Jumalan sinetti

benedi

" Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin olemme
(Isä, Poika, Pyhä Henki= Me) painaneet SINETIN Jumalamme palvelijain otsaan (ymmärrykseen)
Ilm. 7: 3
kts Ilm. 14: 1 vertaa Hesek. 9: 6... Tappakaa tyyten...mutta älkää koskeko kehenkään, jolla on OTSASSAAN MERKKI, ja aloittakaa minun pyhäköstäni.

Merkki ja sinetti on yksi ja sama asia!

Sinetti otsassa, tai merkki otsassa tarkoittaa samaa asiaa!

Esimerkki: Ja hän kirjoitti kirjeen Ahabin nimessä, sinetöi sen hänen SINETILLÄÄN....1 Kuning. 21: 8

...ja sinetöitiin kuninkaan SINETTISORMUKSELLA Ester:3:12

Daniel 6: 8 " Nyt, säädä kielto ja kirjoita kirjoitus, jota meedialaisten persialaisten peruuttamattoman
lain mukaan ei voida muuttaa.

Väitämme edelleen , että kun tulee maailmanlaajuinen sunnuntai laki, joka tekee sunnuntaista lakisääteisen pyhän, niin kyse on silloin pedon merkistä, joka on lailla vahvistettu.
Sunnuntaihan on nyt jo pedon (paavin vallan) merkki, mutta sitä ei ole kansainvälisellä lailla vielä
vahvistettu, että se olisi peruuttamaton, ja ettei sitä voitaisi muuttaa!

Luehan sapatti käsky 2 Moos 20:8-11

Sinetissä on aina sinetin antajan: 1) Nimi " Herra sinun Jumalasi"
2) Hänen valta asemansa: " Luoja"
3) Hänen valta alueensa: " Maan ja taivaan " Luoja

Hesekielin 20: 12, kertoo että sapatti on sinetti, eli merkki, samoin jae 20.
Merkki ja sinetti on aivan sama asia.

Sapatti on Jumalan ja Jumalan lasten välillä oleva merkki eli SINETTI
" Sido todistus talteen,
lukitse laki sinetillä minun opetuslapsiini" Jesaja 8: 16

Jumalan lain 9 käskyä on lukittu sinetillä, eli IV. llä eli sapattikäskyllä, jolloin koko
paketti 10 käskyä on uudessa liitossa kirjoitettu meidän sydämiimme, eli mieleemme, eli otsiimme!

Jae 17, kertoo että " Niin minä odotan Herraa....ja panen toivoni häneen"..Toivoa ei panna sapattiin
vaan Herraan, jota voi rauhassa odotella saapuvaksi toisessa tulemuksessa, koska

" Jos tahdot päästä elämään sisälle ,pidä käskyt"
Vieläkö muuta, vai joko riittää?

39

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stone83

sä tuot raamattuun sun omia sinettejäsi,älä lisää sinne mitään mitä siellä ei lue..

hesekielin 20:12 myös sapattina minä annoi heille,jotta se olisi merkkinä liitostamme ja muistuttaisi heitä siitä,että minä,Herra,olen pyhittänyt heidät omaksi kansakseni

jae 20: pitäkää pyhänä MINUN sapattini,olkoon se merkkinä liitostamme ja muistuttakoon se teitä siitä,että minä olen Herra,teidän Jumalanne.
      Missään ei mainita "sapattisinettiä"vaan sinetistä Jumalan ja kansan välillä.Sapatti yhdistää heidät,ei ole mainintaa sapatista sinettinä taivaaseen pääsyyn.

Älä rupea tulkitsemaan raamattua oman mielesi mukaisesti vaan lue mitä siellä lukee,sinulle ei ole valtuuksia muuttaa tai tuoda omia juttuja raamattuun.

Pidä käskyt,siinä olen samaa mieltä,mutta "sapattisinettiä"ei ole olemassakaan.
      Ja ilmestyskirjasta..nämä 144 000,onko kaikki adventistit neitsyitä?Niinhän siellä ilmoitetaan että ei ole tahrannut itseään naisten kannsa,vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet.

Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu,he ovat puhtaita ja virheettömiä.

Kuulutko tuohon joukkoon?

• benedi

niissä käytettiin juuri merkillä ja sinetillä samaa asiaa!

Etkö käsitä että sinetillä merkitään kirjeet,..ainakin ennen, ja luulen että nytkin!

Jopa sähkölaitteet merkitään sinetillä, ettei niihin kosketa!

" Näkemällä nähkää ja kuulemalla kuulkaa, sillä paatunut on tämän kansan sydän, eli mieli!! Jeesus

• stone83
        benedi kirjoitti:

Etkö käsitä että sinetillä merkitään kirjeet,..ainakin ennen, ja luulen että nytkin!

" Näkemällä nähkää ja kuulemalla kuulkaa, sillä paatunut on tämän kansan sydän, eli mieli!! Jeesus

ja sinetti ei todellakaan ole sama asia..voit katsoa tietenkin netistä merkitykset molemmille,laitoinkin jo merkin eri merkitykset.
        Mutta tässä on joka tapauksessa kysymyksessä tämä "sapattisinetti" sitä ei mainita missään,niin kauan kuin siitä jauhatte,lisäätte omianne raamattuun.
        Jumalalle ei ole sapatti sinettinä taivaaseen pääsyyn,vaan kaikki asiat yhdessä.Ei ole olemassa mitään "sapattisinettiä".Muuta kuin siis hänen ja kansan välillä.

• benedi
        stone83 kirjoitti:

ja sinetti ei todellakaan ole sama asia..voit katsoa tietenkin netistä merkitykset molemmille,laitoinkin jo merkin eri merkitykset.
        Mutta tässä on joka tapauksessa kysymyksessä tämä "sapattisinetti" sitä ei mainita missään,niin kauan kuin siitä jauhatte,lisäätte omianne raamattuun.
        Jumalalle ei ole sapatti sinettinä taivaaseen pääsyyn,vaan kaikki asiat yhdessä.Ei ole olemassa mitään "sapattisinettiä".Muuta kuin siis hänen ja kansan välillä.

MERKKI!

"a veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette, sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen (Suomen) maata" 2 Moos 12: 13

Jeesuksen veri on MERKKI, siitä ettei meitä rangaista!

" Ja hän sanoi: " Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin olemme painaneet SINETIN Jumalamme palvelijain otsaan " Ilm. 7:3

Te tiedätte, että nyt maapallolla on meri ja puita,...sillä uudessa massa jossa pelastetut ovat ..." Katso minä luon uuden taivaan-ja uuden maan, eikä merta enää ole"

Tämä sinetöiminen tapahtuu siis ennen Jeesuksen tuloa, silloin kun puut ja meri vielä on paikallaan!

Miten me siis saamme tuon Jumalan sinetin?

" Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet" Ilm 15: 2

Mihin siis tämä sinetin saaminen perustuu? Se, perustuu voiton saamiseen pedosta!

Lutherinnehan sanoi: " He (katoliset) ovat muuttaneet Sapatin Sunnuntaiksi, Herran päiväksi, päinvastoin Jumalan lakia.
        Jopa niin ettei muuta esimerkkiä tuodakaan kerskauksena, kuin Sapatin päivän muutos.
        Muutos juuri kertoo kirkon voimasta ja auktoriteetistä, koska se on voinut tehdä muutoksia Jumalan lakikinkin" Auxburg Confession, art. XXVIII

(käännökseni on kehno)

Lutherhan sanoi: " Jos paavi ei ole peto, niin sanokaa , minulle kuka se sitten on" Luther

Peto eli paavi, tuo Vicariivs Filii Day. teki muutoksen omalla " kristuksen viransijaisuus" auktoriteetillaan, ja katso " Koko maailma pyhittää sunnuntaita, Herran päivänä!

Miljardit ns. kristityt kumartavat ihmistä, Luojan asemasta!
        Katoliset itse sanovat: " Meidän valtamme, merkki, eli sinetti on sunnuntai"!!
        Ellei se sitä olisi, niin miksi koko maailma kumartaa meidän muutamaamme lepopäivää, ja pitää sitä pyhänä, vaikka siitä ei ole Raamatussa mitään käskyä"!!

Nostan hattua paaville, hän on oikeassa!

Meidän, jotka aiomme pelastua, on saatava voitto pedosta ja sen vallan merkistä, ...ja sen kuvasta

Jeesushan on Jumalan kuva...ja paavi on Jeesuksen kuva (omasta mielestään)
        " herra jumala paavi"

Voiton saa jokainen # joka pitää sapatin, eikä sitä riko, sillä sillä hän tunnustaa että:
        Herra on sinun Jumalasi", ja että Hänen valta-asemansa on LUOJA,
        ja että Taivas on Hänen istuimensa ja maa astinlautansa...eli hän määrää meitä mitä me täällä maanpäällä teemme!

" Ketä tottelemaan ja palvelemaan te antaudutte, sen palvelijoita (orjia) te olette" Raamattu

• hermanni 68
        benedi kirjoitti:

MERKKI!

"a veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette, sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen (Suomen) maata" 2 Moos 12: 13

" Ja hän sanoi: " Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin olemme painaneet SINETIN Jumalamme palvelijain otsaan " Ilm. 7:3

Te tiedätte, että nyt maapallolla on meri ja puita,...sillä uudessa massa jossa pelastetut ovat ..." Katso minä luon uuden taivaan-ja uuden maan, eikä merta enää ole"

Tämä sinetöiminen tapahtuu siis ennen Jeesuksen tuloa, silloin kun puut ja meri vielä on paikallaan!

" Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet" Ilm 15: 2

Mihin siis tämä sinetin saaminen perustuu? Se, perustuu voiton saamiseen pedosta!

Lutherinnehan sanoi: " He (katoliset) ovat muuttaneet Sapatin Sunnuntaiksi, Herran päiväksi, päinvastoin Jumalan lakia.
        Jopa niin ettei muuta esimerkkiä tuodakaan kerskauksena, kuin Sapatin päivän muutos.
        Muutos juuri kertoo kirkon voimasta ja auktoriteetistä, koska se on voinut tehdä muutoksia Jumalan lakikinkin" Auxburg Confession, art. XXVIII

(käännökseni on kehno)

Lutherhan sanoi: " Jos paavi ei ole peto, niin sanokaa , minulle kuka se sitten on" Luther

Peto eli paavi, tuo Vicariivs Filii Day. teki muutoksen omalla " kristuksen viransijaisuus" auktoriteetillaan, ja katso " Koko maailma pyhittää sunnuntaita, Herran päivänä!

Ellei se sitä olisi, niin miksi koko maailma kumartaa meidän muutamaamme lepopäivää, ja pitää sitä pyhänä, vaikka siitä ei ole Raamatussa mitään käskyä"!!

Meidän, jotka aiomme pelastua, on saatava voitto pedosta ja sen vallan merkistä, ...ja sen kuvasta

" herra jumala paavi"

Voiton saa jokainen # joka pitää sapatin, eikä sitä riko, sillä sillä hän tunnustaa että:
        ja että Taivas on Hänen istuimensa ja maa astinlautansa...eli hän määrää meitä mitä me täällä maanpäällä teemme!

" Ketä tottelemaan ja palvelemaan te antaudutte, sen palvelijoita (orjia) te olette" Raamattu

"Ketä tottelemaan ja palvelemaan te antaudutte, sen palvelijoita (orjia) te olette" Raamattu"

Luuletko Benedi, että esim helluntailaiset ajattelevat sunnuntaina tekevänsä palveluksen Paaville?

Adventisti sensijaan palvelee hengessään Ellniä ja miettii, miten voisi miellyttää profeettaansa..

Se taas joka on Kristuksessa, on uusi luomus. Hän elää ylösnousemuselämää yhdessä Kristuksen kanssa. Hän palvoo Jeesusta. Hän rakastaa Jeesusta. Hänenllä on oma rakkaussuhteensa Jeesukseen.

Rakastatko sinä Jeesusta ?

Miksi pelkäät???

• IDENEB
        benedi kirjoitti:

Sinun pitäisi tarkistuttaa viestisi aina pastoreillasi, sillä paljastut aivan liian helposti ellenhenkiseksi.
        Sinetissä ei lue "sapattiä2 eikä Raamattu luetellessaan sinetöitävät suvut, anna yhdenkään adventtisuvun
        nimeä.

Joh.Ilm. 14:1
        Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan (144000)
        sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

Joh.Ilm. 7:4
        Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä (144000) kaikista Israelin lasten sukukunnista:

5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä,
        Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.

Adventistin sinetissä -- väärennös -- lukee "sapatti", katsopa kuvaa ..
        http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm

IDENEB

• IDENEB
        benedi kirjoitti:

MERKKI!

(käännökseni on kehno)

" herra jumala paavi"

Oletko niin siunatun tietämätön Jeesuksen käskystä että Hänen verensä pitää juoda, pelastuakseen?
        Veren merkki on siis uskovan sisimmässä, eikä otsassa. Ja katsopa mitä Herran teksti sanoo siitä
        sinetistä, jonka saavat 12 000 pyhää kustakin israelin sukukunnasta; "sapatti" siinä ei lue vaan paras
        mahdollinen teksti, varsinainen Herran teksti, juu ..

Joh.Ilm. 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta (144000) , joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

IDENEB

• benedi

" Sido todistus talteen,Lukitse laki sinetillä minun opetuslapsiini"

Eikö laissa IV. s käsky ole sapatti käsky?
        On te sanotte!

Eikö sinetti ole mukamas yksi? Eihän tässä lue: " Lukitse laki SINETEILLÄ, minun opetuslapsiini!!!

Ei, vaan sinetillä!!
        No kertokaahan mikä näistä 10-käskystä teidän mielestänne sitten sopisi paremmin SINETIKSI, jolla laki lukitaan meihin ,kuin minun ehdottamani sapatin päivä, jolle on jo paljon löydetty tukea Raamatusta!???

Tämä käsky on siis ikäänkuin lukko, jolla lukitaan muutkin käskyt yhteen nippuun , meidän sydämissä!!

• benedi
        hermanni 68 kirjoitti:

"Ketä tottelemaan ja palvelemaan te antaudutte, sen palvelijoita (orjia) te olette" Raamattu"

Luuletko Benedi, että esim helluntailaiset ajattelevat sunnuntaina tekevänsä palveluksen Paaville?

Adventisti sensijaan palvelee hengessään Ellniä ja miettii, miten voisi miellyttää profeettaansa..

Se taas joka on Kristuksessa, on uusi luomus. Hän elää ylösnousemuselämää yhdessä Kristuksen kanssa. Hän palvoo Jeesusta. Hän rakastaa Jeesusta. Hänenllä on oma rakkaussuhteensa Jeesukseen.

Rakastatko sinä Jeesusta ?

Miksi pelkäät???

niille, jotka sitä tottelevat, vaan laittomille, varkaille, valehtelijoille, niskuroiville jne.
        heidän pelkonaanhan " kuoleman virka" on!!

Se, joka on vapaa laista, sillä ei ole pelkoja, koska vapaus karkottaa pelon!

• stone83
        benedi kirjoitti:

On te sanotte!

Eikö sinetti ole mukamas yksi? Eihän tässä lue: " Lukitse laki SINETEILLÄ, minun opetuslapsiini!!!

Ei, vaan sinetillä!!
        No kertokaahan mikä näistä 10-käskystä teidän mielestänne sitten sopisi paremmin SINETIKSI, jolla laki lukitaan meihin ,kuin minun ehdottamani sapatin päivä, jolle on jo paljon löydetty tukea Raamatusta!???

Tämä käsky on siis ikäänkuin lukko, jolla lukitaan muutkin käskyt yhteen nippuun , meidän sydämissä!!

on käsky mikä on teidän lahkossa opetettu..ei mikään kymmenestä käskystä käy sinetiksi,ymmärrätkö että kaikkia käskyjä tulee noudattaa yhtälailla,ei ole mitään sinettikäskyä..Sinettinä toimii kaikkien käskyjen noudattaminen ja usko Jeesukseen,mutta et tunnu tätä tajuavan.

• stone83
        benedi kirjoitti:

On te sanotte!

Ei, vaan sinetillä!!

"Tämä käsky on siis ikäänkuin lukko, jolla lukitaan muutkin käskyt yhteen nippuun , meidän sydämissä!!"
        Onko sulla jokin pakkomielle rustailla jotain omaa,eikö raamtun sana sinulle riitä?
        Tiedätkö edes mikä sinetti on?

• benedi
        stone83 kirjoitti:

on käsky mikä on teidän lahkossa opetettu..ei mikään kymmenestä käskystä käy sinetiksi,ymmärrätkö että kaikkia käskyjä tulee noudattaa yhtälailla,ei ole mitään sinettikäskyä..Sinettinä toimii kaikkien käskyjen noudattaminen ja usko Jeesukseen,mutta et tunnu tätä tajuavan.

" lukitse laki "sinetillä" ei sineteillä ..minun opetuslapsiini, niin se johtaa siihen että odotamme Herraa Jeesusta, saapuvaksi hakemaan omansa luokseen!

" Emmekö me, sinun nimesi kautta ( Jeesus nimi) ennustaneet, ajaneet ulos riivaajia, parantaneet sairaita, ja theneet
        monta voimallista tekoa, niin minä lausun heille julki ( sanon suoraan). Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan teitä tuntenut" Jeesus

Jeesuksen nimeähän käytetään lähes kaikkialla maailmassa, eril. karismaattisissa parantumis ja herätyskokouksissa.
        Suomessa hyvin suosittuja tilaisuuksia!

On totta, että sairaita parantuu, jalkoja pidennetään, tapahtuu ihmeitä jopa riivaajat pakenevat..jne.

Mistä on kyse?
        helppoa! Menen paikalle ja haastattelen vastuulliset johtajat:
        Kysyn heiltä: " Sanotteko että minun ja teidän sekä koko tämän kokousväen tulee pysyä laissa ja todistuksessa"

" Jeesuksen todistus on profetian henki")
        Jos he sanovat, ja he sanovat: " Emme ole lain alla, vaan armon alla" ..ja " Jeesus on puolestamme täyttänyt lain " jen.jne.

Sanon tietenkin lausunnosta kiitos, ja menen pois!

Siitä minä tiedän, ettei Jeesus ole tätä sakkia koskaan tuntenut. Jeesuksen nimen kautta taphatuva ihme, ja sairauden paraneminen, ei ole osoitus että Jeesus tuntisi tämän porukan!!

He kyllä huutavat, " Herra, Herra, mutta eivät tee mitä Jeesus sanoo"

• stone83
        benedi kirjoitti:

" lukitse laki "sinetillä" ei sineteillä ..minun opetuslapsiini, niin se johtaa siihen että odotamme Herraa Jeesusta, saapuvaksi hakemaan omansa luokseen!

" Emmekö me, sinun nimesi kautta ( Jeesus nimi) ennustaneet, ajaneet ulos riivaajia, parantaneet sairaita, ja theneet
        monta voimallista tekoa, niin minä lausun heille julki ( sanon suoraan). Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan teitä tuntenut" Jeesus

Jeesuksen nimeähän käytetään lähes kaikkialla maailmassa, eril. karismaattisissa parantumis ja herätyskokouksissa.
        Suomessa hyvin suosittuja tilaisuuksia!

On totta, että sairaita parantuu, jalkoja pidennetään, tapahtuu ihmeitä jopa riivaajat pakenevat..jne.

Mistä on kyse?
        helppoa! Menen paikalle ja haastattelen vastuulliset johtajat:
        Kysyn heiltä: " Sanotteko että minun ja teidän sekä koko tämän kokousväen tulee pysyä laissa ja todistuksessa"

" Jeesuksen todistus on profetian henki")
        Jos he sanovat, ja he sanovat: " Emme ole lain alla, vaan armon alla" ..ja " Jeesus on puolestamme täyttänyt lain " jen.jne.

Sanon tietenkin lausunnosta kiitos, ja menen pois!

Siitä minä tiedän, ettei Jeesus ole tätä sakkia koskaan tuntenut. Jeesuksen nimen kautta taphatuva ihme, ja sairauden paraneminen, ei ole osoitus että Jeesus tuntisi tämän porukan!!

He kyllä huutavat, " Herra, Herra, mutta eivät tee mitä Jeesus sanoo"

" lukitse laki "sinetillä" ei sineteillä ..minun opetuslapsiini, niin se johtaa siihen että odotamme Herraa Jeesusta, saapuvaksi hakemaan omansa luokseen!"

Niin yksinkertainen asia,mutta et silti tunnu tajuavan.Sinetillä laitetaan kiinni jotain,esim kirjekuori tai tiedätkö mitä tarkoittaa sopimuksen sinetöinti?Miten et voi tietää mikä on sinetti,sitä en ymmärrä..oletko käynyt jo ylä-asteen?

• stone83

merkistä edelleen..
      merkki= 1. enne siitä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu, ennusmerkki
      2. kirjoitusjärjestelmässä esiintyvä kirjain tai muu merkki, kirjainmerkki
      3. jälki
      4. oire
      5. tuotemerkki
      6. symboli
      7. lähtömerkki
      8. esim. äänellä tai valolla toteutettava viesti toiselle

• e.k-i

Yhdistää KAKSI ERI MERKKIÄ YHDEKSI.

Uskovat ymmärtävät Pyhän Hengen sinetin...siitä Herra tuntee omansa-

Sitten on tämä TOINEN merkki,jolla ei ole mitään tekemistä pakana/srk,n,eikä adventistien kanssa...eikä PH_sinetin kanssa

Ilm.7,ja 14. ilmoittaa että kysymys on 144 000,ja 12 sukukunnasta olevia Israelilaisia...Heille oli otsaan kirjoitettu..HÄNEN nimensä,ja HÄNEN ISÄNSÄ NIMI...Ei siis mitään sapattisinettiä...

• stone83
        e.k-i kirjoitti:

Sitten on tämä TOINEN merkki,jolla ei ole mitään tekemistä pakana/srk,n,eikä adventistien kanssa...eikä PH_sinetin kanssa

Ilm.7,ja 14. ilmoittaa että kysymys on 144 000,ja 12 sukukunnasta olevia Israelilaisia...Heille oli otsaan kirjoitettu..HÄNEN nimensä,ja HÄNEN ISÄNSÄ NIMI...Ei siis mitään sapattisinettiä...

se on.

• benedi
        e.k-i kirjoitti:

ovat juuri niitä, jotka ovat eläessään katsoneet täydelliseen lakiin .. " Herran laki on täydellinen, se virvoittaa sielun.
        Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan"..Ps 19:7...vapauden lakiin, ja pysyy (myös) siinä
        , eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään" Jaakob 1: 25

Usko ilman tekoja on kuollut! Jos haluat olla autuas tekemisessäsi, niin älä ole muistamaton kuulija: " Jos tahdot päästäelämään sisälle pidä käskyt" Jeesus

Kuninkaallinen laki , raamatun mukaan täytetään siten että " Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" Jaakob 2: 8

Mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lain rikkojia! jae 9

Eikö esim. paavi ja piispa ole henkilöitä? Jos te siis katsotte henkilöä, minkä viikonpäivän
        nämä' pyhittää, ja pyhitätte saman päivän kuin hekin, niin Jumalan laki näyttää teille että olette lainrikkojia!!

" Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin" jae 10

Jos siis paavi ja piispa rikkovat yhtäkohtaa vastaan, ja te teette samoin, ja vieläpä puhutte niinkuin hekin,niin eikö vapauden laki ole teidätkin tuomitseva!?? jae 12

Vai sanotteko te puolustukseksi, että emme tienneet mikä viikonpäivistä on Herra sinun Jumalasi
        luomisviikon merkki eli sinetti?
        Eikö olekin niin veljet, ettei samasta suusta saa lähteä " Kiitos Herralle" ja valhe, eli väärän todistuksen antaminen?
        Te sanotte: " Mepä pelastumme uskosta Jeesukseen"

" Mutta tahdotko tietää sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton"? Jaakob 2: 20
        Eikö portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, eikä vain sanoista, kun päästi lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois"?

"Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku (paavi, tai piispa) sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja?
        Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa"??Jaakob 2: 14

Eikö ryöväri ristillä kertonut Jeesuksen kuullen: " Me tosin kärsimme oikeuden mukaan (lain mukaan),
        sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaisevat; mutta tämä (Jeesus) ei ole mitään pahaa tehnyt"
        LK 23: 41
        Ei niin, sillä " Tapansa mukaan Jeesus meni sapattina synagoogaan, ja nousi lukemaan" Raamattu

Mikä siis on tuomio?
        " Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat" Joh 3: 19

" Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojaan nuhdeltaisi" jae 20

Mitä me enää todistajia tarvitsemme, kyllä me tiedämme , miksi te vastustatte sitäettei sapatti olisi mikään merkki tahi sinetti!

Miten siis on? "Täyttäkää isäinne mitta"

• stone83
        benedi kirjoitti:

ovat juuri niitä, jotka ovat eläessään katsoneet täydelliseen lakiin .. " Herran laki on täydellinen, se virvoittaa sielun.
        Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan"..Ps 19:7...vapauden lakiin, ja pysyy (myös) siinä
        , eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään" Jaakob 1: 25

Usko ilman tekoja on kuollut! Jos haluat olla autuas tekemisessäsi, niin älä ole muistamaton kuulija: " Jos tahdot päästäelämään sisälle pidä käskyt" Jeesus

Kuninkaallinen laki , raamatun mukaan täytetään siten että " Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" Jaakob 2: 8

Mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lain rikkojia! jae 9

Eikö esim. paavi ja piispa ole henkilöitä? Jos te siis katsotte henkilöä, minkä viikonpäivän
        nämä' pyhittää, ja pyhitätte saman päivän kuin hekin, niin Jumalan laki näyttää teille että olette lainrikkojia!!

" Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin" jae 10

Jos siis paavi ja piispa rikkovat yhtäkohtaa vastaan, ja te teette samoin, ja vieläpä puhutte niinkuin hekin,niin eikö vapauden laki ole teidätkin tuomitseva!?? jae 12

Vai sanotteko te puolustukseksi, että emme tienneet mikä viikonpäivistä on Herra sinun Jumalasi
        luomisviikon merkki eli sinetti?
        Eikö olekin niin veljet, ettei samasta suusta saa lähteä " Kiitos Herralle" ja valhe, eli väärän todistuksen antaminen?
        Te sanotte: " Mepä pelastumme uskosta Jeesukseen"

" Mutta tahdotko tietää sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton"? Jaakob 2: 20
        Eikö portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, eikä vain sanoista, kun päästi lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois"?

"Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku (paavi, tai piispa) sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja?
        Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa"??Jaakob 2: 14

Eikö ryöväri ristillä kertonut Jeesuksen kuullen: " Me tosin kärsimme oikeuden mukaan (lain mukaan),
        sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaisevat; mutta tämä (Jeesus) ei ole mitään pahaa tehnyt"
        LK 23: 41
        Ei niin, sillä " Tapansa mukaan Jeesus meni sapattina synagoogaan, ja nousi lukemaan" Raamattu

Mikä siis on tuomio?
        " Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat" Joh 3: 19

" Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojaan nuhdeltaisi" jae 20

Mitä me enää todistajia tarvitsemme, kyllä me tiedämme , miksi te vastustatte sitäettei sapatti olisi mikään merkki tahi sinetti!

Miten siis on? "Täyttäkää isäinne mitta"

tuomitset meidät tässä kirjoituksessa,sanot että teemme samoin kuin piispa ja paavi..tehdään samoin mitä?
        En ole sanonut etten vietä sapattia lauantaisin,olen sanonut ettei ole olemassa mitään SAPATTISINETTIÄ,merkki ja sinetti ei ole sama asia!Taidatte sinä ja eepu olla samoja kirjoittajia,kun samaa asiaa jauhatte.Lisäätte omianne raamattuun ja sitten olette täällä tuomitsemassa muita.Haukutte vielä samalla perkeleen pojiksi,sun muuta.Oikein uskovaisen puhetta,eikö??
        Ei ole olemassa mitään sinettiä,jokaista käskyä tulee noudattaa yhtävertaisesti,ei ole olemassa yhtä ylitse muiden.Jumalan silmissä kaikki synnit ovat saman arvoisia,joten miten kehtaat vastustaa hänen sanaansa ja nostaa yhden muita tärkeämmäksi?

• ss

sinetin saa?

Milloin ihminen voi olla vakuuttunut siitä, että on saanut Jumalan sinetin. Kuten tiedät eri kulttuureissa on erilaisia sapattisääntöjä esim amerikkalaiset eivät ui sapattina.

Entä suomalainen, voiko hän uida sapattina?

Jos voi Suomessa uida, niin entä jos menee vierailulle ameriikkaan, menettäkö hän sinettinsä siellä uituaan sapattina?

Entä voinko ostaa bensaa sapattina.

90 l alussa kallioniemessä ei saanut saunoa sapattina. Nykyään saa. Oko Jumala muuttanut sapattisinetin sääntöjä 10 vuodessa?

Oletko varma, että sapatinviettosi kelpaa Jumalalle, Pitäisikö sinun vielä petrata ajatuspuolella, kun vilkuilet kelloa ja toivot sapatin pian päättyvän , että voisit vihdoin hengähtää ja avata TVn .

• benedi

Raamattu kertoo kuitenkin että " uusi liitto on paremmille lupauksille perusteetu, kuin se ensimmäinen"

Mitä tämä tarkoittaa?

Se tarkoittaa sitä, että kun Jumala kirjoittaa uudessa liitossa lakinsa meidän sydämiimme ja mieliimme, niin hän itse on luvannut pitää lain!

Etkö muista? " Kun minä menen pois, lähetän minä teille Puolustajan Pyhän Hengen, olemaan joka päivä teidän kanssanne, maailman loppuun asti"
        Oliko näin?
        Eikö meidän maailmanloppumme,tule kun tapahtuu " Herra on laupias ja armahtavainen, ja antaa anteeksi monett synnit, mutta rankaisematta hän ei jätä"

Mikä se rankaisu on, armoliitossa eläessä? Eikö tämä: " Synnin palkka on kuolema"...mutta koska olemme ottaneet Jeesuksen veren suojaksemme " Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa"...
        Ensimmäisellä kuolemalla on valta meihin, ellei Jeesus tule eläessämme.!

Kun siis Pyhä Henki asuu meissä (joka päivä), niin eikö Hän sapatinpäivänä meissä asu???
        Ahaa, siis asuu!!

No silloinhan Jumalan sana ei tyhjään raukea. sillä on kirjoitettu: " Hän vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen että hänen hyvä tahtonsa meissä tapahtuisi, ja että hänen oma mielisuosionsa meissä tulisi ilmi"

Etkö muista? " Emme itse enää elä, vaan Kristus elää minussa"...Miten, iso mies, lihaa ja luita oleva voisi meissä asua?
        Pyhän Henken kautta, eikö vain!?

Jos minä en vitä sapattia, vaan Pyhä Henki asuessaan viettää sen puolestani, niin, eikö se tule oikeen vietetyksi!??

Uusi liittohan on perustettu " Jumalan lupauksille" = " Minä olen pitänyt Isäni käskyt, ja pysyn Hänen rakkaudessaan" Jeesus

Hän siis asuessaan meissä, tekee saman " tempun" ...joten Hän myös " varoittaa" muistuttaa, opettaa, lohduttaa, huokaa, rukoilee...jne

Näin oleen kysymyksiisi on nyt vastattu!
        Vai sanotko että " Pyhä Henki on valehtelija, ja voimaton?

Varoitan kädet kyynrpäitä myöten ristissä, ettet sano niin!!

• ss
        benedi kirjoitti:

Raamattu kertoo kuitenkin että " uusi liitto on paremmille lupauksille perusteetu, kuin se ensimmäinen"

Mitä tämä tarkoittaa?

Se tarkoittaa sitä, että kun Jumala kirjoittaa uudessa liitossa lakinsa meidän sydämiimme ja mieliimme, niin hän itse on luvannut pitää lain!

Etkö muista? " Kun minä menen pois, lähetän minä teille Puolustajan Pyhän Hengen, olemaan joka päivä teidän kanssanne, maailman loppuun asti"
        Oliko näin?
        Eikö meidän maailmanloppumme,tule kun tapahtuu " Herra on laupias ja armahtavainen, ja antaa anteeksi monett synnit, mutta rankaisematta hän ei jätä"

Mikä se rankaisu on, armoliitossa eläessä? Eikö tämä: " Synnin palkka on kuolema"...mutta koska olemme ottaneet Jeesuksen veren suojaksemme " Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa"...
        Ensimmäisellä kuolemalla on valta meihin, ellei Jeesus tule eläessämme.!

Kun siis Pyhä Henki asuu meissä (joka päivä), niin eikö Hän sapatinpäivänä meissä asu???
        Ahaa, siis asuu!!

No silloinhan Jumalan sana ei tyhjään raukea. sillä on kirjoitettu: " Hän vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen että hänen hyvä tahtonsa meissä tapahtuisi, ja että hänen oma mielisuosionsa meissä tulisi ilmi"

Etkö muista? " Emme itse enää elä, vaan Kristus elää minussa"...Miten, iso mies, lihaa ja luita oleva voisi meissä asua?
        Pyhän Henken kautta, eikö vain!?

Jos minä en vitä sapattia, vaan Pyhä Henki asuessaan viettää sen puolestani, niin, eikö se tule oikeen vietetyksi!??

Uusi liittohan on perustettu " Jumalan lupauksille" = " Minä olen pitänyt Isäni käskyt, ja pysyn Hänen rakkaudessaan" Jeesus

Hän siis asuessaan meissä, tekee saman " tempun" ...joten Hän myös " varoittaa" muistuttaa, opettaa, lohduttaa, huokaa, rukoilee...jne

Näin oleen kysymyksiisi on nyt vastattu!
        Vai sanotko että " Pyhä Henki on valehtelija, ja voimaton?

Varoitan kädet kyynrpäitä myöten ristissä, ettet sano niin!!

Kirjoiti:"

"Kun siis Pyhä Henki asuu meissä (joka päivä), niin eikö Hän sapatinpäivänä meissä asu???
        Ahaa, siis asuu!!"

Asuuko Benedi Pyhä Henki niissä ihmisissä, jotka kokoontuvat sunnuntaisin Jumalanpalveluksiin?

• benedi
        ss kirjoitti:

Kirjoiti:"

"Kun siis Pyhä Henki asuu meissä (joka päivä), niin eikö Hän sapatinpäivänä meissä asu???
        Ahaa, siis asuu!!"

Asuuko Benedi Pyhä Henki niissä ihmisissä, jotka kokoontuvat sunnuntaisin Jumalanpalveluksiin?

Vastaus: Ensinnäkin Pyhä Henki on näkymätön, sillä ei ole lihaa eikä luita kuten Jeesuksella on!!
        Joten niinä kertoina kun olen sunnuntaina käynyt kirkossa, en ole nähnyt Pyhää Henkeä itseni enkä muiden pään päällä!
        Miksi?
        Siksi että Hän asuu ihmisessä sisällä, mielessä eli aivoissa!

" Minkälaisen huoneen te minulle rakentaisitte, että minä siinä asuisin?
        " En minä asu käsillä tehdyissä huoneissa....Muistitko tämän jakeen?

Sitten vielä: Kuka teistä on pannut minut tuomariksi ja jakomieheksi, että minä ratkaisisin
        kenessä Pyhä Henki asuu ja kenessä ei!??

" Pyhä Henki tekee niinkuin Hän itse tahtoo"..Eikö niin?

Pyhän Hengen tietää sanoista ja teoista! " Sanoistasi sinut tuomitaan syyttömäksi tai syylliseksi"
        Ja " teoistaan tuntee jo poikasenkin"

Jeesus kokoontui syömään syömärien ja juomarien kanssa, eiokä Pyhä Henki hievahtanutkaan hänestä!
        Jos joku on sunnuntaina kirkossa , niin annan hänelle ohjeen:
        "Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu"

" Ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että sen kautta kasvaisitte
        pelastukseen" 1 Piet. 2: 1,2

Riittikö vastaukseksi?

• ss
        benedi kirjoitti:

Vastaus: Ensinnäkin Pyhä Henki on näkymätön, sillä ei ole lihaa eikä luita kuten Jeesuksella on!!
        Joten niinä kertoina kun olen sunnuntaina käynyt kirkossa, en ole nähnyt Pyhää Henkeä itseni enkä muiden pään päällä!
        Miksi?
        Siksi että Hän asuu ihmisessä sisällä, mielessä eli aivoissa!

" Minkälaisen huoneen te minulle rakentaisitte, että minä siinä asuisin?
        " En minä asu käsillä tehdyissä huoneissa....Muistitko tämän jakeen?

Sitten vielä: Kuka teistä on pannut minut tuomariksi ja jakomieheksi, että minä ratkaisisin
        kenessä Pyhä Henki asuu ja kenessä ei!??

" Pyhä Henki tekee niinkuin Hän itse tahtoo"..Eikö niin?

Pyhän Hengen tietää sanoista ja teoista! " Sanoistasi sinut tuomitaan syyttömäksi tai syylliseksi"
        Ja " teoistaan tuntee jo poikasenkin"

Jeesus kokoontui syömään syömärien ja juomarien kanssa, eiokä Pyhä Henki hievahtanutkaan hänestä!
        Jos joku on sunnuntaina kirkossa , niin annan hänelle ohjeen:
        "Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu"

" Ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että sen kautta kasvaisitte
        pelastukseen" 1 Piet. 2: 1,2

Riittikö vastaukseksi?

huomasin , että olit antanut vastauksen jo aloitteessasi pedon merkistä:

BENEDI:
        "Sapatti on Jumalan ja Jumalan lasten välillä oleva merkki eli SINETTI
        " Sido todistus talteen,

Uskot niinkuin ADV kirkko ja etenkin Ellen opetti 1800 luvulla.

Mitä jos sinetti onkin uskovilla usko Jeesukseen?

• benedi
        ss kirjoitti:

huomasin , että olit antanut vastauksen jo aloitteessasi pedon merkistä:

BENEDI:
        "Sapatti on Jumalan ja Jumalan lasten välillä oleva merkki eli SINETTI
        " Sido todistus talteen,

Uskot niinkuin ADV kirkko ja etenkin Ellen opetti 1800 luvulla.

Mitä jos sinetti onkin uskovilla usko Jeesukseen?

usko Jeesukseen, sillä Jeesus on sinetöinyt monia kirjeitä meille!
        " Pitäkää usko Jumalaan" sanoo Raamattukin!

Ja katsohan!
        " Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä...( Jätänkö jakeen tähän, niin voit sanoa " Ylistys Herralle?)
        En jätä, jatketaan: ,..mtta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se , ei ole elämää näkevä vaan Jumalan
        viha pysyy hänen päällänsä" Joh 3:36

Huomaatko että kuuliaisuus, eli totteleminen, on seuraus uskosta!

Jos uskot että kesä tulee, niin uskon seuraus on että lehdet ja hedelmät ilmestyvät puihin ja kasveihin ajallaan!

Kyllä saatanakin uskoo Jeesukseen, mutta hän ei suostu uskomaan Jeesustam ja tottelemaan häntä!
        Etkö tiedä? " Usko ilman tekoja on kuollut"

Jeesushan se määrää elämäsi uskon ja teot, ei niitä ole jätetty sinun arvioitavaksi!

• ss
        benedi kirjoitti:

Ja katsohan!
        " Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä...( Jätänkö jakeen tähän, niin voit sanoa " Ylistys Herralle?)
        En jätä, jatketaan: ,..mtta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se , ei ole elämää näkevä vaan Jumalan

Jos uskot että kesä tulee, niin uskon seuraus on että lehdet ja hedelmät ilmestyvät puihin ja kasveihin ajallaan!

Kyllä saatanakin uskoo Jeesukseen, mutta hän ei suostu uskomaan Jeesustam ja tottelemaan häntä!

Jeesushan se määrää elämäsi uskon ja teot, ei niitä ole jätetty sinun arvioitavaksi!

En oikein saa selvää, mitä ajat takaa teksteissäsi, aivan kuin yrittäisit jotenkin hämätä minua?

Kuka olet Benedi?

• IDENEB
        benedi kirjoitti:

Ja katsohan!

"Huomaatko että kuuliaisuus, eli totteleminen, on seuraus uskosta!"

Kyllä me Raamatusta huomaamme mitä on uskonkuuliaisuus, mutta ei sitä sinun palapelileikistäsi näe.

Room.1:5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran,
        että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,

1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen palvelija, kutsuttu apostoliksi ja valittu julistamaan Jumalan evankeliumia, tervehtii kaikkia Roomassa olevia Jumalalle rakkaita ja hänen kutsumiaan pyhiä.* [1:1,7: Ajatuksen selkeyttämiseksi on jakeen 7 alkuosa ("tervehtii - -") siirretty jakeen 1 loppuun. : Ilmausta "pyhät" käytettiin alun perin Jerusalemin alkuseurakunnan jäsenistä, sittemmin kaikkien seurakuntien kristityistä.] [1. Kor. 1:1; Gal. 1:15]
        2 Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, [Luuk. 1:70, 24:25-27; Joh. 5:39; 1. Piet. 1:10]
        3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]

4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
        5 ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen. [1. Kor. 15:10; Gal. 1:15,16 | Room. 16:26]

6 Näitä Jeesuksen Kristuksen kutsumia olette myös te. [Room. 9:24]
        7 Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille.* [1. Kor. 1:2,3; Gal. 1:3; Ef. 1:1,2]

• >>Merkki ja sinetti on yksi ja sama asia! >>

Onko? Kun Jumala pani Kain'iin merkin ettei kukaan tappaisi häntä, niin oliko tuo merkki Jumalan sinetti?

• benedi=siunattu

hyvään hyvä merkki!

Laki on lukittu sinetillä jumalan opetuslapsiin" Jesaja...mutta Kain tunsi Jumalan lain " Älä tapa"
        joten hänellä ei ollut " Jumalan lain sinettiä" koskapa tappoi itseään vanhurskaamman miehen!

Kainin uhrilahjan puoleen Jumala ei katsonut, koskapa se ei ollut Jumalan tarkoittama uhrilahja!
        Ei hedelmiä uhraamalla syntejä anteeksi anneta, niitähän Kain toi uhrilahjaksi.

Aabeli oli taas ajatellut Jumalan mielen mukaisesti, ja toi uhrilahjan laumansa esikoisista!
        Jeesushan on Jumalan esikoisPoika!

Tästäkös Kain vihastui,ja hänen hahmonsa synkistyi....Meidänkin on vain joka päivä tuota uhrilahjaksemme
        kertakaikkinen uhri Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Jumala panee sinettinsä vain niihin tavaroihin, jotka hän omistaa!!

Jumalan lain omistaa JumalaKristuksessa!
        Sapatti on Luomisen päättymisen sinetti, ja luomisen omistaa Jumala!
        Jumala loi Kainin, ja omisti hänet,..vaikka tämä suostuikin saatanan yllytykseen!

" Saatana on valehtelija ja murhaaja alusta asti" Jeesus

Ei kukaan ole minua kavahtanut, vaikka olen saanut ylinopeus-sakkoja,...mutta on merkillistä, jos tiedän että joku on murhaaja, ja jos hän tulee samaan pöytään, jokin näkymätön voima karkoittaa minut
        siitä, kammo!

terv. benedi

• IDENEB

144000 sinettiä riittää eli 12 x 12000 ja yhtäkään adventistia ei kelpuuteta NIIDEN sinettien haltijoiksi.

Ilm. 7:4
      Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta (144000) merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista: ..

Ei mistään adventtisukukunnasta. Adventtikirkkolaitos ei ole yhtäkuin Israelin 12 sukukuntaa.
      Oikastaanpa valheen hengen hedelmää. Adv. virallisella sapattisinettisivulla on kuva; sinetissä
      lukee "sapatti". http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm
      Tiedämme että se on väärennös, sillä Jumalan sinetissä lukee aivan muuta ..

Ilm. 14:1
      Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta (144000) , joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

Luuleeko benedi ettei saa tuomiota harhaopin levittämisestä? Ellenin vastuu rajoittuu 4 sukupolveen.

• eepu*

"Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka." (Efe.4:30)

• e.k-i

Pyhän Hengen sinetti. Sapatti-sinettiä ei ole olemassa.

• benedi=siunattu
        e.k-i kirjoitti:

Jos Pyhä Henki meissä asuu, niin kuiskaileeko hän pitkin päivää:

" Älä mene sapattina synagookaan, äläkä tee niinkuin Jeesus teki"???
        Käyttäsit aivojasikin joskus

• eepu*
        e.k-i kirjoitti:

Vastaan, että on, Katso:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8755719/42028592

*
        ♥ MARANATA! ♥

• e.k-i
        benedi=siunattu kirjoitti:

Jos Pyhä Henki meissä asuu, niin kuiskaileeko hän pitkin päivää:

" Älä mene sapattina synagookaan, äläkä tee niinkuin Jeesus teki"???
        Käyttäsit aivojasikin joskus

Niinpä minäkin...Juudas meni,ja hirttäytyi.... tee sinä samoin.

• benedi

• stone83

• benedi
        e.k-i kirjoitti:

Niinpä minäkin...Juudas meni,ja hirttäytyi.... tee sinä samoin.

Jeesuksen tuon viattoman veren, kuten Juudas!
        Jos sanot : " En ole" Kysyn: " Puhutkohan totta"?

Koska jokainen ihminen on valehtelija, ja Jumala puhuu totta, niin
        miksi et tekisi samoin kuin Juudas?

Sinä siis kuitenkin olet syntinen?
        Mitä synti on? " Syntiä en olisi tullut tuntemaan ellei laki olisi kertonut mikä on syntiä" Paavali

Oletko e.k. i rikkonut lakia?
        Sanot ehkä: " Sapattia en ainakaan ole pyhittänyt, on Jeesuksen asia jos Hän on sen siunannut ja pyhittänyt, minähän en ole Jeesus"

• e.k-i
        benedi kirjoitti:

Jeesuksen tuon viattoman veren, kuten Juudas!
        Jos sanot : " En ole" Kysyn: " Puhutkohan totta"?

Koska jokainen ihminen on valehtelija, ja Jumala puhuu totta, niin
        miksi et tekisi samoin kuin Juudas?

Sinä siis kuitenkin olet syntinen?
        Mitä synti on? " Syntiä en olisi tullut tuntemaan ellei laki olisi kertonut mikä on syntiä" Paavali

Sanot ehkä: " Sapattia en ainakaan ole pyhittänyt, on Jeesuksen asia jos Hän on sen siunannut ja pyhittänyt, minähän en ole Jeesus"

Sanot ehkä: " Sapattia en ainakaan ole pyhittänyt, on Jeesuksen asia jos Hän on sen siunannut ja pyhittänyt, minähän en ole Jeesus

Eki vastaa näin:

Benedi on rikkonut myös sapatin,vaikka luulee sitä noudattavansa,sen takia tarvitsee jeesusta,jos on älynnyt hänet vastaan-ottaa.

• benedi
        e.k-i kirjoitti:

Sanot ehkä: " Sapattia en ainakaan ole pyhittänyt, on Jeesuksen asia jos Hän on sen siunannut ja pyhittänyt, minähän en ole Jeesus

Eki vastaa näin:

Benedi on rikkonut myös sapatin,vaikka luulee sitä noudattavansa,sen takia tarvitsee jeesusta,jos on älynnyt hänet vastaan-ottaa.

paikkansa, kukas sitä nyt kiistämään.
        Minähän olen kirjautunut syntisistä toiseksi suurimmaksi, koska Paavalihan sen ensimmäisen paikan vei!

" Minä olen syntisistä suurin" Paavali

Kyse oli enemmänkin siitä oletko edes alkanut sitä viettää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4351
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2380
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1931
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1525
    5. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      16
      1490
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1483
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      881
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      767
    10. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      64