Miksi konnari tarvitsee hyvän kuulon?

Aragzseli

Miksi konnari tarviysee hyvän kuulon!? Minua alkaa jo pikkuisen tuo asia harmittamaan. Itse haaveilen konnarin urasta, mutta sitten...NAPS! Konnari tarvitsee hyvän kuulon?! Ei voi olla totta...
Minun pitää siis heittää haaveni hukkaan=? Minulla on alenevaa kuuloa, jota ei voi korjata :(
Sisäkorvassa on jotain :) Eli en siis voi edes haaveilla konnarin työstä, koska minulla on ''huono kuulo''
Lääkäritkin ovat sitä sönköttäneet. Oikeen harmittaa. Masentaa kun ne lääkärit sanovat: ''Tarvitset pian kuulolaitteen'' Melkein tuli tippa linssiin ;( En halua olla mikään kuulovammainen ja en edes voisi harkita konnarin uraa :( Se vasta pännii. Toivottavasti keksivät tulevaisuudessa jotain...Haluaisin vain olla konnari :((

12

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en itekkaan tieda miksi konnarilla kuulo on hyva oltava? mutta jos nain on niin pienenpieni kuulolaite ehka menisi konnarillakin?

      • Anonyymi

        Koska konnari on käytännössä junan kapteeni. Se antaa luvan lähteä.


    • minä ja morrison

      ota kuulolaite, ja kun oot konnari ota patteri pois. ei tarvii kuulla sitä kaikkee örvellystä työssään. ok?

    • haavuka-ahon.ajatelijja

      ilmailua ja raideliikennettä koskevat samat kansainväliset säännökset joista turhan tarkat vaatimukset johtuu
      itsekin olisin pässyt konnariksi mutta tyssäs lääkäriin kun olen värisokea. ei siinä hommassa värinäköäkään
      tarvitse mutta saannöt on säännöt.

      • Aragzseli

        Värinäkö puuttuu? Eli? Et erota värejä toisistaan...
        En tajua tuota kuulo juttua...miks oikeesti tarttee jonkun hyvän kuulun? Eikö riitä kun kuulee normaalia ihmisen puhetta? Vai pitääkö kuulla vielä enemmän...?


      • haavuka-ahon.ajatelijja
        Aragzseli kirjoitti:

        Värinäkö puuttuu? Eli? Et erota värejä toisistaan...
        En tajua tuota kuulo juttua...miks oikeesti tarttee jonkun hyvän kuulun? Eikö riitä kun kuulee normaalia ihmisen puhetta? Vai pitääkö kuulla vielä enemmän...?

        vihreen punasen ja ruskeen erottaminen välillä hankalaa.


      • Tynnyrinratsastaja

        Ei tarvi värinäköä? Mitään riskejä ei oteta. Kun saatat junaa ilmalan varikolle tai sieltä rautatieasemalle niin johan nyt toki sun pitää erottaa opasteet että onko ajon salliva vai punainen.

        Hyvää kuuloa tarvitaan siinä kun käyt radiokeskusteluja. Pitäähän sun erottaa joskus jopa vaikeasta radiosekamelskasta sun junaa koskevat tiedot. Saattotöissä junan sisäpuhelimesta kuuluu aikamonesti kakofonista huttua joista joku koskee yhtäkkiä sun junaa. "Juna 273, punainen" jne jne. Pitää erottaa tarkasti mitä siellä tapahtuu. Ei se nyt ihan heittämällä tosta vaan mene tämäkään työ. Junan kanssa työskentely on ja pitää tulevaisuudessakin olla turvallisuustekijöiltään äärimmäisyyksiin asti vedettyä. Jos työt tehdään huolettomasti niin jossain vaiheessa tämä Kummelin Mauno Ahosenkin ennustus käy toteen: "Parkanon radalla kaksi IC:tä vetäny sataakuuttakymppiä yhteen". Semmosta... Riskejä ei voida ottaa..


      • Tynnyrinratsastaja
        Tynnyrinratsastaja kirjoitti:

        Ei tarvi värinäköä? Mitään riskejä ei oteta. Kun saatat junaa ilmalan varikolle tai sieltä rautatieasemalle niin johan nyt toki sun pitää erottaa opasteet että onko ajon salliva vai punainen.

        Hyvää kuuloa tarvitaan siinä kun käyt radiokeskusteluja. Pitäähän sun erottaa joskus jopa vaikeasta radiosekamelskasta sun junaa koskevat tiedot. Saattotöissä junan sisäpuhelimesta kuuluu aikamonesti kakofonista huttua joista joku koskee yhtäkkiä sun junaa. "Juna 273, punainen" jne jne. Pitää erottaa tarkasti mitä siellä tapahtuu. Ei se nyt ihan heittämällä tosta vaan mene tämäkään työ. Junan kanssa työskentely on ja pitää tulevaisuudessakin olla turvallisuustekijöiltään äärimmäisyyksiin asti vedettyä. Jos työt tehdään huolettomasti niin jossain vaiheessa tämä Kummelin Mauno Ahosenkin ennustus käy toteen: "Parkanon radalla kaksi IC:tä vetäny sataakuuttakymppiä yhteen". Semmosta... Riskejä ei voida ottaa..

        Sehän nyt ei lähimainkaan ole mitenkään mahdollista että Suomessa kaksi junaa törmäisi yhteen. Turvalaitteet on sitä luokkaa ettei se vaan yksinkertaisesti ole mahdollista.

        Mutta, kaikkihan on PERIAATTEESSA mahdollista.


      • haavuka-ahon.ajatelijja
        Tynnyrinratsastaja kirjoitti:

        Ei tarvi värinäköä? Mitään riskejä ei oteta. Kun saatat junaa ilmalan varikolle tai sieltä rautatieasemalle niin johan nyt toki sun pitää erottaa opasteet että onko ajon salliva vai punainen.

        Hyvää kuuloa tarvitaan siinä kun käyt radiokeskusteluja. Pitäähän sun erottaa joskus jopa vaikeasta radiosekamelskasta sun junaa koskevat tiedot. Saattotöissä junan sisäpuhelimesta kuuluu aikamonesti kakofonista huttua joista joku koskee yhtäkkiä sun junaa. "Juna 273, punainen" jne jne. Pitää erottaa tarkasti mitä siellä tapahtuu. Ei se nyt ihan heittämällä tosta vaan mene tämäkään työ. Junan kanssa työskentely on ja pitää tulevaisuudessakin olla turvallisuustekijöiltään äärimmäisyyksiin asti vedettyä. Jos työt tehdään huolettomasti niin jossain vaiheessa tämä Kummelin Mauno Ahosenkin ennustus käy toteen: "Parkanon radalla kaksi IC:tä vetäny sataakuuttakymppiä yhteen". Semmosta... Riskejä ei voida ottaa..

        konnari ei ajele junaa tai saattele mitään vaunuja. siihen on eri miehet.
        mutta hätätila on eri juttu vaikka käsittäkseni junissa on ns kuolleenmiehen kytkin.
        konduktööri hoitaa lippubisnestä tietys kun univormu on lähijunassa samanlainen
        ne sekoittaa helpesti.

        voin olla väärässä mutta näin VR asian selvitti.

        vaikka oon värisokea nään esim liikenne valot , ei se tarkoita että näkisin maailman mustavalkoisena.


      • konnarikokelas
        haavuka-ahon.ajatelijja kirjoitti:

        vihreen punasen ja ruskeen erottaminen välillä hankalaa.

        ku mää oon turust ja tampereelt ja pahin et mulla ei oo erektioo.


      • filofobi
        konnarikokelas kirjoitti:

        ku mää oon turust ja tampereelt ja pahin et mulla ei oo erektioo.

        muuta ihmees pois sielt.
        ota viagraa nii alkaa nöpöttämään
        tai mee sukupuolenvaihdos leikkaukseen niin voit alkaa
        tienata hanurillas


      • RiderOfTheStorm
        haavuka-ahon.ajatelijja kirjoitti:

        konnari ei ajele junaa tai saattele mitään vaunuja. siihen on eri miehet.
        mutta hätätila on eri juttu vaikka käsittäkseni junissa on ns kuolleenmiehen kytkin.
        konduktööri hoitaa lippubisnestä tietys kun univormu on lähijunassa samanlainen
        ne sekoittaa helpesti.

        voin olla väärässä mutta näin VR asian selvitti.

        vaikka oon värisokea nään esim liikenne valot , ei se tarkoita että näkisin maailman mustavalkoisena.

        Konduktööri ei aja junaa = oikein.
        Konduktööri ei saata vaunuja = väärin.

        Todellakin konduktööri, yhdessä kuljettajan kanssa, saattaa veturivetoisia junia ja tekee vaihtotöitä esim Helsinki - Ilmala välillä. Vaihtotyöt on suurimmaksi osaksi kaukoliikennekonduktöörien sekä asemakonduktöörien heiniä. En tiedä tekeekö lähiskonnarit vaihtotöitä juuri ollenkaan. Ei vissiin, sillä paikut menee vedolla Ilmalaan. Satunnaisesti saattavat tehdä... Konduktöörit tekevät vaihtotöitä myös paikallisella tasolla ympäri Suomen.

        T: Konduktööri joka on tehnyt lukemattomat kerrat vaihtotöitä mm. Helsinki - Ilmala välillä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      93
      4099
    2. 61
      3359
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      164
      3063
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3024
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2509
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

      Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2326
    7. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      187
      2038
    8. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

      ”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      28
      2024
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      65
      1982
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

      Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      95
      1403
    Aihe