"Helsingistä Tallinnaan matkalla oleva Eckerö Linesin autolautta Nordlandia on juuttunut jäihin Suomenlahdella. Aluksella on 850 matkustajaa".
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1895814
Suomenlahden jäätilanne on tällä hetkellä pahempi kuin moniin vuosiin. Nordlandian lisäksi useat Vuosaaren satamaan pyrkivät rahtilaivat ovat jääneet jäiden puristuksiin.
Nyt tämä ilmastonlämpeäminen täytyy saada pysäytettyä ja heti ! Päättäjät kokoustamaan helsinkiin ja heti !
850 laivamatkustajaa jäidenvankina
59
8517
Vastaukset
- maalaisjärjellä
eipä auta enää pyristellä ilmaston lämpeämistä vastaan. päättäjät ovat siitä keksineet uuden tavan kerätä verorahoja ja mitä enempi tutkijat lietsovat ilmaston muutosta sitä enempi he saavat rahoitusta.
ilmaston muutos on mielestäni enimmäkseen paskapuhetta!
on täällä ennen ihmistäkin ollut kylmiä ja kuumia aikoja.- sairas maapallo
joo saastutetaan vaa rauhassa,hakataa sademetsät,tapetaa eläimet ja ittemme samalla.sellastaha se on ennenki ollu.nou panik, kuolema kuittaa univelat.oikein fiksua ja kivaa.
- Että näin
sairas maapallo kirjoitti:
joo saastutetaan vaa rauhassa,hakataa sademetsät,tapetaa eläimet ja ittemme samalla.sellastaha se on ennenki ollu.nou panik, kuolema kuittaa univelat.oikein fiksua ja kivaa.
Huomasin ironiasi. On pakkotodeta että olen samaa mieltä. Kohta meille käy kuin otsikossa. Ja meno sen kuin kiihtyy. V*ttu mua hävettää etukätteen minkälaisen maailman me jätetään MEIDÄN lapsille. En oo kyllä itsekkään mikään enkeli mutta ei ne näytä olevan muutkaan.
Olen samaa mieltä eli paskapuhetta koko homma. Kuinkas monta risupartaa on laskenut niinkin yksinkertaisen asian että jos pallon painopiste muuttuu niin mitäs tapahtuu. Parikymmentä vuotta (tai neljakymmentä) sitten oli mahoton haloo kun neukut meinas valjastaa maapallon vedet sähkön tuotantoon. Silloiset insinöörit olivat niin viisaita että osasivat laskea kallistuskulman massojen muuttumisen takia. Nyt on kaikenlaisia tietokoneohjelmia entisten laskuutikkujen sijaan ja sääennustajillakin on supertietokoneet entisten etanoiden, lintujen, sammakoiden ja piippujen sijaan.
Eli: Maapallon akseli muuttuu siten että napajäätiköt sulavat. Sitten akseli suhteesa aurinkoon muuttuu taas koska ko alueet jäätyvät. Thats it.
Ei se haittaa mitään jos eläinkunta kuolee (ml ihminen).
Hyvää matkaa "arktiselle suomenlahdelle".
- The_Evil_Of_Silence
Viimeksi ollut sellainen risteily, joka jumittui mereen moneksi päiväksi potkurin vian vuoksi, asiakkaat saivat pitää ilmaisen hemmotteluloman moneksi päiväksi! Minua käy kateeksi! >;P
- Viinaa riittää
Eckerö Line ottaa rennosti: "Matkustajille tarjoillaan parhaillaan lounasta"
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/01/30134
Alus on useita tunteja myöhässä. Saapumisajankohta riippuu siitä, koska laiva saadaan irrotettua.
- Matkustajista pidetään huolta ja heille tiedotetaan säännöllisesti tilanteesta. Laivalla on rauhallinen tunnelma ja matkustajille tarjoillaan parhaillaan lounas, Eckerö Linen toimitusjohtaja David Lindström kertoo.- suhtautuu näihin
ilmaisiin launaisiin vai meneekö samaan kastiin poliitikkojen verottomien kulukorvausten kanssa?
