Minulla on OP:ssa käyttelytili, johon kerään aina välillä ns. matkakassaa, jolloin tiedän tarkkaan aina matkalla käytettävän budjettini. Muutoin tuo tili on tyhjillään, mutta koska minulla on siihen nettipankkitunnukset, menee siitä 2,50 e /kk palvelumaksua.
No sattui tuossa käymään niin, että tili ehti olemaan hurjat 5 euroa miinuksella (2,50 yhden kuun ajan ja 5 eur toisen), koska unohdin siirtää pankkiin palvelumaksun kattavan summan jonka teen kerralla pidemmäksi aikaa. OP:lta ei mitään ilmoitusta tilin ylittämisestä tullut vaan itse sitten huomasin tuon ylityksen. Heti kun asian huomasin niin laitoin tilille taas sen verran rahaa, että nuo käyttömaksut voivat mennä useamman kuukauden ajalta.
Nyt vertailin eri pankeilta 1500 euron kulutusluottoa ja OP:lle laittaessani hakemuksen, se hylättiin heti bumerangina käsittääkseni tuon kuukausimaksujen aiheuttaman tilinylityksen takia. Oma vikahan tuo on mutta tuntuu aika hurjalta että tuollaisesta 5 euron ylityksestä menee pankin kanssa automaattisesti mahdollisuudet luottoihin, jos muuten on luottotiedot kunnossa ja aikaisemmin ei ole muita ongelmia tilin kanssa ollut.
Lähinnä minua kiinnostaisi tietää, onko tuo tilinylitys nyt pilannut mahdollisuuteni asioida OP:n kanssa lopullisesti vai onko joku aikaraja jolloin voi palata heidän kanssaan asiointiin jos esim. isompaa lainaa suunnittelee? Entä jos lopetan tuon tilin ja myöhemmin joskus haluan avata tilin heille uudestaan niin onko se mahdollisuus lopullisesti mennyt tuossa.
Käyttömaksujen takia OP ei enää tykkää minusta
14
2320
Vastaukset
- op ja hyvin pyyhkii
olen op:n jäsen ja saan kymmenien ellei satojen eurojen edestä bonuksia, joilla sitten maksetaan nämä pankkipalvelut. Lopuilla lyhennellään vakuutusmaksuja.
Rahaliikenteesi ei liene kovin suuri?- onpas nyt vaikea vas
"Rahaliikenteesi ei liene kovin suuri? "
kannattaa lukea juttu ennen kuin kirjoittaa
"Minulla on OP:ssa käyttelytili, johon kerään aina välillä ns. matkakassaa, jolloin tiedän tarkkaan aina matkalla käytettävän budjettini. Muutoin tuo tili on tyhjillään,"
ensimmäisestä lauseesta.... - €uroina, Mitä ?
"olen op:n jäsen ja saan kymmenien ellei satojen eurojen edestä bonuksia,"
jos tosiaan saat satojen eurojen bonuksia sinä joko pidät rahojasi alikorolla tai sitten maksat lainastasi ylikorkoa,
Suosittelen,
tarkista asiasi oikeina numeroina,
ettet luota pelkkiin unelmiin ja mielikuviin, joita pankin sivuilla pakkosyötetään"
minä maksan velastani n. 0,85 % korkoa ja saan säästötililleni 2 % tuottoa,
joten ymmärrät että ei kannata yhtään ylämääräisesti lainaa lyhentää.
Mitkä ovat sinun numerosi ?
(bruttoja molemmat) - et,,,,arvelen.
"op ja hyvin pyyhkii"
joo, kyllä ihmettelin sitäkin aika kun joku kehut 4.8 % korkoja,
kun tuli platinabonuksia joilla maksettiin korttimaksuja, joita ei kaikilla toisaalta lainkana olutkaan.
kun helpolla sai 5,6 %, paikassa jossa ei maksuja tunneta.
nyt ei em. talletuskorko paljoa yli 1,5 % ole, kun muualla saa vapaalle säästötilille 2 %. - tarkoitat
€uroina, Mitä ? kirjoitti:
jos tosiaan saat satojen eurojen bonuksia sinä joko pidät rahojasi alikorolla tai sitten maksat lainastasi ylikorkoa,
Suosittelen,
ettet luota pelkkiin unelmiin ja mielikuviin, joita pankin sivuilla pakkosyötetään"
(bruttoja molemmat)kai niin että lainan korkosi on tuo 0,85% euriborin päälle, tai että se on se pankin ottama korko.
- pankkivirkailija
€uroina, Mitä ? kirjoitti:
Suosittelen,
(bruttoja molemmat)minä en ole tuo keneltä kysyit, mutta en malta olla vastaamatta: lainani kokonaiskorko on 0,72 ja saan rahoilleni 5,25 prosentin koron. laina op.ssa ja määräaikaistili nordeassa.
- luottoa se kannattaa
ei kai nettikustannukset voi olla 2,5 €, ei kai ?
minulla Nordeassa on 1,5 €, Sammossa ja S-pankissa on 0 €/kk.
Tietysti ko. pankki ei mielellään anna lainaa, kun olet varmaan jo aiheuttanut melkoisia kustannuksia,
sillä ei kukaan oikeasti pysty tilinylityksiä tms hoitelemaan muutamalla eurolla.
Toiseksi ei se lainan korko ja kulut oikeasti kata kustannuksia joita tulee ongelmista,
se kattaa lähinnä vain sen jos kaikki menee hyvin, eikä ihminen joudu hoitelemaan luottoa.- hupsistavaan
Mitähän kuluja pankille on tuossa koitunut? OP ei nimittäin millään tavalla tuntunut reagoivan tuohon ylitykseen muutoin kuin verkkopankissa näkyvänä miinuksena tilin saldossa. Siis mitään viestejä tai muutakaan yhteydenottoa ei pankista tullut kahteen.
- 23
hupsistavaan kirjoitti:
Mitähän kuluja pankille on tuossa koitunut? OP ei nimittäin millään tavalla tuntunut reagoivan tuohon ylitykseen muutoin kuin verkkopankissa näkyvänä miinuksena tilin saldossa. Siis mitään viestejä tai muutakaan yhteydenottoa ei pankista tullut kahteen.
kyllä siellä on reagoitu, varmasti,
laitettu nimi "mustalle listalle" yms.,
mutta missään pankissa ei kai tilin käyttökuluja perintään viedä,
pidemmän päälle vain suljetaan tili. - pankkivirkailija
hupsistavaan kirjoitti:
Kyllä tilinylitykset aiheuttavat pankille huomattavia menoja. Laskepa huviksesi paljonko tekee, jos esim. 20000 asiakasta ylittää tilinsä yhden kuukauden aikana, vaikkapa vain 2:ksi päiväksi.
Oletko vallan unohtanut, mikä on rahan hinta? Se ilmoitetaan korkona. Kysyn näin, koska sinä kysyit, että "mitähän kuluja pankille on tuossa koitunut". Se paljasti, ettet ole ollenkaan ajatellut rahan hintaa.
- 16-19
Moi!
Minusta aika kallis kulu tuo 2,5 e/kk pelkästään vaan sen takia että tietäisit, minkä verran on varoja matkakassassa. Käy lopettamassa verkkopalvelutunnukset ja ota tilimuistio tilalle. Kirjaa muistioon aina minkä verran olet siirtänyt tilille varoja. Ennen matkaa käy konttorissa nostamassa varat käteiseksi... huomattavasti edullisempaa!
Tilin ylitys ei ole pilannut mahdollisuuksiasi saada luottoa OP:sta. Tietääkseni OP:n joustoluotto on vakuudeton luotto.. vakuudettoman luoton saamiseen vaikuttaa myös palkkatulot. Sinun tulot kun ei mene OP:lle, niin todennäköisesti luoton saaminenkin on hankalampaa kun pankki ei voi todentaa onko sinulla sellaisia tuloja kuin hakemuksessasi ilmoitat. Pankkilainassa olevat rästit ovat mielestäni suurempi syy kieltäytyä vakuudettoman luoton myöntämisestä kuin tilin ylitykset. Niitähän sattuu varmasti jokaiselle...- ei kai muistota ?
"Käy lopettamassa verkkopalvelutunnukset ja ota tilimuistio tilalle."
jos op ei ole verkkopalvelua, saa tiliotteen ilmaiseksi ja se lähetetään joka kk kun on olut tapahtumia,
tapahtuman saa kun lähettää muualta vaikka 1 € tililleen.
Ei kai ole mitään järkeä pitää itse tilimuistiota.
tietysti yksi asia "Tilin ylitys" ei koskaan kaikkea pilaa, ei luottokelvottomuuskaan,
kaikki on kiinni kokonaisuudesta, mutta miksi Op haet luottoa, ei sieltä saa mitään erityisen halpaa,
ota selvää.
- pankkivirkailija
eikö olisi helpompi kysyä suoraan pankista, selviäisi vähän nopeammin kuin täällä utelemalla? kyllä he kertovat kysyttäessä, haluavatko vielä sinut asiakkaaksi.
- kaikea kysellä
"mikset kysy pankista? pankkivirkailija7.2.2010 00:19 "
tässä sivullisena vastaan, meille ainakin on niin,
jos emme muualta ensin "tyhmiä kysele", emme osaa pankissa kaikea kysellä ja vaatia.
pankkivirkailijat eivät heti kaikkea edullisinta vaihtoehtoa kerro, ei korkoja, ei muita vaihtoehtoja,
sitä valtavaa ympäripuhumista on vain kanta-asiakkuudesta ja bonuksista,
eli minusta pelkkää huu haata jossa ensin maksaa itse ylihintaa
ja saa suitten muruja takaisin.
aivan kuten autokaupassa, yms. ei sitä edullisinta hintaa kerrota, kunpa tietäisit kuinka suuria hintaeroja on aivan samallisissakin autokaupoissa.
jos en olisi asioita selvää ottanut muualtakin kuin pankista,
ei nytkään olisi osa rahoistani 5,56 % korolla pankissa määräaikaisella
ja loput rahani 2 % vapaalla säästötilillä.
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265