Totta tänääkin

MeiliMeiju

Naispappeus on vastoin raamatun sanaa. Monesti kuulee puhuttavan, ettei nyt sentään 2000-luvulla voi raamattua tulkita kuin joskus tuhansia vuosia sitten. Raamatussa kuitenkin sanotaan, että Jumalan sana on sama tänään, eilen ja iankaikisesti.

1.kor 14: 34 -38 Paavali kirjoittaa korinttolaisille iha eri tavalla , kuin naispappeuden puolustajat puhuvat ja toimivat.
1.Tim 3 myös antaa ymmärtää, että ylitse seukunnassa puhuva seurakunnan paimen on mies.

Näin nykyajan ihminen on vesittänyt raamatun totuuden ja ottanut itselleen vallan muuttaa Jumalan sanaa oman mielensä ja halunsa mukaisesti.

18

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takapenkin istuja

nämä kaiken maailman uskontosuunnat, joissa kautta aikojen naiset ovat todistaneet uskoaan ja raamattua ? nämä varmaan luetaan samaan vääristelijä joukkoon, ettei se varmaan yksistään lut.kirkkoa koske tämä vääryys?

• vanhoillislestadiola

vanhoillislestadiolaiset tosiaan Raamatun aina pienellä alkukirjaimella?
        Raamattu on kirjan nimi ja kaikkien kirjojen nimet kirjoitetaan aina isolla alkukirjaimella, esimerkkinä vaikkpa Heikki Turusen Simpauttaja, ja aivan samalla tyylillä kirjoitetaan myös Raamattu isolla alkukirjaimella.

• meeri 5
        vanhoillislestadiola kirjoitti:

Raamattu on kirjan nimi ja kaikkien kirjojen nimet kirjoitetaan aina isolla alkukirjaimella, esimerkkinä vaikkpa Heikki Turusen Simpauttaja, ja aivan samalla tyylillä kirjoitetaan myös Raamattu isolla alkukirjaimella.

isolla R:llä, jos ei, niin myös srk kirjoitetaan pienellä s:llä

• aloittaja
        vanhoillislestadiola kirjoitti:

siltikään, Jumalan Sana ei halpene siitä. Katsopa kirjoituksia, vaikka Google -haulla , huomaat , ettei juuri kukaan kirjoita raamattua isolla kirjailla, vaikka eivät olekaan vl:a.

• MeiliMeiju
        meeri 5 kirjoitti:

isolla R:llä, jos ei, niin myös srk kirjoitetaan pienellä s:llä

mieltä itse asiasta , Raamatun kannasta naispappeuteen ? Tämä R-kirjainhan on silti sivuseikka itse kirjan totuuteen nähden.

• vanha vl
        aloittaja kirjoitti:

siltikään, Jumalan Sana ei halpene siitä. Katsopa kirjoituksia, vaikka Google -haulla , huomaat , ettei juuri kukaan kirjoita raamattua isolla kirjailla, vaikka eivät olekaan vl:a.

mutta se, joka kunnioittaa Raamattua aitona Jumalan sanana, varmasti haluaa kirjoittaa Raamatun isolla R:llä, koska samalla haluaa tunnustaa Jumalan sanan suuruuden omaan sanaansa vastaan. Meillä vl:llä on vähän huono tapa suurennella saarnoja ja niiden merkitystä ihmisen pelastuksen kannalta, koska kuitenkin me tunnustamme, että itse Jumala on kaiken pelastuksen takana, mutta silti haluamme vaikkakin pienen siivun siitä itsellemme tai paremminkin liikkeellemme, mutta Jumala siitä virheestä meitä armahtakoon, jos ja kun vain nöyrrymme sitä anteeksi pyytämään.

• mies olla pittää

osais ottaa kantaa naispappiasiaan ja yli seurakunnan puhumiseen. Yleensä ei täällä kiinnosta muu, kuin srk.n moittiminen. R-kirjaimeenkin joku takertu , mutta ei ite asiaan. Mnusta nähe oli tuo pienellä tai isolla kirjotettu, mutta sen minä sanon, että akat ei tarvihe saarnatuoliin mennä, se on selviö asia.

• kiellä, kun häiriköinnin.

Et taida tuntea oikein tuota kohjtaa UT;ssa. Raamattu ei siitä puhu mitään, siellä on jopa naisprofeettoja.

• Äitiliini**

ei Raamatun mukaan nähnyt eroa miehessä ja naisessa.

Jeesus antoi myös seurakunnalle muutoksen avaimet.

Jeesus muutti veden viiniksi, kun huonompi viini oli loppunut ja porukka juovuksissa.

Korkeaveisussa ylistetään Jumalaa vertaamalla taivaallista iloa nuoren parin rakkauteen ja rakasteluun. Pari ei ollut naimisissa.

• noilla muutoksen avaimilla tarkoitat

• Äitiliini**
        Kesitas kirjoitti:

noilla muutoksen avaimilla tarkoitat

Jeesuksen sanoja Matt.16:(18-19):

Minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, "kallio", ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, eikä kuolema saa sitä valtaansa. Minä annan sinulle Jumalan valtakunnan avaimet: minkä sinä kiellät maan päällä, on kiellettyä taivaassa; minkä sinä sallit maan päällä, on sallittua taivaassa."

Luukas 2:(36-37): Siellä oli myös iäkäs naisprofeetta Hanna, Fanuelin tytär, Asseerin heimoa. Elettyään nuoruudessaan seitsemän vuotta avioliitossa hän oli nyt kahdeksankymmenenneljän vuoden ikäienn. Hän ei milloinkaan poistunut temppelistä, vaan palveli Jumalaa yötä päivää paastoten ja rukoillen.

• Äitiliini** kirjoitti:

Jeesuksen sanoja Matt.16:(18-19):

Minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, "kallio", ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, eikä kuolema saa sitä valtaansa. Minä annan sinulle Jumalan valtakunnan avaimet: minkä sinä kiellät maan päällä, on kiellettyä taivaassa; minkä sinä sallit maan päällä, on sallittua taivaassa."

Luukas 2:(36-37): Siellä oli myös iäkäs naisprofeetta Hanna, Fanuelin tytär, Asseerin heimoa. Elettyään nuoruudessaan seitsemän vuotta avioliitossa hän oli nyt kahdeksankymmenenneljän vuoden ikäienn. Hän ei milloinkaan poistunut temppelistä, vaan palveli Jumalaa yötä päivää paastoten ja rukoillen.

Minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, "kallio", ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, eikä kuolema saa sitä valtaansa. ** Tässä pitää ottaa huomioon se, että Jeesus pitää omaa kättään omalla sydämellä, ja sanoo TÄLLE, ei sano Pietarille, että sinun kalliolle.

Tätä ei juurikaan tajuta, että Hän rakensi sen seurakunnan ajan silloin , omalle kalliolleen ja eka piispa oli Pietari. Ei Hän Pietarin ”päälle” mitään rakentanut, vaan itsensä.

Sitten HÄN PUHUU PIETERILLE > Minä annan SINULLE Jumalan valtakunnan avaimet: minkä sinä kiellät maan päällä, on kiellettyä taivaassa; minkä sinä sallit maan päällä, on sallittua taivaassa."

• Äitiliini**
        Kesitas kirjoitti:

Minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, "kallio", ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, eikä kuolema saa sitä valtaansa. ** Tässä pitää ottaa huomioon se, että Jeesus pitää omaa kättään omalla sydämellä, ja sanoo TÄLLE, ei sano Pietarille, että sinun kalliolle.

Tätä ei juurikaan tajuta, että Hän rakensi sen seurakunnan ajan silloin , omalle kalliolleen ja eka piispa oli Pietari. Ei Hän Pietarin ”päälle” mitään rakentanut, vaan itsensä.

Sitten HÄN PUHUU PIETERILLE > Minä annan SINULLE Jumalan valtakunnan avaimet: minkä sinä kiellät maan päällä, on kiellettyä taivaassa; minkä sinä sallit maan päällä, on sallittua taivaassa."

käsistä ei sanota tässä mitään.

Minusta on hienoa, että Jumala oli valinnut naisen, joka työskenteli temppelissä, profeetaksi.

• Äitiliini**

antoi seurakunnalleen muutoksen avaimet. Siksi 2000-luvun Jeesuksen seurakunta voi olla erilainen kuin alkuseurakunta, jolloin yhteiskunta oli aivan toisenlainen. Tuskinpa tuolloin moni nainen osasi lukea tai kirjoittaa.

Jeesuksen aikana yhteiskunnan yksi luokka oli orjat. Funtsikaa vähän kuinka erilaisessa maailmassa tuolloin kristityt elivät! Jeesus muuten käytti silloin tällöin vertauskuvissaan orjia, eikä mitenkään kyseenalaistanut orjien olemassaoloa.

• antoi seurakunnalleen muutoksen avaimet.** Ei antanut mitään MUUTOKSEN; koska kaiken tulee olla juuri Kristuksessa. Olisiko sinulla kohta tähän ”muutokseen”?

Siksi 2000-luvun Jeesuksen seurakunta voi olla erilainen kuin alkuseurakunta, jolloin yhteiskunta oli aivan toisenlainen. Tuskinpa tuolloin moni nainen osasi lukea tai kirjoittaa. ** Ei ole. Siksi SRK;kin on pois kuvioista, kun Heille ei ole Jeesus Herra ja seurakunnan pää. Älä ihmeessä tuollaista puhu, menetät vielä kasvosi, muuten niin fiksuna keskustelukumppanina.

Jeesuksen aikana yhteiskunnan yksi luokka oli orjat. ** Kyllä, mutta niin niitä on vieläkin? Mieti hieman, ja JEESUS SAARNASI HEILLE VAPAUTTA.

Funtsikaa vähän kuinka erilaisessa maailmassa tuolloin kristityt elivät! Jeesus muuten käytti silloin tällöin vertauskuvissaan orjia, eikä mitenkään kyseenalaistanut orjien olemassaoloa. ** Ei tarvitse edes vertauskuvaa, maailmassa ja Suomessa on suunnaton määrä orjia, jopa tupakan orjia.

• Äitiliini**
        Kesitas kirjoitti:

antoi seurakunnalleen muutoksen avaimet.** Ei antanut mitään MUUTOKSEN; koska kaiken tulee olla juuri Kristuksessa. Olisiko sinulla kohta tähän ”muutokseen”?

Siksi 2000-luvun Jeesuksen seurakunta voi olla erilainen kuin alkuseurakunta, jolloin yhteiskunta oli aivan toisenlainen. Tuskinpa tuolloin moni nainen osasi lukea tai kirjoittaa. ** Ei ole. Siksi SRK;kin on pois kuvioista, kun Heille ei ole Jeesus Herra ja seurakunnan pää. Älä ihmeessä tuollaista puhu, menetät vielä kasvosi, muuten niin fiksuna keskustelukumppanina.

Jeesuksen aikana yhteiskunnan yksi luokka oli orjat. ** Kyllä, mutta niin niitä on vieläkin? Mieti hieman, ja JEESUS SAARNASI HEILLE VAPAUTTA.

Funtsikaa vähän kuinka erilaisessa maailmassa tuolloin kristityt elivät! Jeesus muuten käytti silloin tällöin vertauskuvissaan orjia, eikä mitenkään kyseenalaistanut orjien olemassaoloa. ** Ei tarvitse edes vertauskuvaa, maailmassa ja Suomessa on suunnaton määrä orjia, jopa tupakan orjia.

naispappeutta?

• naispappi ok!

raamattu kehotaa ottamaan orjia
      älkää itse säätäkö raamattua sopivaksi itsellenne.

• MeiliMeiju

Osaako kukaan sanoa, mitä Paavali tuolla raamatun kohdalla haluaa sanoa ? Onko raamatussa yhtään esimerkkinä, missä nainen julistaa esim. temppelissä ? Täytyyhän raamatusta löytyä joku vinkki , koska eri ollaan puolta ja vastaan?
        Se on varmaan tää Paavalin kielto. Mitä Kesitas tarkoitat sillä, että en tunne tuota kohtaa ? Sano sinä sitten, kun ymmärrät, mitä Paavali tarkoittaa sillä? Ei suinkaan sen ajan naiset olleet sen tyhmempiä, kuin naiset yleensä, että heidän pitäis miehiltään kysyä kotona raamatun sanoman sisältöä kokousten jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1525
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1043
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      911
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      163
      890
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      743
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      678
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76