Eräs Pekka Rääkkylästä

benedi

tekstaili, että minut on väärin kastettu, kun on kastettu : " Isän,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

Hän kehoitti että tulisin ja hän kastaisi minut " Jeesuksen nimeen"
Kun kysyin että: " Vastaapa minulle kenen nimeen sitten Jeesus, meidän esimerkkimme on kastettu"

Hän vastasi että Johannes kastoi Jeesuksen Jeesuksen nimeen Apost 8: 14- 17,...mutta vastaus ei minua tyydyttänyt!
Pyysin häntä vastaamaan vain siihen kysymykseen, minkä esitin! Vastausta ei ole kuulunut!

Kuuluuko täältä? Kenenkä nimiin Jeesus kehoitti Johannesta kastamaan itsensä?

9

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • benedi

Jeesus nyt kehoitti itsensä nimeen itseään kastamaan!

Hänet kastettiin Isän ja Pyhän Hengen nimeen,!
      Heistä molemmathan olivat paikalla sitä todistamassa!

Jeesus kastatti itsensä sellaisten nimiin, jotka eivät koskaan katoa!
      Todistajista kun on hyvä pitää kiinni, kun voi käydä että esitetään mitä
      kummallisempia väitteitä!

Jeesuksen kasteen todistajat (ihmiset) ovat jokainen hävinneet, mutta yhä on niitä jotka elävät
      ja muistav at tapahtuman!
      Yksi on Isä ja 2. on Pyhä Henki

• >>Hänet kastettiin Isän ja Pyhän Hengen nimeen,!
        Heistä molemmathan olivat paikalla sitä todistamassa! >>

Tuskimpa pitää paikkaansa! Johanneksen kerrotaan kastaneen parannuksen kasteella luokseen tulleet, syntinsä tunnustavat ihmiset.
        Johanneksella oli mahdollisesti yhteyksiä Qumranin lahkoon ja tällä lahkolla oli kaikenlaisia rituaalisia kasteita ja pesuja, jotka sinänsä eivät siis olleet vieraita juutalaisuudessa.
        Vaikka evankeliumit kertovatkin kyyhkysen ilmestymisestä Jeesuksen kasteen jälkeen, mikään tuskin antaa syytä olettaa juutalaisen Johanneksen kastaneen ketään kolminaisuuden tai "kaksinaisuuden" nimeen.

• moni miettii muuta

Ei voi olla mitään väitteitä, koska Jeesus itse sanoo: Matt. 28:18-21 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Kastamalla ja opettamalla seurakuntamme toimii. Yksin Raamattu on opetuksemme perustus, joten tämä on selvimpiä asioita Raamatussa. Auktoriteettimme on Jumalan sana, Raamattu.

• uskova.

kastettu Jeesuksen Kristuksen nimeen Pyhän Hengen kasteella. Amen.

• eepu*

Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
        Katso lisää:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22

Kun Raamatussa mainitaan Pyhällä Hengellä kastamisesta, niin ei koskaan sanota, että teidät kastetaan Pyhän Hengen nimeen, vaan teidät kastetaan Pyhällä Hengellä Ylhäältä (so. Jumalan tahdon mukaan!). (ks.Apt.1:5, 11:16; Matt 3:11; Mark 1:8.)
        *
        Monet arvostetut tutkijat pitävät tämän muutoksen syynä Nikean kirkolliskokousta:
        *Sillä; kun Nikean kirkolliskokous vuonna 325 poisti VAPAHTAJAN NIMEN (so. JAHSHUA MESSIAS) Uuden Testamentin "kastekäskystä" (ks. Matt.28:19) ja laittoi sen tilalle kolme arvo-asemaa (Isä, Poika, Pyhä Henki), --- tekivät he silloin maailmankaikkeuden suurimman rikoksen!
        Koska Ilmestyskirjaan on kirjoitettu liiankin selvästi, että "joka ottaa jotakin pois tämän kirjan sanoista, tai lisää jotakin niihin, niin hänen osansa Elämän Puuhun otetaan häneltä pois."
        On siis vaarallista jatkaa tuon rikoksen levittämistä, sillä ne ovat Hänen sanansa, jotka kerran tuomitsevat meidät: "Paitsi MINUA, EI OLE KETÄÄN TOISTA!"
        *
        Totuuden tämän raamatullisen kasteen muuttamisesta on eräs Paavi Johannes itsekin sanonut seuraavasti: "Ne, jotka kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kuuluvat katoliseen kirkkoon, tiesivätpä he siitä tai eivät".

Eräässä vanhassa brasilialaisessa Raamatussa on selitys: "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain Vapahtajan (JAH SHUAN MESSIAAN) nimeen,
        mutta me, roomalaiskatolinen kirkko, muutimme tämän Nikean kirkolliskokouksessa v. 325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ".

*
        ♥ MARANATA! ♥

• eepu*
      • tosiuskova.

täysin oikeassa, noin toimittiin Nikaiassa ja muutettiin Jumalan sanan totuus valtataistelun päätteeksi äänestämällä.

• 29

kun ottaa Kristuksen Vapahtajana vastaan. Siitä alkaen uskoon tullut seuraa Pyhän Hengen ohjeita elämässään.

• benedi
        tosiuskova. kirjoitti:

täysin oikeassa, noin toimittiin Nikaiassa ja muutettiin Jumalan sanan totuus valtataistelun päätteeksi äänestämällä.

Onko Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastaminen taivaasta, vai ihmisistä?

Täällä on jo paljon väkeä. joilla on varattuna 12 korilillista kiviä, jos vastaat väärin! hih

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4141
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2293
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      139
      1828
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1184
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      714
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      102
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe