Kertokaas te, joilla on ihan oikeita kokemuksia Xsara Picassosta...Eli minkälainen auto on kaikenkaikkiaan kyseessä? Onko paljon vikoja vai olisiko luvassa suht huolettomia kilometrejä? miten riittä takapenkin tilat, jos tarkoituksena olisi laittaa sinne pari turvaistuinta ja yhden pitäisi vielä pysty istumaan keskimmäisellä penkillä?
Onko Xsara Picassossa tehty monta faceliftiä? Olen katsellut lähinnä vuosimalleja 2002 ja 2003, joiden hinta on mielestäni kohdallaan. Onko 2004 jo facelift-malli? Mitä eroa siinä on aikasempaan verrattuna?
Kannattako ostaa Xsara Picasso?
41
15197
Vastaukset
- Toteaja.
tuossa tilastoa
ADAC PANNENSTATISTIK 2008
Vikojen määrä vm 2008
2,0 Citroen Xsara/C4 Piccasso
3,1 Citroen Berlingo
3,1 Citroen C2 (vm2007)
3,2 Citroen C3 (vm2007)
5,2 Toyota RAV-4
5,3 Toyora Yaris
7,7 Toyota Avensis
8,5 Toyota Auris/Corolla - c5 viini
alapallonivelet tahtoo kulua joutuu vaihtaan koko l-n mallisen tukivarren osaa ei saa irrallaan tarvike maksaa n100€ alkuperäinen 200€ samavika koskee myösberlingoa.tarvikeosan saa kestämään kun niveleen laittaa lisää rasvaa
- sajksdke
Perhessä ollut uudesta ja vuodesta 2001 picasso 1.8 bensa, nyt ajettu jotain 220.000 km. Jättänyt vain kerran tielle ja sekin johtui siitä että sählättiin ajovalojen kanssa ja jäivät päälle --> akku tyhjeni seistessä ja piti tilata taksimies antamaan virtaa.
Alkuun oli jotain ongelmia, mutta ne meni vielä takuun piikkiin. mm. etuistuimen lämmimittimet hajosi.
Ei tule mieleen mitään erityistä vikaa mitä nyt katsastuksiin liittyen pientä laittoa mm. yksi alapallonivel, takapakoputki, jarrulevyt ja sylinterit taakse, jarrupalat eteen ja tämäntyyppistä, normaalia kulumisesta ja kilometreistä johtuvaa...
Mutta on eräs ongelma jota ilmenee pitkillä kovilla pakkasjaksoilla: Kaasupoljin jumittuu täyden kaasun asentoon ajon aikana silloin tällöin varsinkin jos on ajettu vain lyhyttä ajoa. Syynä on jään kertymien kaasuttimen imupuolelle kaasuläpän kohdalle. Ongelma poistuu kun pysäyttää auton vähäksi aikaa tuulensuojaiseen kohtaan, sammuttaa moottorin ja odottelee muutaman minuutin että moottorin lämpö leviää kaasuttimeen ja sulattaa jään. Ongelmaa voisi varmaan helpottaa jos viitsisi parannella moottorin viimasuojausta.
Tosin tällähetkellä kuljettajan istuinlämmitin ei toimi sekä kuljettajan puolen lasinnostin hajosi, ilmeisesti vaijeri poikki. Pirskatin kallis uusi lasinnostinsysteemi, mistähän sais vähän edullisemmin?
Auto sopii tosi hyvin lapsiperheen käyttöön. Takana hyvin tilaa ja auton korkea rakenne helpottaa lasten menoa/ nostelua turvaistuimiin. Takana jokainen penkki oma erillinen "jakkara" ja keskimmäistä istuinta voi siirtää eteenpäin, jolloin siinäkin istuva tenava on suunnilleen toisten tasalla eikä hautaudu kahden turvaisuimen väliin. Peräkonttiin mahtuu hyvin lastenvainut yms. tarvittavat roippeet. Lisäksi jos tenava sijoitettava etuistuimelle, voi turvatyynyn kääntää avaimella pois toiminnasta.
Aikoinaan päädyttiin Picassoon juuri hyvien tilojen ja varustelun vuoksi. Ja hintakaan ei tuntunut pahalta ottaen huomioon varustelun. Jo tuolloin (2001) siinä tuli vakiona automaattinen ilmastointi (asettaa vain halutun sisälämpötilan)- alkuperäinen kirjoit
Kiitos hyvistä kommenteista koskien Xsara Picassoa!
Sellainen vielä kiinnostaisi, että minkälaiset talviominaisuudet autossa on? Eli onko ollut käynnistysvaikeuksia pakkasella? Lämpiääkö auto sisältä järkevässä ajassa? Riittääkö lämpö pitämään ikkunat sulina? Entä ottaako tuuli kuinka pahasti autoon, kun kyseessähän on kuitenkin suht korkea auto henkilöautoksi?
Onko muuten tuo takapenkin keskimmäisen penkin siirtäminen vakiona joka mallissa?
Kiitos vastauksista jo etukäteen! - åsmå
alkuperäinen kirjoit kirjoitti:
Kiitos hyvistä kommenteista koskien Xsara Picassoa!
Sellainen vielä kiinnostaisi, että minkälaiset talviominaisuudet autossa on? Eli onko ollut käynnistysvaikeuksia pakkasella? Lämpiääkö auto sisältä järkevässä ajassa? Riittääkö lämpö pitämään ikkunat sulina? Entä ottaako tuuli kuinka pahasti autoon, kun kyseessähän on kuitenkin suht korkea auto henkilöautoksi?
Onko muuten tuo takapenkin keskimmäisen penkin siirtäminen vakiona joka mallissa?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!Meillä Picasso neljä vuotta. Aina on käynnistynyt. Tosin mahdollisuuksien mukaan käytämme lohkolämmitintä. Lämpenee kohtuu nopeasti. Tuulilasi on suuri ja auto korkea, joten lämmityslaite on tosi kylmillä ilmoilla kovilla. (pakkasta 20 astetta ja enemmän) Korkea kori on aina jossain määrin tuuliherkkä. Mielestäni ei kuitenkaan häiritsevästi. Tiloiltaan ja käytännöllisyydeltään tosi hyvä.
- p i c ....s s o
alkuperäinen kirjoit kirjoitti:
Kiitos hyvistä kommenteista koskien Xsara Picassoa!
Sellainen vielä kiinnostaisi, että minkälaiset talviominaisuudet autossa on? Eli onko ollut käynnistysvaikeuksia pakkasella? Lämpiääkö auto sisältä järkevässä ajassa? Riittääkö lämpö pitämään ikkunat sulina? Entä ottaako tuuli kuinka pahasti autoon, kun kyseessähän on kuitenkin suht korkea auto henkilöautoksi?
Onko muuten tuo takapenkin keskimmäisen penkin siirtäminen vakiona joka mallissa?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!Kokemuksia -04 1.8 108 000km,auto pelannu hyvin eikä vuosihuoltojen välillä tarvinna tehä mitään eikä muutenkaan,pakkasellakin lähtee käyntiin heti,kerran unehtu tolppaan laittaa ja oli pari vrk seissy -20c ja lähti heti käyntiin,auto ihan lämminkin talvella kesällä mukavan viilee (aut.ilm.).Tuuliherkkä tuo auto ei ole juuri ollenkaan vaan menee kuin juna moottoritielläkin,siinä on kyllä mukava istuskella tossa picassossa pitkiäkin matkoja ei väsy ja pikkurillillä melkein voi ohjata, niin vakaa auto.Keskim.takapenk.voi siirtää.Tää mun yksilö tosi hyvä ja huoleton peli ollu.
- 87k
"Syynä on jään kertymien kaasuttimen imupuolelle kaasuläpän kohdalle."
Hmm omassa Picassossa on niin että kaasupolkimesta lähtee kaasuvaijeri, mutta se ohjaa vain konetilassa olevaa potikkaa, mistä lähtee johdot johonkin päin, eli kaasupoljin ei ohjaa suoraan mitään kaasuläppää, eli vika tuskin on siinä
Ja penkit on avattavia, eli istuinlämmitin"peiton" saa vaihdettua itse, maksaa joku 60€ motonetissä.
Ja lasinnostimesta hajoaa aina se "ohjausyksikkö" ja sen saa korvattua kahdella kaksoisreleellä, kokonaiskustannus noin 15€ eli toinen rele antaa virtaa lasin sulkemiseksi, ja toinen avaamiseksi, ja keinukytkin valitsee kumpaa relettä ohjataan - Sitikkamies448799878
87k kirjoitti:
"Syynä on jään kertymien kaasuttimen imupuolelle kaasuläpän kohdalle."
Hmm omassa Picassossa on niin että kaasupolkimesta lähtee kaasuvaijeri, mutta se ohjaa vain konetilassa olevaa potikkaa, mistä lähtee johdot johonkin päin, eli kaasupoljin ei ohjaa suoraan mitään kaasuläppää, eli vika tuskin on siinä
Ja penkit on avattavia, eli istuinlämmitin"peiton" saa vaihdettua itse, maksaa joku 60€ motonetissä.
Ja lasinnostimesta hajoaa aina se "ohjausyksikkö" ja sen saa korvattua kahdella kaksoisreleellä, kokonaiskustannus noin 15€ eli toinen rele antaa virtaa lasin sulkemiseksi, ja toinen avaamiseksi, ja keinukytkin valitsee kumpaa relettä ohjataanOikeastaan tuo mainitsemasi kaasusysteemi on ainostaan jos autossa on vakionopeudensäädin ja/tai automaattivaihteisto, ja Suomessa kumpikin on harvinaisuus
- Anonyymi
Sitikkamies448799878 kirjoitti:
Oikeastaan tuo mainitsemasi kaasusysteemi on ainostaan jos autossa on vakionopeudensäädin ja/tai automaattivaihteisto, ja Suomessa kumpikin on harvinaisuus
Vakkari harvinaisuus?
Itselläni ollut tusina Picassoa, kymmenessä vakkari. Ajanut ja korjannut varmaankin 40 eri yksilöä. Kyllä se vakkari suurimmasta osasta löytyy.
Automaattiloota harvinainen kylläkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vakkari harvinaisuus?
Itselläni ollut tusina Picassoa, kymmenessä vakkari. Ajanut ja korjannut varmaankin 40 eri yksilöä. Kyllä se vakkari suurimmasta osasta löytyy.
Automaattiloota harvinainen kylläkin.Hei!
Osaatko kertoa mulle mistä päin autoa hajen vikaa, kun Citroen Xsara Picasso 1,6 L 2000 vuosimalli bensa kone niin tyhjäkäynnillä lämpenee, mutta, kun ajaa jokusen kilometrin niin auto kylmenee ja puhaltaa kylmää ilmaa. Ei lämpene, kun vasta sitten, kun pysähtyy auton kanssa tyhjäkäynnille. Olen vaihtanut termostaatin. Syylärin säiliössä oli ruosteen väristä nestettä ja maistu ruosteelle. Olen putsannut monta kertaa kesän aikana syylärin nesteet. Nyt ei näytä tulevan enään ruosteen väristä nestettä, mutta silti lämpömittariin ei nouse kuin 2 pykälää. Auto on ollut minulla vuoden päivät ja koko aikana lämpömittariin ei ole tullut kuin 2 pykälää.
Missä mahtaa olla vika?
T: Seija T.
- Morshu64
Itse tosin ajelen C2:lla, mutta tuolta sivulta saattaa löytyä hyödyllistä tietoa:
http://www.ajovalo.net/Mallit/Citroen_Xsara.htm- Cyöksysämpylä
Itselläni on -03 Picasso 1.8 ollut toukokuusta 2009 lähtien, ostettiin juurikin perheenlisäyksen ja tilojensa vuoksi. Kyseinen yksilö oli muutenkin ikäisekseen hyvin pidetty 2 omistajaa ja ostettaessa vain 54tkm ajettu.
Aluksi totuttaumiseen meni jonkin aikaa, kun aiemmat autoni ovat olleet pieniä 3-ovisia. Picassoon kun ei tarvitse ns. laskeutua istumaan eikä nousta autosta vaan sehän on kuin menisi johonkin pakettiautoon. :)
Myös alussa tuulilasin vinopalkit vaatii hiukan totuttelua, niiden taakse jää paljon piiloon välillä autoja, jalankulkijoita yms. että välillä joutuu hiukan kuikuilemaan palkin ohi esim. mutkissa kaarettaessa vasemmalle ainakin kaupunkiliikenteessä. Tilat on kyllä just passelit omaan käyttöön, takapenkit saa kätevästi irti jos tarvitsee extra-tilaa nostaa vaan penkkien takana olevista kahvoista ja vapauttaa lukitussalvan. Keskimmäinen takapenkki tosiaan liikkuu eteenpäinkin ja penkin selkänojan saa myös tarvittaessa alas jolloin keskimmäinen penkki muuttuu pöydäksi. Välipohjan ansiosta takapenkin jalkatilassa on myös kaksi suht.tilavaa säilytyslokeroa jonne saa tavaraa piiloon.. :) myös oik. puoleisen etumatkustajan penkin alla on säilytyslaatikko.
Talviolosuhteissa auto lämpenee kyllä helposti automaatti-ilmastoinnin vuoksi ja ikkunat on itselläni pysyneet sulina ilman sen suurempaa huurtumista. Tietty puhallusta tuulilasiin joutuu välillä pitämään päällä enemmänkin. Käyntiin lähtee myös ongelmitta kovemmallakin pakkasella. Autoni mukana tuli myös muovinen viimasuoja joka on talvikelillä muutenkin suositeltu pidettäväksi paikallaan ja on ihan tyylikäs verrattuna muiden autoilijoiden banaanilaatikko-virityksiin. ;) Tiellä kulkee kuin juna, ei valittamista, tietty joskus liikenneympyrässä puskee hiukan jos sattuu olemaan liukasta mutta niinhän myös monet muutkin autot. Sivutuuliherkkyyttä jonkin verran mutta ei haittaa ajossa. Jos Picassoa ostat niin kannattaa hankkia vähintään 1.8 koneella, 1.6 monet ovat haukkuneet liian laiskaksi.
Vikoja ei ole autossa vielä kertaakaan ollut, katsastuksestakin meni syksyllä läpi ilman että tarvitsi edes mitään ns. "katsastushuoltoa" tehdä.
Kesällä ilmastointi on kyllä hyvä, pitää auton mukavan viileänä. Kyllä on ollut hintansa (5900€) väärti.
Jos jostain pitää valittaa niin ehkä kaupunkikulutus on sellainen joka joskus mielipahaa aiheuttaa, tosin maantieajossa olen päässyt 5.8-6l/100km kulutukseenkin tasaisella ajolla vakionopeudensäädin päällä :)
- Picassomies
Kilometrejä ostaessa noin 3-vuotta sitten 117 000 ja nyt 220 000, joten melkein 100tkm ollaan ajeltu.
Kuluvat osat vaihdettu:
-jarrulevyt ja palat
-pakoputken takapönttö
-etutukivarsien päät.
-laakerit eteen v/o
-rekisterikilven poltin palanut.
-H4 polttimoita menee vuodessa nelisen kappaletta, mutta ne on helppo vaihtaa itsekkin.
Mitään varsinaista vikaa ei autossa ole ilmennyt.
Teeetätin 200tkm huollon jakopäähihnan vaihdon pirkanmaan autohuollossa Lempäälässä ja hinta jäi alle 500e. Palvelu oli hyvää ja hihnan vaihto ja huolto kävi odotellessa nopsaan. Veholla ja francemotourilla hinta oli kalliimpi.
Huollot tehty säännöllisesti, joten ogelmilta säästytty. Ei ole jättänyt tielle ja lähtee käyntiin kovillakin pakkasilla, jos vain akku on kunnossa. Hieno auto kaikenkaikkiaan. En viitsi vaihtaa pois vaikka kilometrejä paljon, mutta mitäs sitä hyvää ja ehjää autoa vaihtamaan. Huollot vaan kannattaa tehdä aikanaan ja huoltokirjan mukaisesti, niin auto kestää varmasti hyvin yli 300tkm ja pidempääkin... ainakin semmoinen kuva tuosta koslasta on tullut.- picassomies
Nyt mittarissa runsaat 280tkm. Kampiakselin stefa rupesi vuotaa 240tkm kohdalla. Ei mikään paha remontti francemotourilla ja jakopää vesipumppu vaihdettiin siinä samalla. Nyt siis saa ajella 340tkm saakka. Laturi sano itsensä irti 260tkm kohdalla ja hommaan meni noin 200e työt laturi. Teetän huollot työttömien toimintapajalla, jossa tehdään hyvää työtä. Noita erikoisempia juttuja saa hoitaa tuo em. francemotour (kampiakselin stefa). Korjauksiin huoltoihin mennyt 200tkm-280tkm ennätykselliset 500e 200e öljynvaihdot 10tkm välein. Työkaverin uusi skoda käy yhdessä 30tkm huollossa noin tuolla hinnalla, joten en pidä pahana. On työkaverin skodaankin vaihdettu jo laakereita yms. hilpettä, menevät toki taakuuseen, mutta hän lyhentää autolainaansa ja käyttää kalliissa takuuhuollossa.
Muutoin pakkasilla hyvin toiminut jne. En vaihda toimivaa autoa periaatteessa ja noilla kilometreillä en vaihdossa mitään saisikaan, joten auto jatkaa vielä ainakin 2-4 vuotta meidän perheessä. - Anonyymi
picassomies kirjoitti:
Nyt mittarissa runsaat 280tkm. Kampiakselin stefa rupesi vuotaa 240tkm kohdalla. Ei mikään paha remontti francemotourilla ja jakopää vesipumppu vaihdettiin siinä samalla. Nyt siis saa ajella 340tkm saakka. Laturi sano itsensä irti 260tkm kohdalla ja hommaan meni noin 200e työt laturi. Teetän huollot työttömien toimintapajalla, jossa tehdään hyvää työtä. Noita erikoisempia juttuja saa hoitaa tuo em. francemotour (kampiakselin stefa). Korjauksiin huoltoihin mennyt 200tkm-280tkm ennätykselliset 500e 200e öljynvaihdot 10tkm välein. Työkaverin uusi skoda käy yhdessä 30tkm huollossa noin tuolla hinnalla, joten en pidä pahana. On työkaverin skodaankin vaihdettu jo laakereita yms. hilpettä, menevät toki taakuuseen, mutta hän lyhentää autolainaansa ja käyttää kalliissa takuuhuollossa.
Muutoin pakkasilla hyvin toiminut jne. En vaihda toimivaa autoa periaatteessa ja noilla kilometreillä en vaihdossa mitään saisikaan, joten auto jatkaa vielä ainakin 2-4 vuotta meidän perheessä.Hei. Taitaa olla meillä tuo Picassosi nykyään! 384 tkm mittarissa.
Vajaan 6 vuoden aikana alatukivarsia koiranluita on mennyt (helppoja vaihtaa), ohjauksen yläpään laakerit, jarrusatulat, -palat ja -levyt (halpoja ja helppoja vaihtaa nekin). Kaasupolkimen potikka piti uusia (meni kahdesti n.k. limp modeen ennenkuin selvisi vika) ja vilkkuviiksi (15€ Kiinasta). Kynnyskotelot on paikattu, oikealta kahdestikin. Ja tietysti jakopääremppa 340 tkm. H4:ia tosiaan menee yhtenään.
Ollut hyvä ja luotettava kulkupeli kolmelapsiselle perheelle. Pikkuvikoja kilometreihin nähden odotetusti, mutta ei oireitakaan isommista ongelmista. Katsastusmiehen intoilusta piti juuri vaihtaa tuulilasi (250€).
Kiitokset säännöllisistä huolloista, niiden merkityksen näkee nyt! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei. Taitaa olla meillä tuo Picassosi nykyään! 384 tkm mittarissa.
Vajaan 6 vuoden aikana alatukivarsia koiranluita on mennyt (helppoja vaihtaa), ohjauksen yläpään laakerit, jarrusatulat, -palat ja -levyt (halpoja ja helppoja vaihtaa nekin). Kaasupolkimen potikka piti uusia (meni kahdesti n.k. limp modeen ennenkuin selvisi vika) ja vilkkuviiksi (15€ Kiinasta). Kynnyskotelot on paikattu, oikealta kahdestikin. Ja tietysti jakopääremppa 340 tkm. H4:ia tosiaan menee yhtenään.
Ollut hyvä ja luotettava kulkupeli kolmelapsiselle perheelle. Pikkuvikoja kilometreihin nähden odotetusti, mutta ei oireitakaan isommista ongelmista. Katsastusmiehen intoilusta piti juuri vaihtaa tuulilasi (250€).
Kiitokset säännöllisistä huolloista, niiden merkityksen näkee nyt!P.S. Ja nyt pääsi tämä Picasso RKY-xxx lopulliseen lepoonsa. Vasen takajousi retkahti hidastetöyssyssä kun mittarissa oli 389 tkm, eikä taka-akseliston korjaus ollut enää järkevää. Hyvä kuljin tuo oli. Käyttökelpoisia osia romutettiin toiseen vähemmän ajettuun yksilöön.
- Citroen C2 pakoputki
Vinkki Citroen C2 pakoputken takapöntön vaihtamiseksi:
-hanki katkaisupihdit Biltemasta n 25 €
-hanki pakoputken takapönttö malli C2/C3 n 65 €
-hanki pakoputken liitosrasvaa n 4 €
-hanki pakoputkeen sopivan liitosklemmari n 2 €
Auto nosturilla ylös tee se itse -hallissa. Katkaisupihdeillä nitkuttelua edestakaisin n 10 min oikeasta kohdasta. Muutama ruosteinen pultti auki auton pohjasta ja tukikumit myös. Uusi putki paikalleen kaverin kanssa, rasvaa putkien liitokseen, kumien puhdistus ja rasvaus ja paikalleen laitto, ruuvin kiinni ja liitosklemmari tiukalle.
Ensikertalaisena tuohon meni aikaan noin tunti ihmetellessä, toisella kerralla tähän menisi 20 min.
Hylsysarja holkin jatkovarsi mukaan, laipallisia M6 muttereita varuiksi 5 kpl, ruosteenirroitusaerosoli myös sekä CRC:tä kumiosiin. - 87k
Suosittelen lämpimästi
JA taakse mahtuu OIKEASTI kolme aikuista tai kolme isoa turvaistuinta
Huonoja puolia autosta löytyy muutamia:
1 Ei kierroslukumittari lainkaan
2 Automaattivaihteisto säädetty, todella, toodella taloudelliseksi, eli mun makuun lähes aina väärä vaihde päällä, ja todella agressiivinen moottorijararrutus, tosin kaipa tähän tottuu, autossa on kuintenkin 2000cc kone kun vanhassa oli 1600cc kone, niin voi olla että jaksaa mennä oikeasti "pienillä kierroksilla"
3 Kattoikkunan "ulkokiskot" kuivuu jos luukkua ei käytä muutamaan kuukauteen, no ne on helppoa öljytä ulkopuolelta pumpulipuikolla ja eism rypsiöljyllä, ei kannata käyttää vaseliinia, siihen jää roskat kiinni ikävästi
4 Vetokoukkun "lukitussalpa" on sen mallinen ettei koukku mahdu takapenkin jalkatilassa olevaan lokeroon, eli vaatii että tuo "avausvipu" suroistetaan, eli kaasupoltin ja ruuvinepenkki, niin menee jo nätisti sinne alle
5 Peruutustutkan (vasemman puoleisin) johto makaa pakoputken päällä, kuluu poikki ajan myötä, korjaus melko halpaa(metri 3 johtimillista vanhaa puhelinjohtoa, 20cm kutistesukkaa ja hieman tinaa) tutka ei toimi lainkaan jos tuo yksi anturi on pimeenä, titenkin tuon anturin voi myös ohittaa jos niin haluaa
6 Takalaatikon kaasujouset on surkeat, avatessa "tökkää" aina hieman ennenkuin on kokonaan auki, kaipa tällä pykällä estetään luukun "valuminen" alaspäin sitten joskus on pumput alkaa olemaan loppu
7 Kaasupoljin on hieman jäykähö, siihenkin kyllä tottuu
8 Tupakansytyttimen pistoke melko hankalassa paikassa
9 Sähköikkunoiden nappulat pahassa paikkaa
10 ei lainkaan nuppeja oven avaamiseen/lukitsemiseen
11 Vakionopeudensäädin on melko epätarkka, ja koittaa pitää nopeuden oikeena hieman liian agressiivisesti eli ylämäet saattaa mennä kakkosella ylös.
Muuten ihan ok. auto, ja minulla siis 2005 vuoden malli- handeande
2007 diesel, 1.6 HDI, nyt ajettu 66 tkm, toukokuussa ostaessa rapiat 50 t mittarissa. Myin c-mallin Mersun pois enkä ole kauppaa katunut. Ei tarvitse enää könytä alas ratin taa ja sieltä pois, muutenkaan ei mesen penkki oikein sopinut selälle. Nyt on kunnon kokoinen, sopivalla korkeudella ja ristiseläntuensäädöllä oleva istuin, tarpeeksi kovakin vielä, vaikka ranskalaisesta kyse. Kolmas citikkani, ensin oli C5 2.0 bensa, jota seurasi C4 1.6 HDI. Tämä Picasso kulkee vielä vähemmällä kuin C4 samalla koneella. Tilaa ja muunneltavuutta on tarpeeksi ja ajamista helpottaa korkea ajoasento, jonka myötä näkyvyys paranee ja ennakointi helpottuu liikennevirrassa. Hyvä ja mukava ajaa, mitä nyt hiukan kova tuuli korimallista johtuen joskus ottaa, mutta ei sekään häiritsevästi. Pitkän ajan kulutus ajotietokoneen mukaan 4.8 litraa ja nyt kesälomareissulla pari tankkausta meni 4.6 ja 4.7 litraa aivan itse laskettuna, mutta mukana ei toki ollut matkamittarin korjausta. Kuitenkin kaikkinensa vähän menee tuota kallista löpöä. Autossa on jälkiasenteinen vakkari kolmella muistilla ja se tahtoo tässäkin olla hiukan innokas. Takaluukku on alunperinkin tarkoitettu nousevaksi kahdessa vaiheessa, ekan jälkeen pitää odottaa hetki, että saa siihen ylempään asentoon, siitä on oikein ohje ja huomautus luukussa itsessään. Tuo aiemmin mainittu kiekkamittarin puute vähän harmittaa, mutta korvakuulolta sitä on muutenkin ajettu niilläkin, joissa sellainen on. Yksi parhaista autoista, joita itselläni on ollut, vaihtunee ensi vuoden lopulla kuitenkin uudempaan 5 paikkaiseen tai C3:n Picassoon, myös uudehko C5 kiinnostaa. Vaikka auto on 2007-mallia, niin käytännössä 2008, koska on rekisteröity 28.12.07, toki vuoden -07 jälkeen mallia ei taidettu enää valmistaa, vaikka vielä myynnissä olikin. Kun löytää hyvän yksilön, kannattaa pomia pois, sillä hinta-laatusuhde on kohdillaan, yleensä ovat ikäänsä nähden edullisia ja kestävyyskin mainiota luokkaa.
- Picasso-08
4. Vetokoukkun "lukitussalpa" mahtuu juuri ja juuri kun kääntelee oikean kohdan takajalkatilan koteloon.
9. Sähköikkunoiden nappulat pahassa paikkaa ? Kuskin ikkuna pelaa käsi tai automaati hommana.Eli voi ajaa esim.puoliväliin tai automatiikalla suoraan auki tai kiinni.Kätevä parkkihallista kulkiessa.
11. Vakionopeudensäädin on melko tarkka - 1km.Ylämäkeen voi nostaa pari kilometriä yli.Samoin alamäessä ylittyy. Toimii muuten VAIN 4 ja 5 vaihteella! Helppo säätöinen toiminta.
12.Kääntöympyrä yllättävän suuri johtuen pitkästä akselivälistä.
Kattoikkuna muutenkin turha autossa missä on automaatti ilmastointi!
radion pikavalinnat (kiekko) ja haku ja voimakkuus säädettävissä oikean puolen"viiksestä".Sade tunnistin vakio tosin sekoilee tahdissa satunnaisesti.
Ei tullut oikeita vikoja vastaan 2 autossa. - 87k
Picasso-08 kirjoitti:
4. Vetokoukkun "lukitussalpa" mahtuu juuri ja juuri kun kääntelee oikean kohdan takajalkatilan koteloon.
9. Sähköikkunoiden nappulat pahassa paikkaa ? Kuskin ikkuna pelaa käsi tai automaati hommana.Eli voi ajaa esim.puoliväliin tai automatiikalla suoraan auki tai kiinni.Kätevä parkkihallista kulkiessa.
11. Vakionopeudensäädin on melko tarkka - 1km.Ylämäkeen voi nostaa pari kilometriä yli.Samoin alamäessä ylittyy. Toimii muuten VAIN 4 ja 5 vaihteella! Helppo säätöinen toiminta.
12.Kääntöympyrä yllättävän suuri johtuen pitkästä akselivälistä.
Kattoikkuna muutenkin turha autossa missä on automaatti ilmastointi!
radion pikavalinnat (kiekko) ja haku ja voimakkuus säädettävissä oikean puolen"viiksestä".Sade tunnistin vakio tosin sekoilee tahdissa satunnaisesti.
Ei tullut oikeita vikoja vastaan 2 autossa.Hmm, kerro missä asennossa se salpa menee sinne laatikkoon, tai ota vaikka kuva, ois kiva tietää ;)
Ja yleensä sähköikkunoiden napit on siinä ovessa, tai no isälläni oli vuoden 80 alfa romeo, siinä oli napit samallailla kun picassossa
ja ainakin tomaattiaskissa tuo vakionopeudensäädin on melko epätarkka, kuka nyt keppiä 2000 luvulla vatkaa?
JA kyllä kattoikkuna kiva on, siitä tulee kivasti valoa sisään, ja ei se ilmastointi sammuksisa ollessa toimi - Anonyymi
Kohtaan 6 korjaus.
Siinä on tarkoituksella 2 asentoa. Ihan yläasento on sitä varten että jos on tarpeeksi isoa tavaraa, että saa mahtumaan kyytiin.
Alempi asento riittää normikäyttöön ja lyhyempikin saa helposti kiinni.
Omassani on tästä myös ohjetarra.
- ex-pic
Ajoin Picasso 1.8 Exclusivella 160tkm. PLUSSAT: Mukava matka-auto, kulutus maantiellä hämmästyttävän pieni. Ajotietokoneen mukaan voi tankin ajaa lähes tyhjäksi, on siis erittäin tarkka laskemaan bensan riittävyyttä. Myös nopeusmittari on tarkka, samoin vakkari toimii erittäin hyvin. Melko tilava ja aika hiljainen. Yllättävän edulliset vakuutukset ainakin Fenniassa. Vähän vikoja. ONGELMAT: H4 polttimoita meni paljon, piti vaihtaa 3-4 krt vuodessa ! Lukot toimivat pakkasessa melko huonosti. Talvella pitää käyttää sisälämppäriä, muuten kestää pitkään saada lasit kirkkaiksi.
- Autojoppari
Aina kanattaa Citroen ostaa eri asia on sitten kannattaako sitä pitää, mutta sehän ei enää mulle kuulu.
- 9+6
Ei kannata ostaa.
Xsara Picasson omistaja ei pääse lainkaan tutustumaan korjaamon henkilökuntaan, koska sinne ei ole mitään asiaa. - 24888
niim
- handeande
Jumpe! Eipä noista Saaran Pikassoista tartte käytettynä niin hirveesti enää maksaakaan, että arvo pääsisi kovin paljon laskemaan. Käytin muuten omaani syynissä ja löytyi yksi huomautuksen aihe. Oli tehtaalla jäänyt sumareiden säädöt turhan ylös, eikä sitten mitään muuta. Päästötkin vain 0,01, ei paha kiisselikoneeksi, joten hiukkasuodatin ainakin toimii.
Huolto ei tosin ole ollut täysin ajan tasalla, sillä satuin vilkaisemaan huoltovälinäyttöä ja se oli laitettu 20 tkm:n välille, kun uudet ohjeet meidän oloissamme valitettavasti edellyttävät huoltoa 15 tkm:n välein, eli tässä on menty osin noiden itäautojen (japskit, korealaiset) tyyliin, toki on niissäkin jo noita pidempiä välejä näkynyt.
Huristellaanpa menemään ja aletaan varoa liukkautta pikkuhiljaa ainakin aamuisin!
- FGHJK1
EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA KANNATA OSTAA...
- Naisautoilija
Minulla on ollut v.2000 malli alusta asti ja kaikki huollot on tehty. Ajettu 150 000 km. Koskaan en ole jäänyt tien päälle. Niin, vasta heitti öljyt, huohotinputki oli ruostunut: vaihto öljyt 350 e Veholla.
Tänään ihan yllättäin peruutaessa alkoi kolista takana ja pakoputki savusi. Ajelin kotiin, n. 6 km aika lailla perä savussa ja vain 4. vaihdetta saattoi käyttää. Pihalla kun katsoin auton alle hehkui pyöreä pömpeli ilmeisesti pakoputken etupäässä ja itse pakoputki takana savutti.
Olen kerran joutunut vaihtamaan pakoputken, veholla maksoi 2000 e -tuosta mahtaa olla muutama vuosi. Se onkin olut ainoa isompi korjaus. Pakoputki rikki tai tuo yllä mainittu kaasun hirttäminen täysile - bensan kulutusmittarin mukaan meni 15-20 litraa/100km kulutuksella koko matkan.- naisautoilija
Oli sytytystulpat palanu. Aamulla korjattiin ennen kahdeksaa ja ehdin töihin.Maksoi n.200 e. Nyt taas kulkenut surutta koko kevään.
- ihmeelliset valot
Tässä kun lukasin näitä viestejä itsellä oli C5 2.2hdi -04 ajoin sillä 380 000km
tosi huolettomia kilometrejä mutta perkele sitä lampunvaihtoa hyvä kun kuukauden kesti vasen puoli oikea poltti pari vuodessa. Kumma kun sitä ei ole kukaan selvittänyt mikä niitä polttaa. Tässä uudessa C5 on onneksi xenoksit ja nyt ei ole vielä tarvinnut vaihtaa vaikka on jo ajettu 85 000km. - Sakris 1
Vastaus kysymykseesi. Ostin Xara Picasson diesel syksyllä 2004 siis uutena. Nyt on mittarissa 330000 km keskikulutus koko ajalta 5,1 l/100 km . Akku uusittiin viime kesänä pakoputken takaosa nyt keväällä. Tilaa saa nopeasti kun penkit lähtee helposti irti. Ihanat lapsenlapset mahtuvat takasivuistuimille turvatuoleihin ja mummo vielä keskelle. Olen ajanut elämäni aikana volkkareilla, fiateilla , toyotoilla, austinilla. Näin hyvää ei ole ennen ollut. Aion ajaa toiset 300000 vielä ennen uutta. Ps. Tärkeää on hyvät renkaat . Hyväkin auto on mitätön ilman viimeistelyä. Simo
- pl34
Ajelin diesel-Xsara Wagonilla 13 v. 380000 km, sitten kytkin petti. Nyt kokeilen Xsara Picassoa -07 207000 km. Miellyttävä ajaa, hyvä näkyvyys ja tilaa on. Kulutus näyttää olevan 5 l:n paikkeilla. Melko lailla haittaa aurinkoisella ilmalla mittariston heikko näkyvyys. Ihme, kun kukaan muu ei ole siitä huomauttanut - voiko näkyvyyttä kirkastaa? Ilmastoinnista pimahti lauhdutin heti kättelyssä, suuri ero korjaamoilla: alle 400 - 800 euroa. Äijä
- Picasso-08
Onko mittariston lamput ehjiä?Niitä lienee siellä pärekopallinen.Kirkkauden säätö on vakio kirkkaus.Näytön valaistusta voi säätää kun valot käännetty automaatilta manuaalille,säätö kirkkaus/himmennys toimii vain manuaali valaisin asennoilla.Samoin korkeuden säätö toimii vain manuaali asennolla,jää kyllä siihen mihin säätää.
- Picasso 1.6 -07
Sattui 10k eurolla kaupasta tuollainen 1.6 bensa haaviin, vaivaiset 37tkm ajettuna. Nyt ajettu 2,5v ja 74tkm, niistä kokemuksia. Se mistä vaihdettiin oli nousukauden Audi A6 Avant, eli vahvasti premiumista.
Ostaessa lähinnä huoletti, kestääkö auto. Olin tosin aiemmin jo ajanut 200tkm Renault Meganella ilman huolia, joten otin riskin. Jos toimii, hyvä ostos. Jos ei, paha moka... Niistä asetelmista.
Heti keulaan on todettava, että autossa ei ole ollut mitään vikaa. Ei isoa eikä pientä, kaikki toimii. Hyvää autossa on paljon, eikä vähiten kilometrin hinta. Taloudessa on myös 2005 Volkswagen, ja aina pitkät matkat lapsiperheellä on tehty Sitikalla. Hintaansa nähden aivan erinomainen matka-auto.
Autossa on mukavan alhainen melutaso, jos vertaa esimerkiksi Vw Golffiin. Ei toki A6/Passatin tasoa, mutta oikein miellyttävä. Mukulat katsoo mielellään takapenkillä telkkareita, eikä aikuistenkaan tarvitse ääntä korottaa.
Erityisen maininnan saa ajettavuus talvella. Vakiorebgastuksella, auto on vähemmän ura/sohjoherkkä kuin 4x kalliimpi Audi A6. Erittäin tasapainoinen esitys, myös ilman ajonvakautusta, joka autosta puuttuu. Lisäksi talven lumisateilla autosta näkee hyvin ulos. Lämmitys on riittävä, joskin kesällä ilmastointi huolletunakin hieman heikkotehoinen takapenkkiä ajatellen. B-pilarien suuttimet tasoittaisivat lämpötilan paremmin, mutta hyvin menettelee.
Takaluukku on hyvänkokoinen ja sähköt sinnekin saatu vedettyä esim. kylmälaukulle. Kaksiasentoinen kaasujousi takaluukussa on vähän turhaa kikkailua, mielestäni luukku saisi aueta suoraa ylös asti. Itsellä ei ainakaan ole koskaan tarvinnut varoa että luukku osuisi johonkin kattoon.
Autoon on saatu tilapäisesti mahtumaan pihakeinusta lähtien romua, joten tilaa on ja penkit tosiaan liikkuvat/irtoavat helposti muuntelua ajatellen. Istuimet ovat mukavat ja etupenkkien kyynärnojat erinomainen juttu. Käynti autoon on myös helppoa vaikka raskaana olevalle, niinkuin meillä jälleen... 3 turvaistuinta sopii takapenkille onneksi hyvin.
Pitkän aikavälin kokemuksista ei vielä osaa kertoa, mutta tähän mennessä olen ollut erittäin tyytyväinen. Toki auto ei ole yksityiskohdiltaan niin viimeistelty, ulkonäkö on hiukan erikoinen ja jotkut pienet jutut kuten mittaristo omituinen massaan verrattuna, silti kokemus tähän mennessä ollut täysi kymppi. Lompsa kiittää aliarvostuksesta, ainakin nuorta/vähän ajettua suosittelen lämpimästi. - Picasso 03
Ostin juuri Xsara Picasson vm. 2003, 174 tkm, 2ltr . Olen ajanut sillä n. 500 km
On syttynyt ja pysynyt monta kertaa Moottorin toimintahäiriö-merkkivalo.
Käsikirjassa lukee, että silloin on häiriö ruiskutus-, sytyts- tai pakokaasun puhdistusjärjestelmässä.
Onko jollakin muullla palanut tämä valo ? Kuinka vakava se on ? Kuinka kiireesti pitää mennä korjaamolle ?
Entä mitä tarkoittaa ESP-valo ?
Vastauksista kiittäen- kokemusta on
aja 10 km kolmosella vähän kovemmilla kierroksilla...sammuta moottori...starttaa uudestaan...valo sammuu.
Johtuu saastetunnistimesta, joka ei tykkää kaupunkiajossa 95 bensasta...joka toisella
tankkauksella 98...auttaa!
- perheihmeet
Tervehdys, itseäni on alkanut kiinnostamaan tuollainen tilaauto jo perheen lisäyksen vuoksi:-), mutta yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut xsara picassoa jo tuon hintansa vuoksi ja siis bensana..
Tästä hätäseen luettuna tuntuis olevan paras citikka eikä juuri mitään vikaa?!
Mitäs kun kaverilla oli tavallinen xsara ja siinä jääty jotain ja sylkäs öljyjä jostain, onko tämä tuttua? ,entäs muita vikoja, ja uskaltaako 200tkm vehjettä ostaa, entäs muihin vastaaviin tilautoihin verattuna tämä kuten opeliin tai nissaniin- taka-akseli
Tavallinen Xsara -05 ollut nyt viisi vuotta ja 100 tkm, mittarissa 190 tkm. Auto on pelannut hyvin ilman mitään häiriöitä tai ongelmia.
Paitsi jonkinlaiseksi ongelmaksi voi lukea takatukivarsien laakeroinnin pettämisen, tyyppivika ja aika iso korjaus. Mutta siitä huolimatta ollut autoon tyytyväinen, paljon tyytyväisempi, kuin edellisiin (Astra ja Corolla).
- sitröen
Onko tuo 1.8 vanhaakin tekniikkaa??
- Anonyymi
Kannattaa ostaa kannattaa huoltaa hyvin niin hyvä auto
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227