Galluppi

anduril^

Ja taas tämmönen kysymys... kaikille...
Eli;
1.Oletko lukenut kirjan? Jos olet, niin oliko se parempi kuin elokuva?
2.Suosikki hahmosi elokuvassa. Entäs kirjassa, vai ovatko he kenties samat??
3.Henkilö, josta et pitänyt ollenkaan (ei saa valita näyttelijän perusteella, no okei, paitsi sillon saa, jos se näyttelijä on pilannut kokonaan sen henkilön!! )
4.Paras (tai muutama paras) kohta elokuvasta!

Ei muuta kysyttävää, kiitos! :)

13

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reppuli

      1.Olen lukenut. Kirja on miljoona kertaa parempi ku elokuvat.
      2.Elokuvassa: Frodo, Pippin. Kirjassa: Frodo, Klonkku, Puuparta
      3.En oikeen tykkää Denethorista. Se on aika ärsyttävä molemmissa. 4.Kuninkaan paluussa, ku kaikki kumartaa hobiteille. Aika liikuttavaa...

    • Mellon

      1. Olen lukenut joo. Kirjaa ja elokuvaa ei edelleenkään kannata eikä voi verrata toisiinsa eli en sano mitään :)
      2. Ehdottomasti kirjan ja leffojen paras hahmo ja suurin sankari on Samvais Gamgi.
      3. Niin no tietenkää en pidä Sauronista jne :D Kyllä Saruman on varmaan ahneudessaan ja petturuudessaan silti ärsyttävin hahmo.
      4. Parhaita kohtia: Harmaat Satamat, Rautapihan tuhoaminen, Samin puhe Kahden Tornin lopussa...ja kaikista hienoin: kun Sam kantaa Frodoa Tuomiovuorella =)

    • minä

      1. Elokuvat muihin elokuviin verrattuna parempia kuin kirjat verrattuna muihin kirjoihin, keskenään ei eri formaatteja kannata verrata.
      2. Leffoissa: Theoden, Frodo, Sam, Eowyn...
      3. Arwen, Legolas rotkissa, Klonkku välillä.
      4. Helmin taistelu, rohirrimin hyökkäys rotkissa, Tuomiovuori, kaikki ilmakuvat Minas Tirithistä... ja paljon muuta.

    • Hmm

      1. Olen; molemmissa omat hyvät puolensa. Minua kuitenkin ärsytti leffassa se että asioita vääristeltiin tai jätettiin pois tai lisättiin turhuuksia... jos en olisi lukenut kirjaa ensin, tilanne olisi ehkä ollut toinen...
      2. Elokuvassa Aragorn, Legolas, Gimli, Gandalf ja Pippin... Kirjassa hmm... noiden lisäksi Tom Bombadill.
      3. Saruman (vielä enemmän nähtyäni näyttelijän, hyi), Gollum, Grima, Denethor, Boromir, Frodo (mameroluuseri, jota toiset koko ajan saavat kannatella; ei olisi selvinnyt sekuntiakaan ilman mm. Samia). Näyttelijöistä ärsyttävimpiä Liv Tyler (herrajjestas mikä turha väkisinkeksitty rooli, ja uskomattoman ylinäyttelevä lehmä!) ja vauvanaamaneiti Elijah Wood (Sarumanin lisäksi).
      4. Vaikea sanoa... haltioiden marssiminen Helm's Deep:iin ja taistelu...? Ja Legolaksen "skeittaaminen" alas rappusia jousipyssyllä ampuen! ;) Ai niin, ja Aragornin tapaaminen majatalossa.

    • mooma

      1. en oo vieläkää lukenu kirjaa, en oo jaksanu ettii käsiini :/
      2. No tota noin, ei mul oo mitää lempparia mutta kaikki Sormuksen saattueen jäsenet Klonkku ja nazgulit oli iha hyviä...
      3. se Gondorin käskynhaltia.
      4. no täs on pari,
      fotr:in alku
      ku Gandalf on Orthancissa
      Balrogin ja Gandalfin taistelu (molemmissa ttt:sssä ja fotr:ssa)
      ku Sam lähtee Frodon perään siellä joella
      Ku Frodo ja Sam tulee mustalle portille
      uruk-hai armeija valmiina Rautapihassa
      Helmin syvänteen taistelu (etenkin alku)
      enttien hyökkäys Rautapihaan
      rohirrimin saapuminen Helmin syvänteeseen
      ku noitakuningas tulee Minas Morgulista
      ku örkit marssii Minas Tirithiin ja siinä on sotahuutoja ja rumpupeikkoja
      nazgulien hyökkäys Minas Tirithiin
      shelobin luola
      rohirrimin tulo Pellennorin kentille
      olifantti armeijan hyökkäys
      Eowynin ja noitakuninkaa taistelu
      hyökkäys mustalle portille
      kaikki Tuomiovuori kohdat
      Aragornin kruunajaiset
      harmaat satamat
      ... oho tuli aika paljon eikä tos ees oo kaikki, no ei kyl mikää ihme ku on nii hyvä elokuvaki

    • Heppuli

      1. Olen lukenut kirjan ja se oli parempi kuin elokuva.
      2.Elokuvassa suosikkihahmoni Legolas ja kirjassa Pippin, Merry, Sam ja Frodo.
      3.Pidin kaikista henkilöistä.
      4. Parhaita kohtia olivat kaikki Legolas-Gimli kohtaukset sekä kaikki Frodo-Sam kohtaukset.

    • just me...

      no minäpä sitten ´vastaan kun kerran kysytään..!;)
      1.kyllä olen lukenut ja luen toista kertaa mut jotenkin pidän elokuvista enemmän, ku se kirja on sellanen et siin kerrotaan satasivuu et ne meni sinne ja sit siellä oli kettu ja sit tuli sitä ja tätä.... mut oon kyl lukenu...elokuvassa on jotenkin parempi tunnelma ja siin oli sellasii kohtauksii joita olisin halunnu kirjassakin olevan... enkä jääny leffasta kaipaamaan mitään kirjasta...!
      2.kirjassa number one on aragorn...pidän siitä niiiiin paljon...!elokuvassa on sitten kaks suosikkia, aragorn ja arwen...rupes pännii kun kirjas tuskin mainitaan arwenia..!
      3.hömm....en oikee pitäny siit sauronista enkä mistään pahiksista...!tosin klonkku oli kiva...!
      4.mrrr.... mä oon kysyny tota kysymystä ennenkin mun gallupissa..!:/noooo...joka tapauksessa paras kohtaus on se lopus kun aragorn ja arwen näkee taas....ihan tulee tippa silmään..!

    • sean_bean_4ever

      vastauksia multa:

      1. olen lukenut kirjan, tosin luin sen vasta katsottuani ekan leffan. se oli suureksi avuksi ymmärtämään paikkoja ja henkilöitä, niiden suhteita ja tapahtumia paremmin. kirja oli suuri elämys, jäin sen lumoihin, mutta elokuvat oli henkeäsalpaavia kauneudessaan!!

      2. noh Boromir tuli suosikiksi leffassa, joten se jäi kirjankin suosikiksi. en osaa selittää, hän oli vaan niin ylväs ja meinas järki lähteä, kun se on niin komea. teatteri-leffa-versioissa Boromir saattaa jäädä vähän kylmäksi hahmoksi, mut kirjassa hän on paljon syvempi persoona.

      3. elrondista en kovinkaan pitänyt. sillä olis ollu valtaa, mutta mielestäni se ei tehnyt tarpeeksi asian eteen töitä..istuksi kotona kun muut rämpi tiettömillä taipaleilla..

      4. parhaita kohtauksia:
      -saattueen kokoaminen rivendellissä (jeepäjee)
      -argonathien ohittaminen (vautsi)
      -kaikki Boromirin kohtaukset (voih-yyh-nam..)
      -kaikki sormusaaveiden kohtaukset (huihui!)
      -minas tirith -kaupungin maisemat (voisin muuttaa sinne)

    • Galadriel

      1. Olen lukenut kirjan peräti 4 kertaa. Sehän on ehdottomasti parempi, kuin elokuva =)

      2. Suosikkihahmoni elokuvassa taitaa olla Sam ja kirjassa Sam,sekä Aragorn

      3. Kirjassa henkilö(t), josta en pitänyt oli(vat) örkit, vaikka ne ovatkin tuiki tärkeä osa kokoonaisuutta. =)

      4.Elokuvan paras kohtaus ekassa osassa oli Gandalfin tippuminen Mordorin syvyyksiin ja vikassa osassa periaatteessa koko loppuosa elokuvaa.

      • mooma

        en oo yleensä tälläi pilkun viilaaja, mutta sanon nyt vaan et eikös Gandalf tippunu Morian syvyyksiin, ei Mordorin


    • Laurell

      OK
      1) oon lukenu kirjan ja on 1000 kertaa parempi kuin leffa
      2) kirjas paras hahmo on Aragon, mut leffas sitä ylistetään liikaa ja se alkaa tuntuu ärsyttävält eli siin on kyl Gimli
      3) kaikki örkit....ne oli ällöttävän epäpuhtaita
      4) leffan paras kohta??...viimenen sota, ku ne kuolleet tulee

    • Evenstar

      1.Oletko lukenut kirjan? Jos olet, niin oliko se parempi kuin elokuva?
      2.Suosikki hahmosi elokuvassa. Entäs kirjassa, vai ovatko he kenties samat??
      3.Henkilö, josta et pitänyt ollenkaan (ei saa valita näyttelijän perusteella, no okei, paitsi sillon saa, jos se näyttelijä on pilannut kokonaan sen henkilön!! )
      4.Paras (tai muutama paras) kohta elokuvasta!

      Ei muuta kysyttävää, kiitos! :)

      1. Olen, ja no oli siinä ainakin enemmän tietoa, no mut en enää muista kirjasta mitää, aion lukee sen uudestaa.
      2. Frodo ja vaikka nyt Gandalf, kaikki paitsi Denethor ja Grima
      3.Denethor
      4. No kun Eowyn toi sitä pahaa keittoa Aragornille , vaikka se, monia hyviä kohtia!

    • Me, myself and I

      1.Olen lukenut, useasti. Oli parempi, varsinkin englanniksi, mut suomennos kyllä on kans tosi onnistunut. Kirjat on yleensä aina parempia...
      2.Elokuvassa Aragorn, Legolas. Kirjassa Aragorn ja Frodo
      3.Ei ketään.
      4.Ei voi sanoa. Niin visuaalisesti näyttävää ja hienoa koko ajan. Mieleen jääny
      -FotR:Kontu, Rivendell
      -TTT:Helmin Syvänne, Edoras
      -RotK:Minas Tirith, kokkojen sytytys, Rohirrim saapuu Gondorin avuksi, Morodor

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5479
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      158
      3361
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2613
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 262
      2002
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      104
      1424
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe