Sunnuntai on pedon merkki!

eepu*

Sunnuntaioppi niin kuin kuolemattomuus-, ja evoluutio-oppi on saatanasta!

Kirjasta Yliluonnollisen lumoissa:
”Olet oikeassa”, pappi vastasi. ”Adventistit eivät ole uskoneet petokseen. .... Sallikaa minun selittää. Se mitä aion sanoa, saattaa hämmentää teitä, mutta se on totta, pidittepä asiasta tai ette. Se, että adventistit viettävät raamatullista sapattia luomisen kunniaksi, tekee hengille mahdottomaksi pettää heitä. Luoja antaa heille erityistä apua ja suurta hengellistä ymmärrystä. Joten tässä mielessä he eivät ole tavanomaisia ihmisiä.”

Tämä ainutlaatuinen kokemus auttoi minua tekemään päätöksen Kristuksen puolelle, ja auttoi minua ottamaan vastaan Kristuksen ja lopulta LIITTYMÄÄN seitsemännen päivän adventisteihin..”

*
♥ MARANATA! ♥

62

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eepu*

      Oikea Sapatti/Lepopäivä on normaaliaikaan pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
      [ SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]

      Jumala sanoo Sapatistaan: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
      .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
      "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Ks. Ilm.14.Luku)
      *
      Katso lisää:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8480638
      *
      ♥ MARANATA! ♥

    • 234234234234

      lainattu teksti liittyi otsikkoosi????

      • eepu*

        Lue uudestaan ja mieti toki rauhassa, kyllä se sinullekin selviää miten se liittyy, jos olet rehellinen! Kuka on sunnuntain takana ja kuka Sapatin?!

        ”Pitäkää MINUN Sapattini, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät."

        Katso lisää.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8480638

        ”Muista pyhittää lepopäivä; HERRAN, sinun JUMALASI, SAPATTI!"

        "PELJÄTKÄÄ JUMALAA ja antakaa hänelle KUNNIA, sillä hänen TUOMIONSA HETKI ON TULLUT, ja KUMARTAKAA häntä, joka on TEHNYT TAIVAAN ja MAAN ja MEREN ja VETTEN LÄHTEET."

        IV.Käsky
        ”Muista pyhittää lepopäivä.
        Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on HERRAN, sinun JUMALASI, SAPATTI; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta SEITSEMÄNTENÄ päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.”

        *
        ♥ MARANATA! ♥


    • eepu*

      "Se, että adventistit viettävät raamatullista sapattia luomisen kunniaksi, [kun muut viettävät sunnuntaita, joka on pedon merkki] tekee hengille mahdottomaksi pettää heitä."

    • ...työ

      >>> Sunnuntaioppi...

      En tiedä, että olisi olemassa mitään erityistä sunnuntaioppia.

      "Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa."


      >>> Se, että adventistit viettävät raamatullista sapattia luomisen kunniaksi, tekee hengille mahdottomaksi pettää heitä.

      En usko, että kukaan voi olla täysin varma siitä, ettei koskaan joutuisi jossain asiassa petetyksi.

      En tiedä varmaksi, mihin tuo kirjan nimi "Yliluonnollisen lumoissa" perustuu. Mutta ajatuksena voisin todeta, että jos suhtautuu jotakuinkin kaikkeen yliluonnolliseen siten, että se on varmaankin lähtöisin muusta kuin Jumalasta, niin silloin ei todennäköisesti mene mukaan sellaiseen yliluonnoliseen, joka on oikeasti lähtöisin pahuudesta. Mutta silloin voi myös torjua sen, mitä Jumala tekee. Ja jos torjuu sen, mitä Jumala tekee tai haluaisi tehdä, niin eikö silloinkin voi olla pahan sokaisema?

      Tämä ei ollut hyökkäys ketään vastaan. Mutta varmasti Jumala haluaa, että me liitymme mukaan sellaisiin asioihin, joita hän on tekemässä maailmassa.

      • eepu*

        >>> Sunnuntaioppi...

        ####En tiedä, että olisi olemassa mitään erityistä sunnuntaioppia.####

        eepu:
        Valehtelet! Miksi he sitä viettävät, jos se ei ole erillinen oppi/kultti heille?!

        ####"Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa."####

        eepu:
        Yritätkö vääristää Raamatun sanaa tuolla (Room.14:1-6) muka koskemaan Sapatin viettämistä? -- sillä tuossa oli kyse paastosta/syömisestä, ei sapatin päivän valikoimisesta!

        eepu:
        Se, että adventistit viettävät raamatullista sapattia luomisen kunniaksi, tekee hengille mahdottomaksi pettää heitä.

        ####En usko, että kukaan voi olla täysin varma siitä, ettei koskaan joutuisi jossain asiassa petetyksi.####

        eepu:
        Tuossa oli kyse siitä, että saatana pettää ihmisiä kuolemattomuusopillaan - uskomaan kuolemattomaan sieluun, johon me emme usko, vain Jumalalla on kuolemattomuus ja Kristuksessa pelastuneilla!

        ####En tiedä varmaksi, mihin tuo kirjan nimi "Yliluonnollisen lumoissa" perustuu. Mutta ajatuksena voisin todeta, että jos suhtautuu jotakuinkin kaikkeen yliluonnolliseen siten, että se on varmaankin lähtöisin muusta kuin Jumalasta, niin silloin ei todennäköisesti mene mukaan sellaiseen yliluonnoliseen, joka on oikeasti lähtöisin pahuudesta. Mutta silloin voi myös torjua sen, mitä Jumala tekee. Ja jos torjuu sen, mitä Jumala tekee tai haluaisi tehdä, niin eikö silloinkin voi olla pahan sokaisema?####

        eepu:
        Se perustuu kirjailijan omaan kokemukseen asiasta, ja kirja paljastaa saatanan juonen Jumalaa ja ihmiskuntaa vastaan!

        ####Tämä ei ollut hyökkäys ketään vastaan. Mutta varmasti Jumala haluaa, että me liitymme mukaan sellaisiin asioihin, joita hän on tekemässä maailmassa.####

        eepu:
        Jumala haluaa, että me olemme tietoisia saatanan juonista, jotta voimme pysyä niistä erillään!

        Pelasta itsesi ja TULE kasteelle, sillä saatana ei pelkää mitään muuta niin paljon kuin, että teidän silmänne ja korvanne avautuisivat tälle Oikealle uskonmukaiselle (ks.Apt.2:38) upotuskasteelle Vapahtajan Nimeen (ei kolmeen arvoasemaan), tälle Totuusasialle ja hän olisi lyöty!!! -- Miksi, koska silloin Jumalan Pyhän Hengen Voima saisi asettua teihin, ja hänellä ei olisi teihin enää mitään valtaa, sillä Vapahtaja tekee teidät vapaiksi synnin orjuudesta, ks.Joh.8:31-36!

        AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan!
        Katso lähin seurakunta: http://www.adventtikirkko.fi/seurakunnat/ Ja sitten/nyt kun .."OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT - on teidän hedelmänne PYHITYS - KRISTUKSEN kaltaisuus"! ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?

        "Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"!
        ... ja he muuttuvat ja alkavat parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä, kaikesta pahasta, heistä tulee ystävällisiä, jne.. tämä saa aikaan tottelevaisuus Pyhän Hengen äänelle, se saa heidät uudistumaan, se on pyhitystä heissä!
        ... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa kaikkeen TOTUUTEEN, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • ...luomus
        eepu* kirjoitti:

        >>> Sunnuntaioppi...

        ####En tiedä, että olisi olemassa mitään erityistä sunnuntaioppia.####

        eepu:
        Valehtelet! Miksi he sitä viettävät, jos se ei ole erillinen oppi/kultti heille?!

        ####"Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa."####

        eepu:
        Yritätkö vääristää Raamatun sanaa tuolla (Room.14:1-6) muka koskemaan Sapatin viettämistä? -- sillä tuossa oli kyse paastosta/syömisestä, ei sapatin päivän valikoimisesta!

        eepu:
        Se, että adventistit viettävät raamatullista sapattia luomisen kunniaksi, tekee hengille mahdottomaksi pettää heitä.

        ####En usko, että kukaan voi olla täysin varma siitä, ettei koskaan joutuisi jossain asiassa petetyksi.####

        eepu:
        Tuossa oli kyse siitä, että saatana pettää ihmisiä kuolemattomuusopillaan - uskomaan kuolemattomaan sieluun, johon me emme usko, vain Jumalalla on kuolemattomuus ja Kristuksessa pelastuneilla!

        ####En tiedä varmaksi, mihin tuo kirjan nimi "Yliluonnollisen lumoissa" perustuu. Mutta ajatuksena voisin todeta, että jos suhtautuu jotakuinkin kaikkeen yliluonnolliseen siten, että se on varmaankin lähtöisin muusta kuin Jumalasta, niin silloin ei todennäköisesti mene mukaan sellaiseen yliluonnoliseen, joka on oikeasti lähtöisin pahuudesta. Mutta silloin voi myös torjua sen, mitä Jumala tekee. Ja jos torjuu sen, mitä Jumala tekee tai haluaisi tehdä, niin eikö silloinkin voi olla pahan sokaisema?####

        eepu:
        Se perustuu kirjailijan omaan kokemukseen asiasta, ja kirja paljastaa saatanan juonen Jumalaa ja ihmiskuntaa vastaan!

        ####Tämä ei ollut hyökkäys ketään vastaan. Mutta varmasti Jumala haluaa, että me liitymme mukaan sellaisiin asioihin, joita hän on tekemässä maailmassa.####

        eepu:
        Jumala haluaa, että me olemme tietoisia saatanan juonista, jotta voimme pysyä niistä erillään!

        Pelasta itsesi ja TULE kasteelle, sillä saatana ei pelkää mitään muuta niin paljon kuin, että teidän silmänne ja korvanne avautuisivat tälle Oikealle uskonmukaiselle (ks.Apt.2:38) upotuskasteelle Vapahtajan Nimeen (ei kolmeen arvoasemaan), tälle Totuusasialle ja hän olisi lyöty!!! -- Miksi, koska silloin Jumalan Pyhän Hengen Voima saisi asettua teihin, ja hänellä ei olisi teihin enää mitään valtaa, sillä Vapahtaja tekee teidät vapaiksi synnin orjuudesta, ks.Joh.8:31-36!

        AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan!
        Katso lähin seurakunta: http://www.adventtikirkko.fi/seurakunnat/ Ja sitten/nyt kun .."OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT - on teidän hedelmänne PYHITYS - KRISTUKSEN kaltaisuus"! ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?

        "Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"!
        ... ja he muuttuvat ja alkavat parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä, kaikesta pahasta, heistä tulee ystävällisiä, jne.. tämä saa aikaan tottelevaisuus Pyhän Hengen äänelle, se saa heidät uudistumaan, se on pyhitystä heissä!
        ... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa kaikkeen TOTUUTEEN, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        >>> AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee ...

        Löytyy monta muutakin. Itsekin olen saanut kasteen, jota Jumala pitää kasteena. Ja kun Jumala pitää sitä kasteena, kuka voisi sanoa, että tarvitsisin muita kasteita? Olen uusi luomus Kristuksessa. Jumala on myös antanut minulle Pyhän Hengen lahjan.

        Room. 14:1-23 on hyvää opetusta mm. siitä, miten suhtaudumme sellaisiin Jeesuksen seuraajiin, joilla on erilainen näkemys esim. lepopäivästä tai sallituista ruuista.


      • eepu*
        ...luomus kirjoitti:

        >>> AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee ...

        Löytyy monta muutakin. Itsekin olen saanut kasteen, jota Jumala pitää kasteena. Ja kun Jumala pitää sitä kasteena, kuka voisi sanoa, että tarvitsisin muita kasteita? Olen uusi luomus Kristuksessa. Jumala on myös antanut minulle Pyhän Hengen lahjan.

        Room. 14:1-23 on hyvää opetusta mm. siitä, miten suhtaudumme sellaisiin Jeesuksen seuraajiin, joilla on erilainen näkemys esim. lepopäivästä tai sallituista ruuista.

        -- sillä tuossa oli kyse paastosta/syömisestä, ei sapatin päivän valikoimisesta!

        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • ...vain
        eepu* kirjoitti:

        -- sillä tuossa oli kyse paastosta/syömisestä, ei sapatin päivän valikoimisesta!

        *
        ♥ MARANATA! ♥

        No, jos haluat lukea sen itsellesi tuolla tavalla, niin en ala asiasta kiistelemään. "Kukin olkoon omassa mielessään täysin varma", kuten siinä sanotaan.


      • eepu*
        ...vain kirjoitti:

        No, jos haluat lukea sen itsellesi tuolla tavalla, niin en ala asiasta kiistelemään. "Kukin olkoon omassa mielessään täysin varma", kuten siinä sanotaan.

        Jumalan asetus/Käskyt eivät ole valinnainen/mielipideasia!


      • ...näkemykset
        eepu* kirjoitti:

        Jumalan asetus/Käskyt eivät ole valinnainen/mielipideasia!

        Se on totta. Ja sitten on asioita, joista voimme ajatella eri tavalla.


      • eepu*
        ...näkemykset kirjoitti:

        Se on totta. Ja sitten on asioita, joista voimme ajatella eri tavalla.

        Jumalan Sanasta/asetuksista Kristuksessa (tulee) ajattelemme samalla tavalla!


    • esdkl

      Kuinka te ilkeätte pilkata Jeesusta!

      • eepu*

        Emmehän me pilkkaa Vapahtajaa! Sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä, se ei ole Käskyn osoittama Sapatti - sapatinpäivä! (Katso 2.Moos.20:8-11)

        Oikea Sapatti/Lepopäivä on normaaliaikaan pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
        [ SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]
        Jumala sanoo Sapatistaan: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
        "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Ks. Ilm.14.Luku)
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • Nippu heikki
        eepu* kirjoitti:

        Emmehän me pilkkaa Vapahtajaa! Sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä, se ei ole Käskyn osoittama Sapatti - sapatinpäivä! (Katso 2.Moos.20:8-11)

        Oikea Sapatti/Lepopäivä on normaaliaikaan pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
        [ SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]
        Jumala sanoo Sapatistaan: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
        "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Ks. Ilm.14.Luku)
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        Painu nyt jrrittaja niine sapattines niin pitkälle kuin pippuri kasva. Eikö sulla taulapäällä, en paremmin sano enää muuta asiaa ole, kuin tuosta jonnen joutavan sapatin pyörittämisestä jurnuttamista, kun se ei tee ketään sen autuaammaksi tai pyhemmäksi, koita keksiä jotain asiaakin!


      • eepu*
        Nippu heikki kirjoitti:

        Painu nyt jrrittaja niine sapattines niin pitkälle kuin pippuri kasva. Eikö sulla taulapäällä, en paremmin sano enää muuta asiaa ole, kuin tuosta jonnen joutavan sapatin pyörittämisestä jurnuttamista, kun se ei tee ketään sen autuaammaksi tai pyhemmäksi, koita keksiä jotain asiaakin!

        No johan on ihme äijä, tämä on Adventismista keskusteleva palsta, mitäs sinä tänne tulet reuhaamaan ja sadattelemaan ja polttamaan päreitäsi kun me Totuutta kirjoitamme nyt Sapatista, sinun itsesi tulee poistua täältä muualle! Niin että antaa heittää!
        *
        ♥ MARANATA! ♥


    • " Se, että adventistit viettävät raamatullista sapattia luomisen kunniaksi, tekee hengille mahdottomaksi pettää heitä."

      Niin siis tuo eksytyksen henki on lumonnut adventistit ja pitää heitä niin otteessaan, etteivät he ilman tuon hengen ulosajamista pysty ottamaan Pyhän Hengen nuhteita vastaan.

      • eepu*

        Riitta, Riitta, nyt sinä loukkaat Pyhää Henkeä!

        "Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"!
        ... ja he muuttuvat ja alkavat parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä, kaikesta pahasta, heistä tulee ystävällisiä, jne.. tämä saa aikaan tottelevaisuus Pyhän Hengen äänelle, se saa heidät uudistumaan, se on pyhitystä heissä!
        ... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa kaikkeen TOTUUTEEN, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!

        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • stone83
        eepu* kirjoitti:

        Riitta, Riitta, nyt sinä loukkaat Pyhää Henkeä!

        "Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"!
        ... ja he muuttuvat ja alkavat parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä, kaikesta pahasta, heistä tulee ystävällisiä, jne.. tämä saa aikaan tottelevaisuus Pyhän Hengen äänelle, se saa heidät uudistumaan, se on pyhitystä heissä!
        ... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa kaikkeen TOTUUTEEN, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!

        *
        ♥ MARANATA! ♥

        useasti Jeesukselta kysytään käskyistä ja miten päästä taivaaseen.Useasti hän muistuttaa käskyistä,mutta toistuvasti jättää sapattikäskyn pois,selitä minulle miksi näin?Kun se kerran on sinetti taivaaseen,niin miksi hän jättää mainitsematta,kun häneltä kysytään?Miksi hän ei mainitse omille opetuslapsilleen mitään,kun he ovat sunnuntaina kokoontuneet?Miksi kristityt ovat kokoontuneet aina sunnuntaina jo ennen mitään paaveja?
        Selitä nämä.Kiitos.


      • ss
        eepu* kirjoitti:

        Riitta, Riitta, nyt sinä loukkaat Pyhää Henkeä!

        "Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"!
        ... ja he muuttuvat ja alkavat parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä, kaikesta pahasta, heistä tulee ystävällisiä, jne.. tämä saa aikaan tottelevaisuus Pyhän Hengen äänelle, se saa heidät uudistumaan, se on pyhitystä heissä!
        ... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa kaikkeen TOTUUTEEN, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!

        *
        ♥ MARANATA! ♥

        Sapatin pitäminen ei ole mikään te sille, että ihminen ei voisi olla "yliluonnolisen lumossa" ja eksyksissä pelastuksen suhteen, kuten Adventtikirkko Ellenninsä, pyhäkköoppiinsa ja antikristillisen sapattioppinsa vuoksi.

        Ovatkan Juutalaisetkin eksyksissä vaikka kuinka vielttäisivät sapttiaan.

        Jo tuo lause " Viettävät sapttia luomisen muistoksi" viittaa mieluumminkin pakanalliseen rituaalin, ottaen huomioon , että Raamatun sanoma tähtää Jeesuksen sisäiseen tuntemiseen ja sapatin lepoon Hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää..

        Krisitty nimittäin viettää sapattiaan siksi, mitä Jeesus on . Kristitty palvoo ja ylistää Jeesusta.
        eikä päivää.


      • eepu*
        stone83 kirjoitti:

        useasti Jeesukselta kysytään käskyistä ja miten päästä taivaaseen.Useasti hän muistuttaa käskyistä,mutta toistuvasti jättää sapattikäskyn pois,selitä minulle miksi näin?Kun se kerran on sinetti taivaaseen,niin miksi hän jättää mainitsematta,kun häneltä kysytään?Miksi hän ei mainitse omille opetuslapsilleen mitään,kun he ovat sunnuntaina kokoontuneet?Miksi kristityt ovat kokoontuneet aina sunnuntaina jo ennen mitään paaveja?
        Selitä nämä.Kiitos.

        Juutalaisille oli itsestään selvää viettää Sapattia, muuhan heille ei ollutkaan niin tärkeää!

        "Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." (Luuk.23:56)
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • eepu*
        ss kirjoitti:

        Sapatin pitäminen ei ole mikään te sille, että ihminen ei voisi olla "yliluonnolisen lumossa" ja eksyksissä pelastuksen suhteen, kuten Adventtikirkko Ellenninsä, pyhäkköoppiinsa ja antikristillisen sapattioppinsa vuoksi.

        Ovatkan Juutalaisetkin eksyksissä vaikka kuinka vielttäisivät sapttiaan.

        Jo tuo lause " Viettävät sapttia luomisen muistoksi" viittaa mieluumminkin pakanalliseen rituaalin, ottaen huomioon , että Raamatun sanoma tähtää Jeesuksen sisäiseen tuntemiseen ja sapatin lepoon Hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää..

        Krisitty nimittäin viettää sapattiaan siksi, mitä Jeesus on . Kristitty palvoo ja ylistää Jeesusta.
        eikä päivää.

        Kristitty kunnioittaa Jumalaa pitämällä Sapattia Jumalan asettamana päivänä, ja Jumala siunaa uskollisia!

        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • stone83
        eepu* kirjoitti:

        Juutalaisille oli itsestään selvää viettää Sapattia, muuhan heille ei ollutkaan niin tärkeää!

        "Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." (Luuk.23:56)
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        mitenkäs muut sitten?Olipa onneton toi sun perustelu,yritä nyt vähän kovempaa..luulen että kyllä sieltä jotain tulee kun oikein ponnistelet.. :D

        Jeesus ja rikas mies
        18 Muuan korkeassa asemassa oleva mies kysyi Jeesukselta: "Mitä minun pitää tehdä, hyvä opettaja, että perisin iankaikkisen elämän?" 19 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. 20 Käskyt sinä tiedät: älä tee aviorikosta, älä tapa, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi." 21 "Kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen", vastasi mies. 22 Tämän kuullessaan Jeesus sanoi: "Yksi sinulta vielä on tekemättä. Myy kaikki, mitä sinulla on, ja jaa rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." 23 Kun mies kuuli tämän, hän tuli murheelliseksi, sillä hän oli hyvin rikas.


      • stone83
        eepu* kirjoitti:

        Juutalaisille oli itsestään selvää viettää Sapattia, muuhan heille ei ollutkaan niin tärkeää!

        "Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." (Luuk.23:56)
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" 20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran. 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."


      • stone83
        eepu* kirjoitti:

        Juutalaisille oli itsestään selvää viettää Sapattia, muuhan heille ei ollutkaan niin tärkeää!

        "Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." (Luuk.23:56)
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        Viikon kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas koolla, ja Tuomas oli toisten joukossa. Ovet olivat lukossa, mutta yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" 27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" 28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" 29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • .....?.....
        stone83 kirjoitti:

        mitenkäs muut sitten?Olipa onneton toi sun perustelu,yritä nyt vähän kovempaa..luulen että kyllä sieltä jotain tulee kun oikein ponnistelet.. :D

        Jeesus ja rikas mies
        18 Muuan korkeassa asemassa oleva mies kysyi Jeesukselta: "Mitä minun pitää tehdä, hyvä opettaja, että perisin iankaikkisen elämän?" 19 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. 20 Käskyt sinä tiedät: älä tee aviorikosta, älä tapa, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi." 21 "Kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen", vastasi mies. 22 Tämän kuullessaan Jeesus sanoi: "Yksi sinulta vielä on tekemättä. Myy kaikki, mitä sinulla on, ja jaa rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." 23 Kun mies kuuli tämän, hän tuli murheelliseksi, sillä hän oli hyvin rikas.

        .....?..... o?o...


      • ss
        eepu* kirjoitti:

        Kristitty kunnioittaa Jumalaa pitämällä Sapattia Jumalan asettamana päivänä, ja Jumala siunaa uskollisia!

        *
        ♥ MARANATA! ♥

        sapatinpito riittää Jumalan siunauksen saannille?

        Voitko täsmentää?


      • eepu*
        ss kirjoitti:

        sapatinpito riittää Jumalan siunauksen saannille?

        Voitko täsmentää?

        Herra sanoo:
        "Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä.

        MINUA he muka etsivät joka päivä ja haluavat tietoa minun teistäni niinkuin kansa, joka tekee vanhurskautta eikä hylkää Jumalansa oikeutta. He vaativat minulta vanhurskaita tuomioita, haluavat, että Jumala heitä lähestyisi:

        "Miksi me paastoamme, kun et sinä sitä näe, kuritamme itseämme, kun et sinä sitä huomaa?"

        Katso, paastopäivänänne te ajatte omia asioitanne ja ahdistatte työhön kaiken työväkenne.
        Katso, riidaksi ja toraksi te paastoatte, lyödäksenne jumalattomalla nyrkillä. Te ette nyt paastoa niin, että teidän äänenne kuultaisiin korkeudessa.
        Tälläinenkö on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?

        Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
        Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?

        Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
        Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen." Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja VÄÄRYYDEN puhumisen, jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
        Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
        Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi."

        Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia, silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut." (Jesaja:58:1-14)

        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • ss
        eepu* kirjoitti:

        Herra sanoo:
        "Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä.

        MINUA he muka etsivät joka päivä ja haluavat tietoa minun teistäni niinkuin kansa, joka tekee vanhurskautta eikä hylkää Jumalansa oikeutta. He vaativat minulta vanhurskaita tuomioita, haluavat, että Jumala heitä lähestyisi:

        "Miksi me paastoamme, kun et sinä sitä näe, kuritamme itseämme, kun et sinä sitä huomaa?"

        Katso, paastopäivänänne te ajatte omia asioitanne ja ahdistatte työhön kaiken työväkenne.
        Katso, riidaksi ja toraksi te paastoatte, lyödäksenne jumalattomalla nyrkillä. Te ette nyt paastoa niin, että teidän äänenne kuultaisiin korkeudessa.
        Tälläinenkö on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?

        Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
        Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?

        Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
        Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen." Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja VÄÄRYYDEN puhumisen, jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
        Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
        Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi."

        Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia, silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut." (Jesaja:58:1-14)

        *
        ♥ MARANATA! ♥

        Kannattaa lukea Jeesuksen elämästä, ja miten Hän suhtautui sapattiin. Ja miten häneen suhtauduttiin sapattiin senaikaisten uskovien osalta. Tuota sinun käyttämääsi tekstiä fariseuksetjkin varmasti tarkoittivat sanoessaan Jeesuksesta: " Ei hän voi olla Jumalan mies, kun ei pidä sapattikäskyä"

        Varohan Eepu, ette joudu sapatti - innostuksessasi palvomaan päivää ja fariseusten joukkoon kivittämään uskovia veljiä ja siskoja.

        Kannattaa tutustua myös Paavalin opetukseen päivien merkityksestä.

        Kristuksessa ei ole päivää ei yötä', ei vaihteen varjoa. Kristus on kaikki kaikessa. Kaiken hallituksen ja vallan pää.. Hänen kanssaan meidänkin ruumiimme naulattiin ristille.'..

        Se joka on Kristuksessa , on uusi luomus.

        Jeesus kanssasi


      • eepu*
        ss kirjoitti:

        Kannattaa lukea Jeesuksen elämästä, ja miten Hän suhtautui sapattiin. Ja miten häneen suhtauduttiin sapattiin senaikaisten uskovien osalta. Tuota sinun käyttämääsi tekstiä fariseuksetjkin varmasti tarkoittivat sanoessaan Jeesuksesta: " Ei hän voi olla Jumalan mies, kun ei pidä sapattikäskyä"

        Varohan Eepu, ette joudu sapatti - innostuksessasi palvomaan päivää ja fariseusten joukkoon kivittämään uskovia veljiä ja siskoja.

        Kannattaa tutustua myös Paavalin opetukseen päivien merkityksestä.

        Kristuksessa ei ole päivää ei yötä', ei vaihteen varjoa. Kristus on kaikki kaikessa. Kaiken hallituksen ja vallan pää.. Hänen kanssaan meidänkin ruumiimme naulattiin ristille.'..

        Se joka on Kristuksessa , on uusi luomus.

        Jeesus kanssasi

        VAPAHTAJA KUMOSI vanhinten perinnäissääntöjä, -- mutta Hän ei rikkonut itse Lakia/Sapattia:
        Lue lisää:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=17#p30

        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • ss
        eepu* kirjoitti:

        VAPAHTAJA KUMOSI vanhinten perinnäissääntöjä, -- mutta Hän ei rikkonut itse Lakia/Sapattia:
        Lue lisää:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=17#p30

        *
        ♥ MARANATA! ♥

        nostattamassa uudelleen vanhimpien perinnäissääntöjä?

        Voit toki yrittämällä "pitämällä pitää " sapattia. Kuitenkin olet koko aika lainrikkoja...

        Niinkuin se eräs herrasmies, joka sapattikoulun jälkeen pyysi minut autoajelulle. 80 l alussa helsingissä ja yritti houkutella minut seksiin.

        Oli muuten kova sapatinpitäjä..??

        Ikäni ADV kirkon sisällä eläneenä olen huomannut ennemminkin sitä farisealaista sapatinpitoa. Ja ennenkaikkea rakkaudettomuutta niitä kohtaan , jotka haluavat kuulla evankeliuminsa jonain muuna päivänä.
        ´
        Rohkenempa jopa sanoa, että adventtikirkolle sapatista on ennemminkin muodostunut pedon merkki itselleen, kun nostavat helpoimman käskyn arvoon arvaamattomaan. ja luulevat sapattikikkailullaan olevansa Jumalan suosiossa.


      • eremith
        eepu* kirjoitti:

        Kristitty kunnioittaa Jumalaa pitämällä Sapattia Jumalan asettamana päivänä, ja Jumala siunaa uskollisia!

        *
        ♥ MARANATA! ♥

        päivä ole toista parmpi! Joka rakastaa Jumalaa, niin hän pyhittä hyvillä töillään jokaisen päivä: Jumalansa kunniaksi. Mutta kun ihmisen fyysinen ruumis tarvitsee myöskin lepoa, niin hän lepää jonakin päivänä oli se sitten päivä mikä tahansa, mutta yleensä se on ollut sunnuntai, ja senkin tähden olihan se Jeesus Kristuksen ylösnousemus päivä, josta nimenomaan hänen opetuslapsensa riemastuivat, ja kiittivät vapahtajaansa, ja heidän lisäkseen tuhannet ihmiset iloitsivat tuosta ylösnousemuspäivästä ei Sunnuntaista. Ei vedetä tähän juutalaisten sabattia, sillä eivät juutalaiset kaikki siitä pidä, koska se on annettu vain heille.


      • ss kirjoitti:

        Sapatin pitäminen ei ole mikään te sille, että ihminen ei voisi olla "yliluonnolisen lumossa" ja eksyksissä pelastuksen suhteen, kuten Adventtikirkko Ellenninsä, pyhäkköoppiinsa ja antikristillisen sapattioppinsa vuoksi.

        Ovatkan Juutalaisetkin eksyksissä vaikka kuinka vielttäisivät sapttiaan.

        Jo tuo lause " Viettävät sapttia luomisen muistoksi" viittaa mieluumminkin pakanalliseen rituaalin, ottaen huomioon , että Raamatun sanoma tähtää Jeesuksen sisäiseen tuntemiseen ja sapatin lepoon Hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää..

        Krisitty nimittäin viettää sapattiaan siksi, mitä Jeesus on . Kristitty palvoo ja ylistää Jeesusta.
        eikä päivää.

        "Ovatkan Juutalaisetkin eksyksissä vaikka kuinka vielttäisivät sapttiaan
        -
        Krisitty viettää sapattiaan siksi, mitä Jeesus on . Kristitty palvoo ja ylistää Jeesusta.
        eikä päivää. ."

        Aivan niin. Juutaiset tosin sittenkin todellisemmin sapattia viettävät kuin adventtikansa ja tietävät,
        mistä on kyse lepopäivässä. Melkein kaikki on pysähdyksissä Israelissa sapattina.
        Mutta pelastuksen sinettihän annetaan ylhäältä uskovaiseen sydämeen.

        Otsasta ei löydy eikä ajattelusta sellaista sinettiä joka liittyisi pelastukseen - vaan sydämestä:

        Ef. 1:13
        Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin,
        uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

        2. Tim. 2:19
        Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti:
        "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

        Herra tuntee omansa sydämen uskosta eikä otsasta eli järjen päätelmistä. "ss" puhuu totuutta.


      • 2.Kor.3.Luku
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "Ovatkan Juutalaisetkin eksyksissä vaikka kuinka vielttäisivät sapttiaan
        -
        Krisitty viettää sapattiaan siksi, mitä Jeesus on . Kristitty palvoo ja ylistää Jeesusta.
        eikä päivää. ."

        Aivan niin. Juutaiset tosin sittenkin todellisemmin sapattia viettävät kuin adventtikansa ja tietävät,
        mistä on kyse lepopäivässä. Melkein kaikki on pysähdyksissä Israelissa sapattina.
        Mutta pelastuksen sinettihän annetaan ylhäältä uskovaiseen sydämeen.

        Otsasta ei löydy eikä ajattelusta sellaista sinettiä joka liittyisi pelastukseen - vaan sydämestä:

        Ef. 1:13
        Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin,
        uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

        2. Tim. 2:19
        Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti:
        "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

        Herra tuntee omansa sydämen uskosta eikä otsasta eli järjen päätelmistä. "ss" puhuu totuutta.

        Antti, "jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat!"

        Raamatusta; 2.Korinttolaiskirje:
        3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.

        4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,


    • [][][] Sunnuntai on pedon merkki!
      eepu* 11.1.2010 13:39
      Se, että adventistit viettävät raamatullista sapattia luomisen kunniaksi, tekee hengille mahdottomaksi pettää heitä. Luoja antaa heille erityistä apua ja suurta hengellistä ymmärrystä.
      Joten tässä mielessä he eivät ole tavanomaisia ihmisiä.”
      Tämä ainutlaatuinen kokemus auttoi minua tekemään päätöksen Kristuksen puolelle,
      ja auttoi minua ottamaan vastaan Kristuksen ja lopulta LIITTYMÄÄN seitsemännen päivän adventisteihin..” [][][] eepu*

      Adventismi on erityisen vaarallista juuri siksi että se vetää kadotuksen kuiluun herätyksen
      tilassa olevia yksinkertaisia ihmisiä.

      • stone83

        ja lopputulos onkin luettavissa lähes jokaisessa eepun viestissä.


      • eepu*

        "Adventismi on erityisen vaarallista juuri siksi että se vetää kadotuksen kuiluun herätyksen
        tilassa olevia yksinkertaisia ihmisiä."

        -- Eikö juuri ne vedä ihmisiä kadotukseen, jotka puhuvat ohi Raamatun, julistavat sunnuntaita lepopäivänä, vauvavalelua kasteena, ikuista kidutusoppia, yms. epäraamatullista oppia?!


      • stone83
        eepu* kirjoitti:

        "Adventismi on erityisen vaarallista juuri siksi että se vetää kadotuksen kuiluun herätyksen
        tilassa olevia yksinkertaisia ihmisiä."

        -- Eikö juuri ne vedä ihmisiä kadotukseen, jotka puhuvat ohi Raamatun, julistavat sunnuntaita lepopäivänä, vauvavalelua kasteena, ikuista kidutusoppia, yms. epäraamatullista oppia?!

        juuri ne ihmiset vedä kadotukseen,jotka seuraavat väärää profeettaa,tulkitsevat Raamattua oman mielen mukaisesti,lisäilee sinne asioita ja vääristelee Jumalan sanomisia..?
        Missä Raamatussa sanotaan että sunnuntai on pedonmerkki?Onko Jeesus sinun mielestäsi sitten peto,kun hän nousi kuolleista "pedonpäivänä"..?


      • eepu*
        stone83 kirjoitti:

        juuri ne ihmiset vedä kadotukseen,jotka seuraavat väärää profeettaa,tulkitsevat Raamattua oman mielen mukaisesti,lisäilee sinne asioita ja vääristelee Jumalan sanomisia..?
        Missä Raamatussa sanotaan että sunnuntai on pedonmerkki?Onko Jeesus sinun mielestäsi sitten peto,kun hän nousi kuolleista "pedonpäivänä"..?

        Oletko Hölmö?

        Kirjoitat:
        "Onko Jeesus sinun mielestäsi sitten peto, kun hän nousi kuolleista "pedonpäivänä"..?"

        hih, heh, … käytä ihminen toki aivojasi, jos sellaiset omistat! -- Vapahtaja lepäsi Sapatin kuolleena ja nousi ylös kuolleista arkeen, viikon ensimmäisenä päivänä!

        Mutta mikä tekee sunnuntaista pedon merkin on se, että roomalaiskatolinen kirkko on poistanut Sapatin paikaltaan ja asettanut omavaltaisesti sunnuntain sen tilalle, jopa pakko keinoja käyttäen alistanut ihmisiä sen noudattamiseksi ja Sapatin polkemiseksi, ja näin tehnyt siitä pedon merkin!

        Sillä; kaikki mikä nostetaan Jumalan asetuksia vastaan on antikristillistä opetusta, ja sellaista on maailma täynnä, ei niistä erikseen tarvitse Raamatussa mainita, niin kuin tuosta paavin asettamasta sunnuntaiopista, se riittää, että me tiedämme mikä on Jumalan asettamaa ja mikä ei ja toimitaan sen mukaan mikä on Totuus!
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • stone83
        eepu* kirjoitti:

        Oletko Hölmö?

        Kirjoitat:
        "Onko Jeesus sinun mielestäsi sitten peto, kun hän nousi kuolleista "pedonpäivänä"..?"

        hih, heh, … käytä ihminen toki aivojasi, jos sellaiset omistat! -- Vapahtaja lepäsi Sapatin kuolleena ja nousi ylös kuolleista arkeen, viikon ensimmäisenä päivänä!

        Mutta mikä tekee sunnuntaista pedon merkin on se, että roomalaiskatolinen kirkko on poistanut Sapatin paikaltaan ja asettanut omavaltaisesti sunnuntain sen tilalle, jopa pakko keinoja käyttäen alistanut ihmisiä sen noudattamiseksi ja Sapatin polkemiseksi, ja näin tehnyt siitä pedon merkin!

        Sillä; kaikki mikä nostetaan Jumalan asetuksia vastaan on antikristillistä opetusta, ja sellaista on maailma täynnä, ei niistä erikseen tarvitse Raamatussa mainita, niin kuin tuosta paavin asettamasta sunnuntaiopista, se riittää, että me tiedämme mikä on Jumalan asettamaa ja mikä ei ja toimitaan sen mukaan mikä on Totuus!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        siinä meillä oikein tosiuskovainen kun hölmöksi haukkuu ja miettii omistanko aivoja..kertoo sinusta paljon.

        "Mutta mikä tekee sunnuntaista pedon merkin on se, että roomalaiskatolinen kirkko on poistanut Sapatin paikaltaan ja asettanut omavaltaisesti sunnuntain sen tilalle, jopa pakko keinoja käyttäen alistanut ihmisiä sen noudattamiseksi ja Sapatin polkemiseksi, ja näin tehnyt siitä pedon merkin!"

        Sinä teet siitä pedonmerkin,ei Raamattu.Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina,eikö?Silloin sinun teorian mukaan hän nousi pedonmerkin päivänä,eikö?Eikö olisi sitten kannattanut lykätä päivää jos mennään sinun teorialla..?

        "Sillä; kaikki mikä nostetaan Jumalan asetuksia vastaan on antikristillistä opetusta, ja sellaista on maailma täynnä, ei niistä erikseen tarvitse Raamatussa mainita, niin kuin tuosta paavin asettamasta sunnuntaiopista, se riittää, että me tiedämme mikä on Jumalan asettamaa ja mikä ei ja toimitaan sen mukaan mikä on Totuus!"

        Me todella tiedämme mikä on Jumalan asettamaa ja mikä on hänen sanaansa..sinä et tunnu tietävän,kun näytät palvovan ihmistä joka antoi vääriä ennustuksia,jotka Raamatussa kielletään..et vain tunnu tajuavan.Hukut omiin valheisiisi ja tunnut eksyvän todella kauas Jumalan asettamasta polusta..

        Miksi Jeesus ei maininnut mitään opetuslapsilleen,kun he olivat kokoontuneet sunnuntaina?
        Miksi Jeesus ilmaantui heille "pedonpäivänä"?
        Missä kohtaa Raamatussa kielletään sunnuntai?Tai missä kohtaa mainitaan että se on pedonmerkki?
        Vastaa noihin Raamatun tekstien mukaisesti,mitä siellä sanotaan,eikä sinun omia mielipiteitä.
        Huomaat varmaan toteuttavasi Raamattua omamielen mukaisesti ja tulkitset sitä miten sinua huvittaa ja muuttelet asioita,sillein että ne sopii sinulle.


    • Dubla-Dubla

      Onko kaikilla muillakin kirkkokunnilla omat Sunnuntai-, evoluutio- ja kuolemattomuus-oppinsa? Nimittäin , kumma kyllä en ole ennen tuollaisista kirkkojen opeista kuullut puhuttavankaan.

      • Ilm. 14:1
        Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

        Tämän takia adventtievankeliumin "viitekehykset alkavat vasta 6. jakeesta (6-12)!
        Otsassa ei lue "sapatti" - mutta adventtiliikkeen virallisissa eurooppalaisissa sivustoissa komeilee sinetti,
        jossa lukee "sapatti"!! http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm
        http://www.endtime.net/kinfof.htm


      • Totuus esiin!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Ilm. 14:1
        Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

        Tämän takia adventtievankeliumin "viitekehykset alkavat vasta 6. jakeesta (6-12)!
        Otsassa ei lue "sapatti" - mutta adventtiliikkeen virallisissa eurooppalaisissa sivustoissa komeilee sinetti,
        jossa lukee "sapatti"!! http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm
        http://www.endtime.net/kinfof.htm

        1) Jumalan asettamassa Sapatissa on Jumalan sinetti!

        2) Pyhä Henki annetaan sinetiksi:
        "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka." (Efe.4:30)

        3) Ympärileikkaus annettiin Abrahamille sinetiksi: Roomalaiskirje:4:11
        "Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskon vanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;"

        ..jne.


      • stone83
        Totuus esiin! kirjoitti:

        1) Jumalan asettamassa Sapatissa on Jumalan sinetti!

        2) Pyhä Henki annetaan sinetiksi:
        "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka." (Efe.4:30)

        3) Ympärileikkaus annettiin Abrahamille sinetiksi: Roomalaiskirje:4:11
        "Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskon vanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;"

        ..jne.

        teillä sitten on hirveä tarve lisätä raamattuun jotain mikä ei sinne kuulu.."sapattisinetistä" ei ole sanakaan,mutta silti jaksatte siitä jauhaa.Varmasti Jumala on varannut teille jotain oikein erikoista,kun muuttelette hänen sanomisiaan.


      • eepu*
        stone83 kirjoitti:

        teillä sitten on hirveä tarve lisätä raamattuun jotain mikä ei sinne kuulu.."sapattisinetistä" ei ole sanakaan,mutta silti jaksatte siitä jauhaa.Varmasti Jumala on varannut teille jotain oikein erikoista,kun muuttelette hänen sanomisiaan.

        Kyllä se sinetti siinä Käskyssä seisoo! Mutta kun olet kieroon kasvatettu/oppinut niin minkäs teet!


      • stone83
        eepu* kirjoitti:

        Kyllä se sinetti siinä Käskyssä seisoo! Mutta kun olet kieroon kasvatettu/oppinut niin minkäs teet!

        raamattu sinulla on kun käskyssä seisoo sinetti?Oletko ihan itse kirjoittanut?


      • eepu*

      • stone83
        eepu* kirjoitti:

        Vastaan sinulle täällä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8755719/42028592

        *
        ♥ MARANATA! ♥

        Efesolaiskirje:
        4:30 "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."

        Lukeeko tossa sinun mielestä sapattisinetti?Siinä on Pyhä Henki annettu sinetiksi.

        eepu kirjoitti:
        Vastaan seuraavasti:
        Tässä sinettiasiassa on kysymys Jumalan ”merkistä/Lupauksesta”, joka käsitetään sinettinä, siis varmana Jumalan Lupauksena, tästä aivan samasta asiasta kirjoittaa Paavalikin mm. seuraavaa:

        Roomalaiskirje:
        4:11 "Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskon vanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;"

        Missä kohtaa sinä tässä käsität sapatin olevan sinetti?Tuossa tekstissä usko on vanhurskauden sinetti ja ympärileikkaus oli merkki.Miten sinä käsität ne samana?Käytköhän jotenkin hitailla?Tai oletko nukkunut liian vähän,kun pitää omiaan rupeaa selittelemään,tee koko ajan pilkkaa raamatusta ja Jumalasta.

        Kristillisyydessä ihminen on sydämen uskolla vanhurskauden omistaja ja suun tunnustuksella pelastuva, Jumalalle kelpaava. Vanhurskaus mahdollistaa uskovan pyhityksen.


      • Dubla-Dubla
        eepu* kirjoitti:

        Vastaan sinulle täällä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8755719/42028592

        *
        ♥ MARANATA! ♥

        >> Roomalaiskirje:
        4:11 "Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskon vanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;" >>

        Tuo esinahan poistaminen nyt näkyykin ja voi niin ollen "sinetistä" käydäkin mutta mityen kenenkään lihassa sapatti näkyy? Ei mitenkään. Jos ei itse noudata jotain viikonpäivien erottelemisia, kukaan ulkopuolinen ei tuollaista sapattia tai sen pitämistä päältäpäin kenestäkään huomaakaan. Kadulla olemme aivan saman-näköisiä, niin sapatinpitäjät kuin sitä pitämättömätkin.


      • eepu*
        stone83 kirjoitti:

        Efesolaiskirje:
        4:30 "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."

        Lukeeko tossa sinun mielestä sapattisinetti?Siinä on Pyhä Henki annettu sinetiksi.

        eepu kirjoitti:
        Vastaan seuraavasti:
        Tässä sinettiasiassa on kysymys Jumalan ”merkistä/Lupauksesta”, joka käsitetään sinettinä, siis varmana Jumalan Lupauksena, tästä aivan samasta asiasta kirjoittaa Paavalikin mm. seuraavaa:

        Roomalaiskirje:
        4:11 "Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskon vanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;"

        Missä kohtaa sinä tässä käsität sapatin olevan sinetti?Tuossa tekstissä usko on vanhurskauden sinetti ja ympärileikkaus oli merkki.Miten sinä käsität ne samana?Käytköhän jotenkin hitailla?Tai oletko nukkunut liian vähän,kun pitää omiaan rupeaa selittelemään,tee koko ajan pilkkaa raamatusta ja Jumalasta.

        Kristillisyydessä ihminen on sydämen uskolla vanhurskauden omistaja ja suun tunnustuksella pelastuva, Jumalalle kelpaava. Vanhurskaus mahdollistaa uskovan pyhityksen.

        Vastasin kysymykseesi täällä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8755719/42032271

        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • eepu*
        Dubla-Dubla kirjoitti:

        >> Roomalaiskirje:
        4:11 "Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskon vanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;" >>

        Tuo esinahan poistaminen nyt näkyykin ja voi niin ollen "sinetistä" käydäkin mutta mityen kenenkään lihassa sapatti näkyy? Ei mitenkään. Jos ei itse noudata jotain viikonpäivien erottelemisia, kukaan ulkopuolinen ei tuollaista sapattia tai sen pitämistä päältäpäin kenestäkään huomaakaan. Kadulla olemme aivan saman-näköisiä, niin sapatinpitäjät kuin sitä pitämättömätkin.

        Varmempi merkki/sinetti on Pyhä Henki, jonka vain Jumalan Lain/Sapatin pitäjät saavat, "joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka." Sillä; Oikean seurakunnan MERKKI on Oikea Sapatti/Lepopäivä joka on pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
        [ SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]
        Jumala sanoo Sapatistaan: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
        *
        "Älkääkä (siis ) saattako (tottelemattomuudellanne) murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka." Efe.4:30
        Sillä; Jumalan käskyjen noudattaminen tulee lähteä sisällisesti meistä Pyhän Hengen siunaamana!

        ”Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä." (Luuk.17:20,21)

        Lue lisää Jumalan Valtakunta-asiasta täältä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8812654

        *
        Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        Liity:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • Dubla-Dubla
        eepu* kirjoitti:

        Varmempi merkki/sinetti on Pyhä Henki, jonka vain Jumalan Lain/Sapatin pitäjät saavat, "joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka." Sillä; Oikean seurakunnan MERKKI on Oikea Sapatti/Lepopäivä joka on pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
        [ SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]
        Jumala sanoo Sapatistaan: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
        *
        "Älkääkä (siis ) saattako (tottelemattomuudellanne) murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka." Efe.4:30
        Sillä; Jumalan käskyjen noudattaminen tulee lähteä sisällisesti meistä Pyhän Hengen siunaamana!

        ”Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä." (Luuk.17:20,21)

        Lue lisää Jumalan Valtakunta-asiasta täältä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8812654

        *
        Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        Liity:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        vielä mitää tiesi 180 asteen pituuspiirillä olevasta päivämäärärajasta varsinkaan kun Raamatusta ei löydy mitään mainintaa sapatin vietosta enne israelilaisten pakomatkaa Egyptistä. Ei myöskään käskyä eikä kehoitusta sen viettämisistä. Ainoa maininta on luomisketomuksessa Jumalan itsensä lepäämisestä seitsemäntenä luomispäivänä mutta edes Aadamille ei lepopäiväkäskyä annettu. Ja miksi olisikaan: eihän ennen syntiilankeemusta puhuta työnteostakaan mitään.


    • "uskisko?"

      levittämästä valheitasi dventismista. Adventistit eivät ole lakihenkisiä, mitä tahallasi esität ja olet olevinasi adventisti. Sinä et ole adventisti, sen näkee heti joka yhtään tuntee adventismia, josko olet uskossa ollenkaan? Noin kylmä ja rakkaudeton ihminen tuskin on uskossa, sillä usko synnyttää armon ja rakkauden. Luultavasti olet "uskis" itse?

      • stone83

        usko että on..ei kai kukaan niin alas voi vajota,jos uskossa on.Luulen kyllä että hän on joku jolla on jotenkin napsahtanut pahemman kerran..pitäisi usemman tehdä valitus,että saisi tuollaiset viestit pois kokonaan.Jatkuvaa toistamista,ei mitään uutta ja tuollaista kiihkoa mikä ei ole tervettä.


      • e.k-i
        stone83 kirjoitti:

        usko että on..ei kai kukaan niin alas voi vajota,jos uskossa on.Luulen kyllä että hän on joku jolla on jotenkin napsahtanut pahemman kerran..pitäisi usemman tehdä valitus,että saisi tuollaiset viestit pois kokonaan.Jatkuvaa toistamista,ei mitään uutta ja tuollaista kiihkoa mikä ei ole tervettä.

        Nyt pommittaa sunnuntai-pedonmerkillä. Mutta yhtä heikoin tuloksin.


      • eepu*
        e.k-i kirjoitti:

        Nyt pommittaa sunnuntai-pedonmerkillä. Mutta yhtä heikoin tuloksin.

        Vastaus:
        Sinetti on Jumalan varma Lupaus, ja tuo Lupaus/sinetti on Sapatissa, Sapatin pitämisen kautta tuo Lupaus toteutuu, sillä Jumala sanoo siitä:
        ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!

        Oikea Sapatti/Lepopäivä on pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
        SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5
        Sinä ULOSKUTSUTTU Liity; ”Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan” ja Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • eepu ylijumala
        eepu* kirjoitti:

        Vastaus:
        Sinetti on Jumalan varma Lupaus, ja tuo Lupaus/sinetti on Sapatissa, Sapatin pitämisen kautta tuo Lupaus toteutuu, sillä Jumala sanoo siitä:
        ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!

        Oikea Sapatti/Lepopäivä on pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
        SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5
        Sinä ULOSKUTSUTTU Liity; ”Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan” ja Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        Ei sillä tavalla että se Jumalalle kelpaava uhraus olisi. Ei alkuunkaan. Petät itsesi, eepu*!


      • eepu*
        eepu ylijumala kirjoitti:

        Ei sillä tavalla että se Jumalalle kelpaava uhraus olisi. Ei alkuunkaan. Petät itsesi, eepu*!

        Kyllä me pidämme Sapattia, ja jos teemme siinä oikein, niin omatuntomme ei meitä syytä! :)
        Käänny sinäkin Antti ja tee parannus ja näin anna pelastaa itsesi!
        *
        ♥ MARANATA! ♥


    • eepu*

      Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
      Liity:
      http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2

      --- Sillä; Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö! [ Ei siis kirkko - sana "kirkko" on paavin/katolisenkirkon hapatusta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, se on pedon merkki! ]

      Mutta; Oikean seurakunnan MERKKI on Oikea Sapatti/Lepopäivä joka on pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
      [ SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]
      Jumala sanoo Sapatistaan: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
      " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
      *
      ♥ MARANATA! ♥

      • 2.Moos.20:8-11

        Juuri näin! 2.Moos.20:8-11, kantakaamme oikeaa Voiton Merkkiä!


      • JUMALA EI KOROSTA SAPATTIA

        Ilm. 14:1
        Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

        Tämän takia adventtievankeliumin "viitekehykset alkavat vasta 6. jakeesta (6-12)!
        Otsassa ei lue "sapatti" - mutta adventtiliikkeen virallisissa eurooppalaisissa sivustoissa komeilee sinetti,
        jossa lukee "sapatti"!! http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm
        http://www.endtime.net/kinfof.htm

        Jumalan rakkauden kohde on aina ollut ihminen eivätkä mitkään kunniamerkit, edes sapattikunniamerkki!


      • eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

        JUMALA EI KOROSTA SAPATTIA

        Ilm. 14:1
        Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

        Tämän takia adventtievankeliumin "viitekehykset alkavat vasta 6. jakeesta (6-12)!
        Otsassa ei lue "sapatti" - mutta adventtiliikkeen virallisissa eurooppalaisissa sivustoissa komeilee sinetti,
        jossa lukee "sapatti"!! http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm
        http://www.endtime.net/kinfof.htm

        Jumalan rakkauden kohde on aina ollut ihminen eivätkä mitkään kunniamerkit, edes sapattikunniamerkki!

        Kyllä korostaa; "Muista pyhittää lepopäivä."! 2.Moos.20:8

        Käänny sinäkin Antti ja tee parannus ja näin anna pelastaa itsesi!
        *
        ♥ MARANATA! ♥


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      143
      2202
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1304
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1157
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1047
    5. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      990
    6. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      95
      982
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      77
      967
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      47
      892
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      860
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      753
    Aihe