X-Factor-tuomarit

tuomareihin pettynyt

Talenttia muutaman ensimmäisen jakson seuranneena en ollut tyytyväinen tuomarointiin. Nyt on X-Factotia tullut kaksi jaksoa ja voin sanoa, että jos Talentin ja X-Factorin tuomareita vertaa keskenään niin ne Talentin huonot tuomarit olivat huipputuomareita verrattuna X-Factorin tuomareihin.

Ulkonäkö näyttää olevan molempiten ohjelmien tuomareilla se tärkein asia. X-Factorin viimejaksossa tämä tuli erittäin hyvin esille. En tätä asiaa ymmärrä, koska X-Factor on laulukilpailu EIKÄ kauneuskilpailu. Renne ei tainnut viimejakson perusteella ymmärtää, ettei ole tuomarina missikisoissa vaan laulukilpailussa.
Talentissa sama juttu. Mitä parempi ulkonäkö, niin jatkopaikka varmempi, vaikka kilpailijan esityksen laadun perusteella jatkoon ei välttämättä muuten ilman hyvää ulkonäköä pääsisi.

Rennen todellla huonon käytöksen sen 16-vuotiaan tytön kohdalla huomasi varmasti jokainen, joka kyseisen jakson katsoi. Renne halusi jatkoon ehdottomasti tämän tytön, finaaliin asti Rennen mielestä. Muiden kohdalla epävarmuutta olisi ollut aivan varmasti pääsetetäänkö jatkoon vai ei, vaikka laulutaito olisi ollut sama kuin tällä tytöllä. Hyvin tämä tyttö lauloi, mutta Renne ei valinnut häntä jatkoon laulun perusteella vaan ulkonäön.

Tuomareiden silmät pitäisi peittää, jotta he eivät näkisi laulajaa. Tällöin heidän olisi pakko arvostella vain laulua, koska mitään he eivät näe. Voisihan tuomarina olla täysin sokea henkilö, sillä hän varmasti kuulisi hyvän laulajan ja pystyisi sanomaan, kuuluisiko kyseinen henkilö jatkoon vai ei.

Miksi tämäkin ohjelma pitää pilata ulkonäön arvostelulla?
Edelleenkin X-Factor on laulukilpailu. Missikisathan menivät jo. Täysin oikea henkilö ne voitti,eli juuri se mitä kilpailussa haettiin, kauneinta naista. Tässä kilpailussa laulutaidolla ei ollut mitään merkitystä voittamisen kannalta. En mitenkään hauku Viivin laulua, koska en sitä ikinä ole kuullut.

Koko X-Factorin tuomaristo vaihtoon ja äkkiä!!!

5

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noppa-80

      Ai että ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä musabisneksessä yms. Just joo. Nykyaikana on televisio ja musavideot, ei ne artistit pelkällä radiosoitolla pärjää. Vittu mitä idiootteja tääl on, onks teillä yks aivosolu vai mitä???

      • tyttö^^

        Ei ulkonäkö ole se pääasia vaikkei siitä haittaakaan ole..mutta kyllä se lauluääni on pääasia tämän todistaa susan boyle,joka menestyy oikeella tavalla.
        itse olen kaunis mutta jos menisin x factoriin niin en haluaisi että mut päästettäisiin ulkonäköni takia jatkoon.
        ja ne musavideot ei oo aitoja niissä käytetään jotakin photoshopin kaltaista tekniikkaa...madonnankin vartalo saatiin näyttämään nuorelta niissä videoissa mutta sitte sen käsivarret olikin ihan kuin anorektisella niissä kuvissa mitä siitä on julkaistu...
        ja ilman meikkii...julkkikset näyttää ihan tavallisilta muistakaa tää ja miltäköhän se renen ihannoima nainen näyttää ilman meikkii...kammottavaa!!!:D


      • tuomareihin pettynyt

        Sinulle Noppa-80

        Eli mielestäsi laulajan ulkonäkö on tärkeämpi kuin laulutaito? Ymmärsinkö oikein.


      • Noppa80 vastaa
        tuomareihin pettynyt kirjoitti:

        Sinulle Noppa-80

        Eli mielestäsi laulajan ulkonäkö on tärkeämpi kuin laulutaito? Ymmärsinkö oikein.

        Ulkonäkö EI ole tärkeämpi kuin laulutaito. Mutta ulkonäöllä tunnutaan artisteja myös myyvän. Se ei ole minun keksintöni vaan raaka tosiasia. Tosin pelkällä kauneudella ei pikälle pötkitä, kuten vaikkapa tässä X-factoryssä on nähty. Esim. se isosilmäinen laiha nainen/tyttö (jolla oli jotkut mustat pitkät hanskat?) oli kai yleisen mittapuun mukaan kaunis, mutta surkea laulaja. Ei jatkoon. Kauneus on sitäpaitsi sellainen asia, jota ei voi määritellä, että se olisi kaikille sama, vaan kauneus on ns. katsojan silmässä. Ehkä tässä x-ohjelmassakin haetaan (käsittääkseni) kokonaisvaltaista pakettia, jolla on useita hyviä ominaisuuksia. Karisma on kai sellainen juttu, että se on lähimpänä sitä mitä siinä(kin) haetaan. Kuka sen määrittelee? Ehkä se on se "jokin" eli tuo tekijä eli x-factor. No, en osaa tämän kummemmin selittää, toivottavasti sait kiinni sekavasta selityksestä...
        P:S:
        Maailman loistavin laulaja ilman tuota karismaksi kutsuttua (x-)asiaa ei vaan nouse sieltä muiden joukosta. Vrt. Madonna, ei kummoinen laulaja (varsinkaan uran alussa) mutta on maailmantähti=karisma. Tykkäsi hänestä tai ei, niin tuota seikkaa ei voi kieltää.


      • Kysyn vaa
        tyttö^^ kirjoitti:

        Ei ulkonäkö ole se pääasia vaikkei siitä haittaakaan ole..mutta kyllä se lauluääni on pääasia tämän todistaa susan boyle,joka menestyy oikeella tavalla.
        itse olen kaunis mutta jos menisin x factoriin niin en haluaisi että mut päästettäisiin ulkonäköni takia jatkoon.
        ja ne musavideot ei oo aitoja niissä käytetään jotakin photoshopin kaltaista tekniikkaa...madonnankin vartalo saatiin näyttämään nuorelta niissä videoissa mutta sitte sen käsivarret olikin ihan kuin anorektisella niissä kuvissa mitä siitä on julkaistu...
        ja ilman meikkii...julkkikset näyttää ihan tavallisilta muistakaa tää ja miltäköhän se renen ihannoima nainen näyttää ilman meikkii...kammottavaa!!!:D

        aikoinaan pääsi julkisuuteen? Kuka muistaa yhtään kappaletta, josta Linda olis tullut tunnetuksi? Minä en muista kun sen järkyttävän vingutuksen Violator(vai mikä se oli!), -levyltä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe