Eläkevakuutus kannattaa

Goodesman

Hei. Viime vuoden keväällä kun pörssikurssit tipahti roimasti ja nopeasti alas, täällä itkettiin ja vinguttiin miten eläkevakuutus on huijausta ym. paskaa. Noin vuosi sitten kun kurssit olivat alhaalla, niin eläkevakuutusta olisi kannattanut maksaa enemmän koska silloin sai merkittyä enemmän osuuksia. Nyt on kurssit nousseet ja miten kävi...kun älysi sijoittaa osuuksiin niiden ollessa alhaalla, ja kun kurssit lähti nousuun, niin sehän tiesi automaattisesti pelkkää voittoa. Ehkäpä teidänkin vinkujien olisi vaan kannattanut maksaa vuosi sitten eikä lopettaa koko maksamista ja kieriä itsesäälissä! Kummasti on nyt menneet turvat kiinni näiltä, jotka vielä viime keväänä ankarimmin puhuivat, että heitä on kusetettu. Ei teitä loppupeleissä kutsettanut kuin te itse itseänne, te olitte pelkureita.

14

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alexandrian

      agitaattori vauhdissa.

      • Goodesman

        Agitaattori tai ei, mutta etpä kyennyt vasta-argumenttiakaan antamaan!


    • Pro-Skandia

      Täyttä asiaa Goodesmanin kirjoittama avausviesti! Juuri näin asia on!!!

    • tietää..

      "Nyt on kurssit nousseet ja miten kävi...kun älysi sijoittaa osuuksiin niiden ollessa alhaalla, ja kun kurssit lähti nousuun, niin sehän tiesi automaattisesti pelkkää voittoa."

      mutta se ei tee eläkevakuutusta kannattavaksi,
      edullisemin ja useampiin osakkeisiin ja rahastoihin voi sijoittaa kun ei ole sitonut rahojaan eläkevakuutuksiin.

      ei eläkevakuutus nostanut osakkeiden arvoa,
      kyllä muualta käsin sai sittenkin paremman tuoton kuin sijoittamalla eläkevakuutukseen,
      sillä muuta tietä on kulut pienemät eikä ole vakituisia vuosikuluja
      ja
      saa taasen pankkiin 5 % korolle kun tulee huono aika osakemarkkinoilla,
      eläkevakuutuksella sen saa vain ale 0,4-1,8% tuotavalle korkosidonnaiselle

    • Syvällä suossa

      Kusetus jatkuu palkkioiden perimisenä joka vuosi tästä eläkeikään asti. Suuri kusetus tuleekin vasta sen jälkeen, kun koko kertyneestä summasta vetäistään pääomavero. Ilman hankintameno-olettamia ja ostohinnan vähennystä. Ties missä luvuissa veroprosentti silloin lieneekään.

      • ...1

        Mikä kusetus se on, että pääomaveron suuruinen summa viedään loppupeleissä pois. Sama määrähän vähennetään verotuksessa.


      • Eläke on S&M touhua
        ...1 kirjoitti:

        Mikä kusetus se on, että pääomaveron suuruinen summa viedään loppupeleissä pois. Sama määrähän vähennetään verotuksessa.

        Entä kun tulevaisuudessa (vääjäämättä) pääomasta perittävä vero nousee. Jos se on vaikka 33 % mikä on aika yleinen Eurooalueella?


      • Salainen_Agentti
        ...1 kirjoitti:

        Mikä kusetus se on, että pääomaveron suuruinen summa viedään loppupeleissä pois. Sama määrähän vähennetään verotuksessa.

        Normaaleissa sijoituksissa maksat veroa vain voitosta, et koko myyntisummasta. Eläkevakuutukset ovat huonoin mahdollinen tapa sijoittaa rahansa.


      • Kusetustenkusetus
        ...1 kirjoitti:

        Mikä kusetus se on, että pääomaveron suuruinen summa viedään loppupeleissä pois. Sama määrähän vähennetään verotuksessa.

        Siinä mielessä, että näitä markkinoidaan "veroedulla". Tosiasiassa jos sijoitus on tuottoisa pitkäaikaisessa
        sijoittamisessa hankintameno-olettaman käyttö myyntivoitoista voi olla selvästi edullisempaa. Toisaalta
        vaikka sijoitus olisi tappiollinen pääomasta menee vero. Suorassa sijoituksessa sen voi vähentää
        verotuksessa. Tosiasiassa veroetu on nykyisellään kyseenalainen, eikä oikein oikeuta järkevää
        ihmistä sitomaan varojaan vuosikymmeniksi. Sinä aikana voi sattua mitä vaan ja suoraissa sijoituksissa ¨
        rahansa saa nostettua koska haluaa. Veroedussa on ollut vielä se puoli, että sillä on oikeutettu
        vakuutusten älyvapaat kulut, jotka hyvinkin voivat syödä koko "veroedun." Tavallaan verot tulee maksettua kahteen kertaan ensin vakuutusyhtiölle ja muille välistävetäjille (myyjä, "varainhoitaja" rahastoyhtiö) ja sitten vielä säästöjä nostettaessa valtiolle.
        Onneksi näiden kusetusten myyntiin on nyt puututtu ja jatkossa voi säästää järkeviinkin kohteisiin
        ns. verotuetusti. Eri asia onko se silloinkaan järkevää, koska varojen nosto säilyy edelleen rajoitettuna.
        Jopa aiempaa rajoitetumpana.


      • järki käteen
        Kusetustenkusetus kirjoitti:

        Siinä mielessä, että näitä markkinoidaan "veroedulla". Tosiasiassa jos sijoitus on tuottoisa pitkäaikaisessa
        sijoittamisessa hankintameno-olettaman käyttö myyntivoitoista voi olla selvästi edullisempaa. Toisaalta
        vaikka sijoitus olisi tappiollinen pääomasta menee vero. Suorassa sijoituksessa sen voi vähentää
        verotuksessa. Tosiasiassa veroetu on nykyisellään kyseenalainen, eikä oikein oikeuta järkevää
        ihmistä sitomaan varojaan vuosikymmeniksi. Sinä aikana voi sattua mitä vaan ja suoraissa sijoituksissa ¨
        rahansa saa nostettua koska haluaa. Veroedussa on ollut vielä se puoli, että sillä on oikeutettu
        vakuutusten älyvapaat kulut, jotka hyvinkin voivat syödä koko "veroedun." Tavallaan verot tulee maksettua kahteen kertaan ensin vakuutusyhtiölle ja muille välistävetäjille (myyjä, "varainhoitaja" rahastoyhtiö) ja sitten vielä säästöjä nostettaessa valtiolle.
        Onneksi näiden kusetusten myyntiin on nyt puututtu ja jatkossa voi säästää järkeviinkin kohteisiin
        ns. verotuetusti. Eri asia onko se silloinkaan järkevää, koska varojen nosto säilyy edelleen rajoitettuna.
        Jopa aiempaa rajoitetumpana.

        muiden sijoitusten joukossa. Eikös se ole niin, että järkevä sijoittaja hajauttaa. Eihän nyt kaikkea kannata laittaa pitkän tähtäimen sijoitukseen. Se on kuitenkin muiden sijoitusten joukossa hyvä vaihtoehto. Pääomasta sitten riippuu, miten prosentuaalisesti hajauttaminen toteutuu.


    • AchS0

      Kaikki sjoittaminen kannattaa, jos kulujen jälkeen jää jotain jäljelle. Pidempiaikainen sijoittaminen on vuoristorataa: Ylös ja alas jne. Tärkeintä on loppupelissä siirtää rahojaan vakaimmille vesille.

    • sijoitusmies

      Ei kerro mitään eläkevakuutuksen hyödyistä. Kysehän on onnekkaasta (toivottavasti aloittaja ei edes kuvittele ollensa taitava) ajoituksesta; silloin tuotto on hyvä, HUOLIMATTA eläkevakuutuksen karmeista kuluista.

      Pitkällä aikavälillä tuotot tasaantuvat, ja kulut syövät merkittävän osan tuotoista.

    • Karipappa

      Kun laitan tyynyn alle 500 € joka kuukausi. Vuodessa on siellä 6000 €. 10 vuotta ja minulla on siellä 60000. Silloin olen 65, nyt jään eläkkeelle ja otan tyynynalta 833 € joka kuukausi puhtaana käteen, lisäksi saan tietysti pientä eläkettä josta maksan veroa, koska eläke on pieni voin hakea yhteiskunnan tukia kaikilta mahdollisilta tahoilta, mutta ne pirut eivät tiedä minun pelaavan joka kuukausi 833 € kenoon ja lottoon joista peleistä tienaan huomattavia summia, kun tarvittavat rahat on kasassa ostan veikkauksen ja eläkerahastot ja annan kaikille sen mitä tarvitaan elämiseen.

      • Mutakun

        Kun olet eläkkeelle, mahtaako 833 €:llä saada enää edes kahvikupillista. Osta "eläkerahallasi" kultakolikoita, niillä on sentään joku arvo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe