Olen tehnyt ikäni rehellistä työtä ja maksanut siitä määrätyt verot. Olen nyt 62v edelleen käyn työssä, mutta mutta, nyt näyttää siltä että,jään työttömäksi. En ole ammattiliitossa, näinollen tipahtaisin peruspäivärahoille koska olen näin vanha, kukaan ei huolisi minua enää töihin.Varhennetulle eläkkeelle kyllä pääsisin, mutta minua rankaistaisiin pienestä työeläkkeestäni 7.2%/kk verot loppuelämäni ajan.Tämä on minusta väärin, en tule pärjäämään peruspäivärahalla jotenka olen pakoitettu eläkelaitoksen ryöstettäväksi !!!
Eläkelaitos ryöstää minut!
4
572
Vastaukset
- Katala maailma
Olisi ehkä sittenkin kannattanut maksaa se työttömyyskassan jäsenmaksu. Alle satanen vuodessa.
- kjhujshjgdjsh
Valtio vero 36%, ei suuri tulo.
- pakkoa...
Eihän sinun ole pakko siirtyä varhaiseläkkeelle, yrität vaan pärjätä sillä peruspäivärahalla ja sitten 63 vuotiaana eläkkeelle. Työttömyyskassaan kannattaa yleensä aina kuulua, siinä pihtataan väärässä paikassa, kun maksukin on vain muutama kymppi vuodessa esim. Loimaan kassassa.
- petetty eläkeläinen
Tein 45 vuotta töitä en päivääkään työttömänä, silti vituttaa. Ensin valtio varasti 18-24vuotiaaksi maksamani eläkerahat sitten valtio kuppasi veroina omaehtoisesta eläkkeestä puolet, nyt eläkelaitoksen johtaja sanoo että ei ne maksamamme rahat ole meidän vaan eläkevakuutusyhtiön ja silloin kyllä on selvä miten niille rahoille käy. Kyllä se tulee vielä näille rosvoillekin hätä käteen kun ei ole muita kuin eläkeläisiä ja työttömiä.Vaikea neuvoa mutta pidä itsesi kunnossa osaaville löytyy aina töitä koska niistäkin on kohta pula.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist1934298Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki1133755Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma453270Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest252590- 1942402
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem192226Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?
Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu351576- 1021369
Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa
Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt1441269Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!
Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja261250