jos ei usko niihin?
onko se jumalien PILKKAAMISTA
13
244
Vastaukset
- uskovainen vaan
Ei ole, jos ei ole uskoa niin sitten ei ole.
Ei ole, mutta jumaliin uskominen on ihmisten pilkkaamista. :)
Mutta olemalla uskomatta jumaliin, henkilö antaa esimerkin vaihtoehtoisesta käyttäytymisestä, johon uskovaisten toimintaa pystyy vertaamaan.
Jos kaikki uskoisivat, niin silloin hämmästeltäisiin vain eroja ihmisten taikauskon laadussa ja voimassa.
Koska uskonnottomat antavat vertailukohdan uskovien maailmankäsityksiin, uskonnot vaikuttavat epärationaalisilta ja siten huvittavilta. Asian mainitseminen ja jopa pelkkä olemassaolo mielletään helposti pilkaksi.- kädenojennus
Pilkkaamista se ei ole vaan tietämättämyyttä, tai toisen ihmisen arvojen loukkaamista.
Mutta yhtä kaikki, minä tulen usein surulliseksi hiilihangot käsissään kulkevista ihmisistä jotka eivät ole tiedostaneet jotta elävät todellisuudessa rakkaudettomuudessa, mutta yhä useamman silmistä loistaa tuo sama tuska ja kaipuu jonnekin. Niitä masentuneen ihmisen tyhjiä aukkoja täytetään itselle kerrottavin valhein ja kun itse jo osaa ne litaniansa ulkoa, niin täydestä menee sitten muillekin.
Mutta minkäs sitten teet, valoa tarjotaan heti jos siihen halutaan tarttua.
Niin tiesithän jotta älä pidä muita jumalia, sinussa itsessä asuu Jumaluus ja valo, Usko toivo ja rakkaus.
Voit siirtää sen rakkautesi tilalle muita jumalia, alkoholin, ylensyömisen, tv.n alituisen tuijottamisen, nettiaddiktion, peliaddiktion, työuupumisen, parisuhteen tai muun läheisyyden uupumisen tjs.
Vaan miltä tuntuisi nähdä se aito pilkahdus lähimmäisen silmäkulmasta, kun huomaat wau olen todella olemassa ja läsnä tässä elämässäni. Kun vastaasi et enää saakkaan äkäisiä silmäyksiä tai herjauksia.
Ja riittäisi vain kun osaisi rakastaa ja arvostaa itseään niin paljon jotta muutkin vaistoavat sen :)
Uskonto on korkeaa psykologiaa, syvyyspsykologiaa. kädenojennus kirjoitti:
Pilkkaamista se ei ole vaan tietämättämyyttä, tai toisen ihmisen arvojen loukkaamista.
Mutta yhtä kaikki, minä tulen usein surulliseksi hiilihangot käsissään kulkevista ihmisistä jotka eivät ole tiedostaneet jotta elävät todellisuudessa rakkaudettomuudessa, mutta yhä useamman silmistä loistaa tuo sama tuska ja kaipuu jonnekin. Niitä masentuneen ihmisen tyhjiä aukkoja täytetään itselle kerrottavin valhein ja kun itse jo osaa ne litaniansa ulkoa, niin täydestä menee sitten muillekin.
Niin tiesithän jotta älä pidä muita jumalia, sinussa itsessä asuu Jumaluus ja valo, Usko toivo ja rakkaus.
Voit siirtää sen rakkautesi tilalle muita jumalia, alkoholin, ylensyömisen, tv.n alituisen tuijottamisen, nettiaddiktion, peliaddiktion, työuupumisen, parisuhteen tai muun läheisyyden uupumisen tjs.
Vaan miltä tuntuisi nähdä se aito pilkahdus lähimmäisen silmäkulmasta, kun huomaat wau olen todella olemassa ja läsnä tässä elämässäni. Kun vastaasi et enää saakkaan äkäisiä silmäyksiä tai herjauksia.
Ja riittäisi vain kun osaisi rakastaa ja arvostaa itseään niin paljon jotta muutkin vaistoavat sen :)
Uskonto on korkeaa psykologiaa, syvyyspsykologiaa.Ai minä loukkaan sinun arvojasi olemalla uskomatta sinun jumalaasi. Sinä ilmeisesti et omasta mielestäsi loukkaa minun arvojani puhumalla "hiilihangot käsissään kulkevista ihmisistä" solvaamalla minua rakkaudettomaksi itsepetturiksi, joka elää valheessa?
Ja kyllä. Juuri täsmälleen niin sinä sanot. Erittäin loukkaavaa, ajattelematonta, röyhkeää, itseriittoista ja omahyväistä. Jos sinussa joku empatiakyky on olemassa, olet sen tuossa kommentissasi täysin hylännyt.- catha
kädenojennus kirjoitti:
Uskonto on korkeaa psykologiaa, syvyyspsykologiaa.Missä on kuuluisa kristillinen suvaitsevaisuus ja muiden huomioon ottaminen? Mielestäsi siis ihminen on kauhea ja loukkaa oikein sinun ihmisarvoasi, jos hän ei ajattele juuri niinkuin sinä tai hänellä on eriävä mielipide?
Oletko tajunnut että tuo ajatusmalli on erittäin itse keskeinen.
mutta toisinajattelijoita on aina vainottu. Me olemme toistaiseksi toisinajattelijoita. Toisinajattelijoiden ajatukset ovat kuitenkin muuttuneet ajan olossa vallitseviksi käsityksiksi. Esimerkkinä voidaan mainita vaikka Clovisin kulttuuri. Siinä oletettiin, että ensimmäiset intiaanit tulivat Pohjois-Siperiasta n. 13 500 vuotta sitten Amerikkaan Beringin salmen kautta. Nyt käsitys on muuttumassa, sillä todisteita vanhemmasta asutuksesta on löydetty jo niin paljon. Tieteessä vallitsevien käsitysten muuttaminen on helpompaa, kuin uskonnossa. Kun uskonto ei perustu muuhun kuin uskoon, niin on aika vaikea keskustella asioista faktatietoon perustuvilla argumenteilla.
- ??
missäs ne vapaa-ajattelijat sitten ovat?
- ??
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Ne on liitossa.
Ja uskovaiset sisäsiitossa?
- Purzz
Ei vitus oo jumalanpilkkaa jos ei usko jumalaan, sillo tietää vaa mikä on totuus:D
Sitä sanotaan älykkyydeksi ja rohkeudeksi kyseenalaistaa sadut!
- Yks-noita
Aivan, mutta entäpä jos on väärään satukirjaan uskonut, eikä tiedä mitään siittä toisesta?
Entäpä jos on jo lapsuudestaan lähtien alkanut muuttaa sitä todellista minäänsä toisten odotusten suhteen, miellyttääkseen. Eikä eläkkään omaa elämäänsä miten se olisi mahdollista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa712705- 552657
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun162066- 401999
- 491974
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2751944Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211261- 371076
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo01010Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.95966