Koulukiusattuna

Näin se vain on

elämäni on ollut yhtä helvettiä. Itsetuntoa ei ole ollut joten olen antanut toisten riepotella minua niinkuin haluavat. Nimenomaan olen antanut, en anna enää. Mutta elämästäni meni hukkaan yli 25 vuotta koulukiusaamisen seurauksien takia. Nyt, yli 40-vuotiaana on todella rankkaa aloittaa kaikki alusta. Jos olisin yksin niin muuttaisin jonnekkin missä kukaan ei tunne minua, mutta nyt en voi.
Olen antanut anteeksi kiusaajistani niille kahdelle jotka aikuisena kävivät pyytämässä anteeksi. Se vaan ei muuttanut enää sitä mikä minusta oli tullut. Olen katkera.

3

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Still alive

      Kiusaajat ovat kyllä pahinta pohjamutaa omasta mielestä. Heillähän on itsellä yleensä aina huono olla tai muita ongelmia joita sitten purkavat raukkamaisesti toisiin. Pelkureita jotka syyttävät toisia omasta surkeudestaan. Nuo idiootit ei lainkaan ymmärrä kuinka vakavia ja pitkäkantoisia seurauksia teoillaan voi aiheuttaa, pahimmillaan juuri pilata toisen elämän.

      Itsekin olen ollut koulukiusattuna lähes koko kouluaikani. Itsetunnon menetys ja myöhemmin ilmentynyt paha masennus olivat tuosta seurausta. Nyt alkaa edes vähän näkymään valoa tunnelin päässä, vaikka pitkä prosessihan se on.

      Nykyisin tulee välillä jotain vanhoja koulukiusaajiani vastaan kaupungilla, ja kyllähän siinä käsi meinaa väkisinkin puristua nyrkkiin. Anteeksi ei ole tarvinnut edes harkita antavansa kun ei kukaan ole pyytänytkään anteeksi.

      Voimia sulle, toivottavasti jaksat vielä yrittää aloittaa alusta!

      • yh-kiusattu

        avioeron jälkeen. Mutta joka ikisen asian kanssa on pitänyt taistella, nyt vasta, vuosia eron jälkeen osaan pitää puoleni niin että minusta ei saa sellaista kuvaa että heti kohta suositellaan terapiaa. Koulukiusaamisen seurauksena menin naimisiin vaikken rakastanut miestä, vain jotta en jäisi yksin.
        Olen omille lapsilleni puhunut kiusaamisesta ja kiusatuksi tulemisesta ja seurauksista ihan pienestä asti. Moni asia on muuttunut esim. kouluissa ajan kuluessa, mutta kiusaaminen tuskin loppuu koskaan kokonaan jos me, aikuiset emme omien lastemme suhteen aloita asian hoitamista. Jos joka ikinen vanhempi puhuisi lapsilleen pienestä asti miksi ei saa kiusata, moni asia olisi toisin. Lapsi on harvoin omasta syystään niin ilkeä että ei ymmärrä pahoittavansa toisen mielen. Jostain se oppi tulee.


      • mia123
        yh-kiusattu kirjoitti:

        avioeron jälkeen. Mutta joka ikisen asian kanssa on pitänyt taistella, nyt vasta, vuosia eron jälkeen osaan pitää puoleni niin että minusta ei saa sellaista kuvaa että heti kohta suositellaan terapiaa. Koulukiusaamisen seurauksena menin naimisiin vaikken rakastanut miestä, vain jotta en jäisi yksin.
        Olen omille lapsilleni puhunut kiusaamisesta ja kiusatuksi tulemisesta ja seurauksista ihan pienestä asti. Moni asia on muuttunut esim. kouluissa ajan kuluessa, mutta kiusaaminen tuskin loppuu koskaan kokonaan jos me, aikuiset emme omien lastemme suhteen aloita asian hoitamista. Jos joka ikinen vanhempi puhuisi lapsilleen pienestä asti miksi ei saa kiusata, moni asia olisi toisin. Lapsi on harvoin omasta syystään niin ilkeä että ei ymmärrä pahoittavansa toisen mielen. Jostain se oppi tulee.

        itselläkin on kiusaamiskokemus ala-asteelta ja myöhemmin tajusin, että halusivat sanoa omia mielipiteitään. olivat kuulleet ennustuksia. toisaalta miellyttävämpää olisi että useampi ihminen tulisi sanomaan tiettyjä asioita eikä niin että ne "juurtuu" aivoihin. ehkäpä sitten elämä on niin kovaa, että asiat pitää sanoa ikävällä tavalla, ettei muut sitten ole turhan kateellisia tms.
        ikävät kokemukset tosiaan tahtoo muistaa, hyvätkin muistaa muttei niin vahvasti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5165
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3247
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe