Millaisia vakuutuksia olette hevosen omistajat ottaneet hevosillenne?
Itselle tulossa sh ruuna (ollut terve tähän saakka) harrastehevoseksi, maastoiluun ja ehkä hyvin pienimuotoiseen este-valmentautumiseen jossain vaiheessa mikäli homma lähtee hyvin käyntiin.
Millainen vakuutus kannattaisi ottaa? (kattavuus, yhtiö) ?
Tuntuu olevan kovasti erilaisia variaatioita vakuutusyhtiöillä eläin, hoito- ja tapaturmavakuutusten osalta.
Vakuutus hevoselle
7
9825
Vastaukset
- Koniton
...on tosi hyvä ottaa. Itse olen ottanut vain henkivakuutuksen,(hepan hinnan suuruinen). Lähivakuutus on ollut mukavin ja kuolema on korvattu melko "helposti". Isommat vak.yhtiöt pomppottavat vakuutuksen ottajaa helpommin. Mutta kumminkin sieltä kannattaa ensin kysyä,missä muut vakuutuksesi ovat.Jos haluaa kattavamman ja kalliimman,niin vastuuvakuutus ja el.lääkärikuluvakuutus tulee mieleen seuraavaksi. Niin ja hevosen ikä vaikuttaa myös,mutta ilmeisesti heposi on aika nuori.
- Poniäiti
Minä taas haluan tietää että voiko pelkästän vastuuvakutuksen ottaa? Vai kelpaako kotivakuutus?
- ruunan rutku ja tamm
Poniäiti kirjoitti:
Minä taas haluan tietää että voiko pelkästän vastuuvakutuksen ottaa? Vai kelpaako kotivakuutus?
ainakin vastuuvakuutus joka korvaa vastapuolelle sattuneen vahingon. ei riitä kotivakuutus.
vakuutus on verrannollinen hevosen hintaan. itelläni lähiv.
1.sh-ruuna hinta 1500€ omavastuu 200€ vuosimaksu 83.56 ( sis.hevosvastuuvakuutus(70€) hevosvakuutus,perusturvatasolla(12€)
2.sh-tamma 3000€ omavastuu 200€ vuosimaksu 147,92 ( sis.hevosvastuuvakuutus(130€) hevosvakuutus,perusturvatasolla(14€)
molemmissa maksutapakorotus 2.75% :=)
perusturvataso korvaa:
- jos heppa jutuu liikenneonnet ja kuolee,
-kaatuu ja kinttu katkiaa ja el joutuu lopet,
-katoaa laitumelta eikä sitä löydetä,
-18-v kuolee sydämen pettäessä,
-kuolee ähkykohtaukseen.
vastuuvakuutus:
-korvata toisella aih henkilö- tai esinevahingot
-korvaa oikeudenkäytikulut
vakuutettuina ovat hevosen omistaja, haltia tai hallussapitäjä kukin tässä ominaisuudessaan.
nämä tiedot on suoraan lähiv. hevosvakuutus tuoteselosteesta. - ruunan rutku ja tamm
ruunan rutku ja tamm kirjoitti:
ainakin vastuuvakuutus joka korvaa vastapuolelle sattuneen vahingon. ei riitä kotivakuutus.
vakuutus on verrannollinen hevosen hintaan. itelläni lähiv.
1.sh-ruuna hinta 1500€ omavastuu 200€ vuosimaksu 83.56 ( sis.hevosvastuuvakuutus(70€) hevosvakuutus,perusturvatasolla(12€)
2.sh-tamma 3000€ omavastuu 200€ vuosimaksu 147,92 ( sis.hevosvastuuvakuutus(130€) hevosvakuutus,perusturvatasolla(14€)
molemmissa maksutapakorotus 2.75% :=)
perusturvataso korvaa:
- jos heppa jutuu liikenneonnet ja kuolee,
-kaatuu ja kinttu katkiaa ja el joutuu lopet,
-katoaa laitumelta eikä sitä löydetä,
-18-v kuolee sydämen pettäessä,
-kuolee ähkykohtaukseen.
vastuuvakuutus:
-korvata toisella aih henkilö- tai esinevahingot
-korvaa oikeudenkäytikulut
vakuutettuina ovat hevosen omistaja, haltia tai hallussapitäjä kukin tässä ominaisuudessaan.
nämä tiedot on suoraan lähiv. hevosvakuutus tuoteselosteesta.laittaa edelliseen että uutta vakuutusta ei anneta yli 16-vuotiaalle hevoselle, muut jos ennestään on vakuutus niin se siirtyy uudelle omistajalle.
- SaanEhkäHevosen
ruunan rutku ja tamm kirjoitti:
laittaa edelliseen että uutta vakuutusta ei anneta yli 16-vuotiaalle hevoselle, muut jos ennestään on vakuutus niin se siirtyy uudelle omistajalle.
Paljonko vakuutus sillee maksaa vuodessa? Tai kuukaudessa? :)
- heppatietäjä
asiaa asiaa
- rahattomat
mistä me syntiset,luottotiedottomat,saamme hepoillemme vakuutuksen ja minkälaisen ? ymmärtävä uo.mies jättänyt lasten ilon mittaamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372