Naamakerroin autokoulussa

autokoululainen

Oletteko kohdanneet opettajiltanne tämmöistä käytöstä?

Kavereiden kehujen perusteella luulin löytäneeni mukavan autokoulun ja hauskan opettajan, mutta kylmä totuus selvisi pikkuhiljaa: opettajakin voi kohdella oppilaitaan epätasa-arvoisesti ja naaman mukaan. Tämähän on inhimillistä, mutta onko se hyväksyttävää?

Omalla kohdalla kyse ei ole mistään vakavasta, pahempaakin olen kuullut.
Onko silti mielestänne oikein, että toisia oppilaita kuskaillaan ympäri kyliä, tarjoillaan kahvia, pullaa, ruokaa, pidetään hauskaa kun taas toisten kanssa ajetaan pakolliset tunnit naama irvessä?

Onko kyseisessä tilanteessa huomauttamisen aika, vai pitäisikö vain kylmästi hyväksyä oma kohtalonsa? Naamaahan ei voi valita... Mutta silti koen, että kun olen maksanut saman summan autokoulusta kuin muut, olisi minullakin oikeus yhtämoisiin "huvituksiin"...

Mitä mieltä olette?

10

1386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex autokoululainen

sinäkin saat aikanaan sen oman ajokorttisi joten sen jälkeen et enää siellä tarvitse käydä.
      minä ajoin aikoinani kuorma autokortin heti kevari kortin jälkeen.enkä koskaan saanut ajaa autokoulun uusilla henkilö autoilla,vaikka minulle ne olis kuulunu opetus ohjelmaan. samoin ne ajot jotka sain ajaa kuorma autolla oli tosi vähäiset.me käytiin 3 kertaa pidempi lenkki ja siinä se oli.loput minun ajo kertani oli aina aamulla, jolloin minun aika kului paineiden nostattamiseen ja lasien raappaamiseen.sitten ku auto oli ajo kunnossa sain ajaa sen parkki alueelta 50 metriä autokoulun eteen.jossa jo seuraava kuski odotti vuoroaan.
      kerran minä kysäsin outoa kohteluani mutta vastaus oli.sinä osaat jo ajaa senverran hyvin että et tarvitse ylimääräistä turhaa ajoa. no inssi meni ekalla läpi eikä siitä sen jälkeen ole puheltu,mitä nyt tässä siitä mainitsen.
      olisin tosin mieluusti ajanut joka autolla ja kokorahan edestä.
      mutta nyt jälkeenpäin olen kyllä ajanu ihan kyllästymiseen asti,enkä edes työskentele kuljetus alalla.

• :)

No minusta kuulostaa kyllä hieman oudolta, jos opettaja tapaa oppilaitaan vapaa-ajalla. Sen kyllä ymmärtää jos hakee kotoa ajotunneille ym., mutta kyllä nuo kahvittelut olisi parempi hoitaa vasta sitten, kun opettaja-oppilas-suhde on ohi. Sittenhän voi toki tapailla ihan niinkuin muitakin kavereitaan, eikä se kenellekään kuulu.

Jos kuitenkin itse olet saanut asiallista opetusta ja koet oppineesi hyvin, niin mikä on ongelma? Oletko kateellinen kahvittelemaan päässeille kavereillesi? Tietysti on harmi, jos tunneilla ei ole ollut niin hauskaa, kun mitä olisi voinut luulla, mutta pääasiahan on oppia ajamaan ja saada kortti taskuun.

Ehkä ei opettajalle itselleen kannata mitään huomauttaa, mutta hänen pomolleen tai autokoulun omistajalle voisi tietysti mainita, sillä ei tuommoinen toiminta tietenkään opettajan suunnalta järkevää ole.

• kostaja

Jos meinaa olla huonoa palvelua niin ota viimeisellä ajotunnilla vähän vaikka kytkimestä mittaa koko reissun ajan. Luistatat niin maan vitusti... Oppiipahan olemaan.

Tosin kannattaa olla siinä vaiheessa varma että osaa jo ajaa ettei tartte hylätyn inssiajon jälkeen samaan paikkaan tulla uudestaan.

• .

että jos tuhoat sen kytkimen niin inssiin pitää käyttää toista autoa, jolloin voi teknisen ajotaidon puutteesta tulla hylsy muillekkin eikä vaan sinulle.

• söpönökönokka

ajotuntien aikana, siiis se kahvittelu pullineen, huvittelu ym niin onpa outoa.
      Sillä autokoulun opetusohjelmat ovat mielestäni lakisääteiset, tai ainakin suositukset.
      Eikä ajotuntien opetusohjelmaan pitäisi kuulua se, kuinka huvitellaan, tai kahvitellaan.
      Tällöin voit suoraan kysyä, että missäs mun kahvit on, kun täällä se kuulemma kuuluu ajotunteihin.

Jos taas se tapahtuu muulla ajalla, ei siin open työaikana, niin se on taas ihan sen Opettajan oma
      asia, miten vapaansa käyttää. Tällöin kysyminen on ihan oma asiasi.

Autokouluja on satoja, tai tuhansia, monenmoista opetusohjelman soveltajaa
      siihenkin joukkoon kuuluu, nykypäivänäkin. Onneksi se on pieni prosentti, joka noin toimii.

• autokoululainen

Jep, siis nimenomaan ajotuntien aikanahan tuo kahvittelu tapahtuu. Ajattelinkin jo seuraavan kerran kysäistä, että koskas se tarjoaa mullekkin kahvit, kun muutkin on saanut.

Ei vaan, taitaa olla vähän säälittävää.

• tfrgghhhh
        autokoululainen kirjoitti:

Jep, siis nimenomaan ajotuntien aikanahan tuo kahvittelu tapahtuu. Ajattelinkin jo seuraavan kerran kysäistä, että koskas se tarjoaa mullekkin kahvit, kun muutkin on saanut.

Ei vaan, taitaa olla vähän säälittävää.

Mitäpä jos tilanne on ollut se että nämä kahville ja pullalle päässeet oppilaat osaavatkin jo ajaa niin hyvin autoa ettei heillä ole autokoulussa muuta kuin ajantappaminen esteenä? Itse tiedän näitä "kahville ja pullalle" tapauksia ja syy on nimenomaan se ettei heille tarvitse opettaa.

Kyllä tuolla perämettässä moni ukkeli opettaa jo 10 vuotiaita poikia aivan varmasti ajelemaan.

• ååååå
        tfrgghhhh kirjoitti:

Mitäpä jos tilanne on ollut se että nämä kahville ja pullalle päässeet oppilaat osaavatkin jo ajaa niin hyvin autoa ettei heillä ole autokoulussa muuta kuin ajantappaminen esteenä? Itse tiedän näitä "kahville ja pullalle" tapauksia ja syy on nimenomaan se ettei heille tarvitse opettaa.

Kyllä tuolla perämettässä moni ukkeli opettaa jo 10 vuotiaita poikia aivan varmasti ajelemaan.

Mäpä tiedän "kahville ja pullalle"-tapauksia, joita nimenomaan olis pitäny opettaa ja kuinkas kävikään...hylsyt tuli että heilahti...

• varovarovasti
        ååååå kirjoitti:

Mäpä tiedän "kahville ja pullalle"-tapauksia, joita nimenomaan olis pitäny opettaa ja kuinkas kävikään...hylsyt tuli että heilahti...

tehtiinkö tässä nyt vähän kärpäsestä härkänen? Alunperin piti puhua siitä onko naamakertoimen perusteella kohtelu autokoulussa oikeutettua. Olen sitä mieltä, että kaikki ollaan ihmisiä ja jotkut tulee paremmin toimeen kun toiset. Tietysti on eri asia jos opettaja kohtelee toisia alusta asti huonosti ja toisia viel kahveelle. Mutta niinkun joku jo sanoi, tärkeintä on oppia ajamaan sitä prutkua ja saada läpyskä lompakkon polisiille näytiksi.

• pröt.

ihmettelin miksi ajotunnit olivat niin tympeitä lenkkejä missä ope ei puhunut tai opettanut mitään mutta ajatti "ansapaikkoihin" ja ilkeästi ilkku jos mokasi, toiseksiviimeisellä tunnilla hän selitti jotain masennuksesta jonka jälkeen meni sairaslomalle ja viimeinen tunti ajettiin toisen open kanssa joka vasta opetti peruuttamisen,vaihteet yms. kunnolla. vasta toisen open ansiosta meni inssi läpi ekalla.

teki mieli vaatia rahat takaisin ensimmäisen open tympeiltä retkiltä takaisin mutta annoin asian olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe