Sortavalassa vaadittiin liittymistä Suomeen
21
431
Vastaukset
- huuhaaporukkaa
on riittänyt. Kuten vaikka nuo 70-luvun taistolaiset joidenka mielestä Suomen pitäisi liittyä Suureen ja mahtavaan Neuvostoliittoon.
Toisekseen minä en huoli noita Sortavalan ja Lahdenpohjan resupekkoja suomalaisen sosiaalihuollon risteiksi.- Jouko Piho.
JoukoPiho kirjoitti:
Tervetuloa osaksi Suomea!
Millään tavalla pyrkimättä olemaan ilkeä, niin missä määrin sinä pidät uskottavana näkemystäsi siitä, että kolmas maailmansota palauttaa luovutetun Karjalan. Sinun kohdallasi on ainakin aikaisemmin ilmennyt väittämiä mitkä ihmetyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa. Mutta jos sopii, niin selität osapuilleen ymmärrettävällä tavalla (ilman minkäänlaista uskonnollista liittymää tulevaan) yhteyden kolmannesta maailmansodasta ja Karjalan palautuksesta. Kiitos.
Jouko Piho. kirjoitti:
Millään tavalla pyrkimättä olemaan ilkeä, niin missä määrin sinä pidät uskottavana näkemystäsi siitä, että kolmas maailmansota palauttaa luovutetun Karjalan. Sinun kohdallasi on ainakin aikaisemmin ilmennyt väittämiä mitkä ihmetyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa. Mutta jos sopii, niin selität osapuilleen ymmärrettävällä tavalla (ilman minkäänlaista uskonnollista liittymää tulevaan) yhteyden kolmannesta maailmansodasta ja Karjalan palautuksesta. Kiitos.
Ei ole ihan oikein, että minun pitäisi kirjoittaa jostakin asiasta ilman minkäänlaista uskonnollista liittymää, kun minulle kaikkiin asioihin liittyy uskonnollinen näkökulma.
Mutta koetetaan.
Historia opettaa meille, että kun rauhan aikoina harvemmin tapahtuu mitään suurempia muutoksia kansojen rajoissa, niin sotien aikana sellaisia rajamuutoksia tapahtuu sitäkin enemmän ja esim. täysin uusia valtioita syntyy.
Näin kävi Ensimmäisen maailmansodan aikana, jonka jälkeen syntyi monia uusia valtioita. Niiden joukossa oli mm. Suomi. Ilman Ensimmäistä maailmansotaa ja myös ilman Venäjän vallankumousta voi hyvinkin olla, että Suomen itsenäistyminen ei olisi voinut tapahtua.
Samoin jo sitä ennen Suomen noin 700-vuotinen yhteys Ruotsin kanssa katkesi sodan jälkeen, kun Ruotsi-Suomi hävisi Venäjälle Suomen sodassa ja Suomi joutui osaksi Venäjää v. 1809.
Näin oli myös Toisen maailmansodan jälkeen. Suomi sai nykyiset rajansa ja menetti mm. Karjalan sodan takia.
Tämän takia ajattelen, että seuraavakin muutos Suomen rajoissa ja myös Karjalan saaminen takaisin tapahtuu sodan yhteydessä eli Kolmannen maailmansodan jälkeen.
Minun ja monen muun skenaario on sellainen, että Venäjä vahvistuu tulevina vuosina ja tulee jossain vaiheessa aloittamaan Kolmannen maailmansodan hyökäten sekä Israelin, USAn että Euroopan kimppuun, jolloin Suomi joutuu taas tahtomattaan sodan keskelle.
Tällä kertaa voi käydä kuitenkin niin, että Suomen kamaralla ei käydä suuria taisteluita, koska Suomen valtiojohto tulee suostumaan Venäjän pyyntöön Itä- ja Pohjois-Suomen miehitys- ja kauttakulkuoikeudesta. Eli Venäjällä ei ole intressiä tuhota Suomea, vaan saada Suomen alue itselleen puskurialueeksi sekä saada Suomen alue itselleen kulkuväyläksi Venäjän armeijan marssiessa kohti Norjan merta Pohjois-Ruotsin ja Pohjois-Norjan kautta.
Kaikki sodat loppuvat aikanaan. Venäjä ei tule voittamaan aloittamaansa Kolmatta maailmansotaa. Venäjä häviää sen ja sen armeijan rippeet ajetaan syvälle Venäjälle.
Tässä tilanteessa Venäjä on suuren heikkouden, sekasorron ja sisällissodan vallassa, kun kaikki syyttävät toisiaan tappiosta. Silloin Suomella on mahdollisuus ottaa haltuunsa Suomelle kuuluvat alueet ja saada aikaan siellä järjestystä, koska paikallinen hallinto on täydellisesti romahtanut.
Toivottavasti tämä ei-uskonnollinen selitys antaa jotakin valoa kysymykseesi.- skenario
JoukoPiho kirjoitti:
Ei ole ihan oikein, että minun pitäisi kirjoittaa jostakin asiasta ilman minkäänlaista uskonnollista liittymää, kun minulle kaikkiin asioihin liittyy uskonnollinen näkökulma.
Mutta koetetaan.
Historia opettaa meille, että kun rauhan aikoina harvemmin tapahtuu mitään suurempia muutoksia kansojen rajoissa, niin sotien aikana sellaisia rajamuutoksia tapahtuu sitäkin enemmän ja esim. täysin uusia valtioita syntyy.
Näin kävi Ensimmäisen maailmansodan aikana, jonka jälkeen syntyi monia uusia valtioita. Niiden joukossa oli mm. Suomi. Ilman Ensimmäistä maailmansotaa ja myös ilman Venäjän vallankumousta voi hyvinkin olla, että Suomen itsenäistyminen ei olisi voinut tapahtua.
Samoin jo sitä ennen Suomen noin 700-vuotinen yhteys Ruotsin kanssa katkesi sodan jälkeen, kun Ruotsi-Suomi hävisi Venäjälle Suomen sodassa ja Suomi joutui osaksi Venäjää v. 1809.
Näin oli myös Toisen maailmansodan jälkeen. Suomi sai nykyiset rajansa ja menetti mm. Karjalan sodan takia.
Tämän takia ajattelen, että seuraavakin muutos Suomen rajoissa ja myös Karjalan saaminen takaisin tapahtuu sodan yhteydessä eli Kolmannen maailmansodan jälkeen.
Minun ja monen muun skenaario on sellainen, että Venäjä vahvistuu tulevina vuosina ja tulee jossain vaiheessa aloittamaan Kolmannen maailmansodan hyökäten sekä Israelin, USAn että Euroopan kimppuun, jolloin Suomi joutuu taas tahtomattaan sodan keskelle.
Tällä kertaa voi käydä kuitenkin niin, että Suomen kamaralla ei käydä suuria taisteluita, koska Suomen valtiojohto tulee suostumaan Venäjän pyyntöön Itä- ja Pohjois-Suomen miehitys- ja kauttakulkuoikeudesta. Eli Venäjällä ei ole intressiä tuhota Suomea, vaan saada Suomen alue itselleen puskurialueeksi sekä saada Suomen alue itselleen kulkuväyläksi Venäjän armeijan marssiessa kohti Norjan merta Pohjois-Ruotsin ja Pohjois-Norjan kautta.
Kaikki sodat loppuvat aikanaan. Venäjä ei tule voittamaan aloittamaansa Kolmatta maailmansotaa. Venäjä häviää sen ja sen armeijan rippeet ajetaan syvälle Venäjälle.
Tässä tilanteessa Venäjä on suuren heikkouden, sekasorron ja sisällissodan vallassa, kun kaikki syyttävät toisiaan tappiosta. Silloin Suomella on mahdollisuus ottaa haltuunsa Suomelle kuuluvat alueet ja saada aikaan siellä järjestystä, koska paikallinen hallinto on täydellisesti romahtanut.
Toivottavasti tämä ei-uskonnollinen selitys antaa jotakin valoa kysymykseesi.on yhtä todennäköinen kuin jos minä viikonlopun aamuyönä lähtisin Helsingin keskustassa yksin haastamaan riitaa viidenkymmenen kaapin kokoisen nahkatukan kanssa. Mutta eihän siinä mitään. Maailmanlopunkin ennustajia tasaisin välein ilmenee ja heille riittävä määrä ”höynäytettäviä”. Jokainen tulkoon uskossaan autuaaksi.
"Minun ja monen muun skenaario on sellainen, että Venäjä vahvistuu tulevina vuosina ja tulee jossain vaiheessa aloittamaan Kolmannen maailmansodan hyökäten sekä Israelin, USAn että Euroopan kimppuun, jolloin Suomi joutuu taas tahtomattaan sodan keskelle." - Itse Piru
skenario kirjoitti:
on yhtä todennäköinen kuin jos minä viikonlopun aamuyönä lähtisin Helsingin keskustassa yksin haastamaan riitaa viidenkymmenen kaapin kokoisen nahkatukan kanssa. Mutta eihän siinä mitään. Maailmanlopunkin ennustajia tasaisin välein ilmenee ja heille riittävä määrä ”höynäytettäviä”. Jokainen tulkoon uskossaan autuaaksi.
"Minun ja monen muun skenaario on sellainen, että Venäjä vahvistuu tulevina vuosina ja tulee jossain vaiheessa aloittamaan Kolmannen maailmansodan hyökäten sekä Israelin, USAn että Euroopan kimppuun, jolloin Suomi joutuu taas tahtomattaan sodan keskelle."Et saa kiusata Joukoa! Se kirjoittaa täällä omalla nimellään ja itkee poliisille, kun sille vastataan hölmöihin juttuihinsa kansanomaisen realistisesti. Jouko on kehittänyt karjalaisen itkumiesvittuilun palstan hienoudeksi. Hän vai saa sanoa nimellään ilkeästi, mutta hänelle sanojat pitää ristiinnaulata ja etsiä jumalanvihan vallitessa esille.
- RK
JoukoPiho kirjoitti:
Mutta koetetaan.
Toivottavasti tämä ei-uskonnollinen selitys antaa jotakin valoa kysymykseesi.Tunnen erään Jouko Pihon SYKR organisaation ajoilta.
Varokaa tällaisia omatekoisia profeettoja. Kaltaisesi tyypit eivät tuo mukanaan muuta kuin turhaa
ahdistusta ja pelkoja ihmisille.
- avarakatseinen
tulevaisuus näyttää varmaan ryöstetyssä Karjalassa venäläisille paljon valoisammalta, osana Suomea kuin osana hajoavaa Venäjää, jos alueelle pakkosiirretyn väestön kansalaisuus muuttuisi suomalaisuudeksi Karjalan palautuksen yhteydessä.
Olisihan se yhdensortin kulttuurin rikastamista, mutta Suomen evakkokiintiö on täysi seuraavat sata vuotta.
Onneksi maakaupoistakin ollaan pääsemässä eroon!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010013011027399_uu.shtml
Muutama vuosikymmen sitten olikin tonttimaiden katselijat ikäänkuin pakkolunastajia.Skenario kirjoitti: "Tuo sinun skenario on yhtä todennäköinen kuin jos minä viikonlopun aamuyönä
lähtisin Helsingin keskustassa yksin haastamaan riitaa viidenkymmenen kaapin kokoisen nahkatukan
kanssa."
Esille tuomasi skenario onkin täysin epätodennäköistä. Tuskin lähtisit millään ilveellä yksin 50 rotevaa miestä vastaan.
Se että Venäjä voisi aloittaa Kolmannen maailmansodan on paljon todennäköisempi vaihtoehto. On myös huomattava, että Venäjä ei välttämättä olisi yksin, vaan sillä olisi liittolaisia, todennäköisesti Kiina ja arabimaat.JoukoPiho kirjoitti:
Skenario kirjoitti: "Tuo sinun skenario on yhtä todennäköinen kuin jos minä viikonlopun aamuyönä
lähtisin Helsingin keskustassa yksin haastamaan riitaa viidenkymmenen kaapin kokoisen nahkatukan
kanssa."
Esille tuomasi skenario onkin täysin epätodennäköistä. Tuskin lähtisit millään ilveellä yksin 50 rotevaa miestä vastaan.
Se että Venäjä voisi aloittaa Kolmannen maailmansodan on paljon todennäköisempi vaihtoehto. On myös huomattava, että Venäjä ei välttämättä olisi yksin, vaan sillä olisi liittolaisia, todennäköisesti Kiina ja arabimaat.Nimimerkki Itse Piru
Minä en ole kirjoittanut enkä kirjoita mitään ilkeää.
Koko tyylini on koko ajan asiallista.
Sitä odotan muiltakin.JoukoPiho kirjoitti:
Nimimerkki Itse Piru
Minä en ole kirjoittanut enkä kirjoita mitään ilkeää.
Koko tyylini on koko ajan asiallista.
Sitä odotan muiltakin.RK
Minä olen sama Jouko Piho, joka vaikutti SYKRissä 1978-1981.- samaa taas?
JoukoPiho kirjoitti:
RK
Minä olen sama Jouko Piho, joka vaikutti SYKRissä 1978-1981.Et ollut siellä "mitenkään mukava mies"! Lähinnä luonteesi oli kiusantekijä, pelottelija ja tyhjäpäisyydestäsi voimaa uhkunva sontakärpänen.
samaa taas? kirjoitti:
Et ollut siellä "mitenkään mukava mies"! Lähinnä luonteesi oli kiusantekijä, pelottelija ja tyhjäpäisyydestäsi voimaa uhkunva sontakärpänen.
Olen pahoillani, jos koit niin.
Tämä palsta ei ole kuitenkaan sitä varten, että täällä kritisoitaisiin yhden ihmisen 30 vuotta vanhoja asioita.
Täällä on tarkoitus keskustella Karjalan palautuksesta ja tässä ketjussa siitä, mitä on tapahtunut Sortavalassa. Keskustellaan niistä eikä mennä henkilökohtaisuuksiin, varsinkaan jo kauan aikaa sitten tapahtuneisiin asioihin.
Muille lukijoille kuitenkin tiedoksi, että niinä vuosina kun olin SYKRin raamattukoulun opettajana, olin aina kaikissa opiskelijoille tehdyissä tiedusteluissa suosituin ja pidetyin opettaja.JoukoPiho kirjoitti:
Olen pahoillani, jos koit niin.
Tämä palsta ei ole kuitenkaan sitä varten, että täällä kritisoitaisiin yhden ihmisen 30 vuotta vanhoja asioita.
Täällä on tarkoitus keskustella Karjalan palautuksesta ja tässä ketjussa siitä, mitä on tapahtunut Sortavalassa. Keskustellaan niistä eikä mennä henkilökohtaisuuksiin, varsinkaan jo kauan aikaa sitten tapahtuneisiin asioihin.
Muille lukijoille kuitenkin tiedoksi, että niinä vuosina kun olin SYKRin raamattukoulun opettajana, olin aina kaikissa opiskelijoille tehdyissä tiedusteluissa suosituin ja pidetyin opettaja.Pro Kareliassa on Veikko Saksin hyvä kirjoitus Sortavalan tapahtumista osoitteessa:
http://prokarelia.net/fi/?x=artikkeli&article_id=1902&author=10- Se avarakatseinen
Paketti löytyi ja siinä oli käyttöohje, jonka on allekirjoittanut lähetystönuvos Bakteolovitzh Kusenko:
(Saamani salaisen sukuselvityksen mukaan Kusenko/Kuzenko on äskenhirtetyn Kemikali Alin nuorempi veli.)
"Kansamme ovat kokonaisia vuosisatoja eläneet naapuruudessa, ja on ollut luonnollista, että suhteet niiden välillä ovat kasvaneet hyviksi naapuruussuhteiksi. Ainakin minä voin vakuuttaa teille, että näin suhtaudutaan Venäjällä (ent.Neuvostoliitossa) Suomen kansaan. Olemme kasvattaneet ystävyytemme puun, täytyy tehdä niin, että se jatkaisi hedelmiä tuottamalla. Tämä puu on nyt tuttanut aluksi tätä lähettämääni ruikkua!
Kun sen kylvään viljavaan, mutta toistaiseksi Ryssän miehittämään (huom! siis meidän) Karjalaiseen maaperään ja kastelee Evakojen kusivedellä, niin se tuottaa senkaltaisen o´doorin, että Karjalan valeasukit ryntäävät kiiresti sinne, mistä ovat tulleetkin. Näin Karjala vapautuu miehittäjistä ja maan valliottajista kertakylvöllä. Näin karjalaisilla evakoilla on paluu mahdollistettu ja turvattu!
BaZalusta!
P.S.
Aiheuttamistamme ympäristötuhoista ja kertyneistä vuokrarästeistä voinemme neuvotella kansainvälisessä Haagin tuomioistuimessa EU:n myötävaikutuksella."
Näin siis B. Kusenko
Heti kevään koittaessa aion suorittaa kylvöretken isieni maalle Karjalaan. Uskon Neuvostotieteen saavutuksiin, ja luotan aineen ihmeitätekevään voimaan. - 645465486865
Se avarakatseinen kirjoitti:
Paketti löytyi ja siinä oli käyttöohje, jonka on allekirjoittanut lähetystönuvos Bakteolovitzh Kusenko:
(Saamani salaisen sukuselvityksen mukaan Kusenko/Kuzenko on äskenhirtetyn Kemikali Alin nuorempi veli.)
"Kansamme ovat kokonaisia vuosisatoja eläneet naapuruudessa, ja on ollut luonnollista, että suhteet niiden välillä ovat kasvaneet hyviksi naapuruussuhteiksi. Ainakin minä voin vakuuttaa teille, että näin suhtaudutaan Venäjällä (ent.Neuvostoliitossa) Suomen kansaan. Olemme kasvattaneet ystävyytemme puun, täytyy tehdä niin, että se jatkaisi hedelmiä tuottamalla. Tämä puu on nyt tuttanut aluksi tätä lähettämääni ruikkua!
Kun sen kylvään viljavaan, mutta toistaiseksi Ryssän miehittämään (huom! siis meidän) Karjalaiseen maaperään ja kastelee Evakojen kusivedellä, niin se tuottaa senkaltaisen o´doorin, että Karjalan valeasukit ryntäävät kiiresti sinne, mistä ovat tulleetkin. Näin Karjala vapautuu miehittäjistä ja maan valliottajista kertakylvöllä. Näin karjalaisilla evakoilla on paluu mahdollistettu ja turvattu!
BaZalusta!
P.S.
Aiheuttamistamme ympäristötuhoista ja kertyneistä vuokrarästeistä voinemme neuvotella kansainvälisessä Haagin tuomioistuimessa EU:n myötävaikutuksella."
Näin siis B. Kusenko
Heti kevään koittaessa aion suorittaa kylvöretken isieni maalle Karjalaan. Uskon Neuvostotieteen saavutuksiin, ja luotan aineen ihmeitätekevään voimaan.Tuliko siinä ruikku-kusiletku lahjaksi sulle ja EvakkoPojalle?
- Se avarakatseinen
645465486865 kirjoitti:
Tuliko siinä ruikku-kusiletku lahjaksi sulle ja EvakkoPojalle?
B. Kusenko/Kuzenko kirjoittaa...
" Me elämme hyvin vastuullista kautta. Lähikuukausina käy selväksi, missä me olemme ja minne menemme. Poliittinen reformi, jonka olemme tehneet, on jo tuottanut hedelmiä. Monia muutoksia on tapahtunut poliittisessa kartassamme. Mukaan on tullut monia varsin uusia ihmisiä (kaheleita?), joita vielä äskettäin kukaan ei tuntenut. Omalaatuisensa katkaisuvaihe (letku/putki poikki? ) oli tämän vuoden kevät, jolloin syntyi erittäin vaikea tilanne. Erityisen vaikeata oli maalis-huhtikuun aikana. Joinakin hetkinä rupesin jo ajattelemaan, että valtioltamme "suojus (kortonki?) on häipynyt", kuten meillä sanotaan. Nimenomaan silloin käytin hyväksi tehdyn referendumin tuloksia ja kokosin tasavaltojen edustajat. (ne saatanan kusipäät)"
Kun valtionjohto koostuu kaltaisistasi "rui(s)kuttajista ja letku- ynnä putkiyön iskureista/645465486865" on takuuvarmaa, että uusi romahdus on edessänne. 645465486865 kirjoitti:
Tuliko siinä ruikku-kusiletku lahjaksi sulle ja EvakkoPojalle?
Oletko sinä päivisin lietelantahommissa, koska vapaa-aikoinasikin puhut vain kusiputkista? Olen aina tiennyt, että paskakuskit tekevät likaisia hommia, mutta en ole aiemmin tiennyt lietelannan pilaavan aivoja. Sinulle näyttää näin käyneen??
- 1234567891
EvakkoPoika kirjoitti:
Oletko sinä päivisin lietelantahommissa, koska vapaa-aikoinasikin puhut vain kusiputkista? Olen aina tiennyt, että paskakuskit tekevät likaisia hommia, mutta en ole aiemmin tiennyt lietelannan pilaavan aivoja. Sinulle näyttää näin käyneen??
Eikö lääkäri ole sulle puhunut koskaan mitään aivottomuudestasi?
- Grigori Ipatov
Kyllä tuon pamfletin viesti oli suunnattu Petroskoin hallintoviranomaisille, ei Suomelle.
Petroskoin suunnasta se Sortavala nykyisellään lämmitetään ja ruokitaan, ei Suomesta.
Jos asian tilassa tapahtuu muutoksia, siitä Petroskoi tai Moskova informoivat meitä, otaksun.- avarakatseinen
Eilisen televisiojutun perusteella vaikuttaa siltä, että koko Sortavalan kaupunki on rakennuskiellossa.
Suomessa rakennuskielto määrätään alueille, jolle ollaan laatimassa uutta asemakavaa? Mutta vain lyhyeksi aikaa. Venäjällä tuo rakennuskielto on ilmeisesti ollut voimassa vuodesta 1944?
Kaukaa tulee kaukolämpö, jos ihan Petroskoista? Missä myös palellaan. Ja ruokaa ei ole, onneksi VODKAA riittää, sekä paikallisille , että suomalaisturisteille.
Paikallinen sos. huolto on ulkoistettu suomalaisille esim:
http://www.vaaka.org/
http://www.lapsivangit.fi/galleria.html
Ja Moskovaakin restauroidaan suomalaisvoimin
http://www.suomenidantyoup.fi/index.php?go=projekti.htm
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706