Onko tämä bisnestä ???????????

holdem2

Törmäsin netissä sellaiseen firmaan kuin Virtual Team Finland'iin. Mietin, onko tuollainen mahdollisuus laillista. Onko muilla kokemuksia asiasta?

3

793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vtf-yrittäjä

Jep,
      olen myös törmännyt moiseen firmaan
      ja olen jopa hoitanut laskujani heidän kauttaan!
      mitään ongelmia ei ole ollut ja, jos tarvitset henkilökohtaista¨
      palvelua ==> se on todellakin asiantutevaa.
      verrattuna osuuskuntapohjaisiin "viritelmiin"
      yritys on aina yritys... eikä mikään kommarippohjainen osuuskunta....

• Virkamies T:re

Ohitetaan nyt se, että mainostat yritystäsi tökeröllä tavalla täällä ilmaisella keskustelupalstalla, luulisi että "yritykselläsi" olisi ihan mainosbudjettiakin? Olen itse toimeni puolesta ollut tekemisissä useiden osuuskuntien perustamisen kanssa, joten koen asiakseni korjata nämä "kommari" syytteet. Osuuskunnilla ei todellakaan ole mitään tekemistä politiikan eikä siis kommunisminkaan kanssa, vaan ne toimivat jäsentensä apuna heidän työnteossaan ja sen laskuttamisessa.

Toki voit harjoittaa tällaista toimintaa osakeyhtiön muodossakin, mutta myös työsuhdeasioihin perehtyneenä arvioisin, että ongelmia tulee syntymään ainakin työsuhteiden kanssa. Yrityksesi sivuilla lukee, että tekijä on määräaikaisessa työsuhteessa aina työtehtävän ajan. Osakeyhtiö ei kuitenkaan voi laillisesti ketjuttaa määräikaisia työsuhteita ilman todella pätevää syytä. Osuuskunnissa asia on toinen, toistuvat määräaikaiset työsuhteet kuuluvat osuuskuntatoiminnan luonteeseen, ja menettely on työvoimaviranomaisten, ammattiliittojen ja työttömyyskassojen hyväksymä.

Kehotankin ainakin sellaisia tekijöitä, jotka ovat työttömyyskorvauksella, suhtautumaan varovaisuudella yrityksesi käyttämiseen. Työttömyysturvan suhteen saattaa olla ongelmia odotettavissa esim. karenssien muodossa.

• RaxaTapsa
        Virkamies T:re kirjoitti:

Ohitetaan nyt se, että mainostat yritystäsi tökeröllä tavalla täällä ilmaisella keskustelupalstalla, luulisi että "yritykselläsi" olisi ihan mainosbudjettiakin? Olen itse toimeni puolesta ollut tekemisissä useiden osuuskuntien perustamisen kanssa, joten koen asiakseni korjata nämä "kommari" syytteet. Osuuskunnilla ei todellakaan ole mitään tekemistä politiikan eikä siis kommunisminkaan kanssa, vaan ne toimivat jäsentensä apuna heidän työnteossaan ja sen laskuttamisessa.

Toki voit harjoittaa tällaista toimintaa osakeyhtiön muodossakin, mutta myös työsuhdeasioihin perehtyneenä arvioisin, että ongelmia tulee syntymään ainakin työsuhteiden kanssa. Yrityksesi sivuilla lukee, että tekijä on määräaikaisessa työsuhteessa aina työtehtävän ajan. Osakeyhtiö ei kuitenkaan voi laillisesti ketjuttaa määräikaisia työsuhteita ilman todella pätevää syytä. Osuuskunnissa asia on toinen, toistuvat määräaikaiset työsuhteet kuuluvat osuuskuntatoiminnan luonteeseen, ja menettely on työvoimaviranomaisten, ammattiliittojen ja työttömyyskassojen hyväksymä.

Kehotankin ainakin sellaisia tekijöitä, jotka ovat työttömyyskorvauksella, suhtautumaan varovaisuudella yrityksesi käyttämiseen. Työttömyysturvan suhteen saattaa olla ongelmia odotettavissa esim. karenssien muodossa.

Ylläolevaan liittyen tässä lainaus firman kotisivuilta:
        Suomessa on vahva ay-liike, jolla on paljon yhteiskunnallista valtaa. Toki on hyvä, että palkansaajien asioista on huolehdittu, mutta tästä on seurannut se, että yrittäjän asema on jäänyt vähemmälle huomiolle.

Siis firman mielestä olisi parempi, etteivät palkansaajat ajaisi omia etujaan, niin yrittäjillä menisi sitten vastaavasti paremmin? Tältä firmalta aika rohkea veto yhdistää bisnes ja politiikka, saattaa kuitenkin aiheuttaa asiakaskunnan valikoitumista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      192
      5132
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      34
      4523
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      12
      3169
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      260
      3070
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      159
      3012
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      54
      2568
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27