Sillälailla, Deltan hinnat x 3 !!!!
"Terve,
kävit tuossa muutama päivä sitten kyselemässä Alfa 147 (XXX-XXX) huollon hintaa
hinta-arvio näyttää seuraavanlaiselta:
- 120 tkm huolto n. 600 €
- jakohihnan vaihto n. 535 €
- laturin hihna n. 45 €
jakohihnan vaihdon yhteydessä:
- tasapainoakselin hihna n. 250 €
- vesipumppu n. 170 €
- jakopään rattaat n. 235 €
- nokka-akselin ajoituksen muunnin n. 285 €
- nokka-akselien stefat n. 80 €
hinnat sisältävät tarvittavat osat ja työt
kaikki yhteensä tehtynä n. 2200 €"
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=17430
Ensi viikolla Laakkoselle kattelemaan bemareita.
Huolto 2200 € Autokeskuksessa!
41
7194
Vastaukset
- PMVM
Alfan laimeata suosiota... Mutta samanlaisia paskoja ne on nuo Bemaritkin... Nimim. on kokemusta tällä hetkelläkin pihassa...
- Joop joo...
Se pihassa oleva vain lienee naapurin...
- prcie
tossa on joku virhe oltava, odotellaan kun oikea hinta tulee tietoon ja tervemenoa laakkosella siellä maksat ton 2200 moneen kertaab ostohinnassa...
- hinta oikein
Ihan on linjassa tämä Bravon 2. vuosihuollon hinnan 620 euroa kanssa:
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3620;image
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3621;image
Deltaa mollattiin että maksattaa pitkät takuut asiakkailla rahastamalla huolloista. No mitäs Aro tekee nyt? Rahastaa asiakkaita 3 x enemmän, mutta EI EDES LUPAA PITKÄÄ TAKUUTA!!!
Arrivederci Alfa! - newport123
hinta oikein kirjoitti:
Ihan on linjassa tämä Bravon 2. vuosihuollon hinnan 620 euroa kanssa:
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3620;image
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3621;image
Deltaa mollattiin että maksattaa pitkät takuut asiakkailla rahastamalla huolloista. No mitäs Aro tekee nyt? Rahastaa asiakkaita 3 x enemmän, mutta EI EDES LUPAA PITKÄÄ TAKUUTA!!!
Arrivederci Alfa!jooo...on taas sellasta puutaheinää...ei pitäis edes puhua tälläisestä jos ei ymmärrä autoista yhtään mitään...
- Alfisti
hinta oikein kirjoitti:
Ihan on linjassa tämä Bravon 2. vuosihuollon hinnan 620 euroa kanssa:
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3620;image
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3621;image
Deltaa mollattiin että maksattaa pitkät takuut asiakkailla rahastamalla huolloista. No mitäs Aro tekee nyt? Rahastaa asiakkaita 3 x enemmän, mutta EI EDES LUPAA PITKÄÄ TAKUUTA!!!
Arrivederci Alfa!Itsekkin järkytyin Autokeskuksen hintoja, joten huollatan vastaisuudessakin Alfani Deltassa. Siellä on halvempi hinta ja pidempi kokemus Alfojen huoltamisesta.
- Scuore Sportivo
Alfisti kirjoitti:
Itsekkin järkytyin Autokeskuksen hintoja, joten huollatan vastaisuudessakin Alfani Deltassa. Siellä on halvempi hinta ja pidempi kokemus Alfojen huoltamisesta.
En varmasti tule asioimaan Autokeskuksessa maksavana asiakkaana. Olen seurannut ko. puljun toimintaa jo datsunin ajoista lähtien, karvain kokemuksin. Autot saa saksasta ja jos niissä on vielä tehdastakuuta jäljellä, niin autokeskus korjatkoon. Jos hommassa jotain ongelmaa, niin italian kielen taito löytyy ja mutruiluista lähtee välitön palaute italian suuntaan. Olen mietinyt nettisivun perustamista auttaakseni muita alfisteja asiassa.
- haloo?
hinta oikein kirjoitti:
Ihan on linjassa tämä Bravon 2. vuosihuollon hinnan 620 euroa kanssa:
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3620;image
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3621;image
Deltaa mollattiin että maksattaa pitkät takuut asiakkailla rahastamalla huolloista. No mitäs Aro tekee nyt? Rahastaa asiakkaita 3 x enemmän, mutta EI EDES LUPAA PITKÄÄ TAKUUTA!!!
Arrivederci Alfa!missä v..tun linjassa??? haloo, ei todellakaan ole missään linjassa, pakko olla virhe, edes kutoskoneiseeen ei maksa noin paljon vaikka siinä on työaika puolet enempi
- Grande-09
hinta oikein kirjoitti:
Ihan on linjassa tämä Bravon 2. vuosihuollon hinnan 620 euroa kanssa:
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3620;image
http://ftcf.org/smf/index.php?action=dlattach;topic=9928.0;attach=3621;image
Deltaa mollattiin että maksattaa pitkät takuut asiakkailla rahastamalla huolloista. No mitäs Aro tekee nyt? Rahastaa asiakkaita 3 x enemmän, mutta EI EDES LUPAA PITKÄÄ TAKUUTA!!!
Arrivederci Alfa!Kerran! Alfasta en tiedä,mut GrandePuntoon Autokeskus Tikkurilassa ,eka vuosihuolto/30.000km maksoi 295e töineen ,öljyt,suodatin ,raitisilmasuodatin,tulpat. Ei siis 3-4 kertaa Delta!
- Alfisti myös
Scuore Sportivo kirjoitti:
En varmasti tule asioimaan Autokeskuksessa maksavana asiakkaana. Olen seurannut ko. puljun toimintaa jo datsunin ajoista lähtien, karvain kokemuksin. Autot saa saksasta ja jos niissä on vielä tehdastakuuta jäljellä, niin autokeskus korjatkoon. Jos hommassa jotain ongelmaa, niin italian kielen taito löytyy ja mutruiluista lähtee välitön palaute italian suuntaan. Olen mietinyt nettisivun perustamista auttaakseni muita alfisteja asiassa.
Kerrankin asiaa. Onko nettisivut jo perustettu??
- 75155156166147
a) Eivät ole osanneet hinnoitella oikein
b) Kyseessä on kiitos mutta eikiitos hinnoittelu ja eivät ole vielä valmiita huoltamaan Alfoja vaikka pitäisi
c) Autokeskusta ei kiinnostakkaan Alfan myynti kunhan ottivat marginaalimerkinä mukaan portfolioonsa
No joka tapauksessa oikea hinta tuolle huollolle on 600e osineen ja töineen ja tähän hintaan olen teettänyt sen usampaankin Alfaan ASIANTUNTEVASSA Alfa Romeoihin erikoistuneessa huollossa. - Konsta.
se premiumlisä mukana.
Mutta valintahan on vapaa...- jasunpremiumisi
Ehkä joskus vielä -60 tai -70 luvulla Alfa Romeo oli selkeästikkin vain varakkaille suunnattu, mutta nykyään, jos auto sijoittuu samaan hinta segmenttiin Nissanin ja Mazdan kanssa niin miksi huoltohinnoittelussa on premiumlisää?
- prkee
jasunpremiumisi kirjoitti:
Ehkä joskus vielä -60 tai -70 luvulla Alfa Romeo oli selkeästikkin vain varakkaille suunnattu, mutta nykyään, jos auto sijoittuu samaan hinta segmenttiin Nissanin ja Mazdan kanssa niin miksi huoltohinnoittelussa on premiumlisää?
no hintaa voidaan ottaa monesta paikkaa vaikka ostohinnassa ja pitää huollot halpoina tai myyntihinassa ja ottaa rahat huolloista, ei ole kovin vaikeaa matematiikkaa, autoilussa pitää osata laskea aina kaikki kulut yhteen, kovin moni ei osaa sitä tai ei tajua että autossa maksaa moni muukin asia kuin se hintalappu lasissa.
- jasunprem...
prkee kirjoitti:
no hintaa voidaan ottaa monesta paikkaa vaikka ostohinnassa ja pitää huollot halpoina tai myyntihinassa ja ottaa rahat huolloista, ei ole kovin vaikeaa matematiikkaa, autoilussa pitää osata laskea aina kaikki kulut yhteen, kovin moni ei osaa sitä tai ei tajua että autossa maksaa moni muukin asia kuin se hintalappu lasissa.
Joo joo mutta yli 2000e normihuollosta on keskiluokan autossa kohtuutonta, varsinkin kun ottaa huomioon että työn ja osien hinta on mitä ilmeisemmin alle 1000e. No onneksi huoltoliikkeen saa valita itse.
- hinta55
jasunprem... kirjoitti:
Joo joo mutta yli 2000e normihuollosta on keskiluokan autossa kohtuutonta, varsinkin kun ottaa huomioon että työn ja osien hinta on mitä ilmeisemmin alle 1000e. No onneksi huoltoliikkeen saa valita itse.
"no hintaa voidaan ottaa monesta paikkaa vaikka ostohinnassa ja pitää huollot halpoina tai myyntihinassa ja ottaa rahat huolloista, ei ole kovin vaikeaa matematiikkaa, autoilussa pitää osata laskea aina kaikki kulut yhteen, kovin moni ei osaa sitä tai ei tajua että autossa maksaa moni muukin asia kuin se hintalappu "
Mutta kun uusi maahantuoja ottaa sitä extrana molemmista. Autojen hinnat 3000-5000 euroa ja huoltojen hinnat 2-3 x teltan hinnat. Kaiken huipuksi takuuaika lähes puolittui!
Tästä touhusta voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä... - jjrru
jasunprem... kirjoitti:
Joo joo mutta yli 2000e normihuollosta on keskiluokan autossa kohtuutonta, varsinkin kun ottaa huomioon että työn ja osien hinta on mitä ilmeisemmin alle 1000e. No onneksi huoltoliikkeen saa valita itse.
luitko sen oikein ajatuksella? ihan sama vaikka maksaisis 10 tuhatta jos se on huomoita muissa hinnoissa, luepas vielä kerran ajatuksella jos menisi jakeluun???
- trrtr
hinta55 kirjoitti:
"no hintaa voidaan ottaa monesta paikkaa vaikka ostohinnassa ja pitää huollot halpoina tai myyntihinassa ja ottaa rahat huolloista, ei ole kovin vaikeaa matematiikkaa, autoilussa pitää osata laskea aina kaikki kulut yhteen, kovin moni ei osaa sitä tai ei tajua että autossa maksaa moni muukin asia kuin se hintalappu "
Mutta kun uusi maahantuoja ottaa sitä extrana molemmista. Autojen hinnat 3000-5000 euroa ja huoltojen hinnat 2-3 x teltan hinnat. Kaiken huipuksi takuuaika lähes puolittui!
Tästä touhusta voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä...mitän .tun extraa? eiköls tämäkin jo käsitelty, autot on eri varustetasoilla tehdashinnat ovat voineet muuttua jne. ei varmsti ole huoltojen hinnat 2 tai 3 kertaa deltan hinnat, jotain tolkkua niihin juttuihin
- jasunpremium
jjrru kirjoitti:
luitko sen oikein ajatuksella? ihan sama vaikka maksaisis 10 tuhatta jos se on huomoita muissa hinnoissa, luepas vielä kerran ajatuksella jos menisi jakeluun???
Luin ajatuksella, ja asiakkaana hankin auton sieltä mistä se minulle sopivalla hinnalla löytyy ja suoritan huollot siellä missä työn laatu ja hinnat ovat kohdallaan. Näin toimii markkinatalous.
Alkuperäiset Alfa Romeo osat tuohon huoltoon maksaa alle 400e ja osaava ammattimies tekee työn puolessa päivässä 50e/tunti korvauksella. Olen teettänyt tuon huollon puolenkymmetä kertaa nelosmoottorille ja kerran kuutoselle ja kertaakaan ei ole huolto tullut maksamaan yli 800e paitsi kerran jolloin teetin työn merkkihuollossa mutta sen seurauksena sitten hihna porsikin sitten ennen aikojaan.
Ymmärrän kyllä sen että maahantuoja mietti hinnoittelurakennetta ja sitä että otetaanko katetta huollosta vai auton myyntihinnasta. Mutta sitä en ymmärrä miksi asiakas maksaisi huollosta yli kolminkertaisen hinnan (kenties tukeakseen maahantuojaa) jos sama työ on teetettävissä toisaalla ja luultavasti paremmin alle kolmanneksen hinnalla.
- vain,
ollut ostotarjous koko paskasta?
- alfa 75,the last
jo ostettaessa, että tulee kukkarolle sopiva myös käytössä ja huollossa.alfa nyt ei missään kestävän tai talviauton maineessa muutenkaan ollut.erikoisuus,tyyli ja urheilullisuuskin pääosin menneen talven lumia.niinhän nuo näyttävät etuvetoisia olevan perheauton moottorein(tehot kuten muillakin) ja neliovisella tolpalla ynnä piilotelluilla takaovilla ,kahvoineen pääosin olevan.toista se oli vielä takavetokaudella ja twin spark tai V6 koneilla,jotka verhottu kauniiseen korimalliinkin.noi nykyiset 2000 lukuiset sikarumia.poikkeuksena GT coupe.lisäyksenä vielä että kaikki italian ihmeet kierrettävä kaukaa.laite kuin laite ja varsinkin käyttöautot ja muutkin jakohihnalla varustetut viritelmät, maasta kuin maasta.ei muuta kuin harmia,rahanmenoa ja valmistajan laiskuutta laittaa ketjulla jakopäätä.halpaa,halpaa...kaikessa mennään nykyäään siitä missä aita matalin.
- railakas..
alfa 75,the last kirjoitti:
jo ostettaessa, että tulee kukkarolle sopiva myös käytössä ja huollossa.alfa nyt ei missään kestävän tai talviauton maineessa muutenkaan ollut.erikoisuus,tyyli ja urheilullisuuskin pääosin menneen talven lumia.niinhän nuo näyttävät etuvetoisia olevan perheauton moottorein(tehot kuten muillakin) ja neliovisella tolpalla ynnä piilotelluilla takaovilla ,kahvoineen pääosin olevan.toista se oli vielä takavetokaudella ja twin spark tai V6 koneilla,jotka verhottu kauniiseen korimalliinkin.noi nykyiset 2000 lukuiset sikarumia.poikkeuksena GT coupe.lisäyksenä vielä että kaikki italian ihmeet kierrettävä kaukaa.laite kuin laite ja varsinkin käyttöautot ja muutkin jakohihnalla varustetut viritelmät, maasta kuin maasta.ei muuta kuin harmia,rahanmenoa ja valmistajan laiskuutta laittaa ketjulla jakopäätä.halpaa,halpaa...kaikessa mennään nykyäään siitä missä aita matalin.
Opetelkaa huoltamaan ja korjaamaan autonne itse, niin ei tartte valittaa. Köyhät kitisee!!!
- vain.
railakas.. kirjoitti:
Opetelkaa huoltamaan ja korjaamaan autonne itse, niin ei tartte valittaa. Köyhät kitisee!!!
Olisi niin, että Alfa Romeon kyseessä ollessa ei korpeakkaan niinkään remontin hinta, kuin sen määrä. Vaikka osaa itse tehdä kaiken, ainakin minua vituttaisi olla koko ajan tekemässä jotakin.
- A3SB
alfa 75,the last kirjoitti:
jo ostettaessa, että tulee kukkarolle sopiva myös käytössä ja huollossa.alfa nyt ei missään kestävän tai talviauton maineessa muutenkaan ollut.erikoisuus,tyyli ja urheilullisuuskin pääosin menneen talven lumia.niinhän nuo näyttävät etuvetoisia olevan perheauton moottorein(tehot kuten muillakin) ja neliovisella tolpalla ynnä piilotelluilla takaovilla ,kahvoineen pääosin olevan.toista se oli vielä takavetokaudella ja twin spark tai V6 koneilla,jotka verhottu kauniiseen korimalliinkin.noi nykyiset 2000 lukuiset sikarumia.poikkeuksena GT coupe.lisäyksenä vielä että kaikki italian ihmeet kierrettävä kaukaa.laite kuin laite ja varsinkin käyttöautot ja muutkin jakohihnalla varustetut viritelmät, maasta kuin maasta.ei muuta kuin harmia,rahanmenoa ja valmistajan laiskuutta laittaa ketjulla jakopäätä.halpaa,halpaa...kaikessa mennään nykyäään siitä missä aita matalin.
Tässähän puhuu taas paljolti ennakkoluulot ja tietämättömyys. Itselläni on käytössä -09 mallinen Audi ja -01 mallinen Alfa ja kyllä se on ollut käytännössä niin että talvimurheet alkaa sillä merkillä ensin joka on aakkosjärjestyksessä viimmeisenä.
- pyytää
Olen huolestuneena seurannut usean vuoden ajan tuota huoltosektorin hinnoittelua. Se mikä tilanteesta tekee niin mielenkiintoisen on, kun hinnoittelua verrataan johonkin muuhun alaan esim konepaja tomintaan.
Merkkikorjaamon nimellinen tuntiveloitus on yrityksestä ja sen sijainnista riippuen luokkaa ~75 - 90e. Yleensä noissa huoltohinnastoissa on kyseiset huollot hinnoiteltu nimellistuntien mukaan. Hyvä asentaja tekee homman huomattavasti nopeammin. Uskoo ken haluaa, mutta tiedä tapauksen missä tehtaan takaisinkutsuja korjattiin eräässä merkkihuoltamossa. Ensimmäiseen kertaan saatiin kulutettua aikaa 10 tuntia. Tehtaan suositus oli kuulema ollut 3 tuntia, josta työn tehnyt asentaja totesi : "Mahdoton aika saavutettavaksi". No harjoitelun jäljilta hommaan lopulta kuluin nopeimmillaan noin 1h 15min. Eli noihin huoltoihin on mahdolisesti leivottu paaaljooon sisäistä katetta, mikä ei loppupeleissä näy asiakkaalle.
Autokorjaamon yhden korjauspisteen perustamiskustannukset, jos rakennustekniset asiat jätetään huomiotta on arviolta työvälineiden määrästä riippuen 15 000 - 20 000€. Korjatkaa jos arvioni on väärä. Tämä siis osoittaa tuosta tuntihinnasta suurimman osan olevan "työtä ja katetta".
Vastaavasti konepajassa työpisteen, eli työstökoneen, hinta voi vaihdella suurellakin välillä esim. 100 000 - 1 000 000€. Tuommoisen keskiverto työstökoneen hankintahinta on luokkaa 200 000 - 300 000€ ja sen tuntilaskutus on luokkaa 80€/h eli samalla tasolla kuin autokorjaamolla, vaikka työpisteen pääomakustannukset ovat 10 - 20 kertaa suuremmat! Oikeutettu kysymys kuuluukin, kuka on ahne ja miten helvetissä tämä on mahdollista?
Merkkiliikkeet toteuttavatkin vanhaa amerikkalaista autokaupan talousoppia, missä autokaupan on oltava taloudellisesti kannattavaa riippumatta myydäänkö autoja vai ei. Tämä käytännössä merkitseen juuri oheispalveluiden kuten huollon korkeaa hinnoittelua.
Se onko tilanne oikeudenmukainen en osaa sanoa, mutta laillista se ilmeisesti kuitenkin on?- Grande-09
Tuntihinta on 89,40 siellä se lukee seinässä! Grande Puntoon eka vuosihuolto maksoi 295e,sisälsi tulpat öljyt suodatin raitisilmasuodatin.Ei siis 3-4 kertaa Deltan hinnat! Lisäksi takuuna vesipumppu ja huohotinletku.
- 13+13
Grande-09 kirjoitti:
Tuntihinta on 89,40 siellä se lukee seinässä! Grande Puntoon eka vuosihuolto maksoi 295e,sisälsi tulpat öljyt suodatin raitisilmasuodatin.Ei siis 3-4 kertaa Deltan hinnat! Lisäksi takuuna vesipumppu ja huohotinletku.
PK-seutu, Turku, Tampere vai joku muu?
Mikähän järki on vaihtaa sytytystulpat joka vuosi?
Nykymoottoreilla ajetaan 60-100tkm ennen tulppien vaihtoa, kierteethän sieltä kannesta korkkaa ennenaikojaan, kun joka vuosi ruuvataan ;o) - ssssssssssssssd
Olet hyvinkin väärässä. Jos oletetaan, että ei ole sitä rakennusta. Mikä on aika oleellinen asia, kuten myös lämmitys ja sähköt. Nosturipaikka, asianmukaiset työkalut, mukaanlukien erikoistyökalut. Liikutaan helposti 100 000€ luokassa. Lisäksi testerien ym. ohjelmistopäivitykset jne. Mitään tehdas ei anna ilmaiseksi. Konepajan kulut jäävät selkeästi alle korjaamon kuluista. AI niin pitää olla myös henkilö joka osaa käyttää muutakin kuin sorvia.
- Grande-09
13+13 kirjoitti:
PK-seutu, Turku, Tampere vai joku muu?
Mikähän järki on vaihtaa sytytystulpat joka vuosi?
Nykymoottoreilla ajetaan 60-100tkm ennen tulppien vaihtoa, kierteethän sieltä kannesta korkkaa ennenaikojaan, kun joka vuosi ruuvataan ;o)Autokeskus Tikkurilassa Vantaalla.
- ...
Ei jumalaut, kysymys oli kai huollosta eikä uudelleenrakennuksesta...ei ole oikein tervettä jos huolto maksaa 2000€ kun se normaalisti maksaa (muilla merkeillä) 200-400€.
- asentajaa
kumma juttu että hihnapyörät tehdään purkasta,ne tosiaan joutuu alfoissa uusimaan 2 hihnanvaihdossa.toista se on japseissa heittää uuden remmin joskus ja monesti vanhalla kiristimelläkin.muistuu mieleen esim 80-luvun 626 jolla pyyhkäistiin 160 tuhatta ennen kuin hoksattiin remmi vaihtaa.
- 3+2=ööö
Tuskin noita Mazdoja paljon kierrätettiin tai niiden moottoreita oli edes tehty kierroksilla ajettaviksi.
- titityyt
tietenkin VW on ihan eri auto ku alfa mut passatin vesipumppu oli hihnan vaihdon yhteydessä 40 e. koko 90t huolto makso saman kuin tuossa mainittu jakohihnan vaihto.
- golf'
bemarit on jo ajettu ja paskaa olivat mutta laakkonen on paras silti
- hallöö!
mä en tajuu, et miten voi puhua huollosta, kun tässähän on kyseessä huolto koneremppa
ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, millä hinnalla Delta on nämä kaikki sitten luvannunt tehdä?
Haiskahtaa provo aika pahasti...- twinsparkmark
Mitäs tuossa oli sitten sellaista mitä ei pitäisi vaihtaa 120tkm huollossa, ajoituksenmuunnin ja senkin pitäisi kuulua huolto-ohjelmaan vaan ei kuulu. No jokainenhan ajoituksenmuuntimen kuitenkin vaihtaa ennemmin tai myöhemmin.
- banderos565
twinsparkmark kirjoitti:
Mitäs tuossa oli sitten sellaista mitä ei pitäisi vaihtaa 120tkm huollossa, ajoituksenmuunnin ja senkin pitäisi kuulua huolto-ohjelmaan vaan ei kuulu. No jokainenhan ajoituksenmuuntimen kuitenkin vaihtaa ennemmin tai myöhemmin.
jos tekee mieli vaihtaa merkkiä.bemarissa ei ole tuota ikävää hihnaa.
alfan huolto on sikahintaista puuhaa.samoin omistin aikanaan 155 ja 33 farkku alfan,never ever again.se oli vuotta 91-95.omituisia vikoja,osien saaminen kesti ja huollot maksoi hunajaa.
samaista kuin omistin joskus 9000 cd turbo saabin.auto oli uuden karhea(1,5v vanha) ja pirun vikainen laite.
hieno auto tuo alfa,mutta tuollaiset hinnat tekee sen,ettei vähänkin enemmän ajava viitsi maksella.
nykyään käyttiksenä sakemanni,takaveto ja sitten kesä autona spider,tuulettamiseen.
harrastusmielessä ei alfa ole niin kallis. - twinsparkmark
banderos565 kirjoitti:
jos tekee mieli vaihtaa merkkiä.bemarissa ei ole tuota ikävää hihnaa.
alfan huolto on sikahintaista puuhaa.samoin omistin aikanaan 155 ja 33 farkku alfan,never ever again.se oli vuotta 91-95.omituisia vikoja,osien saaminen kesti ja huollot maksoi hunajaa.
samaista kuin omistin joskus 9000 cd turbo saabin.auto oli uuden karhea(1,5v vanha) ja pirun vikainen laite.
hieno auto tuo alfa,mutta tuollaiset hinnat tekee sen,ettei vähänkin enemmän ajava viitsi maksella.
nykyään käyttiksenä sakemanni,takaveto ja sitten kesä autona spider,tuulettamiseen.
harrastusmielessä ei alfa ole niin kallis.Joo tuohonhan tämä tauti monella johtaa, tallissa odottaa kesää ikäntyvä Alfa Romeo ja arkiajot ajetaan jollakin muulla. En kuitenkaan laittaisi samaan asiayhteyteen edullisia huoltokustannuksia ja BMW:tä.
- Ehkä kuitenkin
twinsparkmark kirjoitti:
Joo tuohonhan tämä tauti monella johtaa, tallissa odottaa kesää ikäntyvä Alfa Romeo ja arkiajot ajetaan jollakin muulla. En kuitenkaan laittaisi samaan asiayhteyteen edullisia huoltokustannuksia ja BMW:tä.
Ainakin meillä BMW:n, Mercedes-Benzin ja jopa Audin on voinut aina laittaa samaan asiayhteyteen edullisten huoltokustannusten kanssa. Toki yksilöissä voi olla ja onkin eroja, eivätkä ne kustannukset ehkä jotain Fordin tai Opelin tasoa ole, mutta auton tasoon suhteutettuna ovat hyvinkin kohtuullisia. Lisäksi huollot on poikkeuksetta teetetty Laakkosella ja Autokeskuksessa sekä Veholla ja Audi Centereissä ilman mitään ongelmia.
- romero
Tarvikeliikkeessä samat osat:
Vesipumppu 40 e
Tasapainoakselin hihna 38 e
Kannattaa kääntää se peukalo pois keskeltä kämmentä ja vaihtaa hihnat itse niin ei maksa kuin vaivan. - Googooo
Autokeskuksen hinnat ja delta auton hinnat aina x 2
minulla alfa esim apulaite hihna ja kiristin vaihto autokeskuksessa 250 eu
jos osta varaosamailmassa ja huolta siellä kin noin 150 siis 100 eu taskussa
tai osta varaosat motonetissa (vielä halvempi )ja huolta jossain mualla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on531237Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241219Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141120- 1261068
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315991- 42939
- 72905
- 73899