Vanhan Olarin Alko?

Olarilainen 1999-200

Tuli vaimon kanssa mietittyä, oliko Olarissa Alkon myymälää ennen Isoa Omenaa ja Prismaa? Vai jouduttiinko käymään Niittykummun tai Matinkylän Alkoissa?
Kenellä on parempi muisti.

9

2073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olli Olarilainen

      Alko Espoo Olari

      Komeetankatu 2 02210 ESPOO
      puh 020 7112150

      Aukioloaika: ma-pe 0900 - 2000, la 0900 - 1800

      • Olarilainen 1999

        Komeetankadun Alko on Prisman yhteydessä ja avattiin vasta 2004. Missähän aikaisemmin oli Kuitenmäen Alko?


      • Vanhis Esboo.
        Olarilainen 1999 kirjoitti:

        Komeetankadun Alko on Prisman yhteydessä ja avattiin vasta 2004. Missähän aikaisemmin oli Kuitenmäen Alko?

        Alun alkaen Alkoja Espoossa (70-luku) oli vain Tapiolassa, Niittykummun Alko, Kauniaisten Alko ja Espoon keskustan Sosiaalitalon alakerrassa. (Sossusta suoraan Alkoon oli jo käsite ja vitsi).
        Sittemmin Alkot rupesivat levittäytymään ja jo 80 luvun puolella tuli Alko Matinkylään. Olarissa on systembuulaagen nykyisin. Mutta ei vielä kovin kauan aikaa. Mielestäni ei ollut ennen Isoa Omppua tai sitten se ehti olla jonkin aikaa Olarin vanhalla ostarilla, jossa ei kaiketi ollut kuin Osuuspankki ja joku kauppa.


      • Vanhis Esboo
        Vanhis Esboo. kirjoitti:

        Alun alkaen Alkoja Espoossa (70-luku) oli vain Tapiolassa, Niittykummun Alko, Kauniaisten Alko ja Espoon keskustan Sosiaalitalon alakerrassa. (Sossusta suoraan Alkoon oli jo käsite ja vitsi).
        Sittemmin Alkot rupesivat levittäytymään ja jo 80 luvun puolella tuli Alko Matinkylään. Olarissa on systembuulaagen nykyisin. Mutta ei vielä kovin kauan aikaa. Mielestäni ei ollut ennen Isoa Omppua tai sitten se ehti olla jonkin aikaa Olarin vanhalla ostarilla, jossa ei kaiketi ollut kuin Osuuspankki ja joku kauppa.

        Maximarketin Alko joka siirtyi sinne Mäkkylän Sininärhentieltä eli "Sippikujalta". Tapahtuma oli noin 1971-1972 jolloin Maximarket avattiin.


      • LUOTTO HOMMA
        Vanhis Esboo kirjoitti:

        Maximarketin Alko joka siirtyi sinne Mäkkylän Sininärhentieltä eli "Sippikujalta". Tapahtuma oli noin 1971-1972 jolloin Maximarket avattiin.

        KUKA MUISTAA KAUNIAISTEN ALKON TIUKAT MYYJÄT ?1970-1975 HEH HEH HEE.... NE OLI AIKOJA NE .. SILLOIN OLI MARINELLA NIMINEN JUOMA VAHVAA OLI .... 1972 GRANIN ALKOSSA OLI TIUKAT MYYJÄT .. JOS KADULLA TULI ALKON MYYJÄ NIIN HETI SUPISTIIN ETTÄ SIINÄ VALTION LUOTTOMIES ..EI JOKA UKKO SIIHEN AIKAAN VIINAA PÄÄSSY MYYMÄÄN...


      • Olarialinen 1999
        LUOTTO HOMMA kirjoitti:

        KUKA MUISTAA KAUNIAISTEN ALKON TIUKAT MYYJÄT ?1970-1975 HEH HEH HEE.... NE OLI AIKOJA NE .. SILLOIN OLI MARINELLA NIMINEN JUOMA VAHVAA OLI .... 1972 GRANIN ALKOSSA OLI TIUKAT MYYJÄT .. JOS KADULLA TULI ALKON MYYJÄ NIIN HETI SUPISTIIN ETTÄ SIINÄ VALTION LUOTTOMIES ..EI JOKA UKKO SIIHEN AIKAAN VIINAA PÄÄSSY MYYMÄÄN...

        Vaimon mieleen oli jäänyt Olarin-Kuitenmäen ajoilta hyvin asiantunteva ja palvelunhalukas myyjä. Mutta missä myymälä sijaitsi, sitä emme muista. Olisiko ollut Kuitinmäen S-Marketin lähellä?


      • Alkkohooliton
        Olarialinen 1999 kirjoitti:

        Vaimon mieleen oli jäänyt Olarin-Kuitenmäen ajoilta hyvin asiantunteva ja palvelunhalukas myyjä. Mutta missä myymälä sijaitsi, sitä emme muista. Olisiko ollut Kuitinmäen S-Marketin lähellä?

        Alkon myyjiltä? Heistä varmaan joku on ollut Olarin ex-alkossa ja osaa kertoa tarkemmin. Mun vaimo asui joskus Olarissa ja siihen aikaan siellä ei ollut Alkoa vaan kävivät Matinkylässä.


    • KWS

      Friisilän Sestossa oli Alko ennen isoa Omenaa..

    • aödskjföalkmf

      Ei ole Olarissa Alkoa ollut ennen. Baaritkin olivat mukavia paikkoja kuten Olarius. Siellä käytiin naapureita tapaamassa kuten englantilaisissa pubeissa. Nykyään aivan kaatokuppila tai kaatopaikka mieluumminkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      615
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      610
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe