Miksi konnari tarviysee hyvän kuulon!? Minua alkaa jo pikkuisen tuo asia harmittamaan. Itse haaveilen konnarin urasta, mutta sitten...NAPS! Konnari tarvitsee hyvän kuulon?! Ei voi olla totta...
Minun pitää siis heittää haaveni hukkaan=? Minulla on alenevaa kuuloa, jota ei voi korjata :(
Sisäkorvassa on jotain :) Eli en siis voi edes haaveilla konnarin työstä, koska minulla on ''huono kuulo''
Lääkäritkin ovat sitä sönköttäneet. Oikeen harmittaa. Masentaa kun ne lääkärit sanovat: ''Tarvitset pian kuulolaitteen'' Melkein tuli tippa linssiin ;( En halua olla mikään kuulovammainen ja en edes voisi harkita konnarin uraa :( Se vasta pännii. Toivottavasti keksivät tulevaisuudessa jotain...Haluaisin vain olla konnari :((
Miksi konnari tarvitsee hyvän kuulon?
12
332
Vastaukset
en itekkaan tieda miksi konnarilla kuulo on hyva oltava? mutta jos nain on niin pienenpieni kuulolaite ehka menisi konnarillakin?
- Anonyymi
Koska konnari on käytännössä junan kapteeni. Se antaa luvan lähteä.
- minä ja morrison
ota kuulolaite, ja kun oot konnari ota patteri pois. ei tarvii kuulla sitä kaikkee örvellystä työssään. ok?
- haavuka-ahon.ajatelijja
ilmailua ja raideliikennettä koskevat samat kansainväliset säännökset joista turhan tarkat vaatimukset johtuu
itsekin olisin pässyt konnariksi mutta tyssäs lääkäriin kun olen värisokea. ei siinä hommassa värinäköäkään
tarvitse mutta saannöt on säännöt.- Aragzseli
Värinäkö puuttuu? Eli? Et erota värejä toisistaan...
En tajua tuota kuulo juttua...miks oikeesti tarttee jonkun hyvän kuulun? Eikö riitä kun kuulee normaalia ihmisen puhetta? Vai pitääkö kuulla vielä enemmän...? - haavuka-ahon.ajatelijja
Aragzseli kirjoitti:
Värinäkö puuttuu? Eli? Et erota värejä toisistaan...
En tajua tuota kuulo juttua...miks oikeesti tarttee jonkun hyvän kuulun? Eikö riitä kun kuulee normaalia ihmisen puhetta? Vai pitääkö kuulla vielä enemmän...?vihreen punasen ja ruskeen erottaminen välillä hankalaa.
- Tynnyrinratsastaja
Ei tarvi värinäköä? Mitään riskejä ei oteta. Kun saatat junaa ilmalan varikolle tai sieltä rautatieasemalle niin johan nyt toki sun pitää erottaa opasteet että onko ajon salliva vai punainen.
Hyvää kuuloa tarvitaan siinä kun käyt radiokeskusteluja. Pitäähän sun erottaa joskus jopa vaikeasta radiosekamelskasta sun junaa koskevat tiedot. Saattotöissä junan sisäpuhelimesta kuuluu aikamonesti kakofonista huttua joista joku koskee yhtäkkiä sun junaa. "Juna 273, punainen" jne jne. Pitää erottaa tarkasti mitä siellä tapahtuu. Ei se nyt ihan heittämällä tosta vaan mene tämäkään työ. Junan kanssa työskentely on ja pitää tulevaisuudessakin olla turvallisuustekijöiltään äärimmäisyyksiin asti vedettyä. Jos työt tehdään huolettomasti niin jossain vaiheessa tämä Kummelin Mauno Ahosenkin ennustus käy toteen: "Parkanon radalla kaksi IC:tä vetäny sataakuuttakymppiä yhteen". Semmosta... Riskejä ei voida ottaa.. - Tynnyrinratsastaja
Tynnyrinratsastaja kirjoitti:
Ei tarvi värinäköä? Mitään riskejä ei oteta. Kun saatat junaa ilmalan varikolle tai sieltä rautatieasemalle niin johan nyt toki sun pitää erottaa opasteet että onko ajon salliva vai punainen.
Hyvää kuuloa tarvitaan siinä kun käyt radiokeskusteluja. Pitäähän sun erottaa joskus jopa vaikeasta radiosekamelskasta sun junaa koskevat tiedot. Saattotöissä junan sisäpuhelimesta kuuluu aikamonesti kakofonista huttua joista joku koskee yhtäkkiä sun junaa. "Juna 273, punainen" jne jne. Pitää erottaa tarkasti mitä siellä tapahtuu. Ei se nyt ihan heittämällä tosta vaan mene tämäkään työ. Junan kanssa työskentely on ja pitää tulevaisuudessakin olla turvallisuustekijöiltään äärimmäisyyksiin asti vedettyä. Jos työt tehdään huolettomasti niin jossain vaiheessa tämä Kummelin Mauno Ahosenkin ennustus käy toteen: "Parkanon radalla kaksi IC:tä vetäny sataakuuttakymppiä yhteen". Semmosta... Riskejä ei voida ottaa..Sehän nyt ei lähimainkaan ole mitenkään mahdollista että Suomessa kaksi junaa törmäisi yhteen. Turvalaitteet on sitä luokkaa ettei se vaan yksinkertaisesti ole mahdollista.
Mutta, kaikkihan on PERIAATTEESSA mahdollista. - haavuka-ahon.ajatelijja
Tynnyrinratsastaja kirjoitti:
Ei tarvi värinäköä? Mitään riskejä ei oteta. Kun saatat junaa ilmalan varikolle tai sieltä rautatieasemalle niin johan nyt toki sun pitää erottaa opasteet että onko ajon salliva vai punainen.
Hyvää kuuloa tarvitaan siinä kun käyt radiokeskusteluja. Pitäähän sun erottaa joskus jopa vaikeasta radiosekamelskasta sun junaa koskevat tiedot. Saattotöissä junan sisäpuhelimesta kuuluu aikamonesti kakofonista huttua joista joku koskee yhtäkkiä sun junaa. "Juna 273, punainen" jne jne. Pitää erottaa tarkasti mitä siellä tapahtuu. Ei se nyt ihan heittämällä tosta vaan mene tämäkään työ. Junan kanssa työskentely on ja pitää tulevaisuudessakin olla turvallisuustekijöiltään äärimmäisyyksiin asti vedettyä. Jos työt tehdään huolettomasti niin jossain vaiheessa tämä Kummelin Mauno Ahosenkin ennustus käy toteen: "Parkanon radalla kaksi IC:tä vetäny sataakuuttakymppiä yhteen". Semmosta... Riskejä ei voida ottaa..konnari ei ajele junaa tai saattele mitään vaunuja. siihen on eri miehet.
mutta hätätila on eri juttu vaikka käsittäkseni junissa on ns kuolleenmiehen kytkin.
konduktööri hoitaa lippubisnestä tietys kun univormu on lähijunassa samanlainen
ne sekoittaa helpesti.
voin olla väärässä mutta näin VR asian selvitti.
vaikka oon värisokea nään esim liikenne valot , ei se tarkoita että näkisin maailman mustavalkoisena. - konnarikokelas
haavuka-ahon.ajatelijja kirjoitti:
vihreen punasen ja ruskeen erottaminen välillä hankalaa.
ku mää oon turust ja tampereelt ja pahin et mulla ei oo erektioo.
- filofobi
konnarikokelas kirjoitti:
ku mää oon turust ja tampereelt ja pahin et mulla ei oo erektioo.
muuta ihmees pois sielt.
ota viagraa nii alkaa nöpöttämään
tai mee sukupuolenvaihdos leikkaukseen niin voit alkaa
tienata hanurillas - RiderOfTheStorm
haavuka-ahon.ajatelijja kirjoitti:
konnari ei ajele junaa tai saattele mitään vaunuja. siihen on eri miehet.
mutta hätätila on eri juttu vaikka käsittäkseni junissa on ns kuolleenmiehen kytkin.
konduktööri hoitaa lippubisnestä tietys kun univormu on lähijunassa samanlainen
ne sekoittaa helpesti.
voin olla väärässä mutta näin VR asian selvitti.
vaikka oon värisokea nään esim liikenne valot , ei se tarkoita että näkisin maailman mustavalkoisena.Konduktööri ei aja junaa = oikein.
Konduktööri ei saata vaunuja = väärin.
Todellakin konduktööri, yhdessä kuljettajan kanssa, saattaa veturivetoisia junia ja tekee vaihtotöitä esim Helsinki - Ilmala välillä. Vaihtotyöt on suurimmaksi osaksi kaukoliikennekonduktöörien sekä asemakonduktöörien heiniä. En tiedä tekeekö lähiskonnarit vaihtotöitä juuri ollenkaan. Ei vissiin, sillä paikut menee vedolla Ilmalaan. Satunnaisesti saattavat tehdä... Konduktöörit tekevät vaihtotöitä myös paikallisella tasolla ympäri Suomen.
T: Konduktööri joka on tehnyt lukemattomat kerrat vaihtotöitä mm. Helsinki - Ilmala välillä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753