elämäni on ollut yhtä helvettiä. Itsetuntoa ei ole ollut joten olen antanut toisten riepotella minua niinkuin haluavat. Nimenomaan olen antanut, en anna enää. Mutta elämästäni meni hukkaan yli 25 vuotta koulukiusaamisen seurauksien takia. Nyt, yli 40-vuotiaana on todella rankkaa aloittaa kaikki alusta. Jos olisin yksin niin muuttaisin jonnekkin missä kukaan ei tunne minua, mutta nyt en voi.
Olen antanut anteeksi kiusaajistani niille kahdelle jotka aikuisena kävivät pyytämässä anteeksi. Se vaan ei muuttanut enää sitä mikä minusta oli tullut. Olen katkera.
Koulukiusattuna
3
665
Vastaukset
- Still alive
Kiusaajat ovat kyllä pahinta pohjamutaa omasta mielestä. Heillähän on itsellä yleensä aina huono olla tai muita ongelmia joita sitten purkavat raukkamaisesti toisiin. Pelkureita jotka syyttävät toisia omasta surkeudestaan. Nuo idiootit ei lainkaan ymmärrä kuinka vakavia ja pitkäkantoisia seurauksia teoillaan voi aiheuttaa, pahimmillaan juuri pilata toisen elämän.
Itsekin olen ollut koulukiusattuna lähes koko kouluaikani. Itsetunnon menetys ja myöhemmin ilmentynyt paha masennus olivat tuosta seurausta. Nyt alkaa edes vähän näkymään valoa tunnelin päässä, vaikka pitkä prosessihan se on.
Nykyisin tulee välillä jotain vanhoja koulukiusaajiani vastaan kaupungilla, ja kyllähän siinä käsi meinaa väkisinkin puristua nyrkkiin. Anteeksi ei ole tarvinnut edes harkita antavansa kun ei kukaan ole pyytänytkään anteeksi.
Voimia sulle, toivottavasti jaksat vielä yrittää aloittaa alusta!- yh-kiusattu
avioeron jälkeen. Mutta joka ikisen asian kanssa on pitänyt taistella, nyt vasta, vuosia eron jälkeen osaan pitää puoleni niin että minusta ei saa sellaista kuvaa että heti kohta suositellaan terapiaa. Koulukiusaamisen seurauksena menin naimisiin vaikken rakastanut miestä, vain jotta en jäisi yksin.
Olen omille lapsilleni puhunut kiusaamisesta ja kiusatuksi tulemisesta ja seurauksista ihan pienestä asti. Moni asia on muuttunut esim. kouluissa ajan kuluessa, mutta kiusaaminen tuskin loppuu koskaan kokonaan jos me, aikuiset emme omien lastemme suhteen aloita asian hoitamista. Jos joka ikinen vanhempi puhuisi lapsilleen pienestä asti miksi ei saa kiusata, moni asia olisi toisin. Lapsi on harvoin omasta syystään niin ilkeä että ei ymmärrä pahoittavansa toisen mielen. Jostain se oppi tulee. - mia123
yh-kiusattu kirjoitti:
avioeron jälkeen. Mutta joka ikisen asian kanssa on pitänyt taistella, nyt vasta, vuosia eron jälkeen osaan pitää puoleni niin että minusta ei saa sellaista kuvaa että heti kohta suositellaan terapiaa. Koulukiusaamisen seurauksena menin naimisiin vaikken rakastanut miestä, vain jotta en jäisi yksin.
Olen omille lapsilleni puhunut kiusaamisesta ja kiusatuksi tulemisesta ja seurauksista ihan pienestä asti. Moni asia on muuttunut esim. kouluissa ajan kuluessa, mutta kiusaaminen tuskin loppuu koskaan kokonaan jos me, aikuiset emme omien lastemme suhteen aloita asian hoitamista. Jos joka ikinen vanhempi puhuisi lapsilleen pienestä asti miksi ei saa kiusata, moni asia olisi toisin. Lapsi on harvoin omasta syystään niin ilkeä että ei ymmärrä pahoittavansa toisen mielen. Jostain se oppi tulee.itselläkin on kiusaamiskokemus ala-asteelta ja myöhemmin tajusin, että halusivat sanoa omia mielipiteitään. olivat kuulleet ennustuksia. toisaalta miellyttävämpää olisi että useampi ihminen tulisi sanomaan tiettyjä asioita eikä niin että ne "juurtuu" aivoihin. ehkäpä sitten elämä on niin kovaa, että asiat pitää sanoa ikävällä tavalla, ettei muut sitten ole turhan kateellisia tms.
ikävät kokemukset tosiaan tahtoo muistaa, hyvätkin muistaa muttei niin vahvasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808