voiko näin tehdä?!

kusetettuko?

Omistan pienen firman, eräs alihankkija nosti hintojaan ilmoittamatta minulle. Laskun saatuani näin vasta "vaatimattoman" 20% hinnannousun...

Voiko firma tosiaan nostaa hintoja firmaa kohtaan noin vain? En tiedä kannattaako tätä edes maksaa..

7

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkkierkki

      Itse en maksaisi vaan tilaisin niiiiin paljon kun alihankkija suostuu toimittamaan ja tekisin konkurssin.

    • klkföldskfsldl

      Onko jotain sopimusta hinnoista ja hintojen muuttamisesta?

      • aloittaja

        suoraansanoen, en muista mitä hinnoista on puhuttu, tämä sopimus on tehty jo monta vuotta sitten. Sittemmin sopimus on hukkunut, ei tuhottu tai kadonnut, kyllä se "jossain" on.. Siksi kyselenkin, että miten tässä voisi menetellä..


      • aloittaja kirjoitti:

        suoraansanoen, en muista mitä hinnoista on puhuttu, tämä sopimus on tehty jo monta vuotta sitten. Sittemmin sopimus on hukkunut, ei tuhottu tai kadonnut, kyllä se "jossain" on.. Siksi kyselenkin, että miten tässä voisi menetellä..

        ....jos sopimuksessa ei ole mainittu indeksikorotusta, mikä ei ole lähellekkään 20 %. Jos teillä on vakiintunut kauppasuhde ja olette tehneet kauppaa vuosikaudet samalla hinnalla, ei hintaa saa nostaa siitä etukäteen ilmoittamatta. Jätä lasku maksamatta ja reklamoi laskussa mainitun ajan sisällä KIRJALLISESTI! Sitten vaan uutta hintaa neuvottelemaan...


      • amatööri....
        aloittaja kirjoitti:

        suoraansanoen, en muista mitä hinnoista on puhuttu, tämä sopimus on tehty jo monta vuotta sitten. Sittemmin sopimus on hukkunut, ei tuhottu tai kadonnut, kyllä se "jossain" on.. Siksi kyselenkin, että miten tässä voisi menetellä..

        Joko olet soittanut asiakkaalle ja kysynyt muina miehinä, että mihin hinnoittelu perustuu.

        Jos et niin tee se heti!

        Taustalla voi olla virhe tai kusetus tai onnen kokeilu. Tiedän yrittäjän joka nostettuaan hintoja itsenäisesti aina totesi, että eipä asiakas ole kommentoinut mitään. Totuus lienee kuitenkin se, että asiakas ei kehdannut valittaa.

        Jos paljastuu, että alihankkija ei pysty toimimaan vanhalla hintatasolla, niin sitten neuvottelette uuden sopparin ja teette siitä paperin.

        Luonnollisesti jo ennen tänne kirjoitusta olit kartoittanut korvaavat alihankkijat jotta sinulla on parempi neuvotteluasema. alihankkijaasi.

        Joskus on hyvä pitää ylpeydestään kiinni ja kertoa asiakkaalle, että maksat asiakkaan laskun viimeisen kerran!


      • lvis+
        amatööri.... kirjoitti:

        Joko olet soittanut asiakkaalle ja kysynyt muina miehinä, että mihin hinnoittelu perustuu.

        Jos et niin tee se heti!

        Taustalla voi olla virhe tai kusetus tai onnen kokeilu. Tiedän yrittäjän joka nostettuaan hintoja itsenäisesti aina totesi, että eipä asiakas ole kommentoinut mitään. Totuus lienee kuitenkin se, että asiakas ei kehdannut valittaa.

        Jos paljastuu, että alihankkija ei pysty toimimaan vanhalla hintatasolla, niin sitten neuvottelette uuden sopparin ja teette siitä paperin.

        Luonnollisesti jo ennen tänne kirjoitusta olit kartoittanut korvaavat alihankkijat jotta sinulla on parempi neuvotteluasema. alihankkijaasi.

        Joskus on hyvä pitää ylpeydestään kiinni ja kertoa asiakkaalle, että maksat asiakkaan laskun viimeisen kerran!

        vertaa edellisen vuoden % korotuksiin ja kysy miksi NYT näin paljon
        jollei neuvottelemalla kohdalleen vaihda alihankkijaa
        millä alalla olet itde LVIS,kylmä, rakennus,koulutus jne...0505228863
        jos jotain hyötyä meikäläisen aloista
        "kohtuulliset hinna"


    • B2B-mään

      B2B-kaupassa hintoja voi nostaa vaikka 100% päivässä jos siltä tuntuu. Ainoastaan (kirjallisilla) sopimuksilla voidaan sopia joistain tietyistä korotuksista.

      Indeksikorotusvaatimukset tms. ovat yrityskaupoissa ihan roskaa, hinnoittelu on täysin vapaata. Sinun pitäisi yrittäjänä tietää mitä ostat ja millä hinnalla. Toisaalta vastapuoli ottaa riskin jos laskuttaa aikaisempaa enemmän siitä etukäteen kertomatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1935
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      102
      965
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      574
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe