Yeshuan kärsimyksistä, sillä silloin myös Hänen lohdutuksensa tulee runsaana meidän osaksemme Pyhän Hengen kautta yliluonnollisen J-lan rakkauden muodossa!

HalleluYah!

• Threemoles
        Yakov kirjoitti:

...että se J-la, joka masentuneita lohduttaa on ihan lähellä, suorastaan sinun sydämessäsi, jos olet ottanut Yeshuan vastaan Herranasi ja Vapahtajanasi!

Muussa tapauksessa vääryyttä kohdatessamme me tulisimme helposti surullisiksi...

Nyt sitävastoin me saamme iloita sitä mukaa, kun saamme olla osallisia Yeshuan kärsimyksistä, sillä silloin myös Hänen lohdutuksensa tulee runsaana meidän osaksemme Pyhän Hengen kautta yliluonnollisen J-lan rakkauden muodossa!

HalleluYah!

Koska taivut Kristuksen ohjauksen alle, siis koska alat oikeasti uskoa? Tuollainen päätön vaeltelu ilman oikeaa Paimenta saaattaa johtaa lopullisen turmioon ja tuhoon.

• Threemoles
        Yakov kirjoitti:

Moni meistä kirjoittaa välillä niin vajavaisesti, että sen voi tulkita väärin ja jopa negatiivisesti.

Sinä ymmärsit oikein avaukseni ja olet ilmeisesti onnellinen Vapahtajassasi. Onnittelen!

Siinä näemmä taas yksi pahantekijä ikäänkuin kiertotien kautta lohduttaa toista pahantekijää, siis itseään, jotta kyllähän pahaa saa tehdä jos ei siitä jää kiinne. Kristus ei kuitenkaan opettanut kellekkään tuollaistakaan toimintamallia. Mutta eiväthän pahantekijät Kristusta otakkaan todesta.

• Threemoles
        Yakov kirjoitti:

...oletko SINÄ onnellinen?

Jos olet, niin kerro mikä, kuka tai mitkä asiat ovat tehneet sinut onnelliseksi?

Jokainen sellainen ihminen jolla on kirkastettu ja voideltu ihmisen Poika, Kristus yhtenä ainuana Paimenenaan ja luomakunnan Luoja, Jumala, taivaallinen Isä yhtenä oikeana käskijänään. On kyllä tietenkin onnellinen. Senhän pitäisi olla selviö jokaiselle oikein uskovalle ihmiselle täällä maan päällä. Olla iloinen ja onnellinen on siis tosi "pienestä" kiinne. Koitappa sinäkin liittyä tähän aivan samaan ihmisjoukkoon ajoissa.

• Threemoles kirjoitti:

Koska taivut Kristuksen ohjauksen alle, siis koska alat oikeasti uskoa? Tuollainen päätön vaeltelu ilman oikeaa Paimenta saaattaa johtaa lopullisen turmioon ja tuhoon.

...sillä iäkäs ja harras uskova äitini nukkui pois uskossa Vapahtajaan tänä aamuna klo 8.

Siunausta Yeshuassa!

Ps. Edellinen kirjoitukseni oli ikään kuin aavistus edessä olevasta, vaikka äitini poismeno oli yllätys kaikille läheisille. Onneksi Yeshua osaa myös lohduttaa ja Hän ymmärtää sydämeni surun.

• Threemoles kirjoitti:

Jokainen sellainen ihminen jolla on kirkastettu ja voideltu ihmisen Poika, Kristus yhtenä ainuana Paimenenaan ja luomakunnan Luoja, Jumala, taivaallinen Isä yhtenä oikeana käskijänään. On kyllä tietenkin onnellinen. Senhän pitäisi olla selviö jokaiselle oikein uskovalle ihmiselle täällä maan päällä. Olla iloinen ja onnellinen on siis tosi "pienestä" kiinne. Koitappa sinäkin liittyä tähän aivan samaan ihmisjoukkoon ajoissa.

...olet onnellinen.

• Threemoles kirjoitti:

Siinä näemmä taas yksi pahantekijä ikäänkuin kiertotien kautta lohduttaa toista pahantekijää, siis itseään, jotta kyllähän pahaa saa tehdä jos ei siitä jää kiinne. Kristus ei kuitenkaan opettanut kellekkään tuollaistakaan toimintamallia. Mutta eiväthän pahantekijät Kristusta otakkaan todesta.

...sinun ajatuksenjuoksuasi ja että miten kummassa voit vetää tuollaisia johtopäätöksiä palautteestani(?)

• Threemoles
        Yakov kirjoitti:

...olet onnellinen.

Iloitsen siitä jotta iloitset.

• Threemoles
        Yakov kirjoitti:

...sinun ajatuksenjuoksuasi ja että miten kummassa voit vetää tuollaisia johtopäätöksiä palautteestani(?)

Joku sanoo jotta tutkimattomat ovat herran tiet, minä sanon jotta tutkimattomat ovat myös monen muunkin tiet vaikka jäljet ovat näkyvissä.

• Threemoles
        Yakov kirjoitti:

...sillä iäkäs ja harras uskova äitini nukkui pois uskossa Vapahtajaan tänä aamuna klo 8.

Siunausta Yeshuassa!

Ps. Edellinen kirjoitukseni oli ikään kuin aavistus edessä olevasta, vaikka äitini poismeno oli yllätys kaikille läheisille. Onneksi Yeshua osaa myös lohduttaa ja Hän ymmärtää sydämeni surun.

Jonkun läheisenkin kuolemasta täytyy osata iloita, sillä Kristus voitti kuoleman. Jos suret, niin miksi ja mitä suret?

• salaisuus..
        Yakov kirjoitti:

Siunausta Yeshuassa!

kuolemasta, sillä elämme Hänessä ja kuolemme Hänessä. Elämä on Kristus ja kuolema on voitto !

Jos sinä Yakov niin voimallisesti kirjoittelet että Yeshua asuu sinussa niin mitä sinä suret ?

• salaisuus..
        salaisuus.. kirjoitti:

kuolemasta, sillä elämme Hänessä ja kuolemme Hänessä. Elämä on Kristus ja kuolema on voitto !

Jos sinä Yakov niin voimallisesti kirjoittelet että Yeshua asuu sinussa niin mitä sinä suret ?

Elämme Hänessä ja kuolemme Häneen. Ymmärrän surusi, onhan se luopuminen rakkaasta aina vaikea mutta jos on jo luopunut kaikesta niin silloin voi olla "onnellinen" kun rakas pääsee Jumalan luo Häneen.

• MHP.
        Yakov kirjoitti:

Siunausta Yeshuassa!

Lämmin halaus sinulle Y otan osaa suruusi,
        (valkoisia kukkia) uskossa näämme kerran.

• Threemoles kirjoitti:

Joku sanoo jotta tutkimattomat ovat herran tiet, minä sanon jotta tutkimattomat ovat myös monen muunkin tiet vaikka jäljet ovat näkyvissä.

...keksiä arvoituksia :)

• Threemoles kirjoitti:

Jonkun läheisenkin kuolemasta täytyy osata iloita, sillä Kristus voitti kuoleman. Jos suret, niin miksi ja mitä suret?

...syytä siihen. Tulet kyllä ymmärtämään sen silloin, kun jokin rakkaistasi kuolee.

• salaisuus.. kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8757457/42023045

• MHP. kirjoitti:

Lämmin halaus sinulle Y otan osaa suruusi,
        (valkoisia kukkia) uskossa näämme kerran.

Iloitsen kohdattuani yhden ymmärtäväisen tässä asiassa!

Olen saanut useita hautajaiskutsuja viime vuosina koskien lähiomiaisia. Jokaisen poismeno on koskettanut sydäntäni syvältä, sillä he ovat kaikki olleet minulle ylen rakkaita. Kaikkein syvimmältä se on riipaissut silloin, kun en ole ollut varma eräiden pelastumisesta...

• Threemoles kirjoitti:

Iloitsen siitä jotta iloitset.

:o)

• salaisuus.. kirjoitti:

Elämme Hänessä ja kuolemme Häneen. Ymmärrän surusi, onhan se luopuminen rakkaasta aina vaikea mutta jos on jo luopunut kaikesta niin silloin voi olla "onnellinen" kun rakas pääsee Jumalan luo Häneen.

...että rakas äitini lopulta pääsi juuri sinne, minne hän oli kilvoitellutkin 15-vuotiaasta asti liki 92,5 vuotiaaksi: Herransa luo! Suurin osa suruuni on se, että rakas pikkuveljeni, joka asuu samassa kaupungissa, kävi tapaamassa äitiä kerran viikossa. Hänelle menetys on ylen raskas, sillä hän on ollut koko nuoruutensa äitini holhottavana ja aikuisenakin ollut jatkuvasti läheisessä yhteydessä äitiin ja aina asunut samassa kaupungissa, sillä hänen ei ole tarvinnut suorittaa asevelvollisuutta lainkaan.

Minä sen sijaan olen asunut monessa maassa ja yli 30 paikassa ja olin 5-vuotiaasta asti vain isäni holhottavana, joten isäni (joka yhä elää) ja äitipuoleni (joka nukkui pois 2 vuotta sitten) tulivat minulle paljon läheisemmiksi kuin oma äitini, mikä on varmaan luonnollista vastaavissa 'uusioperheissä' edellyttäen, että äitipuolet ovat fiksuja, kuten minulla oli...

• Threemoles
        Yakov kirjoitti:

...syytä siihen. Tulet kyllä ymmärtämään sen silloin, kun jokin rakkaistasi kuolee.

Kaikki rakkaani kyllä kuolevat. Osa heistä onkin jo kuollut. Enkä minä sitä sure, vaan sitä, ettei heistäkään kaikki uskoneet Kristuksen voittaneen kuolemaa, eikä heistä kaikki uskoneet, eivätkä usko jotta Luoja, taivaallinen Isä on totinen Jumala, joka ei sanaansa peru milloinkaan. Sehän käytännössä tarkoittaa tätä, jotta jos joku ihminen on jo hukkuakseen niin Hän jopa senkin sallii tapahtuvaksi. Vaikkei Hän niin soisikaan tapahtuvaksi. Jokainen kuollut on Hänelle yhtä elävä juuri niin kauan kuin Hän näitä kuolleitakin elävinä pitää. Tosin, luulen ettet sinä tuotakaan ymmärrä vielä. Ja sitten kun ymmärrät, onkin jo liian myöhä.

• Foulheart
        Threemoles kirjoitti:

Kristus on sinun kanssasi eri mieltä, Matteuksen kirjan tekstien mukaan.

Luku 6 >
        1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        ---
        19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
        20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
        21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
        22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
        23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys! <

Lopuksi voinkin vaan tähän todeta surullisin sanoin jotta kaikki teidät mieleltänne soenneet ja kuuroutuneet, teidät vihaiset ja katkeroituneet pahantekijät, valheen orjat ja pahan palkkarengit, teidät murhaajat ja varkaat saatetaan häpeään näiden päivien lopulla. Ja teille on varattu sama loppu kuin jumalattomilla, elikä kuolema ja ikuinen kadotus. Sinne teidät syöstään valheinenne ja väärien syytöksienne kera.

Tulit sitten tappioraivossasi tänne vaahtoamaan. Menikö luu kurkkuun kun et enää pystynyt minulle vastaamaan?

• tuhat ja yksi

Mutta mitä pienempi asia tekisi onnelliseksi sen parempi.

Buranaa pienempi Voltaire ja jos ei sitäkään tarvitse niin onnellisempi hän olkoon!

Siunattuja ovat monille nuo lääkkeet, eivätkä ne todellakaan ole rukoilemalla tulleet ne on täytynyt keksiä ja kehitellä,tutkia ja testata.
      Jos kipua ei olisi ihmiset olisivat oikeassa uskossa tappaneet toisensa jo ajat sitten sukupuuttoon,,.

Mestarisi opetukset ovat vanhentuneet ,- jotkut kertovat uudempia juttuja , kun tuo Jeesus käy niille kertomassa kasvoista kasvoihin muuttuvat teoriat taas uudesta tulemisestaan.

Eikä tee onnelliseksi ei vanha ei uusi harha vaikka mestarin nimikin muuttuisi eri kieliseksi ja lopulta olisi Aborginaalien kielellä ! Miten se muuten siellä on?

• ....ainakin 'epäsuorasti' sen,
        ettet ole onnellinen ;)

Vau, toihan tuli ihan runomitassa!

Mua niin säälittää, kun sä oot vielä noin onneton :(

Ai, että mistä huomasin sun olevan onneton?

No siitä, että lirjoitit näin:
        >>>Mestarisi opetukset ovat vanhentuneet>Miten Mestarini Nimi olisi aboriginaalien kielellä?

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

....ainakin 'epäsuorasti' sen,
        ettet ole onnellinen ;)

Vau, toihan tuli ihan runomitassa!

Mua niin säälittää, kun sä oot vielä noin onneton :(

Ai, että mistä huomasin sun olevan onneton?

No siitä, että lirjoitit näin:
        >>>Mestarisi opetukset ovat vanhentuneet>Miten Mestarini Nimi olisi aboriginaalien kielellä?

vaikka Britit ovat ilmaisseet anteeksipyyntönsä Aborginaaleja kohtaan 200 vuotisesta sorrosta.

Koskahan tuo USA esittää anteeksipyynnön kansalistensa harjoittamasta harhauskonnollisesta riistosta ,kun nuo monilukuiset uskon liikkeet ovat sitä harjoittaneet , jo ennen sinua vuosisadan.
        Jaa olet Suomalainen no juuri toteuttajiahan ne ovat aina kyseisen maan kansalaiset mutta se oikea idea ja tuotto valuu muualle.

• tuhat ja yksi kirjoitti:

vaikka Britit ovat ilmaisseet anteeksipyyntönsä Aborginaaleja kohtaan 200 vuotisesta sorrosta.

Koskahan tuo USA esittää anteeksipyynnön kansalistensa harjoittamasta harhauskonnollisesta riistosta ,kun nuo monilukuiset uskon liikkeet ovat sitä harjoittaneet , jo ennen sinua vuosisadan.
        Jaa olet Suomalainen no juuri toteuttajiahan ne ovat aina kyseisen maan kansalaiset mutta se oikea idea ja tuotto valuu muualle.

...aivan kuten totesitkin.

Olen onnellinen myös siitä, että se kaikki on vain väliaikaista ja se aika lähestyy, jolloin kaikki koko universumissa ennallistetaan.

Sillä J-la meille lupaa Ilmestyskirjan mukaan seuraavaa:

21:

1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

• avantouimari

jos painuisit täältä omalle kastelammellesi hakkaamaan avantoa, etkä enää koskaan palaisi tänne ihmisparkoja eksyttämään.

Tee niin iso avanto, että sinne voidaan upottaa ihminen myllynkivi kaulassa.

• Silloin kenties huomaat, etten kysynyt ollenkaan sitä, että oletko SINÄ vahingoniloinen?
        Enkä sitä, että mikä sinut tekisi vahingoniloiseksi?

Mitä Nimi Yeshua SINULLE merkitsee?

• avantouimari
        Yakov kirjoitti:

Silloin kenties huomaat, etten kysynyt ollenkaan sitä, että oletko SINÄ vahingoniloinen?
        Enkä sitä, että mikä sinut tekisi vahingoniloiseksi?

Mitä Nimi Yeshua SINULLE merkitsee?

Saatanan opetusta Jeesuksesta Kristuksesta, samoin kuin sinun saatanallinen jummalanpelkosi, kun et edes hänen nimeään uskalla kirjoittaa.

• avantouimari kirjoitti:

Saatanan opetusta Jeesuksesta Kristuksesta, samoin kuin sinun saatanallinen jummalanpelkosi, kun et edes hänen nimeään uskalla kirjoittaa.

...oikein kirjoitettuna on "Yeshua HaMashiach".

• avantouimari
        Yakov kirjoitti:

...oikein kirjoitettuna on "Yeshua HaMashiach".

valituilleen hän puhuu selvää Suomea, eikä sotke puheisiinsa oman aikansa sanoja, joilla Paholainen on sinutkin omakseen ottanut.

• hus hus.
        avantouimari kirjoitti:

valituilleen hän puhuu selvää Suomea, eikä sotke puheisiinsa oman aikansa sanoja, joilla Paholainen on sinutkin omakseen ottanut.

Kyllä sinustakin mies vielä kasvaa. au.

• avantouimari kirjoitti:

...muille kielille. Ainoastaan kirjainmerkit on lupa vaihtaa kunkin kansan kirjainmerkistön mukaisiksi. Esimerkiksi kiinaksi kirjoitettaessa käytetään kiinalaisia kirjoitusmerkkejä jne.

Minun nimeni (kolme etunimeä ja yksi sukunimi) ovat samat maailman kaikilla eri kielillä. Näytän nimeni passissani maailmalla liikkuessani.

Vielä paljon enemmän minun Herrani erisnimet ovat samat maailman kaikilla eri kielillä, koska vain Hänen nimessään on UT:n mukaan meille luvattu PELASTUS ja jopa niin tyhjentävästi sanoen, ettei MISSÄÄN MUUSSA NIMESSÄ ole meille tarjolla pelastusta.

Jos luetun ymmärtäminen on liian vaikeaa, niin en jatka keskustelua, vaan ihan vilpittömästi rukoilen, että ensinnäkin ymmärrät lukemasi ja sen jälkeen alat ottaa kokonaan totena seuraavat oikein kirjoitetut jakeet Apostolien teoista (luku 4):

7. Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen NIMEEN te tämän teitte?"
        8. Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
        9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
        10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että YESHUA HA-MASHIACH, Nasaretilaisen, NIMEN kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen NIMENSÄ kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
        12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla >>>MUUTA NIMEÄ

• hus hus. kirjoitti:

...hän on sukupuoleltaan mies ja ettei hän innostu uimaan liian kauaa avannossa...

(Toi oli aamuyön kevennys :)

• hus hus. kirjoitti:

Kun en ole mies, vaan nainen.

Se on kyllä eräästä kirkkoherrasta tehnyt kirkkonaisen, mutta sellaisesta en ole vielä kuullut, että naisesta olisi tehty mies, muuten kuin vain naisten vaatteilla ja meikeillä.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Se on kyllä eräästä kirkkoherrasta tehnyt kirkkonaisen, mutta sellaisesta en ole vielä kuullut, että naisesta olisi tehty mies, muuten kuin vain naisten vaatteilla ja meikeillä.

Siis et mies- vaan naiskapiainen?

Ainaski nimesi TeuvoSuni viittaa vastakkaiseen sukupuoleen...

Sulle tais' tulla kirjoitusvirhe ja annan sen anteeksi... :)

Ps. Onhan niitäkin leikkauksia jo tehty, jossa naisesta on tehty leikkauksella mies. Mäkin tiedän erään, joka tosin teki itsarin muutama kuukausi leikkauksen jälkeen. Kyseessä oli onneton tapaus, jossa aviopari matkusti Suomesta kuukaudeksi Thaimaahan sukupuolenvaihtoleikkaukseen, jossa kumpikin heistä vaihtoi sukupuolta: mies naiseksi ja nainen mieheksi.

Tyttärensä kertoman mukaan heidän perheessään oli sen jälkeen jatkuva henkivaltojen taistelu ja heidän kotinsa oli riivaajien temmellyskenttä. Sen seurauksena aviopari teki yhtäaikaa itsarin syömällä myrkkykasvia. Voit vain kuvitella, mitä surua se tuotti heidän ainoalle kristitylle lapselleen, joka on fyysisesti vammainen ja sen vuoksi rullatuoliin sidottu! Yeshua tuota tyttöparkaa varjelkoon ja auttakoon säilymään uskossa! Aamen.

• Diana-ad-rem
        Yakov kirjoitti:

...muille kielille. Ainoastaan kirjainmerkit on lupa vaihtaa kunkin kansan kirjainmerkistön mukaisiksi. Esimerkiksi kiinaksi kirjoitettaessa käytetään kiinalaisia kirjoitusmerkkejä jne.

Minun nimeni (kolme etunimeä ja yksi sukunimi) ovat samat maailman kaikilla eri kielillä. Näytän nimeni passissani maailmalla liikkuessani.

Vielä paljon enemmän minun Herrani erisnimet ovat samat maailman kaikilla eri kielillä, koska vain Hänen nimessään on UT:n mukaan meille luvattu PELASTUS ja jopa niin tyhjentävästi sanoen, ettei MISSÄÄN MUUSSA NIMESSÄ ole meille tarjolla pelastusta.

Jos luetun ymmärtäminen on liian vaikeaa, niin en jatka keskustelua, vaan ihan vilpittömästi rukoilen, että ensinnäkin ymmärrät lukemasi ja sen jälkeen alat ottaa kokonaan totena seuraavat oikein kirjoitetut jakeet Apostolien teoista (luku 4):

7. Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen NIMEEN te tämän teitte?"
        8. Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
        9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
        10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että YESHUA HA-MASHIACH, Nasaretilaisen, NIMEN kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen NIMENSÄ kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
        12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla >>>MUUTA NIMEÄ

ei ole annettu ? ? ? ?

On annettu:

• Diana-ad-rem kirjoitti:

ei ole annettu ? ? ? ?

On annettu:

...Lakiliiton yhteyteen. Lakiliiton perusteella ei yksikään ihminen voi pelastua!

Me Uuden Liiton pyhät tunnemme vain yhden Nimen, jonka Y-H-W-H on antanut siinä pelastuaksemme.

Emmekä vain Nimen, vaan myös ihanan persoonan, joka on tuon Nimen takana: Yeshuan!

Koska sä Diana tahdot pelastua, niin rohkaise mielesi ja tule armahdettavaksi ja sovitettavaksi Yeshuan luokse. Hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ja Hän on Isä J-lan olemuksen säteily ja Hänen perikuvansa. Silloin saat rauhan Y-H-W-H:n kanssa ja iankaikkisen elämän.

• Nytpä pommin heitit!
        TeuvoSuni kirjoitti:

No se selittääkin paljon sekoilujasi.
        Antakaa silti anteeksi kaikki naiset, mutta Raamatun opettajana ei naisen pitäisi Raamatun mukaan olla.

• Nytpä pommin heitit! kirjoitti:

No se selittääkin paljon sekoilujasi.
        Antakaa silti anteeksi kaikki naiset, mutta Raamatun opettajana ei naisen pitäisi Raamatun mukaan olla.

...Raamatun opettajana ja vielä vähemmän srk:n kaitsijana, jollaisia esim. ev.lut.kirkon papit virkansa puolesta ovat!

1.Timoteuksen kirje:
        3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon >>>miesmies

• Herran rikkaudesta
        Yakov kirjoitti:

...Lakiliiton yhteyteen. Lakiliiton perusteella ei yksikään ihminen voi pelastua!

