Uusi profetiapalsta???

K.D

Tämä palsta on niinkuin kaikki muutkin Suomi24 palstat tuhansien ja yksien loenheittäjien temmellyskenttä.

Kaipaisin jotain muuta suljettua palstaa missä voitaisiin keskustella ASIALLISEEN sävyyn profetioista ja näyistä.

ESIMERKKI:
Olen harrastanut Suomen rikoshistoriaa jo 2000-luvun alusta ja silloin meillä oli eräällä foorumilla julkinen osasto ja yksityinen osasto johan pääsi vain asialliset ja "ammattilaiset." Tutkimme harrastusmielessä mm. Bodomin murhaa VUOSIA ennenkuin se nousi lehtiin yleiseksi keskustelun aiheeksi. Kävin pariin otteeseen mm. KRP.n tiloissa haastattelemassa tutkijoita ja kävinpä kamerani kanssa haastattelemassa erästä varsin potentiaalista epäiltyä josta suuri yleisö ei tiedä vieläkään yhtään mitään. Varsin kiinnostava henkilö jossa olisi aineksia vaikka dokumenttielokuvaan, mutta dokkarit eivät ole minun heiniäni. Fiktiot sensijaan kylläkin. Ja syy rikoshistoriaharrastukselle oli nimenomaan fiktiohanke Bodomista. Onneksi se kariutui koska nyt ihmisillä on vahva näkemys mahdollisesta tekijästä eikä kukaan uskoisi toisenlaista näkemystä.
Tämä foorumi toimi erittäin hyvin kun sinne ei päässyt loan heittäjät mukaan ja pystyimme keskustelemaan tekijäehdokkaista heidän omilla nimillään kun foorumi ei ollut julkinen eikä siis ollut pelkoa mahdollisista kunnianloukkausjutuista tms. Silti sinne oli pesiytynyt Suomen parhaimmat rikoshistorian harrastajat ja tietomäärä palstalla oli huikea! JA KESKUSTELU OLI ASIALLISTA!


Täällä suomi24:ssä asiat menevät niin, että yhtä asiallista profetiaa tai näkyä seuraa kymmenen asiatonta viestiä. Siksi esim tuon kemiallisen ohjuksen laukaisun laitoin tänne eri nimimerkillä kun en viitsinyt omaani käyttää. Iranin tämänpäiväisen junaonnettomuuden näimme vaimon kanssa jo alkuviikosta yhdessä mutta emme katsoneet sen esilletuomista tärkeäksi koska se ei oleellisesti liity lopun ajan tapahtumiin tms. Kirjasimme sen toki ylös kuten kaikki muutkin näkyni.

Jouko, olisiko sinulla mahdollista alkaa vetää suljettua profetiapalstaa sivuillasi? Mehän tunnemme toisemme muutoinkin, kun samassa kaupungissa asumme ja muutoinkin tapaamme politiikan merkeissä..... Toki profetiat ja näyt on koeteltava, arvosteltava ja tarkkaan punnittava Raamatun Sanalla, ja niiden on se myös kestettävä, mutta rajansa kaikella. Ja mielestäni tämä palsta on nyt mennyt sellaiselle tasolle, ettei täällä enää viihdy kukaan.

69

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvä neuvo

      Raamatussa profetoiminen on täysin julkista, ei mitään salaseurojen puuhastelua.

      Jos profetia ei pidä paikkansa, se ei ole oikeasta lähteestä.

      Tällä palstalla ei kukaan ole tuonut esiin yhtään oikeata profetiata, joka olisi toteutunut sellaisenaan.

    • Inhottava realisti

      Millainen se sitten on se "asiallinen" profetia?

      Onko profetia asiallinen silloin, jos se ennustaa tarpeeksi dramaattista mullistusta?
      Vai, edellyttääkö se sitä, että edes jossakin määrin profetia olisi toteutunut/toteutunassa/toteutumiskelpoinen?

      On se nyt ihme, jos joku näkee unta vaikkapa onnettomuudesta ja jotakin sitten tapahtuukin jossakin päin maailmaa, niinkö? Eihän maailmassa ole kuin vain reilut 6 000 000 000 ihmistä, joten onhan se nyt TOKI profetia, jos näkee untä, että jossakin joku kuolee tai jossakin kehitysmaassa on ongelmia tai jossakin peräti soditaan?

      Internet on tulvillaan keskustelumahdollisuuksia ihmisille, joilla on tarve "profetoida". Ennen ei ollut mitään tämän kaltaista.

      Sekö Sinua jurppii, että joku saattaa ihan huomautellakin, mikäli jutuista katoaa KAIKKI järki?

      Minua ei itkettäisi yhtään, vaikka koko tämä osio lakkaisi. On itse asiassa uskomatonta, että tällainen osio on edes olemassa.

      • Huhahhhei

        tuonkaltaisen palautteen takiahan nämä profeetat haluaisivat foorumin, jossa olisi täydellinen sensuuri vastakkaisia mielipiteitä vastaan. Onkin huvittavaa, kun usein profeetan paukuttaessa näkyjään palstoille, hän lisää loppukaneetiksi sen "koetelkaa tämä"-sanaparin ja pillastuu, jos koettelu ei miellytäkään.

        See nothing, hear nothing, say nothing. Uskontojen peruspilari.


      • sivustaseuraaja

        olet kylläkin täysin riippuvainen tästä osiosta, koska joka profetia-sivulla näyt aina olevan ensimmäisten joukossa kommentoimassa. Vahingossako tänne löydät? Minä löysin ainakin profetia-sanan perusteella, josta päättelin, että puhenaiheena on profetiat. Ehkei sinua itkettäisi, jos koko tämä osio lakkaisi, mutta vahvoja vieroitusoireita voisi kyllä tulla, joten lopeta riippuvuutesi varovasti.


    • Iso Lapis

      osaisitko tulkita mitä se merkitsee:
      Menimme pikku Bussilla lappiin noin 9,5 vuotta sitten, istuin kuljettajan takana.
      Vuoria oli vasemmalla puolella, vuoren rinteeseen ilmestyi iso kokoinen valkopukuinen,hänellä oli kädet levällään, jäin ihmettelemään mitä se merkitsi, mutta en ole sitä kertonut kenellekkään, paitsi nyt.
      Takaisin tullessa ,samoilla kohdin, sain kokea jotain valtavaa. Olen siitä kerran kirjoittanutkin näillä sivuilla,
      sain kokea kuinka Jumalan valtakunta olisi tullut auton viereen, sain käydä heti rukoukseen. Ja kun
      lopetin rukouksen, oli voima joka oli tullut auton viereen kadonnut.
      Kirjoitin näillä sivuilla yhdestä taivas näystä jonka sain Bussi pysäkillä, näkyjen väli on noin 9 vuotta.

      Kiitos sulle vastauksesta!

      • K.D

        Täytyy miettiä ehdotustasi.
        Omille nykyisille sivuilleni en voi laittaa mitään keskustelufoorumia.
        Pitäisi hankkia erillinen foorumi.
        Minulla oli joitakin vuosia sitten oma foorumi, mutta lopetin sen aikoinaan,
        koska keskustelijoita ei ollut tarpeeksi.
        Tässä ideassasi joutuu myös miettimään, tulisiko tarpeeksi porukkaa mukaan.


      • ..

        Suomesta nousee henkilö, josta koko maailma tulee puhumaan.

        Tuo henkilö on nainen.


      • Valitettavasti en osaa vastata näkyysi / kokemukseesi Iso Lapis. Herra suokoon sinulle itsellesi ymmärryksen tähän asiaan.

        Minulle tekee joskus tiukkaa ymmärtää "omiakin" näkyjäni ja muutaman kerran olen tehnyt pahan virhetulkinnan. Vaikka tämä lahja on jo vuosia minulla toiminut, on se vasta parin viime vuoden aikana virittynyt palavaksi. Vuonna 2004 eräässä "profeettakoulussa" minulle sanottiin, että Herra tulee puhumaan minulle globaaleja (maailmanlaajuisia) asioita. Näin on alkanut tapahtua ja vasta nyt olen rohjennut tuoda muutamia esille.

        Eräs pahimmista virhetulkinnoistani sattui 2000-luvun alussa. Normaalisti siis näen asiat RUKOUKSESSA, mutta tuolloin näin UNEN kaksi kertaa peräkkäin samana yönä. ( aika Raamatullista muuten) Siinä annettiin aika tarkat koordinaatit tulevalle tapahtumalle, mutten osannut tulkita niitä. Eikä kukaan muukaan, ne oli sidottu MINUN elämääni. Näin kuinka joku kauppa tai liikekeskus räjähtää, paljon lasia ilmassa. Unessa ajoin liikkeen ohi urheiluautolla juuri räjähdyksen aikoihin. Kyydissäni oli tuntemani näyttelijä ja olin muka viemässä autoa katsastukseen. Siis tässä unessa oli KOLME elementtiä jotka kaikki piti kaikki tapahtua kerralla: Räjähdys, urheiluauto ja näyttelijä. Aamulla kerroin vaimolleni ja epäilin terrori-iskua. Sanoin kuitenkin itse ettei meillä Suomessa sellaisia ole ja arvelin tämän tapahtuvan jossain muualla. Vaikka olinkin tuolloin Hesalainen, en tunnistanut Vantaan Myyrmannia! Lisäksi olin jo myynyt ko. urheiluauton joten se siitä ajattelin.....
        Meni noin kuukausi ja lähdin ko. näyttelijän kanssa elokuvafestivaaleille Saksaan (ammattini!!) ja sinne hotelliin minulle tuli puhelu tältä urheiluauton nykyiseltä omistajalta: hän kysyi jotain asiaa auton papereista, katsastukseen kun oli autoa viemässä pikapuoliin. Kun suljin puhelimen, vaimoni soitti parin minuutin päästä ja sanoi: Joku on juuri räjäyttänyt pommin Myyrmannissa!!! En tiedä olisinko pystynyt siltikään mitään tekemään jos olisin osannut tulkita uneni paremmin ja olisinko edes itse siltikään uskonut uneeni. "Terrori-iskuja" kun Suomessa ei pahemmin ollut sattunut..... Mene ja tiedä.

        Toinen mielenkiintoinen yksityiskohta Myyrmannista joka ei sinänsä liity uneeni, mutta kerron sen kuitenkin. Eräs tuttuni (uskovainen) oli räjähdyksen aikoihin aivan siinä lähellä käytävällä pitämässä esillä tuotteitaan pienellä myyntipöydällä. Häneltä loppui joku tuote ja hän meni jonnekin varastoon tms. hakemaan lisää tuotetta esille ja juuri silloin räjähti.


      • GGGHJG
        .. kirjoitti:

        Suomesta nousee henkilö, josta koko maailma tulee puhumaan.

        Tuo henkilö on nainen.

        Voipi olla. Joku suomalaishiihtäjätär kärähtänee siis doping-aineista olympialaisissa....


      • Pieni Tukos
        K.D kirjoitti:

        Valitettavasti en osaa vastata näkyysi / kokemukseesi Iso Lapis. Herra suokoon sinulle itsellesi ymmärryksen tähän asiaan.

        Minulle tekee joskus tiukkaa ymmärtää "omiakin" näkyjäni ja muutaman kerran olen tehnyt pahan virhetulkinnan. Vaikka tämä lahja on jo vuosia minulla toiminut, on se vasta parin viime vuoden aikana virittynyt palavaksi. Vuonna 2004 eräässä "profeettakoulussa" minulle sanottiin, että Herra tulee puhumaan minulle globaaleja (maailmanlaajuisia) asioita. Näin on alkanut tapahtua ja vasta nyt olen rohjennut tuoda muutamia esille.

        Eräs pahimmista virhetulkinnoistani sattui 2000-luvun alussa. Normaalisti siis näen asiat RUKOUKSESSA, mutta tuolloin näin UNEN kaksi kertaa peräkkäin samana yönä. ( aika Raamatullista muuten) Siinä annettiin aika tarkat koordinaatit tulevalle tapahtumalle, mutten osannut tulkita niitä. Eikä kukaan muukaan, ne oli sidottu MINUN elämääni. Näin kuinka joku kauppa tai liikekeskus räjähtää, paljon lasia ilmassa. Unessa ajoin liikkeen ohi urheiluautolla juuri räjähdyksen aikoihin. Kyydissäni oli tuntemani näyttelijä ja olin muka viemässä autoa katsastukseen. Siis tässä unessa oli KOLME elementtiä jotka kaikki piti kaikki tapahtua kerralla: Räjähdys, urheiluauto ja näyttelijä. Aamulla kerroin vaimolleni ja epäilin terrori-iskua. Sanoin kuitenkin itse ettei meillä Suomessa sellaisia ole ja arvelin tämän tapahtuvan jossain muualla. Vaikka olinkin tuolloin Hesalainen, en tunnistanut Vantaan Myyrmannia! Lisäksi olin jo myynyt ko. urheiluauton joten se siitä ajattelin.....
        Meni noin kuukausi ja lähdin ko. näyttelijän kanssa elokuvafestivaaleille Saksaan (ammattini!!) ja sinne hotelliin minulle tuli puhelu tältä urheiluauton nykyiseltä omistajalta: hän kysyi jotain asiaa auton papereista, katsastukseen kun oli autoa viemässä pikapuoliin. Kun suljin puhelimen, vaimoni soitti parin minuutin päästä ja sanoi: Joku on juuri räjäyttänyt pommin Myyrmannissa!!! En tiedä olisinko pystynyt siltikään mitään tekemään jos olisin osannut tulkita uneni paremmin ja olisinko edes itse siltikään uskonut uneeni. "Terrori-iskuja" kun Suomessa ei pahemmin ollut sattunut..... Mene ja tiedä.

        Toinen mielenkiintoinen yksityiskohta Myyrmannista joka ei sinänsä liity uneeni, mutta kerron sen kuitenkin. Eräs tuttuni (uskovainen) oli räjähdyksen aikoihin aivan siinä lähellä käytävällä pitämässä esillä tuotteitaan pienellä myyntipöydällä. Häneltä loppui joku tuote ja hän meni jonnekin varastoon tms. hakemaan lisää tuotetta esille ja juuri silloin räjähti.

        Kun nyt olet kaikin puolin osoittanut Äärimmäisen Luotettavuutesi profeettana, anna tulla lisää vain. Kerro KAIKKI profetiasi, jotta voimme ne näin julkisesti arvioida.

        Profetioita on hieman vaikea arvioida, jos vasta näin jälkikäteen kerrot sekä profetiastasi että tulkinnastasi. Parhaaseen tulokseen pääsemme, kun kerrot meille profetiasi heti nyt ja me seurailemme, voiko niitä sitten katsoa toteutuneiksi.

        Ihmisen elämä on joskus niin pienestä kiinni. Minäkin olen ehtinyt näin alle viisikymppisenä olla jo useita kertoja läheltä piti-tilanteessa. Elämä nyt vain on sellaista, että kaikki on niin pienestä kiinni. Sodissa ja onnettomuuksissa kuolee sekä uskovaisia että vähemmän uskovaisia ihmisiä.


      • tietää.
        GGGHJG kirjoitti:

        Voipi olla. Joku suomalaishiihtäjätär kärähtänee siis doping-aineista olympialaisissa....

        Ei hiihdä.


      • Doulos II
        K.D kirjoitti:

        Valitettavasti en osaa vastata näkyysi / kokemukseesi Iso Lapis. Herra suokoon sinulle itsellesi ymmärryksen tähän asiaan.

        Minulle tekee joskus tiukkaa ymmärtää "omiakin" näkyjäni ja muutaman kerran olen tehnyt pahan virhetulkinnan. Vaikka tämä lahja on jo vuosia minulla toiminut, on se vasta parin viime vuoden aikana virittynyt palavaksi. Vuonna 2004 eräässä "profeettakoulussa" minulle sanottiin, että Herra tulee puhumaan minulle globaaleja (maailmanlaajuisia) asioita. Näin on alkanut tapahtua ja vasta nyt olen rohjennut tuoda muutamia esille.

        Eräs pahimmista virhetulkinnoistani sattui 2000-luvun alussa. Normaalisti siis näen asiat RUKOUKSESSA, mutta tuolloin näin UNEN kaksi kertaa peräkkäin samana yönä. ( aika Raamatullista muuten) Siinä annettiin aika tarkat koordinaatit tulevalle tapahtumalle, mutten osannut tulkita niitä. Eikä kukaan muukaan, ne oli sidottu MINUN elämääni. Näin kuinka joku kauppa tai liikekeskus räjähtää, paljon lasia ilmassa. Unessa ajoin liikkeen ohi urheiluautolla juuri räjähdyksen aikoihin. Kyydissäni oli tuntemani näyttelijä ja olin muka viemässä autoa katsastukseen. Siis tässä unessa oli KOLME elementtiä jotka kaikki piti kaikki tapahtua kerralla: Räjähdys, urheiluauto ja näyttelijä. Aamulla kerroin vaimolleni ja epäilin terrori-iskua. Sanoin kuitenkin itse ettei meillä Suomessa sellaisia ole ja arvelin tämän tapahtuvan jossain muualla. Vaikka olinkin tuolloin Hesalainen, en tunnistanut Vantaan Myyrmannia! Lisäksi olin jo myynyt ko. urheiluauton joten se siitä ajattelin.....
        Meni noin kuukausi ja lähdin ko. näyttelijän kanssa elokuvafestivaaleille Saksaan (ammattini!!) ja sinne hotelliin minulle tuli puhelu tältä urheiluauton nykyiseltä omistajalta: hän kysyi jotain asiaa auton papereista, katsastukseen kun oli autoa viemässä pikapuoliin. Kun suljin puhelimen, vaimoni soitti parin minuutin päästä ja sanoi: Joku on juuri räjäyttänyt pommin Myyrmannissa!!! En tiedä olisinko pystynyt siltikään mitään tekemään jos olisin osannut tulkita uneni paremmin ja olisinko edes itse siltikään uskonut uneeni. "Terrori-iskuja" kun Suomessa ei pahemmin ollut sattunut..... Mene ja tiedä.

        Toinen mielenkiintoinen yksityiskohta Myyrmannista joka ei sinänsä liity uneeni, mutta kerron sen kuitenkin. Eräs tuttuni (uskovainen) oli räjähdyksen aikoihin aivan siinä lähellä käytävällä pitämässä esillä tuotteitaan pienellä myyntipöydällä. Häneltä loppui joku tuote ja hän meni jonnekin varastoon tms. hakemaan lisää tuotetta esille ja juuri silloin räjähti.

        Tämmöistä takapajuistahan tämä täällä Suomessa on. Keskustelua käydään vielä siitä, onko yhtään profetiaa edes voitu osoittaa toteutuneeksi. Toista se on maailmalla, jossa nämä ilmiöt ovat jo laajemmin tunnustettuja.

        Televisiosta tuli kuukausi sitten mielenkiintoinen ohjelma, jossa kerrottiin Englantilaisesta Cristopher Robinsonista. Hänellä saattaa olla maailman parhain ennaltanäkemisen kyky.
        Hän näkee enneunia erilaisista onnettomuuksista. Unet ovat symbolisia. Hiljalleen Chris oppi ymmärtämään symboleja. Hän huomasi, että nähdessään esim. lumisadetta unissaan tarkoitti se sitä, että asia tapahtuisi pian. Unissa nähdyt koirat taas viittasivat terroristeihin.

        Chris näki enneunen mm Lontoon metropommi-iskusta. Yhteistä näille unille on se, että tulevia onnettomuuksia hän ei niiden perusteella pysty estämään, vaikka kertookin viranomaisille näistä unistaan.
        Näin se taitaa olla kaikilla profeetoilla. Tulevan katastrofin voit nähdä ennakolta, mutta et kuitenkaan voi sitä estää. Mene ja tiedä, onko se niin tarkoitettukin.

        Christopherilla on samanlaisia tilanteita, kuin sinullakin. Elikkä eneunissa asiat näyttävät epäloogisilta, mahdottomilta toteutua. Lopulta ne kuitenkin loksahtavat kohdalleen ja profetia toteutuu.

        Sinä ja nimimerkki Univarjo ovat ehkä ainoat, joiden palstalle laittamat profetiat ovat toteutuneet. Voisit ehkä laittaa tänne joitakin sellaisiakin profetioita, jotka eivät varsinaisesti liity lopunaikoihin. Epäilevät saisivat sitten niiden toteuduttua kaipaamiaan todisteita.


      • tuhat ja yksi
        Doulos II kirjoitti:

        Tämmöistä takapajuistahan tämä täällä Suomessa on. Keskustelua käydään vielä siitä, onko yhtään profetiaa edes voitu osoittaa toteutuneeksi. Toista se on maailmalla, jossa nämä ilmiöt ovat jo laajemmin tunnustettuja.

        Televisiosta tuli kuukausi sitten mielenkiintoinen ohjelma, jossa kerrottiin Englantilaisesta Cristopher Robinsonista. Hänellä saattaa olla maailman parhain ennaltanäkemisen kyky.
        Hän näkee enneunia erilaisista onnettomuuksista. Unet ovat symbolisia. Hiljalleen Chris oppi ymmärtämään symboleja. Hän huomasi, että nähdessään esim. lumisadetta unissaan tarkoitti se sitä, että asia tapahtuisi pian. Unissa nähdyt koirat taas viittasivat terroristeihin.

        Chris näki enneunen mm Lontoon metropommi-iskusta. Yhteistä näille unille on se, että tulevia onnettomuuksia hän ei niiden perusteella pysty estämään, vaikka kertookin viranomaisille näistä unistaan.
        Näin se taitaa olla kaikilla profeetoilla. Tulevan katastrofin voit nähdä ennakolta, mutta et kuitenkaan voi sitä estää. Mene ja tiedä, onko se niin tarkoitettukin.

        Christopherilla on samanlaisia tilanteita, kuin sinullakin. Elikkä eneunissa asiat näyttävät epäloogisilta, mahdottomilta toteutua. Lopulta ne kuitenkin loksahtavat kohdalleen ja profetia toteutuu.

        Sinä ja nimimerkki Univarjo ovat ehkä ainoat, joiden palstalle laittamat profetiat ovat toteutuneet. Voisit ehkä laittaa tänne joitakin sellaisiakin profetioita, jotka eivät varsinaisesti liity lopunaikoihin. Epäilevät saisivat sitten niiden toteuduttua kaipaamiaan todisteita.

        KOKO 1948 ei sellaisesta Raamattu mitään tiedä!

        Ensin tuodaan ne ennustukset ,sitten tapahtuma jne,,.

        Nyt on niin tapahtuma ensin ja sitten ennustus ja jo kyllä osuu.


      • ei kukaan
        .. kirjoitti:

        Suomesta nousee henkilö, josta koko maailma tulee puhumaan.

        Tuo henkilö on nainen.

        Kuka muka?


      • ..
        ei kukaan kirjoitti:

        Kuka muka?

        Hän jonka Herra on jo voidellut.


      • jollei mitään
        .. kirjoitti:

        Hän jonka Herra on jo voidellut.

        muuta kerrottavaa ole kuin tuo. Eikö ole nimeä tai asuinpaikkaa? Miksi nainen nousee koko maailman puhumaksi henkilöksi ja mistä asiasta hän tulee puhumaan? Pelkkiä naisia on Suomessa paljon, Herran voitelemiakin varmaan löytyy enemmän kuin yksi. Eivät tuollaiset vihjeet käy mistään tuntomerkeistä, nehän sopivat miljooniin.

        Taidat vain syöttää pajunköyttä meille yksinkertaisille.


      • reetta rofeetta
        K.D kirjoitti:

        Valitettavasti en osaa vastata näkyysi / kokemukseesi Iso Lapis. Herra suokoon sinulle itsellesi ymmärryksen tähän asiaan.

        Minulle tekee joskus tiukkaa ymmärtää "omiakin" näkyjäni ja muutaman kerran olen tehnyt pahan virhetulkinnan. Vaikka tämä lahja on jo vuosia minulla toiminut, on se vasta parin viime vuoden aikana virittynyt palavaksi. Vuonna 2004 eräässä "profeettakoulussa" minulle sanottiin, että Herra tulee puhumaan minulle globaaleja (maailmanlaajuisia) asioita. Näin on alkanut tapahtua ja vasta nyt olen rohjennut tuoda muutamia esille.

        Eräs pahimmista virhetulkinnoistani sattui 2000-luvun alussa. Normaalisti siis näen asiat RUKOUKSESSA, mutta tuolloin näin UNEN kaksi kertaa peräkkäin samana yönä. ( aika Raamatullista muuten) Siinä annettiin aika tarkat koordinaatit tulevalle tapahtumalle, mutten osannut tulkita niitä. Eikä kukaan muukaan, ne oli sidottu MINUN elämääni. Näin kuinka joku kauppa tai liikekeskus räjähtää, paljon lasia ilmassa. Unessa ajoin liikkeen ohi urheiluautolla juuri räjähdyksen aikoihin. Kyydissäni oli tuntemani näyttelijä ja olin muka viemässä autoa katsastukseen. Siis tässä unessa oli KOLME elementtiä jotka kaikki piti kaikki tapahtua kerralla: Räjähdys, urheiluauto ja näyttelijä. Aamulla kerroin vaimolleni ja epäilin terrori-iskua. Sanoin kuitenkin itse ettei meillä Suomessa sellaisia ole ja arvelin tämän tapahtuvan jossain muualla. Vaikka olinkin tuolloin Hesalainen, en tunnistanut Vantaan Myyrmannia! Lisäksi olin jo myynyt ko. urheiluauton joten se siitä ajattelin.....
        Meni noin kuukausi ja lähdin ko. näyttelijän kanssa elokuvafestivaaleille Saksaan (ammattini!!) ja sinne hotelliin minulle tuli puhelu tältä urheiluauton nykyiseltä omistajalta: hän kysyi jotain asiaa auton papereista, katsastukseen kun oli autoa viemässä pikapuoliin. Kun suljin puhelimen, vaimoni soitti parin minuutin päästä ja sanoi: Joku on juuri räjäyttänyt pommin Myyrmannissa!!! En tiedä olisinko pystynyt siltikään mitään tekemään jos olisin osannut tulkita uneni paremmin ja olisinko edes itse siltikään uskonut uneeni. "Terrori-iskuja" kun Suomessa ei pahemmin ollut sattunut..... Mene ja tiedä.

        Toinen mielenkiintoinen yksityiskohta Myyrmannista joka ei sinänsä liity uneeni, mutta kerron sen kuitenkin. Eräs tuttuni (uskovainen) oli räjähdyksen aikoihin aivan siinä lähellä käytävällä pitämässä esillä tuotteitaan pienellä myyntipöydällä. Häneltä loppui joku tuote ja hän meni jonnekin varastoon tms. hakemaan lisää tuotetta esille ja juuri silloin räjähti.

        kysyy.


      • Anonyymi
        .. kirjoitti:

        Suomesta nousee henkilö, josta koko maailma tulee puhumaan.

        Tuo henkilö on nainen.

        >>Suomesta nousee henkilö, josta koko maailma tulee puhumaan.

        Tuo henkilö on nainen.<<


        Ööö...onkohan tämä PROFETIAN nainen nyt sitten ehkä PÄIVI RÄSÄNEN....? 9 vuoden odottelun jälkeen?

        Inhottava Realisti, Huhahhei, Tuhat ja yksi... ja muut? Ihan vaan nostalgian vuoksi nostin.


    • tuhat ja yksi

      Vai joku muu ?

      Kyllä se käy raskaaksi täällä profetiapalstalla kun tuhat heittää lokaa ja niiden heittämisen alta täytyy yksin selittää tuhat ja yksi juttua.

      Älykkyys kokö on laskenut taas kun en ole samaa mieltä kanssasi, jos et kerran osaa ennustaa niin ei se onnistu vaikka salassa sen tekisit kaverien kesken.

      Suljetulla osastollakun ennustelette toivon jotten olisi siellä teidän mukana silloin.

      Ja jos haluan käydä siellä tuun vaikka Hans Assmannnin väärennetyin paperein vakoilemaan teitä ja muute kerskut Boodomin murhilla miten hän sen alibin kanssa muuten on,monet muutkin hurahtaneet ovat noita tekemiksiin luulleet.

      • Eipä ollut Hans Assman, eikä kioskimieskään. Tämä henkilö elää muuten vieläkin ja on vähintäänkin mielenkiintoinen!


      • tuhat ja yksi
        K.D kirjoitti:

        Eipä ollut Hans Assman, eikä kioskimieskään. Tämä henkilö elää muuten vieläkin ja on vähintäänkin mielenkiintoinen!

        Onko sinulla se alibikunnossa ?


      • tuhat ja yksi kirjoitti:

        Onko sinulla se alibikunnossa ?

        Tuhannelle ja yhdelle vastaisin, että mulla itelläni on hyvä alibi. Mä synnyin 1962 ja murhat tehtiin 1960. Enempää en tuhannen ja yhden viesteihin vastaa - kuten en ole pahemmin tähänkään mennessä vastannut.


      • tuhat ja yksi
        K.D kirjoitti:

        Tuhannelle ja yhdelle vastaisin, että mulla itelläni on hyvä alibi. Mä synnyin 1962 ja murhat tehtiin 1960. Enempää en tuhannen ja yhden viesteihin vastaa - kuten en ole pahemmin tähänkään mennessä vastannut.

        Ja pelotti nuo jutut niin tavattomasti ja rikostutkinnasa muuten usko on haitaksi mutta mieli kuvitus hyödyksi.


    • Huhahhhei

      saisi yhdenkin esimerkin asiallisesta profetiasta tai näystä. Onhan se toki ikävää, että ihan kaikkiin eivät uppoa näyt ja profetiat, joiksi te unianne kutsutte.

      • Huhahhhhei

        sinä haluat kaikki profeetat omalle foorumillesi, kunhan ovat kanssasi samaa mieltä kaikesta ja maksavat kiltisti jäsenmaksusi?

        Buahha.


      • Huhahhhei

        Ja siitä yksinkertaisesta syystä, että tuo erittäin... öh... "luova" käsityksesi kieliopista aiheuttaa sen, etten oikein ymmärrä, mitä pitäisi osoittaa. Sekö, että koska olet omasta mielestäsi oikeassa, sinulla on lupa periä foorumillasi, jota kukaan ei siis koskaan käytä, jäsenmaksuja niiltä, jotka haluavat olla kanssasi samaa mieltä? Senhän sinä osoitat ihan itse. Oletko koskaan kokeillut kirjoittaa ihan normaalisti, siis kuten suunnilleen kaikki muutkin?


    • Kyllä, mutta toisaalta taas Ei, on vastaus kysymykseesi uudesta palstasta.

      Useimmitenhan unien tai ilmestysten näkijä, kokija on jollakin tavoin yliluonnolliseen uskova, usein kristitty.
      Samoin palstallahan parhaimmillaan/pahimmillaan kohtaa toisensa elämänkatsomukseltaan kaksi eri ääripäätä; uskova ja ei uskova.
      On täysin selvää, ettei nämä kaksi ääripäätä voi olla yhtä mieltä keskenään, vaan "lunta ja lokaa" tulee sisään (puolin ja toisin).
      Neutraalisti asioihin suhtautuvat ovat sitten siinä välissä.

      Paavali kertoo tuolla ekassa korinttolaiskirjeessään kuinka profetoimisen tarkoitus on vahvistaa seurakuntaa. Se on siis tarkoitettu lähinnä uskoville elämän ja uskon rakennukseksi.
      Paavali kertoo myös samaisessa kirjeessä kuinka uskovat ovat puhuneet "salattua Jumalan viisautta" KESKENÄÄN.
      Eli hän antaa ymmärtää joidenkin asioiden olevan tarkoitettu puhuttavaksi vain uskovien kesken.
      Paavalihan väittää, että jos maailman valtiaat (maailma) olisivat saaneet tietää salattua Jumalan viisautta ennalta "eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet".

      Uskontoon kuuluu siis salaisuuksia, aivan samoin kuin ei opetuslapsetkaan tajunneet Jeesuksen puheita vielä hänen eläessään, kuten esim. ei tajunneet sitä ylösnousemustakaan kuin vasta jälkeenpäin.

      Tosiasia näyttäisi, ikäväkyllä olevan myös se, että profetiapalsta tuottaa katteettomia sanoja, joilla ei ole mitään merkitystä, koska ennustukset eivät ole pitäneet paikkaansa.

      Karrikoiden sanottuna voisi väittää että: Jumala ei asu tällä palstalla. Todisteena tästä on että; tekojen, siis unien, ennustusten toteuma on heikko.

      Kenessä tai missä on siis vika?

      Tämä keskustelupalsta on silti ollut monelle hyödyllinen, sillä se on antanut ihmisille uusia ajatuksia tai laittanut ihmisiä ajattelemaan asioita ja muodostamaan niistä oman mielipiteen.
      Samoin palsta tuottaa myös sitä viihdettä ja hupia tarjoamalla hullunkurisia väittämiä (ennustuksia) lukijansa mielestä.
      Palsta on varmaan monelle myös hyvää "avohoitoa" kun saa lukea ja kertoa varmanapitämiään profetia-asioita.
      Suljettu palsta saattaisi viedä ihmisiä entistä syvempään "harhapsykoosiin" ja altistaa entistä vääristyneempään maailmankuvaan.

      • Inhottava realisti

        On aina yhtä suuri ilo lukea Sinun asiallisia kommentteja kaiken tämän lapsellisen toilailun joukossa, jota me muut harrastamme vastoin parempaa tietoamme.

        Totta varmaankin on, että moni todella tarvitsee paikkaa, jossa avautua omista näyistään ja niihin liittyvistä tuntemuksista.

        Meidän kaikkien on aina hyvä muistaa, että asioissa kaikesta huolimatta on monta puolta. Internet vääristää keskustelua siten, että jokaisen "varmuus" omien näkemysten oikeellisuudesta korostuu. Ja samoin on selvää, etteivät täällä riitelevät osapuolet toistensa kanssa samanmielisyyteen kaikilta osin pääse. Maailmankatsomukset törmäävät ja kun ihmisen pitäisi omia toimiaan analyyttisesti pohtia, seuraukset ovat kivuliaat.

        Ainakin minä itse ole nyt jotenkin jumittunut näihin keskusteluihin ja olisi ilmeisesti syytä vieroittautua. Saas nähdä, miten käy. Noh, rauhoittava punttisalitreeni ehkä auttaa.

        Oletko muuten ikinä huomannut, että Sinun kaltaisesi asiaa kirjoittavat ihmiset savat todella harvoin palautetta täällä tai muissakaan keskusteluissa? Olen itse huomannut saman: mitä asiapitoisempi ja perustellumpi jokin näkemys on, sen vähemmän eri mieltä oleviilla on siihen kommentoimista.

        Tämän keskustelun tasosta kertoo kaikkein eniten se, että provosoivat ja TÄYSIN turhat avaukset saavat aikaan eniten sitä "keskustelua". Mistä sekin kertonee...

        Joka tapauksessa kiitokset Sinulle asiallisesta kirjoituksesta.


      • www,
        Inhottava realisti kirjoitti:

        On aina yhtä suuri ilo lukea Sinun asiallisia kommentteja kaiken tämän lapsellisen toilailun joukossa, jota me muut harrastamme vastoin parempaa tietoamme.

        Totta varmaankin on, että moni todella tarvitsee paikkaa, jossa avautua omista näyistään ja niihin liittyvistä tuntemuksista.

        Meidän kaikkien on aina hyvä muistaa, että asioissa kaikesta huolimatta on monta puolta. Internet vääristää keskustelua siten, että jokaisen "varmuus" omien näkemysten oikeellisuudesta korostuu. Ja samoin on selvää, etteivät täällä riitelevät osapuolet toistensa kanssa samanmielisyyteen kaikilta osin pääse. Maailmankatsomukset törmäävät ja kun ihmisen pitäisi omia toimiaan analyyttisesti pohtia, seuraukset ovat kivuliaat.

        Ainakin minä itse ole nyt jotenkin jumittunut näihin keskusteluihin ja olisi ilmeisesti syytä vieroittautua. Saas nähdä, miten käy. Noh, rauhoittava punttisalitreeni ehkä auttaa.

        Oletko muuten ikinä huomannut, että Sinun kaltaisesi asiaa kirjoittavat ihmiset savat todella harvoin palautetta täällä tai muissakaan keskusteluissa? Olen itse huomannut saman: mitä asiapitoisempi ja perustellumpi jokin näkemys on, sen vähemmän eri mieltä oleviilla on siihen kommentoimista.

        Tämän keskustelun tasosta kertoo kaikkein eniten se, että provosoivat ja TÄYSIN turhat avaukset saavat aikaan eniten sitä "keskustelua". Mistä sekin kertonee...

        Joka tapauksessa kiitokset Sinulle asiallisesta kirjoituksesta.

        1. Kor. 3:14

        Se, jonka rakennus kestää, saa palkan.


      • Inhottava realisti kirjoitti:

        On aina yhtä suuri ilo lukea Sinun asiallisia kommentteja kaiken tämän lapsellisen toilailun joukossa, jota me muut harrastamme vastoin parempaa tietoamme.

        Totta varmaankin on, että moni todella tarvitsee paikkaa, jossa avautua omista näyistään ja niihin liittyvistä tuntemuksista.

        Meidän kaikkien on aina hyvä muistaa, että asioissa kaikesta huolimatta on monta puolta. Internet vääristää keskustelua siten, että jokaisen "varmuus" omien näkemysten oikeellisuudesta korostuu. Ja samoin on selvää, etteivät täällä riitelevät osapuolet toistensa kanssa samanmielisyyteen kaikilta osin pääse. Maailmankatsomukset törmäävät ja kun ihmisen pitäisi omia toimiaan analyyttisesti pohtia, seuraukset ovat kivuliaat.

        Ainakin minä itse ole nyt jotenkin jumittunut näihin keskusteluihin ja olisi ilmeisesti syytä vieroittautua. Saas nähdä, miten käy. Noh, rauhoittava punttisalitreeni ehkä auttaa.

        Oletko muuten ikinä huomannut, että Sinun kaltaisesi asiaa kirjoittavat ihmiset savat todella harvoin palautetta täällä tai muissakaan keskusteluissa? Olen itse huomannut saman: mitä asiapitoisempi ja perustellumpi jokin näkemys on, sen vähemmän eri mieltä oleviilla on siihen kommentoimista.

        Tämän keskustelun tasosta kertoo kaikkein eniten se, että provosoivat ja TÄYSIN turhat avaukset saavat aikaan eniten sitä "keskustelua". Mistä sekin kertonee...

        Joka tapauksessa kiitokset Sinulle asiallisesta kirjoituksesta.

        positiivista palautetta. Kiitos sinulle siitä!

        Yritän olla asiallinen, vaikka usein minullakin on vähemmän asiallisia ajatuksia, mutta yritän sensuroida niitä pois sitten kun kirjoitan asioita julki.
        Solvaaminen, vähättely tai itsevarma kirjoittelu kun on harvemmin rakentavaa ajatusten vaihtoa, vaikka irtopisteitä onkin nastaa keräillä.

        Jep, olen huomannut sen, ettei tekstini herätä suuria intohimoja lukijoissa ja harvemmin saan vastakaikua takaisin. Sama pätee sinuun ja muihin kaltaisiin.
        Itsestä, niin se kun esim. viime vuona "Huhahhhei" määritteli minut jossakin kirjoituksessa muistaakseni "pullamössö kristityksi", niin sehän on loppujenlopuksi aika osuva ilmaisu.
        Ihmiset haluaa "sirkushuveja" ja "ufo-tarinoita" mielensä piristykseksi, eikä mitään kuivaa "lätinää".

        Tuossa kun joku viikko sitten luin kirjoituksiasi, niin tuli sellainenkin asia taas mieleeni, että mistä se ihmisen usko johonkin yliluonnolliseen loppujenlopuksi oikeen tulee?
        Itse olen aikuisena sen määritellyt niin, että Raamatusta löytyy useita ihmistodistajia, jotka väittävät näheneen Jeesuksen elävän kuolemansakin jälkeen.
        Samoin teot ja sanat (puheet) todistaa osaltaan.

        Mutta tuo on vain ihmisiltä saatua tiedollista ( ja fyysistäkin) selitystä asiaan. Se mistä se usko sitten jo lapsena tuli, kun ei minua ole mielestäni lapsena "aivopesty" uskoon?

        Maapallolla on se 5-6 miljardia ihmistä ja ties kuinka paljon jo ennen meitä. Silti suurin osa ihmisistä ympäri maailmaa ilmeisesti oikeasti uskovat ja ovat uskoneet johonkin itseään suurempaan voimaan.
        Miksi?
        Onko ihmisessä sielu (henki) joka etsii suurempaa Isäntäänsä, vaikka tiedollinen (ja lihallinen/fyysinen/aineellinen) minuus kyseenalaistaa kaiken vai mistä on kysymys?

        Viikko sitten tuli tv:stä dokumentti, jossa käsiteltiin mm. sitä; mitä aika on tai milloin aika alkoi?
        Siinä tiede määritteli ajan alkaneen noin 13 miljardia vuotta sitten, alkuräjähdyksen tapahtuessa.
        Mutta siitä kumpusi kysymys; mikä sai aikaan tuon rähjähdyksen ja maailmankaikeuden laajenemisen?
        Onko olemassa joku "neljäs ulottuvuus", joka kohdatessaan meidän tuntemamme maailman sai aikaan ajanlaskumme (alkuräjähdyksen) alun. Tätäkin joku siellä pohdiskeli.

        Kristinusko (raamattu) ja muut uskonnot puhuu enkeleistä, hengistä, sieluista jne. Sehän tarkoittaisi mielestäni sitä, että on olemassa joku muu maailma jonne meillä ei ole mitään asiaa ja jota emme tunne.

        Itse kun uskon Jumalan olemassaoloon ja etsin Raamatusta vastauksia, niin luomiskertomuksessa mainitaan juuri tuo ajan luominen (aurinko ja kuu).
        Kun tullaan Raamatun loppuun, niin sanotaan taas ajan katoavan (ilm.10). Eli ajanlaskun mittarit; aurinko ja kuu kokisivat jotain...kai. Jos tuohon yhtään uskoo, niin ihmisen elämä on aikas pientä jossakin suuremmassa kokonaisuudessa?

        Joo, itsekin näköjään vierailen usein tällä palstalla, vaikka en kyllä aina tajua miksi?
        Ehkä se uteliaisuus siitä, että jos joku joskus sittenkin yllättäisi meidät, jotenkin.

        Niin ja punttis rules ok!, vaikka "liha onkin heikko" ja silleen...


      • HUPS.
        Inhottava realisti kirjoitti:

        On aina yhtä suuri ilo lukea Sinun asiallisia kommentteja kaiken tämän lapsellisen toilailun joukossa, jota me muut harrastamme vastoin parempaa tietoamme.

        Totta varmaankin on, että moni todella tarvitsee paikkaa, jossa avautua omista näyistään ja niihin liittyvistä tuntemuksista.

        Meidän kaikkien on aina hyvä muistaa, että asioissa kaikesta huolimatta on monta puolta. Internet vääristää keskustelua siten, että jokaisen "varmuus" omien näkemysten oikeellisuudesta korostuu. Ja samoin on selvää, etteivät täällä riitelevät osapuolet toistensa kanssa samanmielisyyteen kaikilta osin pääse. Maailmankatsomukset törmäävät ja kun ihmisen pitäisi omia toimiaan analyyttisesti pohtia, seuraukset ovat kivuliaat.

        Ainakin minä itse ole nyt jotenkin jumittunut näihin keskusteluihin ja olisi ilmeisesti syytä vieroittautua. Saas nähdä, miten käy. Noh, rauhoittava punttisalitreeni ehkä auttaa.

        Oletko muuten ikinä huomannut, että Sinun kaltaisesi asiaa kirjoittavat ihmiset savat todella harvoin palautetta täällä tai muissakaan keskusteluissa? Olen itse huomannut saman: mitä asiapitoisempi ja perustellumpi jokin näkemys on, sen vähemmän eri mieltä oleviilla on siihen kommentoimista.

        Tämän keskustelun tasosta kertoo kaikkein eniten se, että provosoivat ja TÄYSIN turhat avaukset saavat aikaan eniten sitä "keskustelua". Mistä sekin kertonee...

        Joka tapauksessa kiitokset Sinulle asiallisesta kirjoituksesta.

        >>>Totta varmaankin on, että moni todella tarvitsee paikkaa, jossa avautua omista näyistään ja niihin liittyvistä tuntemuksista.


      • tuhat ja yksi
        HUPS. kirjoitti:

        >>>Totta varmaankin on, että moni todella tarvitsee paikkaa, jossa avautua omista näyistään ja niihin liittyvistä tuntemuksista.

        Suomessa useita maanjäristyksiä! pohjanmaa kaikkinensa ,perämeri,tornio,kemi ,rovaniemi,kuusamo,taivalkoski,suomussalmi,pudasjärvi,posio sekä anjalankoski yms. Ole kuitenkin rauhassa vaikka rakennuskantamme ei kestäkkään voimakasta maanjäristystä mutta tuskin sellaista meidän aikana osuu.
        Oikeastaan muuta ei tule mieleen kui paltamon kirkkorakennuksentyho satoja vuosia sitten!


      • juttujasi lukenut
        Inhottava realisti kirjoitti:

        On aina yhtä suuri ilo lukea Sinun asiallisia kommentteja kaiken tämän lapsellisen toilailun joukossa, jota me muut harrastamme vastoin parempaa tietoamme.

        Totta varmaankin on, että moni todella tarvitsee paikkaa, jossa avautua omista näyistään ja niihin liittyvistä tuntemuksista.

        Meidän kaikkien on aina hyvä muistaa, että asioissa kaikesta huolimatta on monta puolta. Internet vääristää keskustelua siten, että jokaisen "varmuus" omien näkemysten oikeellisuudesta korostuu. Ja samoin on selvää, etteivät täällä riitelevät osapuolet toistensa kanssa samanmielisyyteen kaikilta osin pääse. Maailmankatsomukset törmäävät ja kun ihmisen pitäisi omia toimiaan analyyttisesti pohtia, seuraukset ovat kivuliaat.

        Ainakin minä itse ole nyt jotenkin jumittunut näihin keskusteluihin ja olisi ilmeisesti syytä vieroittautua. Saas nähdä, miten käy. Noh, rauhoittava punttisalitreeni ehkä auttaa.

        Oletko muuten ikinä huomannut, että Sinun kaltaisesi asiaa kirjoittavat ihmiset savat todella harvoin palautetta täällä tai muissakaan keskusteluissa? Olen itse huomannut saman: mitä asiapitoisempi ja perustellumpi jokin näkemys on, sen vähemmän eri mieltä oleviilla on siihen kommentoimista.

        Tämän keskustelun tasosta kertoo kaikkein eniten se, että provosoivat ja TÄYSIN turhat avaukset saavat aikaan eniten sitä "keskustelua". Mistä sekin kertonee...

        Joka tapauksessa kiitokset Sinulle asiallisesta kirjoituksesta.

        varmaan ratkaisi sen, miksi herkistyit ihan kiitokseen asti.


      • HUPS.
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Suomessa useita maanjäristyksiä! pohjanmaa kaikkinensa ,perämeri,tornio,kemi ,rovaniemi,kuusamo,taivalkoski,suomussalmi,pudasjärvi,posio sekä anjalankoski yms. Ole kuitenkin rauhassa vaikka rakennuskantamme ei kestäkkään voimakasta maanjäristystä mutta tuskin sellaista meidän aikana osuu.
        Oikeastaan muuta ei tule mieleen kui paltamon kirkkorakennuksentyho satoja vuosia sitten!

        Näköjään on2 ihmistä tavannut jotka ovat inhimillisiä ? ;)


      • tuhat ja yksi
        HUPS. kirjoitti:

        Näköjään on2 ihmistä tavannut jotka ovat inhimillisiä ? ;)

        Ne ovat nimimerkkejä jos sitäkään.


    • Profeettojen tarkkailia

      Olen tutkinut tätä palstaa ja selvästi kylläkin minä olen se, joka olen kaikkein parhaiten aina onnistunut erottamaan oikeat profeetat vääristä, eli minun pitäisi olla tuon uuden forumin ylläpitäjänä. Se ei sovi, että joku profeetoista olisi ylläpitäjänä, koska eihän profeetta voi itse omaa profetiaansa koetella. Asiallinen keskustelu voisi siis onnistua vain, jos minä valvon tätä uutta forumia.

      • Inhottava realisti

        Sinulla on melko hyvä huumorintaju...


      • Voijummijammi!
        Inhottava realisti kirjoitti:

        Sinulla on melko hyvä huumorintaju...

        Todeta tätäkin keskustelua luettuaan ,että kyllä mielenterveyshoitoon olisi satsattava paljon enemmän.


      • hups.
        Voijummijammi! kirjoitti:

        Todeta tätäkin keskustelua luettuaan ,että kyllä mielenterveyshoitoon olisi satsattava paljon enemmän.

        Siis terveet pakkohoitoon.


      • Profeettojen seuraaja
        Voijummijammi! kirjoitti:

        Todeta tätäkin keskustelua luettuaan ,että kyllä mielenterveyshoitoon olisi satsattava paljon enemmän.

        Joka sanoo veljelleen: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.


      • 423egf
        Profeettojen seuraaja kirjoitti:

        Joka sanoo veljelleen: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        jos sanoo saman siskolleen? Tai naapurin Veijon kissan serkulle? Entäs jos ei ole veljiä?

        Onko mielestäsi oikeutettua joutua ikuisesti poltetuksi helvetissä vain sen vuoksi, että kutsui jotakuta hulluksi? Entäs jos hulluksi kutsuttu antaa anteeksi? Tai jos hulluksi kutsuttu on oikeasti hullu?


      • Profeettojen seuraaja
        423egf kirjoitti:

        jos sanoo saman siskolleen? Tai naapurin Veijon kissan serkulle? Entäs jos ei ole veljiä?

        Onko mielestäsi oikeutettua joutua ikuisesti poltetuksi helvetissä vain sen vuoksi, että kutsui jotakuta hulluksi? Entäs jos hulluksi kutsuttu antaa anteeksi? Tai jos hulluksi kutsuttu on oikeasti hullu?

        Epäilet siis Raamatun sanaa. Ei epäilemällä ja saivartelemalla pääse taivaaseen.


      • 423egf
        Profeettojen seuraaja kirjoitti:

        Epäilet siis Raamatun sanaa. Ei epäilemällä ja saivartelemalla pääse taivaaseen.

        lähinnä mielenterveyttäsi.


      • ITSE MITTAA
        Profeettojen seuraaja kirjoitti:

        Joka sanoo veljelleen: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        toisille, huom. huom. huom. Tämän valossa en kellekään itse lainaisi raamatusta esim. juuri tuota käyttämääsi kohtaa siitä, kuka on ansainnut helvetin tulen, koska en haluaisi, että Jumala katsoo minun ansaitsevan helvetin tulen, koska julistin sitä ensin jollekin toiselle. Jokaisen puolesta pitää rukoilla, Jumala on ainut tuomari ja hän päättää helvettiin menijöistä, jos niitä hänen mielestään edes on. Ihmisen hommaa se ei kuitenkaan ole. Ja kuka sen tietää kuinka armollinen Jumala kellekin loppupeleissä on? Moni myös soittaa ihan vaan muuten poskeaan, vaikka sydämessään ei lainkaan niin pahasti tuntisi kuin suu puhuu.


    • reetta rofeetta

      mutta täällähän puhtaan asiallisen palstan pito ei onnistu. Sananvapaus on kaikilla, ihmisillä on erilaisia mielipiteitä ja asiallisuudestakin löytyy monia eri näkemyksiä. Ikäviä kommentteja ei ole pakko kommentoida. Kyllähän muissakin keskusteluaiheissa kuin profetioissa poiketaan aina itse aloitusaiheesta, vaikka tällaiset uskonaiheet aina eniten vastustusta herättävät. Asiat tahtovat rönsyillä väkisinkin vähän ja sitten nämä rönsyt alkavat taas kasvaa ja kasvaa. Esimerkiksi tuo esimerkkinä mainitsemasi Bodom-aihe jo poikkeaa profetia-otsikosta, joten siitäkin joku Bodomista kiinnostunut jo saisi oman sivuaiheen aloitetuksi. Näin se vain täällä lähtee menemään.

      Asiapitoinen palsta profetioista olisi hyvä. Suljettu taas kuulostaa ikävältä, kun on kyse profetioista, joiden tieto kuuluisi kaikille. Miten loanheiton ja asiattomien tai ei-ammattilaisten pääsyn mainitsemallesi foorumille estitte?

      • Reetta rofeetta kysyi: "Miten loanheiton ja asiattomien tai ei-ammattilaisten pääsyn mainitsemallesi foorumille estitte?"

        Se on helposti tehty, koska jos on oma foorumi, niin silloin foorumin ylläpitäjällä on hänelle annetut tekniset keinot, joilla asiattomat viestit voidaan poistaa ja tarvittaessa myös törkyviestien kirjoittajat voidaan bannata pois foorumilta.


      • reetta rofeetta
        JoukoPiho kirjoitti:

        Reetta rofeetta kysyi: "Miten loanheiton ja asiattomien tai ei-ammattilaisten pääsyn mainitsemallesi foorumille estitte?"

        Se on helposti tehty, koska jos on oma foorumi, niin silloin foorumin ylläpitäjällä on hänelle annetut tekniset keinot, joilla asiattomat viestit voidaan poistaa ja tarvittaessa myös törkyviestien kirjoittajat voidaan bannata pois foorumilta.

        ei nämä palstanpitohommat ihan ole hanskassa itsellä, nääs.

        Joku minullekin on vuosia sitten ennustanut jonkun sortin yhteyden kehittymistä, "kanavan" aukeamista. Vielä ei ole profetiat vilkkuneet silmissä ja en tiedä, onko niin väliksikään, kun näitä palstoja ja profeettojen törkkimistä lukee. Vaikka ei silti, osaan kyllä itsekin tölväistä takaisin, jos haluan.

        Joitakin enneunia ja vastaavia on ollut minullakin, mutta ne ovat koskeneet vain omaa elämääni, ei mitään massoja. Kun unessa esim. ei muuta tapahdu kuin se, että joku ääni sanoo, että "sen ja sen niminen henkilö kuolee", niin laittaahan se miettimään, että mistähän tuo uni tuli. Olen myös pelastunut tulipalosta sillä, kun joku ravisti minut hereille ja totesi päässäni, että "nyt on herättävä". Vähän siinä kiukuttelin äänelle unisuuttani ja esitin vastakysymyksenkin että "miksi?", johon ääni toisti vaativasti, että "nyt vaan on noustava." Kun nousin, näin kuinka asunto tuprusi mustaa savua. Pelastuin tämän "herättäjän" avulla, vaan lukeutuuko kokemus ihan profetioihin, niin tuskinpa. Ääni oli täysin vieras, kuulosti mieheltä tai matala-ääniseltä naiselta. Suojelusenkelikö?


      • tuhat ja yksi
        reetta rofeetta kirjoitti:

        ei nämä palstanpitohommat ihan ole hanskassa itsellä, nääs.

        Joku minullekin on vuosia sitten ennustanut jonkun sortin yhteyden kehittymistä, "kanavan" aukeamista. Vielä ei ole profetiat vilkkuneet silmissä ja en tiedä, onko niin väliksikään, kun näitä palstoja ja profeettojen törkkimistä lukee. Vaikka ei silti, osaan kyllä itsekin tölväistä takaisin, jos haluan.

        Joitakin enneunia ja vastaavia on ollut minullakin, mutta ne ovat koskeneet vain omaa elämääni, ei mitään massoja. Kun unessa esim. ei muuta tapahdu kuin se, että joku ääni sanoo, että "sen ja sen niminen henkilö kuolee", niin laittaahan se miettimään, että mistähän tuo uni tuli. Olen myös pelastunut tulipalosta sillä, kun joku ravisti minut hereille ja totesi päässäni, että "nyt on herättävä". Vähän siinä kiukuttelin äänelle unisuuttani ja esitin vastakysymyksenkin että "miksi?", johon ääni toisti vaativasti, että "nyt vaan on noustava." Kun nousin, näin kuinka asunto tuprusi mustaa savua. Pelastuin tämän "herättäjän" avulla, vaan lukeutuuko kokemus ihan profetioihin, niin tuskinpa. Ääni oli täysin vieras, kuulosti mieheltä tai matala-ääniseltä naiselta. Suojelusenkelikö?

        "Olen myös ,,,,, sillä, kun joku ,,,, minut hereille ja totesi päässäni, että "nyt on herättävä". ,,,,,,,,,,, että "nyt vaan on noustava." Kun nousin, näin,,,,,,,,, Ääni oli täysin vieras, kuulosti mieheltä tai,,,,, Suojelusenkelikö?""
        Koska ainakin kerran elämässin ole tuonlaisen kokenut!

        Herätyskelloni oli hyvi aikaisin soimassa ja yöuni jäi joka tapauksessa muutamaan tuntiin edessä oli pitkämatka
        Kuulin äänen etunimeltä minua mainiten nyt sinun tulee lähteä tai jotai sinnepäin aistin,katsoin kelloa sen soittoaikaan oli n, puoli tuntia painoin napin alas ja nousin ripeästi ja lähdin matkalle.
        Ajattelin jotta teenkö sittenkin oikeita asioita olin ,väsynyt,en niin innostunut,toisetkin ne olisi voineet tehdä ja rahaakaan siitä ei juuri taskunpohjalle jäänyt.
        Onnekseni sinäkään päivänä ei mitään poikkeuksellista tapahtunut jotta olisi teidän tavallanne täällä juttelemassa Jumalan puheista ja suuresta johdatuksesta, ja sen lisäksi kertomassa kaikenlaista pätyä!


      • reetta rofeetta
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        "Olen myös ,,,,, sillä, kun joku ,,,, minut hereille ja totesi päässäni, että "nyt on herättävä". ,,,,,,,,,,, että "nyt vaan on noustava." Kun nousin, näin,,,,,,,,, Ääni oli täysin vieras, kuulosti mieheltä tai,,,,, Suojelusenkelikö?""
        Koska ainakin kerran elämässin ole tuonlaisen kokenut!

        Herätyskelloni oli hyvi aikaisin soimassa ja yöuni jäi joka tapauksessa muutamaan tuntiin edessä oli pitkämatka
        Kuulin äänen etunimeltä minua mainiten nyt sinun tulee lähteä tai jotai sinnepäin aistin,katsoin kelloa sen soittoaikaan oli n, puoli tuntia painoin napin alas ja nousin ripeästi ja lähdin matkalle.
        Ajattelin jotta teenkö sittenkin oikeita asioita olin ,väsynyt,en niin innostunut,toisetkin ne olisi voineet tehdä ja rahaakaan siitä ei juuri taskunpohjalle jäänyt.
        Onnekseni sinäkään päivänä ei mitään poikkeuksellista tapahtunut jotta olisi teidän tavallanne täällä juttelemassa Jumalan puheista ja suuresta johdatuksesta, ja sen lisäksi kertomassa kaikenlaista pätyä!

        tulipaloon herääminenhän on ihan tälläinen ei mitään poikkeuksellista-päivä. Päivittäinhän teilläkin tulipaloon herätään, eikä herätyskelloon. Olipa kertomukseni tosiaankin arkinen. Sinun kertomuksesi oli paljon poikkeuksellisempi.


      • reetta rofeetta
        reetta rofeetta kirjoitti:

        tulipaloon herääminenhän on ihan tälläinen ei mitään poikkeuksellista-päivä. Päivittäinhän teilläkin tulipaloon herätään, eikä herätyskelloon. Olipa kertomukseni tosiaankin arkinen. Sinun kertomuksesi oli paljon poikkeuksellisempi.

        ...ei itseni lisäksi ollut kuin 5-vuotias lapseni ja kissa, niin lapseni siis tuskin sai mitään varhaisäänenmurrosta tai kissani äkillistä puhekykyä.


      • Ei ne sivupolut niin suuri ongelma ole. Ihmismieli on mutkainen ja rönsyilevä. Sen jokainen aloittaja tietää, mutta sitten kun alkaa mennä tuhannen ja yhden maaniseksi Danielin kirjan jankkaamiseksi tai huhhahein loan heitoksi niin kyllä sitä ihan oikeasti alkaa kaivata uutta ja hieman suljetumapaa profetiapalstaa.
        Eri mielipiteet - vastakkaisetkin - ovat nimenomaan tervetulleita eikä se ole syy suljetumpaan palstaan. Kritiikkiäkin jokaisen porefetoijan tulee sietää, mutta kuten sanottu, rajansa kaikella.

        Bodomin kohdalla suljettu palsta toimi hyvin. Julkisella palstalla oli aika villi meno -etenkin niihin aikoihin kun juttu tuli lehtiin. Mutta suljetulla palstalla jutut pysyivät asiallisina vaikka olimmekin monista asioista eri mieltä.


      • tuhat ja yksi
        reetta rofeetta kirjoitti:

        ...ei itseni lisäksi ollut kuin 5-vuotias lapseni ja kissa, niin lapseni siis tuskin sai mitään varhaisäänenmurrosta tai kissani äkillistä puhekykyä.

        Onhan sinulla aivot ja olet kuullut nuo sanat ennenkin ja voitko sanoa varmasti jotta KORVILLASI kuulit?


      • reetta rofeetta
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Onhan sinulla aivot ja olet kuullut nuo sanat ennenkin ja voitko sanoa varmasti jotta KORVILLASI kuulit?

        tuli matalaäänisenä ajatuksena päähäni. Olen lisäksi syntynyt kuulovammaisena, kuulen yleensäkin vain toisella korvallani ja hieman huonosti sillä toisellakin, enkä siksi edes herää pieniin ääniin.


      • tuhat ja yksi
        K.D kirjoitti:

        Ei ne sivupolut niin suuri ongelma ole. Ihmismieli on mutkainen ja rönsyilevä. Sen jokainen aloittaja tietää, mutta sitten kun alkaa mennä tuhannen ja yhden maaniseksi Danielin kirjan jankkaamiseksi tai huhhahein loan heitoksi niin kyllä sitä ihan oikeasti alkaa kaivata uutta ja hieman suljetumapaa profetiapalstaa.
        Eri mielipiteet - vastakkaisetkin - ovat nimenomaan tervetulleita eikä se ole syy suljetumpaan palstaan. Kritiikkiäkin jokaisen porefetoijan tulee sietää, mutta kuten sanottu, rajansa kaikella.

        Bodomin kohdalla suljettu palsta toimi hyvin. Julkisella palstalla oli aika villi meno -etenkin niihin aikoihin kun juttu tuli lehtiin. Mutta suljetulla palstalla jutut pysyivät asiallisina vaikka olimmekin monista asioista eri mieltä.

        Huom! BOOBOMI ei johtanut mihinkään tosiasian läytämiseen teidän kohdalla.


        Ja kun nimenomaan olen tullut tänne keskustelemaan Harha profeettoja vastaan miksi ei sitten saisi ilmaista mielipidettään?

        Ja sikäli kun 1000 harhaennustusta Danielin kirjaan perustuen täällä esiintyy , tulen esittämään sen yhden tulkinnan Danielin kirjasta niitä vastaan. DANIELIN NUNET on sen yksilöity nimi jottei se sekoittuisin noihin tuhannen harhan joukkoon.

        Ja miksi juuri tuo minun tulkinta kismittää eniten ?

        Voisit valita kohteesi jonkun nuista 999 ja sinullekkin jää vielä ainakin kaksi Danielin kirjan ERILAISTA tulkintaa.


      • tuhat ja yksi
        reetta rofeetta kirjoitti:

        tuli matalaäänisenä ajatuksena päähäni. Olen lisäksi syntynyt kuulovammaisena, kuulen yleensäkin vain toisella korvallani ja hieman huonosti sillä toisellakin, enkä siksi edes herää pieniin ääniin.

        Muuten jos et kiireeltäsi huomannut kerroin juuri samantyyppisen kokemuksen olleeni itselläni ja sanon ainakin yhdenkerran muistan !! ( Oli ainakin ajatus kirjoittaa)


      • reetta rofeetta
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Muuten jos et kiireeltäsi huomannut kerroin juuri samantyyppisen kokemuksen olleeni itselläni ja sanon ainakin yhdenkerran muistan !! ( Oli ainakin ajatus kirjoittaa)

        Ja tuo sinun kokemuksesi ei tosiaankaan ihan selväksi minulle käynyt, jotta oliko vain piruiluasi. Vaikka minullakin on myös ne aivot (kiitos vain tunnustuksesta), niin oma kokemuksesi ei kirjoituksestasi oikein selvinnyt minulle. Kenties huomioni kiinnittyi liiaksi taas piruiluun. Yritänpä kehittää ymmärrystäni ja sisälukutaitoani lisää.


      • tuhat ja yksi
        reetta rofeetta kirjoitti:

        Ja tuo sinun kokemuksesi ei tosiaankaan ihan selväksi minulle käynyt, jotta oliko vain piruiluasi. Vaikka minullakin on myös ne aivot (kiitos vain tunnustuksesta), niin oma kokemuksesi ei kirjoituksestasi oikein selvinnyt minulle. Kenties huomioni kiinnittyi liiaksi taas piruiluun. Yritänpä kehittää ymmärrystäni ja sisälukutaitoani lisää.

        Mutta samanlainen kokemus kuitenkin ja siksipä kysyinkin varmuudeksi jotta kuulitko korvillasi ja siitäkin kohtaa samanlainen ,jotten minäkään voinut väittää jotta olisin sen korvillani kuullut .

        Mutta kun puolikin tuntia pitkään automatkaan lisää aikaa niin ,saattaa ja lisää se turvalisuutta !
        Ja todellakaan en keksinyt sitä juttua .


      • reetta rofeetta
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Mutta samanlainen kokemus kuitenkin ja siksipä kysyinkin varmuudeksi jotta kuulitko korvillasi ja siitäkin kohtaa samanlainen ,jotten minäkään voinut väittää jotta olisin sen korvillani kuullut .

        Mutta kun puolikin tuntia pitkään automatkaan lisää aikaa niin ,saattaa ja lisää se turvalisuutta !
        Ja todellakaan en keksinyt sitä juttua .

        ja kun tuo lapsenikaan (nyt jo kyllä 21 v.) ei tapauksesta muuta muista kuin liekit ja savun, ja kissakin on jo kuollut, niin emme voi sitäkään enää todistajanaitioon raahata.


      • tuhat ja yksi
        reetta rofeetta kirjoitti:

        ja kun tuo lapsenikaan (nyt jo kyllä 21 v.) ei tapauksesta muuta muista kuin liekit ja savun, ja kissakin on jo kuollut, niin emme voi sitäkään enää todistajanaitioon raahata.

        vielä profeetaksi tulla kysymys oli siitä kyseisestä hetkestä ja sikäli tuollaisia asioita on muillakin kerrotavana ja riippumatta siitä uskooko ja mihin uskoo.


      • reetta rofeetta
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        vielä profeetaksi tulla kysymys oli siitä kyseisestä hetkestä ja sikäli tuollaisia asioita on muillakin kerrotavana ja riippumatta siitä uskooko ja mihin uskoo.

        myönsin itsekin kirjoituksessani. Mutta JOS joskus profetioita itse TULISIN näkemään, niin vähän niistä arvelluttaisi kertoa kaikelle kansalle tämän yleisen vastustusilmapiirin vuoksi. Se kun vähän sattuu ennen kuin karaistuu noista iskuista. Elämä on niin paljon leppoisampaa, kun ei näe profetioita.


    • j7s

      Itse pidän siitä että keskustelua käytäisiin julkisilla forumeilla, se että kaiken karvaiset ystävämme heittävät lokaa, johtunee ihan suoraan siitä syystä kun heitä vallitsee edelleen suurimmaksi osin pimeys.

      Ei pidä lannistuman heidän loastaan vaan pitää rukoilla jotta heistä edes yksikin kääntyisi Herran puoleen =)

      Hyvää päivän jatkoa !

      • reetta rofeetta

        Kaikille avoimet profetiapalstat ovat minustakin aiheellisia. Uskovat eivät saisi linnottautua vain samanhenkisten kanssa jonnekin, missä maailman vastustus ei kiusaa ja sisuahan se vain kasvattaa, kun vastustetaan, mutta ottaa se päähänkin välillä.


    • Halooo.

      Ei suljettua, sillä koetelkaa henget ja kuka ne koettellee ellei ihmiset.

      Halooo.

    • ....

      ...

    • Niin kauan kun palstalla ei ole sheriffiä, pysyttelen poissa. Eli hyvää loppuelämää teille kaikille.
      Mieleenjääviä nikkejä olivat Piho, SamiA, Yakov, Ingenjör-81, Jarmo ja omalla tavallaan huhhahei jonka huumorintajua jäin kaipaamaan. Myös Nostradame pysytteli asialinjalla ja hatunnosto siitä hänelle. Ehkä joku unohtui, mutta sellaista elämä on - toiset vaipuvat ajan unholaan, toiset jäävät mieliin.

      Salvatore Quasimodo: "Jokainen yksinään maan sydämellä auringonsäteen lävistämänä. Ja äkkiä on ilta."

    • samaa mieltä

      olen kanssasi!

    • eikö joku

      ole ehdottanut että siirretään tämä kristinusko palstan alle?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe