Mikähän olisi kätevin tapa yksinjuojan valmistaa irtoteetä? Kun lempiteetäni saa vain irtoteenä ja minusta on erityisen turhauttavaa puhdistaa aina tuollainen teepallo joka välissä että voi keittää uuden kupin teetä. Teepussit ovat niin paljon kätevämpiä. Voisiko itse valmistaa jotenkin teepusseja tai olisiko jotain muita ehdotuksia? En viitsi noita teepallojakaan ostaa kokoelmaa, on ne sen verran hankala käsin tiskatakin kun niitä muruja jää aina sinne. Ja teekannua ei voi oikein ostaa kun yleensä juon vain kupin teetä kerralla, mutta siis useamman kupin päivässä.
Irtoteetä yhdelle helpoiten?
3
2458
Vastaukset
- artzi82
Oletko kokeillut teefilttereitä, niitä saa ainakin teekauppa.fi kaupasta, lisäksi siellä näkyi olevan avoin siivilä, mikä on kätevä laittaa teekupin päälle ja kipata sitten jätteeseen aika on tullut.
- Makujen temppeli
Pressopannulla on helppo valmistaa tee, pannun ei tarvitse olla mikään kallis itselläkin 9.0€ pressopannu jolla teen valmistan.
Teelehdet pohjalle ja sopivan lämmintä vettä päälle.
Tuossa yhdestä pannusta kuvaa.
http://www.mixtec.fi/illy/pressopannu.html - jadepisara.fi
Eräs helppo tapa hauduttaa ja juoda teetä on se, että yksinkertaisesti hauduttaa lehdet kupissa. Tähän ei sovi kaikki teelaadut, koska lehtien pitäisi laskeutua kupin pohjalle, jotta ne eivät tunkisi suuhun kun siemaisee. Tämä on erittäin suosittu tapa juoda teetä etenkin Kiinassa. Kiinalaisista teelaaduista esim. longjing eli lohikäärmelähde suositellaan juotavaksi näin. Jos tee on hyvälaatuista, voit lisätä kuppiisi uutta vettä moneen kertaan ennen kuin tee muuttuu mauttomaksi. Tätä tekniikkaa kannattaa kokeilla muillakin teelaaduilla. Jotkut mustat lehtiteet käyttäytyvät samoin kuin tuo mainitsemani longjing.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit956101KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495535Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222757Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521032015Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181583seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241484Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1361459