Kummat on huonompia psykopaatit vai narsistit

tyuteyu

Psykopaatit pystyvät tekemään mitä tahansa jos siitä on heille hyötyä. Mutta kun psykopaatit ovat saaneet kaiken tarvittavan elämäänsä eivätkö he voisi aloittaa ihan normaalin elämän?

Narsistit taas tarvitsevat jatkuvaa ihailua ja parenmuden tunnetta ja parenmuuden tunnetta saa helpoiten tuhoamalla puolison itsetuntua. Joten he tulevat aina satuttamaan jotakin.

Psykopaatti taas ei tarvitse parenmuuden tunnetta joten he eivät koe tarpeelliseksi satuttaa muita ihmisiä jos ei hyödy siitä mitenkään.

Joten eikö psykopaatti ole loppujen lopuksi hieman parempi ihminen kuin narsisti?
Miten tunnevammainen ja psykopaatti eroaa toisistaan? Tunnevammainenkin voi tehdä isoja rikoksia ilman omantunnon tuskia?

30

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ikinä

      Menipä aika pahasti pieleen. Psykopaatti ei koskaan saa kaikkea haluamaansa elämäänsä. Psykopaatti tarvitsee toisten kärsimystä itselleen, loputtomasti. Psykopaatista ei tule koskaan hyvää. Psykopaatti on erittäin vakavasti tunnevammainen. Tunnevammainen voi olla olematta spykopaatti. Psykopaattia ei koskaan voi sanoa hyväksi ihmiseksi, ei tosin narsistiakaan, vertailu paremmuudesta on turhaa sanahelinää.

      • fssg

        En tiennytkään että psykopaattikin tarvitee toisen kärsimystä elämäänsä. Luulin että he tekevät tyhmyyksiään vain silloin kun se hyödyttää heitä itseään. Narsisti tarvitsee parenmuuden tunnetta. Mitä tunnetta psykopaatti saa muiden kärsimyksestä? Onko se samaa parenmuuden tunnetta vai jotain muuta?


      • mieti sitä...
        fssg kirjoitti:

        En tiennytkään että psykopaattikin tarvitee toisen kärsimystä elämäänsä. Luulin että he tekevät tyhmyyksiään vain silloin kun se hyödyttää heitä itseään. Narsisti tarvitsee parenmuuden tunnetta. Mitä tunnetta psykopaatti saa muiden kärsimyksestä? Onko se samaa parenmuuden tunnetta vai jotain muuta?

        Nuokin on kaikki ihan tuollaisia yksinkertaistuksia, että ei kun alta pois ja sukset suhisemaan kohti lähintä mäntyä. Jos joku ammattilainen näkisi diagnoosinne, niin pyörittelisi päätään ja miettisi, miten kummassa yleistä tietoisuutta psyykkisistä sairauksista voisi parantaa.


      • khnf
        mieti sitä... kirjoitti:

        Nuokin on kaikki ihan tuollaisia yksinkertaistuksia, että ei kun alta pois ja sukset suhisemaan kohti lähintä mäntyä. Jos joku ammattilainen näkisi diagnoosinne, niin pyörittelisi päätään ja miettisi, miten kummassa yleistä tietoisuutta psyykkisistä sairauksista voisi parantaa.

        Vastaamalla kysymyksiini eikä arvostelemmalla yleistietoani! :D

        Olisit voinut tuon yleistietoni vääräsä olemisen lisäksi kertoa mitkä asiat siinä on väärässä? Eihän tuo äsköinen vastaus sanonut yhtään mitään. Toivoisin että nyt keskittyisitte vastaamaan kysymyksiini? Ja siihen missä asiossa olen väärässä.


    • mieti sitä...

      Ovatko psyykkisesti terveet ihmiset mielestäsi yleisesti "parempia ihmisiä" kuin sairaat? Ajatteletko, että terveys on ihmisen oma ansio ja sairaus vastaavasti oma vika? Siten sairaita voidaan arvioida moraalisesti "huonoiksi ihmisiksi"? Ja terveet (eli yleensä ne, jotka ovat elämässää kärsineet vähemmän) ovat sitten parempia ihmisinä?

      Tajuatko miten idioottimaisia nämä viestiisi sisältyvät tausta-ajatukset ovat?

      Sieg heil...

      • yxex

        Olen vähän samoilla linjoilla kanssasi. Kyllä meillä jokaisella on oma itseisarvomme, ja vaikka yhteiskunta meitä luokitteleekin eri tavoin niin uniikkeja ollaan jokainen. Uniikkeja ei voi asettaa paremmuusjärjestykseen.


      • erte
        yxex kirjoitti:

        Olen vähän samoilla linjoilla kanssasi. Kyllä meillä jokaisella on oma itseisarvomme, ja vaikka yhteiskunta meitä luokitteleekin eri tavoin niin uniikkeja ollaan jokainen. Uniikkeja ei voi asettaa paremmuusjärjestykseen.

        Anteeksi jos loukkasin joitain teistä ihmisistä valitessani sanani huonosti. Nyt kun miettää olisi pitänyt sanoa heitä sairaiksi eikä huononmiksi.


      • mieti sitä...
        erte kirjoitti:

        Anteeksi jos loukkasin joitain teistä ihmisistä valitessani sanani huonosti. Nyt kun miettää olisi pitänyt sanoa heitä sairaiksi eikä huononmiksi.

        Ok, ei se mitään. Sanojesi sijasta ärsyttävää on oikeastaan yleisesti se, miten monet ihmiset ihan oikeasti ajattelevat tuolla tavalla, että psyykkisesti sairaat ihmiset ovat "huonoja" ja "pahoja". Mielestäni näin ajattelevat ovat itse aika "huonoja" (=epäeettisiä) näissä omissa luokituksissaan...


      • fghgh
        mieti sitä... kirjoitti:

        Ok, ei se mitään. Sanojesi sijasta ärsyttävää on oikeastaan yleisesti se, miten monet ihmiset ihan oikeasti ajattelevat tuolla tavalla, että psyykkisesti sairaat ihmiset ovat "huonoja" ja "pahoja". Mielestäni näin ajattelevat ovat itse aika "huonoja" (=epäeettisiä) näissä omissa luokituksissaan...

        Sori narisitit ja psykot ei ollut tarkoitus loukata tunteitanne. Mutta olisin todella iloinen jos keskittyisitte vastaamaan kysymykseeni. Vain yksi näistä harvoista jotka ovat vastanneet on yrittänyt auttaa minua ymmärtämään narsistisuuden ja psykopaatin eroja. Loput taas on keskittynyt siihen kuinka huonosti valitsin kutsuma sanani vertaillessani narsisteja ja psykopaatteja. Täällä on myös kerrottu että osa tietämyksestä on väärässä. Ikävä kyllä kukaan ei kertonut mikä osa siitä.


      • "terve mieli"
        fghgh kirjoitti:

        Sori narisitit ja psykot ei ollut tarkoitus loukata tunteitanne. Mutta olisin todella iloinen jos keskittyisitte vastaamaan kysymykseeni. Vain yksi näistä harvoista jotka ovat vastanneet on yrittänyt auttaa minua ymmärtämään narsistisuuden ja psykopaatin eroja. Loput taas on keskittynyt siihen kuinka huonosti valitsin kutsuma sanani vertaillessani narsisteja ja psykopaatteja. Täällä on myös kerrottu että osa tietämyksestä on väärässä. Ikävä kyllä kukaan ei kertonut mikä osa siitä.

        Psykopaattilla ei ole kykyä käsitellä tunteita ollenkaan, ei positiivisia eikä negatiivisiä. Jos, psykopaatille näytetään kuvaa jostakin epämiellytävästä tai miellyttävästä asiasta, niin hänellä ei ilmekään värähdä, hän ei reakoi tunteita herättäviin ärsykkeisiin ollenkaan. Psykopaatti on täysin tunnekylmä ihminen, jolla ei kykyä esim. katumukseen. Narsistilla taas tunteita löytyy ja hän reakoi niihin, mutta hänen tunteensa on itseen kohdistunutta itserakkautta. Agressiivisuus ja rikollisuus on tyypillistä psykopaateille, kun taas narsistit harvemmin sitä ovat.


      • AUTTAKAA pian
        "terve mieli" kirjoitti:

        Psykopaattilla ei ole kykyä käsitellä tunteita ollenkaan, ei positiivisia eikä negatiivisiä. Jos, psykopaatille näytetään kuvaa jostakin epämiellytävästä tai miellyttävästä asiasta, niin hänellä ei ilmekään värähdä, hän ei reakoi tunteita herättäviin ärsykkeisiin ollenkaan. Psykopaatti on täysin tunnekylmä ihminen, jolla ei kykyä esim. katumukseen. Narsistilla taas tunteita löytyy ja hän reakoi niihin, mutta hänen tunteensa on itseen kohdistunutta itserakkautta. Agressiivisuus ja rikollisuus on tyypillistä psykopaateille, kun taas narsistit harvemmin sitä ovat.

        Olen tavannut viehättävän miehen, älykäs ym.. hänellä ei ole tunteita, täysin tunneköyhä, halveksii poliiseja ja yhteiskuntaa. Jäänyt valheista kiinni. Ei pysty ottamaan vastaan paalautetta käytöksestää, käyttää hyväkseen ihmisiä. Yksinäinen, salaperäinen, ei halua puhua/kertoa asioitaan. Asettuu muiden yläpuolelle. On valioluokkaa yksilö omasta mielestään ja muut ovat keskinkertaisia ihmisiä. Kykenee väkivaltaan. Ei arvosta ketään eikä mitään.
        MITÄ TEEN????????


      • Karkuun juossut
        AUTTAKAA pian kirjoitti:

        Olen tavannut viehättävän miehen, älykäs ym.. hänellä ei ole tunteita, täysin tunneköyhä, halveksii poliiseja ja yhteiskuntaa. Jäänyt valheista kiinni. Ei pysty ottamaan vastaan paalautetta käytöksestää, käyttää hyväkseen ihmisiä. Yksinäinen, salaperäinen, ei halua puhua/kertoa asioitaan. Asettuu muiden yläpuolelle. On valioluokkaa yksilö omasta mielestään ja muut ovat keskinkertaisia ihmisiä. Kykenee väkivaltaan. Ei arvosta ketään eikä mitään.
        MITÄ TEEN????????

        Juokse karkuun niin pian kuin pääsest.


      • H
        mieti sitä... kirjoitti:

        Ok, ei se mitään. Sanojesi sijasta ärsyttävää on oikeastaan yleisesti se, miten monet ihmiset ihan oikeasti ajattelevat tuolla tavalla, että psyykkisesti sairaat ihmiset ovat "huonoja" ja "pahoja". Mielestäni näin ajattelevat ovat itse aika "huonoja" (=epäeettisiä) näissä omissa luokituksissaan...

        Ei pitäisi niputtaa psyykkisesti sairaita ja tunne-elämältään sairaita, eikös se ole niin että psykopaatit ja narsistit ovat nimenomaan tunne-elämältään sairaita?
        Kun psykopaatit ja narsistit tekevät pahaa toisille ihmisille, niin kyllä se on vaan yksinkertainen totuus, että he ovat pahoja, siitäkin huolimatta etteivät kai voi itselleen mitään. Pahuus on kuitenkin aina pahuutta.


      • ......
        H kirjoitti:

        Ei pitäisi niputtaa psyykkisesti sairaita ja tunne-elämältään sairaita, eikös se ole niin että psykopaatit ja narsistit ovat nimenomaan tunne-elämältään sairaita?
        Kun psykopaatit ja narsistit tekevät pahaa toisille ihmisille, niin kyllä se on vaan yksinkertainen totuus, että he ovat pahoja, siitäkin huolimatta etteivät kai voi itselleen mitään. Pahuus on kuitenkin aina pahuutta.

        luonut psykopaatin.


      • psyke_
        ...... kirjoitti:

        luonut psykopaatin.

        psyykkisesti sairaat syntyy tunne-elämältään sairaiden toimesta. skitsofrenia lakkaa olemasta sinä päivänä kun psykot ja narsistit katoavat.


      • metall-leidi
        "terve mieli" kirjoitti:

        Psykopaattilla ei ole kykyä käsitellä tunteita ollenkaan, ei positiivisia eikä negatiivisiä. Jos, psykopaatille näytetään kuvaa jostakin epämiellytävästä tai miellyttävästä asiasta, niin hänellä ei ilmekään värähdä, hän ei reakoi tunteita herättäviin ärsykkeisiin ollenkaan. Psykopaatti on täysin tunnekylmä ihminen, jolla ei kykyä esim. katumukseen. Narsistilla taas tunteita löytyy ja hän reakoi niihin, mutta hänen tunteensa on itseen kohdistunutta itserakkautta. Agressiivisuus ja rikollisuus on tyypillistä psykopaateille, kun taas narsistit harvemmin sitä ovat.

        Tuonverran minäkin tiedän psykopaateista , että ne eivät reagoi tunteita herättäviin ärsykkeisiin ja niinpä psykopaatit ovat pahempia. Esimerkiksi sarjamurhaajat.
        Narsismi on tullut vaan nykyään esille ja siitä on saanut tietoa ihan kiitettävästi nykyään.
        Niin jokaisella ihmisellä on ihmisarvo ja maallikolla ei riitä asiantuntemusta diagnoosin tekoon.
        Mutta, koska minä en ole mikään psykiatri enkä psykologi niin minun rahkeillani ei pystytä ketään parantamaan, mutta en jaksa oikein ymmärtääkään narsisteja.
        Psykopaatti on pahempi, mutta vaarallista on narsistin vaikutuspiirissäkin. Mulle on riittänyt se jos itsetuntoa murennetaan, mua loukataan, mitätöidään kaikki tekemiseni ja poljetaan henkisesti maahan niin sellaisen ihmisen lähellä en jaksa olla enkä ymmärtääkään.


      • j.o.k.u.
        ...... kirjoitti:

        luonut psykopaatin.

        Onko petoeläimetkin saatanan luomia? :)
        Anteeksi vain, mutta minusta ihminen on eläin, eläinten joukossa, vaikka muuta yrittäsi esittää...


      • Auttakaa!!!!
        Karkuun juossut kirjoitti:

        Juokse karkuun niin pian kuin pääsest.

        Täyttääkö tämä edellä mainittu mies psykopaatin oireet? Häntä pidetään hyvin outona. Ylentää itsensä ja haluaa nolata toiset.


      • j.o.k.u.
        Auttakaa!!!! kirjoitti:

        Täyttääkö tämä edellä mainittu mies psykopaatin oireet? Häntä pidetään hyvin outona. Ylentää itsensä ja haluaa nolata toiset.

        Kuulostaa minulta, joten tuskin se psykopaatti on. :D
        (paitsi noista tunteista en sano mitään...)

        Ja mitä sitä paitsi tekisit sillä tiedolla, että olisikin psykopaatti?
        Mihin se diagnoosi vaikuttaa?


      • AUTTAKAA!!!!
        j.o.k.u. kirjoitti:

        Kuulostaa minulta, joten tuskin se psykopaatti on. :D
        (paitsi noista tunteista en sano mitään...)

        Ja mitä sitä paitsi tekisit sillä tiedolla, että olisikin psykopaatti?
        Mihin se diagnoosi vaikuttaa?

        Vielä voisin päästä suhteesta irti. Tod.näk. hänellä on joku tunneelämän puolen sairaus. Ei koskettele, ei suutele.


      • j.o.k.u.
        "terve mieli" kirjoitti:

        Psykopaattilla ei ole kykyä käsitellä tunteita ollenkaan, ei positiivisia eikä negatiivisiä. Jos, psykopaatille näytetään kuvaa jostakin epämiellytävästä tai miellyttävästä asiasta, niin hänellä ei ilmekään värähdä, hän ei reakoi tunteita herättäviin ärsykkeisiin ollenkaan. Psykopaatti on täysin tunnekylmä ihminen, jolla ei kykyä esim. katumukseen. Narsistilla taas tunteita löytyy ja hän reakoi niihin, mutta hänen tunteensa on itseen kohdistunutta itserakkautta. Agressiivisuus ja rikollisuus on tyypillistä psykopaateille, kun taas narsistit harvemmin sitä ovat.

        Täytyy muistaa, että psykopaatin kriteerit sopivat myös ASPD:n (antisosiaaliseen persoonallisuushäiriöön) eikä ne piirteet vielä riitä psykon titteliin. :)

        (vanha viesti, mutta pieni huomio tähän...)


      • j.o.k.u.
        AUTTAKAA!!!! kirjoitti:

        Vielä voisin päästä suhteesta irti. Tod.näk. hänellä on joku tunneelämän puolen sairaus. Ei koskettele, ei suutele.

        No lähde, jos nuo piirteet sua ärsyttää.
        Enpä usko että tunnekylmä ihminen, oli sitten psyko tai ihan vaan tavis, siitä romantikoksi muuttuu, vaikka odottaisit kymmenen vuotta.


      • Auttakaa!!!!
        Karkuun juossut kirjoitti:

        Juokse karkuun niin pian kuin pääsest.

        Onko sinulla nimim. karkuun juossut vastaava kokemus?? Haluaisin mielelläni kuulla.
        Olen hyvin ihastunut tähän mieheen. On täysin erillainen kun kukaan tuntemani. Hänellä ei ole ystäviä eikä kukaan tunne häntä, ei halua kertoa itsestään mitään.


      • KArkuun juossut
        Auttakaa!!!! kirjoitti:

        Onko sinulla nimim. karkuun juossut vastaava kokemus?? Haluaisin mielelläni kuulla.
        Olen hyvin ihastunut tähän mieheen. On täysin erillainen kun kukaan tuntemani. Hänellä ei ole ystäviä eikä kukaan tunne häntä, ei halua kertoa itsestään mitään.

        Nuo ihmiset osavat olla hurmaavia. Jos kuitenkin tiedät miehestä noinkin paljon niin oman itsesi vuoksi olisi paras että lopetat suhteen siihen. Se tuo mukanaan vain harmia. Jos kuitenkin valitset jatkaa sitä niin itse kannat vastuun valinnoistasi.

        Voihan hän tietenkin muuttua jos menee terapiaan, tai menisitte yhdessä.
        Ei hän välttämättä ole mikään psykopaatti tai narsisti.Saattaa vain olla pettynyt ihminen. Se selviää jos saat hänet avautumaan. Ammattiauttajat ovat sitä varten.

        Jos olisin aikoinaan tiennyt noin paljon miehestä jonka kanssa seukkasin, niin en koskaan olisi mennyt hänen kanssaan naimisiin.
        Avioliitto oli yhtä ylä-ja alamäkeä. suuria tunteita, petosta, hyväksikäyttöä, manipulointia.
        Voimia sinulle.


      • AUTTAKAA!!!!
        KArkuun juossut kirjoitti:

        Nuo ihmiset osavat olla hurmaavia. Jos kuitenkin tiedät miehestä noinkin paljon niin oman itsesi vuoksi olisi paras että lopetat suhteen siihen. Se tuo mukanaan vain harmia. Jos kuitenkin valitset jatkaa sitä niin itse kannat vastuun valinnoistasi.

        Voihan hän tietenkin muuttua jos menee terapiaan, tai menisitte yhdessä.
        Ei hän välttämättä ole mikään psykopaatti tai narsisti.Saattaa vain olla pettynyt ihminen. Se selviää jos saat hänet avautumaan. Ammattiauttajat ovat sitä varten.

        Jos olisin aikoinaan tiennyt noin paljon miehestä jonka kanssa seukkasin, niin en koskaan olisi mennyt hänen kanssaan naimisiin.
        Avioliitto oli yhtä ylä-ja alamäkeä. suuria tunteita, petosta, hyväksikäyttöä, manipulointia.
        Voimia sinulle.

        Kiitos sinulle vastauksesta.
        Olen niin kahden vaiheilla. Tunteet sanoo toista ja järki toista. Välitän hänestä tosi paljon. Hän vetää luokseen ja työntää pois. Pettää ja sanoo tykkäävänsä. Olen oikein tunteiden aallokossa.
        Valehtelee ja kaikki syy on aina muissa. Käyttäytyy miten itse haluaa ottamatta toisia huomioon. Outo tyyppi jokaisen paitsi minun mielestä.


      • j.o.k.u.
        AUTTAKAA!!!! kirjoitti:

        Kiitos sinulle vastauksesta.
        Olen niin kahden vaiheilla. Tunteet sanoo toista ja järki toista. Välitän hänestä tosi paljon. Hän vetää luokseen ja työntää pois. Pettää ja sanoo tykkäävänsä. Olen oikein tunteiden aallokossa.
        Valehtelee ja kaikki syy on aina muissa. Käyttäytyy miten itse haluaa ottamatta toisia huomioon. Outo tyyppi jokaisen paitsi minun mielestä.

        Mieti millainen olisi sun unelmienmies.
        Olisiko se sellainen, joka valehtelee, pettää, ja jolle et merkitse mitään?

        Jos vastasit ei, niin ei kun etsimään sellaista!
        Kasvata itsetuntoas, mieti mitä oikeasti haluat elämältäs. Mieti miltä tuntuisi elää tuollaista elämää loppuelämän?
        Olisiko se sulle ok?


      • AUTTAKAA!!!
        j.o.k.u. kirjoitti:

        Mieti millainen olisi sun unelmienmies.
        Olisiko se sellainen, joka valehtelee, pettää, ja jolle et merkitse mitään?

        Jos vastasit ei, niin ei kun etsimään sellaista!
        Kasvata itsetuntoas, mieti mitä oikeasti haluat elämältäs. Mieti miltä tuntuisi elää tuollaista elämää loppuelämän?
        Olisiko se sulle ok?

        Olet aivan oikeassa. Huono itsetunto estää repäisemästä irti.


      • 11+19
        H kirjoitti:

        Ei pitäisi niputtaa psyykkisesti sairaita ja tunne-elämältään sairaita, eikös se ole niin että psykopaatit ja narsistit ovat nimenomaan tunne-elämältään sairaita?
        Kun psykopaatit ja narsistit tekevät pahaa toisille ihmisille, niin kyllä se on vaan yksinkertainen totuus, että he ovat pahoja, siitäkin huolimatta etteivät kai voi itselleen mitään. Pahuus on kuitenkin aina pahuutta.

        Olen tästä samaa mieltä. Vaikka jonkun käytöstä miten yrittäisi puolustella tunnevammaisuudella, niin ei se poista sitä pahaa, mitä nämä tunne-elämältään sairaat saavat aikaan. Suurin osa psyykkisesti sairaita ei tekisi pahaa kärpäsellekään, narsistit ja psykopaatit sen sijaan repivät siltä siivet irti. Se jos mikä on pahuutta, eikä mikään diagnoosi oikeuta sellaista.


      • Anonyymi
        Karkuun juossut kirjoitti:

        Juokse karkuun niin pian kuin pääsest.

        Varovasti
        twitter.com/samisaarenpaa


    • Anonyymi

      Eikö Psykopaatti ole aina samalla narsisti eli siinä on kuitenkin taustalla se, sillä erotuksella että narsistit pystyvät tuntemaan joskus jopa empatiaa mutta Psykopaatti ei tunne ollenkaan. Ja lasketaanko sitten Sosiopatia myös siihen lisäksi ikäänkuin samaan porukkaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2762
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      93
      2069
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe