Onko Jumala luonut

Lumihiutaleet **

15

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.Edgar

      Jumalalla on sitä varten ns. lumihiutalegeneraattori. Toistaiseksi tämä generaattori osaa tehdä vain kuusisakaraisia lumihiutaleita, mutta odotettavissa on myös ns. pentagon- malliset. Onhan nelilehtisiä apiloitakin.

    • leahim

      Huomenta höpönassu! :=))))

      Vain ihminen voi nähdä jotain rumaa,
      vain ihminen voi nähdä jotain rumaa kauniissakin asioissa.

      Sehän nähdään tällä palstallakin.
      Asioita voi kääntää ylösalaisin
      jos henkilöllä ei ole sydän kotona.

      On sekin kumma juttu,
      uskon pitäisi olla kaunis ja hyvä asia.
      Mutta valitettavasti täällä näkee usein
      kuinka vaikeata se on...eräille.

      Tuo luonto tai Jumala,
      oli "taiteillut"lasipartsilleni tänä aamuna kauniita kuvia.
      Kuurankukkia.
      Olkaamme siis enkeleitä toisillemme tänäänkin.

      Ja toivon
      että sinä tietty evankelista
      näkisit asiat myös näin.
      Ja toivon myös
      että sinullakin jatkossa
      olisi sydän kotona.

      Yst.terv.leahim

      • puhut, eikä "eräät"! Kukahan nyt vääntää asioita suorasta mutkille?


    • kyselemme paljon sellaisia asioita, jotka on tarkoitettu vain Jumalan itsensä tiedettäväksi,
      [Matt. 24:36; Ap.t. 1:7]

      Saarnaaja 11:5
      "Niin kuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee."

      Johannes 3:8
      "Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

      ´

      ´

      • Sadut satuina

        höpönassut laittavat päänsä piiloon maakuoppaan, kuten strutsit, ja luulevat olensa piilossa (=oikeassa).


      • to..

        kuten sikiön luiden rakentuminenkin nykyään tiedetään. Ymmärrän silti sen mitä halusit sanoa.


      • >>Saarnaaja 11:5
        "Niin kuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee."
        Johannes 3:8
        "Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." >>

        Saarnaajan kirjan kirjoittamisen aikoihin ei ihmisen anatominen tutkimus eikä sään ennustus olleet vielä niin pitkälle kehittyneet, että noita olisi tiedetty ja ymmärretty. Kaikki mikä meni ihmisen ymmärryksen yli selitettiin Jumalalla/jumalilla.


      • Epiktetos kirjoitti:

        >>Saarnaaja 11:5
        "Niin kuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee."
        Johannes 3:8
        "Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." >>

        Saarnaajan kirjan kirjoittamisen aikoihin ei ihmisen anatominen tutkimus eikä sään ennustus olleet vielä niin pitkälle kehittyneet, että noita olisi tiedetty ja ymmärretty. Kaikki mikä meni ihmisen ymmärryksen yli selitettiin Jumalalla/jumalilla.

        sanoit, että nykyisin tiedetään paljon enemmän ja aina vaan tietomme lisääntyy kiihtyvällä vauhdilla. Silloin ovat mitanneet pellon kyntöaikaa vakomittoina, miten monta vakoa ovat ehtineet päivässä kyntää, ja matkoja päivämatkoina, miten monta päivää aasilla tai hevosella ratsastaen matkaan tarvitaan.

        Jeesus sanoi (Matt. 24:22 ) "Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään."

        Jos pysyisimme samoissa mittayksiköissä kuin silloin, niin huomaamme vakomittojen jatkuneen ainakin sata tai tuhatkertaiseksi ja päivämatkojen pituudet lentokoneilla matkustaen samoin. Kääntäen eli toisin sanoen kyntö- ja matka-ajat ovat jo nykyisin lyhentyneet, joka hyödyttää lihan hyvinvointia. Riittäisikö maailmassa elintarvikkeet, jos maanviljelys ja matkustus perustuisi aasien tai hevosten kyntövauhtiin?

        ´


      • ekivaari kirjoitti:

        sanoit, että nykyisin tiedetään paljon enemmän ja aina vaan tietomme lisääntyy kiihtyvällä vauhdilla. Silloin ovat mitanneet pellon kyntöaikaa vakomittoina, miten monta vakoa ovat ehtineet päivässä kyntää, ja matkoja päivämatkoina, miten monta päivää aasilla tai hevosella ratsastaen matkaan tarvitaan.

        Jeesus sanoi (Matt. 24:22 ) "Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään."

        Jos pysyisimme samoissa mittayksiköissä kuin silloin, niin huomaamme vakomittojen jatkuneen ainakin sata tai tuhatkertaiseksi ja päivämatkojen pituudet lentokoneilla matkustaen samoin. Kääntäen eli toisin sanoen kyntö- ja matka-ajat ovat jo nykyisin lyhentyneet, joka hyödyttää lihan hyvinvointia. Riittäisikö maailmassa elintarvikkeet, jos maanviljelys ja matkustus perustuisi aasien tai hevosten kyntövauhtiin?

        ´

        Eiväthän nuo riitä elintarvikkeet nytkään.Kuuleman mukaan riittäisivät mikäli kaiken maailman asevarusteluihin laitettavat rahat pistettäisiin nälän torjumiseen. - Puolet maailman väestöstä eivät saa kertaakaan elämässään syöda vatsaansa täyteen.


    • J Edgar

      Jumala on luonut kaiken, paitsi:

      - Ihmiset, eläimet, kasvit=biosfäärin
      - Aurinkokuntamme
      - Galaksimme=linnunrata
      - Maailmankaikkeuden

      Jumalan luomukseksi jää siis vain synti. Tai - koska kaikkinainen synti on hauskaa, niin luultavasti ihminen on luonut synnin, joten Jumala voidaan lopettaa tarpeettomana.

    • ml213.

      Ymmärrän, miten Jumala on kehittänyt ja luonut menetelmän, joka ohjaa esim. lumihiutaleen kehityksen todella kauniiksi. Kylmissä ikkumoissa, jotka ovat kosteassa tilassa, niin saa ihailla todella kauniita "kukkia".

      No, nämä menetelmät,- joka muovaa esim. lumihiutaleen kauniin muodon, niin on tunnettu tapahtumaketju.Aivan sama tilanne kuin ihmisen kehitys eli ihmiknen tutkii vai Jumalan suunnittelemaa ja aivoittamaa tapahtumaketjua eli tavallaa juuri sitä luomistyöhön liittyvää menetelmää.

      Jos Jumala ei olisi suunnitellut erittäin tarkaan kehitysmenetelmiä,- niin esim. ihmisen olemuksen tutkiminen ja kehitys olisi täysin tavaoittamaton käsitys. Nyt tämäkin alue on helppo/helpompi ymmärtää kun tiedostaa kehitys "kaavan". Kaava, joka liittyy jokaisen ihmisen kehitykseen ja samanlaisena.

      • jari

        Jaaha,onko jumala luonut mohikaanin ja eroenki?Ei luulis ainakaan.Mohikaanin tyhjä syrän ja sielu paistaa vuosiakin kirjotusten takaa.Synnitönkin on kuulema.Kauhea pakkaus kertakaikkiaan.no kauhalla anntettu ei voi lapiolla pyytää.


      • Uskova sisar
        jari kirjoitti:

        Jaaha,onko jumala luonut mohikaanin ja eroenki?Ei luulis ainakaan.Mohikaanin tyhjä syrän ja sielu paistaa vuosiakin kirjotusten takaa.Synnitönkin on kuulema.Kauhea pakkaus kertakaikkiaan.no kauhalla anntettu ei voi lapiolla pyytää.

        lopetapa sinäkin tämä myrkyn kylväminen! Olen muillekin tänään asiasta huomautellut, niin huomautan nyt sinullekin. Kyllä, Jumala on luonut Mohikaanin ja Eroenkin. He ovat kumpikin Jumalalle rakkaita, Hänen silmäteriään. Myöskään heitä ei saa parjata alituiseen. Ja kumpikin heistä (niinkuin jokainen meistä) on itse vastuussa sanoistaan, teoistaan ja tekemättä jättämisistään Jumalalle. Ei siis sinulle eikä minulle.

        Ei maar, kai tässä täytyy kohta rekata nikki. Ehdotuksia? ;D


      • ml213.
        jari kirjoitti:

        Jaaha,onko jumala luonut mohikaanin ja eroenki?Ei luulis ainakaan.Mohikaanin tyhjä syrän ja sielu paistaa vuosiakin kirjotusten takaa.Synnitönkin on kuulema.Kauhea pakkaus kertakaikkiaan.no kauhalla anntettu ei voi lapiolla pyytää.

        Jos ymmärrät ihmisen kehitystä ja siihen vaikuttavia tekijöitä ja miten ihmisen turmeltuneisuus aktivoituu ja ohjaa kehitystä,- niin eikö juuri Mohikaanin ja Eroen lapsuus/menneisyys todista ihmisen kehityksen "käsikirjoituksen" ja kaavan oikeellisuudesta.

        On huomioitava ja ymmärrettävä, miten yksittäistä ihmistä ei tule syyllistää,- jos hänen käyttäytymiseensä on vaikuittanut vaikkapa toinen maailmansota tai muu kielteisyys lapsuudessa.Juuri tästä alueesta oli erikoisen hieno keskustelu työpaikallani eli pieni lapsi/ihminen ei voi vaikuttaa mihin maahan hän syntyy tai mihin sukuun hän syntyy tai minkalaiset vanhemmat häntä kasvattavat ja millä ymmärryksellä tai syntyykö hän rikkaaseen vai köyhään perheeseen tai mikä on hän ihonvärinsä jne......... Tai viettääkö hän lapsuutensa sodan vai rauhan oloissa.
        Mutta,- kuitenkin näillä kaikilla on merkitys lapsen varttuessa aikuiseksi.Niin, vaikka Kannaksella ei ole kuulunut tykkien jylinä vuosikymmeniin, mutta sota ( sodan vaikutus) jatkuu ihmisten sydämissä ja siten reagoimistavoissa ja asenteissa toisia ihmisiä kohtaan.

        Vain Kristuksen mielen omistaminen ja siinä eläminen poista menneisyyden taakat ihmisen sydämestä ja siten sen vaikuttamisen hänen käyttäytymiseen.


    • että Jumala luo jokaisen hiutaleen erikseen. Hän on luonut kaikki lait koko maailman kaikkeudessa, niinpä tämä lumihiutalekin muuttaa muotoaan, koska jokin laki sen niin säätää. Ilmassa, lämpötiloissa, ja ties mitä siihen vaikuttaa, mutta Jumalan luoma luonnon laki sen tekee mahdolliseksi.
      * Niikuin senkin, ettei Jumala luo erikseen jokaista miljoonista hyönteisistä, vaan on lainalaisuus, joka saa niitä syntymään, ja siihenhän perustuu sekin, että ihminen syntyy miehen ja naisen väilsestä yhdynnästä, ei Jumala jokaista vauvaa erikseen luo, Hän on luonut yhden ihmisen, Aadamin, ja kaikki hänen jälkeensä on luotu siinä yhdessä, eli Aadamissa.
      * Uskovainen on syntynyt uudesti Kristuksessa, irti Aadamin kirouksesta, siirretty taivaallisiin Kristuksessa, Saatanan valtakunnasta Jumalan valtakuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe