Kotikadun leipäpapit

Kirkonkellohälytys

En tiedä halutaanko kotikadussa tuoda esille, että papitkin on vain ihmisiä.
Tai jopa sitä, että jotkut papit on vain ns.tekopyhiä"leipäpappeja"ei muuta.
Puhuvat ja saarnaavat raamatusta opetusta ja kun itse laittavat liperit&kaavut kaappiin,
alkaakin sellainen elämä, mitä ei elä moni pakanakaan.
Jos tätä yritetään sanoa, tässä on kyllä onnistuttu.

Tuija Kangasharju, ei tällä hetkellä sarjassa papin tehtävissä.
Janne Mäkimaa, ei tällä hetkellä pastorin tehtävissä.
Näistä kahdesta on tehty todella leipäpappien esikuvia.
Tuija puhuu rivoja suuttuessaan, hän kittaa viiniä yms.
Malmivaara on osassaan suoraansanoen ällöttävä ja ärsyttävä!
Olisi sopinut tuollaisena paremmin sen vankilakatjan osaan.
Ihan kuin Kangasharju ei tietäisi mitään uskonnosta tai raamatusta.
Samoin tämä toinen ärsyttävä papintekele.
Janne Mäkimaa, yhteen aikaan kännäsi myös rajusti ja nais-seikkailut oli tämän "pastori sillin"
suurinta huvia.
Nyt pitää häärätä autokorjaamossa, kun ei papin hommat kiinnosta.
Eihän pikkujanne uskalla Kalliosta muualle papinhommiin yksin lähteä.
Eipä tulisi isoa aukkoa, jos ko.rooli poistuisi kotikadusta.Sama Tuijan kohdalla.

Huomatkaa, kotikadun papithan elää hurjemmin kuin sarjan muut henkilöt!
Mitä tällä halutaan sanoa?Sitäkö, että kirkko on pappeineen nykyään tälläinen?
Sitäkö , ettei papit osaa käyttäytyä kirkon ulkopuolella?
Sitäkö, että kirkkomme on tosiaankin nykyään tälläinen tekopyhyyden temppeli?

Ehdottaisin kuitenkin, että papit pysyisivät kuitenkin lestissään seurakunnissa ja tv.sarjoissakin.
Tai sitten ei saarnata muille enää yhtään sitä, minkä mukaan ei itse kyetä elämään!
Minulle alkaa riittämään tämä kirkon ja seurakuntien pelleily!
Onneksi suurinosa papeista on sentään, melko sivistyneitä, hillittyjä ja kutsumusammatissa.
Eikä näin leipäpappimaisia kuin kotikadussa ja valitettavasti, joissakin oikeissakin seurakunnissa.

4

652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • useaan otteeseen

      Sarjan alkuvuosina ajattelin, että sen käsikirjoittajat ovat uskonnollisia ihmisiä, sillä siinä käsiteltiin tuon tuosta kristinuskoa myönteisessä valossa. Suntio ja teologian opiskelija kuuluivat peruskalustoon, joista sitä suntiota kuvattiin oikein työpaikallakin, jossa virsikirjojen järjestelyn ohella myös rukoiltiin ja puhuttiin hengellisiä.

      Kun sitten Janne vetäytyi pariksi vuodeksi sarjasta, hänen tilalleen tuotiin ihan oikea pappi, joka nähtiin usein saarnaamassa, vihkimässä, hautaamassa ja sielunhoitajana. Janne lähti tietenkin lähetystyöhön, joskin hänestä tuli sen jälkeen äkkirikastunut nörtti. Tosin sittemmin Janne palasi teologian opintojen pariin, saarnasikin sarjassa ja suoritti opintonsa loppuun, mutta tämä oli aika lyhytaikainen takaisinpaluu juonen lähtökohtiin.

      Suhtautuminen pappeihin ja uskonnollisten kysymysten painottuminen on voinut johtua kulloisistakin käsikirjoittajista. Suurin muutos on tapahtunut tässä viimeisessä kohutussa vaihdoksessa. Arvelisin, että nyt kun papeista ollaan päästy eroon, sarjassa ei tulla enää palaamaan kirkon ja uskonnollisten kysymysten pariin. Eihän suntiotakaan ole kaiketi näytetty järjestetelemässä virsikirjoja enää aikoihin.

    • Mahikset

      Kotikadussa paneudutaan kai epätodelliseen yliopistomaailmaan ja kaikkia alkaa pyöriä siellä.
      Jokaiselle löytyy jotakin.Maija ja Elsikin varmasti alkaa opiskelijaneitosiksi.

    • ***++

      Kirkko/kristinusko/raamattu ei kiellä alkoholia....muistuttaisin...

      • Kippistä ja amen

        Kaikki kirkkodrinkkejä sekoittelemaan vaan!
        Kirkkoon ja srk.taloihin viinaa!
        Unohtamatta baaritiskejä!
        Ei tarvitse pappienkaan sitten kotona tissutella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1684
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      901
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      833
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      792
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      783
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      783
    Aihe