Tax Free Matkat?

Kade-Made

Mitä mieltä olette Viinikauppa.com:n järjestämistä Tax Free Matkoista.
Bussilla Tallinaan ja takas´ja jos asut pääkaupunkiseudun ulkopuolella, niin viinalastille vielä järjestetty edullinen rahtikuljetus suomessa.
Nerokasta liiketoimintaa ja täysin laillista. Harmittaa kun en itse ole moista keksinyt.
Tää Viinikaupan pitäjä näyttää olevan kova liikemies.

Onko kenelläkkän kokemuksia jo Tax Free Matkoista?

90

3022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rekkamies ?
      • Idenikkar

        Kaveri on oikee nykyajan Robin Hood. Ottaa valtiolta ja antaa kansalle.
        Se Bussi vaan on uutiskuvan perusteella aika pommin näköinen. Toivottavasti sen saa ajamalla laivaan jottei kyydissäolijoiden tarvitse sitä työntää autokannella. ......vaikka olishan se sekin jotain extreemeä, vai mitä se on


      • Liikennöitsijä
        Idenikkar kirjoitti:

        Kaveri on oikee nykyajan Robin Hood. Ottaa valtiolta ja antaa kansalle.
        Se Bussi vaan on uutiskuvan perusteella aika pommin näköinen. Toivottavasti sen saa ajamalla laivaan jottei kyydissäolijoiden tarvitse sitä työntää autokannella. ......vaikka olishan se sekin jotain extreemeä, vai mitä se on

        Kuinkahan mahtaa olla liikennelupa asiat?
        Taitaa tarvita liikenneluvan tilausliikenteeseen.

        Siis Viinikauppa on alkanut myös bussiyrittäjäksi?
        Tervetuloa alalle, jos vaan lupapolitiikka on kunnossa.


      • ei virkamies
        Liikennöitsijä kirjoitti:

        Kuinkahan mahtaa olla liikennelupa asiat?
        Taitaa tarvita liikenneluvan tilausliikenteeseen.

        Siis Viinikauppa on alkanut myös bussiyrittäjäksi?
        Tervetuloa alalle, jos vaan lupapolitiikka on kunnossa.

        Ei matkatoimisto tarvii liikeennelupaa tuollaiseen toimintaan, kun vie omia asiakkaita matkalle


      • juo juoppo
        ei virkamies kirjoitti:

        Ei matkatoimisto tarvii liikeennelupaa tuollaiseen toimintaan, kun vie omia asiakkaita matkalle

        kalliltahan nuo näyttää jos vertaa superalkon hintoihin


      • Irma Nenä
        juo juoppo kirjoitti:

        kalliltahan nuo näyttää jos vertaa superalkon hintoihin

        valikoimat ovat varsin rajalliset ja niiden takia ei kannata matkaan lähteä. Lähden mielummin kesällä Saksaan ja ostan halvemmalla ja valikoimat ovat erittäin hyvät - samalla reissan vähän aikaa keski-euroopassakin. Pelkän viinan takian en viitsi reissata.


      • bussibussi
        ei virkamies kirjoitti:

        Ei matkatoimisto tarvii liikeennelupaa tuollaiseen toimintaan, kun vie omia asiakkaita matkalle

        Joukkoliikennelain (13.11.2009/869) mukaan:

        8§ Ammattimainen henkilöiden kuljettaminen tiellä linja-autolla edellyttää liikennelupaa.

        9§ Kansainvälisen liikenteen harjoittamisesta säädetään yhteisön kansainvälistä liikennettä koskevassa asetuksessa ja määrätään Interbus-sopimuksessa ja kahdenkeskisissä sopimuksissa.

        Laki on aika yksiselitteinen eikä se tunne poikkeusta, jonka mukaan matkatoimisto voi kuljettaa omia asiakkaitaan ilman joukkoliikennelupaa. Nähtävästi mr viinikauppa aikoo koetella näitäkin säännöksiä. Aikamoista pään seinään hakkaamista - päänsärkyä saa vähemmälläkin.


      • Liikennöitsijä
        bussibussi kirjoitti:

        Joukkoliikennelain (13.11.2009/869) mukaan:

        8§ Ammattimainen henkilöiden kuljettaminen tiellä linja-autolla edellyttää liikennelupaa.

        9§ Kansainvälisen liikenteen harjoittamisesta säädetään yhteisön kansainvälistä liikennettä koskevassa asetuksessa ja määrätään Interbus-sopimuksessa ja kahdenkeskisissä sopimuksissa.

        Laki on aika yksiselitteinen eikä se tunne poikkeusta, jonka mukaan matkatoimisto voi kuljettaa omia asiakkaitaan ilman joukkoliikennelupaa. Nähtävästi mr viinikauppa aikoo koetella näitäkin säännöksiä. Aikamoista pään seinään hakkaamista - päänsärkyä saa vähemmälläkin.

        Liikennelupa tarvitaan ja täytyy olla liikenteestä vastaava.
        En ole vielä tavannut näitä "viini-bussien" kuljettajia reissun päällä.
        Olis joskus mukava jutella.


      • Jaana Muurame
        Liikennöitsijä kirjoitti:

        Liikennelupa tarvitaan ja täytyy olla liikenteestä vastaava.
        En ole vielä tavannut näitä "viini-bussien" kuljettajia reissun päällä.
        Olis joskus mukava jutella.

        Matkatoimiston avaaminen vaatii mm:
        Matkatoimisto (ilmoitus kuluttajavirastolle)
        Tieliikenteen tavara- ja henkilökuljetukset (lääninhallituksen lupa)

        Tämän lisäksi toivon, että ko toiminnalla on myös vakuutukset kunnossa sekä suoraselkä jos ongelmia ilmenee - aikaisempi käytös asiakkaita kohtaan on ollut vähintääkin kyseenalaista.


      • ei asiakas
        Jaana Muurame kirjoitti:

        Matkatoimiston avaaminen vaatii mm:
        Matkatoimisto (ilmoitus kuluttajavirastolle)
        Tieliikenteen tavara- ja henkilökuljetukset (lääninhallituksen lupa)

        Tämän lisäksi toivon, että ko toiminnalla on myös vakuutukset kunnossa sekä suoraselkä jos ongelmia ilmenee - aikaisempi käytös asiakkaita kohtaan on ollut vähintääkin kyseenalaista.

        hyvä että tulee esille toivotaan että kauppias näyttää suoraselkäisyyden ja tulee vastaamaan


      • Juuna Puhuri
        Jaana Muurame kirjoitti:

        Matkatoimiston avaaminen vaatii mm:
        Matkatoimisto (ilmoitus kuluttajavirastolle)
        Tieliikenteen tavara- ja henkilökuljetukset (lääninhallituksen lupa)

        Tämän lisäksi toivon, että ko toiminnalla on myös vakuutukset kunnossa sekä suoraselkä jos ongelmia ilmenee - aikaisempi käytös asiakkaita kohtaan on ollut vähintääkin kyseenalaista.

        olisikohan tässä vanhan lämmittelyä. Tässä uutinen 3.12.2003 "Viinikauppa.com järjestää Matkatoimisto TE-Matkojen kanssa tammikuusta alkaen tällaisia Tax Free matkoja Saksaan. Myöhemmin vapusta alkaen matkoja tehdään Suomesta runsaasti myös Viroon. Alkaa todellinen viinaralli."

        Eli vahvasti epäilen, että kyseessä on samantapainen järjestely - eli viinikauppa ei toimisi matkatoimistona, eli mitään erillisiä lupia ei tarvita.


      • jaazooo
        Juuna Puhuri kirjoitti:

        olisikohan tässä vanhan lämmittelyä. Tässä uutinen 3.12.2003 "Viinikauppa.com järjestää Matkatoimisto TE-Matkojen kanssa tammikuusta alkaen tällaisia Tax Free matkoja Saksaan. Myöhemmin vapusta alkaen matkoja tehdään Suomesta runsaasti myös Viroon. Alkaa todellinen viinaralli."

        Eli vahvasti epäilen, että kyseessä on samantapainen järjestely - eli viinikauppa ei toimisi matkatoimistona, eli mitään erillisiä lupia ei tarvita.

        Viinikauppa ei siis toimisi 1) matkatoimistona eikä 2) liikennöitsijänä, mitkä roolit edellyttävät viranomaislupaa.

        Kysymys kuuluukin - mihin helkkariin luvan haltijat eli matkatoimisto ja liikennöitsijä viinikauppiasta kuviossa sitten tarvitsevat ja edelleen, mikä on viinikauppiaan ansaintalogiikka tässä yhtälössä eli kuka hänelle maksaa? Miksi matkatoimisto ja liikennöitsijä ylipäätään ottaisivat kuvioon mukaan "middle-man:in" rahastamaan? Onko ajatus se, että viinikauppias tienaa rahaa ohjaamalla matkustajat tiettyihin viinakauppoihin, jotka maksavat tästä toiminnasta määrätyn palkkion?


      • Uutisia seuraava
        jaazooo kirjoitti:

        Viinikauppa ei siis toimisi 1) matkatoimistona eikä 2) liikennöitsijänä, mitkä roolit edellyttävät viranomaislupaa.

        Kysymys kuuluukin - mihin helkkariin luvan haltijat eli matkatoimisto ja liikennöitsijä viinikauppiasta kuviossa sitten tarvitsevat ja edelleen, mikä on viinikauppiaan ansaintalogiikka tässä yhtälössä eli kuka hänelle maksaa? Miksi matkatoimisto ja liikennöitsijä ylipäätään ottaisivat kuvioon mukaan "middle-man:in" rahastamaan? Onko ajatus se, että viinikauppias tienaa rahaa ohjaamalla matkustajat tiettyihin viinakauppoihin, jotka maksavat tästä toiminnasta määrätyn palkkion?

        kertoi jossain uutisissa, että oli ostanut bussin.
        Näytti kuvan perusteella olevan vanha Pohjolan Liikenteen sekajuna.

        Kyllä kait se silloin myös on itse matkanjärjestäjä ja vastuullinen niin lupien kuin vakuutusten osaltakin.


      • ja vakuutukset
        Uutisia seuraava kirjoitti:

        kertoi jossain uutisissa, että oli ostanut bussin.
        Näytti kuvan perusteella olevan vanha Pohjolan Liikenteen sekajuna.

        Kyllä kait se silloin myös on itse matkanjärjestäjä ja vastuullinen niin lupien kuin vakuutusten osaltakin.

        Eipä ole kauppias itse kommentoinut. Olisi kiva kuulla asia kauppiaan kommentoimana


      • Viinikauppias
        ja vakuutukset kirjoitti:

        Eipä ole kauppias itse kommentoinut. Olisi kiva kuulla asia kauppiaan kommentoimana

        Bussia operoi eestiläinen liikennöitsijä jolla on kaikki EU-laajuiset luvat.

        Eli tervetuloa tekemään todellisia hyötyostoksia.


      • Viinikauppias
        bussibussi kirjoitti:

        Joukkoliikennelain (13.11.2009/869) mukaan:

        8§ Ammattimainen henkilöiden kuljettaminen tiellä linja-autolla edellyttää liikennelupaa.

        9§ Kansainvälisen liikenteen harjoittamisesta säädetään yhteisön kansainvälistä liikennettä koskevassa asetuksessa ja määrätään Interbus-sopimuksessa ja kahdenkeskisissä sopimuksissa.

        Laki on aika yksiselitteinen eikä se tunne poikkeusta, jonka mukaan matkatoimisto voi kuljettaa omia asiakkaitaan ilman joukkoliikennelupaa. Nähtävästi mr viinikauppa aikoo koetella näitäkin säännöksiä. Aikamoista pään seinään hakkaamista - päänsärkyä saa vähemmälläkin.

        Nyt taidat katsoa asioita liian "Suomi-keskeisesti".

        Kaikki yritykset jotka liittyvät tähän tapaukseen ovat eestiläisiä ja noudattavat Eestin lakeja ja lupamääräyksiä (ja samalla siis EU-määräyksiä).

        Mistä muuten päättelit ettei lupa-asiat olisi kunnossa ?


      • tarkkuuttako???
        Viinikauppias kirjoitti:

        Nyt taidat katsoa asioita liian "Suomi-keskeisesti".

        Kaikki yritykset jotka liittyvät tähän tapaukseen ovat eestiläisiä ja noudattavat Eestin lakeja ja lupamääräyksiä (ja samalla siis EU-määräyksiä).

        Mistä muuten päättelit ettei lupa-asiat olisi kunnossa ?

        Eestiläisen yrityksen oikeus harjoittaa liikennettä Eestin ja kolmannen valtion (Suomi) välillä perustuu EU -asetukseen, jonka mukaan kansainvälisen henkilöliikenteen harjoittaminen linja-autoilla edellyttää sijoittautumisjäsenvaltion toimivaltaisten viranomaisten myöntämää yhteisön liikennelupaa.

        Lupa annetaan kaikkien niiden jäsenvaltioiden viranomaisten yhteisellä suostumuksella, joiden alueella matkustajia otetaan kyytiin tai jätetään kyydistä.

        Yhteisön liikennelupa myönnetään liikenteenharjoittajan nimellä ja sitä ei saa siirtää toiselle. Oikeaksi todistettu jäljennös yhteisön liikenneluvasta on pidettävä kussakin liikenteenharjoittajan ajoneuvossa ja se on esitettävä minkä hyvänsä tarkastusviranomaisen pyynnöstä.

        Miksi eestiläinen yhtiö, joka on liikenneluvan haltija, on ottanut kuvioon mukaan "kolmannen pyörän" rahastamaan, ellei viinikauppias itse ole osakkeenomistajana yhtiössä osaksikaan? Mistä viinikauppiaan tulo muutoin muodostuisi, ellei sitten matkustajille myytävästä ylihintaisesta alkoholista kun hintaa verrataan mm. SuperAlkoon. Onko toimijalla vakuutukset Eestistä?


      • Viinikauppias
        tarkkuuttako??? kirjoitti:

        Eestiläisen yrityksen oikeus harjoittaa liikennettä Eestin ja kolmannen valtion (Suomi) välillä perustuu EU -asetukseen, jonka mukaan kansainvälisen henkilöliikenteen harjoittaminen linja-autoilla edellyttää sijoittautumisjäsenvaltion toimivaltaisten viranomaisten myöntämää yhteisön liikennelupaa.

        Lupa annetaan kaikkien niiden jäsenvaltioiden viranomaisten yhteisellä suostumuksella, joiden alueella matkustajia otetaan kyytiin tai jätetään kyydistä.

        Yhteisön liikennelupa myönnetään liikenteenharjoittajan nimellä ja sitä ei saa siirtää toiselle. Oikeaksi todistettu jäljennös yhteisön liikenneluvasta on pidettävä kussakin liikenteenharjoittajan ajoneuvossa ja se on esitettävä minkä hyvänsä tarkastusviranomaisen pyynnöstä.

        Miksi eestiläinen yhtiö, joka on liikenneluvan haltija, on ottanut kuvioon mukaan "kolmannen pyörän" rahastamaan, ellei viinikauppias itse ole osakkeenomistajana yhtiössä osaksikaan? Mistä viinikauppiaan tulo muutoin muodostuisi, ellei sitten matkustajille myytävästä ylihintaisesta alkoholista kun hintaa verrataan mm. SuperAlkoon. Onko toimijalla vakuutukset Eestistä?

        Voin iloksesi ilmoittaa, että kaikki luvat ovat kunnossa samoin kuin vakuutukset aivan sillä tavalla kuin eestin viranomaiset niitä vaativat.

        Sinähän fiksuna ihmisenä tietysti ymmärrät ettei bussin omistaja ja sen haltija aina ole välttämättä sama yritys - eikä luvat ole sidottu mitenkään bussin omistamiseen - mutta tämänhän sinä jo tiesitkin.

        Ja hintoja verratessa kannattaa aina pitää mielessä mitä se pitää sisällään - tässä tapauksessahan se pitää sisällä:

        - juoman hinnan
        - matkan hinnan
        - 350 kilon rahdin Tallinnasta Helsinkiin

        Joten tervetuloa vain mukaan luvalliseen ja vakuutettuun bussiin.


      • - vastaus
        Viinikauppias kirjoitti:

        Voin iloksesi ilmoittaa, että kaikki luvat ovat kunnossa samoin kuin vakuutukset aivan sillä tavalla kuin eestin viranomaiset niitä vaativat.

        Sinähän fiksuna ihmisenä tietysti ymmärrät ettei bussin omistaja ja sen haltija aina ole välttämättä sama yritys - eikä luvat ole sidottu mitenkään bussin omistamiseen - mutta tämänhän sinä jo tiesitkin.

        Ja hintoja verratessa kannattaa aina pitää mielessä mitä se pitää sisällään - tässä tapauksessahan se pitää sisällä:

        - juoman hinnan
        - matkan hinnan
        - 350 kilon rahdin Tallinnasta Helsinkiin

        Joten tervetuloa vain mukaan luvalliseen ja vakuutettuun bussiin.

        Miksi suomalainen toimija käyttää liiketoiminnassa Viron tasavaltaan rekisteröityä osakeyhtiötä (Regularis Ou?), jonka nimiin tämä on hakenut liikenneluvat Viron viranomaisilta senkin seikan huomioon ottaen, että liiketoiminnan pääasiallisena kohteena ovat Suomen kansalaiset?


      • Viinikauppias
        - vastaus kirjoitti:

        Miksi suomalainen toimija käyttää liiketoiminnassa Viron tasavaltaan rekisteröityä osakeyhtiötä (Regularis Ou?), jonka nimiin tämä on hakenut liikenneluvat Viron viranomaisilta senkin seikan huomioon ottaen, että liiketoiminnan pääasiallisena kohteena ovat Suomen kansalaiset?

        Meissä ei ole muuta suomalaista ollut enä vuosiin kuin kansalaisuus - olemme asuneet niin kaun Virossa ettei siteitä Suomeen juuri ole.

        Sitä paitsi suomalainen ei voisi koskaan harjoittaa tällaista toimintaa suomalaisen yhtiön nimissä - kysypä vaikka Tullista.

        Nässä hommissa ei paljon suomalaisuus paina - eikä mikään muukaan "laisuus".


      • ???
        Viinikauppias kirjoitti:

        Meissä ei ole muuta suomalaista ollut enä vuosiin kuin kansalaisuus - olemme asuneet niin kaun Virossa ettei siteitä Suomeen juuri ole.

        Sitä paitsi suomalainen ei voisi koskaan harjoittaa tällaista toimintaa suomalaisen yhtiön nimissä - kysypä vaikka Tullista.

        Nässä hommissa ei paljon suomalaisuus paina - eikä mikään muukaan "laisuus".

        Tuloverolain 11§:n mukaan Suomen kansalaista pidetään Suomessa asuvana, vaikka hän ei jatkuvasti oleskelekaan täällä yli kuuden kuukauden aikaa, kunnes kolme vuotta on kulunut sen vuoden päättymisestä, jonka aikana hän on lähtenyt maasta, jollei hän näytä, että hänellä ei ole verovuonna ollut olennaisia siteitä Suomeen.

        Verotusmenettelylain 83§:n mukaan jos sellainen ulkomailla asuva henkilö tai ulkomainen yhteisö, jolla ei ole Suomessa kiinteää toimipaikkaa, harjoittaa täällä tulonhankkimistoimintaa, on tällaisen henkilön tai yhteisön suoritettava veroa siitä tulosta, jonka arvioidaan muodostuneen täällä harjoitetusta toiminnasta.


      • Viinikauppias
        ??? kirjoitti:

        Tuloverolain 11§:n mukaan Suomen kansalaista pidetään Suomessa asuvana, vaikka hän ei jatkuvasti oleskelekaan täällä yli kuuden kuukauden aikaa, kunnes kolme vuotta on kulunut sen vuoden päättymisestä, jonka aikana hän on lähtenyt maasta, jollei hän näytä, että hänellä ei ole verovuonna ollut olennaisia siteitä Suomeen.

        Verotusmenettelylain 83§:n mukaan jos sellainen ulkomailla asuva henkilö tai ulkomainen yhteisö, jolla ei ole Suomessa kiinteää toimipaikkaa, harjoittaa täällä tulonhankkimistoimintaa, on tällaisen henkilön tai yhteisön suoritettava veroa siitä tulosta, jonka arvioidaan muodostuneen täällä harjoitetusta toiminnasta.

        Sinähän vaivaa olet nähnyt :-)

        Nyt äkkiä kipinkapin verovirastoon antamaan vihje ...

        hei ... haloo ... anybody home ?


      • ex officio
        Viinikauppias kirjoitti:

        Sinähän vaivaa olet nähnyt :-)

        Nyt äkkiä kipinkapin verovirastoon antamaan vihje ...

        hei ... haloo ... anybody home ?

        Viranomainen seuraa tiedustelutietojen puitteissa, virkansa puolesta (ex officio).


      • Viinikauppias
        ex officio kirjoitti:

        Viranomainen seuraa tiedustelutietojen puitteissa, virkansa puolesta (ex officio).

        Niinpä ... :-)


      • Sherwoodissa
        Idenikkar kirjoitti:

        Kaveri on oikee nykyajan Robin Hood. Ottaa valtiolta ja antaa kansalle.
        Se Bussi vaan on uutiskuvan perusteella aika pommin näköinen. Toivottavasti sen saa ajamalla laivaan jottei kyydissäolijoiden tarvitse sitä työntää autokannella. ......vaikka olishan se sekin jotain extreemeä, vai mitä se on

        Aika Robin Hood. Ottaa lapsilta, vammaisilta, sairailta ja jakaa alkoholin suurkuluttajille!


      • Kummastunut ihme
        Sherwoodissa kirjoitti:

        Aika Robin Hood. Ottaa lapsilta, vammaisilta, sairailta ja jakaa alkoholin suurkuluttajille!

        Ja mitenkäs se sitten onnistuu - että ostaa eestistä halpaa alkoholia ja samalla ottaa jotain suomalaisilta sairailta, vammaisilta ja lapsilta ?

        Vai tarkoititko vammaisia sairaita lapsia - siis kaikkea kolmea yhtäaikaa ?

        tuskin yhdelläkään suurkuluttajalla on varaa lähteä noille matkoille.


      • paljo...
        Kummastunut ihme kirjoitti:

        Ja mitenkäs se sitten onnistuu - että ostaa eestistä halpaa alkoholia ja samalla ottaa jotain suomalaisilta sairailta, vammaisilta ja lapsilta ?

        Vai tarkoititko vammaisia sairaita lapsia - siis kaikkea kolmea yhtäaikaa ?

        tuskin yhdelläkään suurkuluttajalla on varaa lähteä noille matkoille.

        Jos tarvitsee ostaa 350 kg alkoholia on joko suurkuluttaja tai trokari. Ei tuollainen määrä alkoholia enää selity kesähäillä. Etenkin jos tuollainen määrä tuodaan maahan ylisuurien erien maahantuontiin erityisesti erikoistuneen organisaation järjestämältä matkalta.


      • kyllä kansa tietää
        paljo... kirjoitti:

        Jos tarvitsee ostaa 350 kg alkoholia on joko suurkuluttaja tai trokari. Ei tuollainen määrä alkoholia enää selity kesähäillä. Etenkin jos tuollainen määrä tuodaan maahan ylisuurien erien maahantuontiin erityisesti erikoistuneen organisaation järjestämältä matkalta.

        miten käy. Kyllä vaikuttaa enemmän trokarimatkoilta.
        Onneksi bussi on helppo bongata ja tarkastaa tullissa nimilista.
        Olis mielenkiintoista kuulla monellako suurhakijalla on juhlat todistettavasti.


      • Ei-Tullimies
        kyllä kansa tietää kirjoitti:

        miten käy. Kyllä vaikuttaa enemmän trokarimatkoilta.
        Onneksi bussi on helppo bongata ja tarkastaa tullissa nimilista.
        Olis mielenkiintoista kuulla monellako suurhakijalla on juhlat todistettavasti.

        Onko poljilta jäänyt huomaamatta ettei Suomessa ole asetettu tuliaistuonnille mitään rajoituksia ?

        http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/index.jsp

        "EU:n alueella matkustaessasi saat tuoda Suomeen polttoaineita lukuunottamatta rajoituksetta toisesta EU-maasta hankkimiasi tuotteita omaan käyttöösi. Tuotteiden on kuitenkin oltava mukanasi samassa kulkuneuvossa, jolla itsekin saavut Suomeen."

        Ja EU on puolestaan asettanut vain minimirajat mitä jokaisella on vähintään oikeus tuoda mukanaan:

        http://ec.europa.eu/taxation_customs/common/travellers/within_eu/index_en.htm

        As to the last element, Member States may lay down guide levels, solely as a form as evidence, which cannot be lower than the following quantities:

        Alcoholic beverages

        * spirit drinks 10 litres
        * intermediate products 20 litres
        * wines (including a maximum of 60 litres of sparkling wines) 90 litres
        * beers 110 litres


        Ai niin mutta eihän nämä koske teitä koska te olette niin perseaukisia ettei teillä ole koskaan varaa mennä hakemaan kunnon lastia - tai sitten olette itse Tullissa töissä.


      • Epäilyt kasvaa
        Ei-Tullimies kirjoitti:

        Onko poljilta jäänyt huomaamatta ettei Suomessa ole asetettu tuliaistuonnille mitään rajoituksia ?

        http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/index.jsp

        "EU:n alueella matkustaessasi saat tuoda Suomeen polttoaineita lukuunottamatta rajoituksetta toisesta EU-maasta hankkimiasi tuotteita omaan käyttöösi. Tuotteiden on kuitenkin oltava mukanasi samassa kulkuneuvossa, jolla itsekin saavut Suomeen."

        Ja EU on puolestaan asettanut vain minimirajat mitä jokaisella on vähintään oikeus tuoda mukanaan:

        http://ec.europa.eu/taxation_customs/common/travellers/within_eu/index_en.htm

        As to the last element, Member States may lay down guide levels, solely as a form as evidence, which cannot be lower than the following quantities:

        Alcoholic beverages

        * spirit drinks 10 litres
        * intermediate products 20 litres
        * wines (including a maximum of 60 litres of sparkling wines) 90 litres
        * beers 110 litres


        Ai niin mutta eihän nämä koske teitä koska te olette niin perseaukisia ettei teillä ole koskaan varaa mennä hakemaan kunnon lastia - tai sitten olette itse Tullissa töissä.

        kun kirjoittaa taas piilonimellä, vai kuka sielllä noin aktiivisesti linkkiä laittaa?
        Taisi olla osuva kirjoitus tuo edellinen, kun noin joku älähtää.
        Vahvistaa edelleen trokaribussin mainetta. Mites se kotimaan rahdinkuljettaja, joka on kovan sortin liikesalaisuus. Kuljettavatko vain öisin ja naamioituneena? Toivottavasti kauppias itse vastaa.


      • Viinikauppias
        Epäilyt kasvaa kirjoitti:

        kun kirjoittaa taas piilonimellä, vai kuka sielllä noin aktiivisesti linkkiä laittaa?
        Taisi olla osuva kirjoitus tuo edellinen, kun noin joku älähtää.
        Vahvistaa edelleen trokaribussin mainetta. Mites se kotimaan rahdinkuljettaja, joka on kovan sortin liikesalaisuus. Kuljettavatko vain öisin ja naamioituneena? Toivottavasti kauppias itse vastaa.

        Et sitten viitsinyt lukea noita ohjeita ja ottanut ymmärtääksesi Tullin ja EU:n antamien ohjeiden todellista sisältöä ?

        Tarkoittaako tämä siis sitä että jos joku kirjoittaa jotakin joka ei miellytä egoasi on se heti joku "kauppiaan varjo" ?

        Eli vain ne kirjoitukset jotka ovat yleissävyltään negatiivisia ja yhtyvät sinun mielipiteeseesi ovat sallittuja ?

        Ja tottakai ... me kuljetamme vain öisin ja sivukujia pitkin - tietysti.

        Että tällä tasolla tämä keskustelu tällä kertaa.


      • kaupallinen/yksityin
        Viinikauppias kirjoitti:

        Et sitten viitsinyt lukea noita ohjeita ja ottanut ymmärtääksesi Tullin ja EU:n antamien ohjeiden todellista sisältöä ?

        Tarkoittaako tämä siis sitä että jos joku kirjoittaa jotakin joka ei miellytä egoasi on se heti joku "kauppiaan varjo" ?

        Eli vain ne kirjoitukset jotka ovat yleissävyltään negatiivisia ja yhtyvät sinun mielipiteeseesi ovat sallittuja ?

        Ja tottakai ... me kuljetamme vain öisin ja sivukujia pitkin - tietysti.

        Että tällä tasolla tämä keskustelu tällä kertaa.

        ihan niin taida mennä...


      • Justjoo niin taas mu
        Jaana Muurame kirjoitti:

        Matkatoimiston avaaminen vaatii mm:
        Matkatoimisto (ilmoitus kuluttajavirastolle)
        Tieliikenteen tavara- ja henkilökuljetukset (lääninhallituksen lupa)

        Tämän lisäksi toivon, että ko toiminnalla on myös vakuutukset kunnossa sekä suoraselkä jos ongelmia ilmenee - aikaisempi käytös asiakkaita kohtaan on ollut vähintääkin kyseenalaista.

        TROLLOLLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL mitään läänejä saatika lääninhallituksia oo ollu olemassa enää vuosikausiin :D:D:D:D:D:D


    • Viinikauppias
      • Kohta Tallinaan

        kun tuossa ylläolevassa uutisessa näytetään yrityksen nimeksi Regularis Oy ja samoin on maininta ylen radiosivuilla Regularis Oy. Onko Regularis suomeen rekisteröity kun on Oy. Käsittääkseni Oy:tä ei käytetä Eestiläisen yrityksen yhtiömuodon ilmaisuna. Mielenkiintoista


      • Viinikauppias
        Kohta Tallinaan kirjoitti:

        kun tuossa ylläolevassa uutisessa näytetään yrityksen nimeksi Regularis Oy ja samoin on maininta ylen radiosivuilla Regularis Oy. Onko Regularis suomeen rekisteröity kun on Oy. Käsittääkseni Oy:tä ei käytetä Eestiläisen yrityksen yhtiömuodon ilmaisuna. Mielenkiintoista

        Toimittajalla on tapahtunut erehdys ... OÜ on oikea.


      • oikaisusta
        Viinikauppias kirjoitti:

        Toimittajalla on tapahtunut erehdys ... OÜ on oikea.

        Onko Teidän matkoilla mitään minimiostorajaa, mikä on ostettava joko euroissa tai kiloissa?
        En vaan haluaiaisi ostaa sitä 350 kiloa. Enemmän vaan lähtisin helppouden takia matkalle.
        Ostaisin noin 20 laatikkoa olutta? Riittääkö se ilmaiseen matkaan?


      • Viinikauppias
        oikaisusta kirjoitti:

        Onko Teidän matkoilla mitään minimiostorajaa, mikä on ostettava joko euroissa tai kiloissa?
        En vaan haluaiaisi ostaa sitä 350 kiloa. Enemmän vaan lähtisin helppouden takia matkalle.
        Ostaisin noin 20 laatikkoa olutta? Riittääkö se ilmaiseen matkaan?

        Tuo kilomäärä on sen vuoksi koska bussi on rakennettu nimeomaan raskaita kuormia varten.

        Sinunhan ei ole pakko ostaa 350 kiloa - jos ostat vähemmän joudut vain maksamaan lisämaksun mutta 20 laatikkoa onnistuu kyllä.

        tuolloin lisämaksu on 2,5 euroa laatikko (eli 50 euroa) mutta ainahan kannattaa ottaa täysi lasti väkeviä jolloin säästöä syntyy kummasti.


      • Tarkka ex markka
        Viinikauppias kirjoitti:

        Tuo kilomäärä on sen vuoksi koska bussi on rakennettu nimeomaan raskaita kuormia varten.

        Sinunhan ei ole pakko ostaa 350 kiloa - jos ostat vähemmän joudut vain maksamaan lisämaksun mutta 20 laatikkoa onnistuu kyllä.

        tuolloin lisämaksu on 2,5 euroa laatikko (eli 50 euroa) mutta ainahan kannattaa ottaa täysi lasti väkeviä jolloin säästöä syntyy kummasti.

        Täytyy miettiä asiaa mitä ostaa. Ilmainen matka on varmaankin kuitenkin vasta sitten kun se 350 kilon raja täyttyy.


      • ?????
        Tarkka ex markka kirjoitti:

        Täytyy miettiä asiaa mitä ostaa. Ilmainen matka on varmaankin kuitenkin vasta sitten kun se 350 kilon raja täyttyy.

        mikähän on firma jolla järjestetty edullinen rahdinkuljetus suomessa?


      • Viinikauppias
        ????? kirjoitti:

        mikähän on firma jolla järjestetty edullinen rahdinkuljetus suomessa?

        Se jääköön pieneksi liikesalaisuudeksi ...


      • tietopankkisalaisuus
        Viinikauppias kirjoitti:

        Se jääköön pieneksi liikesalaisuudeksi ...

        Vincargo


      • Viinikauppias
        tietopankkisalaisuus kirjoitti:

        Vincargo

        Väärin meni ....


      • porohoro
        Viinikauppias kirjoitti:

        Väärin meni ....

        Moro. Paljonkohan mahtais tulla rahtia tuommoselle 100laatikon lavalle Pohjanmaalle?


      • ihme hommaa
        Viinikauppias kirjoitti:

        Väärin meni ....

        miksi tämä salailu, rohkeasti vaan tiedot esille jos kerran laillista hommaa


      • Viinikauppias
        porohoro kirjoitti:

        Moro. Paljonkohan mahtais tulla rahtia tuommoselle 100laatikon lavalle Pohjanmaalle?

        Laita kamat ostoskoriin ja näet sieltä suoraan.

        www.taxfreematkat.com


      • Viinikauppias
        ihme hommaa kirjoitti:

        miksi tämä salailu, rohkeasti vaan tiedot esille jos kerran laillista hommaa

        Ei sillä että ei laula kylillä kaikkia liikesalaisuuksia ole mitään tekemistä laillisuuden taikka laittomuuden kanssa.


      • Hehe heh
        Viinikauppias kirjoitti:

        Ei sillä että ei laula kylillä kaikkia liikesalaisuuksia ole mitään tekemistä laillisuuden taikka laittomuuden kanssa.

        anybody home for you? Eihän rahdinkuljettaja ole mikään liikesalaisuus, vaan yleinen tieto.
        Voi hyvänen aika sentään. Ainoa asia mikä tästä tulee mieleen, että rahdinkuljettaja yritys on epäluotettava ja toimii harmaaalla talousalueella, kun rahdinkuljettajan nimeä ei voi julkistaa.
        Kyllä minä ainakin haluan tietää, kuka rahdinkuljettaja on ennen kuin tilaan kuljetuksen.


      • niinpäs on
        Viinikauppias kirjoitti:

        Laita kamat ostoskoriin ja näet sieltä suoraan.

        www.taxfreematkat.com

        Mietin matkaa ja laskeskelen kuluja.
        Lähtöpaikka oulu: Junaliput edestakaisin noin 140-150 €
        Yöpyminen helsingissä noin100 €
        Rahtikuluja en voinut vielä laskea, mutta veikkaisin että ovat 350 kilolta jotain esimerkiksi 100-150 € Ouluun.
        ´
        Viinan ostohinnat näyttivät aika kalliilta Tallinan hinnoiksi, kun vertaa niitä muihin ja vallankin tarjouksiin.
        Alkon hintoihin vertailu vääristää tilannetta.
        Eikä oikein 350 kg viitsis edes tullimiesten harmiksi kerralla tuoda, kun ei ole mainittavaa juhlapäivää edessä. Epäilevät pian trokariksi. Täytyy vielä miettiä.


      • reklamaattori
        Viinikauppias kirjoitti:

        Ei sillä että ei laula kylillä kaikkia liikesalaisuuksia ole mitään tekemistä laillisuuden taikka laittomuuden kanssa.

        Entrepreneur: Regularis OÜ (11445716)/05.11.2007??? Harju Maakohtu registriosakonnas?


      • ja maata
        Hehe heh kirjoitti:

        anybody home for you? Eihän rahdinkuljettaja ole mikään liikesalaisuus, vaan yleinen tieto.
        Voi hyvänen aika sentään. Ainoa asia mikä tästä tulee mieleen, että rahdinkuljettaja yritys on epäluotettava ja toimii harmaaalla talousalueella, kun rahdinkuljettajan nimeä ei voi julkistaa.
        Kyllä minä ainakin haluan tietää, kuka rahdinkuljettaja on ennen kuin tilaan kuljetuksen.

        ei se oikein vaikuta liikesalaisuudelta tämä rahdinkuljettajan nimen salaaminen.
        Enemmän se herättää epäilyjä ja niin kuin edellisessä viestissä kirjoitetaan saa rahdinkuljettajan huonoon valoon. Mikäli mitään salattavaa ei ole niin lyllähän rahdinkuljettajan nimen voi paljastaa.
        Paljastuu se helmikuussa kuitenkin, kun joku palvelua käyttää ja kirjoittaa sen tänne.
        Parempihan tuo olisi ollut itse Viinikauppiaan kertoa. Uteliaisuus herää, että mikähän on salauksen syy.


      • että näin
        reklamaattori kirjoitti:

        Entrepreneur: Regularis OÜ (11445716)/05.11.2007??? Harju Maakohtu registriosakonnas?

        asiaan oli että kannattaa välttää ko puljua ainakin tässävaiheessa tarkempia ohjeita kuulemma tulossa


      • Viinikauppias
        että näin kirjoitti:

        asiaan oli että kannattaa välttää ko puljua ainakin tässävaiheessa tarkempia ohjeita kuulemma tulossa

        Mitäpäs ne muuta voisivat sanoa.

        Juuri tärähti Tullille vahingonkorvauksia maksettavaksi about 300000 EUR - mutta luulempa että jatkossa ovat tarkempia noiden "ohjeidensa" kanssa.

        Pistähän tähän vielä linkki "viranomaisen kantaan".

        Tuolla edellähän olikin jo se linkki Tullin virallisiin ohjeisiin eli:

        http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/index.jsp

        "EU:n alueella matkustaessasi saat tuoda Suomeen polttoaineita lukuunottamatta rajoituksetta toisesta EU-maasta hankkimiasi tuotteita omaan käyttöösi. Tuotteiden on kuitenkin oltava mukanasi samassa kulkuneuvossa, jolla itsekin saavut Suomeen."

        Katsotaan nyt sitten antaako Tulli "lisäohjeita".


      • kaupallinen/yksityin
        Viinikauppias kirjoitti:

        Mitäpäs ne muuta voisivat sanoa.

        Juuri tärähti Tullille vahingonkorvauksia maksettavaksi about 300000 EUR - mutta luulempa että jatkossa ovat tarkempia noiden "ohjeidensa" kanssa.

        Pistähän tähän vielä linkki "viranomaisen kantaan".

        Tuolla edellähän olikin jo se linkki Tullin virallisiin ohjeisiin eli:

        http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/index.jsp

        "EU:n alueella matkustaessasi saat tuoda Suomeen polttoaineita lukuunottamatta rajoituksetta toisesta EU-maasta hankkimiasi tuotteita omaan käyttöösi. Tuotteiden on kuitenkin oltava mukanasi samassa kulkuneuvossa, jolla itsekin saavut Suomeen."

        Katsotaan nyt sitten antaako Tulli "lisäohjeita".

        Kaupallisen ja yksityiskäyttöön tuonnin välistä rajanvetoa on käsitelty tapauksessa KHO 2005:39, ohessa linkki:

        http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/vuosikirjat/2005/200501468?search[type]=pika&search[pika]=alkoholin maahantuonti

        Tapaustiivistelmän mukaan A:n ja B:n toisesta EU:n jäsenvaltiosta Suomeen tuomien valmisteveronalaisten tuotteiden määrän, luonteen ja niiden käyttötarkoituksesta sekä hankinnan rahoituksesta saadun selvityksen perusteella ei voitu pitää uskottavana, että kaikki maahantuodut alkoholijuomat olisi tarkoitettu vain heidän omaan käyttöönsä.

        Juomien käyttötarkoitukseksi A ja B olivat ilmoittaneet säästösyyt, juomien runsaan kulutuksen perhepiireissä, merkkipäivälahjat ja mahdolliset häät.

        Oikeuden perustelujen mukaan yksityishenkilön mukanaan tuomaa ja itse kuljettamaa alkoholijuomaerää voidaan yleensä pitää huomattavan suurena, jos erän kuljettaminen sen tilavuuden tai painon vuoksi vaatii tavarankuljetukseen käytettävää ajoneuvoa.

        Oikeuden mukaan Direktiivin 92/12/ETY 9 artikla tai valmisteverotuslain 18 § eivät tue sitä edellytystä, että kaupallisesta tarkoituksesta tulisi olla täysi näyttö. Kyse on kokonaisarvioinnista. Suomen lainsäädäntöön ei ole sisällytetty direktiivissä mainittuja ohjetasoja mutta direktiivin ohjetasoja voidaan siitä huolimatta käyttää yhtenä apuvälineenä arvioitaessa tuonnin kaupallisuutta.

        Toisesta jäsenvaltiosta maahan tuotavien valmisteveronalaisten tuotteiden osalta voidaan tuontiin puuttua jo Suomen rajalla, jos on syytä epäillä, että tuotteet on tuotu kaupalliseen tarkoitukseen. Valmisteverotuksen toimittaminen direktiivin edellyttämissä tapauksissa tai veronalaisten tuotteiden siirtojen valvonta ei ole tavaroiden vapaan liikkuvuuden periaatteen vastaista eikä muodosta toisen jäsenvaltion tuotteiden kiellettyä verosyrjintää.

        Ratkaisussa on sovellettu seuraavia säädöksiä:

        - Valmisteverotuslaki 18 § 1, 2 ja 3 mom.
        - Neuvoston direktiivi valmisteveron alaisia tuotteista koskevasta yleisestä järjestelmästä sekä näiden tuotteiden hallussapidosta, liikkumisesta ja valvonnasta (92/12/ETY)
        - Laki alkoholi- ja alkoholijuomaverosta 1 §


      • Viinikauppias
        kaupallinen/yksityin kirjoitti:

        Kaupallisen ja yksityiskäyttöön tuonnin välistä rajanvetoa on käsitelty tapauksessa KHO 2005:39, ohessa linkki:

        http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/vuosikirjat/2005/200501468?search[type]=pika&search[pika]=alkoholin maahantuonti

        Tapaustiivistelmän mukaan A:n ja B:n toisesta EU:n jäsenvaltiosta Suomeen tuomien valmisteveronalaisten tuotteiden määrän, luonteen ja niiden käyttötarkoituksesta sekä hankinnan rahoituksesta saadun selvityksen perusteella ei voitu pitää uskottavana, että kaikki maahantuodut alkoholijuomat olisi tarkoitettu vain heidän omaan käyttöönsä.

        Juomien käyttötarkoitukseksi A ja B olivat ilmoittaneet säästösyyt, juomien runsaan kulutuksen perhepiireissä, merkkipäivälahjat ja mahdolliset häät.

        Oikeuden perustelujen mukaan yksityishenkilön mukanaan tuomaa ja itse kuljettamaa alkoholijuomaerää voidaan yleensä pitää huomattavan suurena, jos erän kuljettaminen sen tilavuuden tai painon vuoksi vaatii tavarankuljetukseen käytettävää ajoneuvoa.

        Oikeuden mukaan Direktiivin 92/12/ETY 9 artikla tai valmisteverotuslain 18 § eivät tue sitä edellytystä, että kaupallisesta tarkoituksesta tulisi olla täysi näyttö. Kyse on kokonaisarvioinnista. Suomen lainsäädäntöön ei ole sisällytetty direktiivissä mainittuja ohjetasoja mutta direktiivin ohjetasoja voidaan siitä huolimatta käyttää yhtenä apuvälineenä arvioitaessa tuonnin kaupallisuutta.

        Toisesta jäsenvaltiosta maahan tuotavien valmisteveronalaisten tuotteiden osalta voidaan tuontiin puuttua jo Suomen rajalla, jos on syytä epäillä, että tuotteet on tuotu kaupalliseen tarkoitukseen. Valmisteverotuksen toimittaminen direktiivin edellyttämissä tapauksissa tai veronalaisten tuotteiden siirtojen valvonta ei ole tavaroiden vapaan liikkuvuuden periaatteen vastaista eikä muodosta toisen jäsenvaltion tuotteiden kiellettyä verosyrjintää.

        Ratkaisussa on sovellettu seuraavia säädöksiä:

        - Valmisteverotuslaki 18 § 1, 2 ja 3 mom.
        - Neuvoston direktiivi valmisteveron alaisia tuotteista koskevasta yleisestä järjestelmästä sekä näiden tuotteiden hallussapidosta, liikkumisesta ja valvonnasta (92/12/ETY)
        - Laki alkoholi- ja alkoholijuomaverosta 1 §

        Huomasitko päätöksestä nämä oleelliset lauseet - suora lainaus antamastasi linkistä:

        "Edelleen direktiivin 9 artiklan 2 kohdan mukaan tuotteiden määrän osalta jäsenvaltiot voivat, kuitenkin yksinomaan näyttöä varten, vahvistaa ohjetasoja. Näiden ohjetasojen on oltava vähintään 10 litraa alkoholipitoisten juomien, 20 litraa välituotteiden, 90 litraa viinien ja 110 litraa oluiden osalta."

        "Suomen lainsäädäntöön ei ole sisällytetty direktiivissä mainittuja ohjetasoja. Direktiivin ohjetasoja voidaan siitä huolimatta käyttää yhtenä apuvälineenä arvioitaessa tuonnin kaupallisuutta. Verotonta on vain yksityishenkilön tuonti omiin tarpeisiin eli omaan ja perheen kulutukseen tai yksityisesti tarjottavaksi taikka lahjoitettavaksi. "

        "... arvioi asiaan liittyvien olosuhteiden kokonaisarvioinnin perusteella, että A ja B ovat tuoneet omiin tarpeisiinsa yhteensä 130 litraa väkeviä alkoholijuomia, 139,5 litraa viinejä ja 500 litraa olutta."

        " ...Tämän vuoksi korkein hallinto-oikeus, kumoten hallinto-oikeuden päätöksen oikeudenkäyntikuluja koskevalta osalta, velvoittaa valtion suorittamaan A:lle ja B:lle yhteisesti hallinto-oikeudessa aiheutuneiden kulujen korvauksena 3 000 euroa viivästyskorkoineen "

        Oikein hyvä päätös.

        Tulli maksaa jälleen korvauksia 3000 euroa ja kaksi voi siis oikein korkeimman hallinot-oikeudenpäätöksellä tuoda verotta maahan 130 litraa väkeviä alkoholijuomia, 139,5 litraa viinejä ja 500 litraa olutta.

        Kannattaavaa väittäisimme.


      • et vastaa
        Viinikauppias kirjoitti:

        Huomasitko päätöksestä nämä oleelliset lauseet - suora lainaus antamastasi linkistä:

        "Edelleen direktiivin 9 artiklan 2 kohdan mukaan tuotteiden määrän osalta jäsenvaltiot voivat, kuitenkin yksinomaan näyttöä varten, vahvistaa ohjetasoja. Näiden ohjetasojen on oltava vähintään 10 litraa alkoholipitoisten juomien, 20 litraa välituotteiden, 90 litraa viinien ja 110 litraa oluiden osalta."

        "Suomen lainsäädäntöön ei ole sisällytetty direktiivissä mainittuja ohjetasoja. Direktiivin ohjetasoja voidaan siitä huolimatta käyttää yhtenä apuvälineenä arvioitaessa tuonnin kaupallisuutta. Verotonta on vain yksityishenkilön tuonti omiin tarpeisiin eli omaan ja perheen kulutukseen tai yksityisesti tarjottavaksi taikka lahjoitettavaksi. "

        "... arvioi asiaan liittyvien olosuhteiden kokonaisarvioinnin perusteella, että A ja B ovat tuoneet omiin tarpeisiinsa yhteensä 130 litraa väkeviä alkoholijuomia, 139,5 litraa viinejä ja 500 litraa olutta."

        " ...Tämän vuoksi korkein hallinto-oikeus, kumoten hallinto-oikeuden päätöksen oikeudenkäyntikuluja koskevalta osalta, velvoittaa valtion suorittamaan A:lle ja B:lle yhteisesti hallinto-oikeudessa aiheutuneiden kulujen korvauksena 3 000 euroa viivästyskorkoineen "

        Oikein hyvä päätös.

        Tulli maksaa jälleen korvauksia 3000 euroa ja kaksi voi siis oikein korkeimman hallinot-oikeudenpäätöksellä tuoda verotta maahan 130 litraa väkeviä alkoholijuomia, 139,5 litraa viinejä ja 500 litraa olutta.

        Kannattaavaa väittäisimme.

        Viinikauppias siihen kauheaan liiikesalaisuus kysymykseen, kuka on rahdinkuljettaja suomessa.
        Kyllä se vähän on kummallista, että noin tavallinen asia saa Viinikauppiaan salaamaan tavallisen asian.
        Ei ihme jos jengi miettii, että on hämärähommia. Vai onko?


      • Viinikauppias
        et vastaa kirjoitti:

        Viinikauppias siihen kauheaan liiikesalaisuus kysymykseen, kuka on rahdinkuljettaja suomessa.
        Kyllä se vähän on kummallista, että noin tavallinen asia saa Viinikauppiaan salaamaan tavallisen asian.
        Ei ihme jos jengi miettii, että on hämärähommia. Vai onko?

        En vastaa juu ...

        Ja jos se ettei halua kaikkia yksityiskohtia laulaa toreilla on sinun mielestäsi "hämärää" niin sitten se on ...

        Ja edustatko sinä jotain "jengiä" ?

        Oletko miettinyt koskaan miksi Suomessa alkoholin nettikaupassa on loppujen lopuksi varsin vähän kauppiaita ?

        Oikein arvasit - kokonaisuuden saaminen toimimaan ei olekaan ihan niin helppoa kuin luulisi.

        Siksi mekään emme pidä tarpeellisena kertoa kaikkia liiketoimintaamme liittyviä yksityiskohtia kesksutelupalstoilla.


      • asiakas JPL
        Viinikauppias kirjoitti:

        En vastaa juu ...

        Ja jos se ettei halua kaikkia yksityiskohtia laulaa toreilla on sinun mielestäsi "hämärää" niin sitten se on ...

        Ja edustatko sinä jotain "jengiä" ?

        Oletko miettinyt koskaan miksi Suomessa alkoholin nettikaupassa on loppujen lopuksi varsin vähän kauppiaita ?

        Oikein arvasit - kokonaisuuden saaminen toimimaan ei olekaan ihan niin helppoa kuin luulisi.

        Siksi mekään emme pidä tarpeellisena kertoa kaikkia liiketoimintaamme liittyviä yksityiskohtia kesksutelupalstoilla.

        En tajua miten joku jaksaa vinkua täällä jostain rahtarista.
        Olen ollun viinikaupan asiakkaana 5 vuotta ja kaikki on toiminut mallikkaasti loppukuljetuksia myöten. Tulliinkin on jumiutunut mutta homma jatkuu aina vaan. Nyt niistäkin saa rahansa takaisin.
        LOPETTAKAA SE LAPSELLINEN VALITTAMINEN ja tilatkaa juomaa itsellenne, se voi helpottaa tuota mittaamatonta stressiänne.


      • Viinikauppias
        asiakas JPL kirjoitti:

        En tajua miten joku jaksaa vinkua täällä jostain rahtarista.
        Olen ollun viinikaupan asiakkaana 5 vuotta ja kaikki on toiminut mallikkaasti loppukuljetuksia myöten. Tulliinkin on jumiutunut mutta homma jatkuu aina vaan. Nyt niistäkin saa rahansa takaisin.
        LOPETTAKAA SE LAPSELLINEN VALITTAMINEN ja tilatkaa juomaa itsellenne, se voi helpottaa tuota mittaamatonta stressiänne.

        Ja tämä edellinen viesti ei siis ollut meidän kirjoittamamme.

        Mutta se on totta, että Tulli maksaa vihdoinkin täysimääräisen korvauksen kaikille niille syyttömille asiakkaille joiden juomat ovat pilalla.

        Tästä josutavasta päätöksestä täytyy myös kiittää Tullia koska se osoittaa, että virkamiehissä löytyy sittenkin vielä rohkeutta hoitaa asiat kunnolla ja niin ettei yksityinen kansalainen joudu aina altavastaajaksi.


      • muu henkilö
        Viinikauppias kirjoitti:

        Ja tämä edellinen viesti ei siis ollut meidän kirjoittamamme.

        Mutta se on totta, että Tulli maksaa vihdoinkin täysimääräisen korvauksen kaikille niille syyttömille asiakkaille joiden juomat ovat pilalla.

        Tästä josutavasta päätöksestä täytyy myös kiittää Tullia koska se osoittaa, että virkamiehissä löytyy sittenkin vielä rohkeutta hoitaa asiat kunnolla ja niin ettei yksityinen kansalainen joudu aina altavastaajaksi.

        Jos katsoo tuota ns. sallittua minimimäärää, niin kyllä sille painoa kertyy. 110 litraa olutta tekee yli 100 kg; kyllä siihen "erityinen tavarankuljetusajoneuvo" tarvitaan. Ajatelkaa matkailijaa, jolla on oltava autossaan matkatavaratkin eikä ainoastaan tilaa tuomisille.


      • Ex Ekonomi
        Viinikauppias kirjoitti:

        Ja tämä edellinen viesti ei siis ollut meidän kirjoittamamme.

        Mutta se on totta, että Tulli maksaa vihdoinkin täysimääräisen korvauksen kaikille niille syyttömille asiakkaille joiden juomat ovat pilalla.

        Tästä josutavasta päätöksestä täytyy myös kiittää Tullia koska se osoittaa, että virkamiehissä löytyy sittenkin vielä rohkeutta hoitaa asiat kunnolla ja niin ettei yksityinen kansalainen joudu aina altavastaajaksi.

        Juu. kyllä me kaikki uskomme, että ei Viinikauppias valehtele. Ihmettelen kyllä myös miksi ei voi sanoa rahdinkuljettajaa, mutta ei se ole tärkeää. Pääasia että juomat tulee jos kuljetus tilataan. Näkeehän sen sitten kun ovelle joku rahdinkuljettaja tulee jos tulee. Täytyy odotella vähän aikaa ja katsoa alkaako ne 350 kg viinalastit mennä oikeisiiin osoitteisiin ja vieläpä täysimääräisinä ja ehjinä. On se kyllä kunnon lasti kyllä naapurin tollo tulee kateelliseksi kun meikäpoika täräyttää viinalavan talliin ja korkkaa eka putelin.
        Jos homma toimii ja hinnat pysyvät edullisina niin kyllä bussi-vanhuksen jouset ovat kovilla kun viinaa ajetaan suomeen täysin kuormin. juuri oli uutisissa että meinaavat lopettaa sunnuntaina oluen myynnin. Siitä vaan ihan vapaasti käydään kerran kahdessa kuussa Irvin-vainaan sanaan "täysi-lasti"
        Toivottavasti saadaan kilpailua reitille, niin hinnat pysyvät kurissa


      • kaupallinen/yksityin
        Viinikauppias kirjoitti:

        Huomasitko päätöksestä nämä oleelliset lauseet - suora lainaus antamastasi linkistä:

        "Edelleen direktiivin 9 artiklan 2 kohdan mukaan tuotteiden määrän osalta jäsenvaltiot voivat, kuitenkin yksinomaan näyttöä varten, vahvistaa ohjetasoja. Näiden ohjetasojen on oltava vähintään 10 litraa alkoholipitoisten juomien, 20 litraa välituotteiden, 90 litraa viinien ja 110 litraa oluiden osalta."

        "Suomen lainsäädäntöön ei ole sisällytetty direktiivissä mainittuja ohjetasoja. Direktiivin ohjetasoja voidaan siitä huolimatta käyttää yhtenä apuvälineenä arvioitaessa tuonnin kaupallisuutta. Verotonta on vain yksityishenkilön tuonti omiin tarpeisiin eli omaan ja perheen kulutukseen tai yksityisesti tarjottavaksi taikka lahjoitettavaksi. "

        "... arvioi asiaan liittyvien olosuhteiden kokonaisarvioinnin perusteella, että A ja B ovat tuoneet omiin tarpeisiinsa yhteensä 130 litraa väkeviä alkoholijuomia, 139,5 litraa viinejä ja 500 litraa olutta."

        " ...Tämän vuoksi korkein hallinto-oikeus, kumoten hallinto-oikeuden päätöksen oikeudenkäyntikuluja koskevalta osalta, velvoittaa valtion suorittamaan A:lle ja B:lle yhteisesti hallinto-oikeudessa aiheutuneiden kulujen korvauksena 3 000 euroa viivästyskorkoineen "

        Oikein hyvä päätös.

        Tulli maksaa jälleen korvauksia 3000 euroa ja kaksi voi siis oikein korkeimman hallinot-oikeudenpäätöksellä tuoda verotta maahan 130 litraa väkeviä alkoholijuomia, 139,5 litraa viinejä ja 500 litraa olutta.

        Kannattaavaa väittäisimme.

        A:n ja B:n suoritettavaksi on voitu määrätä alkoholi- ja alkoholijuomavero sekä lisävero siltä osin kuin tuontia pidetään kaupallisena. Tulli on myös voinut ottaa haltuun tuotteet, joita ei ole asianmukaisesti ilmoitettu verotettaviksi. Tulli on edelleen voinut ilmoitusvelvollisuuden laiminlyönnin vuoksi määrätä veronkorotuksen.

        Valittajat esittivät avustajansa laskun, jonka mukaan heidän oikeudenkäyntikulunsa ovat 5 563,20 euroa ja matkakulut istuntoon 304 euroa.

        Korkein hallinto-oikeus on lausunut, että kun otetaan huomioon asian laatu ja hallintolainkäyttölain 74 §:n säännökset, olisi kohtuutonta, että A ja B joutuisivat pitämään oikeudenkäyntikulunsa hallinto-oikeudessa kokonaan vahinkonaan ja velvoittanut valtion korvaamaan kuluista hallinto-oikeudessa 3 000 euroa.

        Korkein hallinto-oikeus on hylännyt vaatimuksen oikeudenkäyntikulujen korvaamisesta korkeimmassa hallinto-oikeudessa.

        Oikeudenkäyntikulut hallinto-oikeuskäsittelystä 5867,20 ja arvio kuluista korkeimmassa hallinto-oikeudessa (eivät ilmene päätöksestä) 2000 euroa, eli yhteensä 7867,20 euroa, josta oikeudenkäyntikulukorvaus 3000 euroa eli "takkiin" 4867,20 euroa. Lisäksi maksettavaksi ovat tulleet verot veronkorotus 10 prosenttia.

        Direktiivin 9 artiklan 2 kohdan mukaan arvioitaessa sitä, ovatko 8 artiklassa tarkoitetut tuotteet tarkoitettu kaupallisiin tarkoituksiin, jäsenvaltioiden on otettava huomioon muun muassa seuraavat seikat:

        - tuotteiden haltijan kaupallinen asema ja hallussapidon syyt,
        - tuotteiden sijaintipaikka tai tarvittaessa käytetty kuljetustapa,
        - tuotteisiin liittyvät asiakirjat,
        - tuotteiden luonne,
        - tuotteiden määrä.

        Harkinta on siten tapauskohtaista kokonaisharkintaa, jossa ei sovelleta kiinteitä määrällisiä rajoja, vaan jokainen tapaus ratkaistaan erikseen.


      • Viinikauppias
        kaupallinen/yksityin kirjoitti:

        A:n ja B:n suoritettavaksi on voitu määrätä alkoholi- ja alkoholijuomavero sekä lisävero siltä osin kuin tuontia pidetään kaupallisena. Tulli on myös voinut ottaa haltuun tuotteet, joita ei ole asianmukaisesti ilmoitettu verotettaviksi. Tulli on edelleen voinut ilmoitusvelvollisuuden laiminlyönnin vuoksi määrätä veronkorotuksen.

        Valittajat esittivät avustajansa laskun, jonka mukaan heidän oikeudenkäyntikulunsa ovat 5 563,20 euroa ja matkakulut istuntoon 304 euroa.

        Korkein hallinto-oikeus on lausunut, että kun otetaan huomioon asian laatu ja hallintolainkäyttölain 74 §:n säännökset, olisi kohtuutonta, että A ja B joutuisivat pitämään oikeudenkäyntikulunsa hallinto-oikeudessa kokonaan vahinkonaan ja velvoittanut valtion korvaamaan kuluista hallinto-oikeudessa 3 000 euroa.

        Korkein hallinto-oikeus on hylännyt vaatimuksen oikeudenkäyntikulujen korvaamisesta korkeimmassa hallinto-oikeudessa.

        Oikeudenkäyntikulut hallinto-oikeuskäsittelystä 5867,20 ja arvio kuluista korkeimmassa hallinto-oikeudessa (eivät ilmene päätöksestä) 2000 euroa, eli yhteensä 7867,20 euroa, josta oikeudenkäyntikulukorvaus 3000 euroa eli "takkiin" 4867,20 euroa. Lisäksi maksettavaksi ovat tulleet verot veronkorotus 10 prosenttia.

        Direktiivin 9 artiklan 2 kohdan mukaan arvioitaessa sitä, ovatko 8 artiklassa tarkoitetut tuotteet tarkoitettu kaupallisiin tarkoituksiin, jäsenvaltioiden on otettava huomioon muun muassa seuraavat seikat:

        - tuotteiden haltijan kaupallinen asema ja hallussapidon syyt,
        - tuotteiden sijaintipaikka tai tarvittaessa käytetty kuljetustapa,
        - tuotteisiin liittyvät asiakirjat,
        - tuotteiden luonne,
        - tuotteiden määrä.

        Harkinta on siten tapauskohtaista kokonaisharkintaa, jossa ei sovelleta kiinteitä määrällisiä rajoja, vaan jokainen tapaus ratkaistaan erikseen.

        Niinpä ...

        eli harkinnan jälkeen kaksi saattoi tuoda verotta maahan 130 litraa väkeviä alkoholijuomia, 139,5 litraa viinejä ja 500 litraa olutta.

        eli ihan mukavasti - ja eivät ne verotetutkaan juomat kovin kalliita olleet loppujen lopuksi - eli ihan mukava tienisti pojilla.

        Tapaushan on tuttu meille koska Petteri Snell joka on myös meidän juristimme ajoi tämän tapauksenkin.

        Yksikään oikeudenistuin ei voi Suomessa rajoittaa tuontia alle EU:n antamien rajojen eli:
        * väkevät 10 litraa
        * välituotteet 20 litraa
        * viinit (sisältäen kuohuviinejä 60 litraa) 90 litraa
        * olutta 110 litraa

        http://ec.europa.eu/taxation_customs/common/travellers/within_eu/index_en.htm
        As to the last element, Member States may lay down guide levels, solely as a form as evidence, which cannot be lower than the following quantities:

        Mutta miksi tästä muuten väitellään ?


      • k/y
        Viinikauppias kirjoitti:

        Niinpä ...

        eli harkinnan jälkeen kaksi saattoi tuoda verotta maahan 130 litraa väkeviä alkoholijuomia, 139,5 litraa viinejä ja 500 litraa olutta.

        eli ihan mukavasti - ja eivät ne verotetutkaan juomat kovin kalliita olleet loppujen lopuksi - eli ihan mukava tienisti pojilla.

        Tapaushan on tuttu meille koska Petteri Snell joka on myös meidän juristimme ajoi tämän tapauksenkin.

        Yksikään oikeudenistuin ei voi Suomessa rajoittaa tuontia alle EU:n antamien rajojen eli:
        * väkevät 10 litraa
        * välituotteet 20 litraa
        * viinit (sisältäen kuohuviinejä 60 litraa) 90 litraa
        * olutta 110 litraa

        http://ec.europa.eu/taxation_customs/common/travellers/within_eu/index_en.htm
        As to the last element, Member States may lay down guide levels, solely as a form as evidence, which cannot be lower than the following quantities:

        Mutta miksi tästä muuten väitellään ?

        Kannattaa varmaan Snellin kanssa jutella mitä tarkoittaa tapauskohtainen harkinta hallinto-oikeuksissa. Snell saa varmasti kauttasi lisää töitä kunhan liiketoiminta käynnistyy kunnolla. Snellin nimeä ei löydy Suomen asianajajaliiton rekisteristä, eli hän ei tämän tiedon mukaan ole asianajaja.

        http://www.asianajajaliitto.fi/etsi_asianajaja


      • k/y
        Viinikauppias kirjoitti:

        Niinpä ...

        eli harkinnan jälkeen kaksi saattoi tuoda verotta maahan 130 litraa väkeviä alkoholijuomia, 139,5 litraa viinejä ja 500 litraa olutta.

        eli ihan mukavasti - ja eivät ne verotetutkaan juomat kovin kalliita olleet loppujen lopuksi - eli ihan mukava tienisti pojilla.

        Tapaushan on tuttu meille koska Petteri Snell joka on myös meidän juristimme ajoi tämän tapauksenkin.

        Yksikään oikeudenistuin ei voi Suomessa rajoittaa tuontia alle EU:n antamien rajojen eli:
        * väkevät 10 litraa
        * välituotteet 20 litraa
        * viinit (sisältäen kuohuviinejä 60 litraa) 90 litraa
        * olutta 110 litraa

        http://ec.europa.eu/taxation_customs/common/travellers/within_eu/index_en.htm
        As to the last element, Member States may lay down guide levels, solely as a form as evidence, which cannot be lower than the following quantities:

        Mutta miksi tästä muuten väitellään ?

        "ihan mukavasti - ja eivät ne verotetutkaan juomat kovin kalliita olleet loppujen lopuksi - eli ihan mukava tienisti pojilla."

        Onko tämä tulkittavissa yllytykseksi siihen, että asiakas yrittäisi tuoda maahan alkoholia myös sellaisia määriä, joiden on syytä epäillä lukeutuvan kaupalliseen tuontiin, ilman, että asiakas tekee asianmukaisen ilmoituksen tullille, veroja välttääkseen?


      • Viinikauppias
        k/y kirjoitti:

        Kannattaa varmaan Snellin kanssa jutella mitä tarkoittaa tapauskohtainen harkinta hallinto-oikeuksissa. Snell saa varmasti kauttasi lisää töitä kunhan liiketoiminta käynnistyy kunnolla. Snellin nimeä ei löydy Suomen asianajajaliiton rekisteristä, eli hän ei tämän tiedon mukaan ole asianajaja.

        http://www.asianajajaliitto.fi/etsi_asianajaja

        Tämä "ei-asianajaja" on vasta tuonut suomalaisille 80 miljoonan euron palautukset ja noin 100 miljoonaa on tulossa lisää kunhan Silinin tapaus on käsitelty loppuun.

        Et semmoinen "epäpätevä" ...

        Ja voit olla varma että nuo EU:n antamat vähimmäisrajat pitävät ...


      • Viinikauppias
        k/y kirjoitti:

        "ihan mukavasti - ja eivät ne verotetutkaan juomat kovin kalliita olleet loppujen lopuksi - eli ihan mukava tienisti pojilla."

        Onko tämä tulkittavissa yllytykseksi siihen, että asiakas yrittäisi tuoda maahan alkoholia myös sellaisia määriä, joiden on syytä epäillä lukeutuvan kaupalliseen tuontiin, ilman, että asiakas tekee asianmukaisen ilmoituksen tullille, veroja välttääkseen?

        Tulkitse miten tahdot - olemme itseasiassa perustamassa Suomen viinatrokareiden yhdistystä jonka jäsenet saavat 60% alennuksen ostoksistaan.

        Yllytämme näin ostamaan vielä perävaununkin täyteen.

        :-)


      • kauppiaalta
        Viinikauppias kirjoitti:

        Tulkitse miten tahdot - olemme itseasiassa perustamassa Suomen viinatrokareiden yhdistystä jonka jäsenet saavat 60% alennuksen ostoksistaan.

        Yllytämme näin ostamaan vielä perävaununkin täyteen.

        :-)

        ja matkatoimiston pitäjältä. Ei kait se "tienestiin" pitäisi perustua tuollainen Tallinan matka.

        Säästöjä toki voi tulla jos johonkin juhlaan juomat käy.

        Tosiasia on kuitenkin, että harva suomalainen käy itse tuollaisia 350 kilon lasteja yksityis-/omaan käyttöön.

        Voi olla, että hyvinkin Trokarit käyttävät tuollaista laillista kanavaa joka tuo juomat kotiin tai suoraan kolmannelle osapuolelle tai johonkin varastoon, mistä on huomaamaton hoitaa myynti.

        En tiedä onkohan tuollaisessa kauppiaan mielenilmaisussa osa totta piilomaininnan muodossa, tiedä häntä.

        Outoa kielenkäyttöä kuitenkin lailliseslta kauppiaalta.


      • Viinikauppias
        kauppiaalta kirjoitti:

        ja matkatoimiston pitäjältä. Ei kait se "tienestiin" pitäisi perustua tuollainen Tallinan matka.

        Säästöjä toki voi tulla jos johonkin juhlaan juomat käy.

        Tosiasia on kuitenkin, että harva suomalainen käy itse tuollaisia 350 kilon lasteja yksityis-/omaan käyttöön.

        Voi olla, että hyvinkin Trokarit käyttävät tuollaista laillista kanavaa joka tuo juomat kotiin tai suoraan kolmannelle osapuolelle tai johonkin varastoon, mistä on huomaamaton hoitaa myynti.

        En tiedä onkohan tuollaisessa kauppiaan mielenilmaisussa osa totta piilomaininnan muodossa, tiedä häntä.

        Outoa kielenkäyttöä kuitenkin lailliseslta kauppiaalta.

        Onko sinulla huumori aivan hukassa ?

        Ota hyvä ihminen vähän rennommin - ei viina ole niin vakava asia että kannattaa urputtaa ihan joka asiassta - eks niin.

        350 kiloa on muuten täsmälleen se paino mikä tulee kun ostaa EU:n minimimäärän - siis 90 litraa viiniä, 110 olutta jne.

        Ja sen on totta ettei tähän mennessä monikaan ole hakenut 350 kiloa - koska siihen ei ole ollut mahdollisuutta.

        Harvalla on pakettautoa ja tavallisen bussin kantavuus ei mahdollista asiakkaalle ostaa "täyttä" lastia - bussin kantavuus kun on usein matkustajien lisäksi vain 1000 kiloa (siis koko porukan tuliaisia varten).

        Sinähän alat kuulostamaan ihan Rainer Pätsiltä STTV:stä joka oikeudessa todistajana vaahtosi, että " koko Suomi menee sekaisin jos täällä sallitaan kaukomyynti".

        Snelli kysyi Pätsiltä tietääkö hän montakin maat joissa EU:n alueella olisi kaukomyynti kielletty - noh eihän Pätsiä se kiinnostanut - jutun jouni oli vain siinä että kukaan muu kuin Suomi ei ole koittanut kieltää kaukomyyntiä. Norjakin salli sen viime joulukuusta lähtien (EU:n painostuksesta).

        Noh sitten kysyttiin Pätsiltä, että kun Ruotsi sallii tämän kaukomyynnin niin kuinka kauhea kaaos vallitsee tällä hetkellä Ruotsissa - hänellä ei kuulemma ollut asiasta tietoa.

        Että sellaisella tasolla nämä asiaoista päättävät olivat ...


      • saatavissa?
        Viinikauppias kirjoitti:

        Onko sinulla huumori aivan hukassa ?

        Ota hyvä ihminen vähän rennommin - ei viina ole niin vakava asia että kannattaa urputtaa ihan joka asiassta - eks niin.

        350 kiloa on muuten täsmälleen se paino mikä tulee kun ostaa EU:n minimimäärän - siis 90 litraa viiniä, 110 olutta jne.

        Ja sen on totta ettei tähän mennessä monikaan ole hakenut 350 kiloa - koska siihen ei ole ollut mahdollisuutta.

        Harvalla on pakettautoa ja tavallisen bussin kantavuus ei mahdollista asiakkaalle ostaa "täyttä" lastia - bussin kantavuus kun on usein matkustajien lisäksi vain 1000 kiloa (siis koko porukan tuliaisia varten).

        Sinähän alat kuulostamaan ihan Rainer Pätsiltä STTV:stä joka oikeudessa todistajana vaahtosi, että " koko Suomi menee sekaisin jos täällä sallitaan kaukomyynti".

        Snelli kysyi Pätsiltä tietääkö hän montakin maat joissa EU:n alueella olisi kaukomyynti kielletty - noh eihän Pätsiä se kiinnostanut - jutun jouni oli vain siinä että kukaan muu kuin Suomi ei ole koittanut kieltää kaukomyyntiä. Norjakin salli sen viime joulukuusta lähtien (EU:n painostuksesta).

        Noh sitten kysyttiin Pätsiltä, että kun Ruotsi sallii tämän kaukomyynnin niin kuinka kauhea kaaos vallitsee tällä hetkellä Ruotsissa - hänellä ei kuulemma ollut asiasta tietoa.

        Että sellaisella tasolla nämä asiaoista päättävät olivat ...

        Ei Snell, joka on harjoittanut ammattia jo neljällä vuosikymmenellä, tyhmä ole. Olisi perin lapsenuskoista olettaa, ettei hän ole jo vuodelle 2010 budjetoinut kassavirtaa niistä bussiasiakkaista, jotka saavat Sinulta yhteystiedot. Muistanet laittaa Snellin yhteystiedot näkyvästi esille bussin etuikkunaan, ja Snell -käyntikortteja, ynnä esitteitä, lienee saatavilla istuintaskuista? Hallitseeko hän EU-vero-oikeuden lisäksi Suomen rikoslain?

        Lainaus KHO 2005:39: "...tunnettu tosiasia on se, että Suomessa esiintyy yksityisten henkilöiden harjoittamaa alkoholin, usein vodkan tai pirtun, luvatonta kauppaa ja että joissakin anniskelupaikoissa saatetaan myös anniskella näin hankittuja juomia. Ei ole myöskään tavatonta, että yksityishenkilöt luovuttavat verottomina matkustajatuomisinaan maahan tuomiaan valmisteveron alaisia tuotteita vastiketta vastaan tuttavilleen. Alkoholijuomat ovat siten luonteeltaan tuotteita, joille Suomessa on olemassa luvallisten jakelukanavien ulkopuolella toimivat toiset markkinat...Alkoholipitoisen aineen välittäminen on Suomessa rangaistavaa.

        Nykyisin asiasta on säädetty rikoslain 50a luvussa (641/2009), jonka 1§:ssä säädetyissä tapauksissa tekijä on tuomittava alkoholirikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi, törkeässä tekomuodossa vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi. Tiettyjen tekomuotojen yritys on rangaistava. On huomattava, että rikoksen kohde, eli alkoholijuoma, näissä tapauksissa konfiskoidaan l. julistetaan valtiolle menetetyksi.


      • Viinikauppias
        saatavissa? kirjoitti:

        Ei Snell, joka on harjoittanut ammattia jo neljällä vuosikymmenellä, tyhmä ole. Olisi perin lapsenuskoista olettaa, ettei hän ole jo vuodelle 2010 budjetoinut kassavirtaa niistä bussiasiakkaista, jotka saavat Sinulta yhteystiedot. Muistanet laittaa Snellin yhteystiedot näkyvästi esille bussin etuikkunaan, ja Snell -käyntikortteja, ynnä esitteitä, lienee saatavilla istuintaskuista? Hallitseeko hän EU-vero-oikeuden lisäksi Suomen rikoslain?

        Lainaus KHO 2005:39: "...tunnettu tosiasia on se, että Suomessa esiintyy yksityisten henkilöiden harjoittamaa alkoholin, usein vodkan tai pirtun, luvatonta kauppaa ja että joissakin anniskelupaikoissa saatetaan myös anniskella näin hankittuja juomia. Ei ole myöskään tavatonta, että yksityishenkilöt luovuttavat verottomina matkustajatuomisinaan maahan tuomiaan valmisteveron alaisia tuotteita vastiketta vastaan tuttavilleen. Alkoholijuomat ovat siten luonteeltaan tuotteita, joille Suomessa on olemassa luvallisten jakelukanavien ulkopuolella toimivat toiset markkinat...Alkoholipitoisen aineen välittäminen on Suomessa rangaistavaa.

        Nykyisin asiasta on säädetty rikoslain 50a luvussa (641/2009), jonka 1§:ssä säädetyissä tapauksissa tekijä on tuomittava alkoholirikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi, törkeässä tekomuodossa vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi. Tiettyjen tekomuotojen yritys on rangaistava. On huomattava, että rikoksen kohde, eli alkoholijuoma, näissä tapauksissa konfiskoidaan l. julistetaan valtiolle menetetyksi.

        Nyt on sinull pipo kyllä aika kireällä ...

        Ethän vain ole itse herra Päts ...


      • vaikko on
        k/y kirjoitti:

        Kannattaa varmaan Snellin kanssa jutella mitä tarkoittaa tapauskohtainen harkinta hallinto-oikeuksissa. Snell saa varmasti kauttasi lisää töitä kunhan liiketoiminta käynnistyy kunnolla. Snellin nimeä ei löydy Suomen asianajajaliiton rekisteristä, eli hän ei tämän tiedon mukaan ole asianajaja.

        http://www.asianajajaliitto.fi/etsi_asianajaja

        jos ei ole asianajaja. Käsittääkseni tämä Snelli on selättänyt valtion lakimiehet monta kertaa.
        Onko sillä sitten merkitystä jos ei ole jossain luettelossa, mutta hoitaa hommat hyvin?
        Eihän se ole rikollista vai kuinka? Lakia hän näyttää juttujen perusteella tuntevan ja on kait hän silloin sitä opiskellutkin?


      • Viinikauppias
        vaikko on kirjoitti:

        jos ei ole asianajaja. Käsittääkseni tämä Snelli on selättänyt valtion lakimiehet monta kertaa.
        Onko sillä sitten merkitystä jos ei ole jossain luettelossa, mutta hoitaa hommat hyvin?
        Eihän se ole rikollista vai kuinka? Lakia hän näyttää juttujen perusteella tuntevan ja on kait hän silloin sitä opiskellutkin?

        Ehkä käytimme väärää titteliä ...

        Joka tapuksessa hän on huippu pätevä lakimies joka hoitaa homman kuin homman ...


      • rahtimaksua
        Viinikauppias kirjoitti:

        Laita kamat ostoskoriin ja näet sieltä suoraan.

        www.taxfreematkat.com

        näkymään kun yritin tehdä tilausta ja matkavarausta rekisteröitymättömäna asiakkaana.
        mikäli lähden matkalle, niin ostan sen 350 kiloa ja otan tavaroille kuljetuksen Helsingistä Ranualle.
        Mitä hintaluokaa on rahti tuolle välille


    • laittoi virkamiehet

      polvilleen ja oli oikeassa tuontisäännöissä.
      Olin varma että tulli on oikeassa, mutta myönnettävä se on että Viinikauppias vei voiton.
      Onneksi olkoon kauppiaalle. Toivottavasti taxfree matkat lähtee mukavasti käyntiin.
      Yrittäjä on aina yrittäjä, myös huonoina päivinä.

      • 123456789

        katsotaan rauhassa, eihän tietääkseni edellinenkään juttu ole vielä ratkennut


      • Viinikauppias
        123456789 kirjoitti:

        katsotaan rauhassa, eihän tietääkseni edellinenkään juttu ole vielä ratkennut

        Kyllä olleellisin on ratkennut - juomat vapautettiin ja kaikki asiakkaat saavat Tullilta korvaukset juomistaan.


      • 987654321
        Viinikauppias kirjoitti:

        Kyllä olleellisin on ratkennut - juomat vapautettiin ja kaikki asiakkaat saavat Tullilta korvaukset juomistaan.

        oleellisin? nyt on mennyt jotain ohi mihä oli jutussa ratkaisu, oliko viinikaupan toiminta laitonta?


      • Viinikauppias
        987654321 kirjoitti:

        oleellisin? nyt on mennyt jotain ohi mihä oli jutussa ratkaisu, oliko viinikaupan toiminta laitonta?

        Oikeus ilmoittaa 05.02. mennessä hakeeko se ennakkopäätöstä EU-tuomioistuimesta vai antaako päätöksen ilman sitä.

        Nythän siis on itseasiassa useampi asia ratkaistavana:

        1. Onko Viinnikauppa harjoittanut kaukomyynti 01/2007 - 04/2008 välisenä aikana ?
        2. Jos näin on ollut - onko Viinikapan tominta ollut tahallista ja viranomaisten oohjeet riittävän selkeät 8eivät ainakaan Eduskunnan apulaisoikeusasiamiehen mielestä joka antoi kunnolla pyyhkeitä STTV:lle) ?
        3. Voidaanko Suomessa kieltää kaukomyynti ? (Suomi siis kieltäisi sen ainoana EU-maana - Ruotsihan sai kaksi langettavaa tuomiota yrittäessään kieltää nettitilaamisen - Ruotsissa asiasta kiistely loppui 2007 kesällä).

        Merkittäväähän oli asiakkaiden kannalta se,e ttä Tulli joutui vapauttamaan kaikki juomat ja ilmoitti kaiken lisäksi maksavansa täyden korvauksen pilalle menneistä juomista.

        Meidän asiamme ratkeaa sitten aikanaan vaikka EU-tuomioistuimessa - tärkeintä oli se, että asiakkaiden kiusaaminen on lopetettu - ja suuri kiitos tietysti Tullille jolla oli halua ja rohkeutta löytää korvausasiaan nopea ratkaisu ilman uusia ja pitkiä oikeudenkäyntejä.

        Miten EU-tuomioistuin tulee kenties suhtautumaan Suomen haluun kieltää kaukomyynti on kaiketikin aivan selvä ... turpiin tulee jos sitä yrittää.


      • 987654
        Viinikauppias kirjoitti:

        Oikeus ilmoittaa 05.02. mennessä hakeeko se ennakkopäätöstä EU-tuomioistuimesta vai antaako päätöksen ilman sitä.

        Nythän siis on itseasiassa useampi asia ratkaistavana:

        1. Onko Viinnikauppa harjoittanut kaukomyynti 01/2007 - 04/2008 välisenä aikana ?
        2. Jos näin on ollut - onko Viinikapan tominta ollut tahallista ja viranomaisten oohjeet riittävän selkeät 8eivät ainakaan Eduskunnan apulaisoikeusasiamiehen mielestä joka antoi kunnolla pyyhkeitä STTV:lle) ?
        3. Voidaanko Suomessa kieltää kaukomyynti ? (Suomi siis kieltäisi sen ainoana EU-maana - Ruotsihan sai kaksi langettavaa tuomiota yrittäessään kieltää nettitilaamisen - Ruotsissa asiasta kiistely loppui 2007 kesällä).

        Merkittäväähän oli asiakkaiden kannalta se,e ttä Tulli joutui vapauttamaan kaikki juomat ja ilmoitti kaiken lisäksi maksavansa täyden korvauksen pilalle menneistä juomista.

        Meidän asiamme ratkeaa sitten aikanaan vaikka EU-tuomioistuimessa - tärkeintä oli se, että asiakkaiden kiusaaminen on lopetettu - ja suuri kiitos tietysti Tullille jolla oli halua ja rohkeutta löytää korvausasiaan nopea ratkaisu ilman uusia ja pitkiä oikeudenkäyntejä.

        Miten EU-tuomioistuin tulee kenties suhtautumaan Suomen haluun kieltää kaukomyynti on kaiketikin aivan selvä ... turpiin tulee jos sitä yrittää.

        elikkä asia vielä aivan auki


      • Viinikauppias
        987654 kirjoitti:

        elikkä asia vielä aivan auki

        Oikeus totesi ja syyttäjä yhtyi siihen etteivät asiakkaat ole syyllistyneet mihinkään laittomaan ja heidän kuuluu saada juomansa takaisin.

        Tulli korvaa juomat täydestä arvostaan.

        Me katsomme asiaa asiakkaan kannalta ja siltä osin olemme erittäin iloisia.

        Mitä siihen tulee miten juttu aikanaan päättyy suhtaudumme taasen mitä suurimmalla tyyneydellä koska EU-direktiivit ovat täysin yksiselitteisiä ja EU.ssa ei ole mahdollista kieltää kaukomyyntiä.

        Se on sitten toinen juttu että STTV:llä menee hiukan aikaa myöntää se ...

        Mutta hiljaa hyvä tulee ...


    • Juho-Kusti

      Kyllä rönsyää keskustelu sinne ja tänne.

      Olisi hyvä erottaa muutaman asia toisistaan.
      Suomessa on janoinen kansa (osa) joka haluaa viinaa halvalla, muulla ei juuri ole väliä.
      Kotimaassa ja ulkomailla on kauppiaita jotka haluavat myydä viinaa janoiselle kansalle, muulla ei juuri ole väliä.
      Todellisuus on se, että kauppias haluaa maximi voiton tuotteestaan keinolla millä hyvänsä, kunhan se on laillinen tai sitä ei ole suoranaisesti kielletty.

      Puheet Suomalaisen veronmaksajan etujen ajamisesta voi unohtaa heti kärkeen, se on kauppiaan myyntikeino se verottomuus, ei mitään muuta.

      En paheksu ostajia enkä myyjiä kunhan toimitaan säädettyjen lakien ja asetusten puitteissa.

      Uusia yrittäjiä on varmasti tulossa mukaan, jos nykyisille toimijoille näytetään vihreää valoa ja miksi ei näytettäisi.

      Valtio menettää isot verotulot, ei pelkästään valmisteveroja vaan myös arvonlisäverot. Tämä ei ole kansantaloudellisesti järkevää. Mutta ei järjen käyttö Suomen alkoholipolitiikassa ole tähänkään asti kovin suurta roolia ole saanut. Jos pääministerinä on raivoraitis Kepulainen, ei siitä voi syntyä kuin suuri soppa jossa kaikki ovat tappiolla.

      Ainoa ratkaisu asiaa näyttäisi olevan alkoholin vähittäismyynnin osittainen tai täydellinen vapauttaminen, sillä saataisiin suurempi tuotto valtiolle kuin nykyisellä menolla. Näinhän asian on hoidettu suurimmassa osassa EU:n maita - ilman se suurempia ongelmia. En usko, että tämä lisäisi kulutusta juurikaan, jotain pitäisi kuitenkin keksiä, koska nykyinen järjestelmä ei toimi.

      • keskeinen vaikutin

        Vähittäismyynti ei ole monopolitoimintaa niiltä osin kuin kyse on max 4,7 prosenttisista käymisteitse valmistetuista tuotteista. Ei varmaan ole mitään syytä miksi muidenkin tuotteiden osalta kehitys ei johtaisi samaan toimintamalliin jos ei oleteta että hinta pysyy jakelukanavasta riippumatta säädeltynä.

        Noin ajatuksena että oisko oletettvissa joitakin halpoja "sisäänheittotuotteita" malliin kossu 9,99. Tällöin kauppa myy tuotteen tappiolla mutta ottaa omansa muista tuotteista. Tuskin tuo hintataso kokonaisuutena alenee jos verotukselle ei tapahdu mitään. Ja siihen ei varmasti voi nykyoloissa vaikuttaa muu kuin matkustajatuonnin "räjähtäminen käsiin".


      • vai onko?
        keskeinen vaikutin kirjoitti:

        Vähittäismyynti ei ole monopolitoimintaa niiltä osin kuin kyse on max 4,7 prosenttisista käymisteitse valmistetuista tuotteista. Ei varmaan ole mitään syytä miksi muidenkin tuotteiden osalta kehitys ei johtaisi samaan toimintamalliin jos ei oleteta että hinta pysyy jakelukanavasta riippumatta säädeltynä.

        Noin ajatuksena että oisko oletettvissa joitakin halpoja "sisäänheittotuotteita" malliin kossu 9,99. Tällöin kauppa myy tuotteen tappiolla mutta ottaa omansa muista tuotteista. Tuskin tuo hintataso kokonaisuutena alenee jos verotukselle ei tapahdu mitään. Ja siihen ei varmasti voi nykyoloissa vaikuttaa muu kuin matkustajatuonnin "räjähtäminen käsiin".

        Ei mittän halpaa taxfreematkojen juomat. Esimrkkinä koffin 24 pakki 17 vai oliko se18 euroo, ku sivuilta katsoin. Eikös Tallinan markettihintakin ole vain jotan 13-14 euroo 24 pakilla.
        Jos hintaero on 4 egee pakki, niin kyllähän se sallitut noin 60 laatikkoa olutta tulee halvemmaksi käydä itse pakulla. Ja jos menee hiukan sivumalle Tallinassa, niin 24 pakki koffia lähtee 11-12 egee.
        Täytyy tästä lähtee käynnistelee hiacea


      • ja vain suoemsta
        vai onko? kirjoitti:

        Ei mittän halpaa taxfreematkojen juomat. Esimrkkinä koffin 24 pakki 17 vai oliko se18 euroo, ku sivuilta katsoin. Eikös Tallinan markettihintakin ole vain jotan 13-14 euroo 24 pakilla.
        Jos hintaero on 4 egee pakki, niin kyllähän se sallitut noin 60 laatikkoa olutta tulee halvemmaksi käydä itse pakulla. Ja jos menee hiukan sivumalle Tallinassa, niin 24 pakki koffia lähtee 11-12 egee.
        Täytyy tästä lähtee käynnistelee hiacea

        saa 24tölkkii koffia 18,50 € ja Karhua 19,95 € Tosin vol; 4,5 ja 4,6. Mut ihan samalla tavalla pissattaa, kuin 5,2 :n En taida trokarilla ainakaan olutkauppa kannattaa. Lonkerot, siiderit ja viinat on sitten asia erikseen


      • litrahuuli & kaiffar
        vai onko? kirjoitti:

        Ei mittän halpaa taxfreematkojen juomat. Esimrkkinä koffin 24 pakki 17 vai oliko se18 euroo, ku sivuilta katsoin. Eikös Tallinan markettihintakin ole vain jotan 13-14 euroo 24 pakilla.
        Jos hintaero on 4 egee pakki, niin kyllähän se sallitut noin 60 laatikkoa olutta tulee halvemmaksi käydä itse pakulla. Ja jos menee hiukan sivumalle Tallinassa, niin 24 pakki koffia lähtee 11-12 egee.
        Täytyy tästä lähtee käynnistelee hiacea

        SuperAlkossa koff export keissi 11,90 ja karjala IVA 10,90. Kalleinta lappari 14,64. 17-18/keissi on käsittämätön hinta jos tuo 15 keissii ero jopa 120 egee. Sillä rahalla reissaa jo monta kertaa Tallinnaan ja takas.

        http://www.viinarannasta.ee/articlesr.php?sid=1


      • jep jep jep jep
        litrahuuli & kaiffar kirjoitti:

        SuperAlkossa koff export keissi 11,90 ja karjala IVA 10,90. Kalleinta lappari 14,64. 17-18/keissi on käsittämätön hinta jos tuo 15 keissii ero jopa 120 egee. Sillä rahalla reissaa jo monta kertaa Tallinnaan ja takas.

        http://www.viinarannasta.ee/articlesr.php?sid=1

        ja sama boxi taxfree matkojen sivulla 17 €
        Lasetaas 17,00 - 11,90 = 5,10 € erotus. Jos ostaa 20 laatikkoa taxfree matkoilta se tekee oluen osalta 340 € matkat 50 € = 390 €. Erotus 152 €. Siinä ne on taxfree hinnat


      • Alc. :ton
        jep jep jep jep kirjoitti:

        ja sama boxi taxfree matkojen sivulla 17 €
        Lasetaas 17,00 - 11,90 = 5,10 € erotus. Jos ostaa 20 laatikkoa taxfree matkoilta se tekee oluen osalta 340 € matkat 50 € = 390 €. Erotus 152 €. Siinä ne on taxfree hinnat

        nimiset matkat? ENSINNÄKIN jo matkojen mainostus nimellä Tax-Free(tullivapaa) kertoo että nyt ei ehkä toimijat tiedä mistään ehkä mitään , vaikka kovasti eurolaista ovat tietävinään.Ei EU-alueella ole ns.tullialueita(kullialueita kyllä on) eikä tullittomuuksia(ja kullittomia),ELI onko nimi matkoille keksitty juuri ohjaamaan ajatusmaailmaa tälle alueelle. Voiko siis jo tämän perusteella tehdä johtopäätöksiä, miten kenties tulevia asiakkaita aliarvioidaan jo tämän nimikikkailun perusteella.

        Mitenkähän hinnat mahtaa sitten olla 'reiluja', jos ajattelee että kuitenkin joutuu matkustamaan, niin miksi ei sitten omalla autolla. Jos hinnat ovat korkeammat kuin Viron kaupoissa yleensä, ei matka ole ILMAINEN, vaan on kusetettu hinnoissa, järjestäjän VOITTO. KUKAAN EI JÄRKKÄÄ FINNELLE BRENKKUA ILMAISEKSI TAI HYVÄSYDÄMISYYTTÄÄN, ymmärtäkää nyt se tahvot jo.

        SEKÄ ; miksi tällaiset Virun matkat piti perustaa kun se Netissä Loistavasti toimiva Viinakauppa on niin mahtava että toimittaa brenkut kotiovelle vaivattomasti,(just eilen tuli 200 vinoa), ilman mitään perkeleen seilauksia Viruun? Joku mättää nyt tässä kuviossa, joko jutut tai toimet? Kumpi?


      • myös taxfree matkan
        Alc. :ton kirjoitti:

        nimiset matkat? ENSINNÄKIN jo matkojen mainostus nimellä Tax-Free(tullivapaa) kertoo että nyt ei ehkä toimijat tiedä mistään ehkä mitään , vaikka kovasti eurolaista ovat tietävinään.Ei EU-alueella ole ns.tullialueita(kullialueita kyllä on) eikä tullittomuuksia(ja kullittomia),ELI onko nimi matkoille keksitty juuri ohjaamaan ajatusmaailmaa tälle alueelle. Voiko siis jo tämän perusteella tehdä johtopäätöksiä, miten kenties tulevia asiakkaita aliarvioidaan jo tämän nimikikkailun perusteella.

        Mitenkähän hinnat mahtaa sitten olla 'reiluja', jos ajattelee että kuitenkin joutuu matkustamaan, niin miksi ei sitten omalla autolla. Jos hinnat ovat korkeammat kuin Viron kaupoissa yleensä, ei matka ole ILMAINEN, vaan on kusetettu hinnoissa, järjestäjän VOITTO. KUKAAN EI JÄRKKÄÄ FINNELLE BRENKKUA ILMAISEKSI TAI HYVÄSYDÄMISYYTTÄÄN, ymmärtäkää nyt se tahvot jo.

        SEKÄ ; miksi tällaiset Virun matkat piti perustaa kun se Netissä Loistavasti toimiva Viinakauppa on niin mahtava että toimittaa brenkut kotiovelle vaivattomasti,(just eilen tuli 200 vinoa), ilman mitään perkeleen seilauksia Viruun? Joku mättää nyt tässä kuviossa, joko jutut tai toimet? Kumpi?

        järjestäjä. Siis sama pulju.


      • keukeu...
        myös taxfree matkan kirjoitti:

        järjestäjä. Siis sama pulju.

        Johnny Be Gooden sävelillä :

        Go Go, Go Kari Go go go, Kari be goode !!

        Ja lumiterveiset korsosta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe