3. luokan adventisti

suurin jäsenmäärä?

Tietääkö pastori kuinka moni jättää kymmenyksensä maksamisen Adventtikirkolle?
Onko sinusta koskaan tuntnut että adventistipappisi on syyllistynyt ahneuden syntiin hamuamalla hiellä ansaittua elantoasi?
Pääsenkö taivaaseen jos en maksa Adventtikirkolle kymmenyksiäni?
Eräs jäsen kirjoitti kymmenyksistä aiemmin.
"Jäsen adventismissa saa olla, mutta jos et kymmenyksiä maksa olet vähintäinkin 3:nen luokan adventisti, eli saa mitään opettaa, häin tuskin saat jotain sanoa, etkä saa läksyntutkistelua johtaa, ja niin poispäin, olet vain rivi jäsen, kolehdin saat kerätä. Tiedän tämän puolen hyvin koska olen ollut tuossa puljussa aikaisemmin."

23

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksetaan.

Vaikka olen adventisti, niin en kuitenkaan ole maksanut kymmenyksiä vuosikausiin, kun olen näiden vähimmäisetuuksien varassa elävä, että kyllä maksaisin, jos tuloni olisivat vakituisesti hyvät, että niistä pystyisi antamaan Raamatun Jumalan työhön tarkoitetut varat, että ei ole kiellettyä käyttää kymmenyksiä omaan toimeentuloonsa, että näin olen Raamatusta jostain kohtaa joskus muinoin lukenut, että jos ei kertakaikkiaan ole työtuloja, niin nämä vähimmäisetuudet tai tuet eli toimeentulotuki tai muu pienimääräinen tukiraha kyllä menee ihan omaan käyttöön, ja Raamatun Jumalakin sen hyväksyy, että kukaan ei tee väärin, jos käyttää kymmenyksensä näin.
      No, olen joskus opiskelijana maksanut kymmenyksiä vähästä opintotuesta, että 1270 markasta maksoin 127 markkaa kuukausittain kymmenyksiä, että silloin sainkin ilmaisen ruoan jälkiruokineen koulussa, ja muutenkin silloin vielä jaksoi olla spurttikunnossa, että harrastin liikuntaa säännöllisesti, ja kaikki rahat riittivät siten hyvin, että kun eli hyvin askeettisesti nuoruuden innolla, mutta tuollainen ei sitten ole hyvästä, jos joutuu vuodesta toiseen noin minimaalisesti elämään, että kyllä on tullut sen jälkeen koettua yhtäsun toista köyhän ihmisen elämää, että tuollainen touhu ei pitemmän päälle ole kannattavaa ja suotavaa.

• 23456785412

ja rikollinen. Kukaan ei jää ilman rangaistusta jos varastaa Jumalalta kuten sinä teet ja vielä tunnustat sen.

Eroa adventtikirkosta heti tai maksa kymmenyksesi korkojen kanssa. Me emme kaipaa varkaita ja rikollisia kirkkoomme koska olemme ainoita Jumalan lapsia jotka ovat enää täällä synnin pesässä jäljellä.

Ensin maksetaan Jumalalle ja se raha joka jää, on sinun käytössäsi.

• on.
        23456785412 kirjoitti:

ja rikollinen. Kukaan ei jää ilman rangaistusta jos varastaa Jumalalta kuten sinä teet ja vielä tunnustat sen.

Eroa adventtikirkosta heti tai maksa kymmenyksesi korkojen kanssa. Me emme kaipaa varkaita ja rikollisia kirkkoomme koska olemme ainoita Jumalan lapsia jotka ovat enää täällä synnin pesässä jäljellä.

Noh, noh, kukahan se sinun suullasi nyt puhuu ?, että Jeesuksen Kristuksen Nimessä !, jos tahdot päästä vapaaksi tuosta pahasta hengestä, niin vapaudu, nyt !

• 234234234234
        23456785412 kirjoitti:

sinä olet, joka käytät minun numeronikkiäni???

• 24234234234
        on. kirjoitti:

Noh, noh, kukahan se sinun suullasi nyt puhuu ?, että Jeesuksen Kristuksen Nimessä !, jos tahdot päästä vapaaksi tuosta pahasta hengestä, niin vapaudu, nyt !

varas on varas. Sano varkaalle, että vapaudu.

• 234234234

jäät vaille Jumalan lupaamia siunauksia, ei voi mitään.

• elämpyörä 7
        234234234 kirjoitti:

Adventti lahko on myynti liike, tai oikeastaan ostaja ja myyntiliike. Se ostaa valheellisilla lupauksillaan ihmisiä lahkoonsa ja sitten myy samaa roskaa kymmenyksillä. Anna kymmenes-osa pruttotuloistasi adventtikirkolle niin me annamme oppiamme sinulle.

• Bushmanni
        234234234 kirjoitti:

>>> no sitten jäät vaille Jumalan lupaamia siunauksia >>>>

Opettaakos a-kirkon papisto, että rahalla (kymmenyksillä) saa Jumalalta siunauksia, vai mitä tarkoitat?

Ehkä teidän palkkapapistolla on vielä hiukan tekemistä ja voisivat ehkä lisätä lammaslaumansa vahtimista. Reilu tunti viikossa taitaa olla hiukan vähän.

No seuraavissa palkkaneuvotteluissa voivat tuplata palkkansa, jos tuplaavat työtunnit, joita joutuvat (hiukan pakosta) lammaslaumansa kanssa viettämään. Jos kaikki adventistit ovat tämän numeronimimerkin kaltaisia, niin en usko, että a-kirkon mukavaa kuukausipalkkaa saava papisto kovin innoissaan lammaslauman kohtaamisesta on.

• Bushmanni
        234234234 kirjoitti:

Tuli tässä mieleen sellainen, että antaisiko se teidän järjestön jumala jotain konkreettista rahaa vastaan, jos siunaukset tuntuu jotenkin abstraktilta, eikä tuleva järjestösi rahoitusta tukeva henkilö olisi kiinnostunut abstrakteista asioista?

Jos antaa rahaa järjestösi jumalalle ja pyytää kauniista vaikka hampurilaisen, niin onnistuisiko?

Tai uuden plasma-TV:n, koko 46 tuumaa ja mielellään testivoittaja?

Minusta saisitte paljon enemmän järjestöön jäseniä, jos saisitte jollakin konsteilla jumalanne lupaamaan rahaa vastaan konkreettisia asioita.

Sinulta kysyn siksi, koska minusta sinä tunnut paljon paremmin olevan perillä adventtikirkon todellisesta luonteesta ja todellisesta opista kuin moni väitellyt palkkapappinne.

Korkea koulutus ei näemmä teidän firmassa tarkoita suurta ammattitaitoa opillisissa asioissa.

Mutta olen iloinen, jos voisit vastata.

• adventisti.
        Bushmanni kirjoitti:

Tuli tässä mieleen sellainen, että antaisiko se teidän järjestön jumala jotain konkreettista rahaa vastaan, jos siunaukset tuntuu jotenkin abstraktilta, eikä tuleva järjestösi rahoitusta tukeva henkilö olisi kiinnostunut abstrakteista asioista?

Jos antaa rahaa järjestösi jumalalle ja pyytää kauniista vaikka hampurilaisen, niin onnistuisiko?

Tai uuden plasma-TV:n, koko 46 tuumaa ja mielellään testivoittaja?

Minusta saisitte paljon enemmän järjestöön jäseniä, jos saisitte jollakin konsteilla jumalanne lupaamaan rahaa vastaan konkreettisia asioita.

Sinulta kysyn siksi, koska minusta sinä tunnut paljon paremmin olevan perillä adventtikirkon todellisesta luonteesta ja todellisesta opista kuin moni väitellyt palkkapappinne.

Korkea koulutus ei näemmä teidän firmassa tarkoita suurta ammattitaitoa opillisissa asioissa.

Mutta olen iloinen, jos voisit vastata.

Jumala on luvannut iankaikkisen elämän ja armosta.
        Jumala on kutstunut työtoveriksi tähän aikaan.
        Jumala on kutsunut lähimmäistä iankaikkisuusmatkalle ja siihen tarvitaan taloudellisia resusseja.
        Jumala saa käyttää minun taloudellista uhrausta tehtäviin ja saan laulaa Hoosiannaa Daavidin Poika.
        Iloitsemme yhdessä Kristuksen kanssa Jumalan rakkaudesta ja siitä hedelmästä, minkä uhrauksenkin kautta saadaan aikaiseksi.

Mutta entä sinunkohdallat? Ehkä et huudakkaan Halleluja, mutta ei hätää.

Tiedätkö, kun Jeesus ratsasti aasilla, hän sanoi, että jos nämä eivät huutaisi, niin kivet huutavat.

Eli jos te ette halua uhrata Herralle, niin ei hätää, Herralla on vastaus, hän laittaa kivien huutamaan.

Mutta eikö olisi ihanaa, että saa olla mukana levittämässä ilosanomaa Jeesuksesta!!

• Bushmanni
        adventisti. kirjoitti:

Jumala on luvannut iankaikkisen elämän ja armosta.
        Jumala on kutstunut työtoveriksi tähän aikaan.
        Jumala on kutsunut lähimmäistä iankaikkisuusmatkalle ja siihen tarvitaan taloudellisia resusseja.
        Jumala saa käyttää minun taloudellista uhrausta tehtäviin ja saan laulaa Hoosiannaa Daavidin Poika.
        Iloitsemme yhdessä Kristuksen kanssa Jumalan rakkaudesta ja siitä hedelmästä, minkä uhrauksenkin kautta saadaan aikaiseksi.

Mutta entä sinunkohdallat? Ehkä et huudakkaan Halleluja, mutta ei hätää.

Tiedätkö, kun Jeesus ratsasti aasilla, hän sanoi, että jos nämä eivät huutaisi, niin kivet huutavat.

Eli jos te ette halua uhrata Herralle, niin ei hätää, Herralla on vastaus, hän laittaa kivien huutamaan.

Mutta eikö olisi ihanaa, että saa olla mukana levittämässä ilosanomaa Jeesuksesta!!

>> Jumala on luvannut iankaikkisen elämän ja armosta. >>>

Tämän saa ilmaiseksi, eli ei tarvitse maksaa. Maksatko sinä tästä?

>>> Jumala on kutstunut työtoveriksi tähän aikaan. >>>

Tästäkään ei tarvitse maksaa. Maksatko sinä?

>>> Jumala on kutsunut lähimmäistä iankaikkisuusmatkalle ja siihen tarvitaan taloudellisia resusseja. >>>

No nytkö siitä taivaspaikasta pitääkin maksaa? Luulisi, että kaikkivaltiaalla olisi luottotilillä katetta, eli taloudellisia resursseja järjestää lähimmäisille iankaikkisuusmatka.

>>> Jumala saa käyttää minun taloudellista uhrausta tehtäviin ja saan laulaa Hoosiannaa Daavidin Poika. >>>

Käsittääkseni ihmiset eri lahkojen hallintopaikoilla käyttävät sitä rahaa omien tarkoitusperien pohjalta, eikä Jumala.

Tarkoitin lähinnä sitä, että adventtikirkon palkatut jäsenet houkuttelevat maksamaan teitä kymmenyksiä mm. siksi, että saisitte Jumalalta siunauksia. Siis rahalla siunauksia, noin suomeksi sanottuna.

Siunaukset vain ovat kovin abstrakti käsite, sillä hyvinkin paljon rahaa Jumalle antava sairastuu syöpään, tai joutuu autokolariin ja halvaantuu, tai saa parantumattoman sairauden ihan kuten he, jotka eivät anna rahaa, niin tämä "siunaus" -hommeli ei oikein enää tahdo myydä, jotta kukaan vaivautuisi näiden järjestöjen jäseneksi.

Ettekö saisi neuvoteltua Jumalan kanssa paremmat ehdot jäsenille, esim. jotain konkreettista, eikä aina vain näitä iänikuisia abstraktioita, joiden toteutumisesta ei ole mitään takeita tai ne luvataan tapahtuvaksi vasta kuoleman jälkeen, jolloin on paha valittaa, jos tuli huijatuksi.

• 1561465416
        24234234234 kirjoitti:

varas on varas. Sano varkaalle, että vapaudu.

oot pelle.

• 211561651465141
        234234234234 kirjoitti:

sinä olet, joka käytät minun numeronikkiäni???

apina joka uskoo saatanaan.

• 234234234234

uskollinen kymmenyksissä, ei ole oikeutettu opettamaan eikä saarnaamaan. ja Piste.

• hyvin ?

NO, voi, voi, kun on iso asia, jos joku jättää kymmenykset maksamatta, että ei taida olla ihan kaikki kohdallaan näillä nälvijöillä, että ei voi muuta sanoa !

• Itse voin sanoa rahastonhoitajana, että ainakaan omassa paikallisseurakunnassani jäsenten kymmenysten maksua ei tiedä muut kuin minä ja tilintarkastajat. Pastori ei ole sitä asiaa tullut minulta utelemaan. Ja meillä kymmenykset maksetaan joko kymmenyspusseissa, jotka laitetaan kolehtihaaviin kolehdin keruun yhteydessä, seurakunnan tilille, johon laitetaan (kymmenys) viitenumero tai sitten suoraan piirikunnan tilille. Ja näitä, jotka maksavat kymmenykset suoraan piirikuntaan, ei tiedetä paikallisseurakunnassa, mutta puolivuosiraportteihin tulee sitten näkyviin kukin kaupungin maksetut kymmenykset (NA-lehdessä), jos henkilöt muistavat merkitä kotiseurakuntansa viestikohtaan.

• "Tietääkö pastori kuinka moni jättää kymmenyksensä maksamisen Adventtikirkolle?"
      "Pääsenkö taivaaseen jos en maksa Adventtikirkolle kymmenyksiäni?"

Tietysti kymmenykset pitää maksaa sellaisessa järjestössä jossa ne vaaditaan. Muutoinhan ollaan uskottomat.
      Ja se varmasti rajoittaa siunauksia. Taivaaseen pääsy sensijaan on kiinni yksin Jeesuksesta. Hän on
      uskollinen valitsemilleen.

Niinpä ei saa katsoa henkilöön vaan kaikki ovat yhtä arvokkaita koska sama hinta on jokaisesta maksettu.
      Paljon anteeksi saanut on tosin jollain lailla suurempi.

Henkilöön ei saa katsoa, sanoo Jaakob tiukasti, Jaak. 2. luku, mm:
      Jaak. 2:9 :
      mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä,
      ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.

Luuk. 7:47
      Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut:
      hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

• "Tietääkö pastori kuinka moni jättää kymmenyksensä maksamisen Adventtikirkolle?"

Olen ollut nelisenkymmentä vuotta jossakin pastorina (yleensä muun työn ohessa) enkä ole yhdeskäkään paikassa tiennyt kuka niitä maksaa ja kuka ei. Kymmenysten vahtiminen ei ole Adventtikirkon toimintakulttuuri.

Nykyäänhän moisen tiedon saaminen olisi sikälikin hankalaa, että nuoremmat kymmenyksiä maksavat hoitavat ne yleensä tilisiirtona suoraan kirkon toimistoon, jonne maksetuista kymmenyksistä ei tule tietoja paikallisseurakuntaan eikä pastorille.

Kai

• "joillekin tahoille"
        Kai_A kirjoitti:

"Tietääkö pastori kuinka moni jättää kymmenyksensä maksamisen Adventtikirkolle?"

Olen ollut nelisenkymmentä vuotta jossakin pastorina (yleensä muun työn ohessa) enkä ole yhdeskäkään paikassa tiennyt kuka niitä maksaa ja kuka ei. Kymmenysten vahtiminen ei ole Adventtikirkon toimintakulttuuri.

Nykyäänhän moisen tiedon saaminen olisi sikälikin hankalaa, että nuoremmat kymmenyksiä maksavat hoitavat ne yleensä tilisiirtona suoraan kirkon toimistoon, jonne maksetuista kymmenyksistä ei tule tietoja paikallisseurakuntaan eikä pastorille.

Kai

Kymmenykset brutosta vai netosta?
        Entäs pastoreiden päivärahoista?
        Ilmaisista ulkomaan matkoista?

• kymmenystosite
        Kai_A kirjoitti:

"Tietääkö pastori kuinka moni jättää kymmenyksensä maksamisen Adventtikirkolle?"

Kai

Siis adventtikirkolle maksetuista kymmenyksistä pitää jäädä tosite (se on papiston vaatimus).

• osaat vastata :)
        Kai_A kirjoitti:

Kai

Voiko olla Adventtiseurakunnan vanhemmistossa jos ei maksa kymmenyksiä?

• kymmenystosite kirjoitti:

Siis adventtikirkolle maksetuista kymmenyksistä pitää jäädä tosite (se on papiston vaatimus).

Suosittelen, että vedät ne tiliotteet wc:n kautta viemäriin. Ei niitä ole kukaan minulta koskaan kysynyt enkä puolestani ole toisten tiliotteita jahdannut... enkä ole edes kuullut, että kukaan koskaan adventtikirkossa olisi niin tehnyt (joissakin muissa yhteisöissä kyllä).

Ei kannata myöskään murehtia siitä maksaako pappi sen enempää kuin maallikkokaan kymmenyksensä päivärahoistaan tai muista kulukorvauksistaan.

Annetaan ihmisten päättää itse. "Vapauteen Kristus vapautti meidät..."

Ja penneistään murehtivien pitäisi ensimmäisen lopettaa koko homma, koska "Iloista antajaa Jumala rakastaa."

Kai

• osaat vastata :) kirjoitti:

Voiko olla Adventtiseurakunnan vanhemmistossa jos ei maksa kymmenyksiä?

Kyllähän säännöissä lukee, että vastuuvirkojen hoitajien (kuten vanhinten) pitäisi maksaa kymmenyksiä.

Tarkka vastaus on kuitenkin se, etten tiedä, koska en ole ihmisten kymmenyksiä jahdannut silloinkaan, kun olen pastorina ollut vastuussa seurakunnan virkailijavaalista. Olen kuitenkin melko varma, etteivät kaikki vanhimmat kymmenyksiä maksa tai ehkä pikemminkin niin, etteivät ole niiden maksussa kovin tarkkoja, koska yleensä tätä asiaa ei seurakunnissa tarkasteta.

Olen kerran ollut tilanteessa, jossa vanhimmaksi ehdotettu henkilö empi viran vastaanottoa, koska ei elämäntilanteensa vuoksi katsonut voivansa maksaa kymmenyksiä säännöllisesti. Tästä huolimatta hänet haluttiin virkaan.

Kai

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      2113
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2016
    3. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      314
      1812
    4. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      34
      1434
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      99
      1350
    6. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1278
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      14
      1226
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1137
    9. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1026
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      39
      1020
    Aihe