Me Uuden Liiton pyhät tunnemme vain yhden Nimen, jonka Y-H-W-H on antanut siinä pelastuaksemme.

Emmekä vain Nimen, vaan myös ihanan persoonan, joka on tuon Nimen takana: Yeshuan!

Koska sä Diana tahdot pelastua, niin rohkaise mielesi ja tule armahdettavaksi ja sovitettavaksi Yeshuan luokse. Hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ja Hän on Isä J-lan olemuksen säteily ja Hänen perikuvansa. Silloin saat rauhan Y-H-W-H:n kanssa ja iankaikkisen elämän.

Ja armon ja totuuden sanojen antama ymmärrys ja viisaus.

• Herran rikkaudesta kirjoitti:

Ja armon ja totuuden sanojen antama ymmärrys ja viisaus.

...Nimittäin OIKEAN ilosanoman tuojan jalkoja, mikä selviää seuraavasta jakeesta:

Jesaja:
        49:23 Kuninkaista tulee sinulle lastenhoitajat, heidän ruhtinattaristaan sinulle imettäjät. Sinun edessäsi he kumartuvat maahan kasvoillensa ja >>>nuolevat tomun sinun jaloistasi

• Esimerkillisiä pyhiä
        Yakov kirjoitti:

...Nimittäin OIKEAN ilosanoman tuojan jalkoja, mikä selviää seuraavasta jakeesta:

Jesaja:
        49:23 Kuninkaista tulee sinulle lastenhoitajat, heidän ruhtinattaristaan sinulle imettäjät. Sinun edessäsi he kumartuvat maahan kasvoillensa ja >>>nuolevat tomun sinun jaloistasi

Tietysti hengellisesti. Tämän maailman herrat vaativat kyllä palvelijoiltaan kuuliaisuutta itselleen, vaikka vain yksi on Herra ja Jumala, tuo sama Hyvä Paimen, jonka jalkojen juuressa hengellisesti saamme mekin vastaanottaa sitä hyvää, mitä lupauksien mukaan kaikille anoville annetaan. Kyllä Marian Herran jalkojen pesu kyynelillään ja kuivaaminen hiuksillaan osoittaa sellaista Herran tahdon mukaista rakkautta ja parannuksen mielenlaatua, että siitä kannattaa kaikille kertoa, samoin Herran synnyttäjän otollisuutta ja uskoa, kun Herran enkeli ilmoitti Pyhän Hengen autuaaksi siunaamisesta ja pyhästä tehtävästä Jumalan pelastussuunnitelmassa koko maailman toivon osalta.

• Esimerkillisiä pyhiä kirjoitti:

Tietysti hengellisesti. Tämän maailman herrat vaativat kyllä palvelijoiltaan kuuliaisuutta itselleen, vaikka vain yksi on Herra ja Jumala, tuo sama Hyvä Paimen, jonka jalkojen juuressa hengellisesti saamme mekin vastaanottaa sitä hyvää, mitä lupauksien mukaan kaikille anoville annetaan. Kyllä Marian Herran jalkojen pesu kyynelillään ja kuivaaminen hiuksillaan osoittaa sellaista Herran tahdon mukaista rakkautta ja parannuksen mielenlaatua, että siitä kannattaa kaikille kertoa, samoin Herran synnyttäjän otollisuutta ja uskoa, kun Herran enkeli ilmoitti Pyhän Hengen autuaaksi siunaamisesta ja pyhästä tehtävästä Jumalan pelastussuunnitelmassa koko maailman toivon osalta.

Yeshuan tahtona on, että me olemme Hänen seuraajiaan eli myös meidän tulee pestä toinen toistemme jalat, kuten Herramme Yeshua pesi kaikkien opetuslastensa jalat (siis myös kavaltajan, Juudas Iskariotin) ennen viimeistä ehtoollista!

Jalkojen pesu tarkoittaa ihan konkreettisesti jalkojen pesemistä ja lisäksi sitä, että meidän tulee pitää hellää huolta toinen toisistamme! Se tarkoittaa myös lähimmäisen "hengellistä pesemistä" eli aitoa pyrkimystä peittää tämän virheet rakkaudella, ollen panettelematta häntä ja ollen levittämättä hänestä valheellista huhua ja sellaisia asioita (vaikka olisivat totta), jotka saattaisivat hänet huonoon valoon muiden silmissä ja joista hän tulisi murheelliseksi.

RAKKAUS EI TEE LÄHIMMÄISELLE MITÄÄN PAHAA!

• make-7
        Yakov kirjoitti:

Yeshuan tahtona on, että me olemme Hänen seuraajiaan eli myös meidän tulee pestä toinen toistemme jalat, kuten Herramme Yeshua pesi kaikkien opetuslastensa jalat (siis myös kavaltajan, Juudas Iskariotin) ennen viimeistä ehtoollista!

Jalkojen pesu tarkoittaa ihan konkreettisesti jalkojen pesemistä ja lisäksi sitä, että meidän tulee pitää hellää huolta toinen toisistamme! Se tarkoittaa myös lähimmäisen "hengellistä pesemistä" eli aitoa pyrkimystä peittää tämän virheet rakkaudella, ollen panettelematta häntä ja ollen levittämättä hänestä valheellista huhua ja sellaisia asioita (vaikka olisivat totta), jotka saattaisivat hänet huonoon valoon muiden silmissä ja joista hän tulisi murheelliseksi.

hakusana "narsistinen persoonallisuushäiriö". Kerro sitten mitä mieltä siitä olit. ;o)

• Jeesuksessa
        Yakov kirjoitti:

> RAKKAUS EI TEE LÄHIMMÄISELLE MITÄÄN PAHAA!

Näinhän se on. Kuitenkin tulee ymmärtää, mikä on pahaa ja mikä hyvää. Lisäksi rakkaus, varsinkin Jumalan sellainen tulee ymmärtää, että vanhurskas Jumala voi hyväksyä vain totuudellista ja tahtonsa mukaista, joka ei ole kovinkaan monen ihmisen omassa mielenlaadussa mahdollista. Tarkoitan tällä juuri sitä paradoksia, mitä Israelin profeetat ja Jeesus ja hänen opetuslapsensakin saivat kokea, ollen liian hyviä tälle maailmalle, kuitenkin sanomansa sai aikaan jumalattomissa pelkoa ja jopa vihaa ja pahimmillaan murhaa heitä kohtaan. Lisäksi meitä kehotetaan olemaan kenellekkään loukkaukseksi ja näemme, että Herran Jeesuksenkin täydellinen Isältä saatu sanoma loukkasi kuulijoita, samoin palvelijoittensakin. Jumalan rakkaus vaatii ihmisiltä parannusta ja mielenmuutosta ja pyhitystä, koska hän itse on tehnyt sen kaiken Pojassaan mahdolliseksi ilman ihmisen omia ansioita, kuitenkin ihmisen pyrkiminen ja pitkämielinen ja kestävä puoleensa kääntyminen ja turvaaminen tarvitaan, koska vain siten voimme oppia häntä tuntemaan ja tahtonsa tekemään.

Jalkojen pesuhan oli kulttuuriin sopiva tapa ja ilmeisen yleinen käytäntö laajemmaltikin. Mikähän olisi meidän kulttuurissa, oven avaaminen ja laukkujen kantamiset ja kaikenlainen palvelualttius toisen parhaaksi olematta kuitenkaan toisen ihmisen orja vaan Jumalan ja Jeesuksen palvelija lähimmäiselle niinkuin Herralle.

• make-7 kirjoitti:

hakusana "narsistinen persoonallisuushäiriö". Kerro sitten mitä mieltä siitä olit. ;o)

...niin kolme sormeasi osoittaa sinua itseäsi... ;o)

• Jeesuksessa kirjoitti:

> RAKKAUS EI TEE LÄHIMMÄISELLE MITÄÄN PAHAA!

Näinhän se on. Kuitenkin tulee ymmärtää, mikä on pahaa ja mikä hyvää. Lisäksi rakkaus, varsinkin Jumalan sellainen tulee ymmärtää, että vanhurskas Jumala voi hyväksyä vain totuudellista ja tahtonsa mukaista, joka ei ole kovinkaan monen ihmisen omassa mielenlaadussa mahdollista. Tarkoitan tällä juuri sitä paradoksia, mitä Israelin profeetat ja Jeesus ja hänen opetuslapsensakin saivat kokea, ollen liian hyviä tälle maailmalle, kuitenkin sanomansa sai aikaan jumalattomissa pelkoa ja jopa vihaa ja pahimmillaan murhaa heitä kohtaan. Lisäksi meitä kehotetaan olemaan kenellekkään loukkaukseksi ja näemme, että Herran Jeesuksenkin täydellinen Isältä saatu sanoma loukkasi kuulijoita, samoin palvelijoittensakin. Jumalan rakkaus vaatii ihmisiltä parannusta ja mielenmuutosta ja pyhitystä, koska hän itse on tehnyt sen kaiken Pojassaan mahdolliseksi ilman ihmisen omia ansioita, kuitenkin ihmisen pyrkiminen ja pitkämielinen ja kestävä puoleensa kääntyminen ja turvaaminen tarvitaan, koska vain siten voimme oppia häntä tuntemaan ja tahtonsa tekemään.

Jalkojen pesuhan oli kulttuuriin sopiva tapa ja ilmeisen yleinen käytäntö laajemmaltikin. Mikähän olisi meidän kulttuurissa, oven avaaminen ja laukkujen kantamiset ja kaikenlainen palvelualttius toisen parhaaksi olematta kuitenkaan toisen ihmisen orja vaan Jumalan ja Jeesuksen palvelija lähimmäiselle niinkuin Herralle.

...meille välttämättömiä ja jatkuvia parannuksentekotoimenpiteitä, kun kuljemme elämän kaitaa tietä. Kuten kirjoitit, tarvitaan ihmiseltä itseltään myös aktiivisuutta, jotta hän voisi pelastua. Uskominen Yeshuaan merkitsee koko elämän ojentamista Hänen opetustensa mukaiseksi ja siihen Hän antaa voiman ja edellyttää meiltä omaa tahtoamme siihen prosessiin. Yeshua sanoi muinoin opetuslapsilleen ja samoin Hän sanoo nytkin meille: (Luuk. 9:23)

Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."

Mitä tulee kaikkiin kilvoitteluihimme, on niidenkin vaikuttajana meissä J-lan armo, joka ilmenee Pyhän Hengen johdatuksena ja kehotuksena sydämessämme ja josta on kirjoitettu näinkin kauniisti:

Tiituksen kirje, luku 2:

11. Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12. ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14. hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

Ps. Sain tänään mielenkiintoisen viestin Papua Uusi Guineasta ja aloitin siitä keskustelun Profetiat- foorumilla linkissä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8787849

(Tuli kirjoitusvirhe edelliseen palautteeseeni)

• Öljy astioissa, valo
        Yakov kirjoitti:

...meille välttämättömiä ja jatkuvia parannuksentekotoimenpiteitä, kun kuljemme elämän kaitaa tietä. Kuten kirjoitit, tarvitaan ihmiseltä itseltään myös aktiivisuutta, jotta hän voisi pelastua. Uskominen Yeshuaan merkitsee koko elämän ojentamista Hänen opetustensa mukaiseksi ja siihen Hän antaa voiman ja edellyttää meiltä omaa tahtoamme siihen prosessiin. Yeshua sanoi muinoin opetuslapsilleen ja samoin Hän sanoo nytkin meille: (Luuk. 9:23)

Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."

Mitä tulee kaikkiin kilvoitteluihimme, on niidenkin vaikuttajana meissä J-lan armo, joka ilmenee Pyhän Hengen johdatuksena ja kehotuksena sydämessämme ja josta on kirjoitettu näinkin kauniisti:

Tiituksen kirje, luku 2:

11. Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12. ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14. hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

Ps. Sain tänään mielenkiintoisen viestin Papua Uusi Guineasta ja aloitin siitä keskustelun Profetiat- foorumilla linkissä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8787849

(Tuli kirjoitusvirhe edelliseen palautteeseeni)

Kun hän tulee takaisin. Tärkeää on tuntea Jumalan tahto ja tehdä sen mukaan, lisäksi tuo Jeesuksen vertaus viisaista neitsyistä on erittäin tärkeä ymmärtää ja tehdä Jumalan tahto omalta osaltasi. Lisäksi kannattaa rukoilla ja anoa kaikkien pyhien puolesta, sillä tarvitsemme Jumalan armoa, johon myös saamme kaiken toivomme Jeesuksessa asettaa.

• Miksi hämäät?
        TeuvoSuni kirjoitti:

Olet siis nainen? Nimimerkkisi on kovin hämäävä.

• Öljy astioissa, valo kirjoitti:

Kun hän tulee takaisin. Tärkeää on tuntea Jumalan tahto ja tehdä sen mukaan, lisäksi tuo Jeesuksen vertaus viisaista neitsyistä on erittäin tärkeä ymmärtää ja tehdä Jumalan tahto omalta osaltasi. Lisäksi kannattaa rukoilla ja anoa kaikkien pyhien puolesta, sillä tarvitsemme Jumalan armoa, johon myös saamme kaiken toivomme Jeesuksessa asettaa.

Kirjoitit taas ymmärtäväisesti, josta iloitsen!

Yeshua sanoi: "Minä olen totinen viinipuu ja minun Isäni on viinitarhuri.
        Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. "

Kannattaa lukea koko asiayhteys:

Johanneksen evankeliumi:
        15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        15:6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
        15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
        15:8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.

Mielestäni meidän uskovien, jotka tahdomme olla Yeshuan käytössä, tulee oppia se hengellisen elämän perusasia, mistä Yeshua opetti jakeessa 5:

15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ILMAN MINUA TE ETTE VOI >>>MITÄÄN

• mhp.
        Yakov kirjoitti:

Kirjoitit taas ymmärtäväisesti, josta iloitsen!

Yeshua sanoi: "Minä olen totinen viinipuu ja minun Isäni on viinitarhuri.
        Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. "

Kannattaa lukea koko asiayhteys:

Johanneksen evankeliumi:
        15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        15:6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
        15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
        15:8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.

Mielestäni meidän uskovien, jotka tahdomme olla Yeshuan käytössä, tulee oppia se hengellisen elämän perusasia, mistä Yeshua opetti jakeessa 5:

15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ILMAN MINUA TE ETTE VOI >>>MITÄÄN

Kritusta verrataan totiseen viinipuuhun.

Ymmärrämmekö toista oksaa joka on oksastettu puuhun, usein huomaan halveksuntaa
        vaikka saa saman puun juuresta nesteen.

Efesolaiskirje 2

19 Te ette siis enää ole vieraita ja muukalaisia, vaan kuulutte Jumalan perheeseen, samaan kansaan kuin pyhät.

Room. 11:17

Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä, [Jer. 11:16; Ef. 2:19]

Room. 11:24

Jos kerran sinut on leikattu irti villistä oliivipuusta, johon luonnonmukaisesti kuuluit, ja vastoin luontoa oksastettu jaloon oliivipuuhun, niin totta kai nämä alkuperäiset oksat voidaan liittää takaisin omaan puuhunsa.

• mhp. kirjoitti:

Kritusta verrataan totiseen viinipuuhun.

Ymmärrämmekö toista oksaa joka on oksastettu puuhun, usein huomaan halveksuntaa
        vaikka saa saman puun juuresta nesteen.

Efesolaiskirje 2

19 Te ette siis enää ole vieraita ja muukalaisia, vaan kuulutte Jumalan perheeseen, samaan kansaan kuin pyhät.

Room. 11:17

Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä, [Jer. 11:16; Ef. 2:19]

Room. 11:24

Jos kerran sinut on leikattu irti villistä oliivipuusta, johon luonnonmukaisesti kuuluit, ja vastoin luontoa oksastettu jaloon oliivipuuhun, niin totta kai nämä alkuperäiset oksat voidaan liittää takaisin omaan puuhunsa.

Liian usein me olemme oma-napa-keskeisiä, emmekä kunnioita uskovia kanssasisariamme ja -veljiämme, jotka kaikki ovat samalla Yeshuan kärsimisellä, lunastusverellä ja lopulta Golgatan ristille kuolemisella lunastettuja kuin kuka tahansa meistä!

Uskon, että suurin este siihen, etteivät apostoliset tunnusteot ja ihmeet toimi kuin hyvin vähäisessä määrin Yeshuaan uskovien seurakunnissa, on juuri toinen toisensa kunnioituksen puute ja oman kunnian etsiminen!

Jos TODELLA RAKASTAISIMME lähimmäistämme niin kuin itseämme, niin sen seurauksena me vääjäämättä myös kunnioittaisimme häntä kuten itseämme!

Jos todella alamme pitää totena sitä, että "yksi (Yeshua) on kuollut, siis myös kaikki ovat kuolleet (meidät mukaan lukien)", niin alamme etsiä sitä kunniaa, mikä tulee taivaan Isältä ja Hän alkaa voimallisesti johdattaa ja käyttää meitä armonsa välikappaleina ja jaloina astioina jaloa käyttöä varten!

Me tarvitsemme SANAHERÄTYKSEN eli meidän tulee palata takaisin Pyhiin Raamatun Kirjoituksiin, ensisijaisesti Uuden Liiton Kirjoituksiin ja alkaa kokosydämisesti tutkia Pyhän Hengen opastuksella, mitä meille on siellä opetettu ja alkaa soveltaa sitä Pyhän Hengen johdolla käytäntöön ja pyrkiä siihen, että meidät havaittaisiin (aluksi) ahkeriksi, uskollisiksi ja nuhteettomiksi Yeshuan palvelijoiksi sekä ajan mittaan myös Hänen ystävikseen!

• Vain Herra riittää

kun Jeesus tulee tai kun jätän tämän maailman ruumiini kuollessa.

• (Edelliseen tuli pari kirjoitusvirhettä)

Me Yeshuan seuraajat olemme lähteneet seuraamaan Häntä juuri siksi, että pääsemme lopulta Hänen luokseen siihen ikuiseen kuningaskuntaan, jonka taivaallinen Isämme on meitä varten valmistanut jo hamasta mailman perustamisesta! HalleluYah!

Emmekä ole sinne menossa suinkaan yksin, vaan vieden mahdollisimman monta muuta ihmistä mukanamme sinne kirkkauden taivaan hääsaleihin! HalleluYah!

Voimme olla onnellisia juuri tuon vuoksi jo täällä ajassa riippumatta siitä, mitä väärinymmärrystä, vaikeuksia, ongelmia, ahdistuksia, sairauksia, vainoja, tuskia yms. tulemmekaan täällä vielä kärsimään.

Paavali kirjoitti niistä sanoen: 2.Korinttolaiskirje:
        4:17 "Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,..."

Muistaen mitä kaikkea vainoa, tuskaa ja ahdistusta Paavali itse sai kokea vuosikausien ajan aina marttyyrikuolemaansa saakka, on hyvä huomata miten varmana ja todellisena Paavali koko ajan piti edessään olevan näyn ahdistuksiensa jälkeen tulevasta kunniasta, ilosta ja voitosta!

Suokoon Yeshua sulle runsaasti viisautta ja voimaa kestää kaikki se, mikä sinua tulee kohtaamaan täällä ajassa ja noutakoon sinut lopulta luokseen valkeuden asuntoihin! HalleluYah! Aamen.

• Yeshuan nimessä
        Yakov kirjoitti:

(Edelliseen tuli pari kirjoitusvirhettä)

Me Yeshuan seuraajat olemme lähteneet seuraamaan Häntä juuri siksi, että pääsemme lopulta Hänen luokseen siihen ikuiseen kuningaskuntaan, jonka taivaallinen Isämme on meitä varten valmistanut jo hamasta mailman perustamisesta! HalleluYah!

Emmekä ole sinne menossa suinkaan yksin, vaan vieden mahdollisimman monta muuta ihmistä mukanamme sinne kirkkauden taivaan hääsaleihin! HalleluYah!

Voimme olla onnellisia juuri tuon vuoksi jo täällä ajassa riippumatta siitä, mitä väärinymmärrystä, vaikeuksia, ongelmia, ahdistuksia, sairauksia, vainoja, tuskia yms. tulemmekaan täällä vielä kärsimään.

Paavali kirjoitti niistä sanoen: 2.Korinttolaiskirje:
        4:17 "Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,..."

Muistaen mitä kaikkea vainoa, tuskaa ja ahdistusta Paavali itse sai kokea vuosikausien ajan aina marttyyrikuolemaansa saakka, on hyvä huomata miten varmana ja todellisena Paavali koko ajan piti edessään olevan näyn ahdistuksiensa jälkeen tulevasta kunniasta, ilosta ja voitosta!

Suokoon Yeshua sulle runsaasti viisautta ja voimaa kestää kaikki se, mikä sinua tulee kohtaamaan täällä ajassa ja noutakoon sinut lopulta luokseen valkeuden asuntoihin! HalleluYah! Aamen.

kaikkien pyhien puolesta ja kiitetään Isää ja Jumalaa. Anotaan myös kaikkea hyvää siunausta Jumalan tahdon mukaan, sillä autuaita ovat hengellisesti köyhät ja janoavat ja nälkäiset. Pitäkäämme myös huolta, että olemme raittiit ja rohkeat ja kaikin tavoin kestäväiset.

• ...kun huomaan Yeshuan armollisen johdatuksen ihan arjessa. Hän nostaa, kantaa ja pelastaa! HalleluYah!

Olen saanut kokea viime päivinä Hänen armoaan ja rukousvastauksia ja se on tehnyt minut entistä onnellisemmaksi!

Ja oikein raikuva >>>HalleluYah

• make-7

tasan ja tarkkaan se,että saat itsellesi mahdollisimman paljon huomiota.

• make-7 kirjoitti:

tasan ja tarkkaan se,että saat itsellesi mahdollisimman paljon huomiota.

Minua EI tee lainkaan onnelliseksi se, jos mahdollisimman moni kiinnittää huomionsa minuun.

Minut tekee onnelliseksi se, että mahdollisimman moni kiinnittää huomionsa Yeshuaan ja oppii tuntemaan Hänet Herranaan!

Joko sä tunnet Yeshuan Herranasi?

• 66-45

Se että en usko saatanaa hokevan maallikkosaarnaajan eksytyksiä

• ...olisi sulle kaikesta huolimatta armollinen ja osoittaisi sulle tien aitoon onnellisuuteen!

Ps. Löydät tuon verrattoman tien lukemalla Raamattua ja rukoilemalla nöyrin sydämin Luojaltasi valoa elämäsi polulle.

• vanhaisäntä.

jos ihmiskunta pääsisi fundamentalismista ja Gol-virta pysyisi reitillään.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6276
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      25
      3797
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2913
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2830
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1724
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1602
    7. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1583
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1561
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1298
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1232
    Aihe