Vakuutus hevoselle

uusi hevonen

Millaisia vakuutuksia olette hevosen omistajat ottaneet hevosillenne?

Itselle tulossa sh ruuna (ollut terve tähän saakka) harrastehevoseksi, maastoiluun ja ehkä hyvin pienimuotoiseen este-valmentautumiseen jossain vaiheessa mikäli homma lähtee hyvin käyntiin.

Millainen vakuutus kannattaisi ottaa? (kattavuus, yhtiö) ?
Tuntuu olevan kovasti erilaisia variaatioita vakuutusyhtiöillä eläin, hoito- ja tapaturmavakuutusten osalta.

7

9203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koniton

...on tosi hyvä ottaa. Itse olen ottanut vain henkivakuutuksen,(hepan hinnan suuruinen). Lähivakuutus on ollut mukavin ja kuolema on korvattu melko "helposti". Isommat vak.yhtiöt pomppottavat vakuutuksen ottajaa helpommin. Mutta kumminkin sieltä kannattaa ensin kysyä,missä muut vakuutuksesi ovat.Jos haluaa kattavamman ja kalliimman,niin vastuuvakuutus ja el.lääkärikuluvakuutus tulee mieleen seuraavaksi. Niin ja hevosen ikä vaikuttaa myös,mutta ilmeisesti heposi on aika nuori.

• Poniäiti

Minä taas haluan tietää että voiko pelkästän vastuuvakutuksen ottaa? Vai kelpaako kotivakuutus?

• ruunan rutku ja tamm
        Poniäiti kirjoitti:

Minä taas haluan tietää että voiko pelkästän vastuuvakutuksen ottaa? Vai kelpaako kotivakuutus?

ainakin vastuuvakuutus joka korvaa vastapuolelle sattuneen vahingon. ei riitä kotivakuutus.
        vakuutus on verrannollinen hevosen hintaan. itelläni lähiv.
        1.sh-ruuna hinta 1500€ omavastuu 200€ vuosimaksu 83.56 ( sis.hevosvastuuvakuutus(70€) hevosvakuutus,perusturvatasolla(12€)
        2.sh-tamma 3000€ omavastuu 200€ vuosimaksu 147,92 ( sis.hevosvastuuvakuutus(130€) hevosvakuutus,perusturvatasolla(14€)
        molemmissa maksutapakorotus 2.75% :=)
        perusturvataso korvaa:
        - jos heppa jutuu liikenneonnet ja kuolee,
        -kaatuu ja kinttu katkiaa ja el joutuu lopet,
        -katoaa laitumelta eikä sitä löydetä,
        -18-v kuolee sydämen pettäessä,
        -kuolee ähkykohtaukseen.

vastuuvakuutus:
        -korvata toisella aih henkilö- tai esinevahingot
        -korvaa oikeudenkäytikulut
        vakuutettuina ovat hevosen omistaja, haltia tai hallussapitäjä kukin tässä ominaisuudessaan.
        nämä tiedot on suoraan lähiv. hevosvakuutus tuoteselosteesta.

• ruunan rutku ja tamm
        ruunan rutku ja tamm kirjoitti:

ainakin vastuuvakuutus joka korvaa vastapuolelle sattuneen vahingon. ei riitä kotivakuutus.
        vakuutus on verrannollinen hevosen hintaan. itelläni lähiv.
        1.sh-ruuna hinta 1500€ omavastuu 200€ vuosimaksu 83.56 ( sis.hevosvastuuvakuutus(70€) hevosvakuutus,perusturvatasolla(12€)
        2.sh-tamma 3000€ omavastuu 200€ vuosimaksu 147,92 ( sis.hevosvastuuvakuutus(130€) hevosvakuutus,perusturvatasolla(14€)
        molemmissa maksutapakorotus 2.75% :=)
        perusturvataso korvaa:
        - jos heppa jutuu liikenneonnet ja kuolee,
        -kaatuu ja kinttu katkiaa ja el joutuu lopet,
        -katoaa laitumelta eikä sitä löydetä,
        -18-v kuolee sydämen pettäessä,
        -kuolee ähkykohtaukseen.

vastuuvakuutus:
        -korvata toisella aih henkilö- tai esinevahingot
        -korvaa oikeudenkäytikulut
        vakuutettuina ovat hevosen omistaja, haltia tai hallussapitäjä kukin tässä ominaisuudessaan.
        nämä tiedot on suoraan lähiv. hevosvakuutus tuoteselosteesta.

laittaa edelliseen että uutta vakuutusta ei anneta yli 16-vuotiaalle hevoselle, muut jos ennestään on vakuutus niin se siirtyy uudelle omistajalle.

• SaanEhkäHevosen
        ruunan rutku ja tamm kirjoitti:

laittaa edelliseen että uutta vakuutusta ei anneta yli 16-vuotiaalle hevoselle, muut jos ennestään on vakuutus niin se siirtyy uudelle omistajalle.

Paljonko vakuutus sillee maksaa vuodessa? Tai kuukaudessa? :)

• heppatietäjä

asiaa asiaa

• rahattomat

mistä me syntiset,luottotiedottomat,saamme hepoillemme vakuutuksen ja minkälaisen ? ymmärtävä uo.mies jättänyt lasten ilon mittaamatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe