www.vapauspuolue.fi
Onko islam vaara?
16
128
Vastaukset
- Threemoles
Ei sinänsä joku aate tai uskonto voi olla itsessään vaaraa aiheuttava.
- tuiskupaappa
kaveri tarkoitti islaminuskoisia ihmisiä ja tottahan se on.
Kristinusko on muutenkin kuoleva uskonto sen sijaan Islam kasvaa räjähdyksenomaisesti lähiaikoina.
Vaikka en sitä tietenkään toivo. - Foulheart
Kaikki aatteet ja uskonnot ovat vaarallisia jos niille annetaan liikaa valtaa. Tästä meillä on historiassa satoja esimerkkejä. Muutamia mainitakseni.
Nationalismi: Johti Saksassa juutalaisten kansanmurhaan ja toisen maailmansodan syttymiseen.
Kommunismi: Johti Neuvostoliitossa miljoonien kuolemaan, köyhyyteen ja vainoihin.
Kristinusko: Johti keskiaikana tuhansien ihmisten murhaamiseen noitina ja myöhemmin tuhansien Amerikan ja Afrikan alkuperäisväestöjen surmaamiseen ja orjuuttamiseen. Hei Threemoles,
Sivuutit niin hienosti aloituksen kysymyksen, että haluan nyt hieman koettaa piikitellä.
Miten suhtaudut seuraaviin väitteisiin:
1) Kristinusko on hyödyllinen.
2) Kristinusko on hyötyä aiheuttava.- Threemoles
tuiskupaappa kirjoitti:
kaveri tarkoitti islaminuskoisia ihmisiä ja tottahan se on.
Kristinusko on muutenkin kuoleva uskonto sen sijaan Islam kasvaa räjähdyksenomaisesti lähiaikoina.
Vaikka en sitä tietenkään toivo.Eihän tarkoittanut, vaan sitä jota kirjoitti. Mutta jos sinulla on joitakin kelvollisia todisteita hänen jostakin toisista tarkoituksistaan, niin laitappa näytille tähän jatkoksi.
- ttkk
"Älkäät ottako huoneeseenne, älkääkä tervehtikö!" Apostoli Johanneksen käsky kristityille! 2 Joh. kirje
Suomeen nuita lienee laskeneet sosiaalidemokraatit, jotka ei Kristinuskon asiasta välitä mitään!- Threemoles
Muukalaisia on kuitenkin kohdeltava oikeudenmukaisesti. Ja tuollainen vanhakantainen, hieman jopa rasistinen ja epäkristillinen, väistämissääntö ja välttelysääntö ei enää toimi, ikävä kyllä, ollenkaan näin nykypäivänä.
- Foulheart
Threemoles kirjoitti:
Muukalaisia on kuitenkin kohdeltava oikeudenmukaisesti. Ja tuollainen vanhakantainen, hieman jopa rasistinen ja epäkristillinen, väistämissääntö ja välttelysääntö ei enää toimi, ikävä kyllä, ollenkaan näin nykypäivänä.
"Muukalaisia on kuitenkin kohdeltava oikeudenmukaisesti."
Mitäs sitten on tämä oikeudenmukaisuus?
Kohdeltava kuin veljeä?
Vai serkkua?
Vai naapuria?
Minun näkemykseni mukaan muukalaisia (lue maahanmuuttajia) tulisi kohdella samalla tavoin kuin heidän kulttuurissaan kohdellaan muualta tulleita.
Kristillinen näkemys asiaan on hyvin valitettava. On puhdasta typeryyttä kohdella kaikkia ihmisiä kuin rakkaita ystäviä. - Threemoles
Foulheart kirjoitti:
"Muukalaisia on kuitenkin kohdeltava oikeudenmukaisesti."
Mitäs sitten on tämä oikeudenmukaisuus?
Kohdeltava kuin veljeä?
Vai serkkua?
Vai naapuria?
Minun näkemykseni mukaan muukalaisia (lue maahanmuuttajia) tulisi kohdella samalla tavoin kuin heidän kulttuurissaan kohdellaan muualta tulleita.
Kristillinen näkemys asiaan on hyvin valitettava. On puhdasta typeryyttä kohdella kaikkia ihmisiä kuin rakkaita ystäviä.Sinulla ei siis ole yhtäkään omaa esimerkkiä tai mielipidettä ko asiasta joka jotenkin kuvaisi sitä jota haluat tuoda omasta puolestasi esille tällä kertaa.
- Foulheart
Threemoles kirjoitti:
Sinulla ei siis ole yhtäkään omaa esimerkkiä tai mielipidettä ko asiasta joka jotenkin kuvaisi sitä jota haluat tuoda omasta puolestasi esille tällä kertaa.
Mahdatko lainkaan lukea mitä kirjoitan ennen kommentoimista?
Siinä mielipide kolmeen kertaan niin ei mene ohi sinultakaan. - selitä kaikki oikein
Lue itse oikein: Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. Katsokaa, että ette hukkaa sitä, minkä me olemme työllämme saaneet kokoon, vaan saatte täyden palkan.
Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä. Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa. - Threemoles
Foulheart kirjoitti:
Mahdatko lainkaan lukea mitä kirjoitan ennen kommentoimista?
Siinä mielipide kolmeen kertaan niin ei mene ohi sinultakaan.Kun sinun kaltainen kirjoittaja lainaa kaiken sanottavansa ateismi-palstalta, niin tulee eittämättä mieleen lauseen pätkä... kop kop kop onko siellä enään ketään kotona.
Voithan kaiketi tehdä sitä jota huvittaa. Kukapa täällä suomessa sitäkään estää, tosin jos tekee jotakin lainvastaisesti ja jää kiinne siitä viranomaisille, niin saattaapi tulla eteen uusia ongelmia. - Foulheart
Threemoles kirjoitti:
Kun sinun kaltainen kirjoittaja lainaa kaiken sanottavansa ateismi-palstalta, niin tulee eittämättä mieleen lauseen pätkä... kop kop kop onko siellä enään ketään kotona.
Voithan kaiketi tehdä sitä jota huvittaa. Kukapa täällä suomessa sitäkään estää, tosin jos tekee jotakin lainvastaisesti ja jää kiinne siitä viranomaisille, niin saattaapi tulla eteen uusia ongelmia.Arvon Herra Threemoles.
Nyt olen kyllä syvästi loukkaantunut. Ainoat asiat joita "kopioin" ateismi-pastalta ovat omat aloitukseni, jotka koen myös kristinuskoon liittyviksi. Kotona ollaan ja on kuule lampunut kirkkaina. Näistä sinun jutuistasi, jotka ovat suoria kopioita Seurakunnat-palstalta tulee lähinnä mieleen vanha englantilainen sanonta: Bats in the belfry... Foulheart kirjoitti:
Arvon Herra Threemoles.
Nyt olen kyllä syvästi loukkaantunut. Ainoat asiat joita "kopioin" ateismi-pastalta ovat omat aloitukseni, jotka koen myös kristinuskoon liittyviksi. Kotona ollaan ja on kuule lampunut kirkkaina. Näistä sinun jutuistasi, jotka ovat suoria kopioita Seurakunnat-palstalta tulee lähinnä mieleen vanha englantilainen sanonta: Bats in the belfry...Jos oikein olen käsittänyt niin Mr. TM kokee kauhistuttavaksi kopioimiseksi tai plagioimiseksi kaiken sellaisen toiminnan tai ajattelun, joka on jollain tapaa toisten tominintaa tai ajattelua muistuttavaa.
Käsittääkseni tämä menee niin pitkälle, ettei hän edes halua keskusteluissa käyttää samanlaisia käsitteitä kuin muut, mikä tietenkin tekee asiassa pysymisestä lähes mahdottoman tavoitteen.
Mielestäni Mr. TM:n turinat kannattaa sijoittaa aivan omaan kategoriaansa. En minä ainakaan voi ottaa niitä samalla vakavuudella kuin ihmisten kirjoitukset yleensä tulee otettua. No, ehkä kyseessä on osaltani vain suojakilpi, jota olen alkanut kantaa saatuani heti ensimmäisissä Mr. TM:ltä saamissani viesteissä silmilleni henkilöönkäyviä hyökkäyksiä.- Foulheart
A10097 kirjoitti:
Jos oikein olen käsittänyt niin Mr. TM kokee kauhistuttavaksi kopioimiseksi tai plagioimiseksi kaiken sellaisen toiminnan tai ajattelun, joka on jollain tapaa toisten tominintaa tai ajattelua muistuttavaa.
Käsittääkseni tämä menee niin pitkälle, ettei hän edes halua keskusteluissa käyttää samanlaisia käsitteitä kuin muut, mikä tietenkin tekee asiassa pysymisestä lähes mahdottoman tavoitteen.
Mielestäni Mr. TM:n turinat kannattaa sijoittaa aivan omaan kategoriaansa. En minä ainakaan voi ottaa niitä samalla vakavuudella kuin ihmisten kirjoitukset yleensä tulee otettua. No, ehkä kyseessä on osaltani vain suojakilpi, jota olen alkanut kantaa saatuani heti ensimmäisissä Mr. TM:ltä saamissani viesteissä silmilleni henkilöönkäyviä hyökkäyksiä.Herra TM on tosiaan omaa luokaansa. Heittelee noita ympäripyöreitä latteuksia ja sitten katoaa kun pyytää perusteluja...
Islam ja kristinusko kilpailevat samoista sieluista.
Päivi Räsänenkin jo koettaa nostaa suomalaisia vastarintaliikkehenkeä.
Rintamat kuntoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1517632Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam2015624Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.344570KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!
Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa104196Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk753914Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,293584Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on122971Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni1032874Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,712406Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu1122295