Kun on toteennäytetty Sanalla, että ainut raamatullinen lepopäivä on sapatti eikä sunnunutai, niin miksi pitää ehdointahdoin sitten pitäytyä sunnuntaissa?
Siksikö, kun kaikki ystävät pitää sunnuntaita?
Siksikö, kun isienperinnäissääntö on rakkain?
Siksikö, että omatulkintavahvuus ei anna periksi, noin periaatteellisista syistä?
Sitten voit aivan perustella omanäkemyksesi. Raamatusta et kuitenkaan löydä sunnuntaista sitä Jumalallista siunausta, päivä vain opille.
Nyt puhun tietoisesta valinnasta, monet pitävät tietämättään opetuksen takia sunnuntaita "ainutkertaisena" pyhänä. Siitä voi tutkaista vaikkapa Lindemanin kirjasta, Apostolisen ajan seurakunta ja sitten siitä eksytysosiostsa. Lindeman toteaa kuinka Apostolisena aikana ei ollut sunnuntaipyhää olemassakaan Herran omien keskuudessa, eli uudestisyntyneitten Paavalin ym. kohdalla.
Eli miksi kristityt "pitävät" pitämällä pakanajuhliaan, päällimmäisenä sunnuntain valkeuden kaapuun puettu ylösnousemus Sapattisunnuntai ja kehtaavat omatuntonsa kanssa vielä mennä Isän kotiin riepupukun päällä.
joillekin kristityille kysymys.
45
194
Vastaukset
- mietin !
Hyvin vähän on tullut vastauksia, että johtuuko siitä, kun koko suomenmaa on kyllästetty tekolepopäivään, että nämä ihmiset täällä elävät sen mukaisesti, niin voivatko he tapaansa muuttaa, että aika sen näyttää !
Itse olen ollut ev. lut., mutta kun aloin lukemaan Raamattua, niin siellä ei puhuttu mitään sunnuntain lepopäivästä, että alkoikin raksuttamaan mielessä, että miksi sitten täällä vietetään sitä eikä lauantaita, sapattia, eli viikon seitsemättä päivää, että kun täällä ei ole mitään muuta seurakuntaa, joka viettäisi lauantaita lepopäivänä, niin sen takia liityin seitsemännen päivän adventisteihin, että kun on ihan Jeesukseen Kristukseen uskova seurakunta, että tuosta Ellen G. Whitestä en sano mitään, kun ei ole sen kirjoja minulla, niin en pysty sanomaan siitä mitään todellista, että niitä kirjoja luin silloin alkuaikoina, mutta ne ovat unohtuneet, kun en niitä sen jälkeen ole lukenut, että sain silloin alkuaikoina myös kuulla seurakuntalaisilta, että ei kaikki adventistit usko Whiteä, että se oli minulle myös hyvä asia tietää, että tämä asia pitäisi olla myös näille ulkopuolisillekin tiedossa, että näin on asiat.- Stone83
sinä ainakin hyväksyt EGW:n vaikka et häneen uskoisikaan,teet sen auttomaattisesti kuulumalla adventisteihin..
Ja siitä sunnuntaista..suurin osa kristityistä luultavasti pitää sitä sen takia että Jeesusksen opetuslapset sen aloittivat,eli ei ole kukaan katkaissut perinnettä tähän..
Itse en näe sitä pahana..koska näen että suurin osa kristityistä ovat pyhittäneet koko elämänsä Kristukselle,mutta teistä saa sen tunteen että olette pyhittänyt vain yhden päivän ja se tuntuu olevan tärkeämpi kuin itse Kristus.. - pahasta !
Stone83 kirjoitti:
sinä ainakin hyväksyt EGW:n vaikka et häneen uskoisikaan,teet sen auttomaattisesti kuulumalla adventisteihin..
Ja siitä sunnuntaista..suurin osa kristityistä luultavasti pitää sitä sen takia että Jeesusksen opetuslapset sen aloittivat,eli ei ole kukaan katkaissut perinnettä tähän..
Itse en näe sitä pahana..koska näen että suurin osa kristityistä ovat pyhittäneet koko elämänsä Kristukselle,mutta teistä saa sen tunteen että olette pyhittänyt vain yhden päivän ja se tuntuu olevan tärkeämpi kuin itse Kristus..No, taidat olla vielä kehittymätön näissä uskonasioissa, että olen sen teksteistäsi huomannut, että hevimusiikkiakin sitä oikein kuunnellaan ihan seitsemästä ikävuodesta lähtien, että voi, voi, voin sanoa puolestasi, että sinun uskosi on vielä ihan liian maallinen, että semmoiset ne täällä tuppaavatkin meitä adventistejä härnäävän, että onhan tämä huomattu moneen otteeseen, että sinun sanasi eivät puhu sitä mikä on otollista Raamatun Jumalalle.
- Stone83
pahasta ! kirjoitti:
No, taidat olla vielä kehittymätön näissä uskonasioissa, että olen sen teksteistäsi huomannut, että hevimusiikkiakin sitä oikein kuunnellaan ihan seitsemästä ikävuodesta lähtien, että voi, voi, voin sanoa puolestasi, että sinun uskosi on vielä ihan liian maallinen, että semmoiset ne täällä tuppaavatkin meitä adventistejä härnäävän, että onhan tämä huomattu moneen otteeseen, että sinun sanasi eivät puhu sitä mikä on otollista Raamatun Jumalalle.
tuossapa huomaa tuon teidän ajattelutavan ja tuomitsemisen..koska hevimusiikkia kuuntelen,niin en ole uskonnollinen..anna mun nauraa :D
Se on hyvä että olet siinä asemassa että tiedät paremmin toisen uskon..kiitos että annat todellisen kuvan siitä mitä adventismi on..
Kuuntelisit itsekkin joskus,niin saattaisit oppia jotan tästä elämästä ja maailmasta.
Ja se on aika halpamaisen kuuloista miten halvennat Jumalan antamia lahjoja muusikoille..kaikki ei kuuntele kirkkomusiikkia,joten Jumala on antanut lahjan tuoda joillekkin sitä musiikki muulla tavoin..
Itse tulin uskoon juuri hevimusiikin ansiosta,kun oli itsellä oli vaikeaa siellä puhuttiin uskonnosta ja Jumalasta ja minua rupesi kiinnostamaan niin paljon että en voinut enää ohittaa..mutta jatka sinä vain halventamista,niin katsotaan mikä on lopussa sinun palkkasi.
Juuri tästä sanoinkin aikasemmin,saatana on antanut ihmisille parhaimman mahdollisen aseensa,eli YLPEYDEN ja sitä sinulla tuntuu aika lailla olevan. - Saat nauraa !
Stone83 kirjoitti:
tuossapa huomaa tuon teidän ajattelutavan ja tuomitsemisen..koska hevimusiikkia kuuntelen,niin en ole uskonnollinen..anna mun nauraa :D
Se on hyvä että olet siinä asemassa että tiedät paremmin toisen uskon..kiitos että annat todellisen kuvan siitä mitä adventismi on..
Kuuntelisit itsekkin joskus,niin saattaisit oppia jotan tästä elämästä ja maailmasta.
Ja se on aika halpamaisen kuuloista miten halvennat Jumalan antamia lahjoja muusikoille..kaikki ei kuuntele kirkkomusiikkia,joten Jumala on antanut lahjan tuoda joillekkin sitä musiikki muulla tavoin..
Itse tulin uskoon juuri hevimusiikin ansiosta,kun oli itsellä oli vaikeaa siellä puhuttiin uskonnosta ja Jumalasta ja minua rupesi kiinnostamaan niin paljon että en voinut enää ohittaa..mutta jatka sinä vain halventamista,niin katsotaan mikä on lopussa sinun palkkasi.
Juuri tästä sanoinkin aikasemmin,saatana on antanut ihmisille parhaimman mahdollisen aseensa,eli YLPEYDEN ja sitä sinulla tuntuu aika lailla olevan.Tässäpä, kun vastaakin sellainen, joka on myöskin hevimusiikkia aikoinaan kuunnellut, mutta kun rupesin Raamatun kirjoituksia lukemaan, niin silloin juuri tapahtui tälläinen herääminen, että täällä maailmassa onkin jotain semmoista, että mihin ei tuommoiset pahan palvelijat sitten pääsekkään, että nimittäin Raamatun Jumalan lapseus, ja siihen ei pääse, jos kuuntelee esim. hevimusiikkia, että tämä asia tulee vain selväksi Raamatun Jumalan lapsille, että muilta se pysyy salattuna, että näin on asiat täällä nykyisessä maailmassa.
Ihminen juuri voi olla uskonnollinen, mutta se ei tarkoita sitten sitä, että olisi uskovainen Raamatun Jumalan tahdon mukaisesti !
Pahat yleensä juuri naureskelevat, kun kuulevat, että mikä on Raamatun Jumalasta, ja mikä ei !
Adventismi ei saa minua toimimaan tietyllä tavalla, että Raamattu on se kirja, jonka avulla täällä maailmassa pyrin elämään ja etsimään Raamatun Jumalan tahdon mukaista tietä !
No, nämä muusikot, jos kerran palvelevat pahuutta, niin mitä yhteistä on hyvällä ja pahalla ?
Nämä muusikot ovat tuoneet juuri sellaisia vääristyneitä käsityksiä meille ihmislapsille, että ne kaikki ilmentävät vain pahuutta, että he itse tuovat sitä julki minkä lapsia he ovat !
No, en nyt jaksa enempää jauhaa teidän kanssanne tämmöisistä asioista, että kun itselläni on kerran tietoa näistä asioista, että puhun siis kokemuksen tuomalla äänellä, ja jos joku ei koe samalla tavalla, niin katsokaa itse eteenne !, näin sanotaan Raamatussakin monissa kohdissa. - stone83
Saat nauraa ! kirjoitti:
Tässäpä, kun vastaakin sellainen, joka on myöskin hevimusiikkia aikoinaan kuunnellut, mutta kun rupesin Raamatun kirjoituksia lukemaan, niin silloin juuri tapahtui tälläinen herääminen, että täällä maailmassa onkin jotain semmoista, että mihin ei tuommoiset pahan palvelijat sitten pääsekkään, että nimittäin Raamatun Jumalan lapseus, ja siihen ei pääse, jos kuuntelee esim. hevimusiikkia, että tämä asia tulee vain selväksi Raamatun Jumalan lapsille, että muilta se pysyy salattuna, että näin on asiat täällä nykyisessä maailmassa.
Ihminen juuri voi olla uskonnollinen, mutta se ei tarkoita sitten sitä, että olisi uskovainen Raamatun Jumalan tahdon mukaisesti !
Pahat yleensä juuri naureskelevat, kun kuulevat, että mikä on Raamatun Jumalasta, ja mikä ei !
Adventismi ei saa minua toimimaan tietyllä tavalla, että Raamattu on se kirja, jonka avulla täällä maailmassa pyrin elämään ja etsimään Raamatun Jumalan tahdon mukaista tietä !
No, nämä muusikot, jos kerran palvelevat pahuutta, niin mitä yhteistä on hyvällä ja pahalla ?
Nämä muusikot ovat tuoneet juuri sellaisia vääristyneitä käsityksiä meille ihmislapsille, että ne kaikki ilmentävät vain pahuutta, että he itse tuovat sitä julki minkä lapsia he ovat !
No, en nyt jaksa enempää jauhaa teidän kanssanne tämmöisistä asioista, että kun itselläni on kerran tietoa näistä asioista, että puhun siis kokemuksen tuomalla äänellä, ja jos joku ei koe samalla tavalla, niin katsokaa itse eteenne !, näin sanotaan Raamatussakin monissa kohdissa.aika säälittävä tapaus,ei millään pahalla..kuulut varmaan niihin jotka sysäävät vastuuta muille kaikesta pahasta mitä tapahtuu..videopelit,musiikki,leffat ym..mitäs jos kantaisit itse vastuun teoistasi..
Herra kaikkitietävä on hyvä ja laittaa Raamatusta kohdan missä kielletään hevimusiikki tai sanotaan että se on pahasta..
Tämä käsite hevimusiikki on "pahasta" on lähtöisin ihmisistä kenen lapset ovat tehneet jotain pahaa ja halutaan syyttää jotain muuta kuin itseensä..
Mistä olet päätellyt että hevimuusikin tekijät eivät ole uskossa?En todellakaan usko että olet ikinä kuunnellut kyseistä musiikka tai sanoja jos noin sanot..
Äläkä sekoita niitä muutamaa Norjalaista death metal satanisti bändejä yleiseen hevimusiikkiin,koska niillä ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa.
Otetaan tähän vaikka esimerkki sinulle..
Iron Maiden:
Laulaja Bruce Dickinson:Ammatti,lentokapteeni..entinen maajoukkue miekkailija,kirjoittanut kaksi novellia,lukenut teologiaa yliopistossa ja mytologiaa..kirjoittaa biisejä uskonnoista,sodista ja kaikesta pahasta mitä ihmiset tekee ja miten maailma kärsii siitä..on uskossa,lähes kaikilla bändin jätkillä on ristit kaulassa ja sanovat useissa dokkareissa että Jumala teitä siunatkoon.Kuulostaapa satanistiselta,eikö?
"Supertähden tunnetuin tempaus lentäjänä toteutui viime vuonna, kun Bruce Dickinson lensi evakuoimaan kaksisataa Britannian kansalaista sodan jaloista Libanonista, koska maan oma hallitus on ei siihen kyennyt. Ammattilentäjä on siis myös sankarilentäjä.
Dickinson on lennättänyt maksavien asiakkaiden lisäksi myös omaa yhtyettään jo vuosia ympäri maailmaa. Hän on järjestänyt jo vuosien ajan myös fanilentoja, joissa kyydissä on ollut koneellinen yhtyeen faneja.
Iron Maiden nähdään ensi kesänä jälleen myös Euroopassa Somewhere Back in Time 2008 -kiertueen tiimoilta."
http://www.stara.fi/2007/09/07/iron-maiden-laulaja-lentanyt-jo-pitkaan/
Kun haukut tällaisia ihmisiä saatanan palvojiksi,niin voit olla varma että sinua tullaan siitä rankaisemaan..
Heavy-bändi Iron Maidenin laulajalta Bruce Dickinsonilta käy mainiosti muukin työ kuin kitapurjeen tuuletus.
Dickinson auttoi nimittäin taannoin Egyptiin jumiin jääneitä maanmiehiään lentämällä heidät takaisin kotisaaren kamaralle Boeing 757 -koneella.
Dickinson ei ole mikään stereotyyppinen huumeiden ja viinan läträäjä, vaan miekkonen on kuluttanut luppoaikansa kiertueilla hyödyllisesti. Suihkukoneen pilotin pätevyyden lisäksi mies on muun muassa harrastanut miekkailua kansainvälisellä tasolla. Hän on myös innokas rautatiehistorian tutkija.
Dickinson, 50, on työskennellyt kohta jo vuosikymmenen ajan lentokapteenina Astraeus-yhtiöllä. Mail on Sunday -lehden mukaan laulaja lähti heti Egyptistä palattuaan kohti Kosia, missä sielläkin on brittejä odottamassa paluukyytiä.
Brittiläinen XL Leisure Group -yhtiö meni konkurssiin perjantaina. Ainakin 85 000 brittilomailijaa jäi konkurssin vuoksi ilman paluukyytiä eri puolilla maailmaa.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1587173 - tuleva !
stone83 kirjoitti:
aika säälittävä tapaus,ei millään pahalla..kuulut varmaan niihin jotka sysäävät vastuuta muille kaikesta pahasta mitä tapahtuu..videopelit,musiikki,leffat ym..mitäs jos kantaisit itse vastuun teoistasi..
Herra kaikkitietävä on hyvä ja laittaa Raamatusta kohdan missä kielletään hevimusiikki tai sanotaan että se on pahasta..
Tämä käsite hevimusiikki on "pahasta" on lähtöisin ihmisistä kenen lapset ovat tehneet jotain pahaa ja halutaan syyttää jotain muuta kuin itseensä..
Mistä olet päätellyt että hevimuusikin tekijät eivät ole uskossa?En todellakaan usko että olet ikinä kuunnellut kyseistä musiikka tai sanoja jos noin sanot..
Äläkä sekoita niitä muutamaa Norjalaista death metal satanisti bändejä yleiseen hevimusiikkiin,koska niillä ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa.
Iron Maiden:
Laulaja Bruce Dickinson:Ammatti,lentokapteeni..entinen maajoukkue miekkailija,kirjoittanut kaksi novellia,lukenut teologiaa yliopistossa ja mytologiaa..kirjoittaa biisejä uskonnoista,sodista ja kaikesta pahasta mitä ihmiset tekee ja miten maailma kärsii siitä..on uskossa,lähes kaikilla bändin jätkillä on ristit kaulassa ja sanovat useissa dokkareissa että Jumala teitä siunatkoon.Kuulostaapa satanistiselta,eikö?
"Supertähden tunnetuin tempaus lentäjänä toteutui viime vuonna, kun Bruce Dickinson lensi evakuoimaan kaksisataa Britannian kansalaista sodan jaloista Libanonista, koska maan oma hallitus on ei siihen kyennyt. Ammattilentäjä on siis myös sankarilentäjä.
Dickinson on lennättänyt maksavien asiakkaiden lisäksi myös omaa yhtyettään jo vuosia ympäri maailmaa. Hän on järjestänyt jo vuosien ajan myös fanilentoja, joissa kyydissä on ollut koneellinen yhtyeen faneja.
Iron Maiden nähdään ensi kesänä jälleen myös Euroopassa Somewhere Back in Time 2008 -kiertueen tiimoilta."
Kun haukut tällaisia ihmisiä saatanan palvojiksi,niin voit olla varma että sinua tullaan siitä rankaisemaan..
Heavy-bändi Iron Maidenin laulajalta Bruce Dickinsonilta käy mainiosti muukin työ kuin kitapurjeen tuuletus.
Dickinson auttoi nimittäin taannoin Egyptiin jumiin jääneitä maanmiehiään lentämällä heidät takaisin kotisaaren kamaralle Boeing 757 -koneella.
Dickinson ei ole mikään stereotyyppinen huumeiden ja viinan läträäjä, vaan miekkonen on kuluttanut luppoaikansa kiertueilla hyödyllisesti. Suihkukoneen pilotin pätevyyden lisäksi mies on muun muassa harrastanut miekkailua kansainvälisellä tasolla. Hän on myös innokas rautatiehistorian tutkija.
Dickinson, 50, on työskennellyt kohta jo vuosikymmenen ajan lentokapteenina Astraeus-yhtiöllä. Mail on Sunday -lehden mukaan laulaja lähti heti Egyptistä palattuaan kohti Kosia, missä sielläkin on brittejä odottamassa paluukyytiä.
Brittiläinen XL Leisure Group -yhtiö meni konkurssiin perjantaina. Ainakin 85 000 brittilomailijaa jäi konkurssin vuoksi ilman paluukyytiä eri puolilla maailmaa.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1587173No, sinullekkin vain tiedoksi, että nämä julkisuuden henkilöt eivät ole aina sitä mitä esittävät, ja vaikka olisivatkin, niin en heitä millään pysty mieltämään Raamatun Jumalan lapsiksi, että teidän jotka uskotte ja katsotte ihmisten saavutuksiin elämässä, niin teidät on näköjään hyvin helppo vetää mukaan mihin tahansa maalliseen, että vaikka se olis mitä tahansa, että tältä se nyt näyttää, kun katson asioita Raamatun Jumalan lapsen silmin !
Näihin julkisuuden henkilöihin ympäri maailmaa ei pidä missään tapauksessa mennä uskomaan, sillä se on yksi saatanan keino saada suuret määrät ihmisiä tainnoksiin Raamatun Jumalan tahdon mukaisesta elämästä, että tämäkin teille tiedoksi, ja nämä lonkerot ovat hyvinkin pitkälle suomesta lähtöisin, että kulkekaa herännein silmin, älkääkä tämän maailman pommitusten turruttamana !
Raamatun Jumalan lapset eivät saa olla missään tekemisissä television, radion tai minkään julkisuudessa esiintyvien ihmisten kanssa, että heitä voi kyllä varoittaa , että palvelevat pahaa, että sen verran pitääkin heitä tiedottaa, mutta semmoiseen ei saa lähteä mukaan, kun se on jumalattomuutta, ja täynnä juuri tätä maallista viihdettä, joka yrittaa hukuttaa kaikki sen piiriin joutuneet.
Teillä on vapaa mahdollisuus tehdä omat ratkaisunne tässä maailmassa, mutta te kärsitte ne seuraukset omissa nahoissanne, kun tulee Viimeisen Tuomion aika !, ja tietenkin niiden ihmisten veri on teidän päällenne tuleva, jotka te olette houkutelleet mukaanne palvelemaan pahuutta ! - ei heviä eikä vassia
stone83 kirjoitti:
aika säälittävä tapaus,ei millään pahalla..kuulut varmaan niihin jotka sysäävät vastuuta muille kaikesta pahasta mitä tapahtuu..videopelit,musiikki,leffat ym..mitäs jos kantaisit itse vastuun teoistasi..
Iron Maiden:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1587173mukaan Wilkerson kirjoitti aikoinaan tästä hevistä.
Hän antoi ymmärtää, että jos ne lähtökohdat tiedettäisiin, eli musiikin syntysijat, olisi monen mieli Kristuksen mielenmukaan hieman toiset. Eli ei rakastettaisi heviä.
Eli tulkitsen sanamuodoiltaan vapaasti, kun ja koska en nyt lähdekohtaa muista.
Tuon Wilkersonin kirjoituksia oli jokunen mappi.
Musiikilla voidaan vaikuttaa ihmiseen monella tapaa.
Jätän vain sinut miettimään tuosta RadioDein, ohjelmasta erään ajatuksen, kun henkilö tunsi "vain Jumalan läsnäolon" kun meni autoonsa ja laittoi sen rakentamansa jytälaitteiston täysille.
Eli siinä metelissä asui Jumala!????
Ehkä siinä stimuloitiin ihmisen tunnetilojen hermoratoja jota monet nuoret harrastavat.
Eli heidän mielihyvähuumeensa on tunneperäiset kokemukset.
ts. jos jonkun perustukset ovat vapaan huumeen, vapaan seksin jne. perustuksilla, ei minua ainakaa se yllytä kiittämään Herraa.
Kerran katsoin kaupungilla, kun eräs soittokunta tuli soittamaan hengellistä musiikkia.
Sen melodinen kulku rytmijaotuksillaan vei meidä tanssimuksiikin pariin, eli tätä uudenpaa !"hengellistä" sovitusmusiikkia, jossa ehkä se todellinen henki on vain viihteellistä.
No mikä oli tulos. Kun porukka soitti, alkoi kuulijat tanssimaan sylivalssia ym. siellä torilla.
Ei siinä kovin Kristus korostunut päinvastoin, tulos oli jotain muuta.
Entäpä jos olisivatkin soittaneet Golgatan veressä voima on. jne.
Erääseen tilaisuuteen maassamme tuli ja puhun tällaisista baptisteista, sellainen hevityylinen porukka. Tulivat kovin hyökkäävällä mielenlaadulla ja alkoi näyttää, että yhteenotto on tulossa.
Kuoro se pieni kitarakuoro aloitti soittaa ja laulaa Golgatan verestä.
Siinä alkoi hevikansa perääntymään ja lopulta poistuivat paikalta.
Se veren voimalaulu on ihmeellinen. Siinä hevitkin vapisee ja osoittaa paikat ristin juuresta, jossa Golgatan ristin juurella ylistyskruunut heitetään Herran eteen, ei niinkään riettauden juurilta lähteneillä lauluilla, vaan elämän todellisten lähteiden hoidetuista sydämistä, jossa risti on kirkastanut elämänveden kaikille nautittavaksi. - stone83
tuleva ! kirjoitti:
No, sinullekkin vain tiedoksi, että nämä julkisuuden henkilöt eivät ole aina sitä mitä esittävät, ja vaikka olisivatkin, niin en heitä millään pysty mieltämään Raamatun Jumalan lapsiksi, että teidän jotka uskotte ja katsotte ihmisten saavutuksiin elämässä, niin teidät on näköjään hyvin helppo vetää mukaan mihin tahansa maalliseen, että vaikka se olis mitä tahansa, että tältä se nyt näyttää, kun katson asioita Raamatun Jumalan lapsen silmin !
Näihin julkisuuden henkilöihin ympäri maailmaa ei pidä missään tapauksessa mennä uskomaan, sillä se on yksi saatanan keino saada suuret määrät ihmisiä tainnoksiin Raamatun Jumalan tahdon mukaisesta elämästä, että tämäkin teille tiedoksi, ja nämä lonkerot ovat hyvinkin pitkälle suomesta lähtöisin, että kulkekaa herännein silmin, älkääkä tämän maailman pommitusten turruttamana !
Raamatun Jumalan lapset eivät saa olla missään tekemisissä television, radion tai minkään julkisuudessa esiintyvien ihmisten kanssa, että heitä voi kyllä varoittaa , että palvelevat pahaa, että sen verran pitääkin heitä tiedottaa, mutta semmoiseen ei saa lähteä mukaan, kun se on jumalattomuutta, ja täynnä juuri tätä maallista viihdettä, joka yrittaa hukuttaa kaikki sen piiriin joutuneet.
Teillä on vapaa mahdollisuus tehdä omat ratkaisunne tässä maailmassa, mutta te kärsitte ne seuraukset omissa nahoissanne, kun tulee Viimeisen Tuomion aika !, ja tietenkin niiden ihmisten veri on teidän päällenne tuleva, jotka te olette houkutelleet mukaanne palvelemaan pahuutta !hyvä ihme sentään..toivottovasti sinunkin silmät vielä joku päivä aukeavat..myös sinua on varoitettu useamman kerran..kyllä sinä olet näkeväsi kaiken pahan muualla,mutta et itsessäsi,olet liian täynnä ylpeyttä,joten olet sokeutunut..
Onko ne julkisuudessa tunnetut pastoritkin saatanan palveluksessa..mm adventtiseurakunnan pastorit?Eivät varmasti ole sinun mielestäsi..
Mutta kaikki muut ovat..
Samalla kun toimitset nämä muusikot ja muut,jotka levittävät hyvää tähän maailman ja puhuu Jumalan puolella,niin sinä tuomitset itsesi kadotukseen..mutta se on ollut sinun oma valintasi..
Sinut on sokaistu sillä loputtomalla ylpeydellä joka sinut johtaa kadotukseen,toivottovasti vielä ehdit sen korjata.
Siunausta sinulle. - stone83
ei heviä eikä vassia kirjoitti:
mukaan Wilkerson kirjoitti aikoinaan tästä hevistä.
Hän antoi ymmärtää, että jos ne lähtökohdat tiedettäisiin, eli musiikin syntysijat, olisi monen mieli Kristuksen mielenmukaan hieman toiset. Eli ei rakastettaisi heviä.
Jätän vain sinut miettimään tuosta RadioDein, ohjelmasta erään ajatuksen, kun henkilö tunsi "vain Jumalan läsnäolon" kun meni autoonsa ja laittoi sen rakentamansa jytälaitteiston täysille.
Ehkä siinä stimuloitiin ihmisen tunnetilojen hermoratoja jota monet nuoret harrastavat.
ts. jos jonkun perustukset ovat vapaan huumeen, vapaan seksin jne. perustuksilla, ei minua ainakaa se yllytä kiittämään Herraa.
Kerran katsoin kaupungilla, kun eräs soittokunta tuli soittamaan hengellistä musiikkia.
Sen melodinen kulku rytmijaotuksillaan vei meidä tanssimuksiikin pariin, eli tätä uudenpaa !"hengellistä" sovitusmusiikkia, jossa ehkä se todellinen henki on vain viihteellistä.
No mikä oli tulos. Kun porukka soitti, alkoi kuulijat tanssimaan sylivalssia ym. siellä torilla.
Erääseen tilaisuuteen maassamme tuli ja puhun tällaisista baptisteista, sellainen hevityylinen porukka. Tulivat kovin hyökkäävällä mielenlaadulla ja alkoi näyttää, että yhteenotto on tulossa.
Se veren voimalaulu on ihmeellinen. Siinä hevitkin vapisee ja osoittaa paikat ristin juuresta, jossa Golgatan ristin juurella ylistyskruunut heitetään Herran eteen, ei niinkään riettauden juurilta lähteneillä lauluilla, vaan elämän todellisten lähteiden hoidetuista sydämistä, jossa risti on kirkastanut elämänveden kaikille nautittavaksi.tyhmältä kiistellä kuurojen ja sokeiden kanssa...tottakai jotkut bändit tekevät Jumalan vastaista työtä,ihan siinä missä ihmisetkin..mutta toiset bändit tuovat Jumalan saa musiikilla..ei tunnu menevän kaaliin..
On ihmisiä joilla voi olla joitakin häiriöitä esim.vain muusikin kautta heitä voi lähestyä ja ehkä vain tietyn tyylisen musiikin..ja sinä uskot että Jumala ei tähän antaisi mahdollisuutta..
