Yritys pystyyn ilman pääomaa

TulevaYrittäjä

Eli olen 19-vuotias lukio-opiskelija ja ajattelin pistää yrityksen pystyyn. Tarkemmin eräänlaisen nettikaupan. Mitä tietoja yrityksen perustamiseen tarvitaan? Paljonko rahaa hommaan menee? (en tarvitse liiketiloja, lainaa, tuotteita, eikä mitään muutakaan tarvitse ostaa.) Onko se sellainen, että täytetään jotain lomakkeita ja siinä se? Sen jälkeen postissa tulee Y-tunnus? Saako minkälaisen yrityksen tahansa perustaa, vai onko joku päättämässä, kelpaako ideani yritykseksi, vai tarvitseeki sitä mitenkään selitellä? Mistä lähden liikkeelle?

23

7253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota itse selvää

      Olet siinä täysin väärässä, etteikö nettikauppa tarvitsisi oikeasti pääomaa. Sitähän sinä vasta tarvitsetkin, jos kuluttaja haluaa palauttaa tuotteen, pitää hyvittää KAIKKI kulut. Siinä ei ihan parin satasen pääomilla paljon toimeentulla.

      Ellei kysymys ole jostain immateriaali palveluista tms... mutta siihenkin tarvitaan jonkinverran rahaa.

      Viestisi perusteella en voi suositella sulla mitään yrittämistä tällä hetkellä. Lukiossahan opetetaan tiedonhakua, niin miksi sinä täällä kyselet? Kaikki tieto on vapaasti saatavissa.

    • lkjlhguyt

      YTJ.fi -sivustolta löydät lomakkeet toiminimen (yksityinen elinkeinonharjoittaja) perustamista varten. Perustaminen maksaa 60 euroa ja se maksetaan Kaupparekisteriin. Kun olet vienyt / lähettänyt (jos viet, voit maksaa siellä, jos lähetät, liitä kuitti mukaan) paperit Kauppareisteriin, näet jo seuraavana arkipäivänä YTJ:n yrityshausta oman y-tunnuksesi. Itse yritys on kuitenkin rekisterissä vasta 1-4 viikon kuluttua, mutta toiminnan voi aloittaa toki heti.

      Hanki myös jokin kuukausimaksullinen tlitoimisto hoitamaan paperiasiat verottajan suuntaan, ellet tätä itse osaa. Suosittelen tilitoimistoa.

      Kun saat Kaupparekisteristä päätöksen rekisteröinnistä, käy aukaisemassa pankkitili/t.

      Kukaan ei katso onko ideasi hyvä tai huono. Kaupparekisterin papereita kun täytät niin siinä kysytään yrityksen toimiala... siihen voit kirjoittaa lähes mitä tahansa, vaikka et tulisi ikinä toimimaan ko. aloilla.

      Tässä se sitten olikin... sulla on nyt yritys.

      Muista kuitenkin verot, tilitoimistomaksut, yrittäjävakuutukset jne. Tilitoimisto neuvoo sinua ihan kaikessa.

      Muista myös tutustua verkkokaupan sääntöihin ja kuluttajan oikeuksiin kuluttajaviraston verkkosivuilla.

      Onnea matkaan!

      PS. Muista vielä se, että kun kyseessä on toimini (TMI), niin olet itse HENKILÖKOHTAISESTI vastuussa joka ikisestä laskusta, veroista jne. Ne seuraavat sinua hamaan tulevaisuuteen jos ne jäävät maksamatta. Turvallisin olisi TMI:n sijasta perustaa osakeyhtiö. Eroaa toiminimestä siten, että jos jää laskut rästiin niin et vastaa niistä itse, vaan ne kuolebat firman mukana. Oy:n perustaminen maksaa muistaakseni 360 euroa ja tarvitset siihen varajäsenen hallitukseen. Varajäsen on vain nimi millä ei ole välttämättä mitään toimivaltaa / tekemistä firmasi kanssa.

      Pankkitili tarvitsee käydä aukaisemassa ENNEN, kuin jätät paperit kaupparekisteriin. Tälle aukaisemallesi yrityksen tilille tarvitsee laittaa 2.500 euroa (minissään) jota kutsutaan siis osakepääomaksi. Raha ei mene mihinkään, vaan se on jatkossa yrityksen käytettävissä kuin mikä muukin raha tahansa. Rahan voi vaikka samalla sekunnilla nostaa pois, mutta kaupparekisteriin tarvitsee vain laittaa kuitti että raha on tilille laitettu..

      Netistä löytyy lisätietoa. Aloita vaikka PRH.fi/kaupparekisteri -sivustolta

      • fsfsfsfsfsf

        Nostaa pois heti se alkupääoma? Mutta ei kannata, menee heti verot! Sillä kannattaa ostaa ne tuotteet nettikauppaan.


      • sdfghlkhj
        fsfsfsfsfsf kirjoitti:

        Nostaa pois heti se alkupääoma? Mutta ei kannata, menee heti verot! Sillä kannattaa ostaa ne tuotteet nettikauppaan.

        ... sen voi nostaa korottomana lainana, ja maksaa tilille sitten kun palkkaa alkaa valumaan. Tämä heti nosto siis vain siinä tapauksessa jos se on esim. lainarahaa. Pankistakin saa "sekunttilainaa" juuri tällaista varten.


      • noin...
        sdfghlkhj kirjoitti:

        ... sen voi nostaa korottomana lainana, ja maksaa tilille sitten kun palkkaa alkaa valumaan. Tämä heti nosto siis vain siinä tapauksessa jos se on esim. lainarahaa. Pankistakin saa "sekunttilainaa" juuri tällaista varten.

        Jos osakeyhtiön osakepääoma on syöty, niin yhtiö pitää laittaa selvitystilaan, eli toiminta saattaa loppua jo alkuunsa.


      • dfghjkhgfd
        noin... kirjoitti:

        Jos osakeyhtiön osakepääoma on syöty, niin yhtiö pitää laittaa selvitystilaan, eli toiminta saattaa loppua jo alkuunsa.

        Osakepääoma ei ole "syöty" jos se on lainattu. Mikään laki ei vaadi että raha on tilillä, vaan se voi olla saatava, sijoitus jne. Eli lainana sen voi nostaa.


      • T

        Toiminimen perustamismaksu nousi vuodenvaihteessa, eli on nyt 75€.


    • .,m.jkm.

      Ota rauhassa selvää asioista, ennenkuin teet mitään.

      • yrittäjä...

        Oikeastaan mitään yritystoimintaa, jota harjoitetaan housut jalassa, ei voi aloittaa ilman pääomaa eli rahaa. Jossakin vaiheessa sitä tarvitaan kuitenkin, jos laillisesti toimitaan. Mitään mitättömän pientä toimintaa ei voi harjoittaa, kulut vie kaiken kasaan saadun rahan.


      • exyrittäjä
        yrittäjä... kirjoitti:

        Oikeastaan mitään yritystoimintaa, jota harjoitetaan housut jalassa, ei voi aloittaa ilman pääomaa eli rahaa. Jossakin vaiheessa sitä tarvitaan kuitenkin, jos laillisesti toimitaan. Mitään mitättömän pientä toimintaa ei voi harjoittaa, kulut vie kaiken kasaan saadun rahan.

        mitkä kulut jos ei mitään yrityksessä teekkään, ku ei siinä mitään kuukausmaksuja oo


    • aina yrittäjä

      Moi, jos haluat lähteä aivan ilman omaa pääomaa liikkeelle, niin suosittelen aluksi toiminnan pyörittämistä esim. Virtual Team Finland Oy:n kautta (virtualteam.fi). Sen kautta toimiessasi voit opetella yritystoimintaa täysin riskittömästi ja saat lisäksi vielä merkittäviä etuja. Olen tuohon konseptiin itse tutustunut ja saattaa olla, että itsekin aloitan sen "suojissa". Mikko:)

      • ...............

        Outo homma, sivuilla sanotaan että kyseessä on työsuhde. Sitä ohjaa työsopimuslaki jonka ehtoja ei saa eikä voi edes molemminpuolisella sopimuksella huonontaa työntekijän kannalta.


      • aina yrittäjä
        ............... kirjoitti:

        Outo homma, sivuilla sanotaan että kyseessä on työsuhde. Sitä ohjaa työsopimuslaki jonka ehtoja ei saa eikä voi edes molemminpuolisella sopimuksella huonontaa työntekijän kannalta.

        Työsuhde kyllä, muotoa "kutsutaan työhön tarvittaessa". Olen kuitenkin itse ymmärtänyt, että tuon firman kanssa toimiessa saan vapaasti itse hoitaa kaiken toimeksiantaajaan päin. Firmahan ei puutu siihen puoleen ollenkaan. Laskutus ja palkanmaksu yms. tapahtuu vain heidän kauttaan. En ihan ymmärrä, mitä ajat takaa.


      • ,,,,,,,,,,,,,,
        aina yrittäjä kirjoitti:

        Työsuhde kyllä, muotoa "kutsutaan työhön tarvittaessa". Olen kuitenkin itse ymmärtänyt, että tuon firman kanssa toimiessa saan vapaasti itse hoitaa kaiken toimeksiantaajaan päin. Firmahan ei puutu siihen puoleen ollenkaan. Laskutus ja palkanmaksu yms. tapahtuu vain heidän kauttaan. En ihan ymmärrä, mitä ajat takaa.

        Ajan sitä että työsuhteessa työntekijä voi haastaa yrityksen oikeuteen lain rikkomisesta koska heidän ehtonsa ovat pätemättömiä.

        Esim eWork toimii siten että alihankintasopimus tehdään työntekijän omistaman firman kanssa, ja eWork vain välittää toimeksiannot ja laittaa laskuun päälle oman katteensa. Lisäksi keikan jälkeen työntekijän firma saa tehdä suoran sopimuksen vanhan asiakkaan kanssa, kunhan se ei kohdistu alkuperäiseen hankkeeseen.


      • aina yrittäjä
        ,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Ajan sitä että työsuhteessa työntekijä voi haastaa yrityksen oikeuteen lain rikkomisesta koska heidän ehtonsa ovat pätemättömiä.

        Esim eWork toimii siten että alihankintasopimus tehdään työntekijän omistaman firman kanssa, ja eWork vain välittää toimeksiannot ja laittaa laskuun päälle oman katteensa. Lisäksi keikan jälkeen työntekijän firma saa tehdä suoran sopimuksen vanhan asiakkaan kanssa, kunhan se ei kohdistu alkuperäiseen hankkeeseen.

        En ymmärrä. Mistä lain rikkomisesta työntekijä voi haastaa yrityksen oikeuteen? Vertaat johonkin eWorkiin, joka kuvaamasi perusteella toimii aivan erilaisella idealla, jos niin voi sanoa. Kyllähän lain rikkomisesta kuka tahansa voi haastaa kenet tahansa oikeuteen, onhan tämä vapaa maa. Oletko joku agitaattori kenties?


      • union man
        aina yrittäjä kirjoitti:

        Työsuhde kyllä, muotoa "kutsutaan työhön tarvittaessa". Olen kuitenkin itse ymmärtänyt, että tuon firman kanssa toimiessa saan vapaasti itse hoitaa kaiken toimeksiantaajaan päin. Firmahan ei puutu siihen puoleen ollenkaan. Laskutus ja palkanmaksu yms. tapahtuu vain heidän kauttaan. En ihan ymmärrä, mitä ajat takaa.

        Samasta firmasta ja työsuhteesta asiaa täällä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8787772


    • Copyfighter

      Tee vapaamuotoinen liiketoimintasuunnitelma (mitä myyt, kenelle myyt, miten myyt) ja marssi tuotoksesi kanssa paikalliseen TE-keskukseen. Siellä auttavat eteenpäin.

      Tsemppiä yritykseen!

      • Helinämelina

        Mee uusyrityskeskukseen juttelemaan asioista. Sieltä saat oikeita neuvoja eikä maksa mitään.


      • Dumle23
        Helinämelina kirjoitti:

        Mee uusyrityskeskukseen juttelemaan asioista. Sieltä saat oikeita neuvoja eikä maksa mitään.

        ja ehdottomasti myös te-toimistoon, että voi hakea starttirahaa yms. muutenhan toiminimen perustamisesta ei juuri kuluja tule, ajatellaan, että kysyjä haluaisi esim. myydä itse tekemäänsä taidetta, josta ei käytännössä menisi edes veroja...


    • Anonyymi

      Oion siis aloittaa maailman vanhimman ammatin harjoittamisen.

    • Anonyymi

      Hei,
      Olen tällä hetkellä Suomessa asuva Matti Pentti, olen perheen mies, jolla on 2 lasta ja olin varastossa taloudellisessa velkatilanteessa tämän Corona-viruspandemian aikana, ja minun piti rahoittaa uudelleen ja maksaa takaisin velat. Yritin hakea lainoja useilta sekä yksityisiltä että yrityslainayrityksiltä, ​​mutta en koskaan onnistuneesti, ja suurin osa pankeista kielsi luottoani. Mutta kuten jumala haluaisi, minulle esiteltiin jumalanaista yksityisen lainanantaja, joka antoi minulle 50 000 euron lainan ja olen tänään yrityksen omistaja ja perheeni menestyvä tällä hetkellä, jos sinun on otettava yhteyttä johonkin yritykseen viittaus lainan vakuuttamiseen ilman vakuuksia, ilman luottotarkistusta, ei allekirjoittajaa vain 2%: n korolla ja paremmilla takaisinmaksusuunnitelmilla ja aikataululla, ota yhteyttä rouva Bianca Alessandroon [email protected], hän ei tiedä, että teen tämän, mutta olen Niin onnellinen nyt ja päätin antaa ihmisille tietää enemmän hänestä ja haluan myös, että Jumala siunaa häntä enemmän. Voit ottaa yhteyttä häneen sähköpostitse: [email protected] tai hänen Whatsapp-chattiin: 14096552748

      Kiitos.

      Matti

    • Anonyymi

      Osta toimiva yritys. Yrittäjiä jää eläkkeelle varsinkin koronakriisin innoittamana todella paljon. Hinnat voivat olla todella halpoja. Osa firmoista ei ole aktiivisessa myynnissä eli kun avaat suusi oikeassa paikassa....
      Osta hyvämaineinen yritys jolla on työntekijöitä ja asiakkaita.
      Itse tein näin sillä erolla että yrittäjä ehdotti minulle että osta hänen yritys. Hinta oli edullinen. Sain vuodessa voittoa n . 3× ostohinta.

    • Anonyymi

      Jos tarvitset taloudellista apua, ota meihin yhteyttä, koska tarjoamme lainoja 2% korolla. Saat lisätietoja ottamalla meihin yhteyttä sähköpostitse [email protected] Voit myös ottaa meihin yhteyttä whatsapp-numeron kautta: 447864822443 saadaksesi lisätietoja

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe