Tiltu Kirjanpito ohjelman ongelma

amydance

Yritän soittaa Suomen tilastotutkimus Oy:lle numeroon 09-8127299, mutta ei ketään vastaa? onko heillä toinen numero? Minulla on kysymys ohjelman käytöstä.
Taseessa näkyy alv velka esim. 300€ ja alv saamiset esim. 100€, ohjelma laskee alv ja tee valvonta ilmoitus ja ilmoittaa (208) maksettava vero on 200€. Taseessa molemmat tilit näkyvät ja se ei supistaa ne yhteen. seuraavaa kuukaudessa on vaikka alv velka 400€ ja alv saamiset on vaikka 50€. Ohjelma laskee alv ja ilmoitta, että (208) maksettava vero on 350€.
Taseessa se näkyy, alv velka tilillä on 700€ ja alv saamiset tilillä on 150€.
Kun asiakas maksaa se ensimmäistä alv (200€), mihin tiliin kirjoitetaan sen?
Jos kirjoitan sen siihen alv velka tiliin, sitten taseessa se näkyy, että alv velka tilillä on 500€ ja alv saamiset tilillä on 150€.
Mitä teen, kun asiakas maksaa alv? Mihin tiliin?
Toivon, että joku voi auttaa pian

6

1562

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiltulla kans

Suomen tilastotutkimukselle kannattaa laittaa vain sähköpostia, siihen saa yleensä vastauksen. Itseänikin on ärsyttänyt kun ei ole puhelin neuvontaa, vaikka numero niiden kotisivuilta löytyykin. En nyt ihan välttämättä ehkä ymmärrä kysymystäsi.... mutta kun itse maksan tililtä arvonlisäveroa, kirjaan sen pois arvonlisävelasta.

• ManSan

2012 on kirjanpitäjämme saanut päivitetyn Tiltun. Siinä on toiminnoissa puutteita;
      kustannuspaikkojen määrittelyssä. Vanhassa Tiltussa homma pelasi, uudessa maksullisessa päivitetyssä versiossa EI!
      Tiltu ei vastaa puhelimeen, ei kohtuuajoissa sähköpostikysymyksiin.
      Niissäkin vastauksissa toteaa: pitää tienata muualla rahaa että pystyy
      Tiltuun uhraamaan aikaa?
      Onko vastaavia kokemuksia, vai ovatko kaikko jo jättäneet vesilastissa olevan
      "laivan"? Kirjanpitäjän asiakas!

• kirju2

Uudessa versiossa täytyy valikosta klikata tilinumero, johon kirjataan.
        Vanhassa sen sai näppäillä muistista.
        Oletko keksinyt miten tilinumeron saa muutoin. Hidastaa kirjausta, kun pitää valikosta etsiä. Vai onko tämäkin puute uudessa versiossa.

• Mines

MORO !

Kaksi viikkoa olen kysellyt Tiltun perään. Meillä ei vuodenvaihdeajot ole toimineet kunnolla vuoden 2012 ohjelmistopäivityksen jälkeen. Itse olen käyttänyt Tiltua vuodesta 2006. Sain ohjeeksi, että kirjanpidot pitää aloittaa käsin syöttäen taas vuoden alusta, koska ohjelma ei jostain syystä tee vuoden vaihtoa oikein. Kenelläkään muulla ei kuulema vastaavaa ongelmaa ole ollut. Ohjelmasta vastaava kertoi lukevansa sähköpostinsa joka viikko: Siis kentällä paniikissa oleva taloushallinosta vastaava saattaa saada viestinsä luetuksi ehkä jo samalla viikolla. Viimeisin ohje ohjelman toimttajalta oli, että vaihda ohjelmaa. Heillä on tarpeeksi asiakkaita vissin ilman meitäkin.

• Kommentti asiaan

Onhan niillä aika laaja asiakaskunta kuitenkin, sanoisin että ehkä likelle pari tuhatta vähintäänkin, kun eräässä tilaisuudessa pikaisesti näin niiden referenssilistaa.

Se olisi aika huonoa palvelua jos ei lainkaan vastattaisi sähköpostitsekaan kysymyksiin, tai että ei aiottaisikaan korjata uudesta versiosta löytyneitä virheitä. Oma arvelu (ja tietenkin samalla myös toivekin..) on että nekin tulevat kyllä korjatuiksi. Mutta odottavan aika on aina pitkä, ja valmista pitäisi olla mielellään heti.

Meille on kyllä tullut vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Tuo suoran puhelinpalvelun puute kyllä otti aikoinaan enemmänkin pattiin. Nyt taas kun mitään ongelmia ei ole ollut vuosiin, niin ei sitä edes huomaakaan. Vaimo tuota ohjelmaa käyttää, enkä minä siihen juuri mitenkään puutu.

Omien kotisivujen teettämisen kanssa enemmän mulla ainakin meni hermoa, ja tekijä oli tässä kokonaan eri firma kuin tuo. Vieläkin potuttaa, kun palaa nuo sekoilut ja kuukausien viivästymiset ja muut asiat mieleen. ATK-alalla on ihan kaikenlaisia säheltäjiä ylipäätänsä.

• jamppa..

mä oon ollu tässä firmassa n.20 vuotta sitten tekemässä puhelinhaastatteluja. en muista enää aihetta mistä haastattelin. urakkapalkka oli. yksin istuin siellä toimistossa kalliossa ja soittelin niitä puheluita.. kyselykaavakkeita täytettiin käsin, ja määrän mukaan sai palkan. muutaman täytin siis omasta päästäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe