Tällainen uutinen täältä päin.
25
342
Vastaukset
- Kössönöm
"Kokkolalaisen asianajajan, varatuomari Anne Mäkelän ja Keski-Pohjanmaan keskussairaalan lastenpsykiatrian erikoislääkäri Christer Häggqvistin mukaan hengellisiin liikkeisiin kuuluneet tai yhä kuuluvat ovat "yliedustettuina" hyväksikäytön uhrien joukossa. Tapausten esille tulemista vaikeuttaa Mäkelän arvion mukaan muun muassa se, että liikkeiden sisällä toimii omia "oikeusjärjestelmiä"."
- Vai yliedustettuina. Miksi tästä vasta nyt on alettu puhumaan julkisesti? sairasta jos tekee tuollaisia... jotain on vialla, jos voi salailla tapausta ja suojella sen tekijää? Jääkö uhri tyhjän päälle?
- beenthere
Tästä samasta asiasta oli eilen Hesarissa. Johanna Hurtig alkaa tutkia asiaa ja tutkimuksen taustatutkimuksia tehdessään saanut samanlaisia viitteitä.
Olisiko mahdollista, että uskonnolliin lahkoihin hakeutuu tietynlaisia tyyppejä tekemään tahtonsa mukaisia pedofiilisia tekoja? Mitä luulet?
Katolisten pappien mieltymys poikiin on ollut vitsien kohde jo vuosikausia. Ja nyt nämä lahkojutut ovat nousseet pintaan.
Tämän asian yleisyys on vähän lyönyt ällikällä.. Menisikö uskonlahkojen ahdasmielisyyden piikkiin?weccu kirjoitti:
Katolisten pappien mieltymys poikiin on ollut vitsien kohde jo vuosikausia. Ja nyt nämä lahkojutut ovat nousseet pintaan.
Tämän asian yleisyys on vähän lyönyt ällikällä.. Menisikö uskonlahkojen ahdasmielisyyden piikkiin?mutta kun sitä tapahtuu noinkin paljon niin pistää epäilemään, että se on ollut maan tapa vuosisatoja. Eikä kiinni jäämisen vaaraa ole ollut.
- Tango_Delirium
Korostan heti aluksi, että kyseessä on henkilökohtainen mielipiteeni. Mutta voisin kuvitella, että näille lahkoille tyypilliseen tapaan lakaistaan maton alle kaikki ongelmat ja ikävät asiat, ja pääasia on että ulkopuolelta katsottuna asiat näyttävät hyviltä. Silloin juuri näiden pedofiliatapausten kaltaiset ongelmat paisuvat paisumistaan, kun kukaan ei uskalla tai halua ilmiantaa rikollista.
- että sillee
Tango_Delirium kirjoitti:
Korostan heti aluksi, että kyseessä on henkilökohtainen mielipiteeni. Mutta voisin kuvitella, että näille lahkoille tyypilliseen tapaan lakaistaan maton alle kaikki ongelmat ja ikävät asiat, ja pääasia on että ulkopuolelta katsottuna asiat näyttävät hyviltä. Silloin juuri näiden pedofiliatapausten kaltaiset ongelmat paisuvat paisumistaan, kun kukaan ei uskalla tai halua ilmiantaa rikollista.
jammukin oli ateisti&pedo
- Tuon yhden jutun
perusteella ei voi syyttää kaikkia seurakuntia salailusta.
Kysehän oli lestadiolaisuuspapista,jos oikein muistan,
ja hyväksikäytettyjä oli oman perheen jäsenet?
Minä ainakin tekisin asiasta ilmoituksen välittömästi,
jos tietooni tulisi tuollaista! - Tango_Delirium
Tuon yhden jutun kirjoitti:
jos tietooni tulisi tuollaista!"perusteella ei voi syyttää kaikkia seurakuntia salailusta."
Ja mahdoinkohan minä tehdä niin? - o
"perusteella ei voi syyttää kaikkia seurakuntia salailusta."
Ja mahdoinkohan minä tehdä niin? - linnut visers
Ja mahdoinkohan minä tehdä niin?atet kuulema melkosii pedoi
- Sanoinkos minä
Ja mahdoinkohan minä tehdä niin?että sinä sanoit niin? Sanoin vain oman mielipiteeni.
- Äskeinen vastaus
Sanoinkos minä kirjoitti:
että sinä sanoit niin? Sanoin vain oman mielipiteeni.
oli Tangolle,mutta meni väärään kohtaan.
- ?
Äskeinen vastaus kirjoitti:
oli Tangolle,mutta meni väärään kohtaan.
Tango pedo?
- Tango_Delirium
Sanoinkos minä kirjoitti:
että sinä sanoit niin? Sanoin vain oman mielipiteeni.
Toki toki. On helppo sanoa tekevänsä ilmoituksen vastaavassa tilanteessa, mutta tosipaikan tullen se ei ehkä olisikaan niin yksinkertaista.
- ihmettelen..
Toki toki. On helppo sanoa tekevänsä ilmoituksen vastaavassa tilanteessa, mutta tosipaikan tullen se ei ehkä olisikaan niin yksinkertaista.
toki toki pedo? aika paksua...
- Tango_Delirium
ihmettelen.. kirjoitti:
toki toki pedo? aika paksua...
Nyt äkkiä kuules korkki kiinni. Taitaa mennä vähän viestit sekaisin.
- Asioista pitäisi
Nyt äkkiä kuules korkki kiinni. Taitaa mennä vähän viestit sekaisin.
kirjoittaa varmuudella vasta sitten,kun itse tietää jotain,eikä olettaa jotain yleisesti.
Minä olisin valmis antamaan heti ilmi sellaisen ihmisen,jos tulisi tietoon tuollaista!
Oli sitten kyseessä minkätahansa seurakunnan pappi,paimen,seurakuntatyöläinen tai vanhimmistoveli tai uskova tai kukatahansa ihminen! - siellä ne ovat
voi niitä erilaisia lakoja löytyä keskeltä maaseutua.
- Tango_Delirium
Asioista pitäisi kirjoitti:
kirjoittaa varmuudella vasta sitten,kun itse tietää jotain,eikä olettaa jotain yleisesti.
Minä olisin valmis antamaan heti ilmi sellaisen ihmisen,jos tulisi tietoon tuollaista!
Oli sitten kyseessä minkätahansa seurakunnan pappi,paimen,seurakuntatyöläinen tai vanhimmistoveli tai uskova tai kukatahansa ihminen!Muistatko, että ensimmäisessä viestissäni mainitsin kyseessä olevan henkilökohtaisen mielipiteeni.
- beenthere
Tuon yhden jutun kirjoitti:
jos tietooni tulisi tuollaista!Et tainnut lukea aloitusartikkelia ollenkaan. Ei tässä nyt puhuta yhden tapauksen pohjalta. Jos olisit vaivautunut edes vilkaisemaan aloitusta, tietäisit sen.Laitoin alle sinulle sen jutun tuosta aloituksesta, jotta tiedät, mistä keskustellaan. Samaa asiaa oli myös Hesarissa lauantaina. Voit lukea kirjoitukseni siitä ketjun alussa.
"Kokkolalaisen asianajajan, varatuomari Anne Mäkelän ja Keski-Pohjanmaan keskussairaalan lastenpsykiatrian erikoislääkäri Christer Häggqvistin mukaan hengellisiin liikkeisiin kuuluneet tai yhä kuuluvat ovat "yliedustettuina" hyväksikäytön uhrien joukossa. Tapausten esille tulemista vaikeuttaa Mäkelän arvion mukaan muun muassa se, että liikkeiden sisällä toimii omia "oikeusjärjestelmiä"."
"Kirkkoherra raiskasi nuorukaisen"
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1883885Mietin itse samaa luettuani tuon viimeisen uutisen.
Saa nähdä mitä vielä oikein tulee esiin .. Ei hyvältä näytä..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292085Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601356Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15970- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814