Adventismin uhrien lapsille käsky

noudatettavaksi

Oletko komentanut sinä adventistina lapsiasi kuinka he noudattavat sapattikäskyä: "älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi"

12

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus..

      perheissä pakoiteta lapsia pitämään mitään, heille neuvotaan ja kun ovat siinä iässä että itse ymmärtävät he saavat itse päättää mitä tekevät, näin minä ainakin olen nähnyt ja kuulut adventisti perheiden lasten kasvatuksen. Eihän Jeesuskaan meitä pakoita itseään seuraamaan, valinta on meidän ketä tahdomme seurata.

      • pedonmerkistä

        Adventismissa opetetaan lapsille sunnuntain olevan saatanasta (pedonmerkki), kinkkusiivun syöminen on syntiä ja profeetan henki johtaa adventisteja?
        Nyt sotket Jeesuksen seuraamisen ja väärään profeetan näkyihin uskomisen.


      • saa rikkoa sitä

        Adventisteille sapatikäsky: "älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi".
        Käsky on tarkoitettu noudettavaksi ei rikottavaksi!


      • nähnyt..
        pedonmerkistä kirjoitti:

        Adventismissa opetetaan lapsille sunnuntain olevan saatanasta (pedonmerkki), kinkkusiivun syöminen on syntiä ja profeetan henki johtaa adventisteja?
        Nyt sotket Jeesuksen seuraamisen ja väärään profeetan näkyihin uskomisen.

        on kummaa porukkaa, he toimivat kuin paraskin rikospoliisi, kysytään teetkö tuota etkö tee tuota ja sitten kun vastaa niin samaan hengenvetoon ollaan huutamassa, eipäs olekkaan noin, minä tiedänkin paremmin sinä vain valehtelet.
        Miltäs tuntuisi itsestänne jos adventistit alkais tuon pommituksen teille, mutta he ovat viksua porukkaa ei ne ala keltään mitään utelemaan, eikä ketään syyttelemään, he kirjoittavat vain kuinka Raamattu sanoo, mutta senkin te väännätte että se vain teidän väärän profeetan juttuja, aivan älytöntä porukkaa tuntuu olevan koko tuo teidän porukka.


      • pedonmerkistä kirjoitti:

        Adventismissa opetetaan lapsille sunnuntain olevan saatanasta (pedonmerkki), kinkkusiivun syöminen on syntiä ja profeetan henki johtaa adventisteja?
        Nyt sotket Jeesuksen seuraamisen ja väärään profeetan näkyihin uskomisen.

        Kyllä, keinotekoista suurta taistelua sunnuntain ja lauantain välillä pidetään yllä vaatimalla opettamaan polvesta
        polveen, että sunnuntaista tulee pedon merkki aivan lähiaikoina. Joten adventistinuorten on otettava
        kovasti todesta seuraava sanankohta jos tahtovat vihasta vapauteen:

        Luuk. 14:26
        "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

        Nääs vanhempien kautta tulleesta harhaopista voi päästä vain kohdistamalla pyhä viha vanhempiinsa.

        Jeesus Kristus


      • nähnyt.. kirjoitti:

        on kummaa porukkaa, he toimivat kuin paraskin rikospoliisi, kysytään teetkö tuota etkö tee tuota ja sitten kun vastaa niin samaan hengenvetoon ollaan huutamassa, eipäs olekkaan noin, minä tiedänkin paremmin sinä vain valehtelet.
        Miltäs tuntuisi itsestänne jos adventistit alkais tuon pommituksen teille, mutta he ovat viksua porukkaa ei ne ala keltään mitään utelemaan, eikä ketään syyttelemään, he kirjoittavat vain kuinka Raamattu sanoo, mutta senkin te väännätte että se vain teidän väärän profeetan juttuja, aivan älytöntä porukkaa tuntuu olevan koko tuo teidän porukka.

        >> he (adventistit) kirjoittavat vain kuinka Raamattu sanoo, >> menee kylläkin pieleen sikäli, että kyllä teillä on siitä mitä Raamattu sanoo, aivan oma omituinen ja omalaatuinen tulkintanne jonka tulkintojen perustana ovat sellaiset mm. henkilöt kuin Hiram Edson, Joseph Bates, Owen R.L. Crosier ja Ellen Gould Harmon ja heidän muotoilemansa opinkäsitykset.


      • 234234234234
        Epiktetos kirjoitti:

        >> he (adventistit) kirjoittavat vain kuinka Raamattu sanoo, >> menee kylläkin pieleen sikäli, että kyllä teillä on siitä mitä Raamattu sanoo, aivan oma omituinen ja omalaatuinen tulkintanne jonka tulkintojen perustana ovat sellaiset mm. henkilöt kuin Hiram Edson, Joseph Bates, Owen R.L. Crosier ja Ellen Gould Harmon ja heidän muotoilemansa opinkäsitykset.

        sitten ei ole oman mielikuvituksesi tulkintoja??? turhaa urputusta taas.


      • 234234234
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kyllä, keinotekoista suurta taistelua sunnuntain ja lauantain välillä pidetään yllä vaatimalla opettamaan polvesta
        polveen, että sunnuntaista tulee pedon merkki aivan lähiaikoina. Joten adventistinuorten on otettava
        kovasti todesta seuraava sanankohta jos tahtovat vihasta vapauteen:

        Luuk. 14:26
        "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

        Nääs vanhempien kautta tulleesta harhaopista voi päästä vain kohdistamalla pyhä viha vanhempiinsa.

        Jeesus Kristus

        sinä ilmeisesti rakastat sotaa, kun lietsot vihaa.


      • 234234234234 kirjoitti:

        sitten ei ole oman mielikuvituksesi tulkintoja??? turhaa urputusta taas.

        millaisia mielikuvituksellisia tulkintoja?


    • Anti Piinanen

      olet propagandan uhri.

      Et ymmärrä että ei "pakko usko" tai "pelko usko" pelasta ketään.
      Adventismissa ei pakota ketään mihinkään. Kuinka erilliset vanhemmat sitten eri uskonnoissa tekevät erehdyksiään on tietysti eri asia.Kuitenkin on niin ettäverrattuna useimpiin muihin uskontoihin on adventismissa se hyvä puoli että siellä ei uskota piina jumalaan vaan Oikeudenmukaisuuden ja Rakkauden Jumalaan - mikä on suuri etu jos vertaa sitä esimerkiksi Helluntailaisiin joiden lapsille opetetaan että ne jotka eivät usko oikein joutuvat ikuisiksi ajoiksi helvetilliseen tulijärveen piinattavaksi.

      Siis mielummin adventistiset kuin piinaan uskovat vanhemmat.

    • Kysy Vä

      sama kuin kristityille on sunnuntai. Kumpikin luottaa siihen että heidän päivänsä on Jumalalle mieluinen.
      Miksi mukiset päivistä?

    • luonnostaan laiska?

      Höh-höh! Eipä tarvinnut minua ainakaan komentaa olemaan toimittamatta mitään askareita sapattina. Olen kotoisin maatalosta, missä lapset joutuivat osallistumaan töihin ja kotiaskareisiin heti kun kynnelle kykenivät. Mikä ihana vapaus olla yksi päivä viikossa vapaana ja jolloin isällä ja äidillä oli aikaa meille lapsille kokonainen vuorokausi.

      En kyllä muista omien lastenikaan kyselleen, eivätkö he saisi lähteä kantamaan perunoita ja maitoa kaupasta, tai kitkeä kasvimaata, leikata nurmikkoa, tiskata, siivota... sapattina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe