Miksi uskontoihin aina liittyy...

AntiChrisu

-valehteleminen
-älyllinen epärehellisyys
-moraalittomuus
-ahneus
-oikeistolaisuus
.demokratian vastaisuus
.verenhimo
.seksuaaliset perversiot

vain muutamia yhteiskunnan kannalta epätoivottavia ilmentymiä mainitakseni

45

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..uskonto on sopivan peittävä laastari.

• Mitä laastaria ateisti käyttää?

• DarkNinjaHiiri
        juhani1965 kirjoitti:

Mitä laastaria ateisti käyttää?

käänny ateismiin. tai kaula kat5kee

• juhani1965 kirjoitti:

Mitä laastaria ateisti käyttää?

Kun ei ole mitään, mitä pitäisi peittää. Rohkeus ja tieto riittävät jo pitkälle.
        Usko on sairaus jota ei laastarilla paranneta, peitetään vain. Poistetaan oire ei itse syytä.
        Uskonto on pelkää Plasebohoitoa.

• Tarkastaja.X kirjoitti:

Kun ei ole mitään, mitä pitäisi peittää. Rohkeus ja tieto riittävät jo pitkälle.
        Usko on sairaus jota ei laastarilla paranneta, peitetään vain. Poistetaan oire ei itse syytä.

mul on hello kitty laastaria :)))

• goddeloos
        Tarkastaja.X kirjoitti:

"Uskonto on pelkää Plasebohoitoa. "
        Hoitoa itsensä pettämiseen. Luota itseesi, älä jumaliin...

• missxcessive kirjoitti:

mul on hello kitty laastaria :)))

...laastari pieneen uskoonhurahtamiseen. Juhanikin pitäisi, sopisi niin sievästi hänen kravaatin kanssa. :-D

• ihmisiä riittää kyll
        Tarkastaja.X kirjoitti:

Ei ne uskoavaisiin yleensä kyllä liity, mutta sekä itseesi että maailmaan ne liittyvät, mutta jokaisella on omat vikansa ja virheensä, kuten itselläsikin on.

• beenthere

Noinhan tuo tuntus menevän näin sivullisen silmin. Tuo oikeistolaisuus ihmetyttää minua aina enemmän ja enemmän. Jos miettii, millaiseksi uskovat Jeesusta kuvailevat, niin minusta ainoa oikea puolue Jeesukselle olisi vanhanajan demarit. Nykydemarit ovat liian kapitalistisia Jeesus-hahmolle. Mutta uskovat ahneuksissaan ja itsekeskeisyydessään päätyvät aina niin oikealle kuin mahdollista mammonan palvojiksi. Ymmärrä sitten tuota.
      Demokratia ja tasa-arvo ovat myös täysin vieraita ja ymmärtämättömiä asioita ihmiselle sen jälkeen, kun usko saa hänestä otteen. Demokratia on heidän mielestään sitä, että aina tehdään kuten enemmistö vaatii. Vähemmistöjen oikeuksia jos aletaan huomioimaan, muuttuu demokratia heti uskovan mielestä vähemmistön diktatuuriksi. Outoja ajatuskulkuja, mutta niin usein vastaantulevia, että hirvittää.
      Älyllinen epärehellisyys on must, jotta ihminen tulee uskoon.
      Moraalittomuus tulee esiin päivittäin näissä tuomitsemisissa. Uskovalle on helppo nakki tuomita toisia ihmisiä heidän syntymäominaisuuksiensa vuoksi. Tarjota heille eheytymistä ja uhkailla helvetillä. Paras tässä tilanteessa käytetty fraasi on mielestäni rakasta syntistä vihaa syntiä. Näkisi vaan sen rakkauden.
      Uskovien valehtelu on ikävä tosiasia. Valehdellaan, jotta asiat saataisiin selitettyä itselle edullisella tavalla. Tehdään ja kielletään sen jälkeen teko, tähän olen törmännyt itse monesti.

Voi pojat, miten hyvää usko tekeekään ihmiselle!

• "Voi pojat, miten hyvää usko tekeekään ihmiselle!"

Me uskovaiset sen jo tiedämme että tekee, tiede sen puolestaan todistaa.Milloin ateistit sen oppivat ja uskovat? :)

• goddeloos
        juhani1965 kirjoitti:

"Voi pojat, miten hyvää usko tekeekään ihmiselle!"

Me uskovaiset sen jo tiedämme että tekee, tiede sen puolestaan todistaa.Milloin ateistit sen oppivat ja uskovat? :)

"Milloin ateistit sen oppivat ja uskovat? :) "
        - Opittu on ja uskoa ei sen takia ole...

• Ja ateismin piirissä näihin ei törmää? Eli yhdestäkään ateistista ei löydy yhtään mainitsemaasi ilmentymää?

Sikälikin jännä että olen ollut 15 vuotta uskossa ja silti en ole törmännyt juurikaan kyseisiin ilmentymiin muissa uskovaisissa tai seurakunnissa. Tokihan niitä esiintyy mutta ei siinä mittakaavassa kuin annat ymmärtää.

• kadun*nainen

Nuo ovat yleisesti ihmiselle kuuluvia ominaisuuksia, maailmankatsomusta riippumatta. Omien mielikuvien kautta ei synny koskaan rehellistä todellisuuden käsitystä, koska jokainen on ennakkoluuloinen aina jossakin määrin ja elää tunne-elämäänsä mielellään juuri ääri-ilmiöiden kautta.
      Ateistina et voi hyväksyä uskontoihin muuta listaa liitettäväks,i vaikkaKIN uskonnot pyrkivät...... juuri karkoittamaan ihmisestä listan paheita. Jokaisella asialla on myös mitalin positiivinen toinen puoli, myös uskonnoilla.

• Ja toinen lässyttäjä. Älä.

• kadun*nainen
        belial_666 kirjoitti:

Ja toinen lässyttäjä. Älä.

Kustokseksi omaat laajan sanavaraston.

• kadun*nainen kirjoitti:

Kustokseksi omaat laajan sanavaraston.

Mikä on kustoks? Vai onko oikeinkirjoituskin kielletty raamatussa?

• uskis
        belial_666 kirjoitti:

eipä ole käskettykään tekee oikeinkirjoitusta Gaymatussa?

• kadun*nainen
        belial_666 kirjoitti:

kustoks on ns. ylisuuri pikkuhätä jolloin täytyy kus stocks, eli varastoida
        varasäiliöön, yleensä päähän. Muuten kirjoitan oikein.

• beenthere
        belial_666 kirjoitti:

Kustokseksi on translatiivi eli tulento muoto sanasta kustos, joka taas on väitöstilaisuudessa väittelyn vavoja, useimmiten väitöstä ohjannut proffa tai dosentti.
        Ei siis mikään kirjoitusvirhe, mutta sanan käytön asiayhteydestä en taas ole ihan yhtämieltä käyttäjän kanssa.

• kadun*nainen kirjoitti:

kustoks on ns. ylisuuri pikkuhätä jolloin täytyy kus stocks, eli varastoida
        varasäiliöön, yleensä päähän. Muuten kirjoitan oikein.

Haa ahaa, eli alamme suomentaa tässä... Eikös kadun*nainen tarkoita maksullista naista eli huoraa?

• Kössönöm

-valehteleminen

Pakko valehdella, jos seuraajia haluaa

-älyllinen epärehellisyys

sama kuin edellä

-moraalittomuus

heikompia on helppo talloa

-ahneus

Milläs kirkot muuten pystyssä pysyisivät?

-oikeistolaisuus

Liittyy ahneuteen

.demokratian vastaisuus

Valta himottaa

.verenhimo

Rankaisu kiihottaa vallanpitäjää

.seksuaaliset perversiot

Tietyt tyypit hakeutuvat tiettyihin tehtäviin.

• elämä opettaa

yhdistäisin aloittajan mainitsemat ominaisuudet kyllä enemmänkin ateisteihin

• Kössönöm
        elämä opettaa kirjoitti:

kiitos

• elämä opettaa
        Kössönöm kirjoitti:

kiitos

lukutaidoton?

• Kössönöm
        elämä opettaa kirjoitti:

lukutaidoton?

mitään luettavaa, joten jospa perustelisit.

• jebbulis
        elämä opettaa kirjoitti:

Laajan uskovan suvun keskellä ja uskovassa perheessä kasvaneena en voi muuta kuin todeta,
        että aloittaja osui sataprosenttisesti oikeaan tuossa kuvauksessaan.

Tämän faktan on elämä minulle tuhannesti todistanut.

• jeee e
        jebbulis kirjoitti:

Laajan uskovan suvun keskellä ja uskovassa perheessä kasvaneena en voi muuta kuin todeta,

lestadiolais-, helluntailais-, jehovalistaustoistahan atet tulevatkin

• Kössönöm
        jeee e kirjoitti:

Tiedonsaanti ja ihmisen uteliaisuus ovat uskontojen pahimpia vihollisia. Elin nuoruuteni ihan tavallisessa perheessä, jossa ei uskonnosta numeroa tehty, mutta kuitenkin se oli läsnä, eikä jumalaa sopinut kyseenalaistaa. Muistan lapsena pelänneeni helvettiä, joten ilmeisesti siitä oli puhuttu.

Kyllä ateisteja tulee monenlaisista kotioloista. Oma ajatteluhan siinä on tärkeintä.

• Jasu1234
        jebbulis kirjoitti:

Jos ajattelee täysin järkeen perustuen ja yrittäen löytää elämältä suunnan ilman uskoa ylimaalliseen se alkaa tuntumaan jossain vaiheessa ontolta . Samoin jos elää täysin uskoon perustuen ja yrittäen oppia täysin uskoon perustuvaa elämää . Olen tehnyt molempia ja nyt yritän etsiä tasapainoa molempien välissä . Raamattu on siitä hyvä kirja että se antaa aivan käytännön vinkkejä toimintaan sen lisäksi että se helpottaa jos tuntee itsensä uhatuksi/masentuneeksi ja jne... . Ymmärryksellä talo rakennetaan on yksi asia josta pidin . Eli jos alat tekemään jotain isompaa projektia sinun täytyy saada tarpeeksi tietoa tai kokemusta ( mielummin molempia ) ennen kuin kannattaa edes aloittaa :) , onko se sitten yliluonnollista puppua en tiedä, mutta toimii vaikka ei uskoisikaan jumalaan yms... . Kalevalassa taas hymyilytti kun luin sen että ei auta itku markkinoilla eikä parku paikoissa pahoissa :) . Pahinta varmaan mitä voimme tehdä on jäädä odottamaan "pelastajaa" esim. talouden taantuman kynsistä . On vaan lähdettävä toimimaan sen eteen että töitä pystytään tekemään, kalliissa Suomen maassamme :D .

• Jasu1234
        Jasu1234 kirjoitti:

Jos ajattelee täysin järkeen perustuen ja yrittäen löytää elämältä suunnan ilman uskoa ylimaalliseen se alkaa tuntumaan jossain vaiheessa ontolta . Samoin jos elää täysin uskoon perustuen ja yrittäen oppia täysin uskoon perustuvaa elämää . Olen tehnyt molempia ja nyt yritän etsiä tasapainoa molempien välissä . Raamattu on siitä hyvä kirja että se antaa aivan käytännön vinkkejä toimintaan sen lisäksi että se helpottaa jos tuntee itsensä uhatuksi/masentuneeksi ja jne... . Ymmärryksellä talo rakennetaan on yksi asia josta pidin . Eli jos alat tekemään jotain isompaa projektia sinun täytyy saada tarpeeksi tietoa tai kokemusta ( mielummin molempia ) ennen kuin kannattaa edes aloittaa :) , onko se sitten yliluonnollista puppua en tiedä, mutta toimii vaikka ei uskoisikaan jumalaan yms... . Kalevalassa taas hymyilytti kun luin sen että ei auta itku markkinoilla eikä parku paikoissa pahoissa :) . Pahinta varmaan mitä voimme tehdä on jäädä odottamaan "pelastajaa" esim. talouden taantuman kynsistä . On vaan lähdettävä toimimaan sen eteen että töitä pystytään tekemään, kalliissa Suomen maassamme :D .

Ai niin meinasi unohtua . Nuo piirteet ovat inhimillisiä jotka kumpuavat enemminkin eloonjäämisvietin alta kuin Puhtaan järjen ihmisen tai Puhtaan uskovan ihmisen maailmasta . Usko on synnyttänyt uskomattomia sotia ja tyranniaa vuosien varrella, mutta valitettavaasti ei sen paremmin ole pärjännyt suunnat joissa uskonto on heitetty romukoppaan . Aina kun jokin klippi pääsee tarpeeksi "korkealle" eli saa tarpeeksi rahaa, valtaa yms .... syntyy halu ( huom. halu eli tunne/tarve joka on vaistoihin perustuvaa ) suojella sitä mitä on saavuttanut . Siitä alkaa rajoittaminen joka johtaa tiettyjen toimintojen tai ryhmien tai ihmisten, yms , pois sulkemiseen . Seurauksena on sorto ja rajoittunut yhteiskunta totta kai ja kaikki vain sen takia että emme halua olla tasavertaisia/tasaarvoisia keskenämme . Seurauksena on tiettyjen taitojen ja arvojen ja mahdollisuuksien sulkeminen pois . Sitä kautta yhteiskunnan ja yhteisön köyhtyminen niistä mahdollisuuksista mitä sillä olisi . Tulee taloudellinen taantuma . Jos taas annettaisiin ihmisten tulla ja annetaan niille yhtäläinen mahdollisuus alkaa rakentamaan elämäänsä ( koulutus, vapaus, pääoma ) . Tietenkin yhteisön ja sen kulttuurin kautta eli ensin olisi opittava kieli ja tavat sitten vasta yhtäläinen kansallisoikeus ( muuten kansan tai yhteisön moraali ja etikka alkaa rapistumaan ) .
        Havukka ahon ajattelija

ps. Suattaapi olla että oikein kirjoitus on päin p...tä mutta jos jaksaa lukea ja ajatella niin luulisin että ihan asiaa ol teksti .

• beenthere
        jeee e kirjoitti:

No ei kai kaikki sieltä tule. Olisiko se jotenkin hyvä jos näin olisi?
        Minä en tule mistään näistä taustoista, ihan tavallisesta pappilasta, jossa näki tuota kirkollista elämää tosi läheltä ja hyvästä laajasta näkökulmasta. Kaikki yllä listatut asiat sopii siihen piiriin kuin nenä päähän.
        Ensimmäisinä nousee nuo älyllinen epärehellisyys ja valehtelu.

• beenthere
        Jasu1234 kirjoitti:

Kyllä minä ainakin löydän elämälleni sisältöä ilman uskoa ylimaalliseen. Olen ollut ateisti vuosikymmeniä eikä vielä ole tullut onttoa oloa.
        En millään pysty uskomaan, että ylimaallinen vie pois syntyneen onton olon (mitä se sitten lieneekään). Tyhjästä elämästä tulee ontto olo. Tyhjyys taas tulee arvottomuudesta. Ylimaallinen ei anna arvoja elämälle, ne pitää itse löytää ja huolehtia niistä. Ylimaallinen on plaseboa. Sen voima perustuu itsesuggestioon.
        Oikeat arvot eivät ole kieltoja ja käskyjä vaan elämäntapa. Minun elämänarvoni on kaiken elämän kunnioittaminen. Tästä johtuen olen esimerkiksi ateisti, vegetaristi, pasifisti.

• Kössönöm kirjoitti:

Tiedonsaanti ja ihmisen uteliaisuus ovat uskontojen pahimpia vihollisia. Elin nuoruuteni ihan tavallisessa perheessä, jossa ei uskonnosta numeroa tehty, mutta kuitenkin se oli läsnä, eikä jumalaa sopinut kyseenalaistaa. Muistan lapsena pelänneeni helvettiä, joten ilmeisesti siitä oli puhuttu.

Kyllä ateisteja tulee monenlaisista kotioloista. Oma ajatteluhan siinä on tärkeintä.

"Kyllä ateisteja tulee monenlaisista kotioloista. Oma ajatteluhan siinä on tärkeintä."

Hienosti esille nostettu arkipäivän totuus.
        Tulostan paperille ja laitan jääkaapin seinään magneetilla.

• Kössönöm
        A10097 kirjoitti:

"Kyllä ateisteja tulee monenlaisista kotioloista. Oma ajatteluhan siinä on tärkeintä."

Hienosti esille nostettu arkipäivän totuus.
        Tulostan paperille ja laitan jääkaapin seinään magneetilla.

Vai oliko ironiaa mukana? Minua kun ei juuri kukaan muu kuin kissa kehu ja sekin sangen harvoin.

• et ehkä voi tajuta
        jebbulis kirjoitti:

Usko ei saa ellei sitä pyydä Jumalalta, koska vain Hän voi sen sinulle lahjoittaa, ei yksikään ihminen.

• jebbulis
        et ehkä voi tajuta kirjoitti:

Usko ei saa ellei sitä pyydä Jumalalta, koska vain Hän voi sen sinulle lahjoittaa, ei yksikään ihminen.

tyhjän saa aina pyytämättäkin.

• Kössönöm kirjoitti:

Vai oliko ironiaa mukana? Minua kun ei juuri kukaan muu kuin kissa kehu ja sekin sangen harvoin.

Oikeasti hieno pointti tuo oma ajattelu.

Ajattelemalla avoimesti pääsee parhaaseen A-ryhmään.
        Avointa ajattelua välttelemällä menee helposti helppoon.

• ??__??

"-oikeistolaisuus", "vain muutamia yhteiskunnan kannalta epätoivottavia ilmentymiä mainitakseni "
      Mitä epätoivottavaa oikeistolaisuudessa on? Jos nyt ei oteta ns.äärioikstoa eli kommunisteja lukuun.
      Itse olen oikeistoliberaali ateisti. Kannatan yritteliäsyyttä ja valtion, ja tietysti kirkon, kontrollin minimoimista.

• ???=???

"Jos nyt ei oteta ns.äärioikstoa eli kommunisteja lukuun."
        Äärioikeistolaisia kommunisteja?

• ??__??
        ???=??? kirjoitti:

"Jos nyt ei oteta ns.äärioikstoa eli kommunisteja lukuun."
        Äärioikeistolaisia kommunisteja?

Siksi koko termi äärioikeisto on väärä, koska natsismi on hyvin lähellä kommunismia.
        Jos tarkastelee niitä aateina niin yhtälöysyyksiä on todella paljon.
        Mutta koska tämä nyt ei ole politiikkapalsta niin jätän aiheen tähän.

• Commarix
        ??__?? kirjoitti:

Siksi koko termi äärioikeisto on väärä, koska natsismi on hyvin lähellä kommunismia.
        Jos tarkastelee niitä aateina niin yhtälöysyyksiä on todella paljon.
        Mutta koska tämä nyt ei ole politiikkapalsta niin jätän aiheen tähän.

Typerää, natsismi on oikeistolaisuutta aivan kuten Ku Klux Klan ja Apartheidkin,

Fasismi on oikeistolainen aatesuuntaus.

Kommunismi on vasemmistolainen aatesuuntaus, vaikka natsismilla ja kommunismilla
        olisi muodollisia yhtenäivyyksiä niin ne eivät ole samasta puusta. Aivan kuten uskonnolla
        ja ateismilla on muodollisia yhtenevyyksiä ei tee ateismista uskontoa.

• Syrjäytynyt.
        Commarix kirjoitti:

Typerää, natsismi on oikeistolaisuutta aivan kuten Ku Klux Klan ja Apartheidkin,

Fasismi on oikeistolainen aatesuuntaus.

Kommunismi on vasemmistolainen aatesuuntaus, vaikka natsismilla ja kommunismilla
        olisi muodollisia yhtenäivyyksiä niin ne eivät ole samasta puusta. Aivan kuten uskonnolla
        ja ateismilla on muodollisia yhtenevyyksiä ei tee ateismista uskontoa.

Maailma on menossa siihen suuntaan että on yksi keskuspankki, yksi valtio, yksi hallitus... Ja suurimmilla pankeilla on valta. Tämähän on täyttä kommunismia verhottuna globalisaatioon ja markkinatalouteen.
        Kiina on kommunistinen maa? Kuitenkin siellä saat kuolla sairaalan pihalle, jos ei ole varaa mennä sisään.
        Hämmästyttävän pitkälle näin alkaa olemaan länsimaissakin mitkä toimivat markkinatalouden ehdoilla.
        EU:sta tulee samanlainen kuin Kiinasta nykyisellä menolla.

• hömmhömm

Mitä se kertoo uskovaisista itsestään?

• Tervajoen Heikki

Kyl se on niinnotta ei se itessänsä uskonto tee ketää parremmaks tai huonommaks ihmiseksi. Itte iteolokiahan on joka tapaauksessa hyvä ja sen opeetukset samoon. Eri asia taas on me ihmiset, joilla nuppi välistä on ku Lankaharjun kyrsä, ei niin paksu vaan mahrottoman tönkkö. Sellaasella nimittäin ei oikee ajatus kulje ja silloon tuloo laukaastua mitä sattuu. Pahoolla sanollammehan me teemme pyhistä asioosta pilkkaa ja siitähän ei hyvää seuraa. Moomma ihmeessämme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4453
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3218
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2884
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2687
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2539
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2467
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      16
      2460
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2275
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2065
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1727
    Aihe