Ostin aikanaan joskus 80-90 taitteen aikoihin elämänpuu kuvioidun maton iranilaiseksi itsensä esitelleeltä kulkukauppiaalta. Mielestäni tein hyvät kaupat, sain kauniin maton edullisesti 600 markalla. Noin viikko ostoksen jälkeen sain lukea lehdestä huijari-kulkukauppiaista jotka myyvät feikkejä mattoja aitoina. Harmitti tietty kun olin mennyt lankaan, tästä johtuen joutui matto eteisen lattialle olohuoneen kunniapaikan sijaan.
Nyt katsellessani moitteettomassa kunnossa olevaa mattoa joka on palvellut eteisessä, kuistilla ja keittiössä yli 20 vuotta ilman pesulassa käyntejä (lumipesuja se on saanut aina niinä talvina kun on ollut pakkaslunta) ihmettelen kuinka hyvä semmonen aito olisi ollut.
Tulinkohan sittenkään huijatuksi?
Kulkukauppiaan huiputtamako?
6
459
Vastaukset
Minulla on lattialla myös hienot itämaistyyliset matot jotka eivät taatusti ole aidot ja hyvin nekin ovat kestäneet. Näillä matoilla on ikää yli 20 vuotta ja kertaakaan ei ole pesulaan viety, vaan niille on annettu talvella lumikylpyjä.
Ei sinua sen paremmin ole huijattu, vaan olet ostanut laadukkaan maton itsellesi.- Pörrääjä
Kyllä kunnon matot ovat hintansa väärtit. Mullakin on ollut jo yli 25 vuotta käytössä ihan kunnon aitoja mattoja, jotka edelleen ovat kuin uusia. Tosin niitä on käytetty vain olkkarissa, ruokasalissa, TV-ja kirjastohuoneessa, joten kovin raskaalle kulutukselle eivät ole joutuneet. Uskoisin kuitenkin hyvän maton helposti ihmisiän kestävän. Toivottavasti niin tekee myös toi mun feikki elämänpuu joka tosin ei maksanut edes kymmenystä oikeista matoista :)
Vaikka oon kuinka yrittänyt niin sillä matolla ei voi lentää kuten kuuluis. Se on vähän niinkuin Corollat. Eli kestää ja kestää muttei sillä' voi eikä viitti ajaa ;)
- Pörrääjä
auttaiskos yhtään jos sen siirtäis sieltä kylmästä eteisestä tänne takkatulen lämpöön ;)
Pörrääjä kirjoitti:
auttaiskos yhtään jos sen siirtäis sieltä kylmästä eteisestä tänne takkatulen lämpöön ;)
Siinä olis paljon mukavampi sillä ajella ;)
- voi kehveli
Tuletko hirveän pahalle mielelle jos toteat että et sittenkään tullut huijauksi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171958
- 1541880
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h221255- 49941
- 85909
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To21829- 112771
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell45720Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon32715- 74696