näinhän sitä on totuttu sanomaan. Miten lie huomenna kun pässi nousee junaan ja edessä on 5 tunnin junamatka. Meinaan vaan kun siitä h-vetin pitkä aika kun oon junaa käyttänyt. Miten siellä pitää käyttäytyä ? Onko ravintolavaunua A-oikeuksin ? Yökerhoa? Makuuvaunua?. Entäs jos se wessa ei toimikkaan ? Paljon on kysymyksiä mielessä.
Koettakaa kestää. H.I.J.
"TOIMII KUIN JUNAN WESSA"
14
235
Vastaukset
viis tuntia on sentään pitkä aika.
Mitenkö pitää käyttäytyä.. no ensinnäkin istut hipihiljaa paikallasi etkä juokse kirkuen pitkin käytäviä huutaen "Takuulla tää juna suistuu raiteilta ihan pian!".. sellanen vaan lietsoo turhaa hermostuneisuutta kanssamatkustajissa. Ja käy hermoon muutenkin.
Luultavasti siellä on ravintolavaunu mut sinnehän sä et voi mennä, sun pitää istua paikallasi. A-oikeuksilla ei näinollen ole merkitystä.
Ei oo. (yökerhoa)
Makuuvaunu saattaa olla mut makaileen ehtii kotonakin. Seuraa sensijaan ikkunan ohi vilistävää talvista nevamaisemaa.
Kysy vaan jos on vielä jotain, kyllä mä vastaan.
H.I.J.- Yx Pässi
siis noin vertauskuvallisesti. Ei kai sitä yökerhoa päiväjunassa ole, mihinkään päiväkerhoon en mene, prkl.
Luuletko et kannattais ostaa seisomapaikka sieltä ravintolasta tai voisko yrittää ns. pommilla ja lymyillä 5 t. siellä wessassa, konnaria piilossa. Yx Pässi kirjoitti:
siis noin vertauskuvallisesti. Ei kai sitä yökerhoa päiväjunassa ole, mihinkään päiväkerhoon en mene, prkl.
Luuletko et kannattais ostaa seisomapaikka sieltä ravintolasta tai voisko yrittää ns. pommilla ja lymyillä 5 t. siellä wessassa, konnaria piilossa.Jos nyt kuitenkin päädyt siihen, varaa riittävä pinkka matkalukemista (Aku Ankkaa tai Seiskaa).
Enkös mä ohjeistanu sut silleen et sinne ravintolavaunuun et mene? Onks tää nyt tällä selvä? Muutama makkaravoileipä ja maitopullo mukaan, sä pärjäät sillä kyllä.
Aim oolveis vit juu..;)- Yx Pässi
a-v kirjoitti:
Jos nyt kuitenkin päädyt siihen, varaa riittävä pinkka matkalukemista (Aku Ankkaa tai Seiskaa).
Enkös mä ohjeistanu sut silleen et sinne ravintolavaunuun et mene? Onks tää nyt tällä selvä? Muutama makkaravoileipä ja maitopullo mukaan, sä pärjäät sillä kyllä.
Aim oolveis vit juu..;)Viis tuntia hiljaa paikallaan. Ei oo heleppoa, ei. Maitopullo omat eväät, nou tänks. Kossupullo ja pizzaa. Entäs nuo lukemiset, lasten ja naistenlehdet ei, ehkä sitten noi miesten lehdet, esim.Koneviesti ja Kansa taisteli,miehet kertovat tai sit ainaski tuo Kalle tai Jallu, niissä on oivat ristikot.
Yx Pässi kirjoitti:
Viis tuntia hiljaa paikallaan. Ei oo heleppoa, ei. Maitopullo omat eväät, nou tänks. Kossupullo ja pizzaa. Entäs nuo lukemiset, lasten ja naistenlehdet ei, ehkä sitten noi miesten lehdet, esim.Koneviesti ja Kansa taisteli,miehet kertovat tai sit ainaski tuo Kalle tai Jallu, niissä on oivat ristikot.
pian silmien edessä jos jotain lihatavaralehteen rupeet siellä ahtaassa vessassa lukeen.. siinä ryskyy ja seinää kaatuu siihenmalliin et veeärrä laittaa sulle pitkän laskun. Plus se junalipun hinnan korotettuna;)
Koneviesti käy.
enää. Sanonta on siltä ajalta, kun junan vessoissa oli semmonen luukku, joka toimi mekaanisella polkimella. Nyt on hirveä alipaineistettu värkki jotta jos tekohampaat tippuvat pönttöön, älä yritä pelastaa niitä. Menee käsi mukana.
Muuten junassa istutaan hiljaa eikä vilkuilla muita. Leikkivaunuun ei saa mennä eikä kerrosvaunuissa käyttää hissiä. Tupakkisalonki löytyy hyvinvarustetuista vaunuista ja kahvila, josta saa kahvin väristä lientä ja eläkkeelle jääneitä reissumiehiä.- Yx Pässi
Mitäs jos viereen lysähtää upea daami ja katsoo mua sillä silmällä. Oonks mä ihan suu supussa ? Mites pieni silmäpeli ? Kielletty ?. Voiko ottaa omat liemet mukaan. Kielletty varmaan sekin. Toista se oli ennen vanhaan. Ei istuttu hiljaa, ei. Kannat kattoon ja nupit kaakkoon. Prkl.
Yx Pässi kirjoitti:
Mitäs jos viereen lysähtää upea daami ja katsoo mua sillä silmällä. Oonks mä ihan suu supussa ? Mites pieni silmäpeli ? Kielletty ?. Voiko ottaa omat liemet mukaan. Kielletty varmaan sekin. Toista se oli ennen vanhaan. Ei istuttu hiljaa, ei. Kannat kattoon ja nupit kaakkoon. Prkl.
miten Savossa, mutta sivistyksen parissa ei tuollainen vetele.
- junan lämmittäjä
Sini-harmaiden lättähattujen eli kiskobussien vessoissa ei ollut edes sitä läppää pöntössä, suora putki ulos ja kyllä toimi. Siitäkö lie sanonta saanut alkunsa?
junan lämmittäjä kirjoitti:
Sini-harmaiden lättähattujen eli kiskobussien vessoissa ei ollut edes sitä läppää pöntössä, suora putki ulos ja kyllä toimi. Siitäkö lie sanonta saanut alkunsa?
Itse en koskaan ehtinyt käydä vessassa lättähatussa kun niin lyhyitä matkoja niissä kuljin. Siellä ei ainakaan päässyt takapuoli paleltumaan kun istui eteisessä moottorin päällä. Kuuma ja tärisevä oli matka. Ilmankos tytöt siinä aina istuivat. Lämmittivät iltaa varten.
- junan lämmittäjä
LaardiBee kirjoitti:
Itse en koskaan ehtinyt käydä vessassa lättähatussa kun niin lyhyitä matkoja niissä kuljin. Siellä ei ainakaan päässyt takapuoli paleltumaan kun istui eteisessä moottorin päällä. Kuuma ja tärisevä oli matka. Ilmankos tytöt siinä aina istuivat. Lämmittivät iltaa varten.
lähtee raiteelta 5. Hyvää matkaa. Olipa hurjaa vaihtaa vaunua vauhdissa.
http://huhti.blogit.fi/files/2009/11/numero-41.jpg junan lämmittäjä kirjoitti:
lähtee raiteelta 5. Hyvää matkaa. Olipa hurjaa vaihtaa vaunua vauhdissa.
http://huhti.blogit.fi/files/2009/11/numero-41.jpgsiinähän ollaan raiteella 5 Helsingin asemalla. Ei kai vaan Keravan kautta Porvooseen menossa?
- lättähattuja
junan lämmittäjä kirjoitti:
se sanonta on, muistan jo 50-luvulla junanvaunuissa olivat VR - veeceessä kuten kerroit noista lättähatuista. Eli suora reikä pihalle, tai kiskojen väliin.
Tosin Wikipedia kertoo Lättähatuista näin:
"ovat Valtionrautateiden käyttämiä Valmetin vuosina 1954-1963 valmistamia "
Nehän olivat lähinnä paikallisjunia, siis lähiliikenteessä.
Viiden tunnin matkaan piti olla Ukko-Pekka. Tosin Helsingistä > Seinäjoelle kesti matka puoli vuorokautta. Entäs sitten Helsingistä > Oulun, aikaa kului kai jo viikko.. ainakin monelta.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/98/Hr1_1021_Rm.jpg
Siinä komia Ukko-Pekka.
..ovat joillekin liian vaikeita käyttää, kun pitää huuhdella seinässä olevasta napista. Ja sen painamisen jälkeenkin pitää odotella kotva ennenkuin mitään tapahtuu. Ja sitten se päästää pahan äänen ja sonnat häviävät kuin taikaiskusta.
Siihen jos oikein pitkän kusen laskee niin koko pönttö lainehtii ja on vastenmielisen näköistä,.,.,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417014
- 323948
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472107- 402068