1. Moos. 31:13
Minä olen Jumala, joka ilmestyin sinulle Betelissä, missä sinä voitelit öljyllä patsaan
ja teit minulle uhrilupauksen. Lähde nyt pois tästä maasta ja palaa synnyinseudullesi.'"
Jumala tuli lihaksi keskellemme. Siksi ei enää patsaita eikä uhrilupauksia.
Niillä ei rakkautta ja huolenpitoa voi korvata.
Matt. 9:13
Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'.
Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Matt. 12:7
Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria',
niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
Jos lupaamme Herralle että pidämme sapatin ja täytämme lain niin me valhettelemme ja totuus ei ole
meissä. Parempi on luvata rakastaa lähimmäistä. Jumala ei vaadi kirjoitettujen käskyjen täyttämistä,
mutta niin kauan kuin lupaat ne täyttää, esim. sapattilain, niin sitten sinun täytyy ne täyttää pilkulleen.
1. Joh. 3:23
Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
1.Joh.3:23 ei ole eräs käsky vaan nimenomaan se onJumalan käsky. Lain antoi Mooses mutta tuo on
Jumalan käsky Jeesuksen Kristuksen kautta ja Jeesuksessa Kristuksessa.
Room.13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne.
Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.
[13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]
Patsaita ei enää saa voidella ?
9
226
Vastaukset
Päivän sana, jokapäivän teksti: - Joh.7:19-20
Eikö Mooses ole antanut teille lakia?
Ja kukaan teistä ei lakia täytä.
Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"
20 Kansa vastasi: "Sinussa on riivaaja;
kuka sinua tavoittelee tappaaksensa?"
Kukaan meistäkään ei lakia täytä, mutta meidäthän onkin kutsuttu harjoittamaan
aivan päinvastaista kuin lainkiihkoilua. Jumalan lapsiksi sanotaan rauhantekijöitä
ja laupeudenharjoittajia:
Matt. 5:9
Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
Luuk. 6:35
Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin;
niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä
kiittämättömille ja pahoille.
matt.5;44
Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
Matt. 5:45
että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.- benedi
Jaakobille: " Nouse, mene Beeteliin, asetu sinne....
" Ja Jaakob sanoi perheellensä ja kaikille ,jotka olivat hänen kanssaan:
" Poistakaa vieraat jumalat, joita teillä on keskuudessanne, puhdistautukaa ja
muuttakaa vaatteenne" 1 Moos 35: 1, 2
Joko Antti olet poistanut jeesus kuva, ja toimittanut ne variksenpelättimiksi mansikka-tai
kurkkumaalle!- IDENEB
\\\Joko Antti olet poistanut jeesus kuva, ja toimittanut ne variksenpelättimiksi mansikka-tai
kurkkumaalle!\\\
En poistaisi mansikkapaikalta Jeesus-kuvausta vaikka antikristus käskisi. Itse en tarvitse kun Jeesus on
sisälläni, olen Jeesuksen kuva, uudestisyntynyt. Mutta naapuri voi tarvita Jeesus-kuvausta.
Kaikki kristityt levittävät mieluummin Jeesus-kuvaa kuin pedonmerkkikuvaa. - benedi
IDENEB kirjoitti:
\\\Joko Antti olet poistanut jeesus kuva, ja toimittanut ne variksenpelättimiksi mansikka-tai
kurkkumaalle!\\\
En poistaisi mansikkapaikalta Jeesus-kuvausta vaikka antikristus käskisi. Itse en tarvitse kun Jeesus on
sisälläni, olen Jeesuksen kuva, uudestisyntynyt. Mutta naapuri voi tarvita Jeesus-kuvausta.
Kaikki kristityt levittävät mieluummin Jeesus-kuvaa kuin pedonmerkkikuvaa.jeesus kuvia, tarvitsekaan poistaa mansikkamaalta, ihan samaa mieltä ollaan!
Mistäs sen tietää, jos räkätti ja varis pelkäävät jeesus-kuvia, vaikka minä en niitä pelkääkään!
Hyvä että jossain ollaan samaa mieltä!
Olkoot pellolla, eikä kirkossa. Meidänkin seurakunnassa Turussa Beetel kirkossa on kuulemma iso ja komea jeesus taulu- tiettävästi kuuluisan taiteilijan tekemä!
Olen kuullut ettei, seurakuntamme uskalla sitä poistaa, kun sen paikallaan jättämisestä on tehty joku sopimus!?
Varmaksi en tiedä! Mutta onhan tätä marimekon kangasta, että sen voisi peittää kukilla, tai
äkkijyrkän lehmän kuvilla!
Minun mielestäni Jeesus on kuuluisampi taiteilija, joten pitäis totella Häntä!
" Poistakaa vieraat jumalat, joita teillä on keskuudessanne" Jaakob sanoi Jumalan hengessä, kun Beeteliin olivat menossa! 2 Mooses kirja - Poistot
benedi kirjoitti:
jeesus kuvia, tarvitsekaan poistaa mansikkamaalta, ihan samaa mieltä ollaan!
Mistäs sen tietää, jos räkätti ja varis pelkäävät jeesus-kuvia, vaikka minä en niitä pelkääkään!
Hyvä että jossain ollaan samaa mieltä!
Olkoot pellolla, eikä kirkossa. Meidänkin seurakunnassa Turussa Beetel kirkossa on kuulemma iso ja komea jeesus taulu- tiettävästi kuuluisan taiteilijan tekemä!
Olen kuullut ettei, seurakuntamme uskalla sitä poistaa, kun sen paikallaan jättämisestä on tehty joku sopimus!?
Varmaksi en tiedä! Mutta onhan tätä marimekon kangasta, että sen voisi peittää kukilla, tai
äkkijyrkän lehmän kuvilla!
Minun mielestäni Jeesus on kuuluisampi taiteilija, joten pitäis totella Häntä!
" Poistakaa vieraat jumalat, joita teillä on keskuudessanne" Jaakob sanoi Jumalan hengessä, kun Beeteliin olivat menossa! 2 Mooses kirjaSieltä sinun Turun Betelistäsi, benedi, pitäisi poistaa tämä paavillisen erehtymätön jumala ..
Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."
― Ellen G. White, Letter 329A, 1905."
http://www.spaup.org/
http://paimensauva.wordpress.com/
valhetta sanoessasi, että Jumala ei vaadi kirjoitettujen käskyjen täyttämistä. Kyllä vaatii, koska Jumala ei muutu. HÄn on sama eilen, tänään ja ikuisesti. Uskonkuuliaisuus tarkoittaa kuuliaisuutta Jumalan ilmaistulle tahdolle, joka sisältää hänen lakinsa, myös 10 käskyä.
Oikeat Jumalan lapset tunnetaan lopunajan eksytyksissä nimen omaan siitä, että he noudattavat Jumalan käskyjä, eivätkä ainoastaan väitä uskovansa Jeesukseen (Ilm. 12:17, 14:12).
Kuka tahansa voi lukea Johanneksen kirjeen koko tekstin ja tietää, että synti on lain rikkomista ja että meidän tulee lakata tekemästä syntiä eli olla kuuliaisia Jumalan käskyille. Samaa opetti Paavali, jonka kirjoituksia täällä jatkuvasti tunnutaan vääristelevän. Paavali on selkeästi roomalaiskirjeessään määritellyt niissä jakeissa joita sinä et lainannut, että 10 käskyn ne käskyt, jotka koskevat ihmisten välisiä suhteita ovvat sama asia kuin "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itsesi", joka itsessään on Vanhan testamentin käsky.
Timo1. Moos. 31:13
Minä olen Jumala, joka ilmestyin sinulle Betelissä, missä sinä voitelit öljyllä patsaan
ja teit minulle uhrilupauksen. Lähde nyt pois tästä maasta ja palaa synnyinseudullesi.'"
Opetan, se on totta. Arvelinkin että Jumalan Sana ei tyhjänä palaja vaan saa tohtorit kiehumaan.
Mitä tulee Jumalan käskyyn, että pitää uskoa Jeesusta ja todentaa uskonsa kanssaihmistä rakastamalla,
niin jos kaikki mitä RAKKAUS käskee, kirjoitettaisiin pykäliksi, ei mahtuisi maailmaan ne kirjat.
Eihän Jeesuksen tekemät ihmeparantamis työtkään mahtuisi kirjoihin.
Joh. 21:25
On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.
Niin on tänäkin päivänä ettei mahtuisi mihinkään kirjastoon kaikki kirjat kaikista parantumisista.
"Lasten leipää", sanotaan kun Jeesus-nimessä parannetaan sieluja ja kroppaa.
Sitä rakkaus teettää vaikkei olekaan kirjoitettu joka tekoa edeltä kirjoihin käskyn muodossa!
Joh.19:21
Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle:
"Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
22 Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".
Käskyt ...
Matt. 10:8 :
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia.
Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Luuk.10:8 :
Ja mihin kaupunkiin te tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, syökää, mitä eteenne pannaan,
9 ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle'.
En valehtele, toteaa
Antti
ADVENTISTIT EDUSTAVAT DANIN SUKUA - TRI FLINK ON SIITÄ PARAS ESIMERKKI
[][][] 1) Minä en tiennyt Mikkelin adventtiseurakunnan olevan listattuna millään E4 nettisivulla ennen kuin sinä otit asian täällä esiin. Otin yhteyttä asiasta E4 ryhmään.
2) E4 ryhmä on päättänyt kirjoittaa sivuille tuon "toistaiseksi"-lauseen.
Se ei ole minun päätökseni.
Sivut eivät ole Adventtikirkon, joten niiden sisältöön emme pysty paljoakaan vaikuttamaan.
Syytät meitä siten väärin perustein.
Timo [][][]
Totean edellisen johdosta seuraavaa ...
1.
Kyse on siis E4 evankelioimisyhteistyöstä Mikkelin seudulla syksystä 2009 ja siitä eteenpäin ja sinä adventismin ykkösteitäjänä Mikkelin seudulla et voi
vedota tietämättömyyteen siitä, että olet yhdyshenkilö kristittyjen suuntaan ja avaat tai suljet ovet.
Sillä silloinhan kaikkien muidenkin täytyisi vedota tietämättömyyteen, että mitä touhuilevat.
Jos Adventtikirkko on kuten opetatte astunut Israelin sijaan niin siinä tapauksessa sinä edustat Daanin
sukua.
1. Moos. 49:17
Dan on oleva käärmeenä tiellä, polulla kyynä, joka puree hevosta vuohiseen,
niin että ratsastaja suistuu maahan.
Ja Daanin suvun tilalle Ilmestyskirja nostaa Joosefin toisen Egyptissä syntyneen pojan suvun, Manassen.
(Ilm.7:6) Joten ei hyvältä näytä adventtisukusi tulevaisuus.
Niinikään jos Adventtikirkko edustaa Israelia nykyajassa, niin - adventistien Betelhän sijaitsee Turun
seudulla mukaanlukien Piikkiön Toivonlinna - ei Betelilläkään ole tulevaisuutta. Daanhan viekoitteli
itsevalittuun jumalanpalvelukseen, niin Daanin omassa kaupungissa kuin Betelissä. Oli olevinaan kyse
samasta jumalanpalvelemisesta kuin oikeassa kaupungissa, Jerusalemissa. TEILLÄ ON OMA PYHÄKKÖOPPINNE!
1. Kun. 12:30
Tämä koitui synniksi, sillä kansa alkoi käydä patsaiden luona, toiset Betelissä, toiset Danissa.
Aam. 4:4 :
-- Tulkaa Beteliin -- tekemään syntiä! Gilgaliin -- tekemään lisää syntiä! Tuokaa aamulla teurasuhrinne ja kolmantena päivänä kymmenyksenne.
Aam. 5:5 :
Älkää etsikö Beeteliä, älkää menkö Gilgaliin älkääkä vaeltako Beersebaan. Sillä Gilgal viedään pakkosiirtolaisuuteen, ja Beetel joutuu tuhon omaksi.
2.
" E4 ryhmä on päättänyt kirjoittaa sivuille tuon "toistaiseksi"-lauseen. Se ei ole minun päätökseni."
Eipä tietenkään sinulla ole olevinaan valtaa päättää adventistismista Mikkelin seudulla.
Et ole tietävinään yhteistyöhankkeesta etkä niinollen suostu sitä poistamaankaan, vaan tahdot
ratsastaa yhteistyöhalukkuus-illuusiolla. Toisaalta E4 tahtoo pitää ovet auki "toistaiseksi"-lausekkeella.
Rukouksen ja paaston avulla ehkä saadaan tielle poikittain asettunut käärme pois ja yhteistyö alkaa.
Sinun oppisi mukaan sunnuntailakipedonmerkki on noille toisille seurakunnille tulossa aivan pian,
joten et ottaisikaan riskiä altistua yhteistyölle kristittyjen eli babylonian kanssa. Olet suoraviivainen
ja täysiverinen ellenistijohtaja.
JOS ADVENTTISUKU ON SYRJÄYTTÄNYT JUUTALAISSUVUN NIIN SITTEN VAIN JA NIMENOMAAN DANIN SUVUN
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621208- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 99613
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56574