Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ligui moly mos2

vauge vx

onko kokemuksia molybdeenisulfidi öljyn lisäaineesta? motonetissä ligui moly mos2 nimellä. kannattaako kokeilla?

27

4911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NevermorE

      lähdetään siitä liikkeelle, eli mitä haluat saavuttaa tuolla aineella? kokeiletko uteliaisuudesta vai onko moottorissa jotain vikaa? omasta mielestäni toimivaan moottoriin, jossa on sopivat öljyt sisällä, ei tarvitse lisäillä mitään erityisaineita. purkin kyljestä löytynee ohjeet sen käyttöön, mikäli haluat kokeilla, kai sillä "fiiliksiin" pääsee ;P kerro sitten jos havaittavia tuloksia ilmenee

      http://www.liqui-moly.com.au/product1.htm
      Tuon mukaan "öljyn lisäaine suuren kuorman tai täyden kaasun ajotyyliin"

      • vauge vx

        nyt on muutaman päivän testaus takana. lisäaine parantaa kylmäkäynnistyvyyttä, kun öljyinä shell super plus 5w-40. auto on jo ajettu 245000 vw golf. ei ole mahdollisuutta saada autoa töissä lämmitykseen. ennen pyöritti moottoria laiskasti kylmäkäynnistyksessä ja nyt startti pyörittää ripeästi moottoria. pakkasta tänään oli 23 astetta. aine vaikuttaa ainakin näin paljon ajetussa autossa.


      • etetete
        vauge vx kirjoitti:

        nyt on muutaman päivän testaus takana. lisäaine parantaa kylmäkäynnistyvyyttä, kun öljyinä shell super plus 5w-40. auto on jo ajettu 245000 vw golf. ei ole mahdollisuutta saada autoa töissä lämmitykseen. ennen pyöritti moottoria laiskasti kylmäkäynnistyksessä ja nyt startti pyörittää ripeästi moottoria. pakkasta tänään oli 23 astetta. aine vaikuttaa ainakin näin paljon ajetussa autossa.

        tuo liquid moly maksaa jos maksaa yli 10 eur ei kannata ostaa, sillä kun vaihtaa 5w40 oljyn tilalle 0w30
        öljyn niin vaikutus kylmäkäynnistykseen on varmasti parempi.


      • vauge vx
        etetete kirjoitti:

        tuo liquid moly maksaa jos maksaa yli 10 eur ei kannata ostaa, sillä kun vaihtaa 5w40 oljyn tilalle 0w30
        öljyn niin vaikutus kylmäkäynnistykseen on varmasti parempi.

        motonetissä maksoi 6,90 eur. hyvin jeesaa noita kylmäkäynnistyksiä, kun on nyt ollut täällä päin suomea kovat pakkaset.


      • eli
        vauge vx kirjoitti:

        motonetissä maksoi 6,90 eur. hyvin jeesaa noita kylmäkäynnistyksiä, kun on nyt ollut täällä päin suomea kovat pakkaset.

        sen täytyy toimia kitkan vähentäjänä kuten mainospuheet lupasivat.


      • zzzxxz
        eli kirjoitti:

        sen täytyy toimia kitkan vähentäjänä kuten mainospuheet lupasivat.

        Meilläpäin ei ole ollut tapana laittaa polttomoottorin voitelujärjestelmään muuta kuin moottoriöljyä.


      • pakkanen puree
        vauge vx kirjoitti:

        motonetissä maksoi 6,90 eur. hyvin jeesaa noita kylmäkäynnistyksiä, kun on nyt ollut täällä päin suomea kovat pakkaset.

        0w öljyt kestävät pakkaasta -40 astetta tai paremmin, tuosta mos2 aineesta löysin tietosivun, jossa sanotaan sen "pour point"=-20*C, eli se jähmettyy miinus 20 asteessa... sitten onkin vain öljy yksin pelissä, tuon perusteella en laittaisi tätä mos2 ainakaan talvikäyttöön.
        http://www.liquimoly.co.uk/assets/pdf/tech/8.pdf


      • öljyukko
        pakkanen puree kirjoitti:

        0w öljyt kestävät pakkaasta -40 astetta tai paremmin, tuosta mos2 aineesta löysin tietosivun, jossa sanotaan sen "pour point"=-20*C, eli se jähmettyy miinus 20 asteessa... sitten onkin vain öljy yksin pelissä, tuon perusteella en laittaisi tätä mos2 ainakaan talvikäyttöön.
        http://www.liquimoly.co.uk/assets/pdf/tech/8.pdf

        Se öljy on vain "kuljetusväline" tuolle mos2:lle joka on siis "metallipölyä".

        Tuollainen 300ml määrä jossain 4 litran öljytilavuudessa ei muuta jähmepistettä mainittavasti. Eikä sen alkuperäisenkään moottoriöljyn perusöljyosuuden jähmepiste niin ihmeellinen olisi ilman lisäaineita jotka vaikuttavat tietenkin myös tuon mos2 öljyyn sen jähmepistettä laskevasti.

        Teoriassahan tuo aine voi "kasaantua" koneeseen jatkuvalla suurella käytöllä, siis teoriassa, käytännön tietoon en ole törmännyt. Muuta vaaraa tuosta ei pitäisi olla. Itse laittaisin vain noin puoli pulloa toisessa öljyjen vaihdossa, tuon alkukäsittelyn jälkeen.

        Ihan hyvää ainettahan tuo on. Aika moniin rasvoihin tuota tungetaan. Itse tuota kokeilin joskus kompuraan, ruohonleikkuriin ja kauppakassiini. Kompuran käynti tasoittui jonkin verran, muissa eroja ei tuntunut, mutta kyllä tuo aine silti kitkaa pienentää vaikka perstuntumalla sitä ei juuri huomaa.

        Eli toisin sanoen mihinkään kovin uuteen autoon en ehkä tuota laittaisi. Sitäpaitsi monissa uusissa öljyissä on tuota periaatteessa samaa ainetta hieman erimuodossa (MoDTC) jo vakiona.


      • öljyukko
        öljyukko kirjoitti:

        Se öljy on vain "kuljetusväline" tuolle mos2:lle joka on siis "metallipölyä".

        Tuollainen 300ml määrä jossain 4 litran öljytilavuudessa ei muuta jähmepistettä mainittavasti. Eikä sen alkuperäisenkään moottoriöljyn perusöljyosuuden jähmepiste niin ihmeellinen olisi ilman lisäaineita jotka vaikuttavat tietenkin myös tuon mos2 öljyyn sen jähmepistettä laskevasti.

        Teoriassahan tuo aine voi "kasaantua" koneeseen jatkuvalla suurella käytöllä, siis teoriassa, käytännön tietoon en ole törmännyt. Muuta vaaraa tuosta ei pitäisi olla. Itse laittaisin vain noin puoli pulloa toisessa öljyjen vaihdossa, tuon alkukäsittelyn jälkeen.

        Ihan hyvää ainettahan tuo on. Aika moniin rasvoihin tuota tungetaan. Itse tuota kokeilin joskus kompuraan, ruohonleikkuriin ja kauppakassiini. Kompuran käynti tasoittui jonkin verran, muissa eroja ei tuntunut, mutta kyllä tuo aine silti kitkaa pienentää vaikka perstuntumalla sitä ei juuri huomaa.

        Eli toisin sanoen mihinkään kovin uuteen autoon en ehkä tuota laittaisi. Sitäpaitsi monissa uusissa öljyissä on tuota periaatteessa samaa ainetta hieman erimuodossa (MoDTC) jo vakiona.

        Tässä vielä luettavaa asiasta kiinnostuneille.

        http://www1.eere.energy.gov/vehiclesandfuels/pdfs/deer_2008/session10/deer08_adhvaryu.pdf


      • ----------

      • öljyukko
        ---------- kirjoitti:

        öljytyyppinä sinua saattaa kiinnostaa tämä
        uusi voiteluöljy, joka pienentää kitkaa 25%
        http://auto.fi.msn.com/page.php?page_id=2&p=26&news_id=201000326

        Mitähän epäorgaanista ainetta nuo käyttää (grafiitti?), kun tuolla mos2:lla saadaan noin 50% vähennys kitkaan. Tuntuisi kauhean vähältä tuo 25%, liekö mittaustekniikoissa eroa vai markkinoinnissa.

        Eikös tuossa kuvassa ole vain vaihteistoöljyä. En löytänyt noiden kotisivuilta ainakaan NT moottoriöljyjä. Jos on kyse vaihteistoöljyistä niin eihän niiden kitka käyttäytymistä voi ihan mielin määrin muutellakkaan.

        Samapa tuo kun ei noita saa kun yhdestä kaupasta ja kalliitakin olivat. Ilmeisesti jotain "erikoisöljyjä" kisakäyttöön ja autovanhuksille.


      • vauge vx
        öljyukko kirjoitti:

        Tässä vielä luettavaa asiasta kiinnostuneille.

        http://www1.eere.energy.gov/vehiclesandfuels/pdfs/deer_2008/session10/deer08_adhvaryu.pdf

        Kiitos hyvästä vastauksesta! hyvä aine tuo on vanhempaan autoon. eilen tehtiin reilu 300 kilometrin reissu. bensan kulutus oli nyt litran vähemmän sadalle, kuin ennen tuota lisäainetta. aikaisemmin oli 8l/100km nyt meni 7l/100km. autona vw golf 1.8 variant 55kw moottorilla. pakkasta oli eilen 15 astetta.


      • täytyy sitten
        vauge vx kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta! hyvä aine tuo on vanhempaan autoon. eilen tehtiin reilu 300 kilometrin reissu. bensan kulutus oli nyt litran vähemmän sadalle, kuin ennen tuota lisäainetta. aikaisemmin oli 8l/100km nyt meni 7l/100km. autona vw golf 1.8 variant 55kw moottorilla. pakkasta oli eilen 15 astetta.

        käväistä itsekin motonetistä tuota hakemassa. pakkohan se on koittaa jos vaikka toimisi minullakin noin hyvin.


      • öljyukko
        vauge vx kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta! hyvä aine tuo on vanhempaan autoon. eilen tehtiin reilu 300 kilometrin reissu. bensan kulutus oli nyt litran vähemmän sadalle, kuin ennen tuota lisäainetta. aikaisemmin oli 8l/100km nyt meni 7l/100km. autona vw golf 1.8 variant 55kw moottorilla. pakkasta oli eilen 15 astetta.

        Ole hyvä. Se unohtui vielä mainita että miksi vain puoli pulloa kannattaa laittaa seuraavalla kerralla. Eli tuo tarrautuu metalli pintojen pieniin koloihin joten ensikäsittelyn jälkeen tarve ei ole enää niin suuri ja ei siis ole mitään syytä tuhlata ainetta. Samalla vähenee tämä hypoteettinen kerääntymisen riski.


      • öljyukko
        täytyy sitten kirjoitti:

        käväistä itsekin motonetistä tuota hakemassa. pakkohan se on koittaa jos vaikka toimisi minullakin noin hyvin.

        Yhden tuloksen perusteella ei voi sanoa varmaksi, että mikä on todellinen kulutuksen lasku pitkässä juoksussa. Joten ei kannata pettyä jos ei lukema tunnu muuttuvan silminnähtävästi, mutta kyllä sen ainakin itsensä pitäisi takaisin maksaa ja vähän säästöäkin tuoda. Kaikki riippuu moottorista, öljystä, olosuhteista jne jne.

        Yleensä bensiinin kulutuksen lasku ei ole noin suurta, vaan luokkaa noin 0-5% eli muutamia desejä/100km. Suurinpiirtein saman verran näyttää nämä uudet bensiininsäästö-öljyt säästöä tuovan (hattuvakio mutua). Bensiininsäästö-öljyjen tekniikka pääosin perustuu hieman eri tekniikkaan (pienempi viskositeetti), mutta kuitenkin.


      • kokeillaan,
        öljyukko kirjoitti:

        Yhden tuloksen perusteella ei voi sanoa varmaksi, että mikä on todellinen kulutuksen lasku pitkässä juoksussa. Joten ei kannata pettyä jos ei lukema tunnu muuttuvan silminnähtävästi, mutta kyllä sen ainakin itsensä pitäisi takaisin maksaa ja vähän säästöäkin tuoda. Kaikki riippuu moottorista, öljystä, olosuhteista jne jne.

        Yleensä bensiinin kulutuksen lasku ei ole noin suurta, vaan luokkaa noin 0-5% eli muutamia desejä/100km. Suurinpiirtein saman verran näyttää nämä uudet bensiininsäästö-öljyt säästöä tuovan (hattuvakio mutua). Bensiininsäästö-öljyjen tekniikka pääosin perustuu hieman eri tekniikkaan (pienempi viskositeetti), mutta kuitenkin.

        no ehkä saadaan toinenkin koetulos sitten. eipä tuo paljoa sinänsä maksa, ihan uteliaisuudesta täytyy kokeilla. minulla on muutenkin melko paljon syövä (ja vakaalla kulutuksella) diisseli joten uskoisin sen olevan hyvä koe-eläin :)


      • liquimolymos2
        kokeillaan, kirjoitti:

        no ehkä saadaan toinenkin koetulos sitten. eipä tuo paljoa sinänsä maksa, ihan uteliaisuudesta täytyy kokeilla. minulla on muutenkin melko paljon syövä (ja vakaalla kulutuksella) diisseli joten uskoisin sen olevan hyvä koe-eläin :)

        ensimmäiset 300 km testiä ohi ja mittasin tankkaamalla. kulutus ei pudonnut huomattavasti, vaan asettui normaalin vaihteluvälin alaosaan. siihen voi vaikuttaa myös lämpötilan nousu ja ajo-olosuhteet. lisäksi nyt oli paljon raskasta liikennettä samaan aikaan, mikä hiukan laski nopeuksia ja rauhoitti ajoa.
        -säilytin ajotyylini suurinpiirtein samana ja nuo poikkeukset ovat voineet ainoastaan vähentää polttoaineenkulutusta (mikä siis pysyi normaalissa vaihteluvälissä). tällä tiedolla ei ole huomattavissa mitään vaikutusta mos2-lisäaineesta.

        jatkan vielä testiä seuraavat neljä tuhatta kilometriä ja sen jälkeen tuleekin öljynvaihto. kulutuksen keskiarvo antaa paremman kuvannon pitkällä välillä, kuin tämä yksittäinen tankkaus.


      • ostos-TV:stä nyt!
        liquimolymos2 kirjoitti:

        ensimmäiset 300 km testiä ohi ja mittasin tankkaamalla. kulutus ei pudonnut huomattavasti, vaan asettui normaalin vaihteluvälin alaosaan. siihen voi vaikuttaa myös lämpötilan nousu ja ajo-olosuhteet. lisäksi nyt oli paljon raskasta liikennettä samaan aikaan, mikä hiukan laski nopeuksia ja rauhoitti ajoa.
        -säilytin ajotyylini suurinpiirtein samana ja nuo poikkeukset ovat voineet ainoastaan vähentää polttoaineenkulutusta (mikä siis pysyi normaalissa vaihteluvälissä). tällä tiedolla ei ole huomattavissa mitään vaikutusta mos2-lisäaineesta.

        jatkan vielä testiä seuraavat neljä tuhatta kilometriä ja sen jälkeen tuleekin öljynvaihto. kulutuksen keskiarvo antaa paremman kuvannon pitkällä välillä, kuin tämä yksittäinen tankkaus.

        poppaaine oikeasti pudottaisi kulutusta niin paljon kuin tuossa väitettiin, niin eiköhän autovalmistajat kilvan määräisi sen pakolliseksi, sen verran oleellinen asia kulutus nykyjään on.

        Aina vaan ihmiset haksahtaa näihin huuhaa-juttuihin, millon se on magneettia bensaletkuun millon joku mömmö. Joko kulutus laskee tai tehot nousee tai molemmat... mutta saahan tyhmää rahastaa vai...


      • liquimolymos2
        ostos-TV:stä nyt! kirjoitti:

        poppaaine oikeasti pudottaisi kulutusta niin paljon kuin tuossa väitettiin, niin eiköhän autovalmistajat kilvan määräisi sen pakolliseksi, sen verran oleellinen asia kulutus nykyjään on.

        Aina vaan ihmiset haksahtaa näihin huuhaa-juttuihin, millon se on magneettia bensaletkuun millon joku mömmö. Joko kulutus laskee tai tehot nousee tai molemmat... mutta saahan tyhmää rahastaa vai...

        varmaankin perustuu ensiksi korvien väliin ja sitten vasta todellisuutteen?


      • öljyukko
        ostos-TV:stä nyt! kirjoitti:

        poppaaine oikeasti pudottaisi kulutusta niin paljon kuin tuossa väitettiin, niin eiköhän autovalmistajat kilvan määräisi sen pakolliseksi, sen verran oleellinen asia kulutus nykyjään on.

        Aina vaan ihmiset haksahtaa näihin huuhaa-juttuihin, millon se on magneettia bensaletkuun millon joku mömmö. Joko kulutus laskee tai tehot nousee tai molemmat... mutta saahan tyhmää rahastaa vai...

        Jos tietäisit enemmän, niin tietäisit myös sen ettei mos2 ole poppa-ainetta. On käytetty jo 40 luvulta saakka ja käyttö lisääntyy kokoajan. Bensiininsäästö vaatimusten takia, sekä siitä syystä että sinkin ja fosforin määrää on jouduttu pienentämään niin jollakin ne on korvattava (mm. boori ja MoDTC). Tulevaisuudessa nähdään mitä muita aineita ne keksii öljyyn lisätä.

        Mos2/MoDTC:n tärkein ominaisuushan ei ole bensiininsäästö vaan lähinnä moottorin kulumisen esto, eli suojaa moottoria silloin kun öljykalvo pettää tai kohteita joita ei voidella hydrodynaamisesti. Pintapaineen kesto siis lisääntyy ja kitka pienenee. Tuossa yllähän sanoin että kulutus tippuu vain noin 0-5% riippuu monesta asiasta.

        Etkö ole ikinä kuullut markkinataloudesta, pörsseistä, osingoista yms? Ei öljyjäkään kannata ylisuunnitella ennekuin on pakko, eli eivät ole molybdeeniä tai muutakaan ylimääräistä öljyyn lisänneet kun on ilmankin ylitetty API ja ACEA luokat, sekä sinkki on paljon halvempaa. Yksinkertaista. Ainoastaan raha ratkaisee.

        Aika monet muut lisäaineet onkin käärmeöljyjä, tämä ei ole vaikkei mikään maata mullistava aine olekkaan.

        PS. Melko suurella todennäköisyydellä sinunkin autosi öljyssä on jo loraus ko ainetta, jos sinulla nyt edes on autoa.


      • öljyukko
        ostos-TV:stä nyt! kirjoitti:

        poppaaine oikeasti pudottaisi kulutusta niin paljon kuin tuossa väitettiin, niin eiköhän autovalmistajat kilvan määräisi sen pakolliseksi, sen verran oleellinen asia kulutus nykyjään on.

        Aina vaan ihmiset haksahtaa näihin huuhaa-juttuihin, millon se on magneettia bensaletkuun millon joku mömmö. Joko kulutus laskee tai tehot nousee tai molemmat... mutta saahan tyhmää rahastaa vai...

        Tuolla ylempänä on linkki jonka laitoin aiemmin. Se on Caterpillarin testi aiheesta, luepa se.


    • käytän

      5vuotta ja lisää aina joka vaihdossa kokopullon

      • vauge vx

        olen huomannut eron. käynnistyy kylmänä todella hyvin ja kylmänä hydraalisten venttiilinnostajien nakutus on poissa. onko Myönteisiä kokemuksia aineesta 5 vuoden ajalta? bensan kulutukseen vaikutti todella myönteisesti. lisäsin aineen nyt uusiin öljyihin.


    • Anonyymi

      Ite lisäsin kokeeksi liqui molyn öljykulutusta ja vuotoja vähentävää ainetta öljtn sekaan kokeeksi ja mitäs tapahtuikaan, öljyä vuotaa pahemmin ku ennemmin ja alkoi myös pakokaasu haista sille että polttaa nyt öljyäki eli en suosittele noita liqui molym litkuja ainakaan oman kokemuksen perusteella kellekkään. No nyt sitte joka tapauksessa uusiin ne tiivisteet ka varmaan venttiilivarren kumitki samalla

    • Anonyymi

      Molybdeenilisäaine on ihan toimiva aine. Toyotan litrainen bensakone piti kylmänä kovaa nakuttavaa ääntä. Laiton lisäaineen öljyn sekaan niin ääni hävisi. Nyt olen ajanut aineet koneessa jo 10000km. Kerran piti lisäainetta lisätä kun ääni palasi, en nimittäin heti maksimimäärä viittä prosenttia laittanut. Polttoaineen kulutukseen en sillä havainnut olevan suurta vaikutusta. Tehoja tuntuu ehkä muutama hevosvoimaa tulleen lisää. Lisäainehan ei korjaa mitään mutta sen avulla pystyn ajamaan tällä romulla vielä.

    • Anonyymi

      Kaiken maailman lisäaineista moottoriöljyn sekaan hyvä vinkki.

      Jos ne olisi oikeasti toimivia, niin miksi iso öljyjätti ei ole ostanut patenttia pois kuleksimasta ja lisännyt tuotetta omaan moottoriöljyyn ja sen jälkeen löisi pelistä pois muut moottoriöljyn valmistajat, koska se oma moottoriöljy olisi paljon parempaa.

      • Anonyymi

        Ei se noin mustavalkoista ole. Esim vanhan auton kuluneessa moottorissa mahdollista että siitä on hyötyä.

        Öljy on kokonaisuus joka suunniteltu tuhansille eri automalleille. Jos ajatellaan yksittäistä autoa missä esim moottori jo kulunut, se uuden puhtaan öljyn kokonaisuus ei välttämättä ole optimaalinen koska sen toimittava myös uusissa autoissa ja tuhansissa muissa malleissa. Onhan liqui molyllä myös se MoS2 öljy missä aine valmiina.

        Vanhaan 300tkm ajettuun autoon kokeilinkerran tuota MoS2 ainetta, moottorisa ei ollut suurempaa vikaa mutta varmasti jo kulunut. Öljynä Gold S 5w-40 ja vaihdoin 6kk välein ohjekirjan mukaan. Mitään tarkkojan mittauksia ei ollut mahdollista tehdä mutta moottori vaikutti kiertävän kevyemmin. Sellainen vaikutelma ainakin tuli ekalla ajolla vaihdon jälkeen kun lisäsin samalla MoS2. Gold S acea a3 ei varsinaisesti ole mikään pienen kitkan öljy kuten esim a5 öljyt, joten voihan se MoS2 vähentää kitkaa säilyttäen kuitenkin kulumissuojan,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe