"ISÄ ON MINUA SUUREMPI"

Persoonallinenko

Mitä Jeesus tarkoitti esimerkiksi näillä sanoilla? Puhuiko hän itsestään?

Voisiko Uskova1 tai AVK vastata?

14

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha Testamentti esittää Jeesuksen Jumalana ja Uusi Testamentti vahvistaa asian:

      Jesaja 9:5 (9:4)
      Ja kaikki taistelukenttiä tallanneet saappaat, kaikki veren tahrimat vaatteet poltetaan,
      ne joutuvat tulen ruoaksi. [Ps. 46:10]
      6 (9:5)
      Sillä
      lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille.
      Hän kantaa valtaa harteillaan,
      hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja,
      Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä,
      Rauhan Ruhtinas.
      [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

      1. Kor. 10:4
      ja joivat samaa hengellistä juomaa.
      Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta,
      joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.

      "ISÄ ON MINUA SUUREMPI"

      Ensinnäkin on todettava että apostoli kehottaa ihan yleisestikin pitämään toista suurempana ja parempana. Ja toiseksi on todettava että apostoli opettaa Jeesuksen olevan ylempänä kaikkia
      enkeleitä. Verrattomasti ylempänä eli ei saa edes verrata edes isoimpiin enkeleihin.
      Syystä että niillä ei ole valtaa lainkaan, mutta Jeesukselle on annettu kaikki valta - on perinyt Isän.

      Itselleni koetan kuvata asiaa siten että työpaikalla minä olen sama persoona kuin kotona.
      Mutta kotona olen isä ja koen sen roolin ikiomaksi ja suurimmaksi - työllä vain ansaitaan.
      Jeesuksessa Jumala ansaitsi meille pelastuksen, mutta siellä kotona ylhäällä hän on Isä.
      Luonnollisesti Jumala tänne alas astuneena on suppeammassa roolissa kuin siellä ylhäällä.
      Päättelyäni ei kenenkään tarvitse hyväksyä tietenkään, vaan puhukoon nyt Jeesus itse.

      Joh. 14:28
      Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne.
      Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo,
      sillä Isä on minua suurempi.

      Jeesus selostaa siinä, Joh. 14:15-31 lupaustaan Hengen vuodatuksesta. Jos rakastaisimme Jeesusta,
      olisimme iloisia että Hän meni suuremman, Isänsä, luokse ja Isä lähetti Pyhän Hengen korvaamaan so.
      laajentamaan Jeesuksen läsnäoloa. Enempää tästä ei irtoa kuin että Jeesuksen Henki, Pyhä Henki
      (Apt. 16:7) ei rajoitu Israeliin vaan kulkee uskovien mukana kaikkialle - kun Jeesus menee Isän tykö.

      Älkäämme kompastuko korostamaan Jeesuksen pienuutta, sillä Isän suuruudesta saamme vain sen,
      mitä Jeesuksen kautta. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän". Seuraavastakin jakeesta huolimatta
      minä näen vain yhden Jumalan:

      1. Kor. 15:28
      Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan,
      silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken,
      että Jumala olisi kaikki kaikissa.

      Seuraavaksi voisimme (turhaa) lisätä suuruusjärjestykseemme ja erotella eri persoonaksi Pyhän Hengen.
      "Henki liikkui vetten päällä", "Jumala on Henki". Onko Pyhä Henki vielä Isääkin suurempi Luoja,
      voisimme näsäviisaina kysyä. Aloittaja uskoakseni kyseli "Isä on minua suurempi" asiassa ihan vakavissaan.

    • 65+

      Jumalan tahto - oli - Jeesuksen tahto. Niin silloin Jeesus täyttää kaikkien kirjoitusten tarkoituksen.

      Sillä Jeesus ei tehhnyt itsestänsä mitään vaan kaiken minkä hän teki oli Isästä lähtöisin.
      Kun me tutkimme Jumalan Sanaa meidän tulisi ymmärtää että kaikkien kirjoitusten tulee sopia yhteen oppiin. Ihmiset väittävät sitä ja toiset tätä - mutta Raamattu ei siitä välitä sillä Raamattu on Jumalan Sanaa.

      Ei koskaan pitäisi tulkita Raamattua omien ajatustensa mukaan, vaan lukea ja antaa Raamatun sanoman kertoa asiansa.

      • "Sillä Jeesus ei tehhnyt itsestänsä mitään vaan kaiken minkä hän teki oli Isästä lähtöisin."

        Tietysti Isä on Jeesusta suurempi siinä että Jeesus käytti kaikkivaltiuttaan vasta kun Isä näytti
        vihreää valoa. Mutta Jeesus tottavie oli Isän veroinen Elämän Herra.

        Joh. 10:17
        "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin.
        18
        Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois.
        Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin.
        Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."
        19
        Nämä sanat synnyttivät taas kiistaa juutalaisten kesken.
        20
        Monet heistä sanoivat: "Hänessä on paha henki, hän on järjiltään.
        Mitä te häntä kuuntelette?"

        Suositten kuulemaan Jeesusta!
        Antti


    • 23423423423

      suurempi, koska Poika oli tullut ihmiseksi!! ÄLY HOI!!!

      • "" tietenkin Isä on
        23423423423 13.1.2010 13:04
        suurempi, koska Poika oli tullut ihmiseksi!! ÄLY HOI!!! ""

        Minun älyni mukaan se joka on sekä täysi ihminen että täysi Jumala voidaan luokitella isommaksi.
        Mutta onneksemme Jeesus oli nöyrää poikaa ...

        Fil. 2:6-11

        6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen
        [Joh. 1:1; 2. Kor. 4:4; Kol. 1:15; Hepr. 1:3]
        7 vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
        [Jes. 53:2; Room. 8:3; 2. Kor. 8:9; Gal. 4:4; Hepr. 4:15]
        8 hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.
        [Mark. 10:45; Joh. 10:17,18; Hepr. 2:9, 5:8, 12:2]

        9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.
        [Ps. 110:1; Jes. 52:13, 53:12; Ap. t. 2:33]
        10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,

        [Jes. 45:23; Joh. 5:23; Room. 14:11; Ilm. 5:8]
        11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."
        [Ap. t. 2:36; Room. 10:9, 14:9; 1. Kor. 8:6; Ilm. 5:13]

        Jos vähättelisin nasaretilaista au-lasta, niin nolostuttaisi kovast kun kerran joudun face to face


      • tutkailija.

        poika eikä itse Jumala. Ne ovat kaksi eri persoonaa, sen todistaa Raamattu.


    • Ei Jeesus Jumalana ollut alempi kuin Isä, vaan yhtä Isän ja Pyhän Hengen kanssa (Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki erottamatta ja sekoittamatta), mutta ihmisenä hän oli alempi.

      Jeesus on Jumala ja ihminen samassa persoonassa kaksi eri luontoa, joita ei voi toisiinsa sekoittaa eikä myöskään erottaa toisistaan.

      Jeesus kuoli ihmisluontonsa puolesta, mutta ei kuollut Jumalana, vaan on taas tuon luontonsa puolesta kuolematon ja eläväksi tekevä. Ihmisenä Jeesus oli samaa olemusta kuin mekin (tosin perisynnitön ja syntiä tekemätön), mutta Jumalana samaa olemusta kuin Isä ja Pyhä Henki.

      ”Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.” (Joh 17:5) Jeesusta ei siis Jumalana voinut korottaa mihinkään tai kirkastaa mitenkään, koska Hän oli aina ollut korkein ja kirkkain Jumalan Poikana.

      Eli Jeesus oli aina ollut samassa kirkkaudessa kuin Isäkin, mutta ihmisenä hän ei ollut ollut edes olemassa kuin vasta, kun Mariassa sikisi. Ja ihmisenä Hän tuli kirkastetuksi. Jeesus oli ihmisenä alempi kuin Isä, ja ihmisenä Jeesus korotettiin valtaistuimelle taivaaseen. Jumalana Hän oli ollut siellä aina. Jumalana Jeesuksella oli aina ollut valta, mutta ihmisenä Hän sai vallan voitettuaan kuoleman ja tuonelan ja saatanan. ”Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.” (Mat 28:18) Vaikka eihän pelkkä liha voisi hallita, mutta Jeesuksen koko persoona, ihmisyys yhtyneenä jumaluuteen voi.

      Eli Jeesuksen jumaluus teki Hänen ihmisyytensä Herraksi, Jumalana Jeesus oli aina ollut Herra.

      • lutkulainen

        Näin minäkin sen olen ymmärtänyt raamatusta.Sinulla on selkeää opetusta raamatusta.Siunausta elämääsi.


      • tutkailija.

        ja Jumala on Jumala. Vain kolminaisuuden harhaan uskovat tekevät Hänestä jumalan.


      • tutkailija.

        Isän pyhyyttä, koska Jumala on pyhä. Jotta ihminenkin tulisi pyhäksi, Jumala lähetti poikansa saarnaamaan maan päälle pelastavan evankeliumin, joka on Jumala sana. Joka uskoo sanaan ja käy kasteella, hänkin saa saman "kirkkauden", koska Jeesus on maailman valo.
        Siksi Jeesus sanoi heistä jotka uskoivat Häneen, että hekin ovat yhtä siinä kirkkaudessa, niin kuin Isä ja poika. Kukaan ihminen ei silti ole jumala, vaikka hänessä onkin sama kirkkaus (pyhyys). Eikä Jeesus ollut itse jumala, vaan Hän sai kaiken vallan ja kirkkauden Isältään. Nämä tosiasiat löytyvät kaikki Raamatusta.


      • tuunailija
        tutkailija. kirjoitti:

        Isän pyhyyttä, koska Jumala on pyhä. Jotta ihminenkin tulisi pyhäksi, Jumala lähetti poikansa saarnaamaan maan päälle pelastavan evankeliumin, joka on Jumala sana. Joka uskoo sanaan ja käy kasteella, hänkin saa saman "kirkkauden", koska Jeesus on maailman valo.
        Siksi Jeesus sanoi heistä jotka uskoivat Häneen, että hekin ovat yhtä siinä kirkkaudessa, niin kuin Isä ja poika. Kukaan ihminen ei silti ole jumala, vaikka hänessä onkin sama kirkkaus (pyhyys). Eikä Jeesus ollut itse jumala, vaan Hän sai kaiken vallan ja kirkkauden Isältään. Nämä tosiasiat löytyvät kaikki Raamatusta.

        " Eikä Jeesus ollut itse Jumala".Näin sanon minä sun puheitas höpö höpö .Etkö tiedä, sillä on Isä Jumala ,Poika Jumala ja Pyhä-Henki Jumala.


      • pn
        tuunailija kirjoitti:

        " Eikä Jeesus ollut itse Jumala".Näin sanon minä sun puheitas höpö höpö .Etkö tiedä, sillä on Isä Jumala ,Poika Jumala ja Pyhä-Henki Jumala.

        5.Moos.6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

        Mark.12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; (kts. Myös Biblia 1776)

        Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Kolminaisuusoppi on ihmisten luoma harhaoppi.


      • tutkailija.
        tuunailija kirjoitti:

        " Eikä Jeesus ollut itse Jumala".Näin sanon minä sun puheitas höpö höpö .Etkö tiedä, sillä on Isä Jumala ,Poika Jumala ja Pyhä-Henki Jumala.

        harhaoppiin nimeltään kolminaisuusoppi, he väittävät noin. Jotka uskovat Jumalan sanaan tietävät, että Jeesus on Jumalan poika. Jumalan sana on totuus niille, jotka pelastuvat, ja he kutsuvat Jeesusta sillä nimellä, jolla enkeli käsi Häntä kutsua.

        Luuk. 1:35
        Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Raamatun sana on totuus niille, jotka pelastuvat.


      • tutkailija.
        tuunailija kirjoitti:

        " Eikä Jeesus ollut itse Jumala".Näin sanon minä sun puheitas höpö höpö .Etkö tiedä, sillä on Isä Jumala ,Poika Jumala ja Pyhä-Henki Jumala.

        höpö höpö Raamatun totuudelle, ja paljastata samalla, ettet ole uskova lainkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe