Mihin voi valittaa

löysä hirttosolmu

vakuutusyhtiön älyttömän pitkistä korvaustenkäsittely ajoista? 2-3 kk..esim vak yhtiö Pohjola..olen jostain saanut tietää että lakisääteinen käsittelyaika olisi maksimissaan 1 kk, pitääkö paikkaansa?

6

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja valittamaankin

Vakuutusyhtiön on maksettava korvaus joutuisasti ja viimeistään kuukauden kuluttua siitä, kun yhtiö on saanut vastuunsa selvittämistä varten tarvittavat asiakirjat ja tiedot. Viivästyneelle korvaukselle on maksettava korkolain mukainen viivästyskorko. Vaikka lopullisen korvauksen määrästä olisi riitaa, on riidaton osa korvauksesta maksettava kuukauden sisällä. Sen vastaanottaminen ei vähennä asiakkaan oikeuksia valittaa korvauksesta. Kuukauden aikaraja koskee vapaaehtoisia vakuutuksia, lakisääteisissä vakuutuksissa on omat aikarajansa.

JA asiasta lisää tietää ja valittaakin vi www.fine.fi ( ent. Kuluttajien Vakuutsneuvonta)

• löysä hirttosolmu

Aivan, niin olen tietoinen siitä että aika alkaa siitä kun vak yhtiö on saanut kaikki tarv paperit, mutta olen huomannut että vak yhtiö viivyttelee papereiden hankkimisessa, ja lisäksi nykyaikana vielä kirjeposti esim vak yhtiö konttoriin jopa viereisestä talosta kestää toista viikkoa!

• kantelu

Valittaa voi---tai siis tehdä kantelu Vakuutusvalvontavirastolle.
      Vakuutusvalvontavirasto valvoo vakuutusyhtiöitä niin, että vakuutusyhtiöt toimivat lain, sääntöjen ja hyvän vakuutustavan mukaisesti. Tuonne siis KANTELU vakuutusyhtiöstä.

• Mie vain

aika on 3 kk. Eli tuon ajan sisällä pitäisi tulla ainakin riidaton osa korvauksesta.

• löysä hirttosolmu

kuullut että esim Pohjolan lakisääteinen käsittelyaika on 1 kk, kysyinkin sitä hetki sitten toisen kerran pohjolan virkailijalta niin vastaus oli että "en minä tiedä mitään tuollaisista lakisääteisistä käsittelyajoista"

• taidakaan
        löysä hirttosolmu kirjoitti:

kuullut että esim Pohjolan lakisääteinen käsittelyaika on 1 kk, kysyinkin sitä hetki sitten toisen kerran pohjolan virkailijalta niin vastaus oli että "en minä tiedä mitään tuollaisista lakisääteisistä käsittelyajoista"

Pohjola tietää laksisääteisten aikoja kun ne myöntää VAPAAEHTOISIA vakuutuksia.

JA oikea paikka kysellä ja valittaa ei todellakaan ole Vakuutusvalvonta (nyt Finanssivalvonta) vaan FINE (ent. kuluttajien vakuutusneuvonta) eli VAKUUTUS- JA RAHOITUSNEUVONTA www.fine.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      82
      3596
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1792
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1075
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe