Itsemurha Raamatun valossa

Filadelfi

Itsemurha on Jumalan käskyn rikkomista, älä tapa 2Moos.20:13, Matt.19:18, itsemurhan tekivät mm. Saul 1Sam.31:4, Juudas Iskariot ja meinasi vanginvartija Ap.t.16:27,28 mutta Paavali huusi

12

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ei ihan noin

      ole, vaan paljon yksinkertaisempi asia. Nääs ihminenhän turvaa viimekädessä siihen, ketä pelkää ja kunnioittaa.
      Joko on Jumalan pelko, jolloin turvaa viimeisessäkin hädässä Häneen. Tai sitten pelkää kuolemaa ja viimeisen hädän turva on se. Tuon pelko sanan voisi korvata myös rakastaa sanalla.
      Jeesushan tuli vapauttamaan meidät myös kuoleman vallasta, ja pelosta.
      14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,
      15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.

      4 Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.
      5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

      Ennen Jeesuksen tuloahan tuo kuolemaan turvaaminenkin otetaan viideksi kuukaudeksi pois, eli se ei toimi, vaikka monet yrittävät silloin itsemurhaa.

      4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
      5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
      6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

      Nämä ovat tietenkin niiden viimeisten aikojen ahdistuksia, jota aikaa lyhennetään valittujen vuoksi.
      Kadottaja silloin merkitsee omansa, surkeata on meidän joilla on sinetti, katsella vierestä noita kärsimyksiä ja mietiskellä tuliko tehtyä kaikkensa, että "naapurin ville" ottaisi vastaan pelastuksen ja toisaalta, paljastaahan se myös sen, ketkä todella ovat valittuja, kun enkelit korjaavat lustetta pois.
      Silloin näkevät kaikki noita "eläviä kuolleita".
      Ja mikä ihmeellisintä tuonkin jälkeen:
      21 He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.

    • qwertyb

      10-vuotias lapsiprostituoitu tekee itsemurhan, niin joutuuko tämä ikuiseen Helvetin kidutukseen?

      • ----

        Äärimmäistä julmuutta kun jollain on aikaa tuomita itsarin tekijä, sama kuin sanoisi, joku sairastaa syöpää, hän tekee syntiä. Kuka tekee syntiä, joka ei suostu auttamaan.


      • motoristillä
        ---- kirjoitti:

        Äärimmäistä julmuutta kun jollain on aikaa tuomita itsarin tekijä, sama kuin sanoisi, joku sairastaa syöpää, hän tekee syntiä. Kuka tekee syntiä, joka ei suostu auttamaan.

        Peloittelu ja syyllistäminen on hyvin perinteinen nautinto!!!


      • Huh.huh!

        Lapset on Jumalan erityis-suojeluksessa. Ei helvettiä. Mutta ne jotka rikkovat tätä taivaanisän suomaa erityis suojaa eli kajoavat alaikäiseen ovat ikuisessa helvetin tulessa. Lapsi ei ole prostituoitu vain hyväksi-käytetty lapsi joka tarvitsee huolenpitoa.


    • ....

      .....

      • ähläm sähläm

        joku sairastaa syöpää, hän tekee syntiä.

        muslimeille syöpä tai joku muu vakava sairaus on jumalan rangaistus!


      • armosta pelastettu
        ähläm sähläm kirjoitti:

        joku sairastaa syöpää, hän tekee syntiä.

        muslimeille syöpä tai joku muu vakava sairaus on jumalan rangaistus!

        Tekipä missä tilanteessa itsemurhan se on synti. Ihminen ottaa silloin oikeuden omiin käsiinsä. Eikä anna JUMALAN tehdä työtä itsessään. JUMALALLA on suunnitelma jokaisen kohdalle, mutta annammeko HÄNELLE mitään valtaa. Vai menemmekö vihollisen houkutuksiin mukaan paha teettää kaikenlaista houkuttelee tekemään jopa itsemurhan.paha sokaisee ja saa ihmisen uskomaan kaikenlaisia valheitaan. Kietoo verkkoonsa. haluaa saada kadotukseen monta sielua, pahalle on helppo saalis esim. sellainen joka kärsii tai on menettänyt kaiken. Jos on JEESUKSEN oma JEESUS pitää omistaan kiinni. Vie kerran perille ISÄN tykö taivaskotiin. JUMALA suuressa rakkaudessaan antaa ihmisen itse valita ei JUMALA pakota ketään uskoon. HÄN itkee lastensa puolesta jotka ei halua tehdä parannusta. Taivaassa iloitaan yhdestäkin pelastuneesta sielusta. Ei Saul tehny itsemurhaa 1Sam.31:4. Luulivat Saulin kuolleen, mutta ei hän kuollu lue 2Sam.1:6-16. Saul sanoi miehelle surmaa minut sillä minä olen kangistumassa.JEESUS AUTA MEITÄ.


      • Minde1977
        armosta pelastettu kirjoitti:

        Tekipä missä tilanteessa itsemurhan se on synti. Ihminen ottaa silloin oikeuden omiin käsiinsä. Eikä anna JUMALAN tehdä työtä itsessään. JUMALALLA on suunnitelma jokaisen kohdalle, mutta annammeko HÄNELLE mitään valtaa. Vai menemmekö vihollisen houkutuksiin mukaan paha teettää kaikenlaista houkuttelee tekemään jopa itsemurhan.paha sokaisee ja saa ihmisen uskomaan kaikenlaisia valheitaan. Kietoo verkkoonsa. haluaa saada kadotukseen monta sielua, pahalle on helppo saalis esim. sellainen joka kärsii tai on menettänyt kaiken. Jos on JEESUKSEN oma JEESUS pitää omistaan kiinni. Vie kerran perille ISÄN tykö taivaskotiin. JUMALA suuressa rakkaudessaan antaa ihmisen itse valita ei JUMALA pakota ketään uskoon. HÄN itkee lastensa puolesta jotka ei halua tehdä parannusta. Taivaassa iloitaan yhdestäkin pelastuneesta sielusta. Ei Saul tehny itsemurhaa 1Sam.31:4. Luulivat Saulin kuolleen, mutta ei hän kuollu lue 2Sam.1:6-16. Saul sanoi miehelle surmaa minut sillä minä olen kangistumassa.JEESUS AUTA MEITÄ.

        ...senkin synnin saa anteeksi. Tappaminen, joko itsensä tai toisen, on synti mutta eikä Jumala armossaan antaisi tätäkin syntiä anteeksi, koska rakastaa lastaan. Ainut asia mitä Jumala ei Raamatun mukaan anna anteeksi on Jumalanpilkka. Mulle eräs opettaja selitti et pahin Jumalanpilkka mitä ihminen voi tehdä on se ettei eläessään ota vastaan pelastussanomaa Jeesuksesta eli ts. ei tule uskoon. Ja kuoleman jälkeenhän tätä asiaa ei voi enää muuttaa... Kuvittele mielessäsi ihminen kuka on koko elämänsä ajan rienannut Jumalaa ja hädän hetkellä tajuaakin Hänen olevan totuus. Jos tää ihminen siinä kohtaa huutaa apua Taivaan Isältä, niin eikö se ole samalla tunnustus et Jumala on olemassa ja apua huutavalta Jumala ei anna avun mennä ohi. Vaikka ihminen kuolisi siinä hädän hetkellä, niin Taivaaseen menee heilahtaen. Mulle joku sano et me nähdään kuoleman jälkeen taivaassa yllätyksiä. Siellä on niitä keitä ei koskaan oltais kuviteltu pyytävän Jumalalta apua mutta myös niitä, ketkä on näyttäny olevan puhiä uskovaisia mutta mutta... sydämeltään sit ehkä kuitenki fariseuksia.

        Itsemurha on aina arka asia eri kirkkojen piirissä, mä luulen et tästä asiasta tullaan käymään aina köydenvetoa sen puolesta joutuuko ihminen helvettiin vai ei. Joka tapauksessa se ei oo meidän ihmisten käsissä, vaan ainoastaan Jumalalla on oikeus tuomita ihminen kadotukseen tai päästää taivaaseen. Mulle vaan tappaminen, edes itsensä, ei ole se kynnyskysymys, vaan pahin synti on tuo ylempänä mainittu. Jos nyt puhutaan uskovan itsarista, niin eikö Jumala armahtaisi koska mä en ainakaan näe ihmisen olevan täysissä sielunvoimissaan itsaria tehdessään. Tähän ratkaisuun päätyy nimittäin äärimmäisen ahdistunut, yksinäinen ja toivoton ihminen ja eikös Jumala ole heikkojen puolella. Ei Jumala halua et me aletaan tehdä joukolla itsareita sillon kun on vaikeeta mut Hän kyllä ymmärtää niitten ihmisten olosuhteet, et miks näin tapahtu. Jos siis tekijä on uskovainen, niin eikö Hän tuomitse ihmisen hänen vakaumuksensa mukaan, ei teon koska tekojen kautta meistä ei kukaan voi koskaan päästä lähemmäs Jumalaa. Eikä kyllä kauemmaskaan, sillä vaikka me juostais Jumalaa karkuun koko elämämme, niin tarttee vaan kuiskata et Herra auta, niin apu tulee. Onneks Jumala on armollinen ja täydellisesti hyvä ihan joka asiassa. Jumala tuomitsee kyllä synnin synniksi mutta eikös Hän ilmaise itsensä hyvänä Jumalana läpi koko Raamatun aina sen alkulehdiltä asti, vaikka ihminen menisi miten kauas tahansa armon lähteiltä niin Jumala antaa aina uuden mahdollisuuden sillä Hänen armonsa ja rakkautensa seuraa aina ja kaikkialle :)


      • armosta pelastettu
        Minde1977 kirjoitti:

        ...senkin synnin saa anteeksi. Tappaminen, joko itsensä tai toisen, on synti mutta eikä Jumala armossaan antaisi tätäkin syntiä anteeksi, koska rakastaa lastaan. Ainut asia mitä Jumala ei Raamatun mukaan anna anteeksi on Jumalanpilkka. Mulle eräs opettaja selitti et pahin Jumalanpilkka mitä ihminen voi tehdä on se ettei eläessään ota vastaan pelastussanomaa Jeesuksesta eli ts. ei tule uskoon. Ja kuoleman jälkeenhän tätä asiaa ei voi enää muuttaa... Kuvittele mielessäsi ihminen kuka on koko elämänsä ajan rienannut Jumalaa ja hädän hetkellä tajuaakin Hänen olevan totuus. Jos tää ihminen siinä kohtaa huutaa apua Taivaan Isältä, niin eikö se ole samalla tunnustus et Jumala on olemassa ja apua huutavalta Jumala ei anna avun mennä ohi. Vaikka ihminen kuolisi siinä hädän hetkellä, niin Taivaaseen menee heilahtaen. Mulle joku sano et me nähdään kuoleman jälkeen taivaassa yllätyksiä. Siellä on niitä keitä ei koskaan oltais kuviteltu pyytävän Jumalalta apua mutta myös niitä, ketkä on näyttäny olevan puhiä uskovaisia mutta mutta... sydämeltään sit ehkä kuitenki fariseuksia.

        Itsemurha on aina arka asia eri kirkkojen piirissä, mä luulen et tästä asiasta tullaan käymään aina köydenvetoa sen puolesta joutuuko ihminen helvettiin vai ei. Joka tapauksessa se ei oo meidän ihmisten käsissä, vaan ainoastaan Jumalalla on oikeus tuomita ihminen kadotukseen tai päästää taivaaseen. Mulle vaan tappaminen, edes itsensä, ei ole se kynnyskysymys, vaan pahin synti on tuo ylempänä mainittu. Jos nyt puhutaan uskovan itsarista, niin eikö Jumala armahtaisi koska mä en ainakaan näe ihmisen olevan täysissä sielunvoimissaan itsaria tehdessään. Tähän ratkaisuun päätyy nimittäin äärimmäisen ahdistunut, yksinäinen ja toivoton ihminen ja eikös Jumala ole heikkojen puolella. Ei Jumala halua et me aletaan tehdä joukolla itsareita sillon kun on vaikeeta mut Hän kyllä ymmärtää niitten ihmisten olosuhteet, et miks näin tapahtu. Jos siis tekijä on uskovainen, niin eikö Hän tuomitse ihmisen hänen vakaumuksensa mukaan, ei teon koska tekojen kautta meistä ei kukaan voi koskaan päästä lähemmäs Jumalaa. Eikä kyllä kauemmaskaan, sillä vaikka me juostais Jumalaa karkuun koko elämämme, niin tarttee vaan kuiskata et Herra auta, niin apu tulee. Onneks Jumala on armollinen ja täydellisesti hyvä ihan joka asiassa. Jumala tuomitsee kyllä synnin synniksi mutta eikös Hän ilmaise itsensä hyvänä Jumalana läpi koko Raamatun aina sen alkulehdiltä asti, vaikka ihminen menisi miten kauas tahansa armon lähteiltä niin Jumala antaa aina uuden mahdollisuuden sillä Hänen armonsa ja rakkautensa seuraa aina ja kaikkialle :)

        Jos ihminen tappaa toisen ja katuu tekoaan. Pyytää anteeksi ja haluaa todella tehdä parannuksen elämässään kyllä hän saa anteeksi ja on matkalla taivaskotiin. Jos me teemme syntiä on Hän uskollinen ja vanhurskas ja antaa anteeksi. Itseänsä kieltää hän ei saata. Mutta meidän kuuluu katua, pyytää anteeksi tehdä parannus. Emme saa jatkaa synnissä. Armosta me olemme pelastetut. Jos teemme tahallamme koko ajan syntiä emmekä tee parannusta se tie vie kadotukseen. Jos ihminen jätää parannuksen teon elämänsä viime hetkille katuu syntejään huutaa JUMALAN puoleen hän pelastuu.Ei aina oo tilaisuutta saattaa kuolla äkisti ei siihen pidä turvautua.Meillä on todella jälleennäkemisen toivo jokaisen kohdalla ja Taivaassa on sellaisia joita emme kuvitelleet olevan. Koska ihminen voi ottaa JEESUKSEN elämäänsä viime hetkellä.Totta siellä ei ole kaikkia uskovia jokin synti sala josta ei ole tehny parannusta ei vie Kotiin.Itsemurha on synti.Emme voi puolustaa sitä kadotus.


    • Justus 252

      Jos itsemurha on synti Raamatun valossa, käyttäen sanontaa älä tapa! Niin silloin kaikki jotka sotivat ja tappvat ihmisiä eivät peri Jumalan valtakuntaa. Eivät nekään jotka ovat tehneet sen taisteltuaan Jumalan osoittaman maan puolesta, Raamatussa Jumala itse käskee tuhotaa kaikki pois Israelilaisten tieltä, kansan ja karjan... kaiken. Eli siis nämä ihmiset ovat jo silloin tuhoon tuomittu tulevassa toispuoleisessa elämässä? Kuitenkin sanassa myös käsketään repäisemään silmä pois jos se saattaa ihmistä syntiin ja repiä irti oma kätensä jos se tekee samoin. Mutta jos koko ihmisen mieli ja keho kehoittaa ja saattaa ihmistä harrastamaan syntiä???? onko silloin väärin riistää itseltään henki ettei enempää syntiä tekisi?Aikamoista sekamelskaa ja kaksinaismoralisamia uskovaisen ihmisen kirjoitusten puolelta! Minun mielestäni ainakin!

    • toivoa löytyis

      Ite en kyllä millään tuomitsis itsemurhan tekijää. Omasta kokemuksesta tiedän, miksi se saattaa joistain vaikuttaa houkuttelevalta vaihtoehdolta. On masentuneita ihmisiä yms ja se pitää vaan hyväksyä. Ei Jumala ole niin ilkeä, että heittäisi kadotukseen tyypin, joka on jo maan päällä kokenu täydellisen helvetin. Jumala haluu meille kaikkea hyvää eikä haluu kiusata meitä. Mutta toisaalta hän haluaa meille sitä kaikkea hyvää myös täällä maanpäällisessä elämässä eikä pelkästään vasta taivaassa. Hän haluaa, että me käytetään se mahdollisuus, joka meille on annettu, eli tää elämä. Koska meille on annettu tää elämä, me ollaan tarpeeks vahvoja elämään se, vaikka tuntuis kuinka vaikeelta tahansa joinain hetkinä, että melkein houkuttelis kuolla. Jumala EI ANNA meille tapahtua sellasta, joka tappais ja särkis meidät sataprosenttisesti niin, että toipuminen ei enää oo ollenkaan mahdollista. No okei, Jumala antaa jonain päivänä meidän kuolla mikä saattaa tuntuu aika lopulliselta, mutta edes kuolema ei oo Jumalalle mahdoton voitettavaks. Jos tän elämän murheet on vielä vähemmän lopullisia kuin kuolema, niin miksi niihin ei sitten löytyisi ratkaisua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2878
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2174
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe