"Matt. 21:22
Ja kaikki, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, sen te saatte."
Eikö voida ajatella, koska tässä luvataan, että saatte kaiken, siis KAIKEN, kun anotte uskoen, niin voimme myös saada syntimme anteeksi tällaisella uskonrukouksella, eikä siinä välttämättä tarvita ketään välimiestä tai puhujaveljeä.
Raamatussa sanotaan
28
341
Vastaukset
Se on vain ikävä Raamatunkota vl-vinkkelissä ajatellen, kun siinä ei mainita että tarvittaisiin vl väliin tilkkeeksi :)
- lyyleri
eikö oiski heleppoa., vähän niinkuin salassa, ettei edes kukkaan tuu tietämään, että haluan kilvoitella uskossa.. Raamatussa kehotetaan kuitenkin tulemaan valkeuteen tunnustamaan syntisyytensä..!
- vanha vl
lyyleri kirjoitti:
eikö oiski heleppoa., vähän niinkuin salassa, ettei edes kukkaan tuu tietämään, että haluan kilvoitella uskossa.. Raamatussa kehotetaan kuitenkin tulemaan valkeuteen tunnustamaan syntisyytensä..!
Sitäkö se on. Pitäisikö sen olla vaikeaa ja näkyvää ja vielä hurskastelua, että kaikki sen näkisivät, että minä tässä näin. Jeesus käski mennä omaan rukouskammioon rukoilemaan, jotta saisi olla rauhassa kahden kesken niinkuin lapsi isän kanssa turvallisesti tuoden asiansa Jumalalle Isä Meidän- rukouksessa.
Kirjoitit: "ettei edes kukkaan tuu tietämään, että haluan kilvoitella uskossa."
Kyllä on pientä se kilvoittelu, jos se on tuosta kiinni ja sitäpaitsi ei kaikkien tarvitse tulla edes jumalan valtakunnassa tietämään toisten kilvoitteluja.
Raamatussa kehoitetaan tulemaan valkeuteen tunnustamaan syntisyytensä ja se on oikea paikka tulla tunnustamaan syntinsä, ei puhujaveljelle, vaan Hänelle, joka on maailman valkeus, Kristukselle. Hänessä meillä on täydellinen syntienanteeksisaaminen, Hän on valkeus teillämme, Hän on Herramme ja vain Hänessä on elämämme elämän arvoista. lyyleri kirjoitti:
joskus, missä?
- Sectori
lyyleri kirjoitti:
Kuka antoi tälle miehelle kymmenentuhannen leiviskän velan anteeksi, ja keneltä hän sitä rukoili?
Matt 18.
23. Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
24. Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
25. Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
26. Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
27. Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi. - huh huh
lyyleri kirjoitti:
"ettei edes kukkaan tuu tietämään, että haluan kilvoitella uskossa"
Vl-farisealaisuus paljastuu. Ihmisten silmille sitä kilvoitellaankin! Että sillä lailla! - Raamatuista
lyyleri kirjoitti:
Matt. 6:
"1. "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
2. Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
3. Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
4. että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
5. Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle."
Matt. 6:7
"7. Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan."
Vrt. Vl-mantra: "nimessä ja veressä, nimessä ja veressä, nimessä ja veressä..." *vilk vilk* - uskosta osallinen
lyyleri kirjoitti:
kelpaa julkinen näyttäminen kuten monelle vl.uskoiselle (tyyli ja tavat tärkeitä) sisäinen sydämmen usko ei ole tarpeen näille ja siksi heitä niin kovin ahdistaa kaikki uskoon liittyvä.
Vl. liike on omasta mielestä se ainoa oikea koska siellä on niin ahdistavaa, tuskaa, itkua jne. sellainen on heikäläisten mielestä paras tapa uskoa ja pyrkiä taivaaseen.
Se heille toki suotakoon koska meillä on uskonnon vapaus mutta on onneksi myös muita tapoja uskoa ja kilvoitella maallista matkaa. - ootko uskovainen?
lyyleri kirjoitti:
Miksi pilkkaat Raamattua?
Meeri:
""Matt. 21:22
Lyyleri:
"eikö oiski heleppoa., vähän niinkuin salassa, ettei edes kukkaan tuu tietämään, että haluan kilvoitella uskossa."
Onko Raamattu vitsikirja lyyleri? - lyyleri
Kesitas kirjoitti:
joskus, missä?
missä voi tulla valkeuteen...Sillä sydämen uskolla me vanhurskaiksi tulemme ja suun tunnustuksella me autuaaksi tulemma...missä sinun mielestäsi..ja miten Raamattu sannoo..??
- lyyleri
huh huh kirjoitti:
"ettei edes kukkaan tuu tietämään, että haluan kilvoitella uskossa"
Vl-farisealaisuus paljastuu. Ihmisten silmille sitä kilvoitellaankin! Että sillä lailla!sinun mielestäsi on avoimet lähteet, missä Pyhä Henki asuu .., missä matkasaatto...Raamatun mukkaan...ei kammiossa..!
- lyyleri
Raamatuista kirjoitti:
Matt. 6:
"1. "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
2. Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
3. Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
4. että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
5. Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle."
Matt. 6:7
"7. Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan."
Vrt. Vl-mantra: "nimessä ja veressä, nimessä ja veressä, nimessä ja veressä..." *vilk vilk*mitään ulkonaista hurskastelua, mutta , että meidät tunnetaan Siionissa, joka on uskovien yhteisö, ja jossa meitä hoidetaan ja evankeliumilla pestään ja kannustetaan , siellä avoimet lähteet..!
- lyyleri
uskosta osallinen kirjoitti:
kelpaa julkinen näyttäminen kuten monelle vl.uskoiselle (tyyli ja tavat tärkeitä) sisäinen sydämmen usko ei ole tarpeen näille ja siksi heitä niin kovin ahdistaa kaikki uskoon liittyvä.
Vl. liike on omasta mielestä se ainoa oikea koska siellä on niin ahdistavaa, tuskaa, itkua jne. sellainen on heikäläisten mielestä paras tapa uskoa ja pyrkiä taivaaseen.
Se heille toki suotakoon koska meillä on uskonnon vapaus mutta on onneksi myös muita tapoja uskoa ja kilvoitella maallista matkaa.ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskautensa..." kehotetaan Sanassa...Sielä me olemme avoinna evankeliumille.
- ???
lyyleri kirjoitti:
Miten sinusta "yksin" uskominen helppoa on? Sehän on paljon vaikeampaa kuin tukeutua laumaan ja mennä sen mukana. Jälkimmäinen on kyllä ihmiselle itselleen mieluista, kun ei tarvitse todella kohdata sisintään, eli ei tarvitse edes huomata sitä että omakohtainen usko puuttuu.
- vanha vl
lyyleri kirjoitti:
mitään ulkonaista hurskastelua, mutta , että meidät tunnetaan Siionissa, joka on uskovien yhteisö, ja jossa meitä hoidetaan ja evankeliumilla pestään ja kannustetaan , siellä avoimet lähteet..!
avoimet lähteet, kun annatte vain avaimet yksin Kristukselle, niin kyllä lähteet rupeaa pulppuamaan.
- se on
vanha vl kirjoitti:
avoimet lähteet, kun annatte vain avaimet yksin Kristukselle, niin kyllä lähteet rupeaa pulppuamaan.
Topi Linjama kuvaa blogijutussaan laulujen kautta, miten vl-liike siirtyi elävästä uskosta ihmisoppiin (tämä on minun tulkintani hänen jutustaan).
http://www.topilinjama.net/ - 3-3
lyyleri kirjoitti:
ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskautensa..." kehotetaan Sanassa...Sielä me olemme avoinna evankeliumille.
Jatka lyyleri etsintää jotta sen joskus löytäisit!
- On se
= saatanallista pakanuutta
- vanha vl
samaa mieltä meeri 5 kanssa, että voimme tuossa anoa myös syntejämme anteeksi samoin kuin Isä meidän rukouksessa.
- vanha multinikki
vanha vl kirjoitti:
samaa mieltä meeri 5 kanssa, että voimme tuossa anoa myös syntejämme anteeksi samoin kuin Isä meidän rukouksessa.
Minä ymmärrän raamatun siten, ettei syntejä tarvitse edes anoa anteeksi. Ne annettiin anteeksi jo silloin 2000 vuotta sitten. Riittää, että tämän tosiasian ottaa uskolla vastaan.
Isä meidän -rukous opetettiin ennen ristiä eikä sitä ole välttämätöntä soveltaa enää. vanha multinikki kirjoitti:
Minä ymmärrän raamatun siten, ettei syntejä tarvitse edes anoa anteeksi. Ne annettiin anteeksi jo silloin 2000 vuotta sitten. Riittää, että tämän tosiasian ottaa uskolla vastaan.
Isä meidän -rukous opetettiin ennen ristiä eikä sitä ole välttämätöntä soveltaa enää.Amen, amen.
"Matt. 21:22
Ja kaikki, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, sen te saatte." ** Amen.
Tässä Jeesuksen kertomuksessa on huomioitava, että tällä Hän painotti uskon merkitystä. SRK on ominut itselleen ihmisen uskon, ja luulee sitä AVAINTEN VALLAKSI, JOKO AVAA TAI EI, kuten lihalle kuuluukin.
Edellinen jae kertoo sen. 21 Jeesus vastasi: "Totisesti: jos teillä OLISI USKOA JA ETTE EPÄILISI, te ette ainoastaan tekisi tätä viikunapuulle, vaan TE VOISTTE SANOA VUORELLEKIIN 'Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen', NIIN TAPAHTUISI.
Joten tämä ei toimi mitenkään VL piireissä. Usko heillä on liian heikko. Siellä ei tapahdu kokouksissa parantumisia, kuten Kristillisissä seurakunnissa.
Koko seurakunnan uskon kertoo puhujat, jotka itkun sekaisella äänellä puheensa jälkeen kysyvät? – VOINKO MINÄKIN USKOA???
Tämä ei riitä rukouksessa, eikä vuorten siirrossa mihinkään, ei myöskään synnin sovituksessa.
Sitä vastoin kristillisissä seurakunnissa tapahtuu vilpittömän uskoin voimalla sairauksista, kuten minun lähes kuuron ihmisen kuulon palautuminen rukouskokouksessa.
Näitä ei juuri VL piireissä tapahdu, usko ei riitä.
Eikö voida ajatella, koska tässä luvataan, että saatte kaiken, siis KAIKEN, kun anotte uskoen, niin voimme myös saada syntimme anteeksi tällaisella uskonrukouksella, eikä siinä välttämättä tarvita ketään välimiestä tai puhujaveljeä.** Tässä voidaan käyttää vastauksena Uuden Testamentin tekstitä, jossa Filippos vastaa Hoviherralle,, 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Apt 8 luku.
Jos sinä uskot, että -Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Herra. Niin pyyntösi kuullaan. Tuo maisemasi välimies on vain ”kolehdin kerääjä” jolla ei ole mitään todellista tehtävää asiassa, todistaja vain.
Synnin sovitus on tehty jo osaltasi 2000v sitten ja meidän lähimmäisten tehtävä on sinulle vain VAHVISTAA SE.
Ei sitä pysty horjuttamaan itkevät vl saarnaajat, puoleen eikä toiseen.
Jää rauhaan, Jeesus on sovittanut kaikkien, Häneen uskovien synnit Golgatalla, ilman lahkojakin.
Kes.Tämäkin kohta irroitetaan yhteydestään, ja luullaan jotain muuta kuin se tarkoittaa...
No eihän väärät tuota voi käsittää...- Sectori
weha kirjoitti:
Tämäkin kohta irroitetaan yhteydestään, ja luullaan jotain muuta kuin se tarkoittaa...
No eihän väärät tuota voi käsittää...Haluatko selittää kohdan, kuten Luther sanoo, parhain päin?
Haluatko myös vastata minulle, koska lyyleri ei halunnut kysymykseeni Raamatusta.
Ei toki ole pakko. Sectori kirjoitti:
Haluatko selittää kohdan, kuten Luther sanoo, parhain päin?
Haluatko myös vastata minulle, koska lyyleri ei halunnut kysymykseeni Raamatusta.
Ei toki ole pakko.on, ettei kohta tarkoita mitä hurmikset luuleet...Emmehän ole menestysteologeja....
katsoin kohdan, joka osoitti, ettei kenelläkään ole uskoa tarpeeksi, koska uskovaisessa asuu myös liha.
20. Ja kuin opetuslapset sen näkivät, ihmettelivät he, sanoen: kuinka fikunapuu niin kohta kuivettui?
21. Jesus vastaten sanoi heille: totisesti sanon minä teille: jos teillä olis usko, ja ette epäilisi, niin ette ainoastaan tätä tekisi, mikä fikunapuulle tapahtui, vaan myös jos te sanoisitte tälle vuorelle: siirry ja kukistu mereen, niin se tapahtuis.
22. Ja kaikki, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, sen te saatte.
23. Ja kuin hän meni templiin, tulivat hänen opettaissansa hänen tykönsä pappein päämiehet ja kansan vanhimmat, sanoen: millä voimalla sinä näitä teet? taikka kuka sinulle antoi sen voiman?
24. Niin Jesus vastaten sanoi heille: minä tahdon myös teiltä kysyä yhden sanan: jos te sen minulle sanotte, niin minä myös teille sanon, millä voimalla minä näitä teen:weha kirjoitti:
Tämäkin kohta irroitetaan yhteydestään, ja luullaan jotain muuta kuin se tarkoittaa...
No eihän väärät tuota voi käsittää...mitään VAAN LISÄSIN, älypää.
Kerro versisoisi, pitkö se olla joku lahkolinen, ennkuin kuullaan.- Heke-Veke
Miten sinä sitten tulkitset tämän avainten vallan käyttämisen, jossa synnit voidaan munalukolla sulkea.
Siellähän käskettiin ottaa Pyhä-Henki ja vasta sitten anniskella syntejä anteeksi.
Siis mitä tarkoitetaan sillä avainten vallalla, päästämisellä ja sitomisella.
Kenen synnit sinä pidättäisit, ja kenen päästäisit. Vai onko se Pyhä-Henki, joka siitä asiasta päättää ?
Jos vain Jeesus päättää yhdessä Pyhän Hengen kanssa, niin mistä se syntisraukka tietää, milloin ne on annettu, kun sitä ei kuule sitä päästöä korvillaan, kun ette kerran hyväksy ihmistä tähän välimiehen tehtävään.
Ei minulle ole kyllä annettu puoliakaan, mitä rukouksessa olen joskus anonut. Vaikka kuinka rukoilisit, selvää vastausta et saa, kuulet vain oman äänesi ja talitiaisen titi-tyyn. - Sectori
weha kirjoitti:
on, ettei kohta tarkoita mitä hurmikset luuleet...Emmehän ole menestysteologeja....
katsoin kohdan, joka osoitti, ettei kenelläkään ole uskoa tarpeeksi, koska uskovaisessa asuu myös liha.
20. Ja kuin opetuslapset sen näkivät, ihmettelivät he, sanoen: kuinka fikunapuu niin kohta kuivettui?
21. Jesus vastaten sanoi heille: totisesti sanon minä teille: jos teillä olis usko, ja ette epäilisi, niin ette ainoastaan tätä tekisi, mikä fikunapuulle tapahtui, vaan myös jos te sanoisitte tälle vuorelle: siirry ja kukistu mereen, niin se tapahtuis.
22. Ja kaikki, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, sen te saatte.
23. Ja kuin hän meni templiin, tulivat hänen opettaissansa hänen tykönsä pappein päämiehet ja kansan vanhimmat, sanoen: millä voimalla sinä näitä teet? taikka kuka sinulle antoi sen voiman?
24. Niin Jesus vastaten sanoi heille: minä tahdon myös teiltä kysyä yhden sanan: jos te sen minulle sanotte, niin minä myös teille sanon, millä voimalla minä näitä teen:En tiedä mihin kysymykseen olit vastaamassa, en saanut vastauksestasi selvää. Mutta minulla oli mielessäni tällainen kysymys, jonka ystävämme lyyleri ohitti:
Kuka antoi tälle miehelle kymmenentuhannen leiviskän velan anteeksi, ja keneltä hän sitä rukoili?
Matt 18.
23. Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
24. Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
25. Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
26. Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
27. Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
Vastaa sinä, weha.
Älä vain sano, että haluat olla juuri tuon palvelijan kaltainen. Olet itse saanut anteeksi, mutta kiristät kanssapalvelijoitasi kurkusta julkisesti muutaman kolikon tähden. Ymmärrettynä hengellisesti, että ei ole rakkautta kärsiä lähimmäistä vikoineen, vaikka itse on saanut jättivelan anteeksi. Mitä hyötyä sellaisesta on?
Tässä Raamatunkohdassa on muuten piilotettuna myös se, ketä kohtaan me enimmin rikomme. Jumalalle olemme rikoksistamme kymmenetuhatta leiviskää velkaa, ja kanssapalvelijoillemme olemme sata denaria velkaa. Kumpikohan on helpompi sovittaa?
Mutta tämän ketjun aihe oli jokin muu, ja siihen odottelen sinun vastaavan, weha. Kuka antoi palvelijalle velan anteeksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1544116Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4013164Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142088Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa131755Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51158- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69995Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24911- 54886
- 71869