Moni autistinen ei esimerkiksi jaksa kuunnella mitä hänelle yrität sanoa,mutta musiikkia hän jaksaa kuunnella..siinä vain yksi esim..mutta kuin teillä tuntuu olevan aika suppea ajatustapa,niin turha kiistellä,ajttele mitä haluat,itse kannat vastuun siitä kun Jumalan lapset tuomitset. - pois- sana
tuleva ! kirjoitti:
No, sinullekkin vain tiedoksi, että nämä julkisuuden henkilöt eivät ole aina sitä mitä esittävät, ja vaikka olisivatkin, niin en heitä millään pysty mieltämään Raamatun Jumalan lapsiksi, että teidän jotka uskotte ja katsotte ihmisten saavutuksiin elämässä, niin teidät on näköjään hyvin helppo vetää mukaan mihin tahansa maalliseen, että vaikka se olis mitä tahansa, että tältä se nyt näyttää, kun katson asioita Raamatun Jumalan lapsen silmin !
Teillä on vapaa mahdollisuus tehdä omat ratkaisunne tässä maailmassa, mutta te kärsitte ne seuraukset omissa nahoissanne, kun tulee Viimeisen Tuomion aika !, ja tietenkin niiden ihmisten veri on teidän päällenne tuleva, jotka te olette houkutelleet mukaanne palvelemaan pahuutta !Tuossa, kun luin tekstiäni, niin huomasin, että yhdessä kohtaa olen kirjoittanut, että:>> on yksi saatanan keino saada suuret määrät ihmisiä tainnoksiin Raamatun Jumalan tahdon mukaisesta elämästä >>, niin tuon pitäisi olla, että : >> on yksi keino saada suuret määrät ihmisiä tainnoksiin pois raamatun jumalan mukaisesta elämästä. >> Sieltä oli siis yksi sana jäänyt POIS.
- Selkeää on.
stone83 kirjoitti:
hyvä ihme sentään..toivottovasti sinunkin silmät vielä joku päivä aukeavat..myös sinua on varoitettu useamman kerran..kyllä sinä olet näkeväsi kaiken pahan muualla,mutta et itsessäsi,olet liian täynnä ylpeyttä,joten olet sokeutunut..
Onko ne julkisuudessa tunnetut pastoritkin saatanan palveluksessa..mm adventtiseurakunnan pastorit?Eivät varmasti ole sinun mielestäsi..
Mutta kaikki muut ovat..
Samalla kun toimitset nämä muusikot ja muut,jotka levittävät hyvää tähän maailman ja puhuu Jumalan puolella,niin sinä tuomitset itsesi kadotukseen..mutta se on ollut sinun oma valintasi..
Sinut on sokaistu sillä loputtomalla ylpeydellä joka sinut johtaa kadotukseen,toivottovasti vielä ehdit sen korjata.
Siunausta sinulle.No, kun en seuraa julkisuutta lainkaan, niin en tiedä mitä adventisti pastorit puuhailevat, mutta sehän ei minun henkilökohtaista uskoa muuta miksikään, että teillähän riittää seurattavaa, kun katsotte jumalattomien touhuja, ja kuuntelette jumalattomien juttuja, että fariseuksetkin lukevat Raamattua, mutta se tieto ei heidän elämässänsä tule oikealla tavalla esille, että Raamattu kertoo näistäkin asioista selkeästi.
- stone83
Selkeää on. kirjoitti:
No, kun en seuraa julkisuutta lainkaan, niin en tiedä mitä adventisti pastorit puuhailevat, mutta sehän ei minun henkilökohtaista uskoa muuta miksikään, että teillähän riittää seurattavaa, kun katsotte jumalattomien touhuja, ja kuuntelette jumalattomien juttuja, että fariseuksetkin lukevat Raamattua, mutta se tieto ei heidän elämässänsä tule oikealla tavalla esille, että Raamattu kertoo näistäkin asioista selkeästi.
henkilö joka seuraa adventtikirkkoa..
Katseleppa vähän sinne peiliin välillä..
Kyllä sinua tullaan rankaisemaan noista tuomioista mitä annat. - pärjää ilmankin
ei heviä eikä vassia kirjoitti:
mukaan Wilkerson kirjoitti aikoinaan tästä hevistä.
Se veren voimalaulu on ihmeellinen. Siinä hevitkin vapisee ja osoittaa paikat ristin juuresta, jossa Golgatan ristin juurella ylistyskruunut heitetään Herran eteen, ei niinkään riettauden juurilta lähteneillä lauluilla, vaan elämän todellisten lähteiden hoidetuista sydämistä, jossa risti on kirkastanut elämänveden kaikille nautittavaksi.En ole lukenut Wilkersonia, vaikka sekin taisi olla koulun ylä-aste aikoina läksynä, että olisi pitänyt moinen kirja lukea lävitse, mutta kun olen tämmöinen ihminen, joka tekee vain sen mikä on todella tärkeää, niin en ole lukenut kyseisiä kirjoja, ja en tule lukemaankaan, että kun en niin usko näihin rahastusmielessä tehtailuihin kirjoihin, että haluan pitää itseni puhtaana siinä määrin mitä katson aiheelliseksi.
Niin, minäkin elin tuolloin, kun kuuntelin heviä, niin elin syntisesti, että enää ei tarvitse sillätavalla elää, että olen päässyt vapaaksi moisesta pahan vallan vääristyneistä tuotoksista.
Jeesus Kristus auttaa meitä, Hän on tärkein maailmassa !, ilman Häntä me hukkuisimme synteihimme. - stone83
pärjää ilmankin kirjoitti:
En ole lukenut Wilkersonia, vaikka sekin taisi olla koulun ylä-aste aikoina läksynä, että olisi pitänyt moinen kirja lukea lävitse, mutta kun olen tämmöinen ihminen, joka tekee vain sen mikä on todella tärkeää, niin en ole lukenut kyseisiä kirjoja, ja en tule lukemaankaan, että kun en niin usko näihin rahastusmielessä tehtailuihin kirjoihin, että haluan pitää itseni puhtaana siinä määrin mitä katson aiheelliseksi.
Niin, minäkin elin tuolloin, kun kuuntelin heviä, niin elin syntisesti, että enää ei tarvitse sillätavalla elää, että olen päässyt vapaaksi moisesta pahan vallan vääristyneistä tuotoksista.
Jeesus Kristus auttaa meitä, Hän on tärkein maailmassa !, ilman Häntä me hukkuisimme synteihimme.ei tee sinusta syntistä..sinun ajatukset ja teot tekevät..nyt kävelet jatkuvasti syntisenä,syntisi on ylpeys,pidät itseäsi parempana kuin muut,koska teet eritavalla joitakin asioita..
Ja pahemman sinun synneistäsi vielä tekee sen,että olet ylpeä siitä että olet ylpeä.
Niin kuin sanoin aikasemmin,niin tulet kyllä saamaan ansiosi mukaan.
Kristus todella on tärkeintä maailmassa.
Sinä vaan tunnut pitävän itseäsi toiseksi tärkeimpänä ja olet ymmärtänyt pahuudenkin vähän väärällä lailla,kun näet sen joka puolella,mutta et näe sitä itsessäsi.. - ei muuta !
stone83 kirjoitti:
henkilö joka seuraa adventtikirkkoa..
Katseleppa vähän sinne peiliin välillä..
Kyllä sinua tullaan rankaisemaan noista tuomioista mitä annat.Mitähän tuomioita tarkoitat, että kun en tiedä tarkkaan ottaen mitä tarkoitat ?
Kyllä, kaikkia pahan vallan alaisia rangaistaan, ja sellaisia, jotka ovat antaneet itsensä houkutella sellaiseen valhehyvään, joka ei siis oikeasti ole sitä Raamatun Jumalan Hyvää, että valheveljien joukkoon joutuneetkin joutuvat kadotukseen, että näin Raamattu ilmoittaa.
Me, jotka kuulumme Raamatun Jumalan joukkoihin, niin meille ei sellaista rangaistusta tule, että joutuisimme kadotukseen. - stone83
ei muuta ! kirjoitti:
Mitähän tuomioita tarkoitat, että kun en tiedä tarkkaan ottaen mitä tarkoitat ?
Kyllä, kaikkia pahan vallan alaisia rangaistaan, ja sellaisia, jotka ovat antaneet itsensä houkutella sellaiseen valhehyvään, joka ei siis oikeasti ole sitä Raamatun Jumalan Hyvää, että valheveljien joukkoon joutuneetkin joutuvat kadotukseen, että näin Raamattu ilmoittaa.
Me, jotka kuulumme Raamatun Jumalan joukkoihin, niin meille ei sellaista rangaistusta tule, että joutuisimme kadotukseen.varoitat olemasta tekemisissä joidenkin kanssa jotka levittävät Jumalan sanaa ja mihin Jumala on heille lahjan antanut..tuomitset edes tietämättämäsi,siitä tulet tuomiolle joutumaan..
Millä perusteella hevi on pahasta,perustele ihmeessä..missä Raamatussa kielletään musiikki tai hevimusiikki..etkö lisäile omiasi,eli riko Jumalan lakeja?
Jumalan sanaa voidaan tuoda esille monella eritavalla,koska olemme erinlaisia ihmisiä ja tykkäämme erinlaisista asioista..juuri tämän takia Jumala on antanut lahjan joillekkin tuoda sitä eritavalla..ja näitä ihmisiä sinä tuomitset.
Tulet kantamaan seuraukset siitä.
Perustele myös tämä valhehyvä..millä perusteella se ei tule Jumalasta.? - jalopeura !
stone83 kirjoitti:
ei tee sinusta syntistä..sinun ajatukset ja teot tekevät..nyt kävelet jatkuvasti syntisenä,syntisi on ylpeys,pidät itseäsi parempana kuin muut,koska teet eritavalla joitakin asioita..
Ja pahemman sinun synneistäsi vielä tekee sen,että olet ylpeä siitä että olet ylpeä.
Sinä vaan tunnut pitävän itseäsi toiseksi tärkeimpänä ja olet ymmärtänyt pahuudenkin vähän väärällä lailla,kun näet sen joka puolella,mutta et näe sitä itsessäsi..No, katsoppas, kun seura tekee kaltaisekseen, että hevi-ihmiset eivät ole sellaisia, joiden seurassa Jeesus kulkisi, että olenhan itse elänyt nämä asiat todeksi, ja sen tähden minä toimin näin kuin nykyään toimin.
Vaikka sinä ja kaikki muut maailman ihmiset kuuntelisitte vain heviä, niin en minä siltikään sitä antaisi tulla elämääni, että sinä et sinun sepustuksillasi minun uskoani pääse horjuttamaan, että etkö sitä usko todeksi.
Olet kuin eremith, että saatanan lailla käyt ympäriinsä, että kenen kimppuun voisi käydä, että samanlainen olet kuin teidänlaisten kuuluukin olla.
Pahuus on täällä, mutta se ei pääse minuun käsiksi, kun elän Raamatun jumalan tahdon mukaisesti ! - stone83
jalopeura ! kirjoitti:
No, katsoppas, kun seura tekee kaltaisekseen, että hevi-ihmiset eivät ole sellaisia, joiden seurassa Jeesus kulkisi, että olenhan itse elänyt nämä asiat todeksi, ja sen tähden minä toimin näin kuin nykyään toimin.
Vaikka sinä ja kaikki muut maailman ihmiset kuuntelisitte vain heviä, niin en minä siltikään sitä antaisi tulla elämääni, että sinä et sinun sepustuksillasi minun uskoani pääse horjuttamaan, että etkö sitä usko todeksi.
Olet kuin eremith, että saatanan lailla käyt ympäriinsä, että kenen kimppuun voisi käydä, että samanlainen olet kuin teidänlaisten kuuluukin olla.
Pahuus on täällä, mutta se ei pääse minuun käsiksi, kun elän Raamatun jumalan tahdon mukaisesti !on jo näköjään sinussa,et vain sitä huomaa..
Selvästi voit henkisesti huonosti,joten olet kaukana Jumalasta..niin kuin sanoin että tällä ylpeydellä on tuomionsa..elä sen kanssa mitä ansaitset..
Minä uskon Jumalaan,kuunteleen myös heviä,käyn joskus keikalla kun lempibändi tulee Suomeen,luen Raamattua ja tunnen joka ikinen päivä Jumalan elämässäni ja voin mainiosti..
Sinun teksteistä päätellen et tunne samoin,näet vain saatanan joka paikassa ja se on näköjään päässyt sitä kautta valtaamaan myös mielesi ja laittaa sinut tuomitsemaan muut ihmiset.
Toivottovasti Jumala voi sinua kuitenkin auttaa.
Herran siunausta sinulle. - kärkkyjöitä !
stone83 kirjoitti:
varoitat olemasta tekemisissä joidenkin kanssa jotka levittävät Jumalan sanaa ja mihin Jumala on heille lahjan antanut..tuomitset edes tietämättämäsi,siitä tulet tuomiolle joutumaan..
Millä perusteella hevi on pahasta,perustele ihmeessä..missä Raamatussa kielletään musiikki tai hevimusiikki..etkö lisäile omiasi,eli riko Jumalan lakeja?
Jumalan sanaa voidaan tuoda esille monella eritavalla,koska olemme erinlaisia ihmisiä ja tykkäämme erinlaisista asioista..juuri tämän takia Jumala on antanut lahjan joillekkin tuoda sitä eritavalla..ja näitä ihmisiä sinä tuomitset.
Tulet kantamaan seuraukset siitä.
Perustele myös tämä valhehyvä..millä perusteella se ei tule Jumalasta.?Ei kenenkään tarvitse perustella mitään asiaa, mitä ei elämäänsä halua ottaa mukaan !
Jos, sinä otat asioita elämääsi, niin se ei tarkoita, että kaikkien tulee elää sinun tavallasi.
Meidän onkin elettävä sen mukaan, että emme aiheuta heikoille viettelyksiä elää pahoihin sotkeutuen.
Lavea tie on vievä kadotukseen !
Valhehyvä on pahasta, etkö itse käsitä tätä asiaa ? Se on siis pahuus lammasten vaatteissa.
On sitten olemassa myös julkipahoja, että he ovat myyneet itsensä pahuudelle, ja avoimesti sen myös näyttävät maailmassa.
Raamatun Jumalan sanaa ei saa tuoda julki millä tavalla hyvänsä !
Raamatun Jumala tahtoo vain, että ihmiset tekevät hyviä asioita, jotka eivät loukkaa ketään tai mitään millään tavalla !
Puhdasta elämää ei voi elää pahojen ehdoilla !
Perustella ei tarvitse kuin oikeudessa, että meidän tuleekin elää siten, että ei tarvitse mitään asiaa perustella, että me saamme elää niin siveästi kuin vain voi, että meidän ei tarvitse semmoista elämää kenellekkään perustella ! - epäilen suuresti !
stone83 kirjoitti:
on jo näköjään sinussa,et vain sitä huomaa..
Selvästi voit henkisesti huonosti,joten olet kaukana Jumalasta..niin kuin sanoin että tällä ylpeydellä on tuomionsa..elä sen kanssa mitä ansaitset..
Minä uskon Jumalaan,kuunteleen myös heviä,käyn joskus keikalla kun lempibändi tulee Suomeen,luen Raamattua ja tunnen joka ikinen päivä Jumalan elämässäni ja voin mainiosti..
Sinun teksteistä päätellen et tunne samoin,näet vain saatanan joka paikassa ja se on näköjään päässyt sitä kautta valtaamaan myös mielesi ja laittaa sinut tuomitsemaan muut ihmiset.
Herran siunausta sinulle.Mitähän ovat fariseusten siunaukset ?, ovatkohan ne jotenkin Raamatun Jumalan kanssa missään tekemisissä ?
- stone83
kärkkyjöitä ! kirjoitti:
Ei kenenkään tarvitse perustella mitään asiaa, mitä ei elämäänsä halua ottaa mukaan !
Jos, sinä otat asioita elämääsi, niin se ei tarkoita, että kaikkien tulee elää sinun tavallasi.
Meidän onkin elettävä sen mukaan, että emme aiheuta heikoille viettelyksiä elää pahoihin sotkeutuen.
Lavea tie on vievä kadotukseen !
Valhehyvä on pahasta, etkö itse käsitä tätä asiaa ? Se on siis pahuus lammasten vaatteissa.
On sitten olemassa myös julkipahoja, että he ovat myyneet itsensä pahuudelle, ja avoimesti sen myös näyttävät maailmassa.
Raamatun Jumalan sanaa ei saa tuoda julki millä tavalla hyvänsä !
Raamatun Jumala tahtoo vain, että ihmiset tekevät hyviä asioita, jotka eivät loukkaa ketään tai mitään millään tavalla !
Puhdasta elämää ei voi elää pahojen ehdoilla !
Perustella ei tarvitse kuin oikeudessa, että meidän tuleekin elää siten, että ei tarvitse mitään asiaa perustella, että me saamme elää niin siveästi kuin vain voi, että meidän ei tarvitse semmoista elämää kenellekkään perustella !minä ole sanonut että muiden pitää ottaa..miksi muuttelet minun sanomisia..olen sanonut että minä teen niin ja jokainen toimikoon tavallaan.
Mutta jos sekoitat Jumalan asiaan niin silloin olet velvollinen näyttämään tämän Raamatusta.
Kun sinä vain puhut kuinka nämä ihmiset ovat pahoja,mutta et osaa edes perustella millä tavalla..koska he eivät tuo sanaa niinkuin sinä haluat?
Raamatussa tämä ei ole kiellettyä,sinä kiellät sen,eli lisäät omia juttuja sinne.
Mutta en todellaakaan ole sanonut että nyt kaikkien pitää kuunnella heviä,olen sanonut että minä teen niin..kuuntelen sanoja ja tykkään melodiasta,en tietenkään kaikista bändeistä.
Mutta sinä leimaat ne suoraan saatanasta tulleiksi ja palvelevat saatanaa ja minäkin palvelen saatanaa,koska sitä kuuntelen..katso omia sanojasi ja mieti vähän miten tuomitset ja mitä tuomitset,kun et selvästi tiedä mistä siellä edes lauletaan.
Ja minun musiikkimaullani ei ole tekemistä minun uskoni kanssa,kerroin että aikoinaan kun minulla oli vaikeaa,niin siellä laulettiin Jumalasta mikä sai minut tutustumaan enemmän asiaan,halusin tietää mistä lauletaan ja miksi lauletaan.
Sinun ei todellakaan tarvitse tehdä niin,mutta älä tuomitse muita.
Ja silloin olin n.15v,enkä ole kasvanut uskonnollisessa perheessä,joten kyllä pidin tätä tiettyä bändiä Jumalan lahjana,ehkä sinun on sitä vaikea käsittää,mutta muulla tavalla tuskin kiinnostukseni olisi ikinä herännyt,niin paljon että olisin ruvennut tutkimaan. - stone83
epäilen suuresti ! kirjoitti:
Mitähän ovat fariseusten siunaukset ?, ovatkohan ne jotenkin Raamatun Jumalan kanssa missään tekemisissä ?
vain.. :) itse kannat seurakset..
- köykäisiksi !
stone83 kirjoitti:
on jo näköjään sinussa,et vain sitä huomaa..
Herran siunausta sinulle.Monet ihmiset uskovat Jumalaan, mutta Taivasten Valtakunnan portit eivät heille kaikille kuitenkaan aukene, että lavea tie johtaa kadotukseen.
Tämän elämän kyllästämät eivät osaa mistään luopua mikä heille tuottaa mammonaa tai nautintoa, mutta Jeesus Kristus sanoo, että meidän tulee kieltää itsemme, eikä kulkea kuten jumalattomat kulkevat.
Tämän maailman saatanan joukot toimivat juuri sinun laillasi, että ensin he haastavat ihmisiä sanailuun, ja kun he havaitsevat vastustajansa olevan täysin Raamatun Jumalan lapseudessa, niin he ryhtyvät syyttämään heitä sairaiksi, että voivat henkisesti huonosti, ja ketkä ovat tämän maailman parantajat sellaisessa tilanteessa ?, no tietenkin mielisairaaloiden ihmiset, jotka käyttävät erilaisia aineita, jotka on kehitelty maailman pahojen ihmisten toimesta, että Raamatun Jumalan lapsi ei sellaiseen voisi mitenkään osallistua, että eläinkokeiden avulla ovat kehitelleet ihmisiinkin tepsiviä aineita, jotka vievät ihmisiltä kyvyn tuntea henkisesti mitään, tai vievät kyvyn liikuttaa omaa kehoaan, että tälläisiä ovat teidän kaltaiset ihmiset täydessä vauhdissaan toteuttamassa täällä nykyisessä maailmassa !, että voiko kauheampaa täällä enää juuri tapahtuakkaan, että näillä terveys alan ihmisillä on tämmöinenkin asia heidän päällänsä, kun he Viimeiselle Tuomiolle kerran joutuvat !
Tuomiot tulevat olemaan MASSIIVISIA ! ! ! ! - stone83
köykäisiksi ! kirjoitti:
Monet ihmiset uskovat Jumalaan, mutta Taivasten Valtakunnan portit eivät heille kaikille kuitenkaan aukene, että lavea tie johtaa kadotukseen.
Tämän elämän kyllästämät eivät osaa mistään luopua mikä heille tuottaa mammonaa tai nautintoa, mutta Jeesus Kristus sanoo, että meidän tulee kieltää itsemme, eikä kulkea kuten jumalattomat kulkevat.
Tämän maailman saatanan joukot toimivat juuri sinun laillasi, että ensin he haastavat ihmisiä sanailuun, ja kun he havaitsevat vastustajansa olevan täysin Raamatun Jumalan lapseudessa, niin he ryhtyvät syyttämään heitä sairaiksi, että voivat henkisesti huonosti, ja ketkä ovat tämän maailman parantajat sellaisessa tilanteessa ?, no tietenkin mielisairaaloiden ihmiset, jotka käyttävät erilaisia aineita, jotka on kehitelty maailman pahojen ihmisten toimesta, että Raamatun Jumalan lapsi ei sellaiseen voisi mitenkään osallistua, että eläinkokeiden avulla ovat kehitelleet ihmisiinkin tepsiviä aineita, jotka vievät ihmisiltä kyvyn tuntea henkisesti mitään, tai vievät kyvyn liikuttaa omaa kehoaan, että tälläisiä ovat teidän kaltaiset ihmiset täydessä vauhdissaan toteuttamassa täällä nykyisessä maailmassa !, että voiko kauheampaa täällä enää juuri tapahtuakkaan, että näillä terveys alan ihmisillä on tämmöinenkin asia heidän päällänsä, kun he Viimeiselle Tuomiolle kerran joutuvat !
Tuomiot tulevat olemaan MASSIIVISIA ! ! ! !olla aika erakko?Vaikea kuvitella että jakaisit jonkun ihmisen kanssa elämän..
Nuo sinun mielepiteet ovat kuin joltain 6v lapselta,niissä ei ole järjen hiventäkään..mikäköhän mahtaa olla mielen sumentanut..ette olisi itse joskus saanut näitä kyseisiä lääkkeitä,kun kaunaa näytät kantavan.
Eikä noissa sinun teksteissä ole mitään tekemistä Jumalan kanssa,puhut hänen nimissään,mutta et hänen tekstiään..
Luulet näköjään olevasi parempi uskova kuin muut.Siunausta valitsemallesi tielle.
En jaksa kiistellä. - 2342342342
Stone83 kirjoitti:
Itse en näe sitä pahana..koska näen että suurin osa kristityistä ovat pyhittäneet koko elämänsä Kristukselle,mutta teistä saa sen tunteen että olette pyhittänyt vain yhden päivän ja se tuntuu olevan tärkeämpi kuin itse Kristus..aloittaneet. Ei ole mitään todisteita, että niin olisivat tehneet. Ei Raamatussa eikä kirkkohistoriassa. Sunnuntain pyhittäminen keksittiin toisella vuosisadalla ja keksijät olivat antisemitisteja ja gnostilaisia.
Olet myös periaatteellisella tasolla pielessä. Me emme pyhitä lepopäivää. Joka niin tekee, yrittää pelastaa itse itsensä. Sapatti on pyhä, koska JUMALA on sen pyhittänyt. Sunnuntai on tasan työpäivä. - 24234234
stone83 kirjoitti:
ei tee sinusta syntistä..sinun ajatukset ja teot tekevät..nyt kävelet jatkuvasti syntisenä,syntisi on ylpeys,pidät itseäsi parempana kuin muut,koska teet eritavalla joitakin asioita..
Sinä vaan tunnut pitävän itseäsi toiseksi tärkeimpänä ja olet ymmärtänyt pahuudenkin vähän väärällä lailla,kun näet sen joka puolella,mutta et näe sitä itsessäsi..koska hevi on yhtymistä paholaiseen, sanot sinä mitä tahansa.
- stone83
24234234 kirjoitti:
koska hevi on yhtymistä paholaiseen, sanot sinä mitä tahansa.
se puhutkin vain omalla suullasi,missä on ne Raamatun tekstit jotka sanovat noin?
Sinähän se niin tunnut tykkäävän lisäillä sinne omiasi,kun ei tunnu Raamattu sellaisenaan riittävän..
Ja minusta tuntuu että sinä olet yhtynyt tuohon paholaiseen jo kaikilla mahdollisilla tavoilla,teksteistäsi päätellen..
Mitään muuta et ole tehnyt kuin haukkunut muita Kristittyjä saatanan pojiksi ja palvojiksi ym..
- eremith
laille en minä rakenna Kristukseen. "Oi te älyttömät galatalaiset! Kua on lumonnut teidät, joiden silmäineteen jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Tämän vain tahdon saada tietää teiltä: lain teoistako saitte Hengen vai uskosta kuulemisesta?" Niinkö älyttömiä olette? Te aloitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?"
Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoj teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta? Jae 13. "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu".
Gal.2:16. "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eilä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista".
En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut." jae 21. Room.10:4. "Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." Gal.1:13. Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin, ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossaqni ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta".
Gal.3:11-12. "Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "joka ne täyttää, on niistä elävä". Room.14:5-6."Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. 6 jae. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä, ja kiittää Jumalaa.
Joh.5:17-18. Mutta jeesus vastasi heille "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä". Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi". Joh 10:33. "Minä ja Isä olemme yhtä". Tähänhän me haluamme uskoa. Tässä tulee se oikea Jeesuksen Kristuksen evankeliumin tarkoitusperä esiin.- teillä !
On kuule aivan sama, että vaikka te tuotte tänne kaikki kohdat Raamatusta joissa hiemankaa on tähän liittyvää ainesta, että meidän pakanakansojen ei tule elää sapattia pitäen, niin ne kaikki ovat ihan turhaa meille, jotka tämän asian olemme löytäneet ja pitäneet, että Raamatun monet kirjoitukset myös pitävät siitä kiinni, että Lakia ei ole kumottu, että se on yhä ja maailman loppuun asti voimassa, että teidän työnne ei horjuta meidän uskoa, jotka uskomme Raamatun Jumalaan eikä tämän maailman valheeseen, joka yrittää eksyttää ihmisiä sankin joukoin.
Ettekö te näe missä te kuljette ?
Ei horju Raamatun Jumalaan uskova, että muut kyllä ovat tuulten puhallettavissa ! - benedi
" Niinkö älyttömiä te olette, Te aloitte hengessä lihassako nyt lopetatte"
" Älä tapa" VI- käsky...No niin eremith?
Sinä siis teet johtopäätöksen, että lain noudattaja on sellainen henkilö, joka lopettaa
uskon elämän " lihassa"
Mietihän vähän! VI. Käsky kieltää tappamisen,...kun me " lainnoudattajat" päätämme että emme
vihastu, emmekä sen johdannaisena tapa ketään, niin sinun logiikan mukaan me "elämme lihassa"??"
Ja , jos me tappaisimme, tai vihastuisimme, niin me sinun logiikkasi mukaan eläisimme hengessä!
Koko teoriasihan perustuu siihen, että adventistit noudattavat lakia, jolloin se johtaa käsityksesi mukaan siihen, että " olemme lihallisia"
Ja sinä, joka rikot sapatin, ..ehkä varastaisit, antaisit väärän todistuksen, tekisit vieraita jumalia, ja myisit niitä,huoraisit jne...niin sinä elät hengessä!!
Tuletko sinä paremmin vanhurskaaksi siten että rikot Jumalan 10- käskyjä, kuin ne uskovat, jotka
Kristuksen Armosta, tahtovat olla sitä rikkomatta?
Teetkö siis lain mitättömäksi , uskon kautta??
Eli mitä yrität? Rikkoa lakia, että vahvistuisit hengessä!?
Jos laki on kirjoitettuna sydämeesi uudessa liitossa, niin eikö omatuntosi syytä: Nyt varastin, valehtelin, himoitsin jne...
Etkö tajua että kun olet Armosta pelastunut, niin ei se Jumalan lain rikkominen johda muuhun kuin
uuden armon anomiseen....pitääkö sun elää jatkuvassa armon anomisessa, siksi että teet syntiä, eli rikot lakia!
" Se, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon"
Haluatko sellaisen elämän, että vähän väliä soitat jonkun ihmisen ovikelloa, että pääset tunnustamaan syntisi, että saisit armon oikeaan aikaan!?
Kukahan sinut on oikein lumonnut, sinä älytön eremithiläinen - sapatin kumoajan
Sapatin kumoajan Joh.5:18 tekstin perusteella. Lue tarkemmin tämä sapatin kumoamis ajatus on juutalaisista lähtöisin, he ajattelivat, että Jeesus kumoaa sapatin sillä perusteella kun Jeesus paransi sapattina synägoogassa sairaita.
Jeesus tekee hengellistä työtä sapattisin tee sinäkin samoin ja mene synägoogaan tai kirkkoon.
Jeesus sanoi myös sapatti on annettu ihmistä varten, ei Jeesus sapattia kumonnut. - eremith
benedi kirjoitti:
" Niinkö älyttömiä te olette, Te aloitte hengessä lihassako nyt lopetatte"
" Älä tapa" VI- käsky...No niin eremith?
Sinä siis teet johtopäätöksen, että lain noudattaja on sellainen henkilö, joka lopettaa
uskon elämän " lihassa"
Mietihän vähän! VI. Käsky kieltää tappamisen,...kun me " lainnoudattajat" päätämme että emme
vihastu, emmekä sen johdannaisena tapa ketään, niin sinun logiikan mukaan me "elämme lihassa"??"
Ja , jos me tappaisimme, tai vihastuisimme, niin me sinun logiikkasi mukaan eläisimme hengessä!
Koko teoriasihan perustuu siihen, että adventistit noudattavat lakia, jolloin se johtaa käsityksesi mukaan siihen, että " olemme lihallisia"
Ja sinä, joka rikot sapatin, ..ehkä varastaisit, antaisit väärän todistuksen, tekisit vieraita jumalia, ja myisit niitä,huoraisit jne...niin sinä elät hengessä!!
Tuletko sinä paremmin vanhurskaaksi siten että rikot Jumalan 10- käskyjä, kuin ne uskovat, jotka
Kristuksen Armosta, tahtovat olla sitä rikkomatta?
Teetkö siis lain mitättömäksi , uskon kautta??
Eli mitä yrität? Rikkoa lakia, että vahvistuisit hengessä!?
Jos laki on kirjoitettuna sydämeesi uudessa liitossa, niin eikö omatuntosi syytä: Nyt varastin, valehtelin, himoitsin jne...
Etkö tajua että kun olet Armosta pelastunut, niin ei se Jumalan lain rikkominen johda muuhun kuin
uuden armon anomiseen....pitääkö sun elää jatkuvassa armon anomisessa, siksi että teet syntiä, eli rikot lakia!
" Se, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon"
Haluatko sellaisen elämän, että vähän väliä soitat jonkun ihmisen ovikelloa, että pääset tunnustamaan syntisi, että saisit armon oikeaan aikaan!?
Kukahan sinut on oikein lumonnut, sinä älytön eremithiläinenOletko sinä lopullisesti seonnut! No tietysti hän lopettaa sen lihassa kun hän ei ole sitä hengessä edes alkanutkaan. Vanhassa liitossa ei juutalainen jahve varmasti tykännyt jos jollakin olisi ollut sellainen aina rakkautta ja anteeksi antoa, ja sääliä ja uhrautuvaa, palvelua jakava Jumala. Hänhän sanoo älkää tuoko minun rinnalleni muita Jumalia.
Niinpä jehova sanookin 5.Moos.13:1-10. Kymmenennessä jakeessa jehova käskee kivittää kuoliaaksi, hänelle epämieluiset jumalat. Niimpä Jeesus Kristus oli sittemmin se epämieluinen Jumala jonka jehova käski kivittää, mutta rabbiinit ja muut juutalaiset uskonnolliset johtajat eivä onnistuneet kivittämään, niin sittemmin kuitenkin saivat toiveensa toteutettua. Juutalainen laki on täysin lihallinen juutalaiseen porvarillis poliittiseen kansallis-henkeen perustuva laki, jota yritettiin suojella jehovan äärettömän ankaralla laki ruoskalla - tai paremmin sanoen "kirveellä". Siksihän Paavalikin toimi niin äärettömällä innolla koittaen hävittää kristityitä Jeesuksen Kristuksen seuraajia, ennenkuin Damaskon tapahtuma herätti hänet, eli hän sai kokea uudestisyntymisen Jeesuksen Kristuksen Rakkauden ja anteeksiantamuksen kautta.
Enhän minä riko sapattia mielestäni sen kummemin kuin muitakaan päiviä, eli minä yritän tehdä tasavertaisen jokaisesta päivästä totuuden ymmärrykseni mukaan, jonka olen löytänyt Vuorisaarnan evankeliumista. Jeesus kertoo siellä kuinka jokainen päivä pyhitetään Jumalalle, ja koska Jumala työskentelee aina eli joka päivä, niin minäkin teen työtä. Mutta onhan aivan selvä se, että meidän täytyy ottaa huomioon, että Jumala työskentelee meidän hyväksemme, ja me emme myöskään saa rikkoa työn teollamme Jumalamme esimerkin antamaa pyhää ja äärettömän arvokasta mallia meille, että kuinka meidän on työskenneltävä, jotta täyttäisimme joka päivä työssämme tuon pyhän velvollisuutemme kunnialla Jumalallemme.
Jos kerta tahdomme olla todellisia Kristuksen seuraajia, niin tottakai jokainen päivä pyhitetään Jumalalle teemmepä mitä askareita tahansa, niinhä raamattu sanoo valvokaa joka hetki ettei "varas tule taloon".
Ihmisen lihallisessa mielessä tehty päätös on vain tyhjään huitomista, sillä ei ole mitään arvoa. Mutta kun ihminen alkaa tuntea oman sielunsa todellisen tarpeen siten, että se on tyhjentynyt entisestä tämän maailman roskasta ja sen todellisesta arvottomuudesta, ja alkaa kaipaamaan sitä hengellistä nälkää jota Jeesus Kristus tarjoaa Vuorisaarnan Evankeliumissaan, niin silloin Kristus on saapunut sydämen ovelle, ja on lähellä päästä sisälle.
Kyllä hengen elämä on joka-päiväiostä uusiutumista, eli kasvua Kristukseen, yhä syvemmin oppia tuntemaan hänet. Tappaminenkin yleensä, ainakin harkittu sellainen suunitellaan mielessä/ajatuksessa, eli henkessä, ja sitten joskus se käytännössä toteutetaan, ja näin tapahtuu usein. Tekikö Paavali lain mitättömäksi kun hän Uudestisyntyi Damaskon tapahtuman jälkeen ja jätti juutalaisen rabbiini laki uskon sen hirvittäviin tekoihin vaativan jehovan komennon vuoksi, eli Kristittyjen vainoamisen ja murhaamisen tähden. Pää periaatteessa me kaikki rikomme Elämän-Hengen lakia saastuttamallaluontoa, ilmastoa, vesistöjä, kaikkea mahdollista elämämmeantajan lakeja. Jumala on elämän Henki, ja siksi Hän antaa meille vapauden tehdä niin tai näin, mutta siten saamme kantaa myöskin seuraukset. Näistä laista nimenomaan Jeesus Kristus mainitsee evankeliumeissaan. jatketaan jos sinua kiinnostaa, mutta tällä kertaa näin. - eremith
teillä ! kirjoitti:
On kuule aivan sama, että vaikka te tuotte tänne kaikki kohdat Raamatusta joissa hiemankaa on tähän liittyvää ainesta, että meidän pakanakansojen ei tule elää sapattia pitäen, niin ne kaikki ovat ihan turhaa meille, jotka tämän asian olemme löytäneet ja pitäneet, että Raamatun monet kirjoitukset myös pitävät siitä kiinni, että Lakia ei ole kumottu, että se on yhä ja maailman loppuun asti voimassa, että teidän työnne ei horjuta meidän uskoa, jotka uskomme Raamatun Jumalaan eikä tämän maailman valheeseen, joka yrittää eksyttää ihmisiä sankin joukoin.
Ettekö te näe missä te kuljette ?
Ei horju Raamatun Jumalaan uskova, että muut kyllä ovat tuulten puhallettavissa !Kyllä elämä on sen verran lyhyt, että varmasti kuitenkin ehdit katua uhmapäisyyttäsi Jeesuksen Kristuksen *Rakkauden kutsulle, voisit kuitenkiin tutustua syvälliseen *Rakkauden armon kutsuun Vuorisaarnan Evankeliumiin, jotta tulisit näkemään sen äärettömän eron Vanhan Liiton lain, ja Jeesus Kristuksen *Rakkauden evankeliumin välillä.
- tiedä !
eremith kirjoitti:
Kyllä elämä on sen verran lyhyt, että varmasti kuitenkin ehdit katua uhmapäisyyttäsi Jeesuksen Kristuksen *Rakkauden kutsulle, voisit kuitenkiin tutustua syvälliseen *Rakkauden armon kutsuun Vuorisaarnan Evankeliumiin, jotta tulisit näkemään sen äärettömän eron Vanhan Liiton lain, ja Jeesus Kristuksen *Rakkauden evankeliumin välillä.
Kuuleppa, kun minä olen nämä asiat lukenut, ja sisäistänyt aikoja sitten, että tässä olenkin sen tähden semmoisella pohjalla, että tästä on maaiilman paras jatkaa elämän loppuun saakka, että teidän kaltaisten en arvele olevan Taivasten Valtakunnassa, kun ei teidän kanssa voi täälläkään rauhan puheita pitää, että näin on teistä vain harmia, ja kuluttavaa teidän kanssannne näin netin välityksellä kirjoitella, että naamatusten en lähtisi teidän kanssanne mihinkään puheisiin, että vain näin netin välityksellä kulkevaan kommunikointiin teidänlaistenne kanssa voi ryhtyä, mutta ei teidän kanssa pitkiin keskusteluihin voi ryhtyä täälläkään, että sehän vaatisi jo liian paljon ruumiillisiakin voimavaroja, että nytkin on hyvin kuluttavaa teidän kanssanne plarata näitä, että näin on.
- 2342342342
eremith kirjoitti:
Oletko sinä lopullisesti seonnut! No tietysti hän lopettaa sen lihassa kun hän ei ole sitä hengessä edes alkanutkaan. Vanhassa liitossa ei juutalainen jahve varmasti tykännyt jos jollakin olisi ollut sellainen aina rakkautta ja anteeksi antoa, ja sääliä ja uhrautuvaa, palvelua jakava Jumala. Hänhän sanoo älkää tuoko minun rinnalleni muita Jumalia.
Niinpä jehova sanookin 5.Moos.13:1-10. Kymmenennessä jakeessa jehova käskee kivittää kuoliaaksi, hänelle epämieluiset jumalat. Niimpä Jeesus Kristus oli sittemmin se epämieluinen Jumala jonka jehova käski kivittää, mutta rabbiinit ja muut juutalaiset uskonnolliset johtajat eivä onnistuneet kivittämään, niin sittemmin kuitenkin saivat toiveensa toteutettua. Juutalainen laki on täysin lihallinen juutalaiseen porvarillis poliittiseen kansallis-henkeen perustuva laki, jota yritettiin suojella jehovan äärettömän ankaralla laki ruoskalla - tai paremmin sanoen "kirveellä". Siksihän Paavalikin toimi niin äärettömällä innolla koittaen hävittää kristityitä Jeesuksen Kristuksen seuraajia, ennenkuin Damaskon tapahtuma herätti hänet, eli hän sai kokea uudestisyntymisen Jeesuksen Kristuksen Rakkauden ja anteeksiantamuksen kautta.
Enhän minä riko sapattia mielestäni sen kummemin kuin muitakaan päiviä, eli minä yritän tehdä tasavertaisen jokaisesta päivästä totuuden ymmärrykseni mukaan, jonka olen löytänyt Vuorisaarnan evankeliumista. Jeesus kertoo siellä kuinka jokainen päivä pyhitetään Jumalalle, ja koska Jumala työskentelee aina eli joka päivä, niin minäkin teen työtä. Mutta onhan aivan selvä se, että meidän täytyy ottaa huomioon, että Jumala työskentelee meidän hyväksemme, ja me emme myöskään saa rikkoa työn teollamme Jumalamme esimerkin antamaa pyhää ja äärettömän arvokasta mallia meille, että kuinka meidän on työskenneltävä, jotta täyttäisimme joka päivä työssämme tuon pyhän velvollisuutemme kunnialla Jumalallemme.
Jos kerta tahdomme olla todellisia Kristuksen seuraajia, niin tottakai jokainen päivä pyhitetään Jumalalle teemmepä mitä askareita tahansa, niinhä raamattu sanoo valvokaa joka hetki ettei "varas tule taloon".
Ihmisen lihallisessa mielessä tehty päätös on vain tyhjään huitomista, sillä ei ole mitään arvoa. Mutta kun ihminen alkaa tuntea oman sielunsa todellisen tarpeen siten, että se on tyhjentynyt entisestä tämän maailman roskasta ja sen todellisesta arvottomuudesta, ja alkaa kaipaamaan sitä hengellistä nälkää jota Jeesus Kristus tarjoaa Vuorisaarnan Evankeliumissaan, niin silloin Kristus on saapunut sydämen ovelle, ja on lähellä päästä sisälle.
Kyllä hengen elämä on joka-päiväiostä uusiutumista, eli kasvua Kristukseen, yhä syvemmin oppia tuntemaan hänet. Tappaminenkin yleensä, ainakin harkittu sellainen suunitellaan mielessä/ajatuksessa, eli henkessä, ja sitten joskus se käytännössä toteutetaan, ja näin tapahtuu usein. Tekikö Paavali lain mitättömäksi kun hän Uudestisyntyi Damaskon tapahtuman jälkeen ja jätti juutalaisen rabbiini laki uskon sen hirvittäviin tekoihin vaativan jehovan komennon vuoksi, eli Kristittyjen vainoamisen ja murhaamisen tähden. Pää periaatteessa me kaikki rikomme Elämän-Hengen lakia saastuttamallaluontoa, ilmastoa, vesistöjä, kaikkea mahdollista elämämmeantajan lakeja. Jumala on elämän Henki, ja siksi Hän antaa meille vapauden tehdä niin tai näin, mutta siten saamme kantaa myöskin seuraukset. Näistä laista nimenomaan Jeesus Kristus mainitsee evankeliumeissaan. jatketaan jos sinua kiinnostaa, mutta tällä kertaa näin.Jeesus on Jahve. Hän ei muutu.
on kristittyjen sapatti eli lepopäivä samoin kuin lauantai on juutalaisten sapatti eli lepopäivä. Adventistikristityt vain ovat varsinkin Joseph Bates'in ja Ellen G. White'n vaikutuksesta omineet tavan viettää lepopäiväänsä lauantaina painottaen tätä muiden kristittyjen tavasta poikkeavaa käytäntöä siinä määrin, että siitä on tullut heille melko perustavanlaatuinen "uskonkappale". Kuitenkaan he eivät vietä sapattiaan juutalaisittainkaan vaan omalla tavallaan.
Koska adventistien sapattioppi kuuluu niin oleellisesti heidän uskonkäsitykseensä, toisten kristittyjen lepopäivä, sunnuntai, on leimattava vääräksi ja sen viettäminen pakanalliseksi - muutoinhan ei olisi mitään perustetta viettää omaa lepopäiväänsä muiden kristittyjen lepopäivästä poikkeavana ajankohtana.- 234234234
ei ole sapatti eikä raamatullinen pyhäpäivä. Jumala ei ole koskaan asettanut sunnuntaita pyhäksi, joten jokainen sunnuntain pyhittäjä on itsevanhurskas epäjumalanpalvoja.
- w2423423
määrännyt sapatin eikä sunnuntaita, väitätte te babylonistit mitä tahansa.
- stone83
234234234 kirjoitti:
ei ole sapatti eikä raamatullinen pyhäpäivä. Jumala ei ole koskaan asettanut sunnuntaita pyhäksi, joten jokainen sunnuntain pyhittäjä on itsevanhurskas epäjumalanpalvoja.
asetti sunnuntain pyhäksi nousemalla kuolleista silloin.
w2423423 kirjoitti:
määrännyt sapatin eikä sunnuntaita, väitätte te babylonistit mitä tahansa.
niin mene minne päin kristittyä maailmaa tahansa ja huomaat kyllä lähes kaikkialla kirkonkellojen moikavan sunnuntaisin kutsuen ihmisiä jumalanpalvelukseen. Kuulemma tuolla kirkon Herralla, ylösnousseella Kristuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä; miksi tuo sitten sallinee lampaittensa kokontua määkimään puoleensa aivan vääränä viikonpäivänä!
- Pian kaikki lukee
TV7:n ohjelma Kaksi todistajaa, jossa Kalle Venäläinen kertoo, miten tähän päästiin. Oli todella mielenkiintoinen kuunnella ne täältä netistä yhteen pötköön. Suosittelen. Silloin tiedätte, miten muutaman vuosisadan aikana sapatti siirtyi sunnuntaille, ja nyt se on vakiintunut käytäntö. 1840-luvun herätys toi jälleen ilmoille sapatin, joka puhdistetiin juutalaisten sille asettamista taakoista itse Jumalan pyhittämäksi levon ja vapauden päiväksi, jumalanpalveluspäiväksi.
Uskon, että se oli Jumalan teko? Hän julisti jo Ilm. 14. luvussa, että tuomion päivä on tullut, mutta se sopi ihmisten mieleen vasta paavikunnan vallan kaaduttua 1798. Silloin herätyksen tuulet puhalsivat yli maapallon, ja 1800-luvun alkuvuosina lähetysseuroja ja raamattuseuroja perustettiin, että jokainen halukas voisi lukea sitä omalla kielellään. Tuota työtä tehdään yhä edelleen. Kaksi todistajaa VT ja UT puhuvat yhä edelleen ihmisille Jumalan antamaa armon sanomaa rehellisesti ja avoimesti. Jokainen voi niitä lukea, kunhan kieli on löytynyt.- eremith
Ompa se ailahtavainen tuo adventistien jumala, kun ei se tiedä, milloin pyhittäis sunnuntain ja milloin launtain? No mutta sehän onkin adventistien sapatti-jumala. Meillä on Elämän-Henki eli Jumala joka vaikutta ja pyhittää ihmisen, eikä jotakin päivää, koska Jumala on sisäisesti ihmisessä: Niinhän Jeesus Kristus vakuutta evankeliumissaan, ja silloin ihminen pyhittää jokaisen päivä Jumalalle, ja mikä on suurempaa lepoa, kuin juuri se, että saa ilolla palvella joka päivä Herraansa.
Minäpä luulen että ainoo oikee evankelioimispäivä on sapatinpäivä. Silloin mentävä kirkoista kaduille. Peruste:
Ap. t. 16:13
Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle,
jossa arvelimme olevan rukouspaikan,
ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
Senjälkeen maistuu hengellinen ravinto, Herran Pyhä Ehtoollinen, yhdessä vastauskoontulleiden kanssa. Mutta vasta sunnuntaina, sapatin jälkeen. Että karisee pois vanhanliiton hapatus, viimeinenkin pisara.
Mielestäni arkipäivinäkin sopii Herran ehtoollista viettää muttei koskaan lauantaisin.
Ap. t. 20:7
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.- stone83
riitä näille Raamatun tekstit,kun haluavat tehdä ihan oman raamattunsa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022142Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122009Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501415Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821069Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel57977Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39838- 56799
- 75770
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734