- onko tuttu sana
suhtautuu näihin kirjoitti:
ilmaisiin launaisiin vai meneekö samaan kastiin poliitikkojen verottomien kulukorvausten kanssa?
Ne voi olla verovapaalla vyöhykkeellä nuija!
- vanha merikarhu
Ja porauslautan hyteissä harrastetaan haureutta kun on enemmän aikaa ryypiskelyn lisäksi.
- Suhupolitautinen
Jakaako Eckerö Line myös ilmaiset kondoomit matkustajille ?
- Nyt heti!
Suhupolitautinen kirjoitti:
Jakaako Eckerö Line myös ilmaiset kondoomit matkustajille ?
vejättele kätee!
- sekoomusta
Suhupolitautinen kirjoitti:
Jakaako Eckerö Line myös ilmaiset kondoomit matkustajille ?
Pakoloisijoita kuitenkin puolillaan. Hotellit eivät määräänsä enempää vedä esim. Holmlundin veljen ei vielä valmis. Kanoillakin munimis urakka kusee,ei kerkee enempää. Fazerilla leivänpaahtimet jo sulavat kuin Tsernobylin katastrofissa. Tarvii kohta palomiehii.?
- .
Nyt heti! kirjoitti:
vejättele kätee!
.
- Nollåtta
http://www.marinetraffic.com/ais/
^tuossa reaaliaikainen laivatilanne merillä. - .
.
- eipä haittaa
kun uppoaisi, rosvojen paluu/hakureissulle onnellinen loppu.
- Lancaster
eipä haittaa kirjoitti:
kun uppoaisi, rosvojen paluu/hakureissulle onnellinen loppu.
EIpäs mä ihmettele yhtään,kun Suomeessä riitttä niitä päästä sairaita ihmisija,
eipä haitta.kyllä se siitä !!!!!!!!! - d
MIKX?
- jokiviikinki
Jo vuonna 1979 pidin luonnollisena, että suunnitelmataloudessakin on luonto.
Neuvostoliittolainen laivamme, Kapitain joku- , jumiutui vuorokaudeksi.
Tällä tutulla Tallinnan väylällä.
Jäänmurtaja heitti välillä sitä kuin tikkua uuteen paikkaan kallelleen,
ja kävi muualla siivoamassa sumaa.
Tietoa ja kuulutuksia matkustajille ei ollut edes venäjäksi,
mutta koimme tilanteen normaaliksi. "Njarmalna, harasoo."
Nukuin konehuoneen ritiläportaikossa, turvallisin mielin.
Ilmastomuutoksen suhteen ei pidä heittäytyä vastuusta.
Ennen vastaan väittämistä on opiskeltava, mistä on kysymys.
Arvostan hitaita ja taloudellisia laivoja,
Eckerön Nordlandia on ystävällisin. Eli luonnolle vähiten paha.
Leppoisa ja sopeutuva, kuten valikoiva matkustajakin.
Konetehoa ja kiirettä käyttäen luonto tulee vastaamaan voimalla,
tulevaisuudessa kovemmilla sään vaihteluilla.- aikoja!
Puhumattakaan Turku-Tukholma -reitin pienistä paateista...
oli oikein romanttista!!
- miu mau
uikoon maihin kun on lähteneet retkilleen
- Kippari.
Mitä tuota valittelemaan, onhan laivalla ruokaa ja juomia! En vain usko, että laivayhtiöt antavat ilmaista ruokaa, vaikka laivat myöhästelisivät. Lentoyhtiöt kyllä joutuvat korvaamaan myöhästymisiä.
- buumanni
Ei laivayhtiö pysty määräämään jäätilannetta, ei myrskyä eikä muita luonnonilmiöitä. Miksi se olisi korvausvelvollinen? Kyllä korvauksen kärttäjä on mentävä taivaan portin sossuluukulle rahojaan peräämään. Ja eihän tässä Nordlandian jäissä olossa mitään harmia ollut. Ruokaa ja muuta viihdykettä oli. Nyt sitten Viron Tarmo-särkijä hoitaa hommat ja kohta Tallinnaa keula on.
- green pees
kuka ne rahat vie,kun myyvät näitä päästöjä ja ostavat niitä
- muuttuuko
Köpiksen kokouksessa oli tehoa...
- Jusu-081
nyt enemman aikaa loytaa se partneri jota sitten mahdollisesti menna panemaan sinne wc-tiloihin..
- ei enää palaa..
Jusu-081 kirjoitti:
nyt enemman aikaa loytaa se partneri jota sitten mahdollisesti menna panemaan sinne wc-tiloihin..
jäissä kiinne yön-yli monet kerrat ja reitti muutettiin kulkemaan lähemmäs pietaria. ein viikoknloppuisin kome neljä toyota-datsun käytettyä autoa tallinaan myyntiin. oli rahaa ja hyvä kate.. suomessa n. 10 vuotta vanha auto maksoi n. 4000 fim... ja tallinnassa siitä sai n. 4000 D-markkaa ja kivaa oli, pilu siihen aikaan oli halpaa... eiku odavat hinad..
se ilmaston muutos on vaan rahastusta eikä todellista!!!huuhaata koko touhu!!!!tottakai ilmasto muuttuu niin se on aina tehnyt mm jääkaudet yms ei sitä ihmiset voi muuttaa!!ja lähen itekki ens viikolla laivalle niin hyvä vaan jos jumii jäihin-kestää juhlat sentään kauemmin -ja "viher-peukalo-hipit" älkää ees viittiä vastata ja väitellä tuosta
- voimaa lisää
Nordlandia on liian heikkotehoinen jäissäkulkemiseen. Toiset samaa reittiä kulkevat irroittivat sen, ohikulkiessaan.
- Kuikkamaakari
Jaa-a, taidat olla ammattikoulun käyneitä. Vai jäikö peräti peruskouluun?
- retkikunta
voimaa lisää kirjoitti:
Nordlandia on liian heikkotehoinen jäissäkulkemiseen. Toiset samaa reittiä kulkevat irroittivat sen, ohikulkiessaan.
On tuhlausta tehdä äärimmäisiä ajoneuvoja.
Sitä varten ovat jäänmurtajat ja aura-autot.
Tehokas laiva ei kulje pienin päästöin.
Laivan ja auton valintaperusteita. - 34 rekkaa tehoa
voimaa lisää kirjoitti:
Nordlandia on liian heikkotehoinen jäissäkulkemiseen. Toiset samaa reittiä kulkevat irroittivat sen, ohikulkiessaan.
Normandia laivasssa on päämoottorissa tehoa 15300 kwh = 16830 hv
Laivan pituus 153 m => kylkien yhteispituus 306 m
Moottoriteho / kylkimetri on 55 hv/metri...ja laiva ei kulje..Uskomatonta ja uutisissa näki, että aivan olematon potkurivirta takana. Näinköhän tämä laiva on liikenteessä vain apumoottoreiden turvin ja päämoottori on rikki? - se kosaanilla
voimaa lisää kirjoitti:
Nordlandia on liian heikkotehoinen jäissäkulkemiseen. Toiset samaa reittiä kulkevat irroittivat sen, ohikulkiessaan.
sulas meinaan jos sitä keyla piikkikiä sieltä sisä puolelta hehkuttas :)
Kuikkamaakari kirjoitti:
Jaa-a, taidat olla ammattikoulun käyneitä. Vai jäikö peräti peruskouluun?
kyllä oon kouluja käyny mut ite oot joku jolle vihree puu on kaveri ja pilvee sätkään hippi
- Kissa-Kissa
retkikunta kirjoitti:
On tuhlausta tehdä äärimmäisiä ajoneuvoja.
Sitä varten ovat jäänmurtajat ja aura-autot.
Tehokas laiva ei kulje pienin päästöin.
Laivan ja auton valintaperusteita.Oikein ajateltu ja Nordlandialla on Itämeren paras tax free myymälä, samat erusteet
terv Marja S - on syvältä hanurista
34 rekkaa tehoa kirjoitti:
Normandia laivasssa on päämoottorissa tehoa 15300 kwh = 16830 hv
Laivan pituus 153 m => kylkien yhteispituus 306 m
Moottoriteho / kylkimetri on 55 hv/metri...ja laiva ei kulje..Uskomatonta ja uutisissa näki, että aivan olematon potkurivirta takana. Näinköhän tämä laiva on liikenteessä vain apumoottoreiden turvin ja päämoottori on rikki?Ensinnäkin: 15300 kw=20517 hp
Toiseksi: Laivan paino on yli 20 tuhatta tonnia, 34 rekkaa painaa alle 2 tuhatta tonnia
kolmanneksi: tuulen painaman jään voima on jotain, mitä sinä et tajua
Neljänneksi: Apumoottoreilla tehdään sähköä, ei pyöritetä potkuria
Viidenneksi: uskomaton ja olematon olet sinä
terveisin
merikapteeni 30 vuoden kokemuksella - ¤¤¤¤k¤¤¤
on syvältä hanurista kirjoitti:
Ensinnäkin: 15300 kw=20517 hp
Toiseksi: Laivan paino on yli 20 tuhatta tonnia, 34 rekkaa painaa alle 2 tuhatta tonnia
kolmanneksi: tuulen painaman jään voima on jotain, mitä sinä et tajua
Neljänneksi: Apumoottoreilla tehdään sähköä, ei pyöritetä potkuria
Viidenneksi: uskomaton ja olematon olet sinä
terveisin
merikapteeni 30 vuoden kokemuksellaMääki oon kapu meittin "TERH SAIMANNILLA".......
34 rekkaa tehoa kirjoitti:
Normandia laivasssa on päämoottorissa tehoa 15300 kwh = 16830 hv
Laivan pituus 153 m => kylkien yhteispituus 306 m
Moottoriteho / kylkimetri on 55 hv/metri...ja laiva ei kulje..Uskomatonta ja uutisissa näki, että aivan olematon potkurivirta takana. Näinköhän tämä laiva on liikenteessä vain apumoottoreiden turvin ja päämoottori on rikki?Nykyisin tehon yksikkö ei olekkaa enää hevosvoimat, kilowatit eikä momentit vaan TUKIAISET. Ehdotankin että uusi tehon yksikkö lyhennetäänkin (suomeksi) EUSUPPO, englanniksi EUSUP eli sellainen mikä laitetaan pyllyyn. Saako idea kannatusta???
- ajokoulu
Tietoa laivasta ja sen käytöstä:
http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploads/6q7b9s.pdf
Sivulta 14 alkaen selviää, millaista se "ratin pyörittäminen" on.
Ei ole yksinkertaista surffaamista.
Siinä onnettomuudessa oli syynä hinaajan moka ja tuulen voima.
Tämä jäihin juuttuminen johtuu tuulen kasaamista jäistä.
Itämeren jäätilanne on tilastoihin verrattuna normaalia ohuempi.
Nordlandian matkustajana voi olla turvallisin mielin,
ja hyvällä omallatunnolla päästöjen suhteen.- Symppa71
Hienoa, että Itämerellä kilpailevat yritykset tulevat oikeasti avuksi. Kyseessä ei ole mikään ohitus vain tarkoituksellinen auttaminen. Sama tapahtuu, kun joku matkustaja joutuu mereen tai uskotaan joutuneen mereen. Lähin alus tulee apuun. Silja Sympony on avustanut tällaisissa tilanteissa usein, vaikka alus on saapuneet "yöllisen pelastusoperaation" vuoksi myöhässä määränpäähän.
Nyt taas kirjoitellaan kaiken näköisiä höpihöitä ilmastosta ja sen muutoksista. Nyt yritetään onanoida sellaisellakin asialla kuin "maakaasu"-käyttöiset laivat sun muut purjelaivat. HUUHAA. Aivan sama kuin se että joku puupää luulee että tässä maassa ei tervita ydinvoimaa. (Juttu jäi kesken....jatkan)
- sgt sgt
Eli maihinnoususta ei sitten tullutkaan mitään!!!!!!
- litrahuuli,.........
nii kaua ko viinaa ja vittua riittää, olkoo laiva vaikka juhannuksee
- peeaaa
Jos kasvihuoneilmiö menee tätä rataa ensitalvena ei alle -30 pakkasia taida olla. Täytynee hankkia iglunrakennus välineet ja susiturkki jo pärjätään tässä lämpöisessä ilmastossa. Ne tulee pian etelä euroopasta suomeen lämmittelemään.
- normaali ihminen
paatostelemista koko ilmaston lämpiäminen ja nyt tämä ihan normaali talvi johon ovat kuuluneet yli -30"c pakkaset jotka ovat sekoittaneet mm vr n hienon kaluston joka on suunniteltu toimimaan lämpimässä ilmastossa on takkuillut on saanut nämä luontolasset pois tolaltaan eihän tämä nuorempi sukupolvi voi millään tietää millaista suomessa oli sotaaikana oli täällä silloinki melkein -40"c pakkasia ei se ole tavatonta että suomessa on talvella hyvinkin kylmää ja vielä tuulta siihen päälle.Turhaa tässä on alkaa vouhottaa vihernenien mistään ilmaston lämpenemisestä se on niitten hermoheikkojen tutkijoitten höpinää:( sellaiset höpinät voi jättää omaan arvoonsa!
- Matkustajana
Toiminnasta!!!
Aivan täyden kympin arvoinen suoritus varustamolta!!
Jos olis kyse esim. Finnairista, he vetoaisivat oitis fors majeur olosuhteisiin.
Jääolosuhteet, joihin kuuluu reitin avaaminen ja auki pito eivät ole varustamon asia, mutta silti he huolehtivatmatkustajistaankuinkanaemo poikasistaan. Esimerkillistä toimintaa, ottakoot Baltic ja Wiking oppia!
Kiitos Eckerölinjalle, tulen tästedeskin käyttämään paattianne!
- hahahahahaha
Laivoja on Suomenlahti pullollaan juuttuneina jäihin. MIkä tuosta matkustajalaivasta tekee nyt niin erikoisen??? hei haloo...talviko yllätti.
- Keynex
ajatelkaa, jos jotkut ihmiset kuolevat sinne paleltumisesta. kuulin huhuja että kaupungilla kävelee ihmisiä ristiselkä paljaana, ja seidän munuaisensa ovat jäässä. voi olla että nuo ihmiset siellä voivat kuolla kylmyyteen.
- kulkulkulki
Keynex kirjoitti:
ajatelkaa, jos jotkut ihmiset kuolevat sinne paleltumisesta. kuulin huhuja että kaupungilla kävelee ihmisiä ristiselkä paljaana, ja seidän munuaisensa ovat jäässä. voi olla että nuo ihmiset siellä voivat kuolla kylmyyteen.
Tuohon paleltumiseen ainakin kaupungilla on kyllä "loukatun suostumus". Mitäs typeryyttään ittesä palelluttaa. Laivalla ei varmaan paleltuminen se suurin ongelma ole. Jos niin pitkälle menisi, niin eiköhän ne osaisi apua pyytää. Tai no, et tainnut Keynex ihan tosissasi ollakkaan:)
- xxxxooooo
Keynex kirjoitti:
ajatelkaa, jos jotkut ihmiset kuolevat sinne paleltumisesta. kuulin huhuja että kaupungilla kävelee ihmisiä ristiselkä paljaana, ja seidän munuaisensa ovat jäässä. voi olla että nuo ihmiset siellä voivat kuolla kylmyyteen.
Ai missä???
Keynex kirjoitti:
ajatelkaa, jos jotkut ihmiset kuolevat sinne paleltumisesta. kuulin huhuja että kaupungilla kävelee ihmisiä ristiselkä paljaana, ja seidän munuaisensa ovat jäässä. voi olla että nuo ihmiset siellä voivat kuolla kylmyyteen.
Asun Helsingissä ja voin sanoa että vika ei ole munuaisissa vaan vanhemmissa. He ovat siittäneet lapsen ja "yrittäneet" kasvattaa hänestä kansalaisen. Menepä käymään vaikka Helsingin Kontulassa tai vaikka Kallion kaupungiossa tai Turussa tai Tampereella. Olen vilåpittömästi sitä mieltä että hyödyttömät oliot kuuluisi laittaa vieroitushoitoon siperiaan kunnes ovat yhteikuntakelpoisia. (Hinta suomessa lääkkeineen, vuokrineen sun muineen ehkä noin 2000 E/kk (sis.alv)) Siperiasta hoidon saisi 2E/kk (sis.alv). Siinä häipyy eduskunnan pelkäämät eläkekustannukset.
kuka teille antoi luvan????poliisiko??winter on sisäpiirin juttuja ja salassa olo velvollisuun on kaikilla olla vaikka laiva uppoo
- Tarx
He ovat siellä omasta vapaasta tahdostaan. Turha syyttää ilmaston lämpenemistä mutta Ilmaston muutosta voi kyllä pitää totena. Siitä olen kirjoittanut Ilmastonmuutos palstalla ja kohta enemmän omalla ploki sivustollani.
Ja turha tehdä heistä sankaritarinoita.- Mukana jäissä
Oli juuttuneena samaan aikaan Nordlandian kanssa jäihin?
Rahtilaivoja kylläkin, mutta matkustaja-aluksella on tiukat aikataulut, jotka menivät tuon juuttumisen vuoksi uusiksi, se siitä teki niin erikoisen tapauksen. Vielä erikoisemmaksi tapaus nousi uutisissa sen vuoksi, että varustamo ja laivan henkilökunta tiedoittivat riittävästi tilanteesta ja huolehtivat matkustajien kaikinpuolisesta hyvinvoinnista mallikkaasti. Mainitse jokin toinen yhtiö joka on menetellyt yhtä asiakaslähtöisesti?
Kiitos Eckerölinjan henkilöstölle!
- MULLIKAN
Lämminkös se jäädytti järvet ja meret....hitsi. Sais kelit jo lämmetä p....le!!!!
- ruotsiin? norjaan?
Mikäs siellä on vetää laivayhtiön piikkiin soodaa ja syödä. Ja satamassa täyttää korvaushakemus kalliista menetetystä ajasta ja krapulasta.
- frankki tr
juuri kyseiseltä reissulta! kuuntelit karaokea ja taisitpa laulaakin.. seurassasi oli sinua vanhempi nainen ja kaksi "herrasmiestä" jotka onnistuit lemppaamaan.. katseemme kohtasivat monta kertaa (baarin puolella ja baariaulassa) eli huomasit minut ja minä todellakin huomasin sinut ;) Ilmoita tänne jos tunnistat itsesi niin
laitan meili osoitteeni perään ja keksitään jotain kivaa :)
- massimarjut1
Paljon hyviä bonuksia, MYÖS ILMAISTA PELIRAHAA! http://tinyurl.com/free18bonus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433374Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162455Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3622450Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811700- 861375
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541060SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69966- 73906
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.25742Